w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא  |  
התחזית האסטרולוגית לחודשים הקרובים מציגה אתגרים נוספים, אך גם הזדמנויות לצמיחה ולשינוי חיובי    התקשורת מציגה תמונה שלילית ומחלישה את המנהיגים    מתגלים מקרים של בגידה ופגיעה במדינה ...
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
הרצל חקק
הרצל חקק
זה ספר שנכתב כדי לספר סיפור של אם, ובעצם זה סיפור של דור    מתברר, שאפשר גם לכתוב ביוגרפיה רוחנית, סיפור אישי של גיבורה שהיא גדולה מהחיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעבר לספק סביר
מאת: רון בריימן  |  25/06/2023
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
פרקליטות מול בית משפט
  ד"ר עדי ירדן   25/06/23 11:56
אכן הפרקליטות אִבדה נקודות בדעת הקהל, אולם לבית המשפט המחוזי נוספו נקודות. באֹפן כללי, אני סבור שבית המשפט המחוזי הרבה פחות פוליטי מבית המשפט העליון. במילים אחרות, כמעט תמיד שופטי בית המשפט המחוזי יתאמצו לשפוט לפי הצדק (וגם לפי החֹק, התקדימים ותפיסת בית המשפט העליון). לעומתו, בית המשפט העליון רואה עצמו כמי שאמור לוָדא שכל מוסדות השלטון, כולל הכנסת והממשלה נוהגים לפי השקפת עולמו. הפרקליטות עשויה להמשיך את המשפט ואף להגיש ערעור לבית המשפט העליון, שם מצבהּ טוב לאין ערוך. בית המשפט יראה לנגד עיניו את המשמעות הלאומית של הפגיעה בכבוד מערכת המשפט (ובעקיפין בשמאל הישראלי) ולכן עשוי להצדיק את הפרקליטות, גם אם מבחינה אישית, נתניהו איננו אשם כלל.
כתוב תגובה ל- ד"ר עדי ירדן
יפה אמרת עדי. כתבה טובה
  ד"ר קטיה גומברוף   26/06/23 10:33
כתוב תגובה ל- ד"ר קטיה גומברוף
2
משפט נתניהו
  פרופסור יוסף רבני   25/06/23 11:59
עם תום המשפט ואולי לפני כן יהיה צורך למנות וועדת חקירה שתבדוק את תפירת התיקים לנתניהו. קשה להכמין שרק תיק 4000 נתפר ואילו בהאשמות האחרות הפרקליטות נהגה נכון. וכל הכבוד לשופטים שלא נרתעו מביקורת גם אם ניתנה במתינות ובזהירות.
כתוב תגובה ל- פרופסור יוסף רבני
3
לחקור את כנופיית שלטון החוק!
  ארז אוריאלי   25/06/23 12:03
מזעזע כמה נמוך יכלה כנופית שלטון החוק (כדברי ראובן ריבלין) לרדת. עברו על החוק, דרסו אותו והפכו את ישראל לרפובליקת בננות שבה החוק לא שווה דבר, אלא אם כן גדלת במשפחה הנכונה, עם הדעה הנכונה והמוצא הנכון.
כתוב תגובה ל- ארז אוריאלי
4
מצג מטעה: זו לא הפרקליטות לבדה
  ספי סגל   25/06/23 12:09
רון, שום מהלך של כנופיית הפרקליטות לא יכול היה להתבצע בלי שת"פ של יתר כנופיות הדיפ-סטייט: האפיפיור ברק והסינוד הקדוש שלו בראשות חיות, הייעוץ המשפטי לממשלה, המשטרה וקודם לכל- נושא הארנק של קרן וקסנר, אהוד ברק. אחרי ניסוי הכלים בבלפוריאדה והאש לתכלית אחרי פיטורי גלנט מותר לכתוב "דיפ סטייט" מבלי שחבריך יתייחסו אליך כאל תימהוני הזוי.
כתוב תגובה ל- ספי סגל
בהחלט ללא ה deep state דבר
  ד"ר קטיה גומברו   26/06/23 10:37
כתוב תגובה ל- ד"ר קטיה גומברו
5
תיק תפור ומשפט הזוי! בושה!
  אזרח   25/06/23 12:40
אי-אפשר לתקוע עוד מסמר בארון הקבורה של המשפט התפור-ההזוי הזה! כבר אין מקום מרוב מסמרים קודמים!
