w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השתיקה של אהוד ברק
מאת: ד"ר חיים משגב  |  26/05/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
''לא עשה כלום''
  חזי שלח   26/05/07 12:59
''לא עשה כלום''

הגיע הזמן, שמישהו שלא היה בצאלים כאשר אירע שם האסון ייצג את כל מי שלא היו שם אך יודעים בדיוק איך התנהג הרמטכ''ל אז. צריך רק להסתמך על מה שאהוד ברק בעצמו אמר, ומה שאמר מתאים למה שאמרו האחרים שהיו שם, אלופים ופחות מאלופים.
אני יודע שהוא דיבר אמת כי מה שאמר הוא בהחלט לא לטובתו, מעיד על אופיו ומחדד את השאלה, מיהו האיש הרוצה עכשיו להיות ראש הממשלה.
ברק אמר שהוא לא ברח ולא הפקיר פצועים. יש להניח שבאמת לא ברח, ואין ספק שלא הפקיר פצועים. הוא לא היה יכול להפקיר כי הפצועים היו בידיים נאמנות. מה כן עשה ? הוא לא עשה כלום. וזהו לבו של העניין. על פי דבריה של מבקרת המדינה, ברק הציג לפניה עמדה חד משמעית: הוא נהג כפי שנוהג רמטכ''ל, והיה עליו לעסוק ב''קשירת קצוות''.
אבל ממתי רמטכ''לים קושרים קצוות ? ובייחוד באירוע כזה, כשמסביב המוני קושרי קצוות פוטנציאליים, והיחידה הצבאית היא אירגון מיומן ומשופשף – סיירת מטכ''ל ? מה היה שם לקשור ? היה צריך לדווח על האסון, להזעיק מסוקים לחילוץ, להורות אולי על תיגבור האמצעים הרפואיים ולהכניס לכוננות בתי-חולים. האם מישהו מאמין שהיה צריך רמטכ''ל שלם בשביל כל הדברים האלה ?
לעומת זאת, יש לשים לב מה עשו האלופים שהיו שם: אורי שגיא, עמירם לוין ושמואליק ארד רצו אל הפצועים, עזרו לחבוש, עודדו, פשוט כרעו לידם, כי גם כשכואב נעים שאלוף מחזיק לך את היד ואומר כמה מילים של בן אדם נבוך.
בן אדם, זו מלת המפתח, ואני מציע שבנקודה זו נפסיק לחקור ונסיק את המסקנה היחידה המתחייבת מן האירוע ומהתנהגות הרמטכ''ל של אז: הוא פשוט לא בן אדם.
תרבות הניסוח שלי בעניינים כגון אלה היא נטולת רחמים ולקוחה מהלקסיקון הבדוק והמדוייק של הדור שאליו אני שייך ושל הסביבה הצבאית שבה גדלתי. אני מכיר היטב ומקרוב את הרמטכ''לים שבאו מהסביבה ההיא, ושלא יבלבלו לי את המוח על מצבים היפותטיים. מוטה ורפול ומוישה וחצי ודן שומרון לא היו סוגרים שום קצוות ולא מדווחים לאף אחד. הם היו הדוגמא שלפיה נהגו אורי ועמירם ושמואליק.
העובדות ברורות: אהוד לא ברח, הוא עמד שם שלוב ידיים. אין לי ספק שהיה מזועזע, אך הוא לא לכלך את הידיים ולא כרע על מנת לעודד. מי שלא יבחר בו בגלל זה להיות ראש ממשלת ישראל, או שהוא עדיין רוצה את נתניהו, או שהוא סתם יפה נפש, או שהוא דוגל באימרה הרומית, שמדבר אחד מסיקים על כל היתר.

חזי שלח
תל-אביב
כתוב תגובה ל- חזי שלח
מר שלח כותב מנהמת ליבו
  יהודי פשוט מ-ת"א   26/05/07 16:58
לתגובה של מר שלח כושר חיות משל עצמה.
היטבת לתאר תכונותיו של ברק"הוא פשוט לא בן-אדם".
הוא גם מתקשה להבחין בין טוב לרע.
אצלו כל האמצעים כשרים.הוא לוקח עמו צאלח טריף הגנב.
כתוב תגובה ל- יהודי פשוט מ-ת"א
מר שלח לא הבין מה קרב בצאלים
  סלקומד ברח   26/05/07 23:12
הבריחה של ברק מצאלים היא החלק הקל של הפרשה. מאחורי פרשת צאלים מסתתר סוד אפל שאילו היה נודע לציבור כנראה היה צריך להעמיד את אהוד ברק לדין על בגידה. הסוד האפל ידוע לעמירם לוין, שהיה פרוייקטור בתרגיל צאלים. כשאיים עמירם לוין לספר את הידוע לו, סתמו את פיוה בכך שנתנו לו מישרה פיקטיבית של סגן ראש המוסד. מבקרת המדינה מרים בן פורת התקרבה בחקירותיה לסוד הנורא ולכן מנעו ממנה את פירסום דו"ח צאלים. הדו"ח נכתב מחדש ע"י המבקר הבא, אליעזר גולדברג, שכתב בדו"ח את מה שנוח לאהוד ברק.
כתוב תגובה ל- סלקומד ברח
2
היכן אחריותו של המפקד ?
  שפרן, שילה, כהן   26/05/07 13:04
"משקרה האסון, היכן אחריותו של המפקד ?

היכן אומץ-לבו להודות בטעות ולקחת אחריות ?

תמיהה היא בעינינו ותשובה אַיִן".

משפחות שפרן, שילה, כהן וויכסלבאום
כתוב תגובה ל- שפרן, שילה, כהן
3
חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
  שאול   26/05/07 13:12
"חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו" .

