w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בנימין נתניהו רוצה לשבש משפט על-ידי הרכבת ועדת חקירה ממלכתית מעוותת, אנטי משפטית. הוא מפחד מהליך תקין של הרכבת ועדה ממלכתית, והוא יודע מדוע
יוסף אליעז
יוסף אליעז
עדיין נותרו כ-77 חטופים חיים בשבי ולצערנו הרב לא נראה שתהא עסקה של שחרורם עד שיחיא סינוואר, מוחמד דף ומרצחיהם יחושו את החרב על צווארם
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
מחאת קמפוסים אנטי ישראלית בלוס אנג'לס [צילום: ריאן סאן/AP]
שמואל רוזנר
מחאות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב דעכו עם סיום הסמסטר, למרות המשך המלחמה והתקרית הקשה ברפיח, כיוון שהסטודנטים פנו לעיסוקים אחרים. האוניברסיטאות מתמודדות עם קושי לאזן בין חופש הביטוי ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
מאת: אברהם (פריצי) פריד  |  20/11/2009
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
קצה החוט
  עידןסובול   20/11/09 14:21
כשידו הארוכה של הצדק הפואטי תמשוך עוד כמה משיכות הגונות בחוט אשר קצהו נמצא בקישור שלהלן :

news.walla.co.il

תיחשף ברבים גם ערוותו של שופט בית המשפט העליון, מישאל ("אבא שלי היה") חשין בדימוס, ויהיה אפשר לראות בעין בלתי-מזויינת מאַיִן השתין האווז הנפוח והמתנשא הזה מעל הכס הלא-קדוש לתוך הבריכה הציבורית.
 קצה החוט :
כתוב תגובה ל- עידןסובול
2
איך נבחר גולדברג - למי ששכח
  שבתאי עזריאל   20/11/09 17:17
גולדברג הוא נציב תלונות הציבור על השופטים. המינוי שלו אינו חוקי וכך גם המינוי של קודמתו, טובה שטרסברג-כהן. אז מי שרוצה להבין איך בכל זאת הוא התמנה, מוזמן לעיין.
כתוב תגובה ל- שבתאי עזריאל
היכן לעיין?
  עיוני   20/11/09 21:08
תכוון אותנו שנוכל להכניס ת'אצבע לעין.
כתוב תגובה ל- עיוני
קישור - איך נבחר גולדברג
  שבתאי עזריאל   21/11/09 11:14
הקישור כאן azriel.co.il
 איך נבחר גולדברג?
כתוב תגובה ל- שבתאי עזריאל
3
גולדברג עוד חי ?
  יוסף טרומפלדור   20/11/09 21:39
איך זה שגולדברג עוד מכהן בתפקידים ? הוא הרי פרש בגיל מופלג מביהמ"ש העליון, ואח"כ היה גם מבקר המדינה כמה שנים (ריקות ממעש), אז הוא עוד ממלא תפקידים? לא עושים מבחן אלדסהיימר מעבר לגיל מסויים ?
כתוב תגובה ל- יוסף טרומפלדור
4
כתיבה עקומה ולא-הוגנת
  משה, עורך-דין   20/11/09 23:11
1. הייתי מבין אמריקני, שהיה מתאר את פולארד במילים "מרגל ישראלי ובוגד אמריקני". אך ישראלי, המתאר כך את פולארד, כתיבתו היא עקומה, בלשון המעטה מופלגת. שום אדם נורמלי אינו מציג באופן שלילי ריגול למען מדינתו. מי שבגד באמת באותה פרשה לא היה פולארד אלא ארה"ב, שבגדה בידידתה ישראל ומנעה ממנה מידע שהיה חיוני לבטחונה. ואני חושד כי במהלך 24 השנים שחלפו מאז מעצרו של פולארד, לא-מעט מנהיגים ישראליים בגדו קשות בו.

