|
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
|
|
|
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
|
|
|
איתמר לוין |
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
|
|
|
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מגישה, עיתונאית ושחקנית לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
|
|
|
|
|
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
|
|
|
|
|
כדורסלן דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
הריאליסט |
|
30/07/07 15:45
|
|
|
|
סרבנות "מטעמי מצפון " או השתמטות הינה ניצול של החברה שבתוכה חי הסרבן משום שבסופו של דבר הסרבן או המשתמט יודע שיש מי שיגן על משפחתו, חבריו, החברה ואורך החיים אשר מאפשרים לו מלכתחילה לסרב לשרת בצבא. זאת בניגוד למשטרים אשר בהם סירוב שכזה גורר תקופות מאסר שנספרות בשנים (ולא בחודשים) או כדור בראש. לו היו מעמידים סרבן מצפון או משתמט בפני בעיה תיאורטית אשר בה הוא המגן היחיד על משפחתו ואם הוא יוריד את נשקו יעבור אותו האויב ויפגע במשפחתו, האם היה מוריד את נשקו? אדם שפוי אשר משפחתו חשובה לו היה אומר לא! מכאן נגזר שהסרבן מרשה לעצמו לסרב משום בסופו של דבר הוא יודע שכן יש אנשים אשר יגנו כאמור, על משפחתו, על החברה ודרך החיים אשר מאפשרים לו לסרב ולכן זהו ניצול. הסרבנות יכולה להיות עטופה בסיבות "מוסריות" שונות אבל בבסיס הדברים הסרבן מסרב לשרת משום שהחברה ובמידה רבה גם השלטון מאפשרים לו לעשות זאת. למען הסר ספק אני מתנגד לסרבנות גם מימין וגם משמאל, הסרבנות הינה כפסע מאנרכיה ומאיבוד שלטון החוק
|
|
כתוב תגובה ל-
הריאליסט
|
|
|
|
|
|
|
א מ רול |
|
30/07/07 19:46
|
|
|
|
|
2 |
|
|
שי-שי |
|
30/07/07 15:59
|
|
|
|
הכותב טוען שאם גל"צ מאמצת משתמטים אז זו זכותו להשתמט.
זו פשוט שטות, זהו טיעון ילדותי בסגנון של "אם לו מותר אז גם לי מותר"
זהו טיעון ששולל לחלוטין טיעונים ערכיים או חברתיים ורק מתבכיין על כך שמוסדות אלו ואחרים אימצו משתמטים אז גם אני אשתמט.
טוב שגל"צ לא השמיעו שירים של רוצח סדרתי... מה היה הכותב עושה במקרה זה?
|
|
כתוב תגובה ל-
שי-שי
|
|
|
|
|
|
|
אתה כותב |
|
30/07/07 19:23
|
|
|
|
|
3 |
|
|
מאסתי במשתמטים |
|
30/07/07 16:12
|
|
|
|
שני שלישים משכר הלימוד באוניברסיטאות בארץ מסובסד ע"י המדינה, הצעתי היא לא לסבסד את שכר הלימוד למי שנמצא באוכלוסיה שכן מתגייסת אבל לא הציג תעודת שחרור ואין לו מניעה רפואית לשרת מוכחת ע"י וועדת שחרור רפואית.
אותו הדבר ניתן להציע לגבי הטבות מס הניתנות כיום לאקדמאים והטבות מס נוספות.
מי שנותן מגיע לו לקבל.
כמו כן הגיע הזמן להכיר בצו מצפוני המונע ממעסיק מלשכור משתמט ע"ח חייל משוחרר, זו תהיה החלטה סימטרית שתאזן את ההכרה בצו המצפון של סרבני גיוס!
נמאס לי לשבת בבתי קפה ולראות את כל הצעירים שיושבים להם ונהנים בזמן שבני גילם מונעים פיגועים, אולי אף באותו בית קפה בו הם יושבים!!!
|
|
כתוב תגובה ל-
מאסתי במשתמטים
|
|
|
|
4 |
|
|
נה |
|
30/07/07 16:54
|
|
|
|
של הזבל של החברה הישראלית.
|
|
כתוב תגובה ל-
נה
|
|
|
|
5 |
|
|
zvig |
|
30/07/07 17:47
|
|
|
|
כל הכבוד. הבחור אומר את האמת. שיבדקו את משפחות ה"צפוניים" עם הכסף...למה כל הזמן נתפלחם על החרדים? חןץ משזה נוח וטוב להחות אנטי-חרדי אבל הנתונים ייראו שיש אותו כמות חילונים קרי "צפוניים" שמשתמתים שיש חרדים אבל אסור לדבר על זה.....
|
|
כתוב תגובה ל-
zvig
|
|
|
|
6 |
|
|
משה, עורך-דין |
|
30/07/07 19:19
|
|
|
|
אני מסכים עם כל מילה, בקשר למשתמטים. ואולם, אני דוחה את המתקפה על ההורים. כמו בכל נושא, ההכללה כשלעצמה היא חטא בל-יכופר.
