w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
דרור אידר
דרור אידר
המלחמה רחוקה מסיום, וחשוב לחזור ולשנן על מה המלחמה    השבת נקרא על קללת הארץ שהפכה לברכה    הארץ השוממה המתינה לבניה    אלתרמן, רמב"ן, רבנו בחיי, מרק טווין ופרויד    ומילות חיזוק של המ...
עידן יוסף
עידן יוסף
אין הגדרה אחת מוסכמת למונח "טרור" במשפט הבינלאומי או בחקיקה של מדינות שונות    כל מדינה מגדירה את המושג "טרור" באופן שונה, בהתאם לאינטרסים ולצרכים שלה    היעדר הגדרה מוסכמת מקשה על ש...
רון בריימן
רון בריימן
אחרי שמונה חודשי מלחמה חזרה ישראל לסורה, ושבה להיות מדינת הגמדים    אחרי שמונה חודשי מלחמה אין לאיים בפרישה מהממשלה ובפירוקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת וישלח (ב')
מאת: איתן קלינסקי  |  29/11/2023
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מובאות מהתנ"ך נוסח קלינסקי
  שלמה המגיב   29/11/23 14:49
דוקא "הקנאות והכוחנות ביחס לבני הארץ " של לוי ושמעון , הוברר שהיתה נכונה , באשר "הכוח כדפוס בריוני " שלהם , הירתיע את הכנענים יושבי הארץ , והם לא "התעסקו " יותר עם בני משפחת יעקב אבינו ולא ניסו לסכן אותם ( חששו של יעקב " ובאו להשמיד את בני ביתי" ) ,ובסיפורי המקרא , לא מצויין שום עימות יותר מאוחר , בין "יושבי הארץ" הכנענים ובין משפחת יעקב אבינו והמבין יבין. נ.ב. יעקב לא גינה בכלל את חוסר "המוסריות" של לוי ושמעון , וזו פרשנות פרטית של קלינסקי שאין לה שום תימוכין בתורה , והוא גינה אותם בגין אלימותם , מחשש שיגרמו לנקמה במשפחת יעקב , מצד יושבי הארץ והוא כאמור התבדה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
דברים לשלמה המגיב
  דברים לשלמה המגיב   29/11/23 17:09
שלמה המגיב, יעקב אומר על שמעון ולוי "כלי חמס מכורתיהם" . אני רואה במלים אלו מפרק מ"ט פסוק ה' ביטוי לאי מוסריות של שמעון ולוי. הנקמה בשכם בן חמור היא מוצדקת , אך מעשה ביזה הוא מעשה לא מוסרי. אך כל המחמאות ליעקב אבינו , שהצליח במופתיות אבהית מחנכת להביא לכך שלוי משנה את דרכיו וכן גם בניו , כשלוי זוכה לתפקיד של מנהיגות דתית ותרבותית.
כתוב תגובה ל- דברים לשלמה המגיב
"אני רואה ", זו פרשנות מקראית?
  שלמה המגיב   29/11/23 18:51
אולי אתה "רואה " במילות פסוק ביקורת מוסרית "מוסרית" של יעקב על לוי ושמעון , אבל כמעט כל פרשני המקרא , מסבירים שהמילה "מכרתיהם" הן חרבותיהם , ואין בכך שום קשר למוסר , והם השתמשו בכלי נשקם למעשה חמס ורצח , ויעקב מתייחס לאלימות המוגזמת של בניו , כלפי יושבי הארץ , מחשש שתעורר אותם לנקמה במשפחתו והוא אפילו מציין זאת בפרק ל"ד פסוק ל ( בעת שהמקרה ארע בבני שכם ) ואומר ואני מצטט "ונאספו עליי הכנעני והפריזי ואני מתי מספר ונאספו עליי והכוני ונשמדתי אני וביתי" , סוף ציטוט. מהיכן אתה "ממציא" פרשנויות פרטיות ( "אני רואה " ) , כאשר אפילו אין רמז לכך , שכעסו של יעקב על בניו , נובע מחוסר "המוסר" שבמעשיהם ולא מהחשש שינקמו בבני משפחתו ( כפי שהוא אומר זאת במפורש , ראה את הציטוט של דבריו .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
2
"חזק ואמץ "
  השוה"צ מלבס   29/11/23 15:13
איתן קבל את הברכה השומרית - "חזק ואמץ" . מאחלים לך בריאות טובה ושמור על עצמך.
