w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
אלון קוחלני
אלון קוחלני
על-רקע כתבי אישום ראשונים שהגישה ה-SEC בגין שימוש ב-AI, התבקשו קציני ציות לבחון את סיכוני הציות הכרוכים בכך
צבי גיל
צבי גיל
אם אנו זקוקים לסימן בכוחו של הפרט - בא 7 באוקטובר והוכיח לנו כי באין שלטון מרכזי להתמודד עם הטרגדיה ומה שבא אחריה
יהונתן דחוח הלוי
יהונתן דחוח הלוי
הרשות הפלשתינית לא תסכים לקבל את השלטון ברצועת עזה על כידוני צה"ל, אלא בנתיב המוביל להקמת מדינה פלשתינית    הטרור באיו"ש נגד ישראל משרת את הרשות הפלשתינית הנתפס בעינה כחיוני להמחשת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגרעין הישראלי - כורח קיומי
מאת: מיכאל שרון  |  14/04/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
טעות קרדינלית של הכותב
  אייל.ב   14/04/10 16:23
אנחנו בוודאי שלא נטע זר באזור הזה. תלמד היסטוריה יא שרלטן!!
כתוב תגובה ל- אייל.ב
2
רק היהודים המזרחים אינם
  מ.ש   14/04/10 17:08
יהודי אשכנז והמהגרים שמאות אלפים מהם נוצרים פרבוסלבים מאוקראינה, רוסיה, הארצות הבלטיות וביילורוסיה אינם אוכלוסייה מזרחית, וגם הקשר שלה ליהודי בית שני לא ברור. למעלה מ-90% מיהודי בית שני, התאסלמו או התנצרו במרוצת הדורות. בשנת 70 לספירה היו כ-9 מליון יהודים ביהודה ובתפוצה (אלכסנדריה, אסיה הקטנה, רומא), ואילולי המרת הדת, היו כיום כ-400 מליון יהודים על פי גידול טיבעי.

רוב היהודים האשכנזים כיום הם צאצאי גיורים וגיורות, כולל הכוזרים. מחקר גינטי שנעשה בחלקו בישראל, מראה כי 40% מיהדות אשכנז הם צאצאי 4 אימהות גינטיות שחיו במאה החמישית לספירה, אולי באיטליה. 90% מיהודי ישראל היגיעו לכאן אחרי השואה. יהודי המזרח קרובים יותר לצאצאי בית שני, והם גם פחות בעלי הפרעות התנהגות נוורוטיות וליקויי קשב מיהודי אשכנז, דבר שבחלקו הינו פרי הרדיפות וההשפלות והקיום הבזוי במערב הנוצרי, אך לא במזרח המוסלמי.