שאול שילה, אבא של סגן אלעד שילה זכרונו לברכה, אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, שמרי שפרן זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- שאול
מרכין ראש מתוך כבוד!
  ארוין קירשנבוים   26/05/07 23:47
כתוב תגובה ל- ארוין קירשנבוים
4
טעון אחרון למה לא ברק!
  כפתור ופרח   26/05/07 13:19
אהוד ברק רוצה לחזור להיות ראש ממשלה, כי הוא חייב לאלה שעשו אותו מליונר, ביבי מלאה את הקופה של המדינה אז למה לא נבזוז נגזול. כמו תמיד יד רוחצת יד מליונרים עוזרים אחד לשני.
כתוב תגובה ל- כפתור ופרח
5
בישראל, עולם הפוך:
  הניה   26/05/07 13:20
מוציאים מפח-האשפה, של ההיסטוריה: רמטכ"לים, חברי-כנסת, ראשי-ממשלה ואחרים. כותרים להם כתרים, עוונותיהם נסלחים להם, הכל תולים בהם את יהבם ומשחרים למוצא פיהם.
כך אנו ניראים, לכך אנו ראויים, עד שנבין ועד שנפנים, ובמחיר כבד: אטד הוא אטד הוא אטד.
כתוב תגובה ל- הניה
הניה לראשות הממשלה. רק היא
  יודעת מה לעשות   26/05/07 23:41
כתוב תגובה ל- יודעת מה לעשות
6
הבן נקבר אסור שכך יקרה גם לאמת
  יוכי שפרן   26/05/07 13:32
"הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת" .

יוכי שפרן , אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה אשר נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
מרכין ראש מתוך כבוד!
  ארוין קירשנבוים   26/05/07 23:52
כתוב תגובה ל- ארוין קירשנבוים
7
משגב לדך,את מי אתה משרת בכתבה!
  שושי   26/05/07 13:35
אהוד ברק,אדם מבריק מאין כמוהו בפוליטיקה הישראלית.למרות שאני אחד ממתנגדיו{מהצד הליכודי}הוא היחיד שמסוגל לתת פייט רציני לביבי.הוא היחיד שמסוגל למשוך עדיין קולות מהימין המתון!!
כתוב תגובה ל- שושי
ברק המבריק.
  בריטיש גאז,לונדון   26/05/07 17:30
את צודקת:רק איש "מבריק" יכול לעשות 30 מליון שח או $,בשלוש שנים! והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- בריטיש גאז,לונדון
מדוע אין מפרסמים זאת??-ברק ענה
  מהו הסוד הנוראשלו   27/05/07 06:35
ומתחרהו,יפה הנפש -עמי איילון-יראה מהר מאד מי הוא באמת. האבודה...תתאדה עמו מהר מאד...
-אנו נשמח לאידם.... וביבי ה"שקרן הפאתולוגי",אהובנו.., שכל- כך מפחיד את עמי איילון-"גבור ישראל- בלוף".....--יעלה ויבוא!!! התבוננו במראהו של עמי איילון...בעיניו מזרי השנאה..-האם אתם עיוורים???!!האם אתם חפצים בדיקטטור??
כתוב תגובה ל- מהו הסוד הנוראשלו
שובי מיד למחלקה !
  פרסונל בי"ח לדך   26/05/07 18:58
אז ככה:את ממתנגדי ברק. את מהליכוד .את רוצה שהוא יתן פייט לנתניהו.את מכתירה אתו בתואר מבריק. שכחת לקחת את הכדורים ? שובי מיד למחלקה להמשך טיפול !!!
כתוב תגובה ל- פרסונל בי"ח לדך
8
מטיל צל כבד על המינהל התקין
  ויכסלבאום   26/05/07 13:38
"הרמטכ"ל (אהוד ברק), בהתחמקותו ובהסתרת נוכחותו במקום האסון, באי-יישום מסקנות וועדת עינן שהוא עצמו מינה ובבחירת עיתוי פירסום המסקנות ביום ובשעה של חתימת הסכם ההכרה ההיסטורי עם אש"ף, מטיל צל כבד על המינהל התקין בצה"ל".

ויכסלבאום
כתוב תגובה ל- ויכסלבאום
9
קראו את גדעון סאמט ב"הארץ"!!!
  אותו -בוחרים!?   26/05/07 13:44
וקראו גם את המגיבים.."מכת אהוד ברק אחת-הספיקה"
לברקI0 - 190, אבל שכל של ילד קטן.
איילון- "מזרה אימה בהופעתו..."-דנטה.
עמי איילון הציע לעשות אלטלינה 2 והצהיר שיש להרוג בדם קר את המתנחלים...וציין שבכל מדינה, או אומה- יש יותר מאלטלינה אחת... (ידיעות אחרונות )ועוד הוסיף הנבל:לא מפחד ממלחמת אחים...
וכך אמר איילון:אני יודע בודאות שמרגלית הר שפי לא ידעה ,שיגאל עמיר עומד לרצוח. אני יודע -מודיעינית.הייתי ראש השב"כ..זו עלילה.. ועמי-לא עשה כלום..והר שפי נכנסה לכלא...חפה מפשע.עמי-ידע.
ואתם רוצים לבחור בו!!!!!!!!!!!!!!!!!????????
כתוב תגובה ל- אותו -בוחרים!?
10
איש לא היה מסוגל לקחת אחריות
  יוכי שפרן   26/05/07 13:46
"עלבו בנו קשות. צה"ל שומר על עצמו, אבל לא בדרך הנכונה, אלא על ידי כיסוי ושמירה על אנשים שעשו מעשים שלא ייעשו. וכשאנו כבר שקועים עמוק באבלנו הכבד מנשוא, איש מהנוגעים בתרגיל לא היה מסוגל לקחת אחריות, שהיא מאבות חינוכנו כאזרחי ישראל וכאנשי צבא, האומרים: אחרי !
באמון שנתנו בצבא, עודדנו את ילדינו להתנדב לחיל קרבי ולצה"ל שנתנו בו אמון מלא. צה"ל היה בשביל בני-שמרי, בית שני, ובית הוא משפחה. והיום משפחה זו מתעלמת מלקיחת אחריות ובועטת במוסריות, כשמאחוריה גב חזק המגן על עצמו, דרך הגנה על קצינים שהורשעו בגרימת מוות בהתרשלות. עלבו בנו קשות.
בית המשפט הצבאי, שעל מעשה כה ברור בחומרתו, נתן עונש כה פשוט בעליבותו. עלב בנו קשות התובע הצבאי הראשי, בנימוקיו הלא משכנעים, כדבר איש מבוגר לילדים קטנים וטיפשים, שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. והרי כבר גדלנו והחכמנו וחקרנו ויודעים אנו, ההורים השכולים, כי התרגיל לא היה מהמורכבים והמסובכים (ציין זאת האלוף שחק בעדותו), כי סיירת מטכ"ל כחלק מרוטינה, עובדת בתקופות מסויימות תחת לחץ ועומס ולוחמיה יודעי עייפות בעיתות הכנה ולקראת ביצוע, כי אין שום התחשבות ברגשות ההורים ובאמירותיהם, ולפתע פתאום אנו צד בגזר הדין, ועוד שהתצ"ר אומר רק חצאי אמיתות, כי את בקשתנו להורדת הדרגות לא ציין - אין אנו דורשי נקם, ואנו תקווה, שגורמי-מות-בנינו לא ישובו לפקד בכל דרך שהיא, ויקחו אחריות, ואם לא יצליחו להעמיס על עצמם את הנ"ל כפי שנתן להם דוגמא מפקד היחידה לשעבר עמוס, יעניקו להם את האחריות מפקדי הצבא שזהו תפקידם ויערכו נגדם הליך פיקודי. בית המשפט הצבאי יצר מושג חדש של איפה ואיפה צה"ל כולו מחד וסיירת מטכ"ל מאידך".

יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל, אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
11
הביט מסביב ולא עשה כלום.
  יעקב 60   26/05/07 13:54
"היה פיצוץ חזק, מפחיד נורא. פתחתי את האוזניים ורצתי חמישה מטר הצידה. היה ענן של עשן, ואז, כשהוא לאט-לאט זז עם הרוח, ראיתי את אחד החברה קופץ על רגל אחת, כל הלחי שלו היתה שסועה, והתחילו צעקות, 'זה אמיתי, זה אמיתי, תרוצו לקרוא לעזרה'. די מהר הגיעו לשטח שלושה תצפיתנים שהיו הכי קרובים, והקודקודים* - אלוף אורי שגיא, ראש אמ"ן, אלוף עמירם לוין, וסגן אלוף דורון, מפקד היחידה. כולם רצו לעזור לפצועים, כי לקח זמן לצוות הרפואי להגיע לאיזור האימונים. היה שם גם הרמטכ"ל, אהוד ברק, הוא עמד אולי חמישה מטר ממני, עם ידיים שלובות, בתנוחה אופיינית לו, הביט מסביב ולא עשה כלום. המוח התפוצץ לי, לא שלטתי בעצמי. צעקתי לו – "מה אתה עושה יא'מניאק, בוא תעזור, החברים שלי מתים פה". אבל אהוד לא זז. תבינו, אהוד בשבילנו זה דמות, זה מיתוס, זה מנהיג - ועוד מישהו שגדל ביחידה... אני לא יכול לשכוח לו את זה".

יעקב, לוחם בסיירת מטכ"ל.
כתוב תגובה ל- יעקב 60
12
איננו שותף לטיפול בנפגעים
  אלוף יוסי פלד   26/05/07 14:16
''אני קראתי את החומר וכשעוסקים במין אסון שכזה אני לא מוכן אפילו להתייחס לאפשרות שזו פוליטיקה.
שאלה: כלומר, אתה חושב שיש ממש בטענות ?
תשובה: אינני יודע. אינני פוסק. אבל פורסמו דברים שהם בלי הגזמה הם באמת איומים, אם הם נכונים. ואינני יודע ואינני פוסק אם הם נכונים או לא. לא עולה על דעתי שיש מישהו שמסוגל לעשות מזה פוליטיקה.
שאלה: מהיכרותך את הדמויות הפועלות אתה חושב שזה מתאים לרקורד הצבאי שלהם לנהוג כפי שמתואר שהם נהגו ?
תשובה: תשמע, אנשים שמוזכרים שמה הם אנשים שעשו מעשים בשרות הצבאי שלהם ואנשים מסוג זה אמורים לא להיקלע למין מצב כזה של קבלת החלטות שגויות, כל כך
דרמטיות, כל כך כואבות, כל כך קיצוניות. ושוב אני אומר: אינני יודע אם זה נכון. אבל עצם הפרסום שפורסם כפי שהוא פורסם הוא לא יכול להישאר ככה. אסור לו שיישאר כך. זה מחייב חקירה פעם נוספת אם כך. אני חושב קודם כל התייחסות של הנוגעים בדבר. שעומד קצין, לא חשוב מה דרגתו ואני חוזר ומדגיש, אם זה נכון או לא, ואיננו שותף למה שחשוב באותו רגע, זה לטפל בנפגעים.
זאת הנקודה.''

