w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
אלי אלון
אלי אלון
בכתב התביעה נאמר כי התובעת תמר ליפשיץ הוצאה יחד עם עוד שישה נערים ונערות מן המוסד "משום שיש להם דעות קומוניסטיות והם קשורים למפלגה הקומוניסטית"
חיים רמון
חיים רמון
במחאה נגד הרפורמה, קמה קבוצה מאורגנת של קצינים מיל' שאמרו "אנחנו משתמשים בכוחנו הצבאי ונסרב לשרת אם לא ייענו לתביעותינו"    דבר כזה לא היה בתולדות מדינת ישראל. וכל ראשי המחאה, בהם ר...
דן מרגלית
דן מרגלית
האם האנשים האלה נשארים יועציה של מירי רגב? הרי האינטרס שלה הוא בעצם שהם יעופו לה עכשיו מן המשרד הרחק ככל האפשר, ואם אינה עושה זאת - האנוכית מעוררת הסלידה - מדוע היא משאירה אותם בחב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פנייה לגיורא איילנד
מאת: איתן קלינסקי  |  24/11/2023
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שבת שלום ומברכת
  שבת שלום ומבורכת   24/11/23 10:30
אני מבקשת מגיורא , שיביע את צערו על ההצעה הלא מוסרית והלא יהודית.
כתוב תגובה ל- שבת שלום ומבורכת
"לא יהודית " נוסח המגיבה
  שלמה המגיב   25/11/23 13:43
מהיכן נובעת עזות המצח שיש לך , לאפיין את המושג "יהדות" באופן המטופש והמקומם הזה , גבירתי המגיבה ?.היכן הבחנת במורשת " היהודית " ובהיסטוריה של "היהדות" , סוג כזה של התנהלות , שבה היהודים "דאגו" , או הביעו חמלה ,למי שנלחם בעם היהודי על מנת להשמידו ? . נו , אולי דוקא "ההתחשבות" הזו לבריאותם של חובבי הציון שמסביבנו , היא התנהגות לא יהודית" באשר היהודים נחשבים כעם חכם , ולא כעם של אידיוטים , הלא כן ?. מהיכן את מבינה את המושג "מוסר" , כאל רגש חמלה ודאגה לבריאותם של מי שעושה לך רע , ואף הרע מכל ( רוצח בך , או תומך בכך ) ? , מהיכן אתם , מתלהבי" קלינסקי , ממציאים לנו הגדרות כאלה למושגים "מוסר" או "מוסר יהודי" ? , האם אתם בעלי הבית על "המוסר" בעולם , ומי שמתנהל באופן שאתם מתנגדים לו , אז הוא לא" מוסרי" או "לא יהודי" ?. נו , לפי "המוסר היהודי" , של קלינסקי ועדת תומכיו כאן באתר , אז לדוגמא , ניצולי שואה , שאיבדו את משפחתם במחנות ההשמדה , אמורים היו בסיום המלחמה ( או אפילו במהלכה ) , לדאוג שלא יהיו מגיפות בגרמניה , כי זה "המוסר היהודי" נוסח המגיבה. וואלה , ממאמר למאמר של קלינסקי , ומתגובה לתגובה של תומכיו כאן באתר , אנו נדהמים שוב ושוב מההגיגים הללו ,כאילו הם בכלל לא "אנושיים" כבני אדם , אלא איזה "מכונות " הפולטות שובושוב סיסמאות נבובות , שאין בהן שום "מוסר" ושום "יהדות" אלא תמיהה רבה , בגין המקור לאווילות הזו והמבין יבין. לפעמים יש בי דוקא רגש חמלה על קלינסקי וחבורתו , עם באופן כזה , הם צריכים לחיות בסביבה "האנושית "והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
2
לא מתאים לגיורא איילנד
  בן ציון   24/11/23 10:50
גיורא איילנד כתב ספר , בו הוא מתאר את הסבל שעבר בימי מחלה קשה שפקדה אותו. קשה לי להאמין שהאלוף במילואים גיורא איילנד מציע את סבל המחלה למעשה לילדים ולנשים בעזה, כי מגיפה אינה פוסחת על קשיש ופוגעת רק באויב. באמת כואב שאדם כה מוערך כמו גיורא איילנד חוטא ופוגע בערכי המוסר האנושי..