מיכאל שרון
כתוב תגובה ל- מ.ש
3
מתבלבל
  ע.ג3   14/04/10 21:53
אנחנו נטע זר גוזל ומנשל בשטח האומה הערבית. דברי הבל מוחלטים. ישראל לא גזלה ולא נישלה את מי שלא ניסה לרצוח יהודים והארץ הזו לא היתה שטח ערבי. הערבים כבשו אותה אבל רוב הזמן היא לא היתה בשליטה ערבית אלא בשליטה של הטורקים למשל. בקצור, שרון חי במציאות הזויה לחלוטין והוא בטוח שאלה עובדות מוצקות. קורה, יש אנשים עם בעיות בתפיסת המציאות.
כתוב תגובה ל- ע.ג3
אתה ניגרר על ידי תעמולת כזבים
  מ.ש   14/04/10 23:22
מה עם הערבים המוסלמים שנילחמו פה במאה ה-12 וה-13 כתף אחד עם היהודים המעטים מול הכובש הצלבני? מה עם המלכים מבית עומאייה ומבית עבאס, מה עם הסלג'וקים, מה עם השרידים הארכאולוגים והמטבעות של מלוכה ערבית בירושלים ובפלשתין עוד במאה ה-8? הטורקים היו אינפריה ששלטה כאן, אתה מערבב בין ריבונות ובין היות עם ילידי. הריבונות היהודית כולה בפלשתין היתה לפני 2000-3000 שנה בסה"כ פחות מ-400 שנה ברציפות, בין הכיבושים האשורי, הבבלי, הפרסי, הסילקי-יווניוהרומי. קיימת כתיבת נכלים מסוג זאת של ג'ואן פיטרס "מאז ומקדם": בקטעים שבוחרת פיטרס מדובר על חיפה או על איזור מסויים בא''י, למטרת ערור רושם כוזב כללי. אם 300 קמ''ר למשל משטח של 22 אלף קמ''ר מיושבים בדלילות, עדיין לא נובע שכל הארץ, כולל עריה האחרות מיושבים בדלילות. לשם כך יש להניח את ההנחה הלא תקפה, שצפיפות האוכלוסיה הערבית בכל נקודה גאוגרפית בה היתה הומוגנית. כך למשל, מוזכר עמק יזרעל ומוזכרת חיפה וגם טברייה (שבשנת 1948 היו בה 7000 יהודים ו-‏6000 ערבים) אך לא מוזכרות עכו, יפו, רמלה, לוד, עזה, אשקלון ועוד... מוזכר הגליל העליון, או יותר נכון, חלקים ממנו, אך לא הישובים הערבים ברצועת החוף, הגליל התחתון (למשל מסחה) ועוד. כתיבת הנכלים הזו מתאפיינת בהבאת פרגמנטים, היא קטועה, וחותרת לעורר את הרושם שהמקטעים הללו שניבחרו בקפידת נכלים, הם מדגם מייצג של הסצינה כולה. היתה אכן הגירה ערבית לפלשתין, וב-‏1947 מעט יותר מרבע מהפלשתינאים בא''י היו מהגרים (כפי שמצאתי, הראשון בעולם, בזמן שרותי הצבאי בדו"צ, בכתבי הסטטיסטיקה הדמוגרפית של שלטונות המנדט - חומר שפירסמנו בהרחבה, ואח"כ כבר התחילו ההגזמות והשקרים) מאידך, כמעט 90% מתושבי ישראל היהודים היגיעו לכאן אחרי 1947. הארץ לא היתה ריקה, יש שטחים מיושבים בדלילות ב-‏1915 נניח, אך לא כך לגבי ערים ועיירות כיפו, עכו, רמלה, לוד, אשקלון, עזה, ירושלים, איזורים ליד התבור, בגליל התחתון (למשל מסחה, שב-‏1615 בערך יצא ממנה גרעין שייסד את כפר קאסם) ועוד.

הנקודה היא שמטיילים וצליינים חיפשו במאה ה-‏19 ולפני כן איזורים של אוריינטלייה תנכי''ת כמעט מדברית, חולמנית, איזורים ריקים ודלילים מאדם, בשביל לשקוע שם בהגיגים ותחושות דתיות נוצריות, ולא גילו זיקה יתירה לשווקים הצפופים ברמלה, עכו, יפו. הם ציירו זאת, והדבר נוצל עד תום לתעמולה, גם למניפולצייה כלפי העם בישראל. זאת האמת.

