w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עם מעשיה ועמדותיה והמדע שמייצגת ברסלר אפשר להתתייצב מול העולם ולסנגר על ישראל    עם מה שמייצגת הח"כ הרוקדת אפשר רק להשפיל מבט מול עיניו של כל בעל כוונה טובה בעולם
מירב ארד
מירב ארד
גם השנה לא מוותרים על החגיגה בלבן: פעילויות, טעימות וחוויות ברוח החג לכל המשפחה בכל רחבי הארץ
אלי אלון
אלי אלון
שלט רחוב צד את עיני ועורר סקרנותי    מלבד שמה של דנה ותאריך הולדתה ומותה אין בו מידע ולו ברמז מי הייתה ובמה זכתה לכבוד שרחוב יקרא על שמה
חיים רמון
חיים רמון
האם הצבא הפסיק לגייס חיילים עם פרופיל נמוך ליחידות תומכות לחימה, למודיעין, להדרכה, למחשבים ולפיקוד העורף?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יודע חרדי נפש בהמתו
מאת: גורי גרוסמן  |  02/01/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כל מילה בסלע
  אלישמע   2/01/12 12:03
כתוב תגובה ל- אלישמע
2
חרדיות גברית מתקיימת בסיר לחץ
  פועה   2/01/12 12:53
האתגר המוצהר והמוצב בפני זכרי העדה הזאת הוא קשה להם מנשוא.
לכן הם בוחרים בדרך "הקלה" לכלוא להדיר ולהעלים את מושאות תאותם ברואות השם כמותם, "זכר ונקבה ברא אותם".
הכת הסוטה הזאת, של פסבדו יהודים בתחפושת, התרחקה מזמן מתורת משה ומהיהדות האמיתית.
כתוב תגובה ל- פועה
אל תדוני בנושא שאינך מכירה
  טיטו   2/01/12 14:15
את לא למדת סוגית צניעות ומאמרי חז"ל בגנות חברה מעורבת ואל לך להביע דעה על החברה שאינך מכירה. דעי לך שגם במצרים יש הפרדה בין נשים וגברים בתחבורה ציבורית כהגנה על אותן נשים מפני הטרדות מיניות. אישה היום צריכה הגנה וכבוד. גם חברה המתירנית והחופשית אינה נקיה כאן כאשר אשה הפכה לסמל מין מסחרי בו היא שווה רק אם היא צעירה יפת מראה. חברה מתירנית היום הרשתה לנוער גישה חופשית לחלוטין לתכנים פורנוגרפיים מסוג הגרוע ביותר והרבה אנשים פיתחו התמכרות כימית למין ואינם מסוגלים לראות באשה אדם אלא חפץ למילואי תאוות בהמיות.
דעי לך שבחברה חרדית מודעים היום על הבעיה ולאחרונה התחילו בטיפול רפואי בדבר.
כתוב תגובה ל- טיטו
קרא תגובותי לרב קאופמן ותתפלץ!
  פועה   2/01/12 20:00
ודע לך שכפי שהיהדות החרדית הגיבה והתאימה את עצמה בצלה המאיים של הנצרות שקמה עליה להכחידה, לאחר שבמשך כ-350 שנותיה הראשונות הייתה הנצרות ענף יהדות שלם, מוחרם ומנודה ע"י היהדות החרדית, כך תאלץ גם החרדיות המודרנית להתאים עצמה לחיים בצילה של החילוניות, שכן אם היא לא תתאים עצמה, גם גורלה יגזר להכחד.
כתוב תגובה ל- פועה
אנחנו לא מתאימים דברי ה' לאיש
  טיטו   2/01/12 22:33
יהדות חרדית הנאמנה שרדה כל התלואות הזמן ואף פעם לא התפשרה על ההלכה ואורך חיים תורני, כך לא נתאים את דברי ה' לתקשורת המסיתה והולך רוח של דעות החולפות.