אכן, יש הורים המעודדים את ילדיהם להשתמט, ואף נוקטים כל צעד חוקי ולא-חוקי להשגת השחרור מהשירות.
לעומת זאת, יש הורים שהשתמטות ילדיהם משירות צבאי גורמת להם כאב ועוגמת-נפש, אך אינם יכולים לעשות דבר לבד מדיבורים על ליבם. וכידוע לך, לא תמיד הדיבורים משיגים את המטרה. אינך יכול להכריח אדם בן 18 ויותר לעשות מאומה, וכל שנותר לך הוא לנדותו ולהחרימו. האם אתה ממליץ על כך?.
לפיכך, אצטרף לגינוי אהוד אולמרט על השתמטות ילדיו מהשירות - בהנחה שאומנם השתמטו - רק אם יוכח לי, שהדבר נעשה לרצונו. יש די טענות נגדו, גם ללא האשמה כזו שבמקרים רבים אינה צודקת.
אגב, אתמול ביקר בבקו"ם המשתמט מס' 1, המתגדר גם בתואר האזרח מס' 1.
|
|
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין
|
|
|
|
|
|
|
נרי אבנרי |
|
30/07/07 19:30
|
|
|
|
ילדים מוצלחים, אפילו יהיו בגיל 30, גורמים לקורת רוח להוריהם. מתוך זה ניתן להסיק, שילדים מוצלחים, אמורים להסב מבוכה, ובמקרים מסוימים בושה להוריהם.
לפיכך, ראוי שהורים יתביישו, אם ילדיהם משתמטים.
במיוחד מנהיגים.
התשובה הזו כוחה יפה גם לתגובה ישנה שלך באותו נושא.
|
|
כתוב תגובה ל-
נרי אבנרי
|
|
|
|
|
|
|
משה, עורך-דין |
|
30/07/07 20:46
|
|
|
|
ילדים מוצלחים או לא-מוצלחים, אינם קשורים לנושא. ללקוחי בן מוצלח מאוד ומצליח מאוד בתחומו, שלא שירת בצה"ל. מדובר בילד שהשתמט מהשירות, למגינת ליבם של הוריו. מה אתה רוצה שיעשו, לבד מתחושת הבושה שהם חשים?. אתה משיב לי במליצות ריקות, ואילו אני מצפה לתשובה מעשית. האם על ההורים להרוג את הילד? האם עליהם להכותו? האם עליהם לגרשו מביתם? האם עליהם לחדול מדיבור איתו, בסגנון "ברוגז"?. או שמא עליהם לנהוג בו כבבנם לכל דבר, לטוב ולרע, גם אם גרם להם צער ובושה?.
נניח שאולמרט מצטער באמת בשל אי-התגיסות ילדיו לצבא. מה רצונך שיעשה?. הרי אין לכך קשר לדעתך על כישוריו כראש הממשלה, ונניח שהוא מצטיין בתפקידו. שמא תדרוש כי יחבוט ראשו בקיר פעמיים ביום?. אני, למרות דעתי השלילית-מאוד עליו ועל התנהלותו, אינני דורש זאת, שכן די לי בצערו (על פי ההנחה שהוא באמת מצטער).
תגובתו של הורה להשתמטות ילדו היא עניינו האישי-הפרטי, שלציבור אין שום זכות להתערב בו. החטא הוא של הילד בלבד, כל עוד ההורה לא סייע לו ולא עודד אותו לכך. הילד בגר והוא עומד ברשות עצמו, על כל הכרוך בכך. גם על פי ההלכה, איש בחטאו יומת. לא יומתו אבות על בנים ולא בנים על אבותם. המוות, לעניין זה, הוא רק בהשאלה וזהו עניינו של הקב"ה בלבד.
|
|
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין
|
|
|
|
|
|
|
נרי אבנרי |
|
30/07/07 22:23
|
|
|
|
אני לא מצפה מהחברים שלך שיעשו משהו בגין בנם המשתמט.