מיכאל שרון
כתוב תגובה ל- מ.ש
הכזבים הרגילים
  ע.ג3   15/04/10 08:34
אתה מתבלבל מר שרון. לא כתבתי שלא היו פה ערבים מעולם. אתה לעומת זאת הופך לצרכיפ פוליטים כל מוסלמי לערבי. השליטה המוסלמית בארץ ישראל אכן החלה במאה השמינית ורק אז גם הגיעו לפה הערבים, כי אל תתבלבל,תושבי מה שהיום הוא סוריה או ירדן לא היו אז ערבים. לעומת זאת הערבים שלטו פה מעט מאד זמן גם אחרי הכבוש המוסלמי. ולענין הגזל הציוני. עד שנת 1947 היהודים קנו כל פיסת קרקע שעליה התישבו מבעליה החוקים. שקר הנשול של השמאל החום נובע מכך שהאריסים שישבו על הקרקע לא היו בעליה (ואני לא נכנס לשקר שהם היו פלשתינים) ולכן נאלצו לעזוב אותה כשהיהודים קנו אותה. ממש כפי ששוכר דירה בתל אביב חיב לעזוב את הדירה כשבעל הדירה מוכר אותה. אלא שהיהודים הרשעים הגדילו לעשות ובחלק מהמקרים שילמו גם לאריסים שחיו על הקרקע (הם היו שמאל אמיתי ולא שמאל חום). במיעוט המקרים היהודים התישבו על אדמות מדינה. לכן מי ששבוי בתעמולה גבלסית שיקרית הוא השמאל החום שאתה חלק ממנו ולא אנשי השמאל האמיתי שמכירים בזכויות כל בני האדם גם אם הם במקרה יהודים ולא עוסקים ברצח כאידאולוגיה כמו הפלשתינים.
כתוב תגובה ל- ע.ג3
4
אתה טועה - חובת פרוז עכשיו
  ישעיה בן אמוץ   15/04/10 20:45
אנחנו נמצאים במאזן אימה ולא בהרתעה. אף אחד לא מסתכל עלינו בעמימות. הסורים והמצרים הלכו לכיוון הכימיה וייצרו נשק כימי המכונה "פצצות אטום לעניים" ויש להם אלפי פצצות כאלה עם אלפי כלי שיגור. הם יכולים לפגוע בכל מקום בארץ ואין לנו דרך ליירט את כולם. זאת עובדה ראשונה. הפצצה האירנית היא פצצת גרעין נוספת שעוצמתה גדולה פי 4 או חמש בלבד ולכן היא לא משנה את מאזן האימה. זוהי רטוריקה של פוליטיקאים ואנשי "תעשיות הבטחון" המעודדים מימון שוטף של 1.2 מיליארד דולר כל שנה לתעשית הנשק הלא קונוונציונאלי של ישראל. זה לא מוסיף ביטחון אלא גורם להרס הבטחון.
עלינו לחתוק בכול הכוח להפוך את האזור לנקי מנשק להשמדה המונית. יש לנו אפשרות לבצע זאת אך הפוליטיקאים מעדיפים לרסס את הציבור בפחדים ובכך לשלוט עליהם.
חייבים לסגור את דימונה עכשיו אנו לא זקוקים לעוד פצצות ולא להגדלת מעגל העימות עם מדינות כמו פקיסטן או עוד מעט טורקיה או צרפת כי יש לה מיעוט מוסלמי משמעותי.
כתוב תגובה ל- ישעיה בן אמוץ
עמדתי פשוטה
  מ.ש   15/04/10 21:59
עמדתי פשוטה: חוגי האליטה וכל אותם בטלנים הניזונים מהם, ומדברים לא יצרניים אחרים (למשל: מצג ליברלי נאור לישראל בחו"ל, תמורת שלמונים לכיסם, ותמורת חיזוקים מחוגי האליטה הליברלית שעניינה המשך הנישול, הגזל והספקולנטיות הפיננסית, תוך דחיית סנקציות בינ"ל), כל אלה מכונים על ידי העם הפשוט: מאנייקים.

למה? כי הם מתעמרים בעם הפשוט. האליטה היהודית שיתפה פעולה עם הצורר הנאצי, הימציאו לו למשל נתונים מדוייקים של רישומים על האוכלוסיה היהודית, דבר שהקל מאד את מלאכת ההשמדה. במילים אחרות: האליטות רימו ושדדו, וקהלם הפשוט ניטבח. גם פרשת אולמרט ומאות העבריינים הכלכליים בני האליטה כרגע, מדגימה מיהם. כל פעם שאני ניתקע בפקקים אינסופיים, מחמת רשלנות המופקדים על הנושא, ברור לי שהעוסקים בדבר (מנהל מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה) עסוקים בגניבת כספים ולא בפתרון בעיות. כך, כל פעם שמרמים אותי כאן, ושילמתי מחיר יקר בעבור חמסנותם של מקורבים לצלחת שניכסו את עבודתי במחקר ופיתוח תוך התעמרות בי ומעשים שלא יעשו, ברור שכמו העם הפשוט, איני אוהב אותם, ומיצידי שילכו לעזאזל, אך איני רוצה להטבח, אני ושאר העם הפשוט, בגלל שהשרצים הללו היקדיחו את התבשיל עם העולם הערבי. יובל (פנייה לקומוניסט ישראלי), גורלך לא יהיה שונה, איני סבור שקומוניסט יהודי ישראלי יהיה חביב על הכובש הערבי, עוד פחות מאשר קומוניסט אהוד באירן או בסוריה. אתה אף כתבת על כך מאמר "מקארתיזם ביום האדמה". אשר לספירו, נכונו לו עלילות במדינה פלשתינאית בעבור תמיכתו בעניינם, אך מצפוני שלי אינו מאפשר לי לראות את העם הפשוט ניטבח.
כתוב תגובה ל- מ.ש
5
החרם מצד ואנונו
  מ.ש   16/04/10 16:54
מכיוון שבעלי הממון במדינה ויוצרי האקלים הציבורי, כמו גם האליטות - הינם מושחתים מוסרית ויוצרים סכנת חיים לרוב האוכלוסיה הישראלית, שבחלקה הופכת לאוכלוסיית חמס מסואבת. מכיוון שאם אינך מתקרנף וגונב ומושחת מוסרית, לא יתנו לך כאן כמעט פרור, וייצרו אווירת גינוי וחרם כלפיך, תוך הפיכתך לאזרח סוג ב' ומיטוט מקורות מחייתך. מכיוון שהנוכלות בכל.


