|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית    סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מיתוסים" - אסור לנפץ
מאת: עו"ד אברהם פכטר  |  16/10/2008
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
שקר וכזב
  אביתר בן-צדף   16/10/08 17:01
איציק מרדכי נכשל כמג"ד וטבח באנשי גדודו כיוון שהוא קצין רע שלא תפקד בקרב. הקרב דרך אגב לא היה בחווה הסינית, אלא בטרטור 42. בסיומו היו לגדוד 890 כחמישים הרגים, והוא לא חילצם. אותם ואת אנשיו הפצועים והחיים חילצו אנשי מילואים של השריון (מגדוד 100, מחטיבה 217 ומחטיבה 600). כלומר, הכל שקר וכזב, שמוסתר בסיפורי גבורה, שלא היו מעולם.

כחמש שנים חוקרים חבריי ל"פורום לאזרוח תחקירי קרבות ולקחי מלחמה" את קרבות הצליחה ואת "אבירי לב" בתוכם. כל סיפורי איציק מרדכי הופרכו ללא יוצא מן הכלל - ובעיקר, הצל"שים, שהעניק לאנשיו תמורת שתיקתם לגבי אי-תפקודו. אדרבא הצטברו במחקר עדויות רבות על אי-הבנה תהומית שלו (ושל מפקדיו, ראוי להגיד) בניהול הקרב ובניהול גדודו תחת אש. לכך יש תוצאה ברורה: רשימת נפגעי הגדוד בקרב הכישלון (הקרב היחיד, שניהל במלחמה).

גדוד 890 ברח מ"טרטור" 42, כאשר בא החרמ"ש לקחתו. בניגוד לאגדות, שמפיצים מרדכי ואנשיו, לנוכחות גדוד 890 במקום לא היה שום ערך, כיוון שהמצרים שיתקו ביעילות את כל פעילותו הקרבית. לחווה הסינית הגיעו אנשיו רק בטיולים של מורשת קרב.

פלוגת הטירונים של 890 לחמה היטב - במסגרת כוח שמואליק של חטיבה 14. איציק מרדכי עד היום משכיח את פועלה.

בנוסף, גדוד 890 גנב את התהילה מחטיבה 14. אתה מציע לנגנב להתחלק ברכושו עם הגנב. כיוון שאתה עורך-דין, פכטר, אציע שתחשוב פעמיים על הצעתך.

דברים הרבה יותר חריפים ובפירוט רב פרסמתי בארבע השנים האחרונות באתר הזה על בדותות איציק מרדכי, והקורא מוזמן לקרוא ולהשכיל.


כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
2
מיתוס הוא מציאות לא מבוססת!
  אורי מילשטיין   16/10/08 18:34
מי שמבסס את החלטותיו על מציאות כזאת - נכשל ומכשיל. תולדות המדע לפחות הן תולדות של ניפוץ מיתוסים וראוי שזה יהיה הנוהג בתרבות הביטחון.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
מיתוסים שקריים חייבים לנפץ !!
  עוזי בן צבי   16/10/08 18:52
מזה זמן רב לא יצא לי לקרוא גבב כזה של מילים אשר אין מאחוריהן מאום, בוא ונתחיל מההתחלה, גדוד 890 לא צעד במצעד הברווזים שלו לחווה הסינית, הגדוד צעג בין טירטור 41 לטירטור 42, הרחק מבתי החווה, נכון, תעלת ההשקייה המזרחית ביותר של ה"חווה" היתה דרומית לגדוד, ליד התעלה הזו שכבו פצועי 890 מחכים לשווא לעזרה שלא הגיעה, מתים לאיטם בשמש של סיני, איך אנחנו יודעים, כי חילצנו לפנות ערה את האחרון מהם, בחיים, תוכל לדבר עמו על המיתוס ושברו, שמו סא"ל במילואים גור אריה יהודה ששון, דבר עמו וספר לו על המיתוס ושברו, ספר לו על העינוי הזה שעבר עת שכב שם גוסס לאיטו, ולידו גוססים חבריו, שלא החזיקו מעמד עד שחליצנו אותו, ספר לו ולהורים של שלמה מילס ז"ל, כמה חשוב המיתוס, או מה חשוב יותר, מיתוס על קרב שלא היה (היה טבח ללא ספק) מול האפשרות שבנם היה חי עמם היום, ללא רגל אבל חי...
איזה קישקוש זה סיפור המיתוס, גדוד 890 נכנס רע מאוד למערב מצרי, מולו לא היו יותר משתיים שלוש פלוגות מצריות מחופרות היטב, עם נשק טוב פי עשר מה FN המחורבן והעוזים שהחברה הלכו עמם, ספר את הסיפור שלך לסג"מ חזי דחבש שהושאר לו שם קרוב למצרים בעוד איציק מרדכי מתארגן עם הגדוד בעכביש 55, ספר לו ולחייליו, ספר את הסיפור שלך לסגן ישראל פרטוש, שהושאר שם לבדו באמצע השטח ונאסף רק ב 18 לחודש על ידי סרן דויד גלזר ז"ל מחטיבה 600.
מעולם לא היה שקר גדול יותר משקר המיתוס של מה שקרה לגדוד 890 בטרטור 41-2 טוב היה עושה המג"ד אם היה יורד למדרון אחורי, מקפל אנטנות, ולוקח עמו את הצל"שים המפוברקים שלו ושל חבריו.
עוזי בן צבי (הייתי שם נכנסתי לשם וראיתי הכול)
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
4
לנפץ מיתוס "הקרב המיותר"
  ירון זכאי   16/10/08 19:10
יש קבוצה שמעדיפה "מיתוסים מהופכים" על פני האמת. עבורה
כל מלחמות ישראל הן תבוסות, ובראשן מלחמת ששת הימים. ככל שהניצחון של צה"ל מוחץ יותר. ככל שהניצחון מתבטא בכיבוש שטחים גדולים יותר, או בהשמדת צבאות אויב בתנאים בלתי אפשרים (מלחמת יום כיפור), בזמן קצר יותר, הרי שיש לקעקע אותו ולהציגו ככשלון גדול יותר!

מדי שנה חוזרים התבוסתנים ל"יורצייט" של סיפורי מלחמת יום כיפור ובונים "מיתוסים מהופכים" המציגים בפני הדור הצעיר שטרם נולד את כשלונות מלחמת יום כיפור.

הקרב שהתנהל בצירים "עכביש-טרטור" התנהל בשעה שהאלוף אריאל שרון כבר נייד את כוח הפשיטה שלו אל מעבר לתעלת סואץ וביצע את האיגוף שהפך את פלישת מצרים לתבוסה מוחצת! באותם שעות הייתה סכנה שהכוח ישאר מנותק מצה"ל, ויכשל במשימת כיתור הארמיות של צבא מצרים. לפיכך הטענה המושמעת כאילו המודיעין שנאסף מקרבות היום הקודם היה משנה משהו מהותי אינה נכונה כלל.

גם אילו היו אומרים ללוחמים כי בשטח מחופרת דיוויזיה של חי"ר מצויד בטילים נגד טנקים, לא היה שוני בתמונת הקרב; חיל האוויר התקשה לתת סיוע בגלל מטריית הטילים נגד מטוסים! התותחנים הוקצו לכול היחידות ,וגריעתם מאחרים היתה מורגשת בשאר חלקי החזית. השריון כאמור הצטרף לסייע לגדוד 890. ממילא "מעבר הכרחי"(עקביש-טרטור) שבו מחופרים ציידי טנקים מחייב טיפול של סיירות או חיל רגלים משובח כמו 890! לפיכך ממילא הוטל על גדוד 890 לספק את דם בניו כדי להשיג מהפך במלחמה!

צבאות אחרים נוהגים להפציץ שבועות את האויב. אחר כך "לרכך" אותו שבועות בהפגזת תותחים. לבסוף הם שולחים את השיריון והרגלים להרוג את הקשוחים שנותרו בחיים מהאויב. התהליך הזה גלוי וברור לאויב. הוא יוצר מלחמות ארוכות שנמשכות שנים, אובדים בו משאאבים אדירים, ובעיקר מתים בו מיליוני חיילים "בדרך הבטוחה". כאמור דרך בטוחה לגנרלים שצופים בקרב מרחוק, ורואים את הארגז עם המדליות בדרכו לחזם הנפוח!!!

