|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החיפזון מן השטן - אהוד ברק טס לצמרת צה"ל
מאת: אורי מילשטיין  |  05/04/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אין לראשי צה"ל הכשרה
  דר' אורי מילשטיין   5/04/13 10:42
7.2. מינויים בכירים הם תחום אסטרטגי שאין לראשי צה"ל הכשרה בו." דר' אורי מילשטיין "לא רק שהמינויים בצמרת צה"ל אינם נעשים בצורה מקצועית, אלא שלצה"ל אין יכולת לעשות זאת, מן הטעם שראשי מערכת הביטחון באגף האזרחי ובאגף הצבאי אינם אנשי מקצוע. ... מערכת ההדרכה של צה"ל מכשירה לוחמים ומפקדים רק ברמה הטקטית. אין הכשרה של ממש ברמה האופרטיבית והאסטרטגית. מינויים בכירים הם תחום אסטרטגי שאין לראשי צה"ל הכשרה בו."
 דר' אורי מילשטיין
כתוב תגובה ל- דר' אורי מילשטיין
2
מתוך אלה שנשארו בצבא
  דורנר, עליונה   5/04/13 10:49
7.3. "האלוף והרמטכ"ל נבחרים מתוך אלה שנשארו בצבא".... הם לא הטובים ביותר.... שופטת בימ"הש העליון בדימוס, דליה דורנר "הם הטובים מתוך אלה שנשארו, אלה שבחרו בקריירה צבאית"....... והיא מוסיפה : "יש אנשים מצוינים שבמצוינים שלא רוצים להשאר בצבא ועוזבים".
 דליה דורנר
כתוב תגובה ל- דורנר, עליונה
3
אהוד ברק גרם להפלת
  הממשלה   5/04/13 10:56
אהוד ברק גרם להפלת הממשלה... השרים החליטו ל"שבור" את חיבוק הדובים של ברק את ביבי... 1.2.1.1.1.1. מפלגת העבודה תקרוס ...ותגרור אחריה את הקיבוצים והמושבים, "אצולת המייפלאור" של ההתיישבות העובדת... אמיל שכטר 1975 : קריסת הקיבוצים והמושבים בפיקוד הבכיר על הצבא...תביא לקריסת מפלגת העבודה (בא')... פרופ' פסיג בשנת 2007 : מפגלת העבודה תקרוס ...ותגרור אחריה את הקיבוצים והמושבים, "אצולת המייפלאור" של ההתיישבות העובדת... נחום ברנע 2013 : שניכם צדקתם
 מפלגת העבודה תקרוס
כתוב תגובה ל- הממשלה
העסק הביש
  אורי מילשטיין   6/04/13 10:19
קריסת מפלגת העבודה היא תוצאה של כינון מערכת ביטחון מושחתת שגרמה לסדרת כשלונות בשנות החמישים שהגיעו לשיא ב״עסק הביש״ - מבצעי טרור כושלים במצרים. הקריסה הסופית היתה תבוסת מלחמת יום הכיפורים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
דיין, פרס ו"עסק הביש"
  חשדנית   6/04/13 11:51
ב-1954 שימש פרס בתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. שר הביטחון היה אז פנחס לבון. במאי אותה שנה יצא פרס לצרפת והגיע שם להסכמה עם הצרפתים על עיסקת מכירת טנקים לישראל. לבון דחה את העיסקה עם הצרפתים, שפרס כ"כ ניסה לדחוף. פרס התרגז מאד ופנה לעזרת משה דיין, אז הרמטכ"ל. דיין התפטר במחאה אבל אח"כ חזר בו. לבון התחיל לראות בפרס אוייב.

ביולי אותה שנה התפוצצה הפרשה. ניסו להלביש על לבון את מתן ההוראה להפעלת החוליה במצריים. לבון היה בטוח שפרס דיין וג'יבלי עושים עליו כיפה אדומה, ומנסים לסלק אותו ממשרד הביטחון. הוקמה ועדת בדיקה. בועדה העיד פרס ואמר שהוא רואה בלבון אדם חסר אחריות והרפתקן. לבון כעס מאוד והבין לאן נושבת הרוח. הוא הודיע לשרת שחייבים לפטר את פרס. שרת, ששנא את פרס ואפילו אמר שיקרע קריעה אם פרס יעלה אי פעם על כסא שר בממשלה, נאלץ למרות רצונו לפטר את לבון, ולהשאיר את פרס כמנכ"ל משרד הביטחון.