כתוב תגובה ל- אזרח
6
בריימן מסיק מסקנות "כמשפטן " ?
  שלמה המגיב   25/06/23 21:55
בריימן , כימאי בהשכלתו , נהיה לנו "משפטן חובב" , ומתרגם לקוראים את "הספק הסביר" של השופטים בעבירת השוחד , בשלב זה של המשפט במילותיו "שהשופטים השמיטו את הקרקע תחת עבירת השוחד " , ובכן לידיעת הקוראים , במשפט הוללינד , נאשם שם בין היתר , ראש עירית ירושלים דאז , אורי לופוליאנסקי , בעבירת שוחד ( קיבל תרומות מהקבלנים של בנייני הולילנד , תמורת הקלות רגולטוריות מטעם העיריה , בבנייה בהולילנד ) והשופט רוזן , בשלב מאד מתקדם במשפט , אמר לתביעה שאינו רואה עד עכשיו שום שוחד והתביעה התעקשה לא לוותר ולא "לזרום עם הראש " של השופט , ובסופו של המשפט , הורשע הנאשם בשוחד ע"י השופט רוזן ונענש על ידו לארבע שנות מאסר (!!). בערעור לעליון של הנאשם , הומר העונש לעבודות שרות , עקב מצבו הרפואי הקשה של הנאשם . נו , וישנן עוד לא מעט דוגמאות מסוג זה , שבריימן רואה בכך "השמיטו את הקרקע מתחת לטענות התביעה" והמבין יבין. אולי בכל זאת עדיף שדוקטור בריימן , יעסוק בנושאים שהוא מבין בהם ולא יטמטם כך ויסית את הקוראים בנושאים שאין לו בהם מושג.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
7
" אי קבלת תוצאות בחירות" ?
  שלמה המגיב   25/06/23 23:21
בריימן מאשים את "ראשי האופוזיציה " בכך , "שלא מקבלים את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות ". וואלה , מעולם לא שמעתי מי מחברי האופוזיציה הנוכחית , מפקפק באמיתות תוצאות הבחירות , או מערער על ההיבט "הדמוקרטי" של תוצאות הבחירות . ביקורת בגין התנהלות לא דמוקרטית של הקואליציה הנוכחית , אינה "אי קבלת תוצאותהבחירות" , באשר אם נקבל כנכונה את התובנה המטופשת הזו של בריימן , אזי ניתן להאשים בכך את כל האופוזיציות ( 25 במספר ?) שהיו בכנסת החל מקום המדינה והמבין יבין. נ.ב. דוקא האופוזיציה הקודמת בראשות נתניהו ,הגדירה את הקואליצה הקודמת ואת ממשלת בנט\לפיד במושג "הונאה" למרות שהכנסת תמכה בה באופן דמוקרטי , ברוב של 61 חברי כנסת , שהביעו בה אמון עד שהתפרקה. האם הביקורת הקשה של בריימן , על ממשלת אריק שרון בגין פינוי גוש קטיף ( "גירוש גזעני" בלשונו ) , ,גם היא היתה "אי קבלת תוצאות הבחירות" , או ביקורת לגיטימית על התנהלות ממשלה ? . טוב , הכימאי בריימן , מלמד אותנו מושגים בדמוקרטיה , כאילו הינו אקדמאי במדעי המדינה , כמו שמסביר לקוראים הליכים בחוק ומשפט , בהקשר למשפטו של נתניהו , כאילו הוא משפטן . נו , יש נושא שהכימאי בריימן אינו מבין בו ?. מסופקני.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
8
משפט זה, גרוע ממשפט הדריפוס
  דר קטיההגומברוף   26/06/23 10:43
בליכלוך, בשערוריה, ובהחדרת שנאה שנים כלפי איש חף מפשע.
