w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
נתניהו וסמוטריץ' מפקירים את הכלכלה    היבריס שלא ייאמן מול משפחות החטופים    דני דנון אינו מתאים לתפקיד השגריר באו"ם    הרגע בו צריך היה להכריז על שירות כללי לכולם
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מי לא בא לרקוד עם הניצולים בשדה התעופה ולא עשה מן המבצע הון פוליטי? מי שהחליט עליו - יצחק רבין
צבי גיל
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כמה שנים לאחור תחקור ועדת החקירה הממלכתית את מלחמת חרבות ברזל?    אם תחקור רק שנתיים לאחור, אז היא תתמקד בסיכול של נתניהו, גלנט והלוי אשר במשמרת שלהם אירע האסון ותחטיא את מטרתה    אם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
חסר לי היום הקול הצלול של פרופ' ישעיהו ליבוביץ, שישמיע את קולה של היהדות היפה וההומאנית נגד גלי ההתבהמות הגסה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בועלי נדה מול המשתמטים מהצבא
מאת: גורי גרוסמן  |  28/02/2012
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אם יבוטל גיוס חובה של נשים
  יישרתו גם חרדים   28/02/12 10:32
מצב הענינים בצה"ל ידוע לכל מי ששירת שירות חובה. במלים עדינות, משמש צה"ל כמועדון היכריות לאומי לצרכי נישואין ושלא לצרכי נישואין. לכן שומרים אירגוני הנשים על נכס זה כאוצר יקר. מבחינה לאומית מהווה שירות נשים בצה"ל אסון. הן מסיחות את דעת הקצינים ממשימות ההגנה על המולדת ואנו עשויים עוד לשלם בקיום הלאומי בגלל השטות הקולוסאלית הזאת. עם ביטול גיוס החובה של נשים לצה"ל, יישמט התירוץ האחרון מתחת לרגלי החרדים, והם יידרשו לשרת בצה"ל או בשירות לאומי, כמו כל יתר הגברים. לא ברור מדוע לא נישמע קולו של גורי גרוסמן בענין השתמטות הסקטור הערבי מכל שירות לאומי. כנראה שגרוסמן רוצה להשתלב בנוף הפוליטי הקורקטי בישראל: רדיפת יהודים, נופך אנטישמי ואנטי-ציוני בכל הזדמנות אפשרית.
כתוב תגובה ל- יישרתו גם חרדים
המאמר מצויין
  דסיה   28/02/12 10:47
מאמרו של מר גרוסמן הוא נכון,אמיתי וראוי וההשוואה שלך היא לא יותר מהבל וגבוב שטויות, מה הקשר לגיוס בנות למלוי חובתו של כל בחור לבטחון ארצנו ועמנו, ואם אתה לא מבין את ההבדל בין חובת השרות של בחורים יהודים לבין הבעייה שיש עם גיוס ערבים אז יש לך בעייה קשה בהבנה.
כתוב תגובה ל- דסיה
המגיב לא מצטיין בשכל
  אחי בנימין   28/02/12 13:50
אם לסבתא היו גלגלים. כך בערך נראים הנימוקים שלך.
נשים ילכו לצבא והחרדים ימשיכו להתחמק עד שימצאו את הפתרון שיכופף להן את הימד ולא ישאירו את העהודה קשה והמסוכנת לחילוניים ויתפנקו להם על חשבוננו.
כתוב תגובה ל- אחי בנימין
פטור מסיבת ירא ורך לבב...!
  ירון זכאי 1   1/03/12 12:19
הדבר הראשון שהחילוניים צריכים לדרוש הוא שאם חרדים טוענים שאינם יכולים להתגייס מסיבות דת; יכתב בתעודת הפטור כי הוא ניתן לאדם "ירא ורך לבב". רש"י כבר הסביר כי מי שירא ורך לבב פוחד ללכת למלחמה בגלל העבירות שביצע מחשש שאלוהים ייקח שם את נשמתו. והחרדים יודעים שיש בניהם הרבה עבריינים בתחפושת. אין טעם לשחרר פחדנים בלי שלפחות תהיה אמירה מוסרית ערכית לשחרור. ובאשר לצבא ללא נשים. ממילא עולה שיעור הדתיים בצבא בהדרגה, וכיוון שקשה להם עם נשים בצבא, סביר להניח כי בעוד עשור לערך יהיו כל כך הרבה גברים לגיוס, עד כי הצבא יוותר לחלוטין על שפע הנשים, ובעיקר על הקצינות הפמיניסטיות נוסח היועל"ן, אשר משבשות את תפקודו ללא צורך.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
2
הצחקת אותם עם "הברית הישנה"
  פועה   28/02/12 11:32
הם מזמן סתומים לתורה והתורה סתומה להם.
