w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אקספרס למעבה האדמה
מאת: ד"ר רון בריימן  |  21/05/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הירוקים זרוע של הקרן החדשה
  גלילית   21/05/09 11:23
לרון בריימן וחוג הפרופסורים לחוסן מדיני כלכלי,

הארגונים הירוקים נתמכים ברובם ע"י הקרן החדשה לישראל. ארגון זה שם לו למטרה להפוך את ישראל למדינה דו לאומית.
די ברשימת הארגונים האחרים שהוא תומך בהם (זוכרות, עדאללה, מוסוואה ועוד רבים המופיעים באתר הארגון) כדי להמחיש זאת.
נעשה שימוש מתוחכם באג'נדה הירוקה בכדי לפעול נגד פיתוח והתישבות בתחומי הקו הירוק!!!
שימו לב שהארגונים הירוקים מעולם לא התלוננו על הבנייה הערבית הפרועה והבלתי חוקית!!!
ציבור ישראלי נאור הולך שולל אחרי האג'נדה הירוקה בלי לשים לב לעובדה שארגונים אלו נגועים בחד צדדיות פוליטית (לעתים קיצונית) מובהקת.
די לראות את עמדת הארגונים הירוקים בועדות המחוזיות, ביחוד בועדה המחוזית צפון שם משמיעים את קולם אנשים הידועים כשייכים לשמאל הקיצוני המופיעים כנציגי הירוקים.
טוב יעשה אחד הפרופסורים אם יחקור את מדיניות הארגונים הירוקים והשפעתה על מוסדות התכנון.
כתוב תגובה ל- גלילית
תודה לגלילית
  ד"ר רון בריימן   21/05/09 23:08
אנא שימי לב שהתרגום הנכון של New Israel Fund איננו קרן חדשה לישראל אלא קרן לישראל חדשה, כלומר ישראל מנותקת מן העבר, ההווה והעתיד שלה, ישראל שתחדל מלהתקיים. ואמנם, הקרן מממנת ארגונים אנטי-ישראליים, ירוקים ושחורים, החותרים בדרכים מגוונות ועם כסף רב במטרה משותפת: להפוך את ישראל לחדשה, אי שם במעבה האדמה.
כתוב תגובה ל- ד"ר רון בריימן
יהודים גלותיים
  מוטי צביאלי   22/05/09 05:31
מפחדים מהפריץ. כמו שאמרנו: "אפשר להוציא את היהודי מהגלות אבל לא את הגלות מהיהודי".ההתנהלות של כל ממשלות ישראל היו כאלה מאז לפני ואחרי קום המדינה..
"להיות עם חופשי בארצנו" אמרה נבובה מאד. וגם לא לפי הנוסח המקורי של "התקוה". הכיתוב המקורי היה: "לשוב לארץ אבותינו העיר בה דוד חנה".
כתוב תגובה ל- מוטי צביאלי
על ציונות התישבות ורכבת
  גלילית   23/05/09 07:38
לד"ר בריימן שלום,
אני תושבת משגב שבגליל, לא נושאת בתפקיד ציבורי.
וברצוני להביע את מחאתי על כי המפלגות הציוניות בכנסת כלל לא מתייחסות לנושא ההתישבות בגליל.
כיום לא מוקמים כאן מפעלים חדשים, הרכבת היתה אמורה להגיע לכרמיאל ב 2008, השמועה אומרת שהשר לפיתוח הגליל החליט להשתמש בכסף כדי לבנות מחלף באור עקיבא...
הצעירים עוזבים בהמוניהם, הולכים ללמוד באוניברסיטאות ונשארים בערים הגדולות, הם רוצים לחזור הביתה אבל אין כאן תעסוקה ויוקר המחייה גבוה.
אין כאן כמעט שום סיוע בדיור. לפני שמתחילים בנית בית בישובי משגב צריך לשלם אגרות בסך של 300000 שקל. כתוצאה מכך זוגות צעירים לא יכולים להגיע אם מגיעות משפחות , הן בסביבות גיל 40 . האוכלוסיה שלנו מזדקנת.