כתוב תגובה ל- דר קטיההגומברוף
9
קשקשת ביביסטית תפלה
  הירונימוס   26/06/23 11:10
של תומכי האיש הרע והמושחת הזה שנבחר כחוק לראשות ממשלת ישראל.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
10
דיקטטורת בג"ץ ושלוחותיו
  דר יואל מלמד   26/06/23 11:27
האמון בפרקליטות לא נשחק ,הוא לא קיים ארועים כמו רות דוד , אכיפה בררנית ועוד מראים לנו שמזמן האגנדה הגאווה ושכרון הכח כלו לראשם של הפרקליטים, לא האמתובודאי לא הצדק נר לרגליהם . והאזרח הקטן שאין לו לשלם מליונים לעורכי דין מהשורה הראשונה מוצא את עצמו במקרה הטוב משלם בפשרות ובמקרה הרע מורשע מול עוצמת הפרקליטות . אין דין צדק ואין אמת יש אחוזי הרשעה כמו במדינות טוטליטריות . וזאת ללא דיון בהית המשפט העליון המגן על הקרטלים והעשירים והשופט לפי גחמות ליבו שם אים אפילו מראית עין של שלטון החוק שם קיים שלטון הסבירות והמידתיות של השופט המורם מעם המלאך שמחשבתו חובקת כל והמבין בהכל יותר מכל אדם על פני האדמה . דיקטטורת בג"ץ ושלוחותיה במערכת המשפט ואכיפת החוק.
כתוב תגובה ל- דר יואל מלמד
11
התפרים הולכים ונפרמים...!
  ד"ר שלום פליסר   26/06/23 12:04
בהיותי בשרות חובה, היתה אמרה בצה"ל:"מי שרוצה לדפוק חייל / מוצא לו סעיף בפקודות מטכ"ל". כל החומר נגד נתניהו מפוברק, מומצא, בדוי ומצוץ מן האצבע... ובלבד, שיוכלו הזדוניים והמרושעים שבפרקליטות, לנטרל את נתניהו ולהורידו מכסא ראש הממשלה. המטרה מקדשת את האמצעים. עוד אדיר זיק, ז"ל, בתוכניתו ברדיו ערוץ 7, ציין את האג'נדה הרווחת בפרקליטות ואף נקב בשמותיהם של הגלויים והנסתרים שבהם... יש תחושה, שהכל מבויים ומתוכנן ע"י גורמים עוינים, שאף משלמים ומממנים לאידיוטים שימושיים מקומיים, תוך כדי הדרכה את מי לבחור לפרקליטות, כדי לבקע ולפורר את כל המפעל הציוני...!הלוואי שאני טועה!!!
כתוב תגובה ל- ד"ר שלום פליסר
12
טקטיקה שמאלנית משומשת
  ד"ר מיכל ביטון   26/06/23 12:33
כשאין יכולת להתמודד עם תוכן ובהיעדר טיעונים לגופו של ענין, עוברים להשמצות סרות טעם וטיעונים לגופו של אדם
כתוב תגובה ל- ד"ר מיכל ביטון
13
משפט הסרק הזה גרם למלחמת אחים
  ד"ר מיכל ביטון   26/06/23 12:39
הפרקליטות וכל עושי דברה אחראים על הקרע הנורא בעם שלנו שהלך והעמיק עם כל שנה שהמשפט הזה מתנהל והביא אותנו היום אל סף פיצול לשני עמים.
כתוב תגובה ל- ד"ר מיכל ביטון
14
שלמה מגיב כמגיבן - טוקבקיסט?
  גדעון ארליך   26/06/23 14:17
שלמה הטוקבקיסט שהשכלתו - אם בכלל - לא ברורה , תוקף את ד"ר בריימן איש מדעי הטבע על כך שהוא מתיחס לדבריי שופט שאמר שחסר ביסוס לטענת התובע כאילו שאמר שחסר ביסוס לטענת התובע. שלמה מוסר שהיה שופט בשם רוזן שאמר שהתביעה טרם הראתה משהו ובסופו של דבר הרשיע את הנאשם. ולכן ככה כל השופטים ולכן רק משפטן יודע שאם שופט אומר משהו זה לא מה שלא משפטן מבין . וכאשר לא משפטן שומע דברים שאמר שופט עליו להיות מודע לזה שאסור לו לטמטם ( כך מתבטא שלמה הטוקבקיסט ) ולהתחזות כאילו הוא מבין את דברי השופט. דוגמא : כאשר היה שופט שאמר שאסור לפעול לפי נוהל שכן , אז אותו לא-משפטן שטמטם את כל מפקדי צהל להבין כאילו השופט אסר לפעול לפי נוהל שכן הוא זה שגרם לרציחת כמה מבנינו עקב הימנעות משמוש בנוהל זה.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
15
שלמה הטוקבקיסט בורח מדיון הגון
  גדעון ארליך   26/06/23 14:36
שלמה הטוקבקיסט שהשכלתו - אם בכלל - וזהותו אינם ברורים אינו מסוגל להתמודד מול טענותיו המוצקות של בריימן איש מדעי הטבע ולכן מטמטם (כלשונו ) אותנו בטענת ההבל שלכימאי אסור להביע דעה בתחום המדינה. סביר שאדם שמדבר כשלמה הטוקבקיסט יבטל כלאחר יד את דעתם של מליוני המצביעים לכנסת שבהצבעתם מביעים דעה בתחום המדינה למרות שאינם אקדמאים בתחום המדינה. אנקדוטה: זכור לי ששרון אמר שהוא התחיב להתנגד להתנתקות מגוש קטיף אך הוא לא עושה התנתקות אלא הינתקות !