כתוב תגובה ל- בן ציון
3
UNETHICAL OFFER
  JEWISH   24/11/23 11:01
I do not believe that a propsal to hit an epidemic two million citizens
כתוב תגובה ל- JEWISH
4
פנייה מכובדת לגיורא אילנד
  מוריס   24/11/23 13:32
מקווה שאילנה יתנצל.
כתוב תגובה ל- מוריס
5
ומי כאן שאינו "אנושי" ?
  שלמה המגיב   24/11/23 14:25
התנהלות "אנושית" של בני אדם , היא התנהלות הגיונות של בן אנוש מול סביבתו , וזה אומר , כעס ורצון לנקמה , מול מי שעושה לו רע במכוון , וחמלה והבנה מול מי שעושה לו טוב. זו תובנה בסיסית של בן אנוש , על פי פרמטר בסיסי של אדם נורמלי , על פי כל מדדים פסיכולוגים. ובכן , קלינסקי וחבורת "מתלהביו" כאן באתר , בנו לנו מושג חדש ולא מוכר בתורת הפסיכולוגיה "האנושית" , שבה אדם "אנושי" , אמור לחמול ולהצטער , כאשר למי שעשה לו רק רע (רוצחים את בני עמו , או \ו התומכים במעשה כזה ) , קורה דבר רע ( מחלות..מגיפות..איבוד ביתו..רעב וכיוצ"ב ) !!. היכן זוכרים הקוראים בהיסטוריה "האנושית" , סיטואציה "לא אנושית (!) כזו ,שבה אדם שבני עמו מותקפים ונרצחים , דואג לבריאותם ולנוחיותם , של מי שרצח בבני עמו ובמי שתומך במעשה זה ( כמעט כל האוכלוסיה העזתית !) ? , נו , וקלינסקי ותומכיו כאן באתר , מאשימים את איילנד כאדם שאינו "אנושי" ? , מי שמגיב באופן נורמלי "כבן אנוש" בסיטואציה הזו , זה איילנד ומן הסתם , כל אדם נורמלי מבני העם היודי , ומי שמתנהג כאדם שאינו "אנושי" ( במילים שלי "לא נורמלי" במובן של "נורמה אנושית" בסיסית ) , זה קלינסקי וחבורת מתלהביו כאן באתר ולא צריך להיות פסיכולוג קליני מדופלם , כדאי להבין זאת. נו , נראה שקלינסקי מאבד לגמרי , את הקשר עם המציאות , וכל פסיכולוג מתחיל , יאפיין את קלינסקי וחבורת תומכיו , כחסרי מאפיינים "אנושיים" בסיסיים , כמו כעס , רגשות נקמה , שמחה לאיד וכיוצ"ב , כלפי מי שעושה להם רע , ואפילו הרע ביותר (רוצח בו ) . מי שמתנהג באופן שמציע קלינסקי הוא האדם שאינו "אנושי" , אלא איזה "מכונת סיסמאות נבובות " שתקועות לו בראש , שרק פסיכיאטר , עשוי לטפל בכך והמבין יבין. וואלה , לא הייתי "נופל מהכיסא" , אם קלינסקי היה סוקר את תוצאות מלחמת העולם השניה , והיה מתייג יהודי באותה תקופה , כאדם לא אנושי , באם היה מאחל מגיפות על חיילי הגיסטפו הנאצי וגם על משפחותיהם . לפעמים , אני רוצה להמליץ על עורכי תוכנית הבידור והסאטירה בתיקשורת (ארץ נהדרת , זהו זה ) , לקת תובנות מסוג מביך כזה של קלינסקי כאן באתר , ולבנות על בסיסן אייטמים מצחיקים ומגחכים , עבור הצופים שלהם והמבין יבין. וואלה , אין לכם גבולות ? , האם איבדתם לחלוטין כל רגש בסיסי של בן אנוש , אדון קלינסקי ? , מה זו "הדאגה לבריאות" של מי שטובח בעמך , ולמי שתומך בכך ? , זה כן התנהגות נורמלית של בן "אנוש" ?. נגמרו לי המילים. נ.ב. וקלינסקי מרשה לעצמו לנכס לדעותיו האוויליות הללו , את המושג "מוסר יהודי" (!) , ומי שלא "זורם" עם הראש של איתן , אז כמובן הוא "יהודי" פחות טוב ממנו וזה כבר ממש מקומם.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