אם קראתם עד עכשיו בוודאי הבנתם מה קרה - מישהו העליל על לבון את האחריות על מתן ההוראה לג'יבלי להפעיל את החולייה במצרים. ג'יבלי כבר הודה, זמן קצר לפני מותו, שזה לא היה לבון. אולי זה היה דיין. לדעתי, מי שעמד מאחורי כל הסיפור, זה פרס ! שהיה אז מנכ"ל משרד הבטחון.

פרס הוא האיש המסוכן ביותר לעם ישראל היום. פועל בדרך אכזרית לחיסול אוייביו. התרגיל המסריח שבו ניסה להדיח את שמיר מראשות הממשלה, בניגוד להסכם רוטציה כתוב שעליו חתמו שניהם - מעיד יותר מכל על האופי שלו. בדיוק כמו שכתב רבין בספרו: חתרן בלתי נלאה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
4
האובססיה של מילשטיין
  עופר פו   5/04/13 11:04
הייתי רוצה להבין מה פשרה הייתי רוצה להבין מדוע הוא מקבל במה כ"כ גדולה הייתי רוצה שאנשים קטנים לא יתעללו באנשים גדולים אהוד ברק תרם למדינה אלפי מונים יותר ממך מר מילשטיין-הכתב המהולל
כתוב תגובה ל- עופר פו
לעופר: עצה שכדאי לך להפנים
  שרלוטה   5/04/13 11:48
והמטומטם בעת ההיא יידום! אתה לא צריך להביא ברבים את החוסר המוחלט של הבנתך. למה שתבייש את עצמך?
כתוב תגובה ל- שרלוטה
צוות איתמר
  קבלות   5/04/13 12:16
היום בישראל היום מתפרסמת כתבה על הספר צוות איתמר מסיירת מטכל מומלץ לקרוא מה כותב המחבר על אהוד ברק שהכיר אותו קצת יותר טוב מהיסטוריון המתוסכל ( כנראה התסכול נובע מכך שכל אחיו ואחיותיו הם מרצים מכובדים באקדמיה )שיושב בביתו ומצטט כל מיני גנרלים שכנראה לא כל כך אהבו אנשים מוכשרים סביבם ושעקפו אותם
כתוב תגובה ל- קבלות
"אלטא זאכן"
  אורי מילשטיין   5/04/13 13:11
הספר "צוות איתמר" שנכתב על ידי אבנר שור, התפרסם בהוצאת "כתר" ב-2003. זה כמובן ספר מיתולוגי-תעמולתי שנכתב על ידי איש סיירת מטכ"ל על היחידה, להלל ולפאר אותה ואת עצמו. אם בעיני אנשי סיירת מטכ"ל זאת אסמכתה ראוייה, ותשובה למחקר שלי, אין לי אלא לרחם עליהם ולרחם על כולנו שרבים מהם מנהלים את חיינו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
"ההסטוריון"
  קבלות   5/04/13 14:27
לעשות ״מחקר " על אהוד ברק בלי לראיין אנשי סיירת מטכל מראה על כוונת החוקר ועל רמת מחקרו . אני בטוח שבספרי "היסטוריה" של מכחישי שואה אין עדוייות של יהודים . ובטח שהיסטוריון תורכי יכתוב על המרמרה הוא לא יקבל את עדויות של אנשי שייטת .כאשר מסמנים מטרה האמת היא משנית ומי שאומר דבר אחר הוא שקרן אז תתבייש לך להפוך את לוחמי היחידה לשקרנים .
כתוב תגובה ל- קבלות
כושר קוגניטיבי
  אורי מילשטיין   5/04/13 16:02
אם אתה בכושר קוגניטיבי סביר, קרא שוב את את הפרקים 2-4 בתיווכח שראיינתי רבים ששרתו בסייעת מטכ"ל כמו סמי נחמיאס, רמי כפכפי, מוקי בצר, אורי זכאי ואחרים.

אם כך אתה וחבריך מבססים את טיעוניכם אז באמת צה"ל והחברה הישראלית בבעיה שהרי אתם נחשבים לעילית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ראיינת חלק וציטטת מה שהתאים לך
  גלילי   28/04/13 01:16
כראוי לחוקר שקודם מסמן את במטרה ואחר כך יורה את החץ....
כתוב תגובה ל- גלילי
קשה להתייחס לעדויות של אנ"ש
  יואל קורבנלום   5/04/13 19:52
באחד התגובות של הפרק הקודם כתוב שסיירת מטכ"ל עד בואו של בוגי יעלון "... היתה יותר כנופיה של העולם התחתון מאשר יחידה צבאית ממש." לכן צריך להזהר בעדויות של אנשי סיירת מטכ"ל כי בסופו של דבר יתכן שיש להם עניין להסתיר כל מיני דברים ואולי סתם מתוך חברות לא יפקירו חבר אפילו אם הם זה קשור בלא להגיד את כל האמת.
כתוב תגובה ל- יואל קורבנלום
5
אורי מילשטיין
  יבגני נמירובסקי   5/04/13 11:14
כעולה מברית המועצות לשעבר, וכמי ששירת הרבה שנים במערכת הביטחון הישראלית ולפניזה בצבא האדום הסובייטי, אני יכול לקבוע שמכל ההיסטוריונים הישראלים רק ד"ר אורי מילשטיין מבין לעומק את מערכת הביטחון הישראלית ורק הוא כותב האמת על אותה מערכת הנמצאת בהדרדרות מתמדת.
כתוב תגובה ל- יבגני נמירובסקי
גם אני סבור שמילשטיין חשף כאן
  יבגני אונייגין   5/04/13 12:08
אמת כואבת על מחדלי ברק. איך האיש כל הזמן קודם בתפקידיו?
הדבר חייב להיבדק!
כתוב תגובה ל- יבגני אונייגין
הרס ממערכת הביטחון וצה"ל
  אורי מילשטיין   5/04/13 13:03
אהוד ברק לא היה הראשון שהרס את מערכת הביטחון וצה"ל כי הוא קיבל אותה הרוסה. אבות הטומאה הם אנשי מפ"ם והפלמ"ח שמנעו מבן גוריון להקים צבא מקצועי לפני מלחמת העצמאות, במהלכה ואחריה. כניעתו של בן גוריון לאבירי השמאל של אז מציגה אותו באור שונה מאשר מקובל. כל ראשי הממשלות , שרי הביטחון והרמטכ"לים מאז בן גוריון ועד אהוד ברק ועד בכלל שותפים למחדל בכך שלא העזו לבצע רפורמה יסודית במערכת הביטחון.

במערכת קורסת שכזאת הצליח אהוד ברק להגיע לצמרת למרות חוסר כישוריו ומחדליו המוכחים. כל העם ראה את הקולות בוודאי אלה המכונים עצמם "מומחים" ומתפרנסים היטב מבורותם ואף מלמדים באוניברסיטאות ובמכוני המחקר ומגדליםדור חדש של בורים ועמי ארצות בחומי הביטחון. כולם שתקו ובכך אפשרו לברק להמשיך להרוס את צה"ל ואת מערכת הביטחון ולעשות היטב למען ביתו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
הכישרון הגדול לדילוגים
  ראומה   5/04/13 11:26
מי שמתעצל לקרוא את כל הפרק (זה לא ברצינות), יכול ללמוד את תורת ברק על רגל אחת: " ברק לא התאים לתפקידיו, אבל תפקידיו התאימו למטרותיו".
כתוב תגובה ל- ראומה
7
למילשטיין מגיעה התנצלות - היא
  עובר אורח   5/04/13 11:39
בתחילת הסדרה התרשמתי לצערי שמדובר בסיפורי רכילות נגעים בסיפורי סבתא. אבל ככל השסדרה נחשפת ניכר כי נעשצה כאן עבודצ מחקר וסינון שאי-אפשר לזלזל בהם. יותר ויותר מתבררת הסדרה כבעלת ערך וחשיבות, היא בהחלט מסבירה את צמחיתה של התופעה הזאת ללא הכשרה, ללא קבלות - למרבה הפליאות.
כתוב תגובה ל- עובר אורח
חצי עבודה
  אורי מילשטיין   5/04/13 12:15
אתה בוודאי מכיר את הפתגם המפורסם למי אין מראים חצי עבודה. הלקח: לא לקבוע עמדה לאחר עיון בפרק או בפרקים הראשונים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
8
בגלל "חגיגות משותפות"
  הזניית המטכ"ל   5/04/13 12:16
בגלל "חגיגות משותפות" ביבי איפשר לברק להזנות את המטכ"ל... וגם בגלל סידור הפרוטקציה, שירות בקריה, ליאיר נתניהו
כתוב תגובה ל- הזניית המטכ"ל
9
הערות למלל "ההיסטורי"
  אורי זכאי   5/04/13 12:27
1. מתוך הכתוב על ידי "ההיסטוריון" אורי מילשטיין עולה שמפקד הגיס היה אהוד ברק, האם זה נכון ?.

2. אילו היה "ההיסטוריון" אורי מילשטיין לומד את תמלול רשת הקשר של הגיס בשעות אחרי הצהרים של ליל פרשת סולטן יעקב הוא היה לומד שעל קמ"ן אוגדה 90 היה לדעת, שלא לומר ידע, שבמשולש טובלנו על פי הערכת חפ"ק הגייס היה ערוך גדוד ממוכן והיה עליו ליידע את כוחותיו על כך.

3. קמ"ן אוגדה 90 צדק בהתייחסותו למחלקת המודיעין של הגיס כגוף חסר כח איסופי אורגני משלו להוציא את יחידותיו ת"פ והפיקוד מלמעלה. ככזה היה מודיעין הגיס חסר חשיבות גדולה מבחינתו של קמ"ן אוגדה 90.
במלחמת לבנון הראשונה היה מודיעין הגיס דרג ששירת בעיקר את מפקדת הגיס בהצגת מצב האוייב, גוף שאינו יוצר ומספק מודיעין ליחידותיו אלא אחראי כלפי יחידותיו בעיקר לתאום בניית תמונת מצב אוייב אחידה בכל יחידות הגייס, כבסיס לניהול המלחמה.
השאלה היא מה עשה קמ"ן אוגדה 90 כדי לסייע למודיעין מפקדת הגייס להתגבר על העובדה שלגייס לא היו מקורות איסופיים אורגניים משלו.

4.
כתוב תגובה ל- אורי זכאי
שגיאת דפוס
  אורי מילשטיין   5/04/13 12:51
1.הניסוח שאהוד ברק היה מפקד הגייס, היה שגיאת דפוס. מייד כשקראתי זאת התקשרתי לעורכת והיא תקנה. אם אורי זכאי לא היה ממהר להתבסס על שגיאת דפוס כדי לפסול את הפרק היה לומד את הדבר בעצמו. מבחינתי עשה איתי אלוף משנה בדימוס אורי זכאי חסר כשכל ביקורתו התבססה על שגיאת דפוס לא חשובה במיוחד.

2. אשר למודיעין על סורים במשולש טובלנו, הצעתי לקצין מודיעין אורי זכאי: התאזר בסלבנות, יתפרסמו עוד שני פרקים על תפקוד הגייס ואלילך ברק במלחמה. כשנגיע לפרשת קרב סולטן יעקב עצמו תקבל מלוא הטנא מודיעין וגם דברים שלא ידעתי אז ואינך יודע היום שהרי אינך עוסק במחקר אלא בהגנה על אדונך אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
למה להשתלח?
  מ.כ.   8/04/13 19:06
אורי מילשטיין. יש לי הרבה מאד הערכה לעבודתך ולספרים שפרסמת כנגד הזרם העיקרי בנרטיב הישראלי. אבל, למה להשתלח במי שחולק עליך? זה רק מקטין את תרומתך. אתה עשוי להפסיד תגובות שעשויות לתרום לדיון מחשש משבט לשונך. זה מה שאתה מעדיף?
כתוב תגובה ל- מ.כ.
10
בעייתיות בניסוחים
  ערן אורון   5/04/13 13:07
המסקניות של מילשטיין בעייתית משהו: אם ברק מוצא חן בעיני מישהו, נניח שרון, אז זה כי ברק רימה אותו, או הוליך אותו שולל, או כי שרון נפל שבי בקורים שאהוד ברק טווה. אני לא זוכר את שרון כפראייר ברמות כאלה דווקא, אבל נעבור להמשך התיאור של הבעייתיות. ההמשך הוא שאם ברק לא מוצא חן בעיני מישהו אחר, אז זו עדות אותנטית לבעיה אצל ברק דווקא.
המסקנה היחידה שלי היא שמילשטיין החליט לצאת למלחמה נגד ברק. עכשיו יגידו אחרים, מלחמה מוצדקת. סבאבה - ככה זה מתנהל, לא לבדוק את הטענות.
הייתי רוצה למצוא מישהו מהרמטכ"לים לשעבר שלא היו נגדו אינטריגות וטענות מכאן ועד להודעה חדשה. המטכ"ל הוא קן צרעות ואסופה של בעלי אגו, ובכל זאת הוא מצליח לפעמים לעשות משהו. הייתי רוצה לראות את מילשטיין עושה משהו איכותי. הייתי רוצה לראות ארגון אחר בסדר הגודל של המערכת הצבאית, שיש בו מידה גדולה של העדר סלקטיביות, ושאין בו תקלות.
כתוב תגובה ל- ערן אורון
הרוב היו פרייארים
  אורי מילשטיין   5/04/13 13:22
אריק שרון אכן לא היה פרייאר אך גם הוא נפל בפח כמה פעמים ובפעם האחרונה על ידי ספקטור בפרשת האי היווני.

אבל בענייני שכנוע ברק אינו פראייר והוא הצליח לעבוד על אנשים רבים ולא רק על שרון אלא גם על משה ארנס שמינה את ברק רמטכ"ל ומאוחר יותר היכה על חטא. על רפול יאנוש ויוסי פלד הוא לא הצליח לעבוד. אינני סבור שיש פגם בניסוחים שלי או במתודה שלי. אני מביא את כל הדעות, גם של מצדדי ברק וגם של מבקרי ברק. הביוגרפיה של ברק הוכיחה שהוא נכשל בכל מה שעשה מחוץ תחום אחד: שכנוע אנשים שהוא מוצלח וזה תחום חשוב מאין כמוהו.

בסופו של דבר לא צריך את עדותי ואת הערכותי כדי להגיע למסקנה שברק עבד על שרון ועל אחרים. תפקודו בקרב סולטן יעקב ומאוחר יותר בבריחה מלבנון ובפרשת מדחת יוסוף וקבר יוסף הם עדות שקשה להפריך אותה.כל הפרשות האלה יתפרסמובפירוט בהמשך.

מסתבר שלא רק שרון היה פרייאר אלא רוב צמרת צה"ל והמנהיגים הפוליטיים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
סםקטור לא קשור לאי היווני
  בלבול יוצרות   5/04/13 16:37
לא שספקטור צדיק תמים - הוא פושע נכבד בפני עצמו - אבל הוא לא קשור לאי היווני. מי שהיה קשור לאי היווני היה דודי אפל. דוד ספקטור נשכר ע"י דב וייסגלס להיות יועץ אסטרטגי של שרון ומומחה ההאזנות שלו - מה שמוכיח את כישוריו הירודים של וייסגלס בבחירת אנשים - וגם שרון, כידוע לא היה טלית שכולה תכלת בהתנהגותו המוסרית.
כתוב תגובה ל- בלבול יוצרות
11
הדגש ההררי צריך להיות של כלל
  פיקוד הצפון תמיד   5/04/13 13:08
מאמר מרתק ומחכים. מסכים מאוד לדגש ההררי שלא נלמד עד היום, שהרי צהל לא הקים אף יחידה הררית, כיוון שזה נוגד את האידאולוגיה הבולשביקית בהתאם לה ביצע ברק בהיותו שר בטחון פמיניזציה עמוקה ורחבה של צה"ל כאשר בידוע שיהודיות בלא מעלית לא סוחבות אפילו בשכונה. פיקוד צפון חייב להתמקד כל כולו אך ורק בלחימה הררית ובכלל זה המון ארטילריה משוריינת רכובה כמו PzH2000 ולא כמו השולף, שהרי מזקום ארוך וגמיש של מרכבה לא מתאים בגלל הצורך ביציבות ברתע ולא נחוץ לתומ"ת. אפשר כמובן לפתח תומת ע"ב מזקום המגח/פטון. המגננה הנוצרית בסברה ושתילה סה"כ תירוץ אמריקאי לפטר את ראשי מדינת ישראל ובכלל זה צה"ל. הכה ביהודים והצל את יחסי החוץ הצבועים של וושינגטון.
כתוב תגובה ל- פיקוד הצפון תמיד
הכשרת ראשי מערכת הביטחון
  אורי מילשטיין   5/04/13 13:34
בשלב ראשון יש להכשיר את ראשי מערכת הביטחון להבין את מה שאתה כותב!

הליקוי הבסיסי של ראשי המדינה ומפקדיו הבכירים של צה"ל הוא שאין הם מבינים את הווית הבצא והמלחמה, ומנהלים את צה"ל באופן פרימיטיבי, דהיינו על פי השכל הישר שלהם. השכל הישר הזה יעיל בשביל להרוויח כסף אין הוא יעיל כדי לנהל מערכות כה מורכבות כמו צה"ל.

משימה מספר אחד של מדינת ישראל היום היא להכניס את צה"ל לתרבות האינטלקטואלית הרווחת בציוויליזציה שלנו כעשרת אלפים שנה.את תוכניתי איך לעשות זאת פרסמתי באפילוג לספרי "עלילת דם בדיר יאסין - הספר השחור"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
12
איסוף רכילויות
  גולדבלט משה   5/04/13 13:35
המבוססות על שנאות הדדיות ,תחרות על תפקידים וסתם אינטריגות אינו כתיבת היסטוריה. הוא בדיוק ההיפך הגמור. כאשר מוסיפים לזה גם מטרה מסומנת מראש מאבדות הכתבות של אורי מילשטיין כל ערך. אין לי שום בעיה עם ביקורת נוקבת על כל מפקד ורצוי שזו תיערך על ידי מי שמבין משהו במלחמות ובערפל קרב ובצורך להחליט החלטות בתנאי אי וודאות ,עייפות,ברדק ואילוצים נוספים. נוסיף לזה גם הערכות של פסיכולוגיה בגרוש ונקבל תעמולה ולא משהו שיכול אפילו להוות הערת שולים למחקר ממשי. סדרת הכתבות על ברק מתווספת לכתיבתו הקודמת של מילשטיין שהיא חסרת כל ערך תחקירי או היסטורי.

חבל מלחמות ישראל באמת ראויות לתחקירים רציניים וביקורתיים שמטרתם חשיפת האמת ולא הצגה סנצציונית של מפקד זה או אחר בקלונו.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
בעיות של הבנת הנקרא
  אורי מילשטיין   5/04/13 13:56
מכיוון שאתה יודע לפי עדותך איך כותבים היסטוריה וגם מבין לפי עדותך את הווית הצבא והמלחמה, עשה טובה לעם ישראל וכתוב בעצמך את ההיסטוריה הראויה של מלחמות ישראל שהרי ציונים לעצמך נתת כאחד שמבין מהיא היסטוריה ומה הן אוסף רכילויות.

ואולי, מה שאתה כתבת אינו ראוי אפילו להיות הערת שוליים למה שאני כתבתי כי פשוט יש לך בעיות של הבנת הנקרא ואתה מייצג את הציבור הרחב שעליו "עבד" אהוד ברק כדי להגיע לצמרת.

אני מבין אגב, שלדעתך אהוד ברק הצליחה כמפקד בכיר כראש ממשלה וכשר ביטחון אך עדיין לא נולד ההיסטוריון הראוי לתאר הצלחות אלה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תשובה מצויינת של
  דר' אורי   5/04/13 17:38
חנן וייס. עו"ד משה הנכבד, אנא הבא דברים סותרים כבקורת ולא אוסף אמרות כלום... גם אני איני רואה, תמיד, עין בעין, עם דר' מילשטיין, ולעיתים דוקא מבין ההפך את דבריו... למשל, כמיהתו של ברק ל"קפוץ בראש" ... שגם משמשת דוגמא לאחרים וגם אומץ בשדה הקרב... וגם מפיח חיים, גם, ב"חפצי החיים" (מוגי לב אם תרצה)... וכבר נאמר שהאמיץ לאו דוקא חכם הוא... שילוב של חכמה ואומץ, שיש לברק ראוי שילמד ע"י צבא הפסיכולוגים... עדיין אין בכך ע"מ לתקן את כל העוולות בהם חטא ברק. תשובה ראויה השיב לך אורי וכדאי שתתבטא להבא כראוי... אם "חברינו" תרצה להקרא... חנן וייס
כתוב תגובה ל- דר' אורי
משה ג. - הדיוט קופץ בראש
  קורא ותיק   5/04/13 14:09
מה שאתה כותב על ד"ר מילשטיין הוא בדיוק מה שאפשר לומר על כתיבת הביקורת שלך!
סינת מטרה ואתה מנסה לצייר סביבה השמצות ללא ביסוס.
ראשית קרא את הספר, עיין באופן רציני במקורות ואז תגיב.
לפני כן, אתה בחזקת הדיוט הקופץ בראש...
כתוב תגובה ל- קורא ותיק
משה ג.
  אורי מילשטיין   5/04/13 14:21
אני מסבור שמדובר באיש סיירת מטכ"ל לשעבר היוצא להגן על כבודו האבוד וכבוד חבריו שנרמס לדעתו. או שהוא ממעריצי אהוד ברק שהם בודואין אין לצפות לראיה ביקורתית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
דוגמא מצויינת לאמינות שלך
  מ.ג   5/04/13 18:11
לו היית טורח לבדוק את העובדות-אפילו איתי היית מגלה שלא זו בלבד שאין לי קשר לאהוד ברק אלא שאפילו לא ראיתי אותו מימי ואני בהחלט לא נמנה על מעריציו-להפך. תודה שסיפקת לקוראים דוגמא לדרך הסקת המסקנות שלך-הם יוכלו לבצע היקשים נוספים. בהזדמנות כשאתפנה אקדיש לדרך כתיבתך רשימה נפרדת.
כתוב תגובה ל- מ.ג
אז למה אינך חושף את שמך?
  אורי מילשטיין   5/04/13 22:17
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
חשף חשף....יקירי
  יוד עין   5/04/13 22:32
הוא כן חשף את שמו......
ראה כתובת ה- ip
להבין מתגובתך הפזיזה שאתה כועס על מי שמבקר את קביעותיך?......
כתוב תגובה ל- יוד עין
אז מה השם?
  אורי מילשטיין   5/04/13 22:49
ברוב בורותי אני אינני יודע לתרגם כתובת IP שם הכותב!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
משה גולדבלט?
  אורי מילשטיין   5/04/13 23:15
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וואו...הצלחת "לגלות"..
  יוד עין   6/04/13 09:22
דוז פואה!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- יוד עין
לא רק בחזקת..
  וייס2   5/04/13 17:30
חנן וייס
כתוב תגובה ל- וייס2
13
בגין לא אמר: ינוש ורפול מוכנים
  לאה בת מנחם   5/04/13 16:27
מן הראוי ש"החוקר" מילשטיין לא יסתמך על מקורות מפוקפקים כוויקפדיה (ועוד ויקיפדיה בעברית).
הציטוט המדוייק של דברי בגין הוא: "אסד היזהר! יאנוש ורפול מחכים לך!"
כתוב תגובה ל- לאה בת מנחם
מסכים לא, ויקיפדיה
  מוטה   5/04/13 17:47
גם פייסבוק מוטה... חנן ויייס
 חנן ויייס
כתוב תגובה ל- מוטה
14
ברק
  ש.נחום   5/04/13 16:42
אם אהוד ברק ומקורביו חושבים שאורי מילשטין מוציא
על ברק לעז שיתבעו אותו בבית המשפט ואז נראה מהיא האמת
וזאת לאחר עדותם של כל אלה שעדיין חיים עמנו.
כתוב תגובה ל- ש.נחום
ברק לא מתעסק בזוטות
  קבלות   6/04/13 00:31
ברק לא יגיש תביעת דיבה כיוון שאדם מוכשר כמוהו לא יבטל את זמנו להתייחס ל"היסטוריון " תימהוני שלמעט קומץ תמהונים אף אחד לא קורא את ספריו
כתוב תגובה ל- קבלות
אתה בכל אופן קורא
  אורי מילשטיין   6/04/13 07:46
את הפרקים. ולא רק קורא, אלא מבזבז זמן, כלשונך וטורח להגיב. ואם אתה המזלזל בי ובמחקרי מקדיש לכך זמן, מדוע לא אחרים לרבות ברק?
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
15
מבקש הבהרה מד"ר מילשטיין
  ררררררר   5/04/13 18:08
מה הייתה תוכניתו האמיתית של שרון, ומי כן ידע עליה?
מה עמדתך לגבי תוכנית זו בלא קשר ליכולתה של צה"ל לבצעה?
מעניין לדעת!
תודה.

כתוב תגובה ל- ררררררר
תשובה לכותב ררררר
  נפתלי גור אריה 2   5/04/13 19:10
ובכן , תוכניתו של שרון היתה 'אורנים גדול ' והיא האמיתית. 'אורנים קטן ' היתה התוכנית עבור מנחם בגין וממשלתו. שרון רצה סדר חדש במזרח התיכון . במסגרת תוכניתו הגדולה רצה למחוק את אשף ועראפת כלומר להורגו ולהשתלט על דמשק. החבירה לבשיר גומאייל נועדה להמליך אותו ובכך לעשותו 'שפוט' של שרון. כידוע תוצאת 'האסטרטגיה ' הזו היתה סברה ושתילה. והדכאון בו לקה מנחם בגין , אשר הוביל למותו. מי שקורא את הפרטים והיה שם לא יכול שלא להזכר בפקקי התנועה של הטנקים והזלדות התקועים על השבילים ללא יכולת לזוז . לא ימינה לא שמאלה לא קדימה לא אחורה. כל חיילי הצנחנים ומפקדיהם טענו אז שמשהו רע מתרחש והם לא ידעו אבל הבינו כי כך זה לא הגיוני שיקרה. את מלחמת לבנון תכנן שרון זמן רב לפני שנוצרה העילה - הירי בשגריר ארגוב. 'אורנים גדול' ו- 'אורנים קטן ' היו תוכניות מגירה. הממשלה ידעה רק על התוכנית הקטנה. !!! נפתלי גור אריה עו"ד.
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה 2
המשך להבהרה
  ררררר   5/04/13 22:59
תודה עד כה. בהמשך לדבריך:

1. שרון רצה להשתלט על דמשק או בשיר ג'ומייל? לשם מה רצה שרון להשתלט על דמשק?

2. אם זו התוכנית לא ניתן לראות בתוצאות המלחמה כישלון כה גדול כמו שאורי מילשטיין כותב, וכרגיל מגזים. ערפאת לא נהרג כי האמריקאים לא נתנו אישור, אבל אש"ף אכן סולק מלבנון. ואחר כך בסיוע השמאל הישראלי הרבה כבר אי אפשר היה לעשות.
לגבי החבירה לנוצרים - אפשר רק להצטער שהיא לא נמשכה מאז, אך לא ברור לי מה היה רע ברעיון לחבור אליהם. חברים הרבה יותר טובים מהם במזרח התיכון לא ניתן להשיג.

ומתגלגל או לא... בסוף הגיעו לביירות.. וכבשו אותה. תמיד אפשר להיות יותר יעיל. אבל אם משווים את זה למלחמת לבנון השנייה שבה באמת לא היו כל מטרות וזרקו ללא סיבה חיילים לתוך השטח, אפשר רק להתגעגע לאנשים כמו שרון.
כתוב תגובה ל- ררררר
אני דוקא חושב שבגין ידע הכל.
  אהוד פרלסמן   6/04/13 04:35
אתה חושב ששרון רימה את בגין, ואילו אני חושב שבגין היה שותף לתכנית הזאת. בספר של דוד קמחי (אני לא זוכר את השם אבל לפי ויקיפדיה זה כנראה "האופציה האחרונה") הוא מספר על שיחה שבה נוכח בזמן המלחמה בין בגין לבאשיר ג'ומייל, כשבגין מזכיר לו שהוא הבטיח שהפלנגות יעזרו לצה"ל, וג'ומייל עונה לו שהוא אינו יכול למלא את הבטחתו כי הוא רוצה להיות נשיא כל לבנון. בספר של עוזי בנזימן "אמת דיברתי" הוא כותב שאחד מאנשי מערכת הבטחון אמר לו שבגין היה שותף לתכנית, ואני משער שהאיש הזה הוא אותו דוד קמחי. אני חושב שבספר של בנזימן, אבל אולי בספר אחר, קראתי שיחיאל קדישאי ניסה להזהיר את בגין מפני ההונאה של שרון, ובגין אמר לו משהו בנוסח "שקט, מתקדמים". הייתי מאוד שמח לחשוב כמוך ששרון רימה את בגין, אבל אני חושב שהאמת היא אחרת.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
למה בגין הסכים?!
  אורי מילשטיין   6/04/13 07:56
בוודאי שבגין הסכים לקשר עם הנוצרים והפלנגות שלהם והיה שותף להערכה שחיסול הפתחלנד יחזק את שליטת הנוצרים בלבנון עם סיכוי שהם יעשו שלום עם ישראל. אבל בגין לא הסכים למלחמה מול סוריה ובגזרה הזאת שרון ורפול רימו אותו. פרטים מלאים על כך יתפרסמו בפרק הבא ביום שישי הקרוב.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
16
הלם ותדהמה וכעס וכאב
  נפתלי גור אריה 1   5/04/13 18:36
אורי יקר שבת שלום. אני קורא את הפרקים ובטני מתכווצת . הלם , תדהמה , כעס וכאב. הלם על גילוי העובדות, תדהמה על המערכת המושחתת הצבאית ועל ההונאה שאין בשפה העברית מילים או מילה לתארה , כעס על שתיקת האלופים במשך השנים ועל מדיניות ההשתקה בצהל הנוהגת גם היום וכאב עצום ורב על חברים שאהבתי אשר נהרגו לחינם ונפצעו. הייתי בבונקר של חיל האוויר ביחידת האם שלי שם ראיתי את תרגולי חיל האוויר על אורנים גדול ועל אורנים קטן וזאת היתה הפעם היחידה בחיי שאמרתי לעצמי : עד כאן. אני במעשה התרמית הזה לא משתתף ואדע למצוא דרך שלא תפגע בי ומצאתי. מי שנחשבו אלילים ומצביאים מתגלים כאלילי שקר . על המרוץ לרמטכלות תוך התחמקות מביצוע תפקידי פיקוד של אהוד ברק , ידעתי כל השנים. עקבתי אחריו בקפידה מאז מונה סגן רמטכל והתקלותי הראשונה על לשונו היתה בפרשת רצח מערת המכפלה - ברוך גולדשטיין. מי שנפל אז ברשתו היה הנשיא שמגר. חמתי בערה. אבל גם "לוחמים" שנחשבו נועזים מתגלים במערומיהם - רפול שרון , בן גל. משהו רע רע מאד ממשיך להתקיים בצהל. מלחמת לבנון 1 והכתבות שלך אורי יקר הוכיחו כי שני מפקדים צדקו : אלוף גבע ואלוף מצנע. השאלה שאני שואל עצמי היום היא מה עושים במצבים דומים מחר כשאנו חכמים יותר לנוכח הדברים שