|
אורי מילשטיין
רב-טוראי אדולף היטלר הבין את חוקי קו הדם יותר מגנרלים; הדמוקרטיות תפקדו רע; ליקוייה של הניטרליות; היה מידע בשפע אך המפקדים הבכירים לא הבינו אותו ופֵרשו לא נכון; סוד מצויָנותו של רו...
|
|
|
מנחם רהט
המרוץ לכהונת הרבנים הראשיים מגיע אל הישורת האחרונה ללא תמיכה ממוקדת במועמד אחד מטעם הציונות הדתית, מה שפותח את הדרך לבחירה נוספת, זו הפעם הרביעית, של רבנים חרדיים לראשות המוסד שהחר...
|
|
|
איתמר לוין
"לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים", אמר המדינאי האגדי לפני 50 שנה. מאז הוכח שוב ושוב עד כמה צדק, וכעת הדברים אולי ברורים יותר מאשר אי-פעם
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
זאת ממשלה שחלק ממנה לא שירתו בצבא או היו ג'ובניקים ומה שחשוב לא פחות - בניהם אינם משרתים בצבא כעת, כאשר אנו במלחמה וחסרים לצבא אלפי חיילים
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
דיפלומטית, פוליטיקאית אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.
|
|
|
|
|
רב, פוליטיקאי יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
|
|
|
|
|
כלכלן ישראלי יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
טל איפרגן |
|
7/06/12 07:41
|
|
|
|
"השממה החלה לפרוח. והחלומות והאשליות, הפכו לשוליות."
לכאורה מצב שהתרחש אצל הדוברת, אך ניתן לחתום שהקורא ירגיש זהה לאחר קריאת השירים היפים.
|
|
כתוב תגובה ל-
טל איפרגן
|
|
|
|
2 |
|
|
שושנה ויג |
|
7/06/12 09:06
|
|
|
|
יישר כוח לאדלינה שקראה בשיריה של חיה בנצל בדייקנות והעניקה לנו מאמר על שירתה של המשוררת. וכן, הספר יצא לאור בהוצאת פיוטית. לרכישה נא לפנות לחיה בנצל!
שושנה
|
|
כתוב תגובה ל-
שושנה ויג
|
|
|
|
3 |
|
|
יוסף כהן אלרן |
|
7/06/12 09:50
|
|
|
|
אדלינה קליין ברשימתה נוגעת בפצעה של המשוררת חיה בנצל. מקריאת שיריה של המשוררת, דומה שפצעה הוא עצם הגילוי של עצמה, עם ההבנה שיש בה אישיות נוספת, משוררת. הפיצול של אישיות האמן הוא אולי רע הכרחי, קיים, הוא עצם אומנותו, ולא פלא שחיה בנצל האדם מנהל דו-שיח מתמשך עם שתי הישויות שיושבות בתוכה - זו של האישה היומיומית, הנראית, וזו של האמנית, האני הפנימי שלה, זו שמהלכת בתוכה ורק היא חשה אותה. אדלינה ידעה למצוא את ההתגלות העצמית של המשוררת, כמו כדומה גם את חששה והתרגשותה מפני הפנימי שלה ומעצם ההתוודעות אליו, ההתלבטות על ערכו והשאלה מה יכולתו - וכך ידעה לציין את ההתבוננות הגדולה של המשוררת לתוך עצמה. המשך יצירה מאתגרת לחיה בנצל, ומחמאות לאדלינה קליין על התעמקותה.
|
|
כתוב תגובה ל-
יוסף כהן אלרן
|
|
|
|
4 |
|
|
אביחי קמחי |
|
8/06/12 08:19
|
|
|
|
תודה לאדלינה על מאמר יסודי ומעמיק שחושף את הספר בצורה ראויה וברכות לחיה בנצל לרגל הוצאת הספר בתקווה שרבים יתבוננו בו עמוקות
|
|
כתוב תגובה ל-
אביחי קמחי
|
|
|
|
5 |
|
|
חיים ספטי |
|
8/06/12 14:10
|
|
|
|
את "היושבת בתוכי",ספר הביכורים של חיה בנצל,קראתי בזמנו, כשקבלתיו ממנה,ושבתי וקראתיו כעת,לאחר קריאת מאמרה של אדלינה קליין.חיה הינה משוררת לירית בעיקר,ובמקצת משיריה (כגון בשער "נשמת האל") היא גם משוררת הגותית.בשירי ששת השערים שבספרה היא מתבוננת בעצמה,בנפשה ובחייה.היא מעלה בשיריה אף את יחסה להוריה וזכרונותיה לגביהם וכן את יחסה אל השירה ואל שירתה שלה,בשיריה הארס פואטיים שבשער "נשמת השיר" וכן את מחשבותיה ותחושותיה בנושא האמונה באלוהים ותהיה על מקורות הבריאה(למשל בשירים "אצבע אלוהים" ו"שיחה עם אלוהים").אדלינה קליין במאמרה מתארת את פניה השונות של שירתה של חיה. לדעתי זהו מאמר יפה וטוב,ויפה גם שאדלינה כותבת לא רק על ספריהם של משוררים שכבר זכו להכרה, אלא, באופן מתמשך ושיטתי, נותנת במת ביקורת גם לספרי ביכורים. זהו נוהג יפה.אדלינה אינה מן המבקרים ש"הולכים על בטוח" וכותבים רק על משוררים שפרסמו כמה ספרי שירה וזכו כבר להכרה, והיא ראויה לכל שבח על כך.
|
|
כתוב תגובה ל-
חיים ספטי
|
|
|
|
6 |
|
|
שרה א קרפנוס |
|
8/06/12 16:28
|
|
|
|
שוב כדרכה ובדרכה הייחודי, עושה אדלינה קסם במילותיה במאמרה על ספרה של חיה בנצל.
אין לי אלא להצטרף לכל מילה כתובה ולהוסיף - נפלא.
|
|
כתוב תגובה ל-
שרה א קרפנוס
|
|
|
|
7 |
|
|
בנצל חיה |
|
11/06/12 13:25
|
|
|
|
ברצוני להודות לכל אלו שטרחו לקרוא ולהגיב על מאמרה היפה והמעניין של אדלינה קליין.
|
|
כתוב תגובה ל-
בנצל חיה
|
|
|
|
8 |
|
|
אדלינה קליין |
|
16/06/12 14:02
|
|
|
|
מודה אני לכל המגיבים והמגיבות. אכן כדברי חיים ספטי,
לכל כותב וכותבת, סגנון ומאפייני כתיבה אחר אשר מוביל את הקורא להתעניינות או לחוסר התעניינות בכתיבתם. חיה בנצל מעולם לא היתה משוררת מתחילה ומעולם לא היה לה ספר ביכורים. היא כותבת כי יש לה מה לומר! ויוצרים שיש להם מה לומר - הם משוררים בזכות אמירתם בלבד! לא בזכות הספר שהוציאו. לא בזכות ההוצאה. ולא בזכות אלה הדוחפים יוצרים להתקדם. חיה בנצל נולדה אל השירה והשירה היא חלק ממנה.
|
|
כתוב תגובה ל-
אדלינה קליין
|
|
|
|
|