המגיב החליט לגחך עצמו לדעת
  שלמה המגיב החליט   25/11/23 09:00
לשלמה המגיב שבת שלום. ישראל מנהלת מלחמה צודקת נגד אויביה. אם במלחמה הצודקת ישראל תשתמש במגיפה היא תפגע בכל היפה והטוב שמסמלת מדינת היהודים. במגיפה מוצאים מותם תינוקות, ילדים וילדות, קשישים וקשישות. האם לדעתו של שמואל המגיב, אנחנו כבני העם היהודי יכולים להרשות לעצמנו תגובה כזאת להכות באויבנו. איתן סבור שלא. ושלמה המגיב מחליט לגחך את דמותו של איתן. שלמה המגיב החליט למעשה לגחך את עצמו .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב החליט
"מסמל את הטוב של העם היהודי"?
  שלמה המגיב   25/11/23 21:32
נו , זה מסמל טימטום חושים של אנשים שחסרים רגשות "אנושיות בסיסיות" , כמו כעס , אהבה , צער , שמחה ,חמלה , תחושת נקם , רחמים וכבוד , ואתם , קלינסקי ותומכי הגיגיו לוקים בכך , וכל פסיכולוג קליני מתחיל יאבחן זאת. ממתי מותם ממגיפה של עם שרוצח בנו , תוך כדי מלחמה , שבעטייה נהרגים לנו חיילים יום יום , זה מוגדר אצלך כדבר הפוך (!) , "לכל היפה והטוב שמסמלת מדינת היהודים" ? , זהו ? , , מה "שיפה וטוב בעם היהודי" , זה התנהלות חסרת "אנושיות" , שחומלת על מי שטובח בו ? , שדואגת שלא יחלה במגיפות ?. האם אנו עם של אספסוף של בורים חסרי רגש בסיסי של בני אדם ? , זה "היפה והטוב שמסמלת מדינת היהודים" ? , עד כדי כך , לזלזל במאפייני עמנו ?. אולי בכל זאת "תרדו" מהתובנות האוויליות הללו , ותגיבו "כבני אנוש" עם רגשות ולא כמו איזה "מכונות" שפולטות סיסמאות נבובות ומטופשות ?.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
6
איילנד בודד באופק?
  סניל   24/11/23 16:13
במקום שהמשנורר רואה רצועת סינגפור - אני רואה סינגפרור. במקום שהטמבל רואה ילדים - אני רואה רוצחים פסיכופטים לעתיד קרוב. נסכים לוותר על המגיפות רק בתנאי שיבוצע פינוי המוני של המוני ערימות הזבל האנושי השוהים שם והפצתם ההומנית ברחבי כל העולם. להשאיר אותם בעזה אך ורק משום שהמונח 'טרנספר' מעורר חלחלה בחלחולת של משוררים משנוררים - זה אומר שבעוד 15 שנה יש חיידקי טימיון והרס רעננים שיסתערו עלינו..
כתוב תגובה ל- סניל
7
*שאלה לגיורא איילנד93
  ר.ר.   24/11/23 16:34
חבל שאיילנד לא חשב ,מה הוא היה אומר, שמטורף שונא ישראל היה אומר, שטוב להדביק את היהודים במגיפה כדי לנצח אותם.
כתוב תגובה ל- ר.ר.
וזה ההשוואה והדוגמא , ר.ר. ?