צניעות היא אבן היסוד של עבודת ה'. בשירת הים גברים ונשים שרו בנפרד (שמות ט"ו כ'-כ"א): וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן, אֶת-הַתֹּף--בְּיָדָהּ; וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ, בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת. וַתַּעַן לָהֶם, מִרְיָם: שִׁירוּ לַיהוָה כִּי-גָאֹה גָּאָה, סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם. נביא זכריה מציין שאפילו בהספד יש הפרדה בין גברים ונשים (זכריה י"ב י"ב-י"ד): וְסָפְדָה הָאָרֶץ, מִשְׁפָּחוֹת מִשְׁפָּחוֹת לְבָד: מִשְׁפַּחַת בֵּית-דָּוִיד לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד--מִשְׁפַּחַת בֵּית-נָתָן לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד. מִשְׁפַּחַת בֵּית-לֵוִי לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד; מִשְׁפַּחַת הַשִּׁמְעִי לְבָד, וּנְשֵׁיהֶם לְבָד. כֹּל, הַמִּשְׁפָּחוֹת הַנִּשְׁאָרוֹת--מִשְׁפָּחֹת מִשְׁפָּחֹת, לְבָד; וּנְשֵׁיהֶם, לְבָד.
בספרי דברים, פרשת כי תצא סימן רכ"ו חז"ל גינו חברה מעורבת וכינו אותה בלשונות שקץ, תועבה, חרם, שנאוי, אוויל.
בבית המדקש עשו עזרת נשים בעת שמחת בית השואבה כפי שצעידה המשנה וקרו זה "תיקון גדול" (סוכה נ"א). בגמרא במסכת סוטה (דף מ"ח.) חזל כינו שירה מעורבת כפריצות בעלמא וכאש בנעורת.
לרוח זו פסק הרמב"ם (הלכות שביתת יום טוב פ' ו' הל' כ' [כ"א]): חייבין בית דין להעמיד שוטרים ברגלים, שיהיו מסבבין ומחפשין בגינות ובפרדסים ועל הנהרות, כדי שלא יתקבצו לאכול ולשתות שם אנשים ונשים, ויבואו לידי עבירה. וכן יזהירו על דבר זה לכל העם, כדי שלא יתערבו אנשים ונשים בבתים לשמחה, ולא יימשכו ביין, שמא יבואו לידי עבירה.
אבן עזרא הסביר את הנושא יפה וכתב ככל שאדם יותר משכיל ורוחני הוא פורש יותר מצורכי הגוף החומרי. כל בר דעת לא יעשה צרכיו ברשות הרבים, יותר מזה, אדם שמכבד את עצמו לא יאכל ברשות הרבים ומי שיותר משכיל לא יחשוף את גופו לעיני הכל.
גדולי התורה אינם מסלפים את יהדות כפי שטענת. תורה לא משתנה ומי שדעת תורה לא מוצא חן בעיניו הוא חופשי לא לקבל אותה ולא לשמור את מצוותיה.
אני לא אתאים את עצמי לאף אחד וגם לא אנסה להתאים את אחרים לעצמי וכל שכן שלא אבקש מחילונים לכבד אותי בשמירת מצוות כי גם בלי זה אני מסתדר איתם יפה.
כתוב תגובה ל- טיטו
טיטו "מגן ולא יראה"
  יריב דה בוטון   2/01/12 22:46
אישה מסכנה וכנועה, זקוקה ממך, טיטו, להגנה (וכבוד?). נכון, יש הרבה מוטרדות גם בחברה החילונית, אולם, הן לא צריכות לשלם על כך תשלום כפול. הפיתרון הוא לתפוס ולהעניש את המטרידים - הם המיעוט הקטן והבזוי שצריך להענש. במקום לצופף את הנשים מאחור כאילו היו כבשים, צא ותפוס את המטרידים. והדוגמא של מצרים? מה, לשם אנו חותרים? ולבסוף, נבדוק את הטענה שלך על חוד התער: האם, כשאין הטרדה - גם אין צורך בהפרדה? או שאז תמצא תירוץ עלוב אחר להתחמק מ"נסיונות"? "אל תדוני" בסוגיות צניעות וגו'... אתה יכול לראות לאורך האתר את ההתכתשויות בין פועה לביני, אבל "אל תדוני"? מי שׂמך? על הדרך, אם כבר אתה מסתכל בתגובות לקאופמן, אתה מוזמן לקרוא את התגובה שלי, ולמען האמת גם של אחרים - בהיאחזותכם בחלקים הגרועים יותר ובפרשנות הקלוקלת ביותר ליהדות - אינכם אלא מרחיקים לבבות.
