|
איתמר לוין
נתניהו וסמוטריץ' מפקירים את הכלכלה היבריס שלא ייאמן מול משפחות החטופים דני דנון אינו מתאים לתפקיד השגריר באו"ם הרגע בו צריך היה להכריז על שירות כללי לכולם
|
|
|
עידן יוסף
יש כל מיני כללים וכלים לפרשנות חוזים, והם משתנים ממדינה למדינה. גם אם החוזה כתוב בשפה ברורה, צריך להבין את ההקשר, הנסיבות והמטרה העסקית שלו. במקרה של ספק, השופט הוא הפרשן, והוא יכו...
|
|
|
דן מרגלית
רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי
|
|
|
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
דורון פז |
|
22/09/06 10:51
|
|
|
|
צמרת המדינה מאוכלסת בגמדים ועסקנים קטנים . דליה איציק זו יו"ר הכנסת - קצב זה הנשיא - אולמרט סוחר הנדל"ן ראש ממשה - אז מה הפלא שעמיר פרץ הוא שר ביטחון ?) לכן הם לא מתפטרים. בשביל להתפטר צריך מושגים של יושר ואחריות וזה אין להם.
|
|
כתוב תגובה ל-
דורון פז
|
|
|
|
2 |
|
|
אבי קרן |
|
22/09/06 11:15
|
|
|
|
|
3 |
|
|
אביגיל |
|
22/09/06 11:37
|
|
|
|
|
4 |
|
|
מימך |
|
22/09/06 14:39
|
|
|
|
לטובת כל קוראיו.
|
|
כתוב תגובה ל-
מימך
|
|
|
|
|
|
|
מסוכן |
|
22/09/06 18:13
|
|
|
|
|
5 |
|
|
שימשי |
|
22/09/06 15:08
|
|
|
|
חמוראדם
כדור אחר עדיין איין
עליו מתים האנשים
זה לזה מוציאים עיין
כך כתוב בכוכבים
הירוק הוא מחסל
האוויר מעיק שנוק
המים מילא בזבל
ושותה הוא מבקבוק
יד חוצפת רק לקחת
ולתת זה רק בשיר
האנס והמרשעת
ישלמו את המחיר
האדם שהוא חמור
במקום לקחת יוותר
יד ביד ובלי טרור
עוד ידליקו את הנר
משה חזן 20.9.06
משה חזן 20.9.06
כדור אחר עדיין איין
עליו מתים האנשים
זה לזה מוציאים עיין
כך כתוב
המים מילא בזבל
ושותה הוא מבקבוק
יד חוצפת רק לקחת
ולתת זה רק בשיר
האנס והמרשעת
ישלמו את המחיר
האדם שהוא חמור
במקום לקחת יוותר
יד ביד ובלי טרור
עוד ידליקו את הנר
משה חזן 20.9.06
|
|
כתוב תגובה ל-
שימשי
|
|
|
|
6 |
|
|
ג. אביבי |
|
22/09/06 15:49
|
|
|
|
למרות, שבניגוד לבריטניה ב1940, הסכנה לא נשקפת מיד אלא בטווח של 2 - 3 שנים, אבל זה הולך ואוזל.
|
|
כתוב תגובה ל-
ג. אביבי
|
|
|
|
7 |
|
|
איכפתניק |
|
23/09/06 01:20
|
|
|
|
אני מסכים עם הכותב על כי השלישיה חייבת ללכת. לעוף יותר נכון.
אך הכותב מעניק לעם אינטליגנציה גבוהה יותר ממה שמגיע לו.
העם הזה הוא בחלקו נבער. ובחלקו נהתן, שום דבר חדש לא ייצא מבחירות.
חייבת לבוא התארגנות חרום בכנסת , ליצור גוף חדש של אנשים מכל המפלגות ולהעמיד בראשו אנשים כעמי איילון (לא בהכרח הוא) אך אדם עם רקע ביטחוני, נקי כפיים שמקרין יושר. הרקע הביטחוני נחוץ עכשו כי שעת מבחן כנראה קרובה) ו--- התרכזות במשבר החברתי ע"ח משפחות ההון הנהנתיות
|
|
כתוב תגובה ל-
איכפתניק
|
|
|
|
8 |
|
|
ל רפי |
|
23/09/06 10:43
|
|
|
|
|
9 |
|
|
ל רפי |
|
23/09/06 10:44
|
|
|
|
לא שאני מתנגד לדרישה ששלושת "המוסקטרים" הכושלים יפנו מקומם, ושמחדלי המערכה האחרונה לרבות כל התקופה מאז היציאה מלבנון בשנת 2000, יבדקו ע"י גורם מוסמך וחסר פניות - וועדת חקירה ממלכתית - אלא שחוששני שויכוח זה כבר מאחורינו. הנזקים המצטברים בצה"ל, בזירה המדינית, באמון הציבור במוסדות השלטון ובשיקום העורף והמשך השחיתות הציבורית, מחייבים האצת תהליכים ואינטנסיפיקציה של השינויים.
עם ישראל בדילמה משום שכל האופציות העומדות בפניו עכשיו, נוסו כבר בעבר, וכולן כשלו. אופציות חדשות הן אופציות בסיכון גבוה, כפי שהוכח בהרפתקה הקרויה "קדימה". המהלך של הקמת קדימה נועד לשרת את שרון ובלעדיו הוא חסר תועלת, חסר תכלית ומסוכן. שרון היה אופורתוניסט ושקרן, אבל היו לו כושר מנהיגות וניסיון צבאי ומדיני שאין לאף יורש פוטנציאלי מוכר.