כתוב תגובה ל- השוה"צ מלבס
3
מברכים אותך בברכה השומרית
  השוה"צ מלבס   29/11/23 15:30
המלבסים מברכים אותך בברכה השומרית- חזק ואמץ, ועוד בקשה אחת , שמור על הבריאות.
כתוב תגובה ל- השוה"צ מלבס
4
שלמה המגיב אתה טועה
  יהודית אורן   29/11/23 19:49
יעקב כועס על שמעון לוי . בכעס שלו יש את כל מה שכתבת , מר שלמה המגיב . אך יש גם כתב אשמה על גילוי של חוסר מוסריות של לוי ושמעון, שכלי חמס מכורותיהם. כך שיש עוד צד של כתב אשמה והוא בהעדר מוסריות. וזאת יעקב אומר בנחרצות רבה בברכת יעקב לשבטים בפרק מ"ט .
כתוב תגובה ל- יהודית אורן
5
אוויל משריש, שם דובר על נקמה
  ה.א   29/11/23 21:42
אויל משריש, שם דובר על נקמה, אנו עוסקים בהגנה עצמית נגד עם רב וענק שרוצה להרוג/לאנוס/לכרות ראשינו, בלי הבדל בין ימין לשמאל, המון ענק שרוצה אותנו בים ומתים ככל הניתן, ולכן עלינו להרגו קודם להרגו ביום, בלילה, בצפון, בדרום, במזרח, במערב, בארץ ובחו"ל, להרוג להורוג להרוג.. איתן, אם אתה בוחר להישחט זה עניינך, אין לך כל סמכות להחליט עבור עם ישראל להישחט, וכל השטיויות הגועליות שאתה כותב כאן בימים האחרונים הם בחירה מטומטמת שלך לשלוח את עם ישראל בארצו כצאן לטבח. אוויל, פשוט אוויל משריש וחסר תקנה.
כתוב תגובה ל- ה.א
6
שבת שלום לשלמה המגיב.
  שבת שלום לשלמה   30/11/23 03:34
המילה "חמס" בפיו של יעקב כלפי שמעון ולוי מעידה על מוסריות גבוהה, מעשי הביזה שעשו שמעון ולוי מעידים על מוסריות גבוה. לעכשיו מותר לי לאחל לשלמה המגיב שבת שלום. ולעם ישראל שבת שתביע בעקבותיה את בשורת השלום והחיים השקטים והשלווים בארץ ישראל היקרה לנו.
כתוב תגובה ל- שבת שלום לשלמה
7
"ויבוזו את העיר..."-זה מוסרי
  לדברי שלמה המגיב   30/11/23 08:27
במלחמה צודקת אסור לעשות דברים לא מוסריים כמו שעשו לוי ושמעון - "ויבוזו את העיר אשר טמאו אחותם..." פרק ל"ד. 28.. מוצדק להעניש את האדם שאנס, זה לא מוסרי לבוז את העיר. אני גאה בכך שצה"ל נלחם מלחמה צודקת נגד הרצחנות של החמאס, ועושה מעשה מוסרי של עזרה למאות האלפים בקרב אויבינו שהם רעבים ללחם. ועליהם לא ייאמר "ויבוזו את העיר...
