|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
מפטרלים על גבול לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
דוד טונין
ההתפתחויות בלבנון מאז מלחמת לבנון הראשונה ועד היום הוכיחו במדויק את צדקתו של יובל נאמן לגבי הצורך בשליטת צה"ל בדרום לבנון לזמן בלתי מוגבל כתנאי היחיד לביטחון ישראל בגבול הצפון
שואה [צילום: אמזלג מישל/לע"מ]
יוסי אוחיון
ההבדל בין שני האירועים שהשפיע על גודל האסון וכמות הנרצחים נובע מכך שבשנות הארבעים של המאה העשרים לעם היהודי לא הייתה מדינה ולא היה צבא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'דת האבולוציה'
מאת: מנחם רהט  |  06/10/2010
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לדייק! הוא כפר בזה שהעולם קיים
  מאז מינוס אין סוף   6/10/10 10:46
כתוב תגובה ל- מאז מינוס אין סוף
בסיס מבסיסי המדע הוא הספקנות
  איש עצוב   7/10/10 02:19
כשם שהמחסור והרצון הטבעי אצל האדם למלא אותו מחסור, הוא המנוע הכלכלי של העולם, כן הספקנות, והרצון טבעי של האדם לתת מענה לאותה ספקנות, הם המנוע המדעי של העולם. כל המדענים והוגי הדעות הענקיים של העולם סוקרטס, גליליאו, ניוטון, מקסוול, אינשטיין (ואחרים) שחטו את כל הפרות הקדושות של הפילוסופיה והמדע שקדם להם, והכל בא מספקות קטנים, משאלות מנקרות ובלתי פתורות, וממוח פורה ופורץ גבולות. ומדור לדור, מתקופה לתקופה למדה החברה להיות יותר ויותר סובלנית למדענים ולהוגי הדעות שוברי הגבולות, כי למשל סוקרטס הוצא להורג לפני כ 2400 שנה על דיעותיו, גליליאו, על תמיכתו בתורת קופרניקוס, הסוברת את השטות הבלתי נסבלת שכה"א והירח סובבים סביב השמש, בניגוד לסברה המבוססת שכה"א הוא מרכז העולם והכל סוב סביבו, נכלא לפני כ 300 שנה על ידי הכנסיה לכל ימיו ורק לפני כ10 שנים, אחרי שהספיק להתהפך בקברו 777 פעמים, התנצלה הכנסיה בפניו. ושר החינוך שלנו, שהחינוך סר ממנו, ככל הנראה עוד בכיתה ג', ואותה גברת, מה שמה, שהייתה לצערנו פעם שרת חינוך, וגם כל אותם מדענים סותמי פיות ומדכאי ספקנות ומרדנות מחשבתית, הם שונאי המדע, שונאי הקידמה, אשר יעשו הכל כדי לשמור על פרנסתם מפני רוח רעננה וחדשנית (ממש כמו אותם נפשות אפלות מימי הבינים) באשר לולא היתה מדוכאת הספקנות והמרדנות המשבתית היא הייתה מביאה לנו עוד ועוד אינשטיינים וניוטונים צעירים, והם, החתיארים, היו צריכים לצאת לפנסיה מוקדמת ולשחק עם הנכדים. ואת הצלחתו (אי הצלחתו) של השר במשרד, הוא חתם סופית כאשר החזיר למשרתו את המנכ"ל אשר חותם בשתי ידיו על כשלונה של המערכת, בבחינת בואו נגמור את מה שלא הספקת לעשות אז. כבוד השר, אם רצית פופוליזם, אז משרד החינוך לא מתאים, המחיר יקר מידי, והפופוליזם זול, מאד מאד זול.
כתוב תגובה ל- איש עצוב
2
אם זאת הרמה של השר
  חגי   6/10/10 11:26
אז מה כבר יש לצפות ממערכת החינוך?