מכיוון שכך, יתכן שראוי לכל אדם מוסרי לנקוט בחרם כולל, הן צרכני, והן כלפי מוצרי ה"תרבות" והמדייה במדינה, השייכות לחוגי אליטה, כשיד לוחצת יד. חרם כולל כפי שעשה ואנונו. דהיינו אולי ראוי לקנות רק במגזר הערבי ורק תוצרת זרה באינטרנט.

ואנונו, שידע שעקב הקדחת התבשיל ביחס לעולם הערבי מצד האליטות, והן משום שנחשף להשפלה עדתית בפני המאנייקים, והן מפאת היותו נוצרי, הבין לדעתי במישור סמוי כי מרחפת סכנת השמדה על העם הפשוט בישראל, מחמת פשעי האליטה וסאובם המוסרי, ותרם את חלקו ליצור מטרייה גרעינית לאוכלוסיה המודרת בישראל, על ידי הפיכה לגלוייה ולא עמומה את האופצייה הגרעינית הישראלית. וזאת לדעת, עמימות גרעינית מכשירה את הדרך למונופול גרעיני ולשימוש ממשי בפצצה, ואילו אי עמימות יוצרת לגיטימצייה למדינות אחרות באיזור לפתח עוצמה גרעינית, ויוצרת כאן שלום גרעיני. איני תומך בחוגים מתחסדים כמו-שמאל בשולי האליטה, גם הם נגועים במאנייקיות.


מיכאל שרון
כתוב תגובה ל- מ.ש
6
לסיכום
  מ.ש   17/04/10 23:47
עולמינו הוא עולם בו היכן שאין שלום גרעיני, יש חירחור מלחמה וג'נוסייד תכוף. לכן חובתך (בתשובה לקומוניסט בשם יובל) להעדיף את השלום הגרעיני על סכסוכים מקומיים ואפשרויות טבח אוכלוסיות של מאות אלפים, כפי שהבינו בריה"מ, צפון קוריאה וסין.

במידה שישראל אינה צודקת, מנוהלת נגדה התנגדות וגרילה ומלחמות קונבנציונליות ומערכה בינ"ל. אלא ששלום גרעיני מונע ג'נוסייד. ההתנגדות לכך היא פרי מחשבה לא בוגרת, ולא מחשבה מתקדמת, אל לך להגרר לאסוסיאציות ודימויים במקום לתבונה, רק משום שיש בחד"ש גם אוריינטצייה נוסח דב חנין.


כתוב תגובה ל- מ.ש
7
הגרעין כמנטרל איום?
  המודאג   20/04/10 18:57
אין מחלוקת שאנו נטע זר בעיני שכננו הערבים.וכמעט בטוח שגם בעיני האירופאים וברור שגם בעיני חלק מהפוסט ציונים הגרים ומתפרנסים מאיתנו (אנשי אקדמיה, עיתונאים וכו').
לכן, מה לנו כי נלין על אחרים. קודם יש לנטרל את הארס שמוטף מידי יום כמעט ומעל כל במה אפשרית כנגד מדינת היהודים וזכותם על הארץ הזאת מידי האנשים בתוכנו ואז אולי ניתן להתייחס לאלה שמחוץ למדינה.
מי שמעונין לחיות באשלייה זו, שיחיה. אולם שלא יטיף לנו על היבוא בעתיד. הוא יכול לפנות לעם בדרך דמוקרטית ולבקש את אמונו לדרכו זו. במידה, וישכנע, יוביל מהלך כזה, במידה ולא, שיחפש מקומות אחרים לרעיונותיו ההזויים.
להתר'
כתוב תגובה ל- המודאג
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il