כפי שהנצרות העדיפה ברית חדשה ויצרה מעמד של מתווכים חצי אנושיים בין המאמינים לבין האל, כך גם היהדות שלאחר החורבן
טפחה את מעמד הרבנים ופוסקי הדור כמתווכים אנושיים בינה לבין האל.
צטט להם כאוות נפשך מן התורה, זה לא מזיז להם את קצה הפאה
ולא מרעיד להם את קצה הציצית.
כתוב תגובה ל- פועה
אינך מכירה את הנושא ואינך מנמק
  טיטו   28/02/12 20:29
ראשית כל, לא נימקת כלל את קביעותך. למה את מכניסה כאן מונחים נוצריים שאת גם לא מכירה. אילו למדת לפחות הקדמה למשנה תורה של רמב"ם היית מבינה שלהבדיל מנצרות אין סמכות עליונה לאדם "קדוש" אלא להלכה פסוקה מפי בית דין ודבר זה קובע בתורה מאז ולתמיד.
כתוב תגובה ל- טיטו
המשנה מקבילה לברית החדשה.
  פועה   29/02/12 18:26
היסטורית, אחרי החורבן ועקב החורבן, היסטורית חל פיצול ביהדות. זרם אחד שכלל האליטה הרוחנית ואת הרוב הדורסני יצר את המשנה וזרם אחר מיסטיקני נרדף ומוחרם יצר בהדרגה את כתבי השליחים וכדי להתמודד ולהתחזק הרבה לגייר נכרים כדת משה וישראל, וכך להרבות את קהל מאמיניו.
שני הזרמים ראו בתורה "ברית ישנה" והתקיימה ביניהם תחרות יריבות ומתיחות (כפי שקיימת גם היום בין זרמי יהדות).
לכן המונח "ברית ישנה" הגם שהוא מונח נוצרי, למעשה התקבל גם על דעת היהדות האורטודוקסית המסתגרת.
כתוב תגובה ל- פועה
באמת אינך מכירה את הנושא
  טיטו   29/02/12 22:35
נוצרים היו זרם שולי בקרב יהודים לעומת פרושים, צדוקים ועיסיים. כאשר קבוצה זו לא התקבלה אצל יהודים פנה פאולוס אל הנכרים וביטל את מצוות התורה.
דבר שני, נצרות לא קמה מתוך זרם מיסטיקאי יהודי (כת העיסיים) כפי שנוהגים לחשוב. זה הסביר לי נזיר נוצרי אורתודוקסי רם הדרג. הרי נצרות המקורית הנה נצרות אורתודוקסית ולה אין הרבה דברים משותפים לכת העסיים. רומא בתחילה היתה אפרכיה אשר ממנה נפרדו קתולים על רקע מחלוקת התיאולוגית ב-1054 ומהם נפרדו פרוטסטנטים ב-1517. כל הדמיון בין העיסיים לנוצרים מוצאים דווקא בתפישה הקתולית שהנה הרבה יותר מאוחרת.
משנה נערכה בצורתה הסופית בתחילת מאה השניה לספירה מאוסף השמועות ועדויות שהיו קיימות זמן רב לפניכן כתזכורות של חכמים ובית מדרשם. ברית החדשה קיבלה צורתה הסופית מאוחר לכך ומהותית היא שונה מאוד ממשנה שהיא חומר משפטי.
מנין לך שיהודים השתמשו במונח "ברית הישנה". לא מצאתי שום מקור יהודי שמכנה תנ"ך כ"ברית הישנה", אפילו במונח "ברית החדשה יהודים העדיפו לא להשתמש כדי שלא ישתמע שישנה "ברית הישנה".
