w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שריד לא למד ולא שכח
מאת: עו"ד דב אבן אור  |  30/04/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עוורון אז והיום
  פיניש   30/04/07 15:12
מבט קצר אל שכנינו הפלסטינים מראה את חשיבות ריסון הקיצטניים בכל מחיר. איפה היינו היום אם כל אחד מהפלגים החמושים היה מביא אוניות נשק לאנשיו או זורק רימונים על הכנסת? עם כל הביקורת שיש לי על בן גריון - תקיפותו היא שהצילה אותנוממלחמת אחים - מעשה רע קטן שנעה (והוא בהחלט רע) מנע אסון גדול. לזכותו של בגין יאמר שלפחות במקרה אלטלנה ציווה על טנשיו לא להשיב אש - וזה בהחלט רגע שהתגלה בגדולתו ובהבנתו את המצב (שלא כברוב הפעמים). זה לא מובן מאליו שאנו חסינים בפני מלחמת אחים - כבר היו לנו כאלה בהיסטוריה. לגבי השתלטות המרכז-מפאי - זה קישקוש - חלק גדול מהחלוצים, כולל אנשי אצ"ל ולח"י היו חניכי תנועות שמאל בצעירותם (בעיקר השומר הצעיר) - אלו היו מרבית התנועות הפעילות באותם ימים והנסיונות הפאטתיים לשכתב את ההיסטוריה כדי שתתאים למגמות היום היא באמת השיטה הסובייטית של שיכתוב האנציקלופדיה לפי השליט.
ולפני שבוכים על הרע (בהחלט רע) שנעשה לאנשי הימין - אולי כדאי שנזכור גם את מעשי השוד ותקיפת משתפי פעולה וגילוח ראשים לנשים שיצאו עם אנגלים ועוד ועוד - ועל זה נאמר - טול קורה מבין עיניך.
פיני
כתוב תגובה ל- פיניש
השקר החדש
  משה, עורך-דין   30/04/07 22:28
המכנה עצמו "פיניש" מפיץ כאן שקר חדש: אנשי הימין זרקו רימונים על הכנסת. שקר וכזב, שלא היה ולא נברא. הדב ר המרעיש ביותר שאנשי "חירות" של אז עשו, היתה הפגנה קולנית וסוערת נגד הסכם השילומים.

בכנסת הושלך רימון-יד אחד, באמצע שנות החמישים, ע"י חולה-נפש שפעל לבדו (דומני ששמו היה דהאן), ומניעיו היו אישיים לחלוטין. הוא ישב ביציע האורחים, שבינו ובין האולם לא הפרידה מחיצה, ומשם השליך את הרימון. מהתפוצצות הרימון נפגע אחדים, דומני שביניהם היה בן-גוריון, והשר משה שפירא מהמפד"ל נפצע קשות. כסגולה להחלמתו הוסף לשמו השם "חיים", ועובדה היא שהוא החלים לבסוף ונשא את השם משה חיים שפירא עד מותו.

אפילו אנשי השמאל של אז, מעלילי עלילות הדם הסדרתיים, לא טענו שמשליך הרימון בא משורות הימין הפוליטי.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
זרקו רק פרחים...
  דרוינוב   1/05/07 06:13
רימונים לא זרקו בהפגנה, אבל אבנים זרקו ועד איך והן גם חדרו מבעד לשמשות פנימה. אם המשטרה לא הייתה עוצרת -לאחר האבנים גם הם היו בפנים.זו הייתה הפעם היחידה עד היום שאספסוף מאורגן התנפל על הכנסת ומארגן האספסוף עמד אותה שעה על הדוכן והלהיב.
נ.ב כשימני זורק רימון הוא תמיד מופרע או חולה נפש......
כתוב תגובה ל- דרוינוב
2
משפצי ההיסטוריה
  דרוינוב   30/04/07 15:37
בריטניה עזבה את הארץ בגלל האצל והלחי ? בווין ואטלי מתגלגלים מצחוק בקברם מהבדיחה.בגלל שני סרזנטים שנתלו ושלושה בנקים שנשדדו...
כתוב תגובה ל- דרוינוב
אז שכחנו כמה ארועים גדולם יותר
  נחום שחף   30/04/07 15:55
לא סיפור.
נניח את פיצוץ בניין הממשל הבריטי במלון קינג דויד.
קטן עלינו.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
השומר הצעיר הוא שגרם
  לבריטים לברוח %#+   1/05/07 02:25
בנין הממשלה הבריטית בחיפה התחתית מול הנמל היה מבצר אבן שהיה עטוף בקונצרטינות של חוטי תיל דוקרניים שלוש שורות אחת על השניה ושכבה אחת כזו היתה כלפי הרחוב ושכבה דומה כשלושה מטר ממנה נחה על קיר הבנין ובכך שתי שורות גדר התיל הללו יצרו מין מעבר צר היכן שהבריטים פטרלו מסביב לבנין.