אלוף יוסי פלד בהתייחסו להתנהגותו, התנהלותו ולתיפקודו של הרמטכ''ל אהוד ברק בעת פיצוץ שני הטילים בפרשת צאלים ב'.
כתוב תגובה ל- אלוף יוסי פלד
13
חברה - תהיו רציניים
  הצודק   26/05/07 14:26
ברק שותק גם למען העתיד- אם חלילה יהיה שר בטחון הוא ייתן לאומרט כתף כדי להכיר בממשלת החמאס על מנת להשלים את עסקת בריטיש גז, שהוא התחיל בה.
כתוב תגובה ל- הצודק
14
זוכרים: "אהוד ברח !!! "
  חץ   26/05/07 14:31
כתוב תגובה ל- חץ
15
ומתי ברק כן מדבר?
  חבר "העבודה"   26/05/07 14:31
ברק מדבר, והרבה, עם חבריו בעלי ההון-שלטון-עיתון: רפי גינת, סמי עופר, מוזי ורטהיים, שלום קיטל, וכל שאר חברי המפגש השבועי הידוע לשמצה במסעדת "רפאל" בת"א, מדי יום ו' בצהריים. לנו, האזרחים הקטנים, ברק לא מרגיש מחוייב לתת תשובות. להם, בעלי ההון ובכירי התקשורת, הוא מרגיש מחוייב ועוד איך.
אם חו"ח ברק יהיה שוב ראש-ממשלה, נגלה שהוא לא רק ר"מ גרוע (כפי שהוא כבר היה בקדנציה הקודמת), אלא גם אחד שגם הרבה יותר מחוייב לבעלי ההון.
כתוב תגובה ל- חבר "העבודה"
16
הסתכל איך שמטפלים.איך מתרוצצים
  יעקב 60   26/05/07 14:36
שאלה: "אהוד ברק אמר בראיון לניסים משעל, כי הוא כלל לא שמע אותך צועק"
יעקב: "את זה שמעתי בדו-שיח אתו שהיה בטלויזיה, איך הוא לא שמע אותי ? הוא היה שלושה מטרים ממני וצרחתי לכיוון שלו. הוא עמד שם בודד, בעמידה המפורסמת שלו עם הידיים משולבות על הכרס, הסתכל, ולא היתה לו שום תגובה, שום כלום. הוא הסתכל עלי, וממש צעקתי די הרבה. באו חבר'ה מהצד והתחילו להרגיע אותי: 'יעקב יהיה בסדר, אל תדאג'. "זה שאמרו שברק דיבר בטלפון זה לא נכון.
הוא עמד שם עם פרצוף רציני והוא פשוט הסתכל. הסתכל איך שמטפלים, הסתכל על איך שמתרוצצים. הוא פשוט עמד ולא זז וממה שאני ראיתי הוא לא דיבר בפלאפון ולא בקשר. ממה שאני ראיתי הוא לא ניהל בפועל את פינוי הפצועים ולא פיקד על האירוע, וזה כשבעיקרון בעל הדרגה הבכירה באירועים כאלה הוא זה שצריך לפקד".
שאלה: ברק יצר אתך קשר אחרי האירוע ?
יעקב: "הוא לא יצר אתי קשר. עד כמה שאני יודע, גם כשאמרו לו לאחר מעשה שהיה חייל שצעק
עליו, הוא לא עשה בירור. ביחידה עשיתי אצלו תחקירים למבצעים ודברים כאלה, והוא לא
התייחס לעניין".

יעקב, לוחם בסיירת מטכ"ל
כתוב תגובה ל- יעקב 60
17
איך למד תאומי את הברק ב"ערפל"?
  עודד תאומי   26/05/07 15:12
איך וכיצד למד עודד תאומי את תפקידו של הרמטכ"ל (האהוד הברק) במחזה "ערפל".

שאלה: איך למדת אותו ?
תשובה: ''יש לי שלוש תוכניות מוקלטות של שיחת ועידה עם ברק. אני צופה בהן המון. לא כדי
לחקות אותו, אלא כדי לקרוא בעיניים שלו איזו הארה לגבי המבנה הנפשי של הדמות.
לא מעניינת אותי ההקבלה הממשית למציאות''.
שאלה: והיתה הארה כזו ?
תשובה: ''כשהוא מספר למשעל שהוא לא ברח ממקום התאונה, הוא מתאר את המצב, ובתיאור
שלו יש תחושה שהוא היה בהלם. הוא מביא דוגמא בראיון ואומר: ''תאר לך שאלוף
הפיקוד היה נקרא לצומת בית ליד לאחר הפיגוע, האם התפקיד שלו היה לגשת לפצועים,
או לוודא שהכל עובד נכון?''. פחות או יותר. ופתאום אמרתי:
מה פתאום הוא מביא את הדוגמא הזו ?
הוא הרי לא הגיע למקום אחרי האסון, הוא היה שם כל הזמן.
אני חושב שהוא היה בהלם בשעה שקרה האסון, כי האופציה השנייה - שהוא לא היה
בהלם ובאינסטינקט לא ניגש לפצועים - היא לא אנושית. במחזה זה המצב, למרות שאני
לא מודה בזה כלפי חוץ''.