כתוב תגובה ל- טיטו
הבנו אתה "מלא כרימון" שלא מבין
  פועה   2/03/12 09:15
כוונתי לנצרות היהודית עד לצעדו המנתק והבלתי נמנע של שאול התרסי.
לא כוונתי לתוכן המשנה מול הברית החדשה, אבל היצירות האלה משקפות את הבדלי הגישה. היהדות החדשה (הנצרות המיסטית) ייצרה כתבי קודש חדשים, היהדות השמרנית יצרה פרשנות והרחבה
לתורה (הברית הישנה)ולאחר מכן בהדרגה חתמה וסגרה אותה.
ברור לחלוטין שהיהודים לא יכלו לאמץ את ההגדרה "ברית ישנה"
אבל בפועל, גם אם לא נעים לך, התורה שבע"פ הפכה את התורה שבכתב "לברית ישנה".
זה ברור לחלוטין, שהתורה שבע"פ התפתחה בהדרגה כמענה יהודי מתחדש להתפתחות הברית החדשה שהפכה מיהודית לנוצרית ע"י שאול התרסי.
כתוב תגובה ל- פועה
אל תדוני בדברים שאת לא מבינה
  טיטו   3/03/12 22:53
אני רואה שאת לא מבינה הרבה ביהדות ולכן כתבת דברי הבל.
תורה שבכתב ותורה שבעל פה אינם שתי בריתות שבאו אחת אחרי שניה ובזמנים שונים. תורה שבעל פה לא נוצרה פתואם אחרי כתיבת ספרי ברית החדשה. תורה שבעל פה הנה מסורת ארוכת שנים שמקורה גם בסיני והנה לך הוכחות לכך במאמר הזה.
כתוב תגובה ל- טיטו
אתה מלא עד שאין יותר מקום לפשט
  פועה   4/03/12 08:25
אין שום סתירה מהותית בין טעוני הפשוטים לתגובותיך המעמיקות. אם תצליח לקרוא את הדברים כפשוטם יש סיכוי קלוש שתבין זאת.
זה לא קשור ליהדות או לאמיתות של "כתבי קודש" שנכתבים בידי חכמים בני אנוש, שעליהם כבר אמר קהלת: "הבל הבלים הכל הבל"...
כתוב תגובה ל- פועה
במילים פשוטות הפרכתי אותך
  טיטו   4/03/12 16:12
בדרך פשוטה והמובנת לכל בר דעת הפרכתי את טענותך:
פרושים, בעלי מסורת וחכמים לא היו אצולה כפי שטענת אלא ברי פלוגתא שלהם צדוקים.
משנה אינה תגובה לברית החדשה משום שבזמן הזה כת הנוצרים היתה קבוצה שולית, הרי יוספוס פלביואס בכתביו הקדיש ליהושוע הנוצרי רק משפט אחד.
הסברתי לך שראשית הנצרות לא מקורה בכתות יהודיות המיסטיות כפי שטענת, מיסטיציזם בנצרות הוא פרי הוגים קטוליים המאוחרים כמו טומה אקווינסקי.
הוכחתי לך שתורה שבעל פה קדמה בהרבה את ברית החדשה ואינה ברית בפני עצמה כפי שטענת. אם את רוצה לטעון אחרת התיחסי ענינית לטענות שהעלתי במאמרי.
לגבי אמיתת כתבי קודש וקבלת תורה ממקור העליון ראי בקשורים האלו:
ספרי בראשית ושמות
ספר דברים
כתוב תגובה ל- טיטו
מפריח יונים ובונה עליהם מגדלים
  פועה   5/03/12 17:43
אתה מתאמץ להוכיח לנו "שהשמש זורחת" בבוקר "ושוקעת בערב". ואנחנו רואים את זה כל יום, כפי שראו את זה בשעתם כותבי ועורכי "הברית הישנה".
היצירה האסופה החשובה והמשפיעה הזאת, בעיני, אינה הוכחה לדבר, משום שאיני זקוקה להוכחות מהסוג שאתה מתפלפל בתוכן.
ואני בטוחה שאתה מסוגל גם "להוכיח" שהתורה שבע"פ נתנה לעם ישראל בהר סיני ע"י משה.