כתוב תגובה ל- חגי
3
המאמר,הקישור למאה מדענים מעולה
  ירון זכאי   6/10/10 12:24
המאמר מעולה ובייחוד הקישור להצהרת מאה המדענים בניהם ביולוגים רבים ידועי שם ולא רק מדען מתחום האווירונאוטיקה, שבדקו ביסודיות מדעית את "התיאוריה" אשר כבר למעלה מ-160 שנה איננה מצליחה להיהפך לעובדה מדעית למרות תקציבי מחקר עצומים! לא רק שאין ראיות למוצא אדם מהקוף, אין אפילו ראיות להיווצרות אקראית של משהו בכל רמה; חומצות אמיניות, RNA' DNA', חיידקים פשוטים חד תאיים, חיידקים משוכללים, וכן הלאה. מדעי הפיסיקה שוללים אקראיות מכל מכל, ראה התכתבות פרופסור אלברט איינשטיין עם פרופסור מאקס פלנק מראשית המאה העשרים בה קבע מפורשות ש"אלוהים לא משחק בקוביות" ואח"כ הוכיח במשוואות שהיקום כולו נוצר "כתוצאה מכוח עליון שאנו היהודים קוראים לו אלוהים". קל וחומר שגם תנועת פוטון אחד אשר פגיעתו בחומר גנטי מתחילה שינוי גנטי נזקקת לכוח מתאים בעצמה ובכיוון(ווקטור) שאיננו יכול להיות מקרי כלל על פי חוקי הפיסיקה. אתם יכולים במידה מועטה מאוד של מאמץ לנסות לשכנע אותי כי חתול הצועד לתומו על הפסנטר בביתי ינגן סונטה לפסנטר ב-4 ידיים; אולם מעודי לא שמעתי סונטה כזו מרגלי חתול!  
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
ירון, עזוב זה לא הקטע.....
  מטאטא   6/10/10 17:45
בסך הכל מדובר בעוד שר- חלאה פוליטית, שהצמיח הליכוד. המפלגה הזאת אסונית לציונות. כל הנושא כאן הוא אישיותו של הכלומניק גדעון סער. מדובר בחלאה אופורטיונסטית, והסמול כבר סמן אותו מזמן, כממשיך דרכם של שרון, ובגין במימוש תאוות הסמול הקיצוני- חיסול מדינת ישראל. וזה צריך להיות הנושא המרכזי. כל נושא הדארויזינזם כלל אינו רלוונטי כרגע. אלא רק שליטת משטרת המחשבות בפוליטיקאים רקובים תוצרת הליכוד!!! כל וויכוח אחר מסית את הנקודה המרכזית- גדעון סער סכנה לעם היהודי!( אפילו יותר מביבי). האיש לא עשה דבר בחייו הפוליטיים למעט להיות נחמד לסמול ולתקשורת... מדינת ישראל לא זקוקה לאימפוטנט נוסח חוסיין אובמה מתוכה.....
כתוב תגובה ל- מטאטא
אכן כך. צדקת.
  ירון זכאי   7/10/10 11:55
אתה צודק. אני פשוט יצאתי לצד המדעי, בעוד שבפועל הסוגיה החשובה יותר היא "מיהו שר החינוך של ילדנו?". בעקרון התופעה הזו של הרס מבפנים קיבלה התייחסות מצידי במאמר news1.co.il שם תוכל לקרוא על תהליך ההרס של שלושת המפלגות הגדולות; "אחורה" "האבודה" ו-"הפירוד", והסיבה לתהליך. שם מתואר גם הניסיון שהיה להציל רק את "הפירוד" מידי נבחריה על ידי הציבור לפני הבחירות, וניסיון זה כשל. לכן גם מפלגה זו כוללת בתוכה אנשי גייס חמישי נגד היהודים , אם כי אני מסכים כי בשתי האחרות יושבים יותר גורמים עוינים לציבור באופן יחסי וכמותי מוחלט.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי
אתה טועה
  יואב אחר   7/10/10 15:40
הציטוט המפורסם ההוא של איינשטיין שאלוהים לא משחק בקוביה, לא קשור בכלל לאלוהי הדת, אלא היה לא יותר מדרך ציורית להגיד לפיזיקאי אחר, נילס בוהר, שהפיזיקה צריכה לדחות את מכניקת הקוואנטים על עיקרון אי-הוודאות שלה. אלא שמוסכם על כל הפיזיקאים כיום, שאינשטיין טעה בכך, ושמכניקת הקוואנטים מבוססת גך שכביכול, "אלוהים כן משחק בקוביות". והאבולוציה, כולל הקשר שלנו לקופים מוכח כיום. אתה מזומן לצפות בסרטון הבא:
 כרומוזום #2 של האדם כראיה לאבולוציה
כתוב תגובה ל- יואב אחר
4
על פי האבולוציה
  פנחס   6/10/10 13:01
אין מוצאו של האדם מן הקוף. אלא לקופים ולבני האדם אב קדמון משותף
כתוב תגובה ל- פנחס
5
הכתבה כל כך טיפשית ....
  רונן,ר"ג   6/10/10 13:01
זו ממש תעודת בורות לכותב אותה.
כתוב תגובה ל- רונן,ר"ג
אתה מייצג נאמנה את חסידי דת
  ד.ט.   7/10/10 06:33
האבולוציה,לא יודעים לנמק. כמו המוסלמים הקנאים.
כתוב תגובה ל- ד.ט.
6
התייחסות ל"טענות הנגד"
  דגי   6/10/10 14:53
דגים עם רגליים - יש. זוחלים שעירים עם כנפיים - מאובן המקשר בין זוחלים לעופות נמצא ממש פה בארץ! אין לו פטמות, אבל. את זה הוא השאיר לברווזן. מאובנים של אותם "חצאי בני אדם" נמצאים בכל רחבי העולם. באופן כללי, כל שלבי הביניים שבאו לפני צורות החיים שאנו מכירים כיום לא קיימים יותר - זאת מפני שהם לא היו מותאמים באופן מיטבי לסביבתם ונכנעו לתחרות שבטבע - נכחדו. האבולוציה אינה "דת". למעשה, היא ההיפך הגמור מ"דת", מפני שדת לא מתיימרת להסביר שום תופעה, אלא מייחסת אותה לישות יודעת-כל וכל-יכולה. תיאוריית האבולוציה מסבירה באופן מושלם מדוע צורות החיים על כדור הארץ קיימות כפי שהן קיימות כיום. החיים מתפתחים בהדרגה, תוך שינויים מזעריים שמצטברים לכדי שינויים גדולים בפרקי זמן עצומים (זמן גיאולוגי - יחידות זמן של מליוני שנים). מי שמתאים - שורד. מי שלא - נכחד ונעלם.
כתוב תגובה ל- דגי
האבולוציה היא ממש דת, מפני
  יוסלביץ   6/10/10 15:27
שכמו כל דת, היא זורקת טוענות ואינה נדרשת להוכיחן. הכותב צדק כשאמר שאין כל ה ו כ ח ה מדעית, שהושגה בכלים מדעיים לאמיתות התיאוריה הזו, ולכן האמונה בה (שים לב: האמונה) היא דת, כמו כל דת אחרת שאתה יכוללהאמין בה או לשלול אותה - אהבל מכאן ועד לכפייתה על אחרים, רב המרחק. אבל למה שתקבל את דעת הכותב? לך אל דבריו של המדען הדגול, מגדולי המדענים של המאה ה-20, פרופ' קארל פופר, שאמר: "האבולוציה איננה מדע אלא מטפיזיקה"Broad W,J. ( 1981) Science 211, 1331. עכשיו שוכנעת או שאתה מתיימר עדיין לטעון שהאבולוציה היא מדע? פופר בוודאי מחייך בקברו לשמע ההבלים הללו (המקובלים על רבים מהמדענים, מה שמוכיח שגם הם רק בני אדם, וגם זה בקושי).
כתוב תגובה ל- יוסלביץ
ידידי המלומד,
  דגי   6/10/10 20:11
באבולוציה לא "מאמינים". האבולוציה היא תיאוריה מדעית הבנויה על גבי הוכחות וראיות - החל מממצאי מאובנים וכלה באנליזה של הצופן הגנטי המראה באופן מושלם את הקשרים בין אורגניזמים שונים. במדע לא "מאמינים". לחשוב שהיקום קיים 6000 שנה, לכך דווקא נדרשת אמונה לא מבוטלת.
כתוב תגובה ל- דגי
דגי למה אתה סתם
  אליטה   7/10/10 13:25
אין הוכחה לתאוריה של דרווין, יש בה יותר חורים ללא הסבר מאשר בגבינה שווצרית, לכן היא נקראית "התאוריה של דרווין" אם היו לה הוכחות לא היו מדענים שחולקים עליה,דרך אגב מבחינת ה DNA שלנו החיה הקרובה ביותר היא החזיר, ולכן לא משתילים לנו איברים של קופים, אבל יש נסיונות להשתיל איברים של חזיר,
כתוב תגובה ל- אליטה
זה חוסר הבנה בסיסי במדע
  יואב אחר   7/10/10 15:18
במינוח המדעי, תאוריה אינה השערה או ניחוש, כמו בשפת היומיום. תאוריה, או בעברית תורה, היא מסגרת שמסבירה עובדות. כשאתה רוצה ללמוד עובדות על חשמל, אתה פותח ספר על תורת החשמל או באנגלית Theory of electricity. זה שחשמל הוא "רק תיאוריה" לא הופכת הכנסת מסרגה לשטקר לפחות מסוכנת. חשמל הוא גם תאוריה וגם עובדה וכך גם האבולוציה.
כתוב תגובה ל- יואב אחר
אליטה יקרה,
  דגי   7/10/10 17:31
את יכולה להמשיך ולטעון שלאבולוציה אין הוכחות כפי שאני יכול לטעון שהשמים בצבע אדום. מה שאמרת על דמיון ברצפי הצופן הגנטי של בני אדם וחזירים הוא לא נכון. השימפנזים (שייכים לפרימאטים - קופי אדם בעברית צחה) הן החיה הקרובה ביותר לבני אדם, נקודה. לא משתמשים בהם להשתלות איברים משום שהם מין בסכנת הכחדה. נכון, משתמשים בחזירים אך זאת בגלל זמינות גבוהה ודמיון אנטומי - בעיקר בגודל הפיזי של האיברים. החסרון הוא הזדקנות מהירה של רקמות החזיר בהשוואה לבני אדם. באופן כללי השתלת איברים מחזירים היא פרקטיקה נדירה למדיי המופעלת בעיקר בעולם השלישי, שם אין מערך מוסדר של תרומות איברים.
כתוב תגובה ל- דגי
קרל פופר לא דחה את האבולוציה
  יגו   7/10/10 02:08
תועמלנים בריאתנים מצטטים אותו מחוץ להיקשר. קרא את הקישור הבא להסבר:
 על המיתוס של "פופר דוחה את האבולוציה"
כתוב תגובה ל- יגו
אם האבולוציה היא תורה נכונה...
  משה, עורך-דין   6/10/10 22:52
... אם האבולוציה נכונה וצודק, כי אז כל היצורים החיים חייבים להימצא בהשתנות ובהשתפרות מתמדת, כדי שיוכלו לגבור על כל היקום החי העוין שמסביבם - שכן כל שאר היצורים משתנים ומשתפרים - ולהישרד, שכן רק החזקים שורדים.