  שלמה המגיב   25/11/23 08:43
מה זו ההשוואה והדוגמא האווילית והמניפולטיבית הזו , אדון ר.ר. ?. כך אתם כל תומכי קלינסקי כאן באתר , מנסים לשכנע את הקוראים , שהטענה שלו כלפי איילנד , היא מוצדקת ואף "מוסרית" ? , האם היהודים "שטוב להדביק אותם במגיפה , כדי לנצח אותם" , תקפו , רצחו ותמכו ברצח של עמו , של "אותו מטורף שונא ישראל " ? , כך אתה מנסה להתעלם במכוון ומקפיד לא להזכיר , את מה שעשולנו אותם חובבי ציון מעזה ? , נו , נדבקתם כולכם בסיגנון החוצפני של קלינסקי , לעשות איזון בין הרוצחים ותומכיהם , ובין הנרצחים ובני עמם ? . האם מדובר כאן רק על מלחמה שפרצה במקרה בין שני עמים , או שעם אחד , ספציפי , תקף ורצח בעם אחר , שמנסה להגן על עצמו ?. וואלה , באמת זה לא "אנושי " לאחל רע ( מגיפות ) , למי שרוצה ואף רוצח בעמך , ורק האיזונים הללו בין נרצח ורוצח , בין העם שרוצחים בו , ובין העם שתומך ברצח , זה " אנושי" , זה "המוסר היהודי" , של עדת אווילים המתלהבים מקלינסקי ומהסיסמאות הנבובות שלו . ממש מביש.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
8
מה שמחליש את הפלשתונאצים מקרב
  אבנר   25/11/23 00:11
את הבסתם. ואין כאן שאלה של הגינות, מוסר יהודי וכו. אני לא מוכן להקריב שערה מראשו של אחד מחיילינו כדי שיפיי נפש מתחסדים ירגישו טוב או ישעו חן בעיניי שונאינו בקהילה האירופית ובמוסדות אקדמיים רקובים
כתוב תגובה ל- אבנר
9
תקרא את ספר בראשית
  לשלמה המגיב   25/11/23 19:55
אני מציעה לשלמה המגיב לקרוא את התגובה של יעקב אבינו הכועס על שמעון ולוי, שהענישו את כל אנשי שכם - הוא כועס עליהם באומרו להם עכרתם אותי ביושבי הארץ . יעקב מתעקש , שיש להעניש את הפושע, שביצע את מעשה הזוועה ולא את כל תושבי העיר שכם. ועל כך, שלמה המגיב תקרא בפרשת השבוע שלנו וגם בספר בראשית פרק מ"ט שם הוא ממש יעקב מביע את כעסו על שמעון לוי, כי נתנו דרור לעצמם וערכו הרג כללי של כל הזכרים בעיר שכם, ולא רק את מי שביצע את הפשע האכזרי. נראה לי, שאיתן הולך בדרכו של יעקב אבינו ואילו שלמה המגיב סתם מתפרחח.