כתוב תגובה ל- יריב דה בוטון
תורה אינה ניתן לשיווק
  טיטו   2/01/12 23:48
תורת ה' לא ניתנה לשיווק להתאים אותה להשקפת כל אחד כדי לקרבו. לה' לא איכפת כמה אנשים ישמרו מצוות אלא שישמרו ואתן כפי שציווה.
ראיתי תגובתה של פועה וכדרכה אינה עונה לעינן, הרי אינה מכירה מקורות, חז"ל אכן קבעו שאיש מצווה על פריה ורביה ואילו אישה לא. כמוכן, אינה מכירה את מעמד האישה בהלכה וכבוד שתורה נותנת לה. אם תורת אמת לא מוצאת חן בעיניכם עשו כפי ראות עיניכם אבל אל לכם לקבוע שזו דעת תורה.
אני נוסע לפחות פעם בשבוע במה שמכונה "קווי מהדרין" ודע לך ששם תמיד יושבים זוגות נשואים ביחד ומדי פעם גם עולה נוסעת לא חרדית שמתישבת מקדימה ולא ראיתי שאיש האיר לה או ביזה אותה. כך שהפרשה זו היא מנופחת פרי הסתה של התקשורת.
אני מקבל את הארתך שבמצב ולא יהיו הטרדות יתיתר צורך בהפרדה. בינתים חייבים להגן את כבוד האישה שזה כולל גם מלחמה בתדמית האישה כסמל מיני בחברה מתירנית.
כתוב תגובה ל- טיטו
אל "תגן" על כבודה ולא פטרונה!
  פועה   3/01/12 09:04
ואל תמנע ממנה להגן על עצמה.
קשה להתווכח עם חז"ל בעיקר משום שהם לא מזוהים ולא משיבים.
האשה תהיה "סמל מין" כל עוד הגברים יתאוו לסמלים מסוג זה.
האשה צוותה להיות "עזר כנגדו" וגם "סמל מין" נכלל בקריטריון הזה, לא פחות מלפרנס את בעלה "המוסר את נפשו באוהלה של התורה".
עוצמת אתגר כיבוש היצר כמדד לטוהר הנשמה ולדבקות בתורה ובקב"ה, זאת המצאה כנראה של חז"ל. מן הסתם, זאת המצאה שספק אם שהיה חכם או רב, שרצה לנכסה לעצמו ולשמו, אז בעה"ש יש את חז"ל שיקבלו על עצמם הכל.
עוצמת הסימליות המינית הנשית תלך ותפחת ככל שיתרבו ויתגברו הישגיה, בתחומים האחרים, שהיו חסומים בפניה עד לאחרונה "בסייעתה דחז"ליה" וחכמינו וגדולינו האחרים.

כתוב תגובה ל- פועה
את לא מכירה את הנושא
  טיטו   3/01/12 16:25
מתגובתך שהזכרתי נוכחתי לדעת שאינך מכירה את הנושא ואותו את שופטת דרך דעות קדומות וססמאות רדודות.
לפני שתרצי לדון בנושא למדי בעיון ספרים אוהל יעקב ורחל ומשכן ישראל עם המקורות במקום לזרוק כאן אמירות בלתי שייכות.