אך אם זה כך, מדוע יש מינים שכבר מאות מיליוני שנים לא השתנו כלל - למשל הכריש, התנין והמקק (התיקן האמריקני המוכר לנו)?. האומנם כל כך טוב להם בעולם, עד כי הם נשארים ללא שינוי זמן כה רב?. מילא הכריש והתנין, שהאדם נטרף על-ידם ללא קושי. אך המקק? כיצד לא פיתח יצור דוחה זה אברים מתאימים, שיאפשרו לו לגבור על השפיץ של הנעל?. אם המקק לא השתנה מאות מיליוני שנים, המסקנה חייבת להיות אחת משתיים: המקק נמצא כעת בשלב האידיאלי והוא אינו חושש מפני אויב כלשהו, מאחר שאין יצור חי המאיים על קיומו הפיסי; או המקק נועד להיות מקק ולא להשתנות, משום שאין אבולוציה בנוסח דארווין אלא זו אגדה חסרת שחר.

וחוץ מזה, לא קיבלנו תשובה לשאלה הפשוטה, מדוע אין כיום בנמצא יצורים הנמצאים בשלבי-ביניים בין הקוף הקדמון לבין האדם. הרי לא יתכן שכולם חדלו בבת אחת מלהשתנות, ואנו מוצאים רק מאובנים שלהם, בלא שבמקום כלשהו יש יצורים חיים כאלה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
עו"ד מכובד,
  דגי   6/10/10 23:36
קיימים כיום מינים שהם "מאובנים חיים", כלומר מינים שלא השתנו מיליוני שנים - מינים המותאמים באופן מיטבי לסביבתם. חלק מאותם מינים - כרישים למשל - נמצאים כיום בסכנת הכחדה כתוצאה משינויים סביבתיים מהירים הנגרמים ע"י האדם (ע"ע דיג תעשייתי לדוגמת הכרישים). מקקים חיים תמיד בסביבות מחיה של יונקים גדולים. אותם אוכלי כל הניזונים מרקב, רפש ומכל הבא ליד (או למנדיבלים), לא סובלים מסכנת הימעכות כמו שהם נהנים משפע המזון. אין להם "סיבה" להשתנות, אף לחץ סביבתי לא מביא אותם לאדפטציות מורפולוגיות מהסוג שאתה מדמיין. אגב, מקקים - וחרקים אחרים הנופלים קורבן לחומרי הדברה המפותחים ע"י האדם - מצליחים לפתח עמידות מסוימת לאותם חומרים מדבירים תודות לקצב חילופי דורות מהיר המאפשר שינוי אבולוציוני זעיר-אנפין. שוב, לא מדובר על החלטה מודעת מכל סוג שהוא! אותו שרץ לא אומר לעצמו, "הא, מרססים עלי K-500! אני חייב לפתח עמידות לכך!". כלל וכלל לא. במציאות, החרקים העמידים לחומרים שורדים ומתרבים, ואלו שלא - לא. זוהי האבולוציה, תורת הברירה הטבעית, במשפט אחד. מי שמותאם באופן טוב לסביבתו - שורד ומעביר את הגנים, וכפועל יוצא את אותן תכונות מתאימות, הלאה. מי שלא - הגנים שלו נמחקים מהקיום. לגבי קופי האדם - שוב, שלבי הביניים נכחדו כתוצאה מחוסר התאמה. הייתכן שנרצחו ע"י קרובי משפחה שלמדו לבנות חניתות? שימפנזים לא "יהפכו" לבני אדם במרוצת השנים. בני האדם "הלכו" לכיוון (אבולוציוני) אחד, השימפנזים הלכו לכיוון אחר. אבולוציה היא קונספט שקשה לתפוס בהתחלה - בעיקר בגלל קושי בתפיסת הזמן. אנו בני האדם, מורגלים לחשוב ביחידות זמן של שניות-דקות-שעות-ימים-שבועות-שנים-עשורים. לא קל לחשוב ביחידות זמן של מיליוני, עשרות מליוני שנים - פרקי הזמן בהם מתרחשים תהליכים אבולוציוניים.
