|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
עדנה ויג
עדנה ויג
על השיר "הזיה בדרך לירושלים"    בשיר שילב המשורר חלקי שורות ומילים ממספר שירים ישראלים    השיר יפה ומעניין והשילוב נראה טבעי ולא מאולץ
פרופ' דני בן-שחר, שי אהרונוביץ ורוית הוברפלד [צילום: יעל צור]
מחלקה ראשונה  |  
כנס של מכון אלרוב לחקר הנדל"ן שהתקיים (7.5.24) בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו בין "השד הדתי" ו"הבנט היהודי"
מאת: יעקב איציקוביץ  |  01/03/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
ניתוק מגע מהמדירים
  ה.א.   1/03/13 22:40
ניתוק מגע מהמדירים, ראש הממשלה, בניימין נתניהו, אני בטוח שאתה נח עכשיו, אלה ימים לא קלים, אין אף יום קל לראש ממשלה בישראל, אבל אולי אחד מעוזריך, אולי אחד הילדים יספיק לקרוא מילים אלה טרם ביקורך אצל הנשיא. הודיעו בטלויזיה שאין לך ללכך על ציר לפיד-בנט. אני מציע שתאמר לנשיא, שנכשלת עד כה במלאכת הקמת הממשלה, כי עבדו עליך בעיניים, משכו ומשכו אותך כאילו עם פוליטיקה חדשה וקווי יסוד, כאשר בסופו של דבר מסתבר שכל הסיפור הואר בדיוק כמו סיפורו של טומי לפיד ז"ל, היינו בהדרת המיעוט והשונה, ואתה מעולם לא נתת ולעולם לא תתן ידך להדרה כזו, גם אם תאבד את השלטון. יש דברים בסיסיים שבן אנוש לא עושה וזה הדרה של המיעוט, הדרה של החלש, כולנו מתנגדים להדרת נשים, הדרת עולים, הדרה כל בסיס צבע עור, וודאי כולנו נגד הדרה של אחינו היהודים חרדים, ואצלך זו בכלל לא שאלה, מי שמדיר הופך עצמו אוטומטית למודר, הוא מדיר עצמו. תאמר לנשיא שכל עודלא יודיעו בציבור באופן ברור ומובהק שהם חוזרים בהם ממה שאמרו באותו מפגש קואליציוני אתה לא תקרא להם אליך יותר, ותנסה להקים ממשלה אחרת, תצליח, טוב, לא תצליח תזיר את המנדט לנשיא אולי לפיד מוכשר ממך ויצליח יותר, אתה אפילו תצטרף לממשלתו אם יקים קואליציה מקיר לקיר עם החרדים ועם קווי יסוד מפורטים וברורים שיתאימו לך, אפילו לא תבקש תפקידים אלא איזה שר תיירות רק על מנת שתהיה חלק מהממשלה. אין כל דרך אחרת להסיר ולפורר את מכשול הרשע של הברית התמוהה והמוזרה בין רמת אביב ג' ומועצת יש"ע.
כתוב תגובה ל- ה.א.
"ה. א" הפחדן והנקלה
  בן צבי   2/03/13 11:53
"ה. א" מדוע אתה מפחד לחשוף את שמך המלא? זהותך הרי ידועה כבר, ומפאת צנעת הפרט לא נחשוף אותה כדי למנוע ממך מבוכה ולא לעשות זאת הנושא המרכזי.

היו בחירות חופשיות והיו להן תוצאות. זו דרכה של הדמוקרטיה. תוצאות הבחירות הן שונות לחלוטין מתוצאות הבחירות הקודמות להן. במיוחד, נושא שוויון בנטל לגיוס בצה"ל, הובילה לקונצנזוס לאומי רחב ביותר, עד כדי, כדבריך, בין "רמת אביב ומועצת ישע". זה לא מוזר מר "ה.א". לקרוא לרצון הציבור הזה "הדרת המיעוט" היא שטות בהבנה. כבר הכותב אמר לך "לא רק שאין לה אחיזה במציאות הפוליטית הפרקטית והפרגמאטית, היא קריאה לא מדויקת של המפה הפוליטית והחוקית".

מדבריך ניתן להבין כי רצון רוב העם לא מוצא חן בעיניך. זהו רשע בהתגלמותו. אתה לא מוכן לקבל את הדמוקרטיה. אתה מפיל עצמך למלכודת של ספין תקשורתי כאילו דובר על חרמות. חרמות הוא הטקסט והוא הפרקטיקה אך ורק בקהילות החרדיות. לא החילוניות.

