w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
חיים רמון
חיים רמון
ראשי מערכת הביטחון החליטו לא לכבוש את הרצועה ולא להקים ממשלת צבאי ברצועה    כתוצאה מכך, חמאס חוזר ומשתלט מחדש על כל שטח שמפנים חיילי צה"ל    גלנט והלוי וגם נתניהו מבינים היטב שהם נכש...
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עובדה: צה"ל - פושע מלחמה
מאת: יוסי עבדי  |  24/05/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עיוורון ההסברה, של צה"ל בלבד?!
  הניה   24/05/07 19:40
מה חלקו של משרד החוץ, באטימות שכלית זאת?
באיזה שם, יש לקרוא לטמטום, הנמשך לאורך, עשרות בשנים?
כתוב תגובה ל- הניה
ראי מחדל קנא וא-דורה בתגובה 11
  גבעון   25/05/07 12:31
כתוב תגובה ל- גבעון
2
זאת היתה תמיד בעיתו של צה"ל
  אלכס לוין   24/05/07 19:50
צה"ל והמדינה לא יודעית לפתח לוחמת הסברה טובה כי שם בהסברה לא יושבים מומחים להסברה. שם יושבים מומחים לליקוקי ישבן של שרים שממנים אותם.
כתוב תגובה ל- אלכס לוין
3
הם יכולים לכתוב הכל
  אנחנו שותקים   24/05/07 21:07
הערבים יכולים לכתוב הכל ואנחנו שותקים. אני מסכים לכל מילה. צריכים לפטר את כל ראשי ההסברה בישראל אם בכלל יש כאלה!!! אני לא שמעתי שום תגובה של צה"ל לפרסום הדוח, וזה עוד בשפה העברית..מה הם עושים שם כל היום במשרד החוץ ובצבא? מעשנים? שותים קפה? יוצאים לשופינג? אף אחד לא עובד שם? מה קורה לכם?? זו המדינה שלנו, אם אתם לא מגינים עליה, מי כן? אם אתם רוצים שמישהו אחר יעשה את העבודה במקומכם, אז לכו מפה כבר...לכו!
כתוב תגובה ל- אנחנו שותקים
4
israeli pasports????
  european hotels   24/05/07 21:48
sorry we are full,just stay in the middle east.
כתוב תגובה ל- european hotels
5
פיצי ליבני לראשות המכשלה...
  שרה - החוצה!   24/05/07 22:10
כתוב תגובה ל- שרה - החוצה!
6
ואיפה פיצי ליבני ?
  dana123   24/05/07 22:21
כתוב תגובה ל- dana123
7
הנה כמה תשובות לשאלותיך:
  אמיר פ   24/05/07 23:41
ראשית, אני מסכים איתך כי ההסברה הישראלית היא אכן לקויה. אחד הליקויים, הנחשף באופן תדיר בתגובות דובר צה"ל, הוא בעייה קשה של חוסר אמינות. בעייה מקבילה השתקפה גם בסקר שנערך במהלך המלחמה והראה כי אזרחי ישראל מאמינים לנסראללה יותר מלמנהיגי ישראל.
אך זה רק קצה הקרחון, משום שהבעיה האמיתית היא שאירועים חמורים רבים ביותר המתרחשים בשטחים אכן מדווחים באופן מדויק למדי (למשל ע"י גדעון לוי) ואין מה לעשות (בין אם אתה מסכים עם דעותיו בין אם לאו)- הסיבה לכך שקשה לשכנע את העולם שאיננו מבצעים פשעי מלמחמה היא שאנו באמת מבצעים אותם. יש קשר שתיקה בתקשורת הישראלית המיינסטרימית סביב מציאות הכיבוש שבתוכה מקופלים אירועים קשים ביותר כגון אלו שחוויתי כשהייתי חייל באינתיפאדה.