מתוך ראיון עם עודד תאומי אשר גִלם במחזה ''ערפל'' את תפקידו של רב אלוף אבנר סלע, רמטכ''ל צאלים ב' (האהוד הברק) על איך וכיצד למד את דמותו ואת תפקידו.
כתוב תגובה ל- עודד תאומי
18
ניתוח נכון ועניני עו"ד משגב...
  טוהרת המידות   26/05/07 15:19
לכל בר דעת ואיש עם ראש על הכתפיים. אהוד ברק הוא אהוד
ברח מאסון צאלים ומכל אחריות שלאחריה, כנ"ל בוז'י הרצוג
שתומך נלהב שלו, שניהם שני רקובים. אהוד ברח הוא בלון
נפוח מאגו ותו לא. האיש אהוד ברח ברק לא יהיה ראש ממשלה
בישראל פעם נוספת, העם הזה כך נידמה לי, לפחות אני רוצה
לקוות למד את הלקח של השנים האחרונות, מפרוץ האינתיפדה
השניה ואילך. לאיש ממפלגת העבודה אין שום סיכוי שבעולם להיות ראש ממשלה בישראל, ערוץ 2 ו - 10 ועיתונים
כמו ידיעות אחרונות ומעריב יכולים להמליך את מי שהם
רוצים לראשות ממשלה , אזרחי ישראל לא יקנו את הסחורה העלובה שלהם, כמו שאיש לא יכנס פעם שניה ושלישית לחנות שבעל החנות הונה אותו.
כתוב תגובה ל- טוהרת המידות
19
על אף הכל - רק ברק.
  קרן לייזר   26/05/07 15:22
כתוב תגובה ל- קרן לייזר
רק פרץ !
  אינציקלופדיה   26/05/07 17:20
כמו שפרץ גבר על פרס,כשזה הוביל ב- 30% בסקרים, כך גם ביום ב' : פרץ לוקח. אז אהוד ברק ישוב לעיסוקיו, ממרומי בגדל עקירוב לעשות את קופת ה-30 מליון השניה שלו. וד'ש מנאווה.
כתוב תגובה ל- אינציקלופדיה
הרמה התרבותית של תומכי פרץ
  יז'י עבדולרחמנוב   27/05/07 10:29
האם כל תומכי עמיר פרץ לא יודעים כתיב עברי כמוך?
1- אנציקלופדיה בלי יוד אחרי האלף.
2- מגדלי אקירוב באלף ולא בעין.
כתוב תגובה ל- יז'י עבדולרחמנוב
על אף הכל, רק שמעון פרס
  ציקי נדלו   28/05/07 00:39
כתוב תגובה ל- ציקי נדלו
20
הוא סובב אותנו ולא אמר דבר
  יוכי שפרן   26/05/07 15:22
"שאהוד ברק שיבוא ויגיד את האמת סוף כל סוף כי אותנו הוא הוליך בעד האף. אמנם הוא קיבל אותנו בלשכתו בחביבות, בלחיצת יד חמה, אבל הוא סובב אותנו והוא לא אמר דבר והוא התנהג אלינו כאנשים שלא מבינים מה קורה עם עצמם ולא מבינים מה קורה עם הצבא, אבל אנחנו למרות היותנו הורים שכולים, אנשים, באמת, שחיינו מאז האסון קשים מנשוא, אנחנו בעניינים. אנחנו נולדנו פה וגדלנו פה במדינה הזאת. אנחנו שרתנו בצבא ואנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בצבא, מה קורה במדינה ולמרות כל מה שעבר עלינו וכל מה שעובר עלינו... אנחנו בעניינים".

יוכי שפרן מקיבוץ נצר-סִרני, אמו של שמרי זכרונו לברכה אשר יחד עם ארבעת חבריו ליחידה, לוחמי סיירת מטכ"ל - אלעד שילה זכרונו לברכה, ערן ויכסלבאום זכרונו לברכה, אריק כהן זכרונו לברכה ושרון תמיר זכרונו לברכה, נהרגו באסון צאלים השני.
כתוב תגובה ל- יוכי שפרן
21
מר משגב: טיעוניך חלשים!
  דבורה   26/05/07 15:27
כתוב תגובה ל- דבורה
22
ד"ר משגב, טיעוניך חזקים !
  דבורה   26/05/07 15:49
כתוב תגובה ל- דבורה
23
שקט זה רפש אצל ברק זו השיטה
  המציאותי   26/05/07 16:57
השקט של ברק לא יכל לשנות את העבר .בריחה כישלון בריחה כישלון וזריקת רפש על אחרים.הזיכרון של רבים טוב ולכן גם כאשר ברק שותק כישלונותיו זועקים עד לב השמים,
כתוב תגובה ל- המציאותי
הוא למד משרון: לשתוק, ולדבר רק
  מי שזוכר   26/05/07 18:54
באמצעות יועצי תקשורת, באמצעות "ספינים". כך שרון הצליח להסוות את היותו ר"מ מושחת עד צואר. וכך ברק הצליח לפתע לצבור הרבה אחוזי תמיכה מאזרחים תמימים ששכחו שהוא היה ר"מ גרוע, ושהוא חברם הטוב של אילי ההון בארץ.
כתוב תגובה ל- מי שזוכר
24
התלהמות לא מייצרת טיעון חזק.
  דבורה א.   26/05/07 18:08
כתוב תגובה ל- דבורה א.
עדיף התלהמות של אנשי שמאל???
  אלדד המתלהם   27/05/07 11:27
"התלהמות" היא כינוי גנאי שהדביקו ה"אצילים השמאלנים" שלנו לאזרחי ישראל שמביעים ביקורת לגיטימית נגד מחנה השמאל.
כאשר איש שמאל מבקר את מחנה הימין, הם רואים בדבריו תיאור חברתי שנשען על הנמקה עפ"י דיאלקטית במיטב תרבות המערב. כאשר אזרח מעז לבקר את דרכו של השמאל, הם מדביקים לו מיד אות קלון של "מתלהם", ללא קשר לאיכות נימוקיו או סגנונו.
כתוב תגובה ל- אלדד המתלהם
25
בלדה לחובש
  אלמגור ונצר   26/05/07 18:26
בלדה לחובש

הם התקדמו לאט, הכל היה רגוע,
מנגד הנהר וגומא מרשרש.
פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע !
אני כבר בא – ענה לו החובש.
עלינו על מוקש ! – צעק אז הפצוע,
אני כאן לצדך – ענה לו החובש.

ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
השאירו אותי כאן – בקש אז הפצוע.
עזוב שטויות – ענה אז החובש.
תציל את עצמך – בקש אז הפצוע.
אני נשאר אתך – ענה לו החובש.

והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
אנחנו אבודים – מלמל אז הפצוע.
אחוז בי טוב – ענה לו החובש.
נפצעת גם אתה – מילמל אז הפצוע.
עזוב זה לא נורא – ענה לו החובש.