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
"דיון הגון" נוסח ארליך
  שלמה המגיב   27/06/23 00:42
שיח רדוד ברמה של פרלמנט שכונתי רדוד , ברמת דיון של פנסיונרים בפארק העירוני , הוא "נחמד" כשלעצמו ומעביר טוב את הזמן וגם אני , כאזרח מן השורה חוטא בכך לא פעם . מה שקורה כאן באתר , שבלוגריסטים , אפילו משכילים כמו בריימן , מביעים דעות בנושאים ספציפיים שאינם מבינים בהם בכלל , לא על פי השכלתם ולא על פי עיסוקם , וזה לטעמי אפילו קצת עזות מצח וטימטום הקוראים. "דיון הגון" זה בודאי שלא , אדון ארליך. ולנימוקים שלך , אדון ארליך , ובכן: "מיליוני הצביעים לכנסת" , לא "מביעים דעה בתחום המדינה" , ולרובם ( כמו בכל מדינה בעולם הדמוקרטי ) , אין ידע של ממש בתחומים הספציפיים שבהם מתנהלת מדינה , ורובנו , כולל אותי , "מצביעים" עבור אידיאווגיה באופן כללי , ועבור המנהיג שלטעמנו יישם אידיאולוגיה זו ולא מפני הבקיאות שלנו בחוק ומשפט , בכלכלה , בביטחון לאומי , בחינוך , ביחסים בינלאומיים , בממשל ופוליטיקה ( מדע המדינה ) , ובכל הנושאים הספציפיים שעל בסיסם מתנהלת כל מדינה מתוקנת. נו , לדוגמא , האם כל אזרח שאינו משכיל או מתעסק בתחום הרפואה , יכול להביע "דעה" , כמה רופאים וכמה אחיות וכמה מיטות בתי בבתי חולים , לכל מיליון אזרחים , זה נכון במדינה מתוקנת ? , האם "דעתו" האישית של אזרח מן השורה "שמצביע לכנסת" , היא "הבעת "דעה" לגיטימית בתחום ספציפי כזה ? , אז מדוע שזה "דיון הגון" , שכל מיני בלוגרים , "כימאים" כמו בריימן לדוגמא , מביעים "דעה" בנושאים שאינם בקיאים בהם בכלל וזה "דיון הגון" לטעמך , ארליך ? . האם בריימן היה מתייג "כדיון הגון" ורציני , הבעת דעות של בלוגרים ומגיבים , בנושא של כימיה , על ידי אנשים שאינם משכילים בנושא , או אינם עוסקים בנושא ? . בריימן מביע פרשנותו בנושאים שאינו בקי בהם , ובמקרים רבים הוא מגלה בורות ומטעה את הקוראים ולפעמים ממש מסית אותם , כנגד אילו שזה עיסוקם ותחום התמחותם ( שופטים , עורכי דין , אנשי מערכות האכיפה וחברי כנסת בתחום הפוליטיקה ומדע המדינה ) וזו התנהלות ראוייה לגינוי והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
16
ה-deep state חושש מאובדן שלטו
  ד"ר רון בריימן   26/06/23 15:48
ה-deep state חושש מאובדן שלטונו רב-השנים, ופועל בכל הכוח והכוחנות כדי לשמר אותו, ולעזאזל המדינה!