יצר הגבר לא יכנע אם מזינים אותו תכנים מגרים. אני מסרב לסתכל באשה כסמל מיני, אני רוצה לראות באשה דברים וכשרונות אחרים וחברה המתירנית מרימה מכשולים במשימה זו ולכן אין לי ברירה אלא לסגור את עצמי בפני דברים שליליים האלו.
חברה מתירנית מתכחשת לנושא במקום לטפל בבעיה. הסתכלי מסביב ותראי כמה אנשים מצדיקים את קצב, כמה נשים עדיין סובלים מהטרדות מיניות בכל מקום.
כתוב תגובה ל- טיטו
הראיה שלי לא מתפלפלת היא ישירה
  פועה   4/01/12 08:46
מהראיה הזאת אני טוענת, שאי ההכרה במיניות האשה, שגם בראייתך, "נבראה בצלם השם" ומן האדם ובצמוד אליו, אי ההכרה בזה וראייתו כשלילי כחטא, כמוה ככפירה בעיקר!
ואני מתארת לעצמי שמסביב לכפירה הזאת נכתבו תלי תילים של פלפולים מתוחכמים כדי להצדיק את העובדה הפשוטה "שהמלך עירום"! בתקווה שאתה יורד לסוף דעתי.
קשה מאד לוותר על "הררי החכמה" הזאת, שנערמו בעמל התבונה היהודית, שכבה על שכבה לאורך הדורות, ולהכיר בכך, שזה כולו עמל שנעשה שוא.
"דבר אחר" הוא, להכיר ולהשלים בכך שזה מלכתחילה רצון הבורא
ולבנות קודי חיים כאלה, שיבנו על ההבנה מרצון, שלאשה מטבעה כפי שנבראה, ישנם "יתרונות מובנים" המשפיעים על הרגש הטבעי הגברי כפי שנברא. סביב ההכרה הזאת ניתן לבנות קודי התנהגות ולבוש רצוניים ושויוניים ויעילים בהרבה.
כתוב תגובה ל- פועה
אינך מבינה בשני הנושאים
  טיטו   4/01/12 18:07
אינך מבינה את יצר הגבר וגם את התורה שרואה בהתגברות על היצר תיקון האדם ועליתו הרוחנית.
תפישה שאת מנסה להציג הביאה לאסון והרס עצמי של תרבות מערב.
לחכמי תורה יש מסורת הנכונה מה כתוב בה ואיך לפרש אותה. על זה נאמר א-לוהים ברא אדם ישר והמה חיפשו להם חשבונות.
כתוב תגובה ל- טיטו
לא זוכרת שזה בתורה. הרבה בהלכה
  פועה   5/01/12 08:27
אכן איני מבינה את הסבך המפולפל הזה, אני בספק אם אתה מבין, אבל אתה אולפת לציית לכל דבר גם בלי להבין.
כתוב תגובה ל- פועה
מי שלומד הוא מבין
  טיטו   5/01/12 15:16
איני יודע למה גרמתי לך לחשוב שאני עושה ומצייט לדברים שאיני מבין. ביררתי ושקלתי דברים היטב ונוחכתי לדעת שהם אמיתיים ושלטובתי לקיים אותם. בשפה עברית הפירוש המקורי למילה אמונה הנו דבר שהתקבל אחרי אימות ראיתי ועובדתי להבדיל מהבנה לקויה שמקורה במושג FAITH הלקוחה מנצרות שפירושה קבלה עיוורת בלתי ניתנן להוכחה: CREDO QUE ABSURDUM EST.
כתוב תגובה ל- טיטו
לימוד אינו בהכרח מעיד על הבנה.
  פועה   6/01/12 15:26
כתוב תגובה ל- פועה
רק לימוד יביא לידי הבנה
  טיטו   7/01/12 20:08
מי שלומד יכול להגיע להבנה, מי שלא לומד לא יכול להגיע לידי הבנה.
רק אינני מבין מנין לך שאיני מבין דברים שאני לומד ועושה.