רק שייתביישו.
אני מוצא קשר, בין חינוך לבין שירות צבאי.
שמעתי אב ששכל את בנו במלחמה אומר בבקום על בנו השני שהתגייס ליחידה קרבית:
אם היה ג'ובניק, הייתי חושב שנכשלתי בחינוך.
יודגש: זוהי דעתי.
אני מבין שיש גם דעות אחרות.
את חלקן אני מכבד.
|
|
כתוב תגובה ל-
נרי אבנרי
|
|
|
|
|
|
|
טוהרת המידות |
|
30/07/07 23:00
|
|
|
|
החתרן הבלתי נילאה שימון פרסקי. איזה מן דוגמא הוא בא
לתת בבקום המשתמט מספר 1 של ישראל, פשוט בושה וחרפה.
אני מסכימה עם נרי לגבי המשתמטים, לגבי רפואה לעשירים
אני לא מסכימה. אם אדם לא עשיר הוא לא ראוי לרפואה איכותית? לא מקובל עלי, ככה יוצא שאלה שכספם לא מצוי אצלם בשפע מתקשים לקנות תרופות יקרות אם הם זקוקים להם, ולעשירים אין בעיה עם זה. ככה יוצרים את אי השיויון שגם מחלחל לשירות הצבאי. זכויות וחובות היה ראוי שיהיה בהם שיויון. אם מנחילם ערכים הם צריכים
להיות קודם כל וראשית לכל באנשויות ואחות אחים שעם ישראל התברך בו, שאיפה לשלמות להגינות ולנקיון כפיים,
ולא למס שתפיים כמו של אולמרט.
|
|
כתוב תגובה ל-
טוהרת המידות
|
|
|
|
|
|
|
א.ברנוביץ |
|
31/07/07 08:04
|
|
|
|
לתזכורת למתלהמים, גם שר הביטחון לשעבר הפרופסור ארנס "שכח" לחזור לארץ במלחמת העצמאות כדי לא להפסיד לימודים בארצות הברית.....
ובכל זאת הפך להיות שר ביטחון.אבל הוא חזר למפלגה "הנכונה" אז לא עשינו רעש מזה כי משתמטים יש רק בסמול....
|
|
כתוב תגובה ל-
א.ברנוביץ
|
|
|
|
7 |
|
|
משה דג |
|
30/07/07 19:53
|
|
|
|
הוא שורש הרע
|
|
כתוב תגובה ל-
משה דג
|
|
|
|
8 |
|
|
מי שהתפכחה |
|
30/07/07 19:55
|
|
|
|
נשיא המדינה החדש, זה שיש לו החוצפה להביע זעזוע בביקור בבקו"ם, העדיף את הפוליטיקה, כשחבריו נלחמו על הקמת המדינה.
הגורו שלו, זו שהפכה ליו"ר הכנסת, השתחררה מהצבא על סעיף 'דתית', אבל לא הואילה לשרת בשירות לאומי מכל סוג שהוא.
ולמה לדבר רק על הבנים של אולמרט ?
אולמרט עצמו השתחרר מהצבא לאחר שירות של כמה חודשים. ותראו תראו, היום הוא ראש ממשלה.
אבל תרשמו לעצמכם:
לא הם אשמים. אנחנו, השותקים, אשמים.
|
|
כתוב תגובה ל-
מי שהתפכחה
|
|
|
|
9 |
|
|
NOR |
|
30/07/07 19:56
|
|
|
|
TO HIS WIFE ALIZA THE PAINTER
|
|
כתוב תגובה ל-
NOR
|
|
|
|
10 |
|
|
התפכחתי |
|
30/07/07 20:03
|
|
|
|
נשיא המדינה החדש, זה שיש לו החוצפה להביע זעזוע בביקור בבקו"ם, העדיף את הפוליטיקה, כשחבריו נלחמו על הקמת המדינה.
הגורו שלו, זו שהפכה ליו"ר הכנסת, השתחררה מהצבא על סעיף 'דתית', אבל לא הואילה לשרת בשירות לאומי מכל סוג שהוא.
ולמה לדבר רק על הבנים של אולמרט ?
אולמרט עצמו השתחרר מהצבא לאחר שירות של כמה חודשים. ותראו תראו, היום הוא ראש ממשלה.
אבל תרשמו לעצמכם:
לא הם אשמים. אנחנו, השותקים, אשמים.
|
|
כתוב תגובה ל-
התפכחתי
|
|
|
|
|