אצלנו הלחימה דומה לתרגיל אקרובטי שבו המתעמל מתאים את קצב תנודותיו על נדנדה למתעמל שמולו. ברגע המתאים הוא נוטש את המקל, ועף באוויר ללא רשת ביטחון, לעבר חברו. האחרון פושט את ידיו ואוחז באקרובט במיומנות מצילת חיים. נסו להעביר באופן בטוח ומתואם מתעמלת חטובה מנדנדה אחת לשניה כאשר המרחק בניהן אינו מאפשר זאת בעליל? נסו לעשות זאת כאשר האויב גוזר את רשת הביטחון, ויורה לעבר המתעמלים? תגלו כי ככול שהשיטה "בטוחה" יותר, היא כרוכה בהקרבה של יותר אנשים, ודורשת זמן ארוך יותר!!
עד כמה שמצער הדבר, הקרב במתחם היה נדרש כדי לאפשר העברת כוחות בראש גשר אל מעבר לתעלת סואץ. מהלך זה הכריע את הצבא המצרי!!!!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
הכל יפה - פרט לעובדה שלא אירע
  אביתר בן-צדף   16/10/08 19:45
גדוד 890 יצא לקרב בנוהל קרב משובש, בלי קצין ארטילריה (קש"א) ובלי ציוות לטנקים. המג"ד "תכנן" תנועת סריקה - דבר שאינו מוכר בתורת הלחימה, ולא תורגל מעולם. כשנתקלו, איבד שליטה בכוחותיו, ועשה את כל הטעויות האפשריות ומעבר להן.
לכך היו תוצאות ברורות במספר ההרוגים בגדוד.

אחר כך, לא דאג לחילוץ אנשיו וגם ניסה לסכל חילוץ שיזמו כוחות אחרים - מחוץ לגדודו.

לקרב לא הייתה שום חשיבות כיוון שלא היה קרב, אלא בדמיון ההזוי של איציק מרדכי ושל אנשיו. גדוד 890 שכב תחת אש המצרים, ולא נע, אלא לאחור, כשהחרמ"ש בא לחלצו.

פצועי הגדוד חולצו על-ידי החרמ"ש. תאג"ד 890 קופל בצורה מוזרה בעיצומו של "הקרב". ההרוגים לא פונו גם למחרת, כאשר לגדוד לא היו כל משימות, והמצרים פינו את "טרטור" 42. חרמ"ש מחטיבה 600 עשה זאת, ומצא בין ההרוגים חייל שריון חי, שהסתתר לאחר שהטנק שלו נפגע.

כלומר, גדוד 890 לא עשה דבר ב"טרטור" 42, הוכה קשות, ואפילו לא טרח לחלץ את עצמו.

עד כאן שמחה וששון. ההמשך דיצה וגילה: המציאו בדותה על קרב חשוב, קרב גבורה ועוד שטויות, שאין להן כל ביסוס.

בדקתי את הצל"שים של הגדוד - בעיקר, לאחר שמסמכי ועדת הצל"שים הועמדו לרשותנו לאחר שעתרנו לבג"ץ. אף אחד מהצל"שים שבדקתי (9 במספר) אינו סיפור אמיתי, אלא בלוף, המצאה ושקר מפגיע. יכלו לעשות זאת כיוון שצה"ל לא חקר את הקרב עד לפני זמן קצר, והמחקר טרם סוכם. לכן, יכול היה מרדכי לבדות שקרים ובדותות, שאפשרו לו קידום וצל"ש במקום בעיטה מהצבא וטר"ש.

לחשוב, שעבריין המין הנו עדיין אלוף בצבאנו הנפלא - מעורר פלצות.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
בעניין תאוריית הקרב המיותר
  ירון זכאי   17/10/08 00:24
איני חולק כלל על העובדות שהעלה כאן בן-צדף, כיוון שאין לי עובדות אחרות שחקרתי לעומקן בדיקנות המתיחסות לכול חייל ,גבעה, ומקלע שהשתתפו בקרב!

אני יצאתי נגד המגמה הקולנועית של יצירת סרטים דקומנטריים רדודים. בסרטים כאלה מראיינים נפגעים שנפצעו גופנית ונפשית ו"מוציאים מהם" ביטויים בנוסח "הקרב היה מיותר"!!! ברור כי עבור מי שאיבד רגל וחבר יקר, יתכן שהקרב היה מיותר. אולם לצערי הלחימה במלחמה כולה היתה הכרחית. בטח שכיבוש האזור הזה היה חיוני לאיגוף שערך אריאל שרון ,ואשר מוטט את הצבא המצרי!