כתוב תגובה ל- לדברי שלמה המגיב
יעקב לא מגנה את חוסר "המוסר"
  שלמה המגיב   30/11/23 12:28
אכן גם " במלחמה צודקת אסור לעשות דברים לא מוסריים כמו שעשו לוי ושמעון " , אך יעקב אבינו לא גינה את בניו בגין חוסר "המוסר " בכלל , אלא בגין החשש שלו , שמעשיהם האלימים ,יעוררו את עמי הארץ הזרים , לנקום בבני משפחת יעקב בשל המעשה האלים ולא עקב אי "המוסריות " שבמעשה , ויעקב מציין סיבה זו במפורש בהמשך הקטע שציטטת ( ראה פרק ל"ד פסוק 30 ). מהיכן אתם "ממציאים" את דבריו של יעקב , ככאלה שמגנים את חוסר "המוסר" של בניו ? , הרי הוא אומר במפורש שהוא כועס עליהם , בגין החשש שלו "שהכנעני והפריזי "ינקמו במשפחתו " ואנו מתי מעט והם ישמידוני ". נו , אז גם "ארון הספרים היהודי" נוסח קלינסקי , אינו מספר לנו רק על "המוסר" של עמנו , אלא מציג סיטואציות שארעו , שלא תמיד משקפים " מוסר" , אז מדוע מציג קלינסקי מובאות מהתנ"ך , להוכחת "המוסר " של עמנו בעת מלחמה , כאשר העובדות מצביעות בדיוק על הפוך מכך , לטעמך ( בלשונך "..דברים לא מוסריים כמו שעשו לוי ושמעון" ). ? .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
8
רחמים על אכזרים היא התאכזרות
  ה.א   30/11/23 09:23
רחמים על אכזרים היא התאכזרות לרחמנים, כל מי שמדבר על "מוסר" כלפי רוצחי ילדים נשים וגברים/אונסי נשים וגברים/מתעללי גופות/שורפי אנשים חיים - הוא אדם לא מוסרי בעליל, משת"פ עם הרשע, המתנגד הבוטה ביותר לשלום. ויש כאן באתר כמה כאלה. סטאלין, רוצח ההמונים צרב להם את המוח, חלקם מתגאה בהיסטוריה השמוצניקית שלהם, לדעתי עליהם להתבייש בה. כמה טוב שם כה מועטים. על כף יד אחת אפשר לספור אותם.
כתוב תגובה ל- ה.א
9
בן חמור
  סניל   30/11/23 10:42
(א) וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב לִרְאוֹת בִּבְנוֹת הָאָרֶץ. (ב) וַיַּרְא אֹתָהּ שְׁכֶם בֶּן-חֲמוֹר הַחִוִּי נְשִׂיא הָאָרֶץ; וַיִּקַּח אֹתָהּ וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ, וַיְעַנֶּהָ. (ג) וַתִּדְבַּק נַפְשׁוֹ בְּדִינָה בַּת-יַעֲקֹב; וַיֶּאֱהַב אֶת-הַנַּעֲרָ וַיְדַבֵּר עַל-לֵב הַנַּעֲרָ. זה כל הסיפור! כל השאר הן הזיות של משנורר איתן שעוד מעט נדבר עליהן. מהי התכלית הנכספת שבאה לידי ביטוי בבקשה 'הצנועה' המגובשת בקריאה להקים פה 'מדינת כל אזרחיה'? הכוונה להשמיד את היהדות עד תומה: "וְהִתְחַתְּנוּ אֹתָנוּ בְּנֹתֵיכֶם תִּתְּנוּ-לָנוּ וְאֶת-בְּנֹתֵינוּ תִּקְחוּ לָכֶם... ". כשחמור ואביו מבקשים להתחתן איתנו - דינה עדין לכודה בבית שכם. חטופה. היא משמשת בת ערובה לעסקה, ולא מדובר