ולעינינו, כפי שאסופת "הברית הישנה" ו/או התנ"ך אלו כתבי חכמים שנהגו ונכתבו במשך דורות, כך המשנה לא בהכרח "פרצה פתאום" לאחר החורבן. גם היא אסופה שחלקה אולי קדם לחורבן
החשוב לעינינו זה שזה כונס ונערך והתקבע בתודעה היהודית לאחר החורבן ובתהליך מקביל מהבחינה ההיסטורית, להתעצמות היהדות המשיחית במשך כ-250 שנה שהפכה בהמשך לנצרות.
כתוב תגובה ל- פועה
תנמקי
  טיטו   5/03/12 18:07
סתרתי את טענותיך ונימקתי את טענותי, את שוב פעם חוזרת על הטענות שהפרכתי. במקום לחזור עליהן אין ספור פעמים תנמקי אותן, חזרות רבות על אותו טיעון אינן מוכיחות אותו.
כתוב תגובה ל- טיטו
3
תגובה למי שבאמת רוצה באמת
  עמוס שנער   28/02/12 15:06
אענה בכמה נקודות: 1] הצבא בזמן התורה היה שונה מאוד מהצבא של היום. למעשה אז בכלל לא היה צבא, אלא, לפני מלחמה יצאו תלמידי חכמים באופן יזום ובלי צבא מסודר [כן דווקא תלמידי חכמים] ואם היה לישראל זכות אז הם ניצחו כמעט בלי להתאמץ. כשכתוב שהירא ורך הלבב פטור ממלחמה הכוונה לאדם החושש והירא בשל הפגם בעבודת השם שלו. הוא פטור ממלחמה!!! [בצבא עם נשים לא צנועות כל החיילים היו פטורים בשל סעיף זה]. לתלמידי החכמים השם עשה נס ולא קרה להם מאומה כל עוד לישראל היה זכות. היום ההשגחה רחוקה מאיתנו ואין מלחמות כאלו יותר. אם כי לא מעטים הסיפורים על ניסים והשגחות פרטיות גם במלחמות של היום. 2] כשרואים איך מדינת ישראל עדיין קיימת בניגוד לחוקי הטבע אז כנראה שהלימוד בישיבות ובכולל מועיל גם אם זה נראה מוזר. 3] החרדים בכלל התנגדו להקמת המדינה וחלקם חיים כבר דורות רבים בישראל עוד לפני הקמת התנועה הציונית ולא בזכות המדינה הציונית כאשר אלו שעלו לישראל בעבר עשו זאת מבלי שתהייה מדינה במסירות נפש ובחיים תחת עוני רב. כאשר נציג התנועה החרדית רצה להגיע להסכם עם הטורקים לחיים תחת שלטונם אז באו מהתנועה הציונית ורצחו אותו וזה כנראה הרצח הפוליטי הראשון עוד לפני רבין וארלוזורוב וסליחה שאינני זוכר את שם הנרצח. 4] יתכן שחייהם של תלמידי החכמים ללא מדינה כאן בארץ היה בטוח יותר ואף אחד לא היה כופה עליהם את לימודי הליבה וכדומה. 5] מבחינת החרדים אנו עדיין חיים בגלות כי גלות זה לא רק חיים מחוץ לישראל אלא חיים ללא בית מקדש וללא שלטון מסודר בדרכי הדת. אין הרבה הבדל עבורם בין שלטון יהודי שכופה עליהם את לימודי הליבה להתערבות של הכנסיה בדורות קודמים ללימודי חול. אין הרבה הבדל עבורם בין הסתה של גויים להסתה החילונית יהודית נגדם. ההיסטוריה לא השתנתה. במלחמתם של המכבים נגד המתיוונים והיוונים נטענו אותם טענות בדיוק כנגד היהודים הדתיים: חשוכים, לא הולכים לתיאטרון, לא מפתחים את הגוף [תרבות הכדורגל של היום למשל] וכו'. כך שלא תמיד אני מבין את החילוני שחוגג חנוכה שהוא חג ניצחון הדתי על החילוני אך מילא. בקיצור אנחנו עדיין בגלות רק הפעם תחת שלטון יהודי. 