כרמיאל הופכת לאט לאט לעיר מעורבת .
מנגד בישובים הערבים יש בנייה בלתי פוסקת.
לא יתכן שצעיר שבונה את ביתו בכפר ערבי (אני מדברת על בנייה חוקית כרגע) יקבל מהמדינה סבסוד לתשתיות ואילו צעיר יהודי, אחרי שירות בצה"ל לא מקבל סבסוד לתשתיות, צריך לשלם מחיר גבוה עבור המגרש (ההנחה שנותן המנהל לא מספיק משמעותית) , צריך לשלם אגרות רבות שלא נגבות במגזר הערבי ואח"כ כמובן משלם ארנונה (מה שלא קיים כמעט בישובים הערביים).
בקיצור, אם הממשלה תמשיך להפקיר את יהודי הגליל ולא תתן למתיישבים יהודית כאן סיוע מסיבי , מפעל ההתישבות של אריק שרון (תוכנית המצפים) ירד לטמיון בעוד 20-30 שנה.
כתוב תגובה ל- גלילית
הפירוש שלך לעברית כל כך נכון.
  נה   28/05/09 21:12
בתקשורת הם מכונים הקרן החדשה לישראל, כאשר התרגום הנכון הוא הקרן לישראל חדשה. זה מקומם שמעוותים את שם הקרן. אין כמו הסמול לקחת עובדה ולעוות לפי הצורך. אני מכיר את הקרן ועד רגע זה לא חשבתי שהם בעצם מכונים הקרן לישראל חדשה.
כתוב תגובה ל- נה
2
לא כל ירוק הוא שמאלני
  צבי גלברד   21/05/09 19:17
שוב אני קורא את דעתו של בריימן על הדרך ההיסטורית לי"ם.
נראה לי שהשיקול אמור להיות -טכנוכלכלי בראייה לאומית ארוכת טווח.
התרומה של רכבת מהירה ( מינימום 160 קמ"ש ) בין ת"א לי"ם תהיה אדירה. לשם כך נדרשת מנהרה-גשר בנתיב הקצר משער הגיא לבנייני האומה.
יש לבחון גם תחנת ביניים באזור גשר הראל. ובעתיד פיצול לכיוון הדסה.
חשיבה ירוקה היא הכרחית, כולנו רוצים לחיות בארץ יפה, נקייה, עם שמורות טבע, ושטחים ירוקים.
כתוב תגובה ל- צבי גלברד
הוא ענה לך היטב; 443.
  ירון זכאי   21/05/09 21:18
הד"ר ברימן הסביר היטב עמדתו;
1. מסלול רכבת שיעבור במקביל לכביש 443 יתנהל במינימום עלויות הקמה, כיוון שאינו מחייב השקעות אדירות בחציבת מנהרות, ובהקמת גשרים!
2. זהו מסלול נוח מבחינת השיפועים. מכאן אפשר להניח כי קל לרכבת לפתח בו מהירות ללא סיכונים בטיחותיים! יתר על כן מדובר במסלול שהנסיעה בו נוחה, קצרה, מהיר , וזולה יותר תפעולית!
3. המסלול שבחרו אהוד ברח והשר הפרטיקולרי שלו הפרופסור שלמה בן-עמי נועד להיות מסלול עוקף הקו הירוק! מבחינתם ניתוק וריחוק ירושלים מתל אביב והחלשת הבירה איננה אפשרות רעה, כיוון שבעת שהם קיבלו את ההחלטה הם עסקו כזכור במתן ומתן של ירושלים ב"מחנה דוד" אי שם סמוך לוושינגטון. בעת שהם החליטו היה נדמה להם כי; ככול שתתארך בניית הקו, ותתייקר, הם לכאורה יוכיחו לכולם כי הנחות היסוד הפרטיקולריות, הסקולריות, והסקטוריאליות שלהם יתממשו בזמן שהערבים יקטפו את מזרח ירושלים וינסו לנתק ישובים עוטפי ירושלים....