האש כבדה, כבדה ! קשה, קשה לנוע.
רק לא להתייאש, רק לא להתייאש.
אזכור אותך תמיד – נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול – מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך – נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי – ענה לו החובש.

פתאום ענן-אבק, פתאום עלתה הרוח.
וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
ניצלנו ! הם באים ! – יבב אז הפצוע,
אך לא שמע מלה מן החובש.
אחי, אחי שלי ! – יבב אז הפצוע.
מעבר לנהר הגומא מרשרש.
אחי, אחי שלי,
אחי, אחי שלי,
אחי ! ! ! ....


מילים: דן אלמגור
לחן: אפי נצר
כתוב תגובה ל- אלמגור ונצר
26
הירהורים על צאלים ב'
  אזרח שזוכר   26/05/07 18:40
הירהורים על צאלים ב'

כשש שנים לאחר האירוע, הגיע לראשונה אהוד ברק לאזכרה של ערן ויכסלבאום בבית הקברות הצבאי בקרית שאול. מה היית מצפה מרמטכ"ל לשעבר אשר מעורבותו בצאלים ב' היתה כה כבדת-משקל, כה חמורה, כה מבישה, כה מחפירה וכה שלילית ? מה היית מצפה מאדם ומרמטכ"ל לשעבר כאשר הוא מגיע לאזכרה של אחד מחייליו אשר נהרג בתאונה בה הוא כרמטכ"ל היה נוכח ? (אף שניסה, בלא הצלחה, להתחמק מן העובדה שהיה נוכח ולהסתיר את נוכחותו במקום).
טרם שאתחיל בתיאור התמונה שנחקקה (לא רק בלבי) אומר את הדברים הבאים. גם אחרי נסיכים ורוזנים, הולכים ברגל ולא מגיעים ברכב. כשהנשיא קנדי נרצח, ב-22 בנובמבר, 1963, הלכו אחרי ארונו, אשר הונח על כירכרה, ברגל. אותם דברים נכונים גם לגבי הנסיכה דיאנה. זמן ההליכה משער בית-הקברות הצבאי בקרית-שאול ועד לחלקת קברו של ערן ויכסלבאום זיכרונו לברכה הוא בערך 5 דקות. אלו המגיעים לאזכרה, לכל אזכרה, שואלים וודאי את עצמם, תוך כדי הליכתם, מה ארע ? מה קרה ? מדוע הם שם ? למה הולכים הם ברגל ? למי באו לחלק כבוד ? למה ומדוע הגיעו ? לכבוד מי הם שם ? את זכרו של מי הם מכבדים בנוכחותם במקום ? מה הקשר הסיבתי שלהם לנושא ומהי שייכותם שלהם לאירוע ?
באותה אזכרה, הגיע האהוד הברק בנסיעה עם רכבו עד מרחק של מטרים ספורים בלבד מן הקבר. רכב גדול, ממנו יוצא איש קטן ופלאפון בידו. בית העלמין, כידוע, נקרא אף בספרות ובשירה בשם בית-העולם או בית הדממה. אהוד הברק שוחח בחופשיות בטלפון הסלולרי שלו, משל הוא נמצא בקניון ומרכז מסחרי סואן, שוֹקֵק והוֹמֶה מאדם, כאילו אין זו אזכרה וכאילו אין מדובר בבית קברות צבאי. משל אין בעולם (ובבית הקברות) איש מלבדו. כל זאת כאשר רעייתו (אז) הנאה והמטופחת נאווה, צופה בו גם. חשבתי לתומי, להבדיל אלף אלפי הבדלות, כי אפילו כאשר אתה יוצא, למשל, לטיולים רגליים של החברה להגנת הטבע, מבקשים ממך המדריכים לכבות רדיו טרנזיסטורים ולהתייחד עם הטבע ועם הדממה. לא כל שכן כאשר מדובר בבית קברות (לא כל שכן בית קברות צבאי, לא כל שכן כאשר מדובר גם ברמטכ"ל לשעבר). במהלך האזכרה עצמה, העמיד עצמו אהוד ברק סמוך מאד לקבר, ממש ליד המשפחה, גבוה-גבוה מעל האחרים אשר עמדו על המשטח המרוצף למטה, מתחתיו. עם תום האזכרה, גם את זוכר אנכי כאילו ארע אתמול, "רדף" אהוד ברק, תוך הפגנת חֲנוּפָּה יתרה, אחרי יוכי (אמא של שמרי זכרונו לברכה) תוך שהוא מושך לה כל העת בקוּקוּ שלה.
שלמה כהן, אביו של אריק זיכרונו לברכה, ספר לי את הדברים הבאים בהתייחסו לנאמר. לדרוזים בדליית אל כרמל, יש אתר הנצחה. הדרוזים השכילו לבנות אותו כך שגובה הכניסה נמוך מאד. בערך בגובה של ילד קטן. כאשר מגיע מישהו למקום וחפץ להיכנס לתוכו, חייב הוא להתכופף. הדרוזים חשבו, על מה שאנחנו כיהודים כנראה לא חשבנו, שצריך להזכיר למי שלא זוכר זאת, להתייחס בכבוד ולתת כבוד במקום כזה.