כתוב תגובה ל- דגי
דגי למה לבלבל את המוח?
  דרווין   7/10/10 13:31
אז לדבריך הקופים שהם צורת חיים נחותה היו אמורים להעלם, לא רק שהם לא נעלמו האם ידוע לך כמה סוגים של קופים מצויים כיום?
שאלה נוספת איך זה שהצליחו למצא מאובנים רבים אפילו מתקופת הדינוזאורים אבל נעולם לא נמצאו שרידים של שלבי הביניים בין האדם לקוף?
כתוב תגובה ל- דרווין
דרווין יקר
  דגי   7/10/10 15:12
אני בטוח שאם אכתוב (שוב) שנמצאו ממצאים מאובנים המקשרים בין הומו סאפיינס לשלבים השעירים יותר (והחכמים פחות) לא תאמין לי, אז אולי פשוט תלך למוזיאונים לתולדות הטבע ותראה בעצמך?
כתוב תגובה ל- דגי
דגי, אני מאוד מעריך את כתיבתך
  רוי   14/10/10 00:43
ואת עמידתך מול הבורים צרי האופקים האלו.. ישר כוח
כתוב תגובה ל- רוי
7
הסבר: כוונת הדתיים שטרם הגיעה
  אבולוציה לארץ   6/10/10 17:45
דווקא בארץ, שלרוב אנשים יש 'פלטפוס' (כמו לקופים),
שיער על כל הגוף, שיניים גדולות ועקומות מאוד,
גיבנת, עקמת, מצח פחוס ומנפנפי ידיים,
יש מקום לדבוק באבולוציה.
כתוב תגובה ל- אבולוציה לארץ
8
כנראה שגם סהר'הסמרטוט' כמו השמ
  קורןנאוה טבריה   6/10/10 17:58
השמאל האנטישמי בא מהקופים?!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
פויה למה ללכלך על הקופים .
  צ'יפופו   7/10/10 03:50
שאלה בקשר לתורת האבולוציה ב2500 שנה האחרונות כמה קופים הפכו להיות בני אדם או שהתהליך נפסק במפתיע? מה קרה לזנב? מה יקרה אם תקחו תינוק ותשימו אותו לגדול בחברת קופים ללא מגע אדם? כעבור כמה שנים הוא יתנהג ויראה כמו קוף. ותשימו קופיפון בין בני אדם, לא יחול בקוף שום שינוי . מתאים לתיאוריה שבגמרא (מסכת סהנדרין) שהאנשים שנלחמו בקב'ה במגדל בבל הקב'ה הפך אותם לקופים, לא קופים שנוצרו בבריאה אלא זן חדש משהו כמו הקופים הירוקים אוהדי מכבי חיפה .
כתוב תגובה ל- צ'יפופו
9
הראיות לאבולוציה הן עצומות !!
  קופיף אנושי   6/10/10 18:00
הבורות היוצאת מן המאמר על אי הוכחה (במדע צריך לומר אישוש) לגבי האבולוציה, היא ממש מדהימה. ברור שמי שלא רוצה לקרוא וללמוד ולראות, לא ישתכנע, בדיוק כמו הכנסייה הנוצרית שלא הייתה מוכנה לראות את הראיות של גלילאו. ודרך אגב מדענים דתיים רבים בישראל, בבר-אילן ועוד מקבלים את האבולוציה כמדע, ועם זאת ממשיכים להיות מאמינים בשם. אם יש לך קצת אומץ, נא צפה וקרא את הלינקים הבאים, ואח"כ תעיין בכמה ספרי מחקר על האבולוציה ותראה שמדשובר בתיאוריה מבוססת היטב עם אישושים רבים: youtube.com calcalist.co.il
כתוב תגובה ל- קופיף אנושי
10
הרשימה ההיא היא הטעיה
  האבולוציה מבוססת   6/10/10 19:54
הניסוח שלה רפה מאוד ובמובן מסוים כל חוקר אבולוציה לאו דווקא יחלוק עליו. החתומים עליה הם ברובם הגדול לא ביולוגים, חלקם אפילו לא ממש מדענים, ורובם הגדול באים מקמפוסים נוצריים ולא מאוניברסיטאות מחקר רציניות. גם קחו בחשבון שאלו שארגנו אותה, אנשי ה'תכנון התבוני' מקבלים מוצא משותף לבעלי החיים השונים, כולל לבני אדם וקופים. הם אפילו מתנערים מהנוצרים הבריאתנים שדוחים מוצא משותף. בנוסף, יצאה רשימה נגדית של מדענים ששמם 'סטיב' שמקבלים את האבולוציה, כדי להראות כמה הרשימה הזו שולית ולא רצינית. צירפתי סרטון מתורגם לעברית שמסבר את העניין ביתר פירוט:
 סרטון מומלץ בעברית
כתוב תגובה ל- האבולוציה מבוססת
11
סער כבר חצה את הקווים-זמנו עבר
  דניאל סבלדי   6/10/10 21:56
כתוב תגובה ל- דניאל סבלדי
12
מתחיל או מסתיים???
