w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אנשים בבזל לא בדיוק מבינים את פשר מלחמתנו בטרור    הם, כמו בית הדין האנטישמי בהאג ניזונים בערוצי הטלוויזיה ממראות ההרג וההרס בארץ החמאס
דן מרגלית
דן מרגלית
הפרופסור שקמה ברסלר חזרה הלילה למקומה בראש ההפגנות לאחר ראיון שהעניקה שלשום לטלוויזיה    איננו עקורים בארצנו, אמרה ברסלר שהיא שילוב של מדע ואהבת הארץ, מכון ויצמן ועמק יזרעאל
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפריץ מגיע
מאת: אביתר בן-צדף  |  10/02/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
וממי לא "מנותק" , בן צדף ?
  שלמה המגיב   10/02/13 11:56
"..מפלגות שאין להן מה להגיד.." , מתאר בן צדף ,את מפלגות יש עתיד ,התנועה וקדימה ,שמהוות רבע מהמושבים בכנסת ובין החברים בהן נמנים (לדוגמא) מופז (רמטכ"ל), פרי (ראש שב"כ), חסון (סגן ראש שב"כ),מצנע ושטרן (אלופים),מיקי לוי וצור (יוצאי ימ"מ וניצבים) ועוד רבים שתרמו רבות למדינה. ומוסיף בן צדף הפטריוט ואומר "מעולם לא הרגשתי כל כך מנותק" !. מעניין מאד שעם מפלגות חרדיות לא ציוניות בקואליציה , שתרומתן לתקומת העם והמדינה , שנויות במחלוקת (בלשון המעטה) , לא מרגיש בן צדף "כל כך מנותק" ! , טוב , כל אחד והעדפותיו בעניין בניין הארץ והמדינה ואבטחת ההגנה עליה ועתיד ביטחונה וביסוסה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אהלן
  אביתר בן-צדף   10/02/13 19:47
שלמה, התגעגעתי. איפה היית ומה עשית?

בכל אופן ברוך שובך לדברי שטויותיי.

לכל אדם - גם לי, אבל אל תגלה - יש נקודה פיטרית. לכמה זה היה קצת אחרי /לפני לידתם. לכן, ציון היותו של אדם עושק מוסמך של התקציב הציבורי כגמלאי עשיר ביותר אינה מעידה על תרומתו, אלא על סיאובה של המערכת, שמאפשרת לאנשים לפרוש לגמלאות בתנאים כה נדיבים בגיל כה צעיר - דבר שאינו ניתן ביד כל כך רחבה לרוב בני התמותה.

ואפילו אם אני טועה - מה זה אומר על הנפיחה, שנקראת קדימה, התנועה, או יש עתיד?! מה הן רוצות פרט לכיסא ולחליבה מאושרת מעטיני האומה, המוסווית במלל שאין לו פשר?!