כתוב תגובה ל- ד"ר רון בריימן
17
ה- deep state היא ההפך הגמור
  ד"ר רון בריימן   26/06/23 16:02
ה- deep state היא ההפך הגמור מדמוקרטיה. בעיניה, המטרה מקדשת את האמצעים, לרבות שימוש ציני במאות אלפי "אידיוטים שימושיים" כשמן על גלגליה.
כתוב תגובה ל- ד"ר רון בריימן
18
תגובה למעבר לספק סביר.
  ד"ר גאולה פארן   26/06/23 16:49
המשפט היה צריך להסתיים מזמן בקביעת בית המשפט: אין קייס. התביעה כשלה. האמירה של דנה וייס בערוץ 13( בשם גורם משפטי בכיר)שהשופטים ראו רק חצי תמונה כי טרם עלו עדי ההגנה היא מגוחכת ובושה לאינטיליגנציה.
כתוב תגובה ל- ד"ר גאולה פארן
ומי כאן "מבייש את האינטלגנציה"
  שלמה המגיב   27/06/23 01:02
אם על פי הבנתה "המשפטית" ובקיאותה בראיות , של גברת פארן , אזי "המשפט היה צריך להסתיים כעת בקביעת בית המשפט - אין קייז " , אז מדוע עורכי דינו המנוסים של נתניהו ( הבקיאים בכל מילה בראיות במשפט !) , לא דורשים זאת כעת מבית המשפט ומסיימים את "הסיפור" ?. והמבין יבין ורק מי "שמבייש את האינטלגנציה" ,לא מבין שבית המשפט בכלל לא אמר שהתביעה לא הרימה את נטל הראיה , אלא יש "קושי" בכך בשלב זה ורק בסעיף ספציפי ( שוחד) ולא באשמתו בפלילים של הנאשם בסעיפים אחרים ( מעילה באמון של עובד ציבור - עבירה שחומרתה 3 שנות מאסר שאולמרט "ישב" בגינה בבית סוהר ).
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
19
רק מדעי המדינה נחשבים?
  ד"ר עדי ירדן   26/06/23 17:05
כבר לפני עשרות שנים עלתה השאלה: מדוע חוקרים במדעים המדֻיקים נוטים לימין ואילו חוקרים במדעי הרוח נוטים לשמאל. קטונתי מלהשיב על השאלה. בינתיִם, אני מציע לא לזלזל בד"ר רון בריימן, למרות שהוא חוקר כימיה בלבד ולא מדעי המדינה.
כתוב תגובה ל- ד"ר עדי ירדן
20
לתשומת לב שלמה המגניב שמאלנות
  ספי סגל   26/06/23 18:30
כתוב תגובה ל- ספי סגל
21
מי הרג את הסוב יודיצה?
  אלישע האס   26/06/23 22:05
פניתי פעם לממונה תלונות הציבור ברשות השידור בענין דיווח על חשוד והוא ענה שיוק הססוב יודיצה הוא אות מתה. מי הרג אותה? השופטים שלא מחו . העדר החוק הוא פגיעה בצדק המשפטי.
כתוב תגובה ל- אלישע האס
22
שלמה-מגיב ומומחיות ב"שיח רדוד"
  גדעון ארליך   27/06/23 06:37
שלמה המגיב קובע באופן נחרץ שהבעות דעה בתחום שאינו תחום התמחותם של הדנים הוא "שיח רדוד ... ברמת דיון של פנסיונרים בפארק העירוני". ואני תמה האם לשלמה המגיב יש תואר אקדמי בתחום השיח בכלל והשיח הרדוד בפרט? מבלי לראות עצמי כמומחה בתחום השיח הרדוד אני מרשה לעצמי להביע את הדעה ששיח הפנסיונרים אהוד ברק ואהרן ברק הוא רדוד או לא רדוד ללא קשר למקום השיח: פארק עירוני או פארק לא עירוני. .