כתוב תגובה ל- אזרח שזוכר
ברק הוא גם השתקן מסולטן יעקוב
  ניקולאי   26/05/07 21:45
ושלוש משפחות מחכות עדיין שבניהם ישובו מהמסע ההזוי שברק וחבר מרעיו שלחו אותם אליו.
כתוב תגובה ל- ניקולאי
לדרוש מעמירם לוין למסור לציבור
  את הידוע לו   27/05/07 08:01
מרמזים של עמירם לוין ניתן להבין בין השיטין שפרשת צאלים לא היתה בכלל אסון אלא שהתוצאה היתה ידועה ומתוכננת מראש. אם ההשערה הזאת נכונה, יש להעמיד את אהוד ברק לדין על בגידה.
מעניין מאד שהחייל שירה את הטיל הקטלני "התאבד" בצומת רעננה כעבור מספר שנים, בעיצומה של החקירה, ע"י כך שהשליך את עצמו כביכול מתחת לרכב נוסע. אשרי המאמין.
כתוב תגובה ל- את הידוע לו
מזעזע ומאלף!
  יופיטר   26/05/07 23:38
כתוב תגובה ל- יופיטר
27
שתיקה מתחמקת
  אחד שמכיר אותו הי   26/05/07 19:05
האיש חכם ואמיץ, אבל לא חברותי ולא ישר,ודעתי גם לא מנהיג,שתיקתו ברורב הרי בתקופתו כרמט"ל וכרוה"מ הוא עשה הרבה אפילו הרבה מאד טעוית והוא גם מכיר היטב את פיו הגדו,ןלכן הוא שותק ונותן לאחרים לעשות עבורו את המלאכה,כך לא יכולים להתעמת איתו ולשאול אותו שאלות קשות
מחרתיים שישפוט ציבור בוחרי העבודה אם הוא מעויין באחד כזה בראש הפירמידה,לי לצערי הוא לא נראה בעיקר עקב שתיקתו.
ראש מפלגה ור בכיר לא יכול לבוא ממנזר השתקנים ובעיקר כשכולם יודעים את הסיבות לשתיקה.
כתוב תגובה ל- אחד שמכיר אותו הי
הרוב לא יודעים את סיבות השתיקה
  של אהוד ברק   27/05/07 17:26
להלן הסיבות לשתיקת ברק:
1- היעדר הסברים לכך שהוא השמיד מסמכים לפני שהחלה חקירת אירועי אסון צאלים.
2- היעדר הסברים לאירועי אסון צאלים, שבו כנראה היתה התוצאה מתוכננת וידועה מראש.
3- היעדר הסברים ל"התאבדותו" המוזרה של החייל שירה את הטיל הקטלני בצאלים.
4- היעדר הסברים להעברת שדות הגז הטבעי הישראלי לידי הפלסטינים אויבי ישראל.
5- היעדר הסברים להתעשרותו המטאורית לאחר קדנציה של שנה וחצי בלבד כראש ממשלה.
6- היעדר הסברים לאי-תגובה ישראלית על חטיפת חיילי צה"ל ללבנון בשנת 2000.
7- היעדר הסברים לבריחה החפוזה מדרום לבנון והפקרת החיילים הנוצרים של צד"ל ששפכו את דמם עבורנו.
8- היעדר הסברים על מקום הימצאן של יתרות בגובה עשרות מיליוני דולרים שנעלמו מהקופות של עמותות ברק. איפה כל הכסף הזה היום (בערך שלושים מיליון דולר)??
כתוב תגובה ל- של אהוד ברק
28
רק לא ברק !
  אמנון.........   26/05/07 20:50
לא יתכן שמועמד לא יאמר מילה ומדינה תבחר בו. דומה למשטרים אפלים כמו התנהגתו של ברק בשנים האחרונות ובכלל. התחבר לבעלי ההון עשה מיליונים על חשבון משלם המיסים ליווי , טיסות לחו"ל משרד , לשכה ויועצים על חשבון משלם המיסים. לא מספיק לך מיליונים . על זה אמר משיהו קפיטליזם חזירי, העיקר לאכול .
כתוב תגובה ל- אמנון.........
29
אחרי ששמע את ע' אילון אומר: בי
  מיכל מירושלים   26/05/07 21:19
ביבי הוא שקרן פתולוגי. לא סתם פתולוגי אלא פתולוגי חולני ומצטט משפטים שאותם שמענו כולנו בטלויזיה באחד הערוצים , כשנדרש פסיכולוג בהקשר אחר, להסביר את מהות השקר הפתולוגי.
עמי איילון - כל הכבוד לעברו - אינו מבין שהעם הזה התבגר בשנים האחרונות וא"א לבלבל את מוחו עם סיפורי כיפה אדומה קרי "הכלניות" - סיפור מטומטם שמייחסים אותו לנתניהו והוא חוזר עליו.