לגבי המצרר, ראשית, יש ויכוח בין גורמי הבטחון של ישראל אם אמנם נורו פצצות מצרר על ישראל, אך בכל מקרה, מספר הפצצות שנורו הוא 129 (אם אני זוכר נכון מקריאת הדוח של HUMAN RIGHTS WATCH ) והן בעלות השפעה אפסית לעומת עשרות אלפי (לא מאות אלפי כפי שכתבת בטעות) פצצות המצרר מסוגים שונים שישראל השתמשה בהם במלחמה שבכ"א מהן מאות פצצונות - שכל אחת דומה לרימון יד קטן. ויותר מכך, במבחן התוצאה, פצצות המצרר של החיזבאללה הביאו להרוגה אחת (בגליל) ואילו הפצצות שישראל השתמשה בהן הביאו לעשרות הרוגים (ואולי יותר) ולהפיכת חלקים גדולים משטח ד. לבנון לשדה מוקשים שבו לא ניתן לרעות בע"ח או לגדל גידולים בגלל סכנת המוות. כל זאת עד שיפורקו הפצצות - תהליך איטי שייקח שנה (בין השאר כי ישראל לא העבירה מפות מדויקות של מקומות הנפילה, שהאום דרש)
כתוב תגובה ל- אמיר פ
אמיר פ. - אתה שקרן מטעם
  קצין ותיק   25/05/07 11:50
במקום להוכיח לנו את אמיתות שקריו של גדעון לוי ע"י הפרכת "עדות אישית כביכול" אולי תספר לנו על ארוע אחד שחווית כ"שהיית חייל באינתיפאדה" ???
כתוב תגובה ל- קצין ותיק
להסתמך על גדעון לוי?
  נחום שחף   25/05/07 12:59
הסתמכות על עדותו של גדעון לוי שוות ערך להסתמכות על שטרייכר עורך הדר-שטירמר הגרמני.
על קצה המזלג מצורף להלן מאמר שפירסמתי כאן ב-NFC, על אחת מעלילות הדם שפירסם גדעון לוי נגד חיילי צה"ל. באותה עלילה נטען כאילו חיילי צה"ל מנעו מיולדת לעבור במחסום ועקב כך התינוקת נולדה במחסום ומיד מתה לאחר שראשה נחבט באדמה הקשה.
להלן המאמר מציג את תוצאות התחקיר:
nfc.co.il
התינוקת נולדה ומתה במחסום צה"ל

גם כאן דובר צה"ל והעתונות הישראלית לא חשפו את הרמיה לה היה שותף גדעון לוי
 התינוקת נולדה ומתה במחסום צה"ל
כתוב תגובה ל- נחום שחף
8
מאמר מצוין. צריך להמשיך בלחץ
  ולחשוף את המחדל   25/05/07 07:41
טוב לדעת שיש מי שכותב על נושא ההסברה. אנחנו הישראלים שוכחים לפעמים שמה שאנחנו חושבים פה זה לא כל כך משנה. ראיתי כמה מאמרים בנושא וזה מצוין שיש המשך לגל הלחץ. אולי עוד עשרים שנה משהו באמת ישתנה. קשה להבין איך עד היום אנשים לא הבינו דברים כל כך פשוטים. הרי בוש ובלייר ישבו וראו CNN לפני שהם החליטו מה עושים...
כתוב תגובה ל- ולחשוף את המחדל
9
וזה גם מה שיוביל לאובדננו!!!
  nik   25/05/07 11:03
כתוב תגובה ל- nik
10
זה לא המחדל היחיד!!
  אולמרט הביתה!   25/05/07 11:09
במשך שנים ממשלת ישראל מתעלמת מההסברה ועכשיו היא מתעלמת מהתושבים שלה! אני חושב שלא היה שלטון גרוע יותר מהשלטון של אולמרט, למרות שהבעיה של ההסברה היא ארוכת שנים! חייבים להחליף שלטון!!!חייבים למגר את השחיתות בישראל!
כתוב תגובה ל- אולמרט הביתה!