כתוב תגובה ל- לשלמה המגיב
וגם כעת אתה מטעה את הקוראים
  שלמה המגיב   25/11/23 22:37
"לכעסו של יעקב על שמעון ולוי" המוצג בבראשית מ"ט , אין בכלל קשר לנקמתם בבני שכם , על ביזוי כבודה של אחותם דינה , ויעקב לא מזכיר זאת בכלל בפרק זה , אלא זה קשור לאופיים הרצחני באופן כללי , של שמעון ולוי , שבשעת כעסם הם הורגים אנשים ושופכים דם , ומסבכים את כל משפחת יעקב ובניו עם יושבי הארץ . בעת המקרה עצמו ( ראה בראשית , ל"ד ) , חשש יעקב שהנקמה של לוי ושמעון בבני שכם , תעורר רגשות נקמה ביעקב ומשפחתו בקרב יושבי הארץ ולא בגלל שסבר שהמעשה שעשו שמעון ולוי היה לא "מוסרי" , ובפסוק ל בפרק ל"ד ( בעת שהמקרה ארע ) , אומר יעקב במפורש ומציין את הסיבה שהוא כועס על לוי ושמעון , ואני מצטט מילה במילה "עכרתם אותי , להבאישני ביושבי הארץ , בכנעני ובפריזי , ואנו מתי מספר , ונאספו עלי והיכוני ונשמדתי אני וביתי" . סוף ציטוט. נ.ב. אל תנצלו את הסיטואציה , שמרבית הקוראים לא זוכרים כל מילה ומילה מהתנ"ך , ואל תמציאו לנו מובאות מהתנ"ך , שנוחים לכם באיפיוני העם היהודי בתנ"ך , כעם שיש לו "מוסר יהודי" באשר , ניתן גם בקלות , להציג לכם את "המוסר היהודי" כפי שמתבטא בפרשת דוד המלך , בת שבע ובעלה אוריה החיתי , וגם בפרשת הטבח המזעזע שעשה דוד המלך בכל ילדי ונכדיו של שאול המלך בעת שהומלך במקומו ( ראה ספר שמואל ב ) , וישנם עוד פרשות לא מעטות במורשתנו "היהודית" שאינה איזה דוגמא "למוסר" והמבין יבין. תפסיקו "לתפוס טאבו" על "המוסר היהודי" , ואל תטיפו לנו מהו מוסר ואל תתייחסו לקוראים כאם איזה אספסוף של בורים , שאתם אילו שתלמדו אותם מהו "מוסר יהודי" , ומה מבטא "ארון הספרים היהודי" והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
הקם להרגך השכם להרגו
  ה.א   26/11/23 09:05
הקם להרגך השכם להרגו, זה מה שאומר לנו ארון הספרים היהודי, הרוג אותו לפני שהוא הורג בך, הרוג אותו לפני שהוא חוטף, עורף ראשי תינוקות, אונס, שורף אנשים חיים. הרוג אותו ביום, הרוג אותו בלילה, הרוג אותו בשבת, הרוג אותו ביום חול, הרוג אותו בעזה, בלבנון, ביהודה ושומרון ובכל מקום אחר. עצתו של איילנד, לה אני מתנגד, עולה על רקע מאד בעייתי שבגלל "הומניזם" מטומטם איננו הורגים אותם בזמן, שאיננו יורים למקורות ירי בעצמה אפילו אם יש שם אזרחים (מה שמתיר החוק הבין לאומי), שאיננו מחסלים בסיטונות את המנהיגים המדיניים והצבאיים של הטרור, מגיע על רקע של "הסדרות" מטופשות עם השטן שמערך המודיעין שלנו והמערכת הפוליטית השתעבדו להן עד כדי עיוורון מוחלט, רעיונות חולים על מדינה ערבית נוספת בין הים לירדן וכל מיני קשקושים מזוכיסטיים של חלק מבאי המדור הזה. בואו נזכור גם שגיורא איילנד הוא ראש המל"ל של ההתנתקות, ועל אף שהיו לו השגות קשות על התהליך, הוא היה הגורם המתכנן המוביל שלו, ומשכך יש לו חלק משמעותי במצב אליו הגענו. מצחיק ועצוב לראות את כל "פרשני ההסדרה" מאתמול, ו"פרשני סירוב הפקודה" מאתמול, חוזרים למסכים עם רוח קרבית של "חיסול" ו "עיקור", חכו חודש חודשים הם יחזרו לסורם, אהבת הקהל "הליבראלי" חשובה להם הרבה יותר לטעמי, מהיושרה המקצועית המצופה מהם.
כתוב תגובה ל- ה.א
ולמי "חלק משמעותי למצב", ה.א.?