כתוב תגובה ל- טיטו
3
הכללות.זה כמו לומר שחילונים
  כתבת שיטנה שעושה   2/01/12 13:56
שכאילו בעד נשים מבצעים מעשי אונס.
כתוב תגובה ל- כתבת שיטנה שעושה
גילוי טפח
  המחבר   2/01/12 15:21
אין כאן הכללה כתבתי:"ההטרדות המיניות מידי חלק מבני הקהילה שלהן" היכן כאן ההכללה? במקום להעניק כבוד לנשים מסלקים אותן מן העיניים ויורקים עליהן. השיטה שאתה וכמותך מובילים היא בריחה מהמציאות, טמינת הראש בחול, וכינוי "נאצים" לאלה האומרים את האמת.
כתוב תגובה ל- המחבר
4
אוי גורי גורי...
  קיטבג.   2/01/12 15:38
גם אתה נפלת בפח גורי? כששוטפים את המוח בתקשורת נגד הימין ובעד השמאל, אתה יודע לעשות האזנה סלקטיבית וחכמה, מאד יודע. כשזה מגיע לאנטישמיות נגד חרדים, שם אתה חלק מהעדר שטוף המוח גורי ? בכנות, אני קורא אותך דיי הרבה פה באתר, באמת בכנות, ממך הייתי מצפה לקריאה ושמיעה קצת יותר ביקורתית, וקצת יותר חקרנית, ממך לא ציפיתי שתקנה כל מה שהתקשורת מקיאה בלי גבולות. אגב, פורסם פה באתר לפני כמה ימים, מחקר של עירית תל אביב, שבו היה כתוב, ש 83% מהנשים ( בתל אביב, לא חרדיות אתה יודע ) שמשתמשות בתחבורה ציבורית, מוטרדות מינית. כן כן. קראת נכון. מוזר גורי, לא שמעתי ממך מילה על זה. זה לא פי אלף חמור יותר ? סליחה. הנה הציטוט המדוייק . . . . סקר שהזמינה עיריית תל אביב השנה כי כמעט כל אישה שנייה הוטרדה מינית בפועל בתחבורה הציבורית בתל אביב. הסקר מגלה גם כי 83% מהנשים הוטרדו מינית במרחב הציבורי בתל אביב. וגרוע מכך נתוני "איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל" לשנת 2009 תיעד 106 מקרים של אונס, ניסיון לאונס, הטרדה מינית ותקיפה מינית בתחבורה הציבורית. מזעזע! יש לך מה להגיד גורי ? למה שלא תתחיל באמירה על האחים והאחיות שלך ? לא מגיל שמונה, הבוגרים. אלו של היום. ובאמת שאני עונה לך , כי ממך ציפיתי לקצת יותר. לרוב האחרים אין טעם לענות, הם באמת שטופי מוח . ממך ציתיפי לקצת יותר ועליך חשבתי קצת יותר טוב מזה.
כתוב תגובה ל- קיטבג.
הטרדה מינית אצל החילונים
  המחבר   2/01/12 17:41
אדוני הנכבד(חבל שאתה חושש להתבטא בשמך המלא כמוני)אכן יש הטרדות מיניות אצל החילונים ואפילו בשיעור גבוה. בהבדל משמעותי אחד: המטרידים אינם יורקים בפניהן של המוטרדות ואינם מסלקים אותם לירכתי האוטובוסים. אישה חילונית חופשית להתלונן במשטרה בעוד החרדית לא תעז בשל החשש מהלחץ החברתי.
כתוב תגובה ל- המחבר
תגובה לגורי.