ולא נדבר על דוגמה אישית, שאינה נר לרגלי כמה מהאנשים שהזכרת.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
העם אוהב להחליף נפחנים
  אלברט שבות   11/02/13 16:29
כפי שאתה יודע אני חי בפנמה וגם כאן יש לנו בחירות מידי 5 שנים, כל חמש שנים מחליפים עריץ שמרוקן את הקופה ישירות לכיסו, אין לאף פנמני ספק בזה ולמרות זאת העם פה אוהב להחליף את המרקנים שלא יווצר מצב בו מרוקן אחד יתלבש על הקופה הציבורית ליותר מקדנציה אחת, יש בזה שמץ של צדק והגיון, ולדעתי גם העם היושב בציון עושה נכון שמחליף את הנפחנים מידי 4 שנים- יש בזה הרבה צדק חברתי. (כל הזכויות שמורות לך לגבי המונח "נפחנים")
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
הבנת הנקרא
  אורי פ   12/02/13 10:42
כותב המאמר לא אמר שלאנשים בודדים אלה או אחרים אין להם מה לומר, הנ"ל אמר שלמפלגות אין מה לומר. שים לב לאמירה של קדימה, אחר מהומה רבתית בבחירות הקודמות עם הרבה אמירות, של אנשים ראויין כשלעצמם, התפזרו לארבעה מפלגות (תנועה קדימה עבודה וליקוד) שונות. אז לא הבודדים קובעים כי אם הקולקטיב.
כתוב תגובה ל- אורי פ
2
הפריץ מגיע.תתכופפו!מענין לקרוא
  רותי איזיקוביץ   10/02/13 13:21
משהו שיסביר אולי את הסיבה לכך שהמלים "להיות עם חופשי בארצנו", כעבור עשרות שנות עצמאות, הן בינתיים רק משאלה: "הפילוסוף היהודי לסינג, רק כעבור שנים, זיהה בעצמו את נֶגע השנאה העצמית: כדי להפוך אדם לכלב, אינך צריך, אלא לומר לו לעתים קרובות למדי, 'כלב שכמותך'. אמרו לנו, אתם טפילים על אדמה זרה... אינכם אלא מתווכים, ולכן גידלנו את ילדינו כחקלאים ואיכרים. אמרו לנו, אתם נמושות ומוגי-לב... אך כאשר התעקשנו להתקיים כעם בפני עצמו, אמרו לנו: וכי לא למדתם עדיין, ששמירת ייחודכם היא בגידה ברוח האוניברסלית, הכלל-אנושית של האדם? אמרו לנו: לכו לפלשתינא, והלכנו. אמרו לנו: אתם קולוניאליסטים, מסרנו אותה לידי אויבינו, השלמתי ברוח תקופתי. אפשר לגזור את אריג המילים של יאן מאסריק, על-פי מידות היהודי הנצחי: …אני שמעתי בטלפון איך הוא ("אחד מעמיתיך המכובדים כאן ממשרד החוץ [הישראלי], פקיד גבוה") משתחווה עד לרצפה. אז מה אתה רוצה לעשות עם אנשים כאלה? רק שעליך לדעת שאביו של אותו אדם, ואבי-אביו וסב-סבו, היו חייבים להשתחוות ולהתכופף כל ימי חייהם לפני כל אחד שבא מווינה. נו, עכשיו זכו האנשים האלה בזכויות אזרחיות מלאות, אבל הגב שלהם עדיין נשאר כפוף יותר מדי" (מתוך הספר תולעת יעקב ודוד ישמעאל)
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
3
תגובה ל-1
  יוסי שפניר   10/02/13 17:56