2. הצגת השאלה כיצד התמנה השופט-בדימוס אליעזר גולדברג לתפקידו, בנשימה אחת עם פירוט מעשים חמורים של אי-יושר המיוחסים לשופטים אחרים, היא בלשון המעטה אי-הגינות, מאחר שהותרת השאלה ללא תשובה תוקעת במוחו של הקורא את המסקנה הברורה שגולדברג שיחד מישהו בכסף, או עשה מעשה פלילי אחר. תגובתו של שבתאי עזריאל למאמר רומזת אולי על כוונתו של אברהם פריד, שכן כזכור לי טען עזריאל כי גולדברג וקודמתו שטרסברג-כהן היו פסולים מלהתמנות, מאחר שבהיותם בני יותר מ-70 לא עמדו בהגדרת ההתאמה לתפקיד "כשיר להיות שופט של בית המשפט העליון". למיטב זכרוני, בג"ץ דחה את טענתו זו של עזריאל, אך גם אם אני טועה - היתה זו אולי שגיאה של הממנים, אך בשום פנים ואופן לא מעשה פלילי ומושחת שעשו הממונים, כפי שרומזת שאלתו-ללא-תשובה של אברהם פריד.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
פולארד אכן היה בוגד אמריקאי
  תושב הארץ   21/11/09 05:58
הטיעו של משה דמגוגי וחסר יושר אינטלקטואלי: פולארד היה אזרח אמריקאי, קצין בקבע בחיל הים האמריקאי, שנשבע אמונים לארה"ב וצבאה. מסתבר שהוא בגד בשבועתו ונאמנותו והעביר למדינת ישראל סודות צבאיים אמריקאים , וקיבל כסף רב עבור זה. בכל שפה בכל משטר בכל תרבות ובכל חוק קוראים לזה בגידה. ואילו ישראלי , קצין בחיל הים הישראלי, היה מעביר מידע סודי לארה"ב תמורת כסף לא היינו קוראים לו בוגד ומרגל? הטענה של משה שארה"ב מנעה מאיתנו מידע היא חסרת ערך. לארה"ב זכות למסור או לא למסור לנו מידע, לפי האינטורס שלה. היא מדינהעצמאית, אלא אם משה לא שם לב לכך, והיא לא חתומה על הסכם עבודה עם ישראל שהיא עובדת עבורה. ישראל לא טענה שארה"ב היתה חייבת להעביר לה את המידע שפולארד העביר, אלא התנצלה על השימוש בפולארד, וחתמה על התחייבות שלא להעסיק יותר לעולם מרגלים ישארלים בארה"ב. פולארד היה והינו בוגד אמריקאי, ופריצי צדק בניסוח שלו כשכתב שפולארד הינו מרגל ישראלי ובוגד אמריקאי.
כתוב תגובה ל- תושב הארץ
נכון, אבל למה בעילום-שם?
  עידןסובול   21/11/09 09:30
בראש ובראשונה הסתייגו ממעשיו של פולארד יהודים בני הלאום האמריקאי.
כשמדינת-ישראל מצפה מאמריקאי יהודי להיות נאמן לאינטרסים של מדינת-ישראל, היא מצפה ממנו למעשה, במקרה הטוב, לנאמנות כפולה, ובמקרה הרע - להיות נאמן קודם כול וללא תנאי למדינת ישראל; באותה עת עצמה היא דורשת ומחייבת ומצפה מכול ישראלי, תהיה דתו אשר תהיה, כמו מכול ישראלי חופשי ("חילוני" בלשון סוחרי-דת) - להיות נאמן בראש ובראשונה ובלבדית למדינת-ישראל.
מה זה אם לא צביעות של מימסד חוטא ומחטיא?

כתוב תגובה ל- עידןסובול
בעילום שם כי
  הטובע הכללי   21/11/09 12:49
אחרי שתקבל פעם אחת תביעה על הוצאת שם רע, למשל ע"י אשתו הקנטרנית הנוכחית של יונתן פולרד, על הוצאת שם רע כי קראת לו "בוגד" ותשלם 100,000 ש"ח הוצאות לעו"ד כדי שיחלץ אותך מתביעה שהיה ברור מראש שאתה זכאי בה - תבין!
כתוב תגובה ל- הטובע הכללי
לא השתכנעתי
  עידןסובול   1/12/09 08:40
אם מישהו ישתוקק לתבוע אותך בגין איזושהי תגובית - הוא יוכל להתחיל בתהליך הזהוי דרך ה- I.P שלך.
כידוע, משקלם של דברים הנאמרים או נכתבים בעילום שם - שואף לאפס, וחבל על המאמץ המושקע בהם.
כתוב תגובה ל- עידןסובול
ל"תושב הארץ" ולעידן סובול
  משה, עורך-דין   21/11/09 10:28
ברור לי שפולארד נחשב בוגד בעיני האמריקנים, אך אברהם פריד אינו אמריקני, למיטב ידיעתי, אלא ישראלי, שמעשי הריגול של פולארד נועדו גם לטובתו ולבטחונו. אילו כתב "מרגל ישראלי ובוגד בעיני האמריקנים", לא הייתי מעיר על כך שכן זו האמת.