לעניין חלקו של גדוד 890;
יתכן כי באמת נקלע הגדוד תחת פיקודו של איציק מרדכי לשטח הריגה אשר בו שלט האויב בנשק וקצר בחייליו. על פי כמות הנפגעים, זה בהחלט יתכן. יתכן גם כי כול המערכות של פיקוד קרסו, ומכאן הכשלים בנסיגה מתא השטח, פינוי וטיפול בפצועים, וכדומה.

מצד שני לא ניתן להתייחס לארוע שבו נהרגו אנשים רבים בהכחשה נוסח "לא היה קרב". היה קרב ולצערנו איננו יכולים לקבל את תוצאותיו לגבי גדוד 890. מצד שני צריך להתבונן בזה מזווית גבוהה יותר; כלומר גדוד 890 שילם בדמו כדי שתמונת המצב תתבהר לפיקוד ושאר הכוחות. אלו בתורם ביצעו את המשימה, ויצרו ראש גשר(מסדרון) בין הארמיות המצריות שאפשר לצה"ל לעבור את התעלה ולנצח.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
כדאי שתקרא קצת
  אביתר בן-צדף   17/10/08 07:22
אם אין לך מידע על הקרב, כיצד אתה מעז לקבוע, שאינו מיותר? וכיצד אתה מאמץ את גרסת הכזב של מרדכי?


רבים מחבריי ל"פורום" "שרוטים" מהקרב הזה - חזי, עוזי ועוד. לעומתם, אני חף מכל קשר רגשי, כיוון שהייתי בגולן באותה המלחמה. כל ידיעותיי על הקרב באו מתחקירים, מעדויות ומממצאים שהגענו אליהם בדרכים שונות.

הכל מפריך את גרסת הקרב.

גדוד 890 לא עשה דבר מאז שפתחו עליו המצרים באש, כיוון שפיקד עליו קצין רע (בצירוף מפקדי חטיבה 35, שלא סייעו לו, אך היו לידו), שלא הבין דבר וחצי דבר בניהול קרב, וייתכן שקרס לנוכח המהלומה.

כפי שכתבתי,זה קורה. הייתי מצפה מגדוד צנחנים מפואר שיחלץ את עצמו ואת הרוגיו. החרמ"ש חילץ את הצנחנים, שגנבו לאחר המלחמה מחטיבה 14 את כיבוש החווה הסינית, שאליה הגיעו רק בטיולים של מורשת קרב.

קרא את דברי עוזי. שחילץ מהתופת ב"טרטור" 42, מה עולל האיחור בחילוץ.

ועוד שאלה קטנה - אם מרדכי כזה גיבור, למה הוא מצניע את פעולתו של כוח שמוליק?

איזכור כוח שמוליק ואיזכור פעולתו המוצלחת של גדוד 202 באותה מלחמה יעמידו את מרדכי באור מגוחך של שקרן, של חדל-אישים ושל מפקד כושל, שטבח באנשיו בחוסר כישרונו.

כדאי שתקרא קצת. התפרסם לא מעט על הקרב מאז יצא ניר טויב עם סרטו("ראשומון") - כולל חזרות פאתטיות על גרסת מרדכי בגרסאותיה השונות. רק אחרי שתדע משהו, תהיה ראוי להגיב.

דרך אגב, כנראה, אינך יודע הרבה על המלחמה, אם אתה מזלזל בפעולתו של פצי ושל כוח הקומנדו (כוח רומאי), שהקים במלחמה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
תשובה לשומר המיתוס.
  פצי   16/10/08 19:55
לשומר החותם שמתחתיו שמור המתכון לאסונות, אנא: קרא בבקשה את עדותו של האלוף ישראל טל - אז סגן הרמטכ"ל. המציין את שליטת הכאוס בכל מהלכי המלחמה.
כתוב תגובה ל- פצי
קרא דברי בעיון...
  ירון זכאי   17/10/08 00:41
לא כתבתי דבר למען "שמירת מיתוס"!
שים לב שהזהרתי בעיקר מפני ניסיון קולנועי תבוסתני ליצור "מיתוס חליפי" שהוא חף מכול קשר עם המציאות!!!!!