להזכיר לך כי רשע הוא תואר המתאים דווקא לך, לפי דבריך, כיון שהוא עשוי להינתן לאדם שעובר על ההלכה או החוק. החוק מבחין בין שוגג למזיד; בין עבירה חד פעמית לדפוס פעולה קבוע, מתוך תשוקה; את ניצול הרוב הדמוקרטי אתה מתוך תשוקה מוכן להמשיך כפעולה קבועה. הרוב מתנגד לכך. הגיע לך הסוף.

נזכרתי שערב פסח עכשיו ולכן ראוי להזכיר לך מי הוא הרשע בהגדה. זה תואם את תכונות דבריך: "רשע מה הוא אומר? מה העבודה (עבודה פרנסה וגיוס לצה"ל) הזאת לכם? לכם ולא לו. ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל וכפר בעיקר אף אתה הקהה את שיניו ואמׁר לו, בעבור זה עשה ה' לי בצאתי ממצרים. לי ולא לו. אילו היה שם לא היה נגאל".

המפה הפוליטית ורצון הציבור מופגן וברור היטב בתוצאות הבחירות. במיוחד בנושא השוויון בנטל הגיוס לצה"ל, והקצבאות לאברכים. מה שהייה עם החרדים הוא זה מה שלא יהיה יותר. ראוי שתשלים עם כך. החוק הבג"צ דורש זאת.

סגנון הדיבור שלך הוא סוג של "עושה שבת לעצמו" שבא לתאר את מי שאינו מקיים את חובותיו יחד עם וכמו הציבור שבתוכו הוא חי. אולי עבודה בשחור? דבריך מפגינים את רצונך להיבדל מן הכלל ולא להיות יהודי, לא להיות ציוני.

זכויות המיעוט במשטר דמוקרטי אינן מקנות למיעוט כפיה ושליטה של המיעוט על הרוב. אף אחד לא מונע מבחור חרדי ללמוד כמה שירצה בזמנו הוא. אף אחד לא מונע מבחור חרדי שלא לעבוד אם זה הוא רצונו. אבל אין הדבר מתפרש שהרוב בציבור חייב לממן אותו. מדיניות נאוטראלית, שווה לכול, איננה הדרת המיעוט החרדי. הליכה נגד החוק, השווה לכולם, נגד בג"צ, מעשה ידיהם של החרדים איננה הדרה.

אצלך עיקר העניין הוא שנתניהו יאבד את השלטון בגלל דעות הזויות כשלך. הוא הפחד שלך מלהתנתק מהשלטון, הוא גם הפחד שלך להתנתק מעטיני הכסף לבטלנות . ולכך הגיע הסוף. ואם הפחדים הללו גורמים לך "להרטיב" במכנסיים, אז ראוי שתקנה לך גם חיתול.. השינוי בנטל ושוויון בו קם יקום.
כתוב תגובה ל- בן צבי
רואה עין בעין את השגתך האמיצה.
  כול הכבוד.   2/03/13 15:30
כנראה שבמגזר החרדים ישנם גם כאלו שלא קולטים שהמצב השתנה בעיקר בגלל אורח חייהם הנצלני והפרזיטי. הרי התנהלותם הפכה עם הזמן לתופעה של "הגולם שקם על יוצרו". דבר שגרם בסופו של דבר למפץ הפוליטי שבו שתי המפלגות הגדולות איבדו מכוחן האלקטוראלי. עכשיו כשהעם אמר את דברו בעצם ההצבעה לנבחריו האחרים החדשים בכנסת הבאה, כאשר רובם נמצאים במרכז הפוליטי בהיבט המדיני כלכלי, הגיע הזמן לבחון בתוך הזרם החרדי את הטעויות שלהם שהובילו אותם עד הלום.
לביבי לא נותרה ברירה, אלא להמשיך ולתפקד לפי רצון רוב העם, אשר מאס בכול הדברים שבן צבי מציין לעיל. אחרת, במידה ולא ישתף בהרכבת הממשלה את מפלגות המרכז הללו, יאבד במהרה את מושכות השלטון.
כתוב תגובה ל- כול הכבוד.
לא מרכז ולא נעליים, פרחחים.
  ה.א   3/03/13 18:52
כתוב תגובה ל- ה.א
נקלה אחותך, שמי הלפרין אפרים
  ה.א.   3/03/13 18:48
כתוב תגובה ל- ה.א.
צודק. בן צבי הלך רחוק מידי.
  קבל את התנצלותי.   4/03/13 01:38
ההגדרה "נקלה" איננה במקומה, בשום פנים ואופן.ופוגעת בטעם הטוב של יתר השגתו ההגיונית. חבל!!
כתוב תגובה ל- קבל את התנצלותי.
2
מאמר מעולה, פרשנות גאונית.
  כול הכבוד.   2/03/13 09:15
מאמר מעולה, פרשנות גאונית לאורך לרוחב ולעומק של הזירה הפוליטית.
מקווה שהתובנות הללו יעזורו לבנימין נתניהו ויקרבו את החלטתו לגבי בחירתו להרכבת הקואליציה.
מבתינתי - אמליץ לו, בשלב הזה לוותר על החרדים. לא נורא אם יהיו תקופה מסויימת מחוץ לעטיני השלטון. ללא ספק שהייתם הממושכת שם בעבר, תקופה ממושכת, הביאה להסתאבותם. הם אינם מורמים מעם ועליהם להשתתף כמו בכול הזרמים היהודיים בנטל שווה זכויות וחובות - בביטחון, בעבודה ובבניית המדינה שלנו לנצח נצחים.
ראוי לציין שאם נתניהו יחזיר את המנדט שניתן לו להרכבת הממשלה, מסיבה זו או אחרת., אתמוך הפעם במפלגת "יש עתיד".
כתוב תגובה ל- כול הכבוד.
3
ומה עם חוק יסודהממשלה? 61?
  ה.א   2/03/13 09:31
אין מקום להקים ממשלה עם סחטנים, אם ביבי יעשה את הצעד הזה הוא יצטער עליו מאד מאד - זה כמו שהביא את מופז לקואליציה - ואני מאמין שכזה דבר לא יקרה.
כתוב תגובה ל- ה.א
אתה רק לא מבחין מיהם הסחטנים
  בן צבי   2/03/13 12:01
חרדים יכולים וראויים להשתתף בקואלציה שבה יש שוויון בנטל הגיוס לצה"ל. מי מונע זאת מהם? מי מחרים אותם? קשקוש!!

