|
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
|
|
|
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
שרה.א |
|
16/04/10 15:25
|
|
|
|
רק אלה שיש להם בעיה עם עצמם, הדימוי העצמי משחק תפקיד בהטלת האשמה על האחר- כגון קיפוח.
מי שאמר "הם שם ואנחנו כאן"
|
|
כתוב תגובה ל-
שרה.א
|
|
|
|
2 |
|
|
ד''ר אברהם שלום |
|
16/04/10 16:06
|
|
|
|
קודם כל יש להזכיר את אחדות עם ישראל. המורשת והתרבות אחת היא וכלנו שותפים לה וכלנו התקבצנו בארץ ישראל בשל זאת. גם צורות התנהגות אחידות לנו -רחמנים בני רחמנים, אוהבי למוד והשכלה - מי שמפקפק בכך יסע לארופה ה'נאורה' ויראה את העם הפשוט שם - מזבן בחנות ועד לפקיד ממשלתי, ועד למשכילים -לרופא איך הוא נוהג בחוליו.
ובאותו הזמן היו קורות עמנו במזרח ארופה ובארצות האסלם שונות ולהבדלים האלה תוצאות. למשל דוגמה ברורה - אלה מדברים אידיש ואלה מדברים לדינו.
מדוע התקשה ז'בוטינסקי לשכנע את רוב העם במזרח ארופה בדעותיו? בקונגרס הציוני הרביעי - הראשון שהשתתף בו - היא ציר יחיד, אך קיבל רשות דבור כי ארבעה נציגי ספרדים ותרו על חלקם והוא נאם במכסה של סיעה. הרבה דברים שאמר על ההדר- היו מובנים ומקובלים אצל הספרדים. האנתרופולוג המנוחרפאל פטאי - רחוק מלהיות איש ימין - מנתח את הבדלי ההתנהגות בספרו 'אהלי יעקב' באנגלית.
היהודי במזרח ארופה היה מושפל ומגונה בעיני הנוצרים בתור ' רוצח האל של הנוצרים', גם אם התנצר נרדף. אצל המוסלמים היתה הפליה עצומה נגד יהודים אבל גם היה כבוד להם לפי הנחיות הקראן.
לא היה בקהלות הספרדים הקרע בין אוהבי ציון לבין בולשביקים שונאי ציון, לא שנאה ומלחמה בין חסידים ומתנגדים. חסידים שברחו מארופה ועברו באסטנבול בדרכם לארץ התפלאו שהתקבלו בסבר פנים יפות, תחלה חשבו כי בני הקהלה אינם יודעים כי הם חסידים - שהיו בתחלה מוחרמים בקהלה המזרח הארופית- אבל אז גילו כי הדבר ידוע לבני אסטנבול.
אשר ליחס לערבים - השמאל מחבר בין בוז והתנשאות ללשון הערבית ולמנהגי הערבים ובין כניעות והשפלה עצמית מדינית ולאומית. יורקים עליהם והם מכריזים על גשם - כמו שמתאר באתר זה ד''ר יובל ברנדשטטר. ההפך אצל רוב יוצאי מדינות ערב. עמיר פרץ ודומיו חסרי כבוד עצמי ואולי משום כך התברגו בממסד המפלגתי השמאלני האשכנזי והרשו להם להתקדם בו.
גם ראש הממשלה - האיש המבריק בכשרונותיו וממשפחה נדירה בהשגיה העצומים - מאמין כי ישיג 'שלום כלכלי' עם הערבים ביו'ש , אם נועיל להם בכספים. דבר שז'בוטינסקי לא האמין בו. ישראלים שהם פליטים מארץ ערבית אין להם אשליות כאלה. קהלות ישראל בעירק ובתימן ובכל ארצות ערב היו מועילים מאין כמותם לכלכלה ולרוחת ארצותיהם . היו להם שותפים מוסלמים מדורות. אך ביום פקודה, כאשר הישוב בארץ ישראל הצליח להתגבר על הפולשים שרצו להשליכו לים, חזרו צבאות ערב המובסים לארצותיהם והתנקמו באזרחים השלוים - אחינו בני ישראל שם. גם המוסלמים בארץ ישראל שגשגו והתחנכו בשנות המדינה יותר מכל בני עם ערבי אחר - אבל על רצונם הלאומי לא ויתרו, הם לא יסכימו כי לא מוסלמים ישלטו כאן. לספרדים אין האשליות הללו של בנימין נתניהו, שלא לדבר על האשליות של אנשי אוסלו.
|
|
כתוב תגובה ל-
ד''ר אברהם שלום
|
|
|
|
|
|
|
משה, עורך-דין |
|
17/04/10 11:33
|
|
|
|
בטרם תתבשם מהאידיליה ומהכבוד, ששררו כביכול בעולם המוסלמי כלפי היהודים - מוטב שתקרא את ספרה של ג'ואן פיטרס, "מאז ומקדם", שיצא בעברית בהוצאת הקיבוץ המאוחד.
כבוד, ידידות ואידיליה כאלו שררו, כביכול , גם בחברון של שנת תרפ"ט. הטבח הנורא והמזוויע שעשו הערבים בשכניהם היהודים, אלה ששעה קודם-לכן שאלו נשותיהם זו מזו ביצה או כוס חלב לילד, הוכיח עד כמה המילה "כביכול" נכונה.
הערבים, כקיבוץ ענקי של בני-אדם, לא נפלו ברצחנותם ובשנאתם ליהודים מאותם פולנים, אשר לאחר השואה דחסו כאלף יהודים לתוך בית כנסת בכפר ששכחתי את שמו, ושרפו אותם חיים.
|
|
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין
|
|
|
|
3 |
|
|
הניה |
|
16/04/10 19:17
|
|
|
|
|
4 |
|
|
אליהו חיים |
|
17/04/10 19:38
|
|
|
|
כל פעם שהשחיתות מתגלה והשילטון רופס זאת הקרקע לשד העדתי לקפץ בה ,כל זב ומצורע המרגיש עצמו מקופח כאותו אחד הסובל מאשכנזיפוביה ,זה זמן פריחתו,כמו אותו אחד הסופר את הציונות מהרצל ,בן גוריון , ומונה עוד כמה אשכנזים, אני אחדש לו, יהודה אלקלעי קדם להרצל ב50 שנה(הוא היה ספרדי ) והרצל ממש העתיק את סיפרו מספריו של יהודה אלקלעי,שני נשיאים ספרדים היו כאן ,נבון וקצב , גם הם לא עשו שום דבר לסגירת פערים ,הנשיא שלכם פרס, הנוסע המתמיד גם הוא לא עושה ולא עשה שום דבר לקידום החברה בישראל, גם הספרדים וגם האשקנזים נוהגים כעדר של יהודונים שקשה עליהם הפרידה מהגלות , ככה זה שאין בלבית.
|
|
כתוב תגובה ל-
אליהו חיים
|
|
|
|
|