11
מדוע מסתירים את תרמית כפר כנא?
  נחום שחף   25/05/07 11:44
מיד לאחר ארוע כפר כנא במלחמת לבנון השניה - בו הוצגו תמונות המוכיחות לכאורה שבהפגזת צה"ל נהרגו עשרות אזרחים פלשתינאים, הבאתי הוכחות שהצילומים היו מבויימים, מקצת מהוכחות שהבאתי מצורפות במאמר באומדיה (תרמית כפר קנא). במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ התעלמו מהממצאים, למרות הפניות הרבות מצד אזרחים, ובעלי תפקידים שבקשו מהם לראות את התחקיר.
בדרך דומה מדינת ישראל צה"ל והתקשורת הישראלית התעלמה ומתעלמת משך שנים רבות ממחקרי בפרשת מוחמד א-דורה, למרות פרסומו במכוני מחקר ובכמה מכלי התקשורת המובילים בעולם (WSJ, האטלנטיק, מכון ירושלים, הרצאות באוניברסיטאות בארץ ובעולם, הרצאה בכינוס השנתי של האקדמיה האמריקאית לזיהוי פלילי). עתונות בין לאומית חשובה משתכנעת באמיתות ההוכחות ומדינת ישראל מתעלמת מהם.

ראוי לציין שה-WSJ נחשב לעתון החשוב בעולם, האטלנטיק מגזין מהחשובים בארה"ב, מאמר שפורסם ע"י ג'ימס פאלוז' זוכה פרס העתונות האמריקאית וכותב הנאומים של ג'ימי קרטר.

השאלה למה?
למה ישראל מסתירה ממצאים המנקים אותה מעלילות דם כה קשות?
טרוף מערכות?
סמולנות קיצונית בעתונות ובצמרת המדינה?

קישורים לפרסומים בפרשת מוחמד א-דורה
 תרמית כפר קנא
כתוב תגובה ל- נחום שחף
נחום היקר,
  אזרח פשוט   25/05/07 12:16
מר שחף היקר. קראתי את תגובתך, ונראה שיש לי תשובה פשוטה: לחבר'ה האלה לא איכפת כי אף אחד לא אומר להם כלום. כי הם לא מפסידים מזה כסף, כי האינטרסים שלהם לא בסכנה. החבר'ה במשרד החוץ יושבים כל היום ועוסקים ברכילות. אף אחד לא באמת עובד. וגם אלה שעובדים הם כל כך מעטים ועם כל כך מעט תקציב שגם ככה הם יכולים להשפיע על עיתון אמריקאי אחד - אולי!! המדיניות בישראל היא מדיניות שלא לא לעבוד. אנשים רוצים לחזור מהר הביתה, להכין אוכל, לצאת להפסקות ארוכות. אין אנשים שהם בעלי מקצוע אמיתיים. כמה מהם באמת אשפי תקשורת? הם ברובם פקידים שהתקדמו עם הזמן בהיררכיה. אדוני היקר, דוברת צה"ל, תא"ל מירי רגב, לא יודעת לדבר אנגלית. היא לא יודעת לדבר אנגלית. היא לא יודעת לדבר אנגלית. לחזור על זה שוב? היא לא יודעת לדבר אנגלית. אז מה נאמר עכשיו? מדובר במחדל!! בושה לנו כמדינה שמאפשרים למנות אנשים ללא הכשרה. היא אולי עוסקת ביחסי ציבור אבל לא בהסברה. אתה צודקת במאה אחוז בכל מה שאמרת, וזה כואב עוד יותר לקרוא את זה. אני אזרח פשוט שלא מבין יותר מידי, אבל לפחות יודע אנגלית ושומע את החדשות של BBC ורואה את חוסר התגובה שלנו!
כתוב תגובה ל- אזרח פשוט
12
צה"ל באמת פושע מלחמה
  ההתנקות   25/05/07 12:46
אחרי הטיהור האתני שעשה ברצועה וגזילת אדמות ועקירת משפחות.