מצד שני, להמשיך באי השוויון, ולהמשיך בקצבאות לצעירים שלהם אין סחיטה גדולה ממנה. מי שלא מסוגל להבחין בזאת טחו עיניו ואזניו אטומות.
כתוב תגובה ל- בן צבי
לפיד מחרים, אתה עיוור? חרש?
  ה.א.   3/03/13 18:47
כתוב תגובה ל- ה.א.
4
מאמר מאכזב מאד של ד"ר איצקוביץ
  ובמיוחד המשפט   2/03/13 10:01
האחרון: "הנשיא אובמה בשער...." האם ישראל חיה למען איסלמיסט זה? האם אנו צריכים לעמוד דום למענו? כדי להקים ממשלה - אנו מצופים להתחשב בחוסיין ברק אובמה? הפתעה לא רצויה מצד כותב המאמר. אנו צריכים להעמיד ממשלה שתייצב את ישראל בדרך הכי מועדפת ולא למען שום אורח לא קרוא.
כתוב תגובה ל- ובמיוחד המשפט
5
השד העדתי
  אורי_קל   2/03/13 13:38
מאמר מעולה כרגיל אצל יעקב .
כתוב תגובה ל- אורי_קל
6
פסיקת בג"ץ איננה חוק.
  אהוד פרלסמן   7/03/13 01:13
מתנצל על האיחור בתגובתי. לדעתי שוגה הכותב כאשר הוא כותב: "אין משמעות לטיעון הפוליטי כאילו המפלגות החרדיות נפסלו על-ידי מפלגות אחרות המתעקשות לקיים את פסיקת בג"ץ, את החוק, בדרכן להשתתף בקואליציה". הכנסת היא המחוקק ולא בג"ץ, וסמכות לפסול את חוקי הכנסת כלל לא ניתנה לבג"ץ, אלא נלקחה על ידיו בזמן אהרן ברק, ללא תגובה ראויה של המחוקק. לדעתי יש לשלול מבג"ץ באופן מפורש את סמכותו זו, אבל גם עכשיו החלטות בג"ץ אינן החוק. אני בהחלט מסכים עם רוח המאמר, ומסכים שעלינו להפסיק את מימון החרדים שאינם עובדים, אם כי אני מודה שאינני מכיר כמעט כלל את הפרטים בנושא. ולסיום, להציג את יאיר לפיד בתור נציגם של משרתי המילואים זו באמת בדיחה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
Peralsman's mistake
  jermy   24/03/13 23:46
any official BAGATZ's ruling is a legal interpretation of
of law issued by the Knesset. Any BAGATZ's ruling is treated like a law.
BAGATZ ruled that TAL's law is basically not democratic and does not follow existing laws.
appropriate to say the least
. So Pearlman comment is not
כתוב תגובה ל- jermy
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il