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
הפעם אתה צודק , ארליך
  שלמה המגיב   27/06/23 14:31
השימוש שלי במילים "פנסיונרים בפארק העירוני " , אכן נועד להמחיש את רמת הדיון הרדוד ואולי אפילו להקניט קצת את בריימן , אך בהחלט אין לזלזל "בפנסיונרים " ככלל , ובודאי לא לזלזל באנשים מנוסים מאד בתחומם , משכילים וחכמים כמו אהוד ברק והשופט אהרון ברק . נ.ב. סגנון השיח של אהוד ברק , במקרים רבים בתיקשורת ובנאומיו מול מפגיני המחאה , אינו מקובל עליי בכלל , אך אין ספק שגם אהוד ברק ( ראש ממשלה , שר ביטחון ורמטכ"ל בעברו ! ) וגם אהרון ברק ( נשיא בית המשפט העליון בעברו ומשפטן בחסד עליון !) , הם אנשים מנוסים מאד בתחומם ובהחלט ראוי להקשיב להם , אך הייתי כן מבקר אותם (ואפילו מקניט אותם ) , אם היו מסבירים לבריימן , סוגיות בכימיה והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
23
גם הפעם שגית שלמה.
  גדעון ארליך   27/06/23 22:58
שלמה המגיב כותב: " גם אהוד ברק ( ראש ממשלה , שר ביטחון ורמטכ"ל בעברו ! ) וגם אהרון ברק ( נשיא בית המשפט העליון בעברו ומשפטן בחסד עליון !) , הם אנשים מנוסים מאד בתחומם ובהחלט ראוי להקשיב להם ". ראוי להקשיב לאדם המומחה בתחומו רק בהנחה שהוא יגיד ביושר את מיטב דעתו בתחום. אך אם הוא מומחה בתחום ומשתמש בידיעותיו כדי להוליך אותנו שולל ראוי שלא להקשיב לו. אתן דוגמא קיצונית שבקיצוניות: האם מישהו היה משתף בדיוני ועדת חוץ ובטחון בנושא המאמץ הערבי להשמדתנו את אחמד טיבי הבקי בנושא שהיה יועץ של ערפאת ראש ארגון להשמדתנו ? לגבי אהרן ברק ראוי לקבל את חות הדעת המקצועית של המשפטן פר' פוזנר haaretz.co.il הפרופ' ריצ'רד פוזנר, כיום שופט בית משפט הפדרלי לערעורים פירסם ביקורת על ספרו של ברק ואמר כי הוא "שובר את השיא העולמי בהיבריס שיפוטי … הוא מעין שודד ים שיפוטי ... אפשר להיזכר בנפוליאון שלקח את כתר המלכות מידיו של האפיפיור והניח אותו על ראשו בעצמו". לגבי אהוד ברק: מעריב 16יולי 2006: בסוף שנות ה- 90 זעזע אהוד ברק את המערכת הפוליטית כאשר אמר כי אילו היה גדל כצעיר פלשתיני היה מצטרף לארגוני הטרור. ברק לא היה בוחר להיות חסיד אומות העולם ומפריע להשמיד אותנו. הוא לא היה נהיה נהג אוטובוס . הוא היה משמיד-יהודים! *** glz.co.il 17.11.2011 בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית PBS ...אמר הלילה (ה') שר הביטחון אהוד ברק כי "אם אני הייתי איראני - גם אני הייתי רוצה נשק גרעיני". ( להשמדת מדינת ישראל). *** אך הוא נולד יהודי והוא ראש ממשלה הכל דיבורים קול ישראל יום חמישי 16.11.00 ברק: אנו דורשים מעראפת להנמיך את רמת האלימות. מראיינת: להנמיך או להפסיק? ברק: להנמיך. לא נרדוף אחרי כל מי שיירה ברובה בספר המדבר. הקצב –עליז , והאות ר' חוזרת בכל מלה. הוא לא ירדוף אחרי הערבי שירה ברובה ורצח בנגוהות את המתנחלת שקד אברהם בת 7 חדשים ואת המתנחל איל יברבוים . כשדם מתנחל ניתז על סכין נשתעשע בחרוזים. *** rotter.net אהוד ברק באולפן: ynet: אחמד טיבי יכול בהחלט להיות חבר בוועדת חוץ וביטחון. אני לא רואה בזה שום בעיה
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
"להקשיב" , זה לא חובה לקבל !