  מי שזוכר ורושם   6/10/10 23:15
דומה, שייחוסו של סער מסתיים, במקום שבו (לדעתו) הוא אמור להתחיל... גדעון סער - רד נא מן העץ...!!!
כתוב תגובה ל- מי שזוכר ורושם
13
מר מנחם,צא מהמערה,שמש בחוץ
  וורדני   7/10/10 11:30
האבולוציה אינה דת היא מדע. מדע שמגובה בראיות כולל כל שלבי ההתפתחות של ההומוספיאנס מקוף האדם ואף לפניו. לכן טוב עשה השר כשפיטר "מדען" שכופר באבולוציה.
כתוב תגובה ל- וורדני
14
אבולוציה
  SAHL.A   7/10/10 12:27
סוף סוף יש לנו סער חינוך שאבא רבה שלו הוא קופיקו
כתוב תגובה ל- SAHL.A
15
פיספוס הנקודה
  מד' ליונה עיוורת   7/10/10 12:30
הטוקבקיסטים כאן מתווכחים באשר לאמיתות או לאי אמיתות תיאוריית האבולוציה. ובכן, הוויכוח על כך במדע:ישנם תחומים חדשים במחקר המדברים על קפיצות בטבע, כמו הכאוס ועוד, דבר שמפריך הרבה מהנחות היסוד של תאוריית האבולוצייה. אבל זאת לא השאלה. השאלה היא האם מדען יכול לשמש בתפקידו אם הוא אוחז בהשקפה דתית. זה לדעתי מה שהקפיץ את הסמול ממרבצו, וזה מה שגרם למר סער, שהוא ללא ספק סמולן, להעיף את המדען מתפקידו. הרי אביטל לא ביקש למנוע ממורי ישראל ללמד את האבולוצייה. אדרבה, הוא קרא לוויכוח פתוח וחפשי. הוא לא ביקש לסגור דיון הוא ביקש לפתוח דיון. זאת עמדה מאוד אקדמית ומאוד ראוייה מבחינה חינוכית: לשאול ולהטיל ספק... גם על דבריו שלו. אבל אנשי הכתב התמהוניים לא רוצים וויכוח. הם רוצים אידוקטרניציה אנטישמית וקלריקאליות פסאודו מדעית. השתקה רדיפה ואלימות זוהי דרכם. ואנחנו שהצבענו ליכוד קיבלנו שוב מרץ במסווה...
כתוב תגובה ל- מד' ליונה עיוורת
16
לכותב אין מושג במדע הביולוגיה
  שחרזדה   7/10/10 12:43
כדי להכיר את הטענה המדעית היום הקשורה לתורת האבולוציה חובה עליכם לקרוא את ספרה של חוה יבלונקה "אבולוציה בארבעה ממדים". תורת דרווין בזמנו הכילה שגיאות אבל היום התיאוריה מעודכנת ומתבססת על ביולוגיה מולקולרית וגנטיקה שרק אידיוט יכול לפקפק באמינות שלהם.