6] למרות הכל. לו היה קם צבא ברוח היהדות אז היו מתגייסים יותר. חייל שנמנע מלירות על האויב שלו למשל, אף על פי שבסבירות גדולה האוייב מעוניין לחסלו וכל זאת בגלל שאינו יודע במאה אחוז שהאוייב מעוניין להורגו אז אותו חייל הוא לא הומני, אלא הוא טמבל או מסכן המחויב להקשיב לחוקי הצבא שנועדו לרצות את האמריקאים ואת דעת הקהל העולמית. צבא שבו דעת הקהל חשובה יותר מערך החיים הוא צבא בעייתי וכל זאת עוד לפני שנגעתי בענייני צניעות [דבר שהיה מאוד פוגע בצבא המקראי לנצח כפי שטענתי קודם לכן], ניבולי פה ופגיעה בשלמותו הנפשית והרוחנית של החייל. 7] חייל תורם למדינה 3 שנים פלוס מילואים. חרדי תורם למדינה מלבד חוסן רוחני ששומר עלינו. מאה ועשרים שנה של נתינת כספי מעשרות לארגונים שמזכים גם את החילוני כמו: "עזר מציון", "יד שרה", "הארגון של הרב גרוסמן", "הצלה", "זקא" ועוד.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
הזכרת לי בדיחה
  המחבר   28/02/12 17:42
במלחמת השחרור כשצפת הייתה במצור קשה על סף נפילה בידי האויב, הגיעה ברגע האחרון יחידה של הפלמ"ח שלוחמיה בחירוף נפש שיחררו את צפת. כששאלו את חרדי צפת כיצד ניצלה צפת? הם השיבו:"בזכות העבודה ובזכות הנס. העבודה- היא התפילה שלנו, והנס- שהפלמ"ח הגיע בדיוק בזמן. אם זוהי תפיסת העולם שלך אין שום הצדקה שבעולם שבועלי נדה, מחללי שבת, ואוכלי נבלה וטרפה יממנו מעמלם את לימודיכם, את מזונכם ואת טפכם.
כתוב תגובה ל- המחבר
אתם לא מממנים אותנו גרוסמן
  עמוס שנער   28/02/12 19:55
בס"ד קודם כל אפתח בהמלצה. לו היית פונה בשמך ולא בשם: "המחבר" הייתי יודע כמעט בוודאות שמדובר בך כי לרוב הכותבים יש שם שמור במערכת. אך ארשה לי ליהנות מהספק שהכותב הקדיש מזמנו עבורי ותודה. כן. הניסים של היום מתבצעים בדרך הטבע כדי לאפשר בחירה חופשית באמונה ובכל זאת. כמה סיפורים יש לנו על מקרים של: לו זה רק היה כך ואבדנו. אנחנו לא חיים על חשבונכם. רוב החרדים מתפרנסים. אם לא בעצמם אז באמצעות נשותיהם. אפשר להתווכח אם זה נראה טוב אך כמה משפחות חילונים יש עם מפרנס אחד? המון!!!! וכמה חילונים בלי אף מפרנס? גם המון. ולמען הסיר ספק אני בעצמי עובד בחינוך מיוחד. הקהילה שלנו יותר יעילה והיא מצליחה באמצעות ערבות הדדית להימנע מחוגים יקרים וכדומה. כאשר מדברים על תקציב שמורכב גם ממסי החרדים לא אומרים כשנחנך תיאטרון, כסף לחילונים. מתנ"ס - כסף לחילונים וכו' כמובן שהציבור החרדי לא קטן וטבעי שגם לצרכיו צריך לדאוג אך כשבונים מקווה או בית כנסת זה פתאום כסף לדתיים. כך שמדובר בדמגוגיה. שלא נדבר על כספים רבים שנעלמים באוניברסיטאות, תיאטרון ולעמותות שונות כולל העמותה התמימה למלחמה בסרטן [הקש בדלת] כסף רב אינו מגיע בכלל ליעדו. אגב מלא כסף זר המעשיר את ישראל נכנס לכאן מתורמים דתיים מחו"ל שזה גם טוב לכלכלה הישראלית. לי אין בעיה שיינתן לחרדים אוטונומיה. הם יחיו בכמה אזורים מצומצמים. ישלמו מיסים מצומצמים רק עבור הוצאות הביטחון ובכל השאר הם ידאגו לעצמם כאשר הם גם יקנו רק בחנויות שלהם