שלא לדבר על השריוניות עם המקלע שנעו כל הזמן בכביש מסביב לבנין ואיש לא יכול היה אפילו להתקרב לשם חוץ מאלו שהיה להם רשיון להכנס לבנין לצרכי ענינים כלשהם.

זה היה מתחם גם צבאי וגם מושב הממשלה הבריטית המקומית שחשבה שהם יושבים שם בטח.

ואז יום אחד, ובמקרה מוצלח הייתי אני עומד שם ברחוב בדרכי לנמל והנה משאית באה ונעה בחצי הרחוב שהבריטים השאירו מהעבר השני של הכביש לצורך תנועה אזרחית.

על המשאית היו כמה כלונסאות ארוכות נטועות בשיפוע ומשתפעים למטה כלפי דלת המטען הפתוחה של המשאית ועל הכלונסאות היתה קשורה חבית מוזרה.

כשהמשאית היתה בדיוק מול פתח הבנין, וזה עדיין כעשרים מטר מהבנין שכן רק בכוון הנגדי היה למשאית מותר לנוע, הנהג שחרר את קשר החבית והיא התגלגלה למטה ותוך שניות נעלמה חזית האבן של הבנין עם כל מה שהיה בו, חיילים, פקידים, גדרות תיל, שריוניות, וכל דבר שהיה בטווח הפיצוץ ההוא.

היתה זו עבודה של המחתרת היהודית שנרדפה ע'י מה שאנו מכירים היום בתור השמאל השליט.

מיד לאחר מכן שמענו ברדיו שבריטניה החליטה לעזוב את "פלאסטין".

***** מכל זה ברור כמובן שמי ששכנע את הבריטים לעזוב לא היו המחתרות שלחמו בהם אלא היו אלה ה "גיבורים" של קיבוצי השומר הצעיר, המלשינים של ההגנה כמו טדי, ועוד חלאת אדם כזו.

חלאה אנושית כזו מסריחה, ולבריטים כנראה לא היה חשק להריח את הסרחון ולכן הם עזבו ולא בגלל שהמחתרות רדפום בחימה נכון?