כתוב תגובה ל- ההתנקות
13
צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי!!!
  דוברת צהל   25/05/07 12:58
צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. יש לי משפחה במדינות רבות, אני שומע סיפורים, קורא, ומביט להיסטוריה. צה"ל, יחד עם המגבלות שלו ועם התנאים המיוחדים של הלחימה, הוא הצבא הכי מוסרי בעולם. הבעיה היא מערכת הדוברות שלא מראה לעולם את המוסריות של צה"ל או כמו שנכתב: לא מפריכה את הטענות הוכזבות של הפלשתינים. מיהו אמנסטי אינטרנשיול?? זה ארגון שמאלני קיצוני של מטורפים חסרי חיים שעושים הכל כדי להציג את צה"ל כאויב האנושות...למה אנחנו שותקים לעזעזל????
כתוב תגובה ל- דוברת צהל
14
מחדל שנמשך דורות
  ק.ל.   25/05/07 18:27
צודק כותב המאמר וצודק גם המגיב נחום שחף. אוכל רק להוסיף ולהעכיר את התמונה. מדובר במחדל שנמשך כבר דורות, ועקב כך הופך למחדל אסטרטגי. הפלסטינים משכתבים כל הזמן גם את ההיסטוריה של 1948. הם מייצרים "סטטיסטיקות" על יישובים שגורשו ועל "מעשי טבח". היכן הסטטיסטיקות האמיתיות, על התנכלויות ופוגרומים בישובים יהודיים שעלו על קרקע שנקנתה? היכן הסטטיסטיקות על הפגיעות בתחבורה היהודית? היכן הסטטיסטיקות על השתלטות בכוח על קרקעות - השתלטות שנמשכת עד עצם היום הזה בשטחי ישראל הריבונית. אז המנדט העלים עין, והיום ממשלת ישראל מתנהגת בדיוק אותו דבר.
התשובה - חלקה נעוצה בחוסר מעש וחידלון, אולם חלק לא מבוטל ממנה נובע מכך שהמערכת עסוקה בהסברת הכניעה לטרור במקום ביצירת דה-לגיטמציה לעם העוסק בו. במקום להציג נתונים על היקף המעורבות של האוכלוסיה הפלסטינית בפעילות טרור, על עומק ההסתה, על רמת הקיצוניות של עמדותיהם. הצגת עובדות שתשמוט את הקרקע סביב הלגיטימיות של מדינה פלסטינית, עוסקים המסבירים הישראלים בהסברה למטרות פנים של - למה צריך לשאת ולתת איתם, למה צריך לפנות שטחים ולהתנתק, למה אי אפשר למנוע קסאמים. הסברה שנותנת לגיטימציה לטרוריסטים הקיצוניים ביותר.
כתוב תגובה ל- ק.ל.
15
אמנסטי-שמנסטי
  חיגז   25/05/07 18:37
שאירגון אמנסטי יתעסק עם רצח של מיליון איש בדרפור.
לגבנו הבא להרגך תהרוג אותו. מי פתח במלחמת לבנון 2 אנחנו או חיזבלה.
אז שיפסיקו להטיף לנו מוסר. אנו המדינה המוסרית ביותר בעולם.
כתוב תגובה ל- חיגז
16
משאירים לנו את העבודה
  בועז ארד   27/05/07 06:44
עבודת ההסברה נותרה יתומה, ללא מימון וסיוע, ובשעות הפנאי של אזרחים בישראל ובעולם המתבטאים באמצעות אתרי אינטרנט דוגמה "גיהאד ווטש" - אתר המונה כל יום את פשעי האיסלם הטוטליטרי.
חלק מאתרים אלו מפורט כאן.
כשמדינת ישראל תתעורר היא תפתח במבצע סיוע לגורמים פרטיים אלו (ממש כמו מבצע הסיוע המאולץ לאזרחים אותם הציבה המדינה בחזית מדיניות אי-המלחמה בטרור).