  שלמה המגיב   28/06/23 06:56
לא טענתי שחייבים "לקבל כתורה מסיני " , את דעתם של כל מי שמומחה בתחומו , ואין ספק שגם "מומחים בתחומם" , עלולים לשגות , או להתנהל בחוסר יושר , או מאינטרסים זרים , ולעיתים גם בטיפשות . נו , אדון ארליך , אבל "להקשיב" לכימאי , מה דעתו על סוגיות "משפטיות" מורכבות ( מהות ויסודות והפסיקות בעבירת השוחד , דיני הראית במשפט הפלילי , סדר הדין הפלילי וכיוצ"ב ) , זה כבר לא "רציני" ואני לא רוצה להמשיל את זה שוב "לשיח רדוד של פנסיונרים בפארק העירוני " , כי כבר ביקרת אותי על המשל הזה ( ובצדק ) והמבין יבין. נ.ב. ישנם לא מעט משפטנים מנוסים ( שאינם אנטי ביבי !) , שטוענים שבפרשת המתנות ממילצ'ן , יש כאן ראיות ברורות לעבירת שוחד ולא רק להפרת אמונים של עובד ציבור , כפי שהואשם נתניהו בתיק זה , ובכל מצב , אף אחד לא "תפר כאן תיקים" , גם אם בית המשפט יזכה את נתניהו בכל שלושת התיקים , מחוסר ראיות מספיקות וראוי שמי שאינו בקי במאטריה המשפטית, גם אם הוא משכיל בתחום אחר ,יעסוק במה שהוא מבין ולא יטמטם כאן את הקוראים והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
24
לשלמה ,אתה מטשטש סכנה לקיומנו
  גדעון ארליך   28/06/23 09:56
לשלמה,אתה רואה לפניך את דברי הזועה של שר הבטחון אהוד ברק ברשת הטלויזיה האמריקנית PBS , שאילו הוא (על מכלול ערכיו ואישיותו) היה אירני היה רוצה שלאירן יהיה נשק גרעינו (שמטרתו המוצהרת היא השמדת ישראל. זו תעמולה למען האויב). ודברים זהים שאמר לגבי אילו היה 'פלשתיני' שלא היה נהיה חסיד אומת העולם שעוזר לקיום יהודים אלא להפך - מצטרף לאחד הארגונים שלהם. וכן שאינו דורש מערפאת להפסיק את הטרור אלא רק להנמיך . (להפסיק בתל אביב אך להמשיך בספר-המדבר רציחת מתנחלים) . אך אתה ממשיך, כמו טוקבקיסט בשכר מהקרן לישראל חדשה וכדומה, בכתיבה טוקבקיסטית נגד זכותו וחובתו של מי שאיננו מהבראנג'ה שלך להביע את דעתו. אתה מתעלם לחלוטין מהסכנה לקיומנו כשהמונים מעמנו נהפכו ל'אידיוטים שימושיים', שנגררים אחרי אהוד ברק . ( הביטוי המריר "אידיוטים שימושיים" כוון במקורו בארה"ב לאנשי אקדמיה מומחים במדעי החברה והמשפט שהולכים שולל אחרי סטאלין)
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
התייחסות עניינית , נוסח ארליך
  שלמה המגיב   29/06/23 08:56
זו תגובתך להשגותיי , ארךיך ? . מה הקשר בין ביקורתי על בלוגרים שמטמטמים את הקוראים ומסיתים אותם , בנושאים שאין להם מושג , ולתגובתך האחרונה , ארליך ?. זו הטכניקה שלך להתחמק מהשגותיי בגין "הבעת דעה" בנוסח בריימן ?. מהיכן אתה מבין בתגובותיי , שאני "מתעלם לחלוטין מהסכנה לקיומנו" ? , מהיכן את מבין שאני שייך "למתלהבי " אהוד ברק ומהגיגיו בשנים האחרונות ? , האם הנושא שביקרתי במאמרו של בריימן , הוא אהוד ברק , או "הדעות" של הכימאי בריימן בנושאים כמו חוק ומשפט וממשל ופוליטיקה במדינה דמוקרטית ? . וואלה , שיטה מעניינת "לברוח" מלהיתמודד עם "דעות" , ועם מי שלא מסכים לתובנות שלך , מצאת אדון ארליך , וכדאי גם שלא "תרמוז" ותתייג אנשים כמוני , שאין לך תשובות ראויות לתובנות שלהם , ככאלה ששייכים למחנה "שלילי" זה או אחר בציבור הישראלי , מבלי להכיראותם בכלל , ואל תרד לרמת "העומק" של הכימאי בריימן , והמבין יבין. תהיה לי בריא , אדון ארליך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
25
הידד לנאבקים נגד דיפ סטייט !