בהחזרתה. (תתנו-לנו). "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל-שִׁמְעוֹן וְאֶל-לֵוִי, עֲכַרְתֶּם אֹתִי לְהַבְאִישֵׁנִי בְּיֹשֵׁב הָאָרֶץ בַּכְּנַעֲנִי וּבַפְּרִזִּי; וַאֲנִי מְתֵי מִסְפָּר, וְנֶאֶסְפוּ עָלַי וְהִכּוּנִי וְנִשְׁמַדְתִּי אֲנִי וּבֵיתִי. (לא) וַיֹּאמְרוּ: הַכְזוֹנָה, יַעֲשֶׂה אֶת-אֲחוֹתֵנוּ". יעקב אבינו, שחזה את העתיד מקצה העולם ועד קצהו, בוודאי חזה את השואה. למראה ההרג שחוללו בניו עולה תמונה של עם ישראל המובל כצאן לטבח על אדמת אירופה. חרדה אופפת אותו. לא המעשה הנכון שעשו בניו מרתיע אותו אלא הפחד מהיותם מתי מספר: "ונאספו עלי והכוני ונשמדתי אני וביתי". תגובת בניו כולם כאחד היתה: מה, עם של זונות אנחנו? מהי תגובת המשנורר למעשה הזוועה שמבצעים בנו הגויים גם היום? הוא קובע: "שמעון ולוי ביקשו סגידה קיצונית לגאווה לאומית ובשמה נתנו דרור לכל יצרי הכוחנות הצבאית שחצו את כל 'גבולות המוסר'." מה היו גבולות המוסר בימים ההם, משנורר-רגשות? מה היה המבנה המוסרי של העולם הפגאני? מה היו 'גבולות המוסר' בעולמו של היטלר או של לנין, טרוצקי וסטלין? אתה קבעת גם להם? אומר המשנורר: "פרשת השבוע מעניקה לנו שיעור איך עלינו לפעול בארצנו באלו הימים...". מסכים עד כאן. גם יהושע פעל רבות למען כיבוש הארץ ולא עמד לו הכוח להשמיד את כל 'עם הארץ' כפי שנצטווה. במלחמת העצמאות, שגם היא לא נסתיימה, נותר חלק מ'עם-לא-ארץ' בתוכנו והוא ממשיך להקיז את דמנו.
כתוב תגובה ל- סניל
10
ה.א מתלהם ללא קשר למקור המקראי
  למגיב ה.א   30/11/23 10:59
ה.א בורח מהמקור המקראי ,בו יעקב כועס על שמעון ולוי שבזזו את העיר.. היתה הצדקה מוחלטת להגיב במלוא החומרה נגד מי שאנס את דינה , אך יעקב מגנה שהפעילות המוצדקת הוכתמה בהרג כל הזכרים בעיר וביזת העיר. אני גאה שצבא הגנה לישראל כיום מבצע פעילות מוצדקת ואינו נגרר לפעילויות לא מוסריות כמו ביזת העיר אותה מגנה יעקב, שכואב לי שבניו שמעון ולוי היו נגועים בביזת העיר שכם.
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א
איתן מתלהם עם דוגמאות הזויות
  ה.א   30/11/23 13:21
איתן הוא חסר בושה, הוא הפך את צה"ל לצבא הנקמה לישראל בעוד צה"ל הוא צבא ההגנה לישראל, אין כל קשר בין סיפורי להם מתייחס המקרא לימינו, אנו עוסקים בהגנה על עצמנו, לא ביזה, לא אונס, איננו חיות אדם כמו אויבינו, איתן מביא את הסיפורים האלה על מנת שיימצא קשר בין פעולותינו היום לבין סיפורי המקרא, גועל נפש, קצנו מסיפורי המעשיות של איתן וומחיאות הכפיים של קהל מצומצם, בוגר השומר הצעיר, שסוגד להבלים שלו.
כתוב תגובה ל- ה.א
ומי "בורח מהמקור המקראי" ?