  קיטבג.   2/01/12 18:14
על זה בדיוק דברתי גורי. ושוב, תנסה רגע להיות איתי ולא לאבד אותי, בלי ציניות. הרי אתה חוזר בדיוק על השטיפת מוח שהתקשורת משדרת בלי סוף. הרי זה בדיוק הנקודה שבה הייתי מצפה ממך לקצת קצת יותר. ושוב, מבלי לפגוע ומבלי להעליב, בחיי שמבלי. התקשורת עובדת קשה מאד למצוא את כל העוול שהחרדים עושים כלפי נשותהם, כל ההטרדות המיניות ואחרות, כל ההשפלות, וכל ההדרות. ומקהל של קרוב למליון איש, חצי מהן לערך נשים, הצליחו למצוא חוזרת בשאלה אחת. אחת. ( אולי עוד אחת או עוד שתיים ? )עם סיפור. זהו ! זה מה שמצאו גורי. ולמה זה ? כי כולן כלכך פוחדות ? או אולי, כי באמת זה נדיר , ובטח נדיר יחסית לעולם החילוני. אולי כי נשים בחברה החרדית רוצות לשבת מאחורה, נוח להן וטוב להן יותר לשבת בינן לבין עצמן ולא ליד גברים ? ובחיי שהאמירה שלי פה, המבט הקצת חקרני וקצת סקפטי, מתבקש פה. ואתה גורי, יודע להסתכל על ההזנה התקשורתית במבט סקפטי וחקרני. מקומם שאתה שוכח את זה כשזה מגיע לחרדים, לכמעט אנטישמיות. דווקא אתה שמלא אהבה לחלקים גדולים בעם ישראל. שבוע רצוף הכותרות בכל העיתונים חדשות טלווזיה וכו מלא בחרדים. ומה מצאו ? גבר שקרא לחיילת פרוצה ? גבר שביקש מאישה לעבור לאחורי האוטובוס בקו מהדרין ? גבר שירק על ילדה קטנה ( מעשה מכוער לכל הדעות ) ואתה גורי , לא רואה את המגמתיות ? לא רואה את מסע ההסתה ? לא רואה כמה זה זדוני אכזרי וחסר פרופורציות ? כשזה מגיע לאחיך החרדים טחו עיניך וכל מה שבתקשורת נעשה אמת. ? אורים ותומים ? על זה עצוב לי גורי, באמת ובלי ציניות. ושוב, מבלי כוונה להעליב ומבלי כוונה לפגוע. רק עם קריאה , אנא, פקח עיניך. כי אתה יכול. המשך ערב טוב.
כתוב תגובה ל- קיטבג.
נולדתי בירושלים
  המחבר   2/01/12 20:43
נכבדי-נולדתי בירושלים וחייתי בשכונת גאולה (שהייתה חילונית), עד לגיוסי לצה"ל. אינני ניזון מהתקשורת,הסבריך מתאימים לעולה חדש שזה עתה הגיע. על בשרי חשתי את אלימותם של החרדים הקיצוניים שחוצפתם גברה במהלך השנים. הורי המשיכו לגור בשכונה שנים רבות. השכונה הלכה והתחרדה,כדי להימנע מפגיעה ברגשותיהם של שכניהם החנתי את רכבי הרחק מביתם וזאת גם מחשש לניפוץ שמשות הרכב ומפגיעה בילדי. בשבתות כשפתחנו מטריה להגנה ממטר סוחף, הטיחו בנו קללות ונאצות. הלכו ורבו המקרים בהם נופצו חלונות של רכבים שהעזו להתקרב לשכונה קודם שחסמו אותה במחסומים. תקצר היריעה לספר לך את הסבל הרב שעברו הורי שנאלצו להפעיל את הטלוויזיה שלהם בחדרי חדרים מאימת שכניהם. קיטבג הנכבד-חבל שהעובדות מבלבלות אותך ואתה נשאר בשלך.
כתוב תגובה ל- המחבר
נסיון לחדד קמעה.