כדי לא להעביר כסף דתי ליד חילונית וההיפך. נדמה לי שהחילונים יהיו אלו שיתנגדו למהלך. כשטומי לפיד ז"ל היה בממשלה לא הייתה נציגות חרדית באותה ממשלה וסוף סוף היה ניתן למלא את כיסי החילונים בכסף הגזול אך מה קרה? מצב הכלכלי לא השתפר כלל!!!! ואפילו נעשה רע יותר אז מי הגנב? שאל בשירות בתי הסוהר שהם חילונים. כמה משתקמים באגף הדתי בו רובם נעשו דתיים רק בתוך כותלי הכלא, חזרו לפשע וכמה באגפים החילונים ותראה כי מגיע לחרדים גם את אות שיקום האסירים שחוסך כסף למדינה. אתם לא מממנים את לימודנו מזוננו וטפנו אלא אנחנו מהעמותות שלנו למרות עוניינו דואגים לבתי תבשיל לנזקקים למימון מזונכם, דואגים לתת שיעורים בחינם לאלו שבורחים מהחיים החילוניים המטורפים ואף מקבלים לחינוך הדתי תלמידים חילונים כי הוריהם פוחדים מהאלימות בבתי הספר החילונים ובכך אנו דואגים לחינוך של ילדכם, מונעים עבריינים לעתיד ומעשירים את החברה הקרה שלנו בגומלי חסדים. ומה נשאר? דברת על מימון חילוני של לימודינו מזוננו וטפנו אז בעניין טפנו אנו הצלנו באמצעות מעשרות שמממנים את ארגון אפרת אלפי ילדים חילונים מהפלה סתמית ובכך מימננו גם את טפכם וגם דאגנו לריבויי האוכלוסיה שהרי אמר בזמנו יאסר ערפת כי כוחם של הפלסטינאים הוא ברחמן של הנשים.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
תגובה
  אני100   28/02/12 20:52
בדיחה יפה.
אבל עכשיו קצת ברצינות אתה המחבר מצביע על החרדים שמתפרנסים מהחילונים?!
תגיד לי מה הייתה עושה מדינת ישראל בלי הסיוע האמריקאי האזרחי והביטחוני של מיליארדי דולר כל שנה?!
כל המדינה הזו היא מדינה של "שנוררים" קבצנים.
על איזו עצמאות כלכלית ו/או מדינית אתה מדבר?!
כתוב תגובה ל- אני100
יש כאן הבדל מהותי
  טיטו   28/02/12 21:50
נכון שאנחנו מקבלים סיוע של ארה"ב, אבל אנחנו לא תלוים בה כפי שנוהגים לחשוב. ההבדל המהותי הוא שאנחנו נלחמים בכחות עצמנו ואמריקאים עוזרים לנו בכך אבל אינם נלחמים במו ידיהן עבורנו. הרי כל בר דעת יסכים שאנחנו קיימים כאן בעיקר בזכות המלחמות שניצחנו ובזכות כח הצבאי שיש לנו ולא בזכות ארה"ב ויהודיה שכן עוזרים הרבה. כל בר דעת גם יודע שאף אחד לא ילחם בעדנו ולא יסכן חייליו למעננו.
אם תרצה לטעון שה' שומר עלינו דע לך שהשגחה העליונה היא פועל יוצא של קשר שלנו עם ה'. כמה אנחנו באמת מקפידים על הלכות ומצוות ה' לא צריך להזכיר לך. לכן, במצב הנוכחי עלינו להרבות בהשתדלות.
כתוב תגובה ל- טיטו
העלאת הבטלנות למעלת עבודת האל
  פועה   2/03/12 14:08
כל כולה זה כפירה בעיקר! אלה שחיסלו את דה האן עשו זאת בשליחות אלוהים, הוא כפר בעיקר מהבחינה לאומית, וגם מבחינה דתית היות שהיה הומוסקסואל!
אגב, האם החרדים של אז העלו בדעתם לבקש בדל של תמיכה לבטלנותם מהסולטן התורכי?...
נולדתם לתוך קבצנות ובטלנות ושכנעתם את עצמכם בכזב הבזוי, שאתם מביאים בכך חוסן חברתי.
כתוב תגובה ל- פועה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il