  תל-אביבי   29/06/23 11:51
וחשוב להשתחרר מדברי ההבל של שכיר החרב, שלמה המגניב.
כתוב תגובה ל- תל-אביבי
26
תודה ת"א. שלמה פו
  גדעון ארליך   2/07/23 14:29
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
27
תודה ת"א.תגובת שלמה חסרת ערך
  גדעון ארליך   2/07/23 14:55
הוא רואה לפניו קריאות של ראש ממשלה ושר בטחון בישראל שלמעשה קורא לערפאת שימשיך ברצח מתנחלים כי זה משעשע אותו ! (זועה , אבל עובדה ). הוא קורא קריאה דומה של ראש שב"ח לתת לערבים לרצוח ביהודי השומרון . ואותו זה ממש לא מענין , כי רציחת יהודים זה אצלו ענין ששולי שלא ראוי לדון בו. הוא המציא לו עיקרון: אסור לרון בריימן הכימאי להשמיע דעה בנושא שאינו כימיה ! לדעתו צריך היה לסתום את הפה לכימאי חיים ויצמן בכל מה שאינו כימיה ! אבל ד"ר רון בריימן הוא גם מרצה באוניברסיטה בנושא סיכונים , ולפי העקרונות של שלמה ( מה ההתמחות שלו אם בכלל? ) הוא היה צריך לתמוך בזכות בריינמן לדון בסיכונים כגון אלו שנובעים מהשתלטות הפרקליטות על חיינו. אבל שלמה םפועל בטוקבקיסט בשכר מהקרן לישראל חדשה שאינו כפוף לשום ערך . סביר שימשיך להגיב בלי תוכן, בלי ערכים , רק עם כסף. נמאס.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
" תגובתו בעלת הערך" של ארליך
  שלמה המגיב   2/07/23 23:23
מה הקשר בין דעתי על "הדעות" של בריימן ,"כמומחה" לכל דבר , לבין דעתי על אהוד ברק , או אם "מעניין" אותי או לא , מה שאומר ראש השב"כ ? , מה אתה מטמטם כאן את השכל , אדון ארליך ? , מה "מומחיותו" של בריימן בנושא "ניהול סיכונים " , שהינו "מרצה באוניברסיטה" בנושא ? , נו , מדוע בריימן לא ירצה באוניברסיטה , ככימאי (!) , על גידול עדרי הצאן בעמק יזרעאל ?. מה הקשר בין "ניהול סיכונים " ( שלטעמך בריימן בקי בנושא ) , לבין הבנה בחוק ומשפט ? , מדוע אני צריך לטעמך , " להביע דעתי" בנושא "השתלטות הפרקליטות על חיינו " , ואם אני לא עושה זאת , אז אתה מבין מכך שאני "פועל בשכר מהקרן לישראל חדשה " ( מה זה המוסד או הקרן הזו ?) או שאני "עובד עבור כסף" ? . וואלה , בתגובתך הבאה ( כתגובה נוספת לתגובתי ) , אני כבר צופה שתתייג אותי כמרגל , או בוגד במדינה , מאחר ואני לא "זורם עם הראש " שלך . נ.ב. רק אוויל מושלם , מביע כך "דעות מנומקות" לאיפיון מוזר כזה של אנשים שאינו מכיר בכלל , ועוד מלין על "הערך" בתגובותיהם של אחרים והמבין יבין. שמור על הבריאות , אדון ארליך , פן אתה עלול להוות איזה "בעייה" לסובבים אותך ,ולא אפרט יותר והמבין יבין. אם אנשים מסוגך , ובעלי "עומק אינטלגנטי" כמו שלך , הם אילו "המתלהבים" מהגיגיו של בריימן , זה לא בדיוק מה שבריימן צריך , כדי לשכנע בתובנות ובדעות שלו והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
28
שלמה מאשר מה שכתבתי ב 27
  גדעון ארליך   3/07/23 07:00
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
29
כל הכבוד!
  יהודי מפוכח   4/07/23 18:19
כל הכבוד!
כתוב תגובה ל- יהודי מפוכח
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il