ימח שמם של אויבי ישראל ולא משנה היכן הם.
כתוב תגובה ל- לבריטים לברוח %#+
החבית שהוציאה את הבריטים..
  דיוגינס   1/05/07 07:12
איפה היו עד היום כל ההיסטוריונים הדגולים האלה? סוף סוף גילינו את החבית שהוציאה את בריטניה מפלסטינה.....
כתוב תגובה ל- דיוגינס
הצחקת את שומקין וחבר מרעיו
  שומקין וחבר מרעיו   30/04/07 16:23
אז בגלל מה הם ברחו? בגלל המבליגים ממפא"י?
כדאי שתלמד את ההיסטוריה כולל מה הבריטים עצמם כתבו.
אבל מה איתי? איך אני מצפה ממי שמבין רק מפאיניקית ללמוד?
כתוב תגובה ל- שומקין וחבר מרעיו
הצחקת את פינוקיו וחבר ידידיו
  דורון ט   30/04/07 19:18
אז בגלל מה הם ברחו? בגלל אספסוף הימין? כדאי שתלמד את ההיסטוריה כולל מה הבריטים עצמם כתבו. אבל מה איתי? איך אני מצפה ממי שמבין רק "פאשיסטית", ללמוד?
כתוב תגובה ל- דורון ט
אז בגלל מה הם ברחו?
  הצחקתם את סטאלין   30/04/07 19:54
בגלל הבולשביקים הסטאלניסטיים שהסגירו מאות לוחמי מחתרת לבריטים ובשכר זה הבריטים עזבו.
מה יש לאמר? הסטוריוני הפראבדה יגידו לך שבכלל המחתרות לא התקיפו את מעוזי השלטון הבריטי, עד שהבריטים עצמם כתבו שהם כבר לא יכולים להמשיך עם זה.
היסטוריוני הפראבדה גם לא מספרים לנו שהעליה הבלתי ליגאלית ראשיתה על ידי המחתרות עוד לפני מלחמת העולם ונקראה עליית אף על פי.
הם כמובן גם מכחישים שזבוטינסקי שנים לפני השואה קרא לאבוקציה של יהודי אירופה ואמר שהגולה תחסל אותנו והשמאל השתיק אותו ופעל נגדו, כמו שפעל נגד המאבק של הרווזיוניסטים ואגודת ישראל באמריקה להשפיע על דעת הקהל שאמריקה תפעל נגד מכונת ההשמדה.
עכשיו האמת מתחילה לצאת לאור. אונ' בן גוריון הוציאה ספר המראה שבמרד גטו וורשה הרווזיוניסטים היו כח גדול כמעט כמו השמאל וביחד עם החרדים אף כח גדול ממנו. אבל הסמול העלים והשכיח הכל
כתוב תגובה ל- הצחקתם את סטאלין
אכן,לפרזיטים אין השכלה
  שומקין וחבר מרעיו   30/04/07 23:01
דורון ט הפרזיט המתוסכל מוכיח למה הוא פרזיט. הוא חסר השכלה המסכן. לא יודע היסטוריה, לא מבין בכלכלה, לא מסוגל להוציא עצמו מהמקום הנמוך שלו. היחידים שנלחמו בבריטים היו ארגוני האצ"ל והלח"י. הפלמ"ח עשה זאת רק תקופה קצרה במשך תקופת המרי. אבל למה אני טורח עליך? הרי אתה בכלל לא מסוגל לקלוט ולהבין.
כתוב תגובה ל- שומקין וחבר מרעיו
לשומקין וחבורת חסמבה
  יגאל .מ   1/05/07 07:05
זה שכמה פשפשים גרדו לאריה מתחת לזנבו עדיין לא מוכיח שבגלל זה הוא קם מרבצו,כנראה שהיו לו אי אלו צרכים טבעיים חשובים יותר.. אבל שומקין וזורקין זוקפים זאת לזכותם, יבושם להם.
כתוב תגובה ל- יגאל .מ
אתה וחבריך בורחים בגלל פחות
  שומקין וחבר מרעיו   1/05/07 15:03
מצחיק לשמוע את השמאלנים שהטרור הערבי הבריח אותם מלבנון, מעזה ומצפון השומרון והם רוצים לברוח גם משאר המקומות מדברים על המחתרות.
כן, לבריטים נמאס מהפגיעה בהם ע"י המחתרות.
אבל אתה יודע מה, אולי אתה צודק. יכול להיות שלא זה מה שהבריח אותם אלא הבל הפה של השמאל.
הבל פה זה מסתבר יכול לגרום נזק אדיר.
כתוב תגובה ל- שומקין וחבר מרעיו
תגובת המחבר
  דב אבן אור   30/04/07 16:40
1.לעולם אין סיבה אחת ויחידה,הממצה אירוע היסטורי{וגם
אירוע פרטי}; מגוחך לטעון כי בריטניה הסתלקה מכאן,עקב
הסרת תמיכה מצד ארה"ב!ההכרה של טרומן במדינה,לא שינתה
את מדיניות החוץ כלפי ישראל,ועד 1967 זו הייתה פרו-
ערבית! לכן מדוע היה על ארה"ב שלא לתמוך בבריטניה?
ונניח כי אכן התמיכה הוסרה,האם זו סיבה לעזוב בבהילות
את האזור?י
2.אליבא המגיב,מדוע הבריטים הסתלקו,עקב ההבלגה של
ההגנה והפלמ"ח?, עקב ההשפעה האדירה של חיים ויצמן?
כתוב תגובה ל- דב אבן אור
3
שריד לא למד ולא שכח
  בלו   30/04/07 15:46
אין חולק על יכולתו הרטורית של מר שריד.אך בין רטוריקה ואמת-מרחק גדול ביותר.מר שריד התגאה בפרזיטיותובשירותו הצבאי,ככתב שישן הרבה וכשנזקקו למלא דף הוסיף ושכתב מספר מילים.כרגיל-אחרים עושים את העבודה ואחרים מדברים!!כבן של אבא שפתח דלתות,הרגיש תמיד מקורב לעטיני השלטון ומהן חלב את כל חלבו ומשמניו,על חשבון אוכלוסיה אחרת שתרמה.כמובן שיכתבו שלמד והתיישב על גבול הצפון ועוד סופרלטיביים אחרים-אך בסופו של דבר דמגוג קטן ולא הכי חכם,למרות כל המסנגרים,שנהנים משבט לשונו,כלפי מחנה הימין.
לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל-תמיד היה צד אחד של המפה,באיצטלה של שמירה על חיזוק העם והגשמת מטרות,שהרשה לעצמו להלשין להסגיר לירות על בני עמו.בעוד שהצד הנפגע,להבדיל,לא נהג כך.בדיעבד מתגלה המאפיה ששלטה בארץ,אנשים שהשתמשו,בכסות של,"עלה תאנה" של טובת הארץ והרשו לעצמם לבגוד.מכיוון שרוב המדיה בארץ,ניזונה ומתקיימת, מאותו כלי כמובן שאין פוצים פה ומצפצפים על העוולות הגדולות.פסיאודוהיסטוריונים מטעם,יתנו את כל הראציונאל,מדוע :הסיזון,השבת השחורה,אלטלנה....מוצדקים.כמובן שלדיעה אחרת אין במקום בפלוראליזם הנאור???? של אותו מחנה.
אוי לנו שאלה הם אחינו????בושה לאומה שמלשינים נחשבים בעלי דיעה וגישה בלעדית למדיה.
ההשוואה והמסקנות,של מר שריד,שבינן לבין המציאות,אין אפילו קשר נסיבתי-לא גורם לטשטוש או בלבול.המנטרות נמשכות.העובדות אינן משנות את צורת ואופן המחשבה.
אותם אנשים יקבלו פרסי ישראל,מוועדות שיושבים חבריהם ולהיפך.בגין לא ניצל את ההזדמנות,עקב יושרו,להבדיל מיושרם של מתנגדיו,לעשות מהפיכה ושינוי במפת,המדיה,שאותם אנשים ומאותו צד במשך עשרות שנים מופיעים חזור והלוך ללא כל בושה או הבעת חרטה."המחנה הנאור"בפני עצמו,שם אותנו ללעג ולקלס בפני בני בריתנו,האמיתיים,שמתקשים להבין את המהלכים האלה.
מכיוון שאין ספק,שתמשך אותה הדרך,מקווה מאוד שהבחירות הקרובות ישנו את השלטון,המושחת ומשחית,שקיים היום.אולי אז יתגברו על החשש ולפחות במדיה הציבורית,יעשו שידוד מערכות ויכניסו "טאלנטים" חדשים.
אבוי לנו
כתוב תגובה ל- בלו
4
כולם צודקים
  מאיר דרום   30/04/07 16:51
אין מה לשפוט איש .