באשר למינוח :"מפלגות שאין להן מה להגיד", הרגשתי דומה לזו של אביתר בן צדף. הצגת חלק מהדמויות החברות במפלגות אלו על תואריהם ותפקידיהם בעבר , אינה הוכחה לאי נכונות הגדרתן במאמר. כבר ראינו אנשים לא מעטים, במיוחד בתחום הציבורי והפוליטי שזיקנתם ביישה את נעוריהם. רק כדוגמה - שאול מופז על זגזנותו ורק לאחרונה , למרבה הצער הצטרפו אליו עמרם מצנע ןעמיר פרץ. אגב התנהלות זו חוצה את המחנות הפוליטיים. יותר מאשר לאישים , יש להתייחס למפלגות אותן הם מיצגים.לטעמי, התנועה וקדימה הן אב טיפוס לאופורטיניזם פוליטי. ביחס לחרדים, אני מסכים לדעתו של המגיב. אני מניח שהמשפט החשוב בקטע זה של המאמר, הוא זה המציין את הרגשת הניתוק שחש המחבר בחוזרו מן "הצפון הרחוק" למדינת תל אביב האטומה והאדישה. בהיותי תושב קרית שמונה זה 42 שנה, אני חש זאת גם היום.
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
4
יישר כח אני אוהבת כתיבתך
  ירדנה   10/02/13 19:38
כתוב תגובה ל- ירדנה
תודה וברוכה היי
  אביתר בן-צדף   10/02/13 22:31
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
5
שלמה המגיב אוהד מפקירי פצועים:
  חיים גרינברג   11/02/13 12:12
המעורבים בפרשת הפקרתו למוות של לוחם משמר הגבול הפצוע, מדחת יוסף ז"ל: מופז בפועל בשטח, ושטרן בועדת הטשטוש שאפילו בית משפט קבע שהחלטתה פסולה. טול קורה מבין עיניך שלמה.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
6
תגובות לכמה תגובות
  תגובת זאבי   11/02/13 20:06
שלום,
ל"שלמה המגיב". עצוב לי, שרבים רבים (ונראה שגם אתה) בוחנים התאמה לפוליטיקה אך ורק עפ"י השירות הביטחוני. זה עצוב לא רק בגלל אי התאמת המבחן הזה למה שהוא משמש, אלא ובעיקר בגלל שה"נפוטיזם התפקידי" בפוליטיקה הישראלית (בטוי שלי המציין העדפה לא עניינית עפ"י שייכות לאותו מגזר תיפקודי) החדיר את ה'חברה' מהצבא לרוב הצמרת השלטונית הישראלית. בגלל איך שהפוליטיקה הזאת נראית ומתפקדת, כנראה שטובי המנהיגים מעדיפים ליישם את כישוריהם בחברה העסקית האזרחית ובורחים מפוליטיקה (השווה למדינות אחרות).
אין סוף לציניות בחברה הישראלית. איש שווק מוצלח אחד, שהמפלגה בראשה עמד לא זכתה להיות הגדולה ביותר (בבחירות הקודמות לאחרונות), כדי להצדיק קיום רוב, טבע מושג מבריק מבחינה שווקית:"שותפים טבעיים". זה אומץ מייד כרעיון שווקי גאוני ע"י הנהנין. אלא, שבדרך נוצרה הגרוטסקה שהם מציגים כיום:"מחנה לאומי" (חלקו "לאומני") ששותפיו הן מפלגות החולקות עם המפלגות הערביות תשתית רעיונית עיקרית: התנגדות לציוניות או לפחות דחייתה כדרך. חלקן מתנגדות נמרצות לקיומה הדמוקרטי של ישראל. (או בכלל). לדעתי, מי שרואה עצמו כשייך למחנה זה על "שותפיו הטבעיים" יש לו מבחינתי בעיה חמורה לבקר רעות חולות בפוליטיקה הישראלית המגעילה.
ליוסי שפניר - מסכים איתך בעניין הזגזגנות הנלוזה והמבישה של מצנע/פרץ ואחרים. אם זאת, נראה לי "ששכחת" שם מרכזי בעניין זה: צחי - הנייד - הנגבי, שלדעתי מתחיל לעבור טיפוח "ב"מחנה הלאומי" כאלטרנטיבה לאיש השווק.
כתוב תגובה ל- תגובת זאבי
להפך
  אביתר בן-צדף   11/02/13 22:32
לפי רמת צבאנו ולפי "הישגיו" המדהימים בחמשת העשורים האחרונים - כמעט בכל התחומים - חובה על כל איש צבא קבע להוכיח באותות ובמופתים ובנסים גדולים, כי הוא ראוי - אפילו לפוליטיקה הישראלית.