יתר על כן, לדעתי היהודית והציונית, יהודי שהוא אזרח של מדינה אחרת, הפועל למען מדינת ישראל, אינו יכול להיחשב בוגד בעינינו. אני רואה כמוצדק את החשד של שירותי הביטחון בכל המדינות, כי היהודים אזרחי מדינות אלו עלולים להעדיף את נאמנותם לישראל על נאמנותם למדינה שהם אזרחיה. חשד זה מבוסס על הכרת האינסטינקטים הלאומיים הבריאים, המקננים בלב בני-אדם נורמליים, אך הוא אינו מביא בחשבון את גמישותם המוסרית של היהודים ואת נטייתם לנוע ולנוד - גם בנאמנותם למדינה כלשהי. בשל כך, במלחמת העולם הראשונה הרגו חיילים יהודים של מדינה אחת אלפי חיילים יהודים של מדינה אחרת. לפני 61 שנה קמה מדינת ישראל כמדינת היהודים, ועל כל יהודי באשר הוא להביא זאת בחשבון.

על פי אותו הלוך מחשבה, אני רואה בנכונותו של יהודי לשמש, לדוגמה, שגריר ארה"ב בישראל, בוגדנות מושרשת ואפילו מוצהרת. כך לא רק בתפקיד שגריר, אלא בכל תפקיד שבו הוא עלול להידרש לפעול נגד האינטרס של מדינת ישראל. בהסכימו למינוי הוא מצהיר מראש כי ברגע הקריטי, העלול בהחלט לבוא במהלך כהונתו, הוא יבחר כראות עיניו בין בגידה באינטרס של מדינתו, שלה נשבע אמונים, ובין בגידה באינטרס של עמו היהודי, שלו הוא חייב אמונים על פי המוסר (ואשר אל מדינתו, ישראל, יתכן כי ימלט ביום סגריר ויבקש בה מקלט).
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
פולארד בוגד ומשה איבד כיוון
  תושב הארץ   21/11/09 11:22
משה איבד כנראה כיוון. ליטתו כל יהודי בעולם חייב בנאמנות למדינת ישראל ורשאי לבגוד במדינה בה נולד ובה הוא בוחר לחיות, והוא רשאי להר שבועות נאמנות והתחייבויות שלו למעןו מדינת היהודים. למה ? כי הוא נולד להורים יהודיים? מכאן שכל יהודי הוא שקרן, נוכל ורמאי: מצטרף לקורס קצינים במודלתו וחותם על שבועה להיות נאמן לארצו (צרפת, ארה"ב, קנדה,וכד'), אבל לדעת משה הוא חייב לבגוד בחתימתו ושבועתו ולגנוב מסמכים וסודות למען המדינה של משה. לפי הגיון זה כל קצין דרוזי בצה"ל שירגל מען סוריה הוא צדיק ונוהג ביושר ובהגינות כלפי עמו. ברור מאליו שכל יהודי חייב לציית לתורה ולרבנים, כי היהדות קודמת למדינה (אם אמריקאים חייבים בזה - ישראלים בוודאי ובוודאי), ולכן ברגע האמת כשהרבנים יורו לחייי צה"ל לסרב פקודה חוקירת ולא לפנות ישובים ואפילו לירות בקצינים שיורו להם לפנות ישובים (לפי החלטת הכנסת) - המורדים הללו יהיו צודקים. הרי הכל בא בשם שמים ומטעם היהדות והיא קודמת לכל מדינה ולכל שבועה. ועכשו ספר לנו, אתה משה - כשאתה נשבעת אמונים למדינת ישראל אפשר להאמין לך עכשו - או שיש לך מחוייבות קודמת ליהדות ולתורה? גם השבועה שלך היא מירמה הונאה ושקר ?
כתוב תגובה ל- תושב הארץ
5
ככה מטייחין בישראל
  הרועץ המשפטי   21/11/09 02:24