המצב הוא שאין לך מדינה , אתה רוצה לעשות אבל
אין לך אמצעים/ספונסר , מה אתה עושה ?

מין הסתם פונה לבריטים , מציע להם סיוע ,
תנועת נילי עשתה אותו דבר , להבדיל רק שהם
הציעו סיוע נגד הערבים .

בכל מקרה תנועות טרור מכל סוג שהוא לא מקדמות דבר ,
אז למה שריד בחר לדבר עם הפת"ח , זה הרי ארגון טרור
לכל דבר , כנראה שדיבורים לחוד ומעשים לחוג .
כתוב תגובה ל- מאיר דרום
5
שריד - שקרן עם תעודה (מביהמ"ש)
  קורא ותיק   30/04/07 17:46
מי שלא קרא עדיין את ספרו של יאיר קוטלר על "הנחש", מוזמן לעשות זאת ולהבין מי הוא יוסף שריד.
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
6
הכל להנציח פשעי הכיבוש
  אם כל חטאת   1/05/07 00:18
כתוב תגובה ל- אם כל חטאת
7
תשובה למשה, עו"ד
  ליאונרדו   1/05/07 09:01
מר עורך דין, קרא מה שמר פיניש כתב. לא הבנת? קרא שנית. הוא כתב "מה היה קורה אילו...." אוי לנו אם אלה עורכי הדין שלנו שלא קוראים מה כתוב, או גרוע מכך, לא מבינים מה כתוב
כתוב תגובה ל- ליאונרדו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il