ולא אדון כאן בהישגיהם האישיים של מי שמנה שלמה. חיים עשה חלק מעבודתי, ובניגוד אליי - הוא עשה זאת בדרכו של הלל הזקן.

בעיניי - אבוי לעם ולמדינה, שמונהגים על-ידי אנשי צבא. זה קורה רק היכן שלצבא יש מדינה, והוא עושקה וסוחטה עד דק.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
7
תגובות בעיקר לשלמה ויוסי
  זאבי המגיב   11/02/13 20:37
שלום,
לשלמה המגיב – עצוב שרבים (ואתה כנראה נמהנה עליהם) בוחנים את ההתאמה להנהגה פוליטית אך ורק עפ"י שירותם הביטחוני. זה עצוב לא רק בגלל אי התאמת המבחן הזה למה שהוא משמש, אלא ובעיקר בגלל שה'נפוטיזם התפקודי' (מונח שלי שמשמעותו העדפה בלתי עניינית לתפקיד או עמדה עפ"י השתייכות למגזר תפקודי מסוים) בפוליטיקה הישראלית החדיר את ה'חברה' מהצבא/שרות בטחוני להמון המשרות הגבוהות בפוליטיקה. בגלל איך שזה נראה, טובי המנהיגים הטבעיים מעדיפים ליישם את כישוריהם בחברה האזרחית העסקית ובורחים מפוליטיקה.
אין סוף לציניות בפוליטיקה הישראלית. איש שווק מעולה אחד שהמפלגה בראשה עמד לא יצאה הגדולה ביותר (בבחירות שלפני האחרונות), כדי להצדיק רוב בעם המציא את המושג "השותפים הטיבעיים". רעיון שווקי מבריק זה אומץ מייד ע"י הנהנין. אלא, שבדרך הם יצרו את הגרוטסקה שהם מציגים כיום: "מחנה לאומי" (חלקו לאומני), ששותפיו הטבעיים הן מפלגות אשר יחד עם המפלגות הערביות חולקות תשתית רעיונית עיקרית: אי הכרה בציונות, התנגדות למדינה היהודית – ציונית. לדעתי, מי שרואה כיום את עצמו שייך ל"מחנה זה על שותפיו הטבעיים בעייתי מאד לקבל ביקורת ממנו על רעות חולות בפוליטיקה הישראלית.
ליוסי שפניר – מסכים איתך בעניין הזגזגנות הנלוזה של פרץ/מצנע וכאלה, נראה לי, אם זאת, כי "שכחת" שם מרכזי בעניין זה: צחי – הנייד הקליל – הנגבי, שלדעתי מתחיל לעבור טיפוח ע"י המחנה הלאומי ושותפיו הטבעיים כאלטרנטיבה לאיש השווק.
ובעניין "מדינת" ת"א ה"אטומה". (איני גר בת"א או סביבותיה או בעיר בכלל). תמהתני, במקום לשמוח שיש כרך פועם וכיפי בישראל האהובה שלנו, שאפשר לנסוע ולבלות בו ומהווה מנוע תעסוקה עצום ומרכז תרבותי, יש כאלה הנעצבים מכך?!?!
כתוב תגובה ל- זאבי המגיב
כרך אטום
  אביתר בן-צדף   12/02/13 00:09
העליתי זיכרונות לגבי תחושתי דאז של ניתוק, וניסיתי לתאר גראפית את הסיפור - חייל יוצא לחופשה קצרה מהמוצב/בסיס, ומושאר (גם בצפון) להתייבש בכבישים.

בהגיעו לגוש דן הוא רואה, שהוא בין הפראיירים האחרונים, שעדיין משרתים (שלא נדבר על שירות קרבי).

האם אתה חושב, שזה מוסיף למוטיווציה?

היום אני רואה זאת קצת אחרת: צבאנו המסואב היה צריך לדאוג להסעתנו הבייתה וממנו. הוא לא דאג לזה כפי שלא דאג להרבה מצרכינו המבצעיים הדחופים. אזרחים אינם חייבים שום דבר - ובעיקר, לא להעלות "גמל" אנושי לרכבפ בגלל מחדלי הצבא.

והכי מצחיק: בגלל ריב עם המפקד, נשלל מרוב אנשי יחידתי אות המערכה - למרות שרבים מאתנו שירתו יותר משישה חודשים.

כלומר, הנתק היה לא רק עם הכרך האזרחי בגוש דן, אלא עם צבאנו המפואר, שאינו יודע לדאוג לאנשיו.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
שני עניינים שונים זה מזה
  זאבי המגיב   12/02/13 09:38
אביתר,
צודק 100% בעניין הצבא, כגוף הוא בבחינת "משתמש וזורק". נכון, היה צריך להסיע את החיילים בתקופות שבתוך ולאחר אותן מלחמות, ממש קשה להבין איך זה לא נעשה ובעצם לא נשמעו על זה תלונות אז (אני לא שמעתי). היה ברור שחייל נוסע בטרמפים.
עניין הכרך הוא עניין של זווית ההסתכלות. אולי נכון היה, בתקופות של פעילות צבאית מוגברת לפרוש בעיר "איזורי הזדהות". אל תשכח גם כי רבים מתושבי ת"א הם עצמם משרתים שירות משמעותי.
כתוב תגובה ל- זאבי המגיב
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il