זו דרכה של המלחמה. לעתים קרובות נתקעים הצדדים במרחץ
דמים שאינו מוביל אותם לשום תוצאה. ראה מלחמת החפירות במלחמת העולם הראשונה, מערכת הדרדנלים.

לפעמים הם מבצעים מהלכים בצורה שלומיאלית, גם כאשר המטרה בהחלט לגיטימית; ראה הפלישה לנורמנדי שבה הטיח הגנרל אייזנהוור את מיטב חייליו על חופי אומאה כדי שיקצרו שם עלומיהם!!! למזלו האנגלים והקנדים הצליחו לטפס על הצוקים של נורמנדי ולהציל את המצב. אגב למרות הכישלון הברור, הפך הגנרל לנשיא ארה"ב!!!!

רוצה לאמר שהביצועים שלנו ,אמנם אינם מושלמים. אולם לבטח הם טובים מכול אומה אחרת!!!!
רוצה לאמר גם שעצם העיסוק שלנו בפגמינו במשך עשרות שנים מעיד שאנו כואבים את הנפגעים, ומחפשים דרך להשתפר. מצד שני אסור לשפוך את התינוק עם המים. יש להציג הכול בפרופורציות תוך יצירת ההקשר עם המצב האובייקטיבי שהיה ברגע ההתרחשות!!!!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
5
כאשר מיתוס הופך למכשלה
  פצי   16/10/08 19:48

סא"ל מיל פכטר היקר.
למרות מגבלת היותך (כמותי)קצין במיל, ברי לי כי הידע שלך על המלחמה הארורה ההיא, זהה לזו של כל מפקדי צה"ל - השווה לאפס אחד ענק.ווזאת מהטעם המר שמלחמת יוה"כ לא נחקרה. ואם נחקרה היה זה בעבור שנים רבות.כי זאת לדעת. כאשר מלחמת השחרור הותירה לנו מיתוסים ( אגב, בחלקם המזערי היו מוצדקים)שהפכו לתורת קרב- וככאלה עמדו לכאורה במבחן בקדש ובששת הימים. באו לקחי האמת שהוסתרו בגין אגד המיתוסים,וחשפו את שיניהם החדות בעבור ששה חודשים בכפר כרמה, ולאחר פחות משלש שנים שימשו אלה מסד לאסון מלחמת יוה"כ. אפילו לך כמשפטן הייתה החובה לזעוק מרה, לאחר עדותו של טליק בוועדת אגרנט - שם פרשן בדיקנות את הכאוס בצורה כל כך מרשימה, שהעלימה את העובדה כי המעיד ( כסגן רמטכ"ל ) היה הממונה על הכנת הצבא למלחמה.
ואכן בזכות המיתוסים באשר לפני המלחמה וסיבות ההפתעה, הופקו לקחי שקר מהמלחמה, וככאלה חזרו על עצמם במלחמת שלום הגליל הראשונה- והתעצמו בנזקיהם בזו שבאה אחרייה.
צא ולמד.
כתוב תגובה ל- פצי
6
מי אמר שהקרב לא היה הכרחי?
  עוזי בן צבי   16/10/08 20:01
ירון ידידי
ברור שהיה הכרח לסלק את המצרים שישבו על הגבעות מצפון לטירטור ועכביש, הם מסתבר ישבו גם ממערב, בין בתי החווה הסינית לשטח ההרג של גדוד 890, רצוי לדבר על אמת במחקר, בספר הרשמי של צה"ל מסופר שבלילה, בעוד הגדוד עושה דרכו ברגל מעכביש 52 לשטח המערב המצרי, נשלחה פלוגת במבה, פלוגת הסיור של חטיבה 460, לבדוק האם עכביש פתוח לתנועה, הפלוגה חוזרת מלקסיקון ב 0230 ומודיעה למפקד האוגדה שהציר פתוח לתנועה עד לקסיקון, מייד התחילו להזיז את הדוברות על הכביש לכיוון לקסיקון, אחראי, ג'קי אבן הסגן של אריק.
האם לטבח שהתרחש צפונית משם, היה קשר לעובדה שציר עכביש היה ונשאר פתוח?, המשימה העיקרית של גדוד 890 היה בפירוש, לפתוח לתנועה את ציר טרטור, בכדי לאפשר העברת גשר הגלילים, הם היו אמורים לחסל את המצרים ולתפוס עמדות מצפון לציר טרטור.
כמובן שדבר מכול זה לא קרה, 15 דקות לאחר שנכנסו הצנחנים לטווח הגוריאנובים התול"רים והמרגמות, הם חדלו להיות כוח לוחם, את הפינוי שלהם, ביצעה בגבורה מדהימה, פלוגת הסיור שחזרה מלקסיקון, פלוגת במבה, מעשייה אגב הוסתרו במשך 34 שנים כחלק מהמיתוס השקרי, אם פלוגת במבה, פלוגת דברוצקי ואנחנו לא היינו פועלים (הכול שייך לשריון אגב) היו אבדות הגדוד גדולות בהרבה, איציק מרדכי וסגל הגדוד לא יכולים היו לעשות כמעט דבר, נסיונות החילוץ של פלוגת הרב"טים של אלי שורק הסתיימו בעוד נפגעים ובהקמת גבעת הפצועים, שהיתה לרבים מקום מותם, שם נשארו עד שנאספו על ידי פלוגת החרמ"ש של דויד גלזר ז"ל מחטיבה 600, 36 שעות לאחר הקרב, הידעת את זה...
היריעה קצרה מלספר את האמת ורק את האמת על אשר קרה בטרטור 41-2, כול השאר זה בלון מיתוס שיקרי, שמסרב להתפוצץ, אבל הוא יתפוצץ.
עוזי בן צבי
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
מערב מצרי או מארב מצרי
  גדעון אמיר   16/10/08 23:28
האם יש לי בעיה בהבנת האיות?
כתוב תגובה ל- גדעון אמיר
מערב או מארב
  עוזי בן צבי   17/10/08 08:42
נכון כתבתי מערב במקום מארב, אגב גם המחבר של המאמר שגה כמוני, במקרה הזה היה המארב ממוקם במערב, שתי ציפורים במכה אחת.
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
העיקר שלא טעית בחילוץ
  אביתר בן-צדף   17/10/08 12:35
עוזי,