כתוב תגובה ל- בועז ארד
17
גם התקשורת הישראלית שותפה
  ערן גפני   27/05/07 18:18
יוסי עבאדי, כיוצא גל"צ, השמיט שותף ביכר אחד במלחמת התעמולה נגד צה"ל וישראל: העיתונות הישראלית ההמונית. הכוונה היא ל"הארץ", "גלובס", "ידיעות אחרונות", "מעריב", ערוצים 1,2 ו-10, רשת ב' וגלי צה"ל. כ-90% המציבור הישראלי נחשף אליהם (גם אם חלקו צורך גם אמצעי תקשורת אלטרנטיביים - כמו שעושה אני).
אם ניקח רק את דו"ח אמנסטי האחרון, כולם צטטו אותו בראש החדשות והיחס אליו היה כאלה אוסף עובדות נ כ ו נ ו ת. להזכירכם, כלי התקשורת הישראלית ההמוניים רואים עצמם כ"כלבי שמירה" וכו', מתגאים ב"חשיפות" וב"תחקירים" (רובם, אגב, מצוצים מהאצבע כאותו "תחקיר" של אילנה דיין ב"עובדה" על מקרה הרג הנערה ליד מוצב צה"ל ברצועת עזה), אך כשזה מגיע לנושאים החשובים באמת - של בירור פשוט של עובדות ומספרים, אין הם אלא נושאי כליהם של ארגונים אנטי-מערביים, אנטי-ישראליים ותומכי טרור כ"אמנסטי" ואחרים.
לא מצאתי שם דיווח שיסתור את ה"עובדות" שהובאו בדו"ח ושום נימה של ביקורת. אולי הדבר נובע מכך שהיום העיתונאי הישראלי הממוצע הוא בעל דעות שמאל קיצוני, עצלן שאינו מכתת רגליו לשטח ולא אכפת לו מהאמת אלא מהסנסציה. אני יודע שדבריי אלה הם חמורים אך כצרכן תקשורת "כבד" מאז מלחמת יום הכיפורים, אני חש שדבריי מבוססים ונכונים.
מחדל נוסף הוא, למשל, בנושא הכניסה לעזה. בכל אמצעי התקשורת ההמוניים הנ"ל מצוטטים דברי שקר לפיהם "גם כששלטנו בעזה היו קסאמים" וגו'. אלא שאיש מהשדרנים והכתבים המדווחים ומצטטים דברי שקר אלה לא טורחים ליידע את קהל קוראיהם/מאזיניהם/צופיהם בעובדה הפשוטה הזו: מאז מאי 1994 כף רגלו של חייל ישראלי לא דרכה ברחובות עזה, בסמטאות בית חנון, בית להיה, חאן יונס, ג'בליה ואפילו רפיח. בשנת 2004 היו חדירות לשולי כמה ערים, חדירות שהסתיימו מהר מדי מכדי לאתר ברצינות מאגרי נשק וחוליות משגרים. כלומר: עובדה פשוטה זו לא זוכה כלל להתייחסות והאמת נקברת תחת הררי מלים חסרות תועלת ותוחלת.
יוסי עבאדי צודק בביקורתו הנוקבת על משרד החוץ, אלא שזה מורכב היום מאנשים בני אותה השקפת עולם כשל העיתונאים הישראליים, אז איזה אינטרס יש לאותם פקידים להסביר עמדות שהם מתנגדים להן? מה גם שגם הם מתבססים לא על איסוף מידע אלא על... קריאת עיתונים ושמיעה לרדיו.
ועד שלא תשתנה המנטליות הזו, ארגונים אנטי ישראליים ימשיכו להפיץ רעלם בעולם ודעת הקהל הישראלית תמשיך לספוג מידע מוטעה, שקרי ומוטה.
כתוב תגובה ל- ערן גפני
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il