לכן, צ'מברליין לא יעזור וצ'רצ'יל לא יעזור וגם דוגמאות אחרות מההיסטוריה האוניברסלית לא יעזרו. את התשובות צריך לתת במסגרת המילייה המקומי.
חייבים להתיחס לעובדה שהציבור ברובו מסתייג מכל האישים הרואים עצמם חלופה למנהיגות הנוכחית, בין אם הדבר נובע מתוך אכזבות עבר או מחוסר אמון מהותי לגבי העתיד. דישדוש ב"ביצה האישית" וחיפוש מנהיגות במקום שברור שהיא אינה נמצאת בו, לא יקדם אותנו. במקום להתמקד בחיפוש מנהיגים, תהליך שהכזיב מספר רב של פעמים, חייבים להתמקד בדרך.
דומני שהפתרון מצוי בשני מהלכים מהותיים שאותם יש לבצע סימולטנית:
א. בחירות חדשות לשינוי מאזן הכוחות הפרלמנטרי.
שינוי כזה לא יושג ללא בחירות ובלעדיו ספק אם יושגו השינויים האופרטיביים הדרושים.
ב. שינוי שיטת המימשל.
בצד כל מהלך חייבות להתקבל מספר הכרעות עקרוניות, והציבור חייב להבין את מלוא משמעותן.
בצד הבחירות:
1. אימוץ תוכנית מדינית שתקבע את העקרונות לגבולות המינימום של מדינת ישראל, ואת אופי ההסדר המדיני שאליו היא שואפת - מדינה פלשתינית, אוטונומיה (היכן?), פדרציה עם ירדן והפלשתינים וכו'.
2. את יחסה לאזרחיה הערבים ואת התנאים להשתלבותם בה.
3. את המדיניות הדמוגרפית שלה.
4. מועד ומנגנון לגיבוש והחלטה על חוקה.
5. את עמדתה העקרונית ביחס לרמת הגולן.
|
|
כתוב תגובה ל-
ל רפי
|
|
|
|
10 |
|
|
ל רפי |
|
23/09/06 10:45
|
|
|
|
בצד הבחירות:
1. אימוץ תוכנית מדינית שתקבע את העקרונות לגבולות המינימום של מדינת ישראל, ואת אופי ההסדר המדיני שאליו היא שואפת - מדינה פלשתינית, אוטונומיה (היכן?), פדרציה עם ירדן והפלשתינים וכו'.
2. את יחסה לאזרחיה הערבים ואת התנאים להשתלבותם בה.
3. את המדיניות הדמוגרפית שלה.
4. מועד ומנגנון לגיבוש והחלטה על חוקה.
5. את עמדתה העקרונית ביחס לרמת הגולן.
בצד שינוי שיטת המימשל:
1. משטר פרלמנטרי מבוסס על הקיים בצרוף שינויים, כגון:
א. הגדלת אחוז החסימה
ב. הקטנת מספר שרי הממשלה
ג. הכנסת מרכיב של בחירות אזוריות לתהליך הבחירות.
ד. כמחצית מהשרים לא יהיו חברי כנסת אלא "מומחים" שימונו ע"י ראש הממשלה ויאושרו ע"י הכנסת בהליך שימוע יסודי.
ה. הכנסת מנגנון משאל העם לתהליך הדמוקרטי הנוהג במדינה, וקביעת הנושאים וההליכים שבהם יופעל.
2. משטר נשיאותי – החלפת השיטה (מהפכני יותר, מורכב יותר וסיכוני יותר ).
שינויים אלה יאלצו את שני הגושים הפוליטיים העקריים במדינה – הגוש הלאומי והגוש ה"מסתגל" להציג לציבור תוכנית שתכלול את כל האלמנטים החשובים שבהם אמורות הבחירות להכריע ולתת בידי הממשלה שתקום מנדט לבצוע. חייבים להפסיק את ויכוחי הסרק השוחקים אותנו מבפנים ע"י הכרעה דמוקרטית חותכת ולכך יש להערך.
המפלגות המתמודדות על מנדט להרכבת הממשלה, יציגו את נבחרת האישים הטובה ביותר העומדת לרשותן, לרבות אישים חדשים שבנסיבות שונות מהקיים יוכלו וירצו לנסות לפעול במערכת הפוליטית. רענון תוכן, התחייבות למצע קונקרטי ונבחרת אישים – פוליטיקאים ומומחים מקצועיים – יחד עם שיטת מימשל אפקטיבית יותר והקטנת מספר המפלגות בשל הגדלת אחוז החסימה, יוכלו להעמיד בפני הציבור תוכנית עם סיכויי מימוש חדשים ואפקטיביים יותר, יעלו את המורל ויחזירו את אמון הציבור במסגרות השלטון. שינויים אלה גם יבטיחו שיופקו לקחי אמת ויבוצעו השינויים הדרושים בצה"ל ובמערך העורף.
נכון, אין לכך זמן רב, וחייבים לחתור לשינוי מלא ולא לתיקוני ביניים חלקיים
|
|
כתוב תגובה ל-
ל רפי
|
|
|
|
|