אתה מלך שגיאות הכתיב, ונסלח לך. העיקר, ידידי, שלא טעית בחילוץ מ"טרטור" 42 של גורי, שהופקר על-ידי מפקדיו לדמם למוות, כמו חבריו בישי-המזל.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
עברית שפה קשה......והמיתוסים..
  עוזי בן צבי   17/10/08 15:23
תשמע אביתר כאשר כולם ישבו בכיתה אני שיחקתי כדור רגל, חוץ מזה עברית היא שפה קשה, עם כול ה ע וה א שמתחלפים לי, אבל ולמרות זאת זה לא מפריע לי לכתוב דברים של טעם מעת לעת, עוד אחת מהמילים הללו בעברית שניתן לכתוב אותן עם כול אות אפשרית (את, עת, עט, אט, הכול הולך...).
כול זה לא שייך לעובדה שחברינו העו"ד הבאמת נכבד, ומי שהיה שיריונאי דווקא, נחלץ לעזרתו של איציק מרדכי, ולעזאזל העובדות האובדות בסבך המילים המפוצצות, מדהים לראות איך ממשיכים 35 שנים אחרי אנשים באמת טובים, לדחוף את המיתוס השקרי עליו דרך אגב, ממשיך להתחנך הדור הבא של הצנחנים, את זה שמעתי במו אוזני, יחד עם גורי בכינוס של גדוד 890 שהיה בבית ליד, אחיינו של....שהיה המח"ט של 35, המשיך את הסיפורת, כאילו לא התגלתה ערוותו של דודו המפורסם.
עוזי
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
7
חליף לציר עכביש
  פצי   16/10/08 22:08
בשעה שאיציק ולוחמי הצנחנים עסקו בנוה"ק, הובילה סיירת הליכוד/ כוח רומאי בתוואי אלטרנטיבי( דרך חולות "כישוף") גדוד טנקים/עמי מורג, גדוד צנחנים/צביקי ושיירת דרגים. וזאת משום חסימתו של ציר "עכביש". עם שחר חצו הכוחות את התעלה לחבירה עם הצנחנים והשריון.
כתוב תגובה ל- פצי
ודי לחכימא ברמיזא
  אביתר בן-צדף   17/10/08 00:14
כלומר, קרב מיותר גם ברמת אוגדה 162, שיזמה אותו, והוציאה את הצנחנים עם תדריך לקוי ועם מודיעין שגוי.