  קיטבג.   2/01/12 22:18
תודה עבור התגובה הרצינית עיניינית גורי. אני מבין מאיפה אתה בא, אני מבין את החוויות ילדות שעברת. בתור מישהו שגדל בשכונה חילונית לתפארת רק בסכמיכות גדולה מידי לשכונות עוני, ופשע, אני יכול להזדהות עם החווית והתחושות שלך. יחד עם זאת. אני שנים רבות, רבות מאד , פוגש את המגזר החרדי מידי יום, אני פוגש אותם בעבודה, במסחר, בארועים שלהם, ובעוד הרבה הרבה מקומות, בהיותי מי שאני, אני נכנס איתם לשיחות ולהכרות, ואני גאה להגיד שאני בן בית בהרבה בתים חרדים, ואני לא תמים, אמנם לא בגילך, אבל לא רחוק מגילך, אני יודע איזה הצגה מראים לי ואילו דברים הם אמתיים ואותנטיים. אני מכיר אותם גורי. אני יושב איתם לשיחות נפש, על העולם שלהם. על החיים שלהם. עם כל מה שכרוח בו, עם כל הקשיים שבו. ותשמע,אין כלום, כלום, ואני חוזר, כלום, ומתוך הכרות, שמלמד על ההתנהלות שאתה מספר עליה. אז אני לא בירושלים, ולא בגאולה, ואני מבין שיש שם פאנטיות יותר מאשר אני פוגש, אני מבין כמו שהם עצמם אומרים, שיש קבוצה מאד קטנה אבל מאד מתלהמת. אני דיי משוכנע גורי, שגם אתה פגשת עם השנים, הרבה חרדים, שלא היה להם כלום עם לקלל או לשבור שמשות. אני לגמרי משוכנע בזה. יודע משהו. תשמע. נגש אלי היום חרדי אחד שאני מכיר שנים, עם עיתון, יתד נאמן. מראה לי, תקרא תקרא , הנה, בדף הראשי. כתוב שם גורי, קריאה בענק, שכל הרבנים חתומים עליה, כתוב שם, התורה דרכיה דרכי נעם, וודאי שאין רשות לאף אחד להעיר למישהו שיושב שלא במקומו בקווי מהדרין, ובוודאי שאסור להעליב או לפגוע במישהו גם אם לא נוהג כמונו, ועוד ועוד ועוד, וכתוב שם גינוי חריף לאלו שעשו מעשים. והחרדי הזה בוכה לי, ממש בוכה לי. אומר , אתה הרי קורא את כל החדשות כל היום, איזה שהוא עיתון כתב את הגינוי הזה של כל גדולי הרבנים שלנו? איזה שהוא אתר אינטרנט או תחנת טלווזיה הביא את זה ? התביישתי. קראתי אלף פעם, הם לא מגנים הם לא יוצאים נגד וכו וכו. אבל כשהם כן. אף מילה לא, בעיתנות זה לא מופיע. וזה בדיוק העניין גורי. וזה בדיוק הצפיה שלי מאדם כמוך. אל תקנה כל מה שמוכרים לך בכזאת קלות. גם אם החווית שלך ממאה שערים וגאולה היו לא נעימות. גם אתה יודע שהם היו עניין של קומץ מתוך הקומץ. ושהרוב המוחלט הוא לא כזה. אתה מבין, איפה שאני גדלתי, היו עושים עסקאות סמים מתחת לבניין וסוחרים בסחורות גנובות בין החצרות. ואף פעם לא עלה על דעתי, שהחילונים סוחרי סמים או גנבים זה תמיד היה מובן מאליו שהחילונים לא סוחרי סמים ולא גנבים, להוציא מיעוט מאד קטן ובטל. תודה עבור התגובות העינייניות והמושקעות שלך . בברכה.
כתוב תגובה ל- קיטבג.
5
מעלילה ומגעילה
  טוכמאייר   3/01/12 08:48
ההיסטוריה המרדנית שלה רומזת על סיפור הפוך שבו היא הייתה היוזמת לחיכוכים ולנגיעות האגביות
כתוב תגובה ל- טוכמאייר
היא מתארת מציאות ידועה
  בת שבע רחל   16/01/12 11:22
מה שגב' טוכמאייר מספרת זכור לי ולחברותי היטב .

בחדרי חדרים בינינו היינו מתארות את החוויות האלה .

כתוב תגובה ל- בת שבע רחל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il