לפני למעלה משנה אירע בירקון זיהום חמור כתוצאה מהזרמת דטרגנטים, אגב שריפה, ממפעל "סנו" בהוד השרון. הזיהום נגרם ע"י שרשרת מחדלים - החל במפעל "סנו" שלא דאג לאמצעים למניעת גלישת דטרגנטים ממפעלו החוצה - אמצעים שאם היו מותקנים היו מונעים את הזיהום, עבור דרך המחלקה לרישוי עסקים בעיריית הוד השרון שלא אכפה את התקנת האמצעים הנ"ל, עבור דרך המשרד להגנת הסביבה שהיה אמור לוודא שהירקון לא מזדהם, וכן רשות נחל הירקון שלה סמכויות אכיפה על כל המפעלים שעלולים לזהם את הירקון. הח"מ הגיש תלונה במשטרה נגד הנ"ל בגין שורה של עבירות פליליות. המשטרה העבירה את הטיפול למשרד להגנת הסביבה - כזכור אחד האחראים למחדל - והודיע לי שזכותי לערור על החלטתה זו. הגשתי את הערר והמשטרה סרבה להעבירו לפרקליטות בטענה שאוכל להגיש ערר אם המשרד להגנת הסביבה יחליט שלא להעמיד לדין את האחראים. לפני כשבועיים, לאחר התמזמזות של שנה שלימה, הודיע, כצפוי, המשרד להגנת הסביבה שאין אשמים. הגשתי ערר על החלטה זו, ושוב - המשרד להגנת הסביבה סרב להעביר את הערר לפרקליטות, ובמקום זאת התקשרה אלי עורכת דין מהלשכה המשפטית במשרד להגנת הסביבה והודיעה לי ש"נפתח כיוון חקירה חדש" ו"המשרד פתח בחקירה פלילית".
אתה הבנת את זה, ברוך? עכשיו למשרד להגנת הסביבה, שחוקר את עצמו, תהיה שהות להתמזמז עוד שנה ובסופה להגיד שאין אשמים.
כתוב תגובה ל- הרועץ המשפטי
6
חובה לשמור על יוקרת המערכת
  יוסי טרומפלדורסקי   21/11/09 15:45
מערכת המשפט יקרה מאוד לכל אזרח הגון במדינה ואסור לפגוע בה אעפ"י שכולנו יודעים כי זו מערכת רקובה ומושחתת.
שופטי ישראל מסמלים את הדמוקרטיה השבירה שלנו וחובה עלינו לכבד אותם ולא להשמיץ אותם אעפ"י שהשיפוט הוא ברמה נמוכה וחלק מהשופטים אינם ראויים.
יש לבטל את נציבות תלונות נגד שופטים מושחתים כי אסור להגיש תלונות נגד סמלי הדמוקרטיה של המדינה. עדיף שיהיו שופטים מושחתים שמעוותים דין, על פני מצב שבו אזרחי המדינה ידעו עד כמה שופטיהם מושחתים.
כתוב תגובה ל- יוסי טרומפלדורסקי
ריקבון שופטי ישראל ברמה גבוהה
  אברהם קממבר   21/11/09 19:23
הריקבון של שופטי ישראל הוא ברמה בינלאומית. אולי אפשר לייצא את שופטי ישראל לחו"ל בתור חומר גלם לייצור גבינת עובש צרפתית?
כתוב תגובה ל- אברהם קממבר
אברהם, אל תעליב את הגבינות הצר
  יצחק קשקבל   22/11/09 06:53
פתיות, כי הן לא עשו לך שום דבר רע!

ההבדל בין שופטי ישראל לבין הגבינות הצרפתיות הוא בכך שככל שהגבינות האלה מסריחות יותר, הן משובחות יותר.
כתוב תגובה ל- יצחק קשקבל
7
איך שכחת שהחתן של אור שופט מחו
  גרש   22/11/09 10:39
מוזי בחיפה
זה השופט שנתן פס"ד שאסור לתת העדפה לחיילים במעונות הסטודנטים (סליחה אם אני צטט לא מדויק אבל בעקרון זה היה פסה"ד)
אם ימשיך כך יתמנה בסוף לעליון ?

העיקר שהכל נשאר במשפחה...
כתוב תגובה ל- גרש
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il