את כל זה ברק רואה ושומע ולפיכך יודע ברק
שאם המלה כסף - השתיקה זהב.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
עמי איילון מעורר פלצות
  אזרח שומע ורואה   26/05/07 22:02
נימת דבריו וארשת פניו של עמי איילון מעוררת לעיתים אימה ופלצות
יש בו, בעמי, הרבה יותר מקורטוב של עריצות.
כתוב תגובה ל- אזרח שומע ורואה
בחרו בעמי איילון..עריץ פתולוגי
  דיקטטור-רוצים????   27/05/07 06:18
אמש ראינו שלא טעינו...מראהו ,פניו ,עיניו מזרות השנאה,מעידים על האיש...איילון.הוא אדם א ל י ם !!!!
איילון-פוחד מאד מביבי..שעולה עליו בכשרונותיו,בהשכלתו,
ובשכלו...איילון מזכיר מאד -טאטארי....
אם מפלגת האבודה-תבחר באיילון,היא תתאדה מהר....
אדם אלים!!!!אלימות פאתולוגית:אלטלינה 2 הוא רצה!!!
מלחמת אחים-הוא רצה!!!
לירות במתנחלים בדם קר!!!! בדם קר!!!...כך הוא אמר
בידיעות אחרונות...
כתוב תגובה ל- דיקטטור-רוצים????
ואהוד ברק לא דיקטטור? שתיקתו
  מבשרת רעות   27/05/07 08:03
כתוב תגובה ל- מבשרת רעות
30
שומר על זכות השתיקה
  א. זרח   26/05/07 21:23
כמו בוז'י לפניו.
כתוב תגובה ל- א. זרח
31
שתיקתו של ברק היא העדות הטובה
  מדוכא.   26/05/07 21:57
ביותר כמה הציבור שלנו טיפש, ואין שום סכוי למנהיג ישר הגון וחכם בעתיד בקרוב.
כתוב תגובה ל- מדוכא.
32
ל"עבודה" מגיע מנהיג כמו ברק
  כמו מכסה לסיר...   26/05/07 23:21
כתוב תגובה ל- כמו מכסה לסיר...
33
אנו נבחר בפתולוגי החולני.עמי !
  בעד הפתולוגי!!!   27/05/07 06:10
עמי איילון הראה אמש כמה הוא פוחד מביבי המוצלח שעולה עליו במראהו, בהשכלתו,בנימוסיו,בנסיונו הרב,בידיעתו את מנהגי העולם...אין כמו ביבי....
ראו כמה הם מ פ ח די ם...ולעמי איילון יש סיבות לפחוד.... אלטלינה 2-אתה רוצה??!....נבל!!
מלחמת אחים-חשקה נפשך האפלה !!...נבל!!!
לירות בדם קר...בדם קר...הבנתם??!!
ועכשו נראה מי יצביע בעדו....
כתוב תגובה ל- בעד הפתולוגי!!!
34
כול הכבוד לכותב, יישר כוח.
  ZU   27/05/07 06:31
כתוב תגובה ל- ZU
המאמר עוזר כמו כוסות רוח למת
  גסטרואנטרולוג   27/05/07 11:04
גם אם יקרינו בטלביזיה את דפי הבנק של אהוד ברק עם סכומי הכסף שהוא קיבל עבור העברת שדות הגז שלנו לפלסטינים, העם החליט לבחור בו שוב לראש ממשלה. זבובים נמשכים לצואה.
כתוב תגובה ל- גסטרואנטרולוג
35
אהוד ברק חייל האמיץ ביותר שלנו
  מוחמד רשיד   27/05/07 07:47
הוא גם הגנב האמיץ ביותר שקם אי פעם בישראל מאז הקמתה. לאור היום הוא כנראה גנב את הגז הטבעי שמצאה ישראל מול חופי אשקלון והעביר אותו לפלסטינים כביכול ללא תמורה. אשרי המאמין. מאז התרגיל המסריח עם הגז הטבעי הפך אהוד ברק למולטי-מיליונר.
כתוב תגובה ל- מוחמד רשיד
התנאי היה אישור הספקה למדינת
  דני דין   27/05/07 08:33
ישראל והנה ראה איזה פלא בימים אלה אישרה ממשלת ישראל את אספקת הגז הגנוב למדינת ישראל. כך שאנחנו אזרחי ישראל האומללים - באילו ידים נפלנו! - נשלם פעמיים
כתוב תגובה ל- דני דין
לא חוזה ולא נעליים. העברה בע"פ
  מאיר שניצקי   27/05/07 09:51
מי שקורא את דבריך היה יכול להבין שישראל והפלסטינים חתמו חוזה להעברת שדות הגז הגנובים תוך קביעת תנאים לטובת מדינת ישראל. הבעיה היא שהגנב, שהיה אותה עת במקרה ראש ממשלת ישראל, גנב את הגז והעבירו לפלסטינים ללא חוזה וללא מסמכים. ללא שום תמורה למדינת ישראל. על גובה התמורה האישית שקיבל המעביר ועוד 64 חברים בעמדות מפתח בישראל אנו יכולים רק לנחש. מספר האפסים בסכומים שהועברו לבטח לא יותר קטן משש.
כתוב תגובה ל- מאיר שניצקי
עם תמורה
  שלאף שטונדה   27/05/07 08:42
אתה צודק. מדינת ישראל לא קיבלה שום תמורה בענין העברת שדות הגז לפלישטנים.אבל לכמה אישים בארץ זרמה תמורה גדולה מאוד.
כתוב תגובה ל- שלאף שטונדה
ברק: אמיץ בצבא, פחדן באזרחות
  חבר "העבודה"   27/05/07 10:34
ברק הוא בדיוק כמו שרון, שהיה לוחם מהולל בצבא, אבל כר"מ הוא התגלה כעבד נרצע של בעלי ההון - חברם הטוב של סמי עופר, גנגר וכו' - כל אלה ש"קנו" את כל רכוש המדינה תמורת "גרושים".
אני מעדיף את פינס, שלא היה גנרל דגול, אבל בתור איש ציבור הוא אמיץ, נלחם על דעותיו, ולא נכנע לבעלי ההון.
כתוב תגובה ל- חבר "העבודה"
אהוד ברק לא פחדן בכלל
  איציק אולפקטורי   27/05/07 11:19
אהוד ברק לא פוחד בכלל מאילי ההון. הוא עושה איתם עסקים משותפים שמבוססים בד"כ על שוד הקופה הציבורית. ראה לדוגמא שוד לאור היום של שדות הגז הישראליים מול חופי אשקלון.
אהוד ברק שואף לחזור לשלטון לא מתוך פחד אלא מתוך חשק ושקיקה להמשיך לשדוד את הקופה הציבורית תוך שיתוף אילי ההון שלנו. כשיד רוחצת יד, שתיהן מתלכלכות.
כל זה מתאפשר הודות לציבור הישראלי שאיבד את חוש הריח לחלוטין ומוכן להעלות לשלטון כל טיפוס בעל ריח לא נעים.
כתוב תגובה ל- איציק אולפקטורי
36
כנראה שאין לו אליבי
  מרק טווין   27/05/07 10:57
הוא איבד את הבושה
כמאמר הסופר בהקלברי פין ( בפי "המלך" הנוכל )
כל הטיפשים הם עימנו
והם כאן הרוב
כתוב תגובה ל- מרק טווין
37
אהוד ברק ועמי איילון
  זו נבלה וזו טרפה   27/05/07 11:29
כתוב תגובה ל- זו נבלה וזו טרפה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il