4. למרות שכול מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו....ירושלים נבנית ללא הפסקה, כך גם ישראל, והמנהרות היחידות שהאוייב משקיע בהן את נשמתו,(תרתי משמע) הן מנהרות החמאס בעזה!!!
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
תשובה לצבי גלברד
  ד"ר רון בריימן   22/05/09 00:08
בגלל השיקול הטכנולוגי/הכלכלי/הבטיחותי/האקולוגי עדיף שהרכבת והכביש לירושלים יהיו במעלה בית חורון (כביש 443). רק שיקולים פוליטיים צרים ולא-ירוקים מונעים חשיבה נכונה זאת.
כתוב תגובה ל- ד"ר רון בריימן
3
נכון והגיוני, מכל בחינה!!!
  הניה   21/05/09 21:14
כתוב תגובה ל- הניה
4
הנתיב הנוכחי הוא מעבר לקוו
  משה לבל   21/05/09 23:24
הירוק,הרי כביש מס 1 עובר בחלקו מעבר לקוו הירוק, ואני עדיין זוכר הויכוחים כאשר גנדי כאלוף פיקוד מרכז אישר את סלילתו.אין שום בטחון שמסלול כביש 443 טוב יותר.הוא עשיר בשיפועים ארוכים מאד.
רכבת רגילה איננה יכולה לנסוע בשיפוע מעבר ל2.5% ואם היא חשמלית בשיפוע של 3.5 %.
במקביל לכתבה מצולם גשר הרכבת הקלה בכניסה לירושלים(לא הרכבת המהירה לירושלים!).
רכבת קלה נוסעת אכן בשיפועים גדולים יותר והרכבת הקלה המיוחדת שנבנתה לירושלים מסוגלת לנסוע בשיפועים גבוהים עד ל9% ,אבל מהירותה הרבה יותר נמוכה מאשר רכבת בין עירונית רגילה ובודאי מהירה (מהירות מקסימום של 50-60 קמ'ש לעומת 150-160 קמש' ברכבת המהירה).
אז לפני שמשמיצים מתכננים בגלל שימושם במנהרות וגשרים בגלל אילוצי נוף וסביבה, וטוענים שזה מסיבות פוליטיות , צריכים גם להכיר את המגבלות הטכנולוגיות.
כתוב תגובה ל- משה לבל
5
אפשר גם דרך שכם, לא ?
  ימין מוטרף והזוי   22/05/09 07:08
לא יאומן איך כל דבר אצל אנשי הימין הללו חייב לעבור בשטחים. ואז תךהייה רכבתשיסעו בה מאות אלפי ערבים להצביע לכנסת...
כתוב תגובה ל- ימין מוטרף והזוי
השמאל המטורף הביא עלינו מלחמות
  בתיה   22/05/09 19:41
השמאל המטורף הביא עלינו מלחמות בשם "השלום".

הדרך הקצרה והבטוחה לירושלים היא 443.
כתוב תגובה ל- בתיה
6
הקו "ירוק"- כי עלה בו העובש...
  ד"ר שלום פליסר   23/05/09 21:06
כתוב תגובה ל- ד"ר שלום פליסר
7
ללא ספק אין צורך לקדוח במעבה
  אברהם זנגביל   24/05/09 20:52
האדמה כדי לסלול מסילת ברזל בשיפועים נוחים מהשפלה לירושלים. הסיבה העיקרית לתכנית המנהרות ההזויה היא הפחד מפני הפריץ היושב בוושינגטון ושולט על כל צריף יהודי הנבנה בארצנו.
ברור שמה שמפריע למסלול הטבעי ללא מנהרות או גשרי ענק הוא החשש מחריגה מפרוזדור ירושלים אל מרחבי יהודה ושומרון.תוואי 443 הוא בהחלט חלופה טובה לפרוזדור ירושלים
ולמנהרה ההזויה.
כתוב תגובה ל- אברהם זנגביל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il