  שלמה המגיב   26/11/23 17:29
מדוע אתה מאפיין באופן שלילי ,את האלוף איילנד ( "מצחיק ועצוב..היה לו חלק משמעותי למצב אליו הגענו...") , על כי היה בעל תפקיד של יועץ ולא בדרג של מחליט ( ראש המל"ל ) בעת ההינתקות , ולא מתייחס כך גם למירי רגב , שהיתה הדוברת בצה"ל , ודיבררה באופן חיובי ומכיל את ההינתקות , בתוקף תפקידה ? . האם , להבנתך , אם היה לאיילנד "שותפות להליך התיכנון של ההינתקות" בתוקף תפקידו ,ולכן יש לו "חלק משמעותי למצב אליו הגענו" , אינך מייחס כך אחריות "למצב אילו הגענו" גם לנתניהו , ראש ממשלה כמעט 20 שנה רצוף , שהוא היה הגורם המחליט ולא המייעץ (!!) , של קונצפציית "ההכלה" , שכמובן קרסה לנו מול העינים , ומן הסתם , אזי "השותפות" שלו לעניין , היה "חלק יותר משמעותי למצב אליו הגענו" ?. מה קרה , ה.א. ? , החלטת להצטרף "למתלהבי" נתניהו , שעד עתה לא מוציא מפיו את המילה "אחריות" למצב "אליו הגענו " ורומז כל הזמן על "אחריותם" של אחרים "למצב אליו הגענו" ? . נ.ב. אני דוקא רואה באופן חיובי ( ולא "מצחיק ועצוב" כמוך ) , את "פרשני ההסדרה " , חוזרים למסך עם "רוח קרבית" , ורואה בכך יושר , כנות ויכול לשנות דעה , בעקבות נסיבות שקורות , וזה דוקא שונה מהגישה כאן של קלינסקי ותומכיו באתר , שאני מבקר כאן אותה בתקיפות. תהיה לי בריא , ה.א. .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
לא כתבתי את הברור מאליו
  ה.א   26/11/23 19:12
אחריותו של נתניהו למצב לא מוטלת בכלל בספק, הן בשל השתעבדות וההשרשה מדיניות ההכלה והן בשל העובדה שלא חתך בתחילת השנה את ההידרדרות כאשר עלו ניצני סרבנות בצבא. נתניהו סיים את הקריירה הפוליטית שלו, המלחמה מחזיקה אותו בתפקיד עד סיומה. אך כל המומחים מטעם עצמם לא מוחזקים על ידי כלום עליהם להיעלם מחיינו הציבוריים ולטפל בנכדים שלהם.
כתוב תגובה ל- ה.א
ובקשר "להינתקות" ולאיילנד, ה.א
  שלמה המגיב   26/11/23 22:55
גם כיום , בדיעבד ,איני סבור שההחלטה על פינוי גוש קטיף ב 2005 , היתה מישגה , באשר אין לה לדעתי שום קשר לפוגרום שעשו לנו החמאסניקים בעוטף עזה , בשביעי לאוקטובר , וניתן אפילו לומר ההפך מכך , שאם עדיין היו לנו 8000 המתיישבים גרים עד עתה בפינה הדרום מערבית של רצועת עזה ( גוש קטיף) , האסון היה גדל עשרות מונים , וברור שלא היה פוסח על מתיישבי גוש קטיף , אך לשם מן הסתם , היה צה"ל מצליח להגיע הרבה יותר מאוחר , כדי להציל חיים של מתיישבים , מכפי שהצליחו לעשות בישובי העוטף והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אבדן השליטה הבטחונית בעזה
  ה.א   27/11/23 17:55
אבדן השליטה הבטחונית בעזה במסגרת ההתנתקות הוא אם כל חטאת.
כתוב תגובה ל- ה.א
ומתי "אבדה השליטה הביטחונית" ?