כל זה לא היה קורה לו הבין המג"ד המהולל משהו בצבא, ולו הקשיבו לביקורת של קצין האג"ם החטיבתי. אלא בחטיבה 35 ובגדוד 890 רצו להילחם בכל מחיר ... והמחיר היה נורא.

ובצבא האומלל שלנו קידמו אותו לאלוף אחרי כישלון נורא שכזה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
חלומות, רצונות והמציאות המרה..
  עוזי בן צבי   17/10/08 07:43
לירון שלום
מה שאתה כותב על אריק שרון, נו שיהיה, חלומות באספמיה של גנרל שחולם בגדול אבל הכוחות שלו לא יכולים לספק את הסחורה, הפרוזדור מטסה לתעלה היה אולי בסוף המלחמה ברוחב של כ 10 ק"מ, הקרב המיותר שניהלה חטיבה 600 ב 22 לחודש, הוכיח שהמצרים לא הוזזו מצפון לאמיר.
ציר החולות המפורסם איפשר תנועת שריון ורק רכב 4X4 נסעתי עליו, רק רכבי ריו עם הנעה קדמית הצליחו איך שהו לעבור, וגם הם נגררו על ידי נגמ"שים לפעמים, לא היה זה ציר של ממש, חטיבות הטנקים היו צריכות דלק ופגזים, ורוב העסק הזה נע בסמיטרליירים אזרחיים שיכלו לנוע רק בעכביש.
עוזי
כתוב תגובה ל- עוזי בן צבי
עוביו ויציבותו של מעבר חיוני
  ירון זכאי   17/10/08 01:08
יתכן שהיתה דרך חליפית בה עברה שיירה פלוגתית פלוס דרגים. יתכן שהדרך הזו היתה פתוחה ברגעים או שעות מסויימות בלילה. אולם עדיין אין בעובדה זו להגדיר את הקרב כולו בסביבה כקרב מיותר מבחינת אוגדת אריאל שרון. יוזם המהלך ידע כי לתוך אפריקה יוזרמו כוחות בסדר גודל אוגדתי ,ואף גדול בהרבה כפי שקרה בפועל. הוא תכנן לאגוף 3 ארמיות מצריות לאורך התעלה כולה, להכות בצבא המצרי הנותר עד קהיר, להשמיד את מערך הטילים נגד מטוסים, ועוד...

כול הפעולות הללו חייבו לוגיסטיקה מעולה שתאפשר לצה"ל ציר חצייה רחב של 20-30 קילומטר לחציית התעלה. ראש גשר כזה יהיה עבה דיו לפחות כך, שבמרכזו יהיה משוחרר יחסית מהטרדות הארטילריה של המצרים. נוסף לכך יהיה משוחרר יחסית מאיום טילים נגד מטוסים של האויב, ויאפשר תנועת מטוסים ומסוקים סדירה. לפיכך ראש גשר כזה אינו יכול להתבסס על ציר שעברה בו שיירה, אבל אולי השיירה הבאה תיתקל בהתנגדות ותושמד!
העובדה ששרון הצליח ליצור ראש גשר מינימלי אפשרה לכוחותיו להשיג יעדים רבים. השוו מצב זה עם מצב השיירות לירושלים במלחמת השחרור. העובדה ששיירות עברו לפעמים. פעם בשלמות. פעם חלקית, ופעם נטבחו עד תומן. לעובדה זו יש השלכות כבירות על נפילת הרובע היהודי וחלק מירושלים!

בקיצור; כדי להשיג יעדים אסטרטגיים עליך לחדור בעובי ובעומק ראויים, שהם יותר מחדירה טקטית. "אמור לי מה גודל ידי המנתח, ואומר לך מה גודל הפתח שעליו לפתוח בבטן המנותח כדי להגיע לתוספתן...."
מטבע הדברים חדירה של צוות סיירת לצורך מודיעין משולה רק לנעיצת מזרק כדי להוציא טיפות דם אחדות לבדיקה. צוות כזה מספיק שיאתר שומר רדום אחד ויחדור לידו. נסה להעביר חטיבה ליד השומר הרדום, ותגלה שהוא מתעורר ואיתו מתעוררת דיביזיה שלמה שיורה עליך!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il