כתוב תגובה ל- שחרזדה
17
אינשטיין נגד
  איינשטיין   7/10/10 13:38
שגדעון סער יסתכל בוקיפדיה ויכתוב דראוין ויראה שאינשטיין מוכיח שזה לא נכון וישב הרבה שנים להבין איפה הטעות של דראוין
כתוב תגובה ל- איינשטיין
18
לפחות כולם פה מסכימים על משהו
  its-sick   7/10/10 14:06
"דת" היא שם גנאי הניתן לאמונה בדברים לא שכל קשר בינם לבין המציאות קלוש. זה מה שלמדתי מהטור הדבילי ומהתגובות. מצחיק מאד שהדתיים המתנגדים לאבולוציה מקללים אותה בשם "דת". שיסתכלו קצת במראה... וכן, רק מי שמאמין בחבר דמיוני בשמיים לא מקבל את ההוכחות הברורות התומכות באבולוציה. כשדארוין הגה את רעיונו הגאוני עוד לא התחילו לחשוב בכוון של DNA, והנה כשסוף סוף ידעו לעשות מיפויים גנטיים 130 שנה אחר כך הכל התאים בול. פשוט גאון.
כתוב תגובה ל- its-sick
19
מר רהט, אתה צודק. עיתוי בעייתי
  יעלי__   7/10/10 14:26
ולמה עיתוי הפיטורין בעייתי? משום שהיה צריך לפטר אותו הרבה קודם! זו בושה וחרפה שהאדם הזה בכלל התמנה לתפקיד המדען הראשי. גם אם הוא מהנדס מעולה, הוא לא מדען ולא צריך לשמש בתפקיד כזה. אין בכך כדי להטיל ספק בכישוריו של ד"ר אביטל, ואני מקווה שימצא תפקיד שהולם את כישוריו ההנדסיים ובו יוכל לתרום. פשוט, תפקיד המדען הראשי הוא לא תפקיד שכזה. ולא, מדע זה לא דמוקרטיה, ולא חשוב מה דעתם של מצביעים נבערים. וכן, תיאורית האבולוציה מבוססת היטב וכל מדען *רציני* יגיד לך את זה. והיא בוודאי ובוודאי שמבוססת יותר מסיפורי מעשיות שנכתבו לפני שלושת אלפים שנה. אה, ואם אתה רוצה תשובה לקושיות שהעלת בסוף המאמר, כל ביולוג *רציני* ישמח לענות לך עליהן. כי יש להן תשובות, ותשובות טובות מאוד.
כתוב תגובה ל- יעלי__
20
חבל
  ד"ר יובל רבינוביץ   7/10/10 15:58
יש קו מקשר בין כותב הרשימה לבין המדען הראשי לשעבר. המשותף לשניהם הוא שאינם יודעים על מה הם מדברים.
אין, ומעולם לא היה, אבולוציוניסט שטען שמוצא האדם הוא מהקוף. לא דרווין, ולא איש אחריו.
אבל טוקבק אינו המקום המתאים להרחיב.
בשורה התחתונה - האבולוציה מוכחת ככל שניתן להשיג הוכחה במדע אמפירי. היא מסבירה את הקיים וחזתה לא מעט ממצאים. אפשר לכפור באבולוציה, ואפשר לכפור גם במשפט פיתגורס. לא מעט מדענים חוטאים בכך שהם מפרסמים חוות דעת בנושאים שבהם אינם בקיאים.
מימי לא נתקלתי בביולוג מקצועי שאינו מקבל את תורת האבולוציה. קצת קשה לכבד את דעתו של מישהו שאינו יודע מה אומרת התיאוריה שבה הוא מזלזל.
כתוב תגובה ל- ד"ר יובל רבינוביץ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il