  שלמה המגיב   27/11/23 21:12
אתה טועה בלו"ז , ה.א. .במסגרת הסכם אוסלו , נסוגו בשנת 1994 יחידות אוגדת עזה ( מתן וילנאי היה אז אלוף הפיקוד ) ממרכזי הערים ברצועה ( ובמיוחד מהערים עזה חן יונס ועוד ) והאוגדה התמקמה בגוש קטיף , רק כדי להגן על המתיישבים שם בגוש ולא כדי לשלוט ביטחונית על הרצועה ועריה הראשיות , וכך הופסקה באופן מעשי כליל ( 1994 ) "השליטה הביטחונית ברצועת עזה , ובודאי בעריה המרכזיות ואיןלזה שום קשר להינתקות , באשר ירי הרקטות והפצמ"רים על עוטף עזה , כולל הרוגים בעיר שדרות , החל ב 2002 , וההנתקות היתה בקיץ 2005.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תגובה לשלמה המגיב
  למר שלמה המגיב   26/11/23 19:48
נעים לשוחח עם שלמה המגיב, שספר הספרים יקר לו והוא מגלה בקיאות מרשימה. שלמה המגיב, לא נותר אלא שנישאר חלוקים בדעותינו. לדעתי, יעקב בפרק ל"ב ועוד יותר בפרק מ"ט מגלה כעס רב על לוי. שהבאיש את עם ישראל בעיני יושבי הארץ בני עמים אחרים, עמים שאנחנו חייבים לחיות איתם בשלום. הוא חושש בסוף פסוק 30 בפרק ל"ב ממה שעלולים לעשות בני המיעוטים. אישית אני שמחה, שאותו שבט לוי, שעשה בעבר דברים חמורים, עליהם כועס יעקב, אבי האומה אינו אומר נואש. יעקב משקיע בלוי רבות ואחרי מאמצים רבים בתהליך חינוכי מגיע לוי לפסגות של הקדושה. לוי הוא הופך להיות מורה ההלכה ומשמש בתפקידי הקדושה
כתוב תגובה ל- למר שלמה המגיב
עדיין "חלוקים" ? , יש עובדות !
  שלמה המגיב   26/11/23 22:38
" הכעס הרב על לוי" ( וגם על שמעון ), כפי שבא לידי ביטוי באופן ברור וחד משמעי , בפרקים ל"ב ,מ"ט , אינו מתייחס בכלל , ואפילו לא ניתן לפרשנות , שיעקב מבקר את שמעון ולוי , בגין חוסר "המוסר " ,הנובע מפעולת הנקם שלהם בבני שכם , על כי חיללו את כבודה של אחותם , אלא בגין סכנת הנקמה במשפחתו , ע"י יושבי הארץ , כתוצאה ממעשיהם. נו , זה לא בדיוק המובאה שתוכיח לנו , על "המוסר היהודי" , שיש בעמנו מזה דורות , וגם ההשוואה של הסיטואציה הזו ( הנקמה בבני שכם ) , עם חוסר חששו של איילנד , ממגיפה שתקרה או לא , בקרב האוכלוסיה העזתית חובבת הציון , הוא לא "משהו" והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
10
UNETHICAL OFFER
  S/S/   26/11/23 11:22
What would it look like to propose in a certain country to inject a bisease into all jews
כתוב תגובה ל- S/S/
11
גיורא איילנד שכח שהוא יהודי
  גיורא איילנד שכח   26/11/23 14:40
גיורא איילנד שכל, שהוא יהודי. יהודי לא יכול להציע הצעה כזאת.
כתוב תגובה ל- גיורא איילנד שכח
12
שמעון ולוי כלי חמס מכורותיהם
  לשלמה המגיב..   27/11/23 09:29
שלמה המגיב , שים לב שיעקב אבינו אומר ללוי ולשמעון - "כלי חמס מכורותיהם" לכן הוא מוסיף - "בסודם לא תבוא נפשי". כעס רב של אבא על גילויים לא מוסריים של בניו, ש"בקהלם אל-תחד כבודי". יעקב כועס, שנוסף על הנקם בשכם בן חמור, הרגו אנשים שלא היתה הצדקה להורגם וגם ביצעו מעשי ביזה - "וברצונם עקרו שור..." .
כתוב תגובה ל- לשלמה המגיב..
13
מתקשה להאמין שאילנד הציע
  מאירה   27/11/23 10:37
מתקשה להאמין שאילנד גיורא הציע הצעה כה לא מוסרית ולא אנושית.
כתוב תגובה ל- מאירה
14
IMMORAL PROPOSAL
  I AM SORRY   27/11/23 11:08
I am aorry that someone like Giora made a very immoral and inhuman proposal
כתוב תגובה ל- I AM SORRY
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il