  שלמה המגיב   30/11/23 13:35
קלינסקי ועדת מתלהביו , נוקטים בשיטה מניפולטיבית מוכרת במושג "תעמולה" , שבה אם אתה חוזר על שקר שוב ושוב , את משכנע את השומעים לך שזה אמת. יעקב לא "כועס" על שמעון ולוי בגין "הפעילות הלא מוסרית" שלהם בנקמתם בבני שכם , אלא "כעס" על האלימות המופרזת שלהם במעשה הנקמה שלהם , שיעקב חשש שבגינה , בגין האלימות הזו , ולא בגין אי המוסריות שבה ,יעורר את בני הארץ לנקום בשל כך במשפחתו , והוא מציין זאת במפורש , באופן ברור וחד משמעי , בעת התרחשות אירוע הנקמה ( פרק ל"ד , פסוק 30 ). אז מה אתם מנסים "בכוח" ,לשכנע את הקוראים , שיעקב אבינו , היה איזה סמל "המוסר" לעם היהודי וכולנו צריכים למוד ממנו "מוסר" , עקב "כעסו" על שמעון ולוי , בגין אותה פרשה של הנקמה שלהם בבני שכם. נ.ב. ואם נעקוב אחרי אורחות חייו שליעקב , עוד מילדותו ( הסיפורים עם "תעלוליו" הבלתי מוסריים , בהקשר לאחיו עשו ) , אז בודאי הוא לא הדוגמא הראוייה שמציג לנו קלינסקי , מסיפורי המקרא , היכן אנו יכולים ללמד מהו "המוסר היהודי" והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
11
שלמה המגיב מתעקש
  שלמה המגיב מתעקש/   30/11/23 13:54
שלמה המגיב מתעקש, שלא לא ניתן ליחס לבוזז העיר אי מוסריות. יעקב חושש כי אנחנו מעטים, ובמלחמה צודקת של הענשת אדם, שאנס את דינה, ביצעו האחים שמעון ולוי מעשה לא מוסרי כמו - ביזת העיר. אני מציעה למר שלמה המגיב לראות בגינוי על ביזת העיר גינוי למעשה בלתי מוסרי. לזכותו של יעקב אבינו, שהוא גילה מופתיות אבהית והצליח להביא את לוי לפסגות המוסר. בניו בסופו של דבר זוכים להיות המופת של המוסר והקדושה. רק מבני לוי יהיו כוהנים, שישרתו ובקודש וינווטו את חייו הרוחניים של עם ישראל. ואני חוזרת ומדגישה - ביזת עיר זה מעשה לא מוסרי.39.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב מתעקש/
12
שלמה המגיב והמגיב ה.א מתלהמים
  בן ציון   30/11/23 14:39
שלמה המגיב, בספר בראשית פרק ל"ד פסוק 28 כתוב במפורש "ויבוזו את העיר אשר טמאו אחותם" בפסוק הזה יש כעס על מעשה לא מוסרי - שלוי ושמעון בזזו עיר. זו עיר שמתוכה יצא אדם שאנס . הענשתו היא מוצדקת . ביזת העיר זה מעשה לא מוסרי. . אני מצטרף לאלו המברכים את צה"ל שבמלחמה מאד צודקת צה"ל מאפשר מתן סעד לאנשים במצוקה במחנה האויב , הגם שהוא מסתכן שהאויב ישתמש בסעד הזה הכולל דלק לצרכים לא הומאניים .
כתוב תגובה ל- בן ציון
13
ה.א, אתה משקר!!!
  תגובה למר ה.א   30/11/23 16:19
איתן לא הציג בשום מאמר את צה"ל כצבא הנקמה לישראל, כפי שכותב ה.א בתגובתו. זו עלילת דם של המגיב ה.א . יתרה מזאת איתן מבהיר במאמריו, שצה"ל לוחם מלחמה צודקת נגד החמס, שרצח מאות יהודים ביום כ"ב בתשרי , יום שמחת תורה, והפך את יום שמחת תורה ליום אבל לאומי.
כתוב תגובה ל- תגובה למר ה.א
קורבנות למניפולציות של איתן
  ה.א   1/12/23 08:15
איתן הוא שרלטן, מניפולטור, מצד אחד מיד לאחר הפרוגרום הוא הצדיק את חיסול החמאס "נקמת ילד קטן לא ברא שטן" ציטט איתן את ביאליק, על מנת לזהם את ראשי קוראיו כאילו אנו מחפשים נקמה, כאילו צה"ל הוא צבא הנקמה לישראל, ומצד שני איתן מטיף באדיקות להפסקת המלחמה שנועדה לחיסול החמאס. אם יש לאיתן הצעה איך לחסל את החמאס בלי מלחמה אנא יפרט תוכנית, אך מה הוא מפרט? הוא מפרט תוכנית ביזה היסטורית לא רלוונטית לענייננו על מנת שאנשים שאינם חושבים, אנשים שמוחם חלול כמו מגיבים בודדים כאן באתר ייצרו קשר אסוציאטיבי בין הביזה של אז ובין חיסול החמאס של היום, איתן כותב בפירוש בהתבסס על אותה ביזה שלילית ועל הקשר שלה לימינו: "טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב .... מי ייתן ומעצבי המדיניות הישראלית בשנת 2023 לספירה יהיו קשובים ללקחים של פרשת וישלח, המגוללת לפנינו מעמד מכאיב בראשית היסטוריה של עם ישראל עת התנחל בארץ כנען." איתן עובד על חבורת תמימים בעיניים, והם, ברוב כסילותם אוכלים את השטיויות שלו בלי מלח. אנשים חסרי מינימום של תבונה ההולכים שולל אחרי שרלטן חסר תקנה.
כתוב תגובה ל- ה.א
14
"מתלהמים" , בן ציון ?
  שלמה המגיב   30/11/23 18:40
מי שחושף את המניפולציות הללו , והטעיית הקוראים ,לאפיין את יעקב אבינו כשומר "המוסר היהודי" על סיפורי המקרא ("ארון הספרים היהודי" נוסח קלינסקי ) ,זו "התלהמות" ?. נו , ואם אכן "ביזת העיר זה לא מוסרי" , ואתה צודק , אז היכן אתה מוצא בדברי יעקב אבינו , איזה התייחסות המגנה את מעשה בניו , בגלל חוסר "המוסריות " שבמעשיהם ? . מדוע קלינסקי וכל עדתו כאן באתר , מתעקשים לראות במובאה התנ"כית , של דברי התוכחה של יעקב כלפי שמעון ולוי , כהוכחה לכך , שהוא כועס עליהם בגין חוסר המוסריות שבמעשיהם , כאשר אין לכך שום תימוכין , אלא ההפך מכך , באשר הוא אומר במפורש שמה שהכעיס אותו במעשה הנקמה האלים של לוי ושמעון , זה שהם מסכנים את משפחתם , בכך שיובצעו במשפחה מעשי נקמה מצד עמי הארץ. נ.ב. גם להציג את יעקב אבינו , כאיזה דמות מופת "מוסרית" מצד קלינסקי , שבקי בסיפורי המקרא , זה קצת "בעייתי " ( ואני עדין בלשוני ולא "מתלהם" , בן ציון ) , אם נעקוב אחרי תולדות חייו של יעקב עוד מילדותו ועד שבגר , ובערמומיות ובחוסר "המוסר" ביחסיו עם אחיו עשו והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
15
לשלמה המגיב..
  לשלמה המגיב...   30/11/23 20:01
לדעת שלמה המגיב הכתוב בפרק ל"ד פסוק כ"ז - "בני יעקב באו על החללים ויבוזו העיר...:" לא עורר את יעקב לגינוי , אלא רק "החשש שעכרתם אותי להבאישני ביושב הארץ....." הניע את יעקב לגינוי. אני מאחלת לך שלמה המגיב שבת שלום וצר לי שאתה מתעקש .........
כתוב תגובה ל- לשלמה המגיב...
ומי כאן "המתעקש" ?
  שלמה המגיב   2/12/23 12:16
:הגינוי" של יעקב למעשה הנקמה שלהם בבני שכם , נבע מחששו מנקמה כתגמול בבני משפחתו , ע"י תושבי הארץ הזרים , והוא אומר זאת במפורש בהמשך הפסוק שתה במכוון מתעלם ממנו - "..ואני מתי מספר ,ונאספו עלי והכוני , ונשמדתי אני וביתי" , סוף ציטוט. נו , היכן "גינה" יעקב את בניו , בגין "חוסר המוסר" במעשיהם ? , מה אתם "מתעקשים" להמציא לנו פרשנויות , שאף אחד מפרשני המקרא , לא מפרש כך את המניע לכעסו של יעקב על בניו ? , נו , "מוסר" עלאק , מצאתם את הדמות התנ"כית הכי לא מתאימה ( יעקב אבינו) , להציג לנו אותו , כשומר "המוסר" במורשתנו . וואלה , לא "אפול מהכיסא " שבהמשך יוצג לנו ע"י מורה לתנ"ך קלינסקי , גם את דוד המלך , כאיזה דמות מוסרית "מארון הספרים" שעלינו ללמוד ממנו מהו "מוסר" , ובמיוחד בעקבות סיפורי המקרא על הטבח ביצע בצאצאי המלך שאול , בעת שהומלך במקומו , ובפרשת בת שבע ואוריה החיתי בעלה , ( שמואל ב , פרקים יא וגם יב ) ששם מתואר כיצד דוד רואה מגג ארמונו אישה יפת מראה מתרחצת , ולאחר שמתברר לו שמדובר בבת שבע , אשתו של אוריה החיתי , הוא מזמן אותה אליו , שוכב עימה והיא הרה לו ,כל זאת כאשר בעלה במלחמה מול בני עמו. וואלה , ממש עלינו ללמוד "מוסר" מהדמויות המרכזיות והחשובות שבמורשתנו , כפי שמתוארים "בארון הספרים היהודי" נוסח קלינסקי והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
16
שבת שלום ומבורכת
  שבת שלום ומבורכת   1/12/23 13:32
כתוב תגובה ל- שבת שלום ומבורכת
17
המגיב ה.א מסלך את דברי איתן.
  ה.א מסלף ביודעין   1/12/23 21:50
המגיב סילף את דברי איתן, כשציטט את מהשיר "על השחיטה", שכתב המשורר הלאומי שלנו חיים נחמן ביאליק.
כתוב תגובה ל- ה.א מסלף ביודעין
איתן מצטט כמניפולציה
  ה.א   2/12/23 07:24
אם איתן חושב שצהל נועד להגן עלינו ולא לנקום, מדוע ציטט מ"על השחיטה"? מדוע כתב "נקמת ילד קטן לא ברא שטן" הוא ציטט מ"על השחיטה" על מנת להסית את עם ישראל לנקמה, בעוד שעם ישראל הורג את החמאס על מנת להגן על עצמו וחלילה לא על מנת לנקום. ואיזו תועלת תצמח לאיתן מנקמה? התועלת היא שלאחר שבוע הוא יכול להשוות בין ההרג הנדרש והטוטאלי של החמאס ובין מקרה נקמה תנכי לא רלוונטי ולקרוא למדינת ישראל לחדול מחיסול החמאס, אותו חמאס שהוא קרא לנקום בו רק לפני כמה שבועות. איתן הוא שרלטן ומניפלטור, כמה טוב לכולנו שהקולות המלטפים אותו כאן באתר מתמעטים והולכים, ואלה הרואים בדיעותיו הזיה מוחלטת ואובדנות מתקדמת מתרבים והולכים. הצוטוטים של איתן נועדו לבלבל את הקוראים כאילו הוא נשען על אדני ברזל, והוא מביא את הציטטות האלה על מנת לטמטם את הקוראים, ויש כמה כסילים מועטים המתמעטים והולכים, שעדיין מתבלבלים, בואו נקווה שגם הם יבינו בסוף.
כתוב תגובה ל- ה.א
18
שבוע מאיר פנים לעם ישראל
  שבוע מאיר פנים   3/12/23 07:24
כתוב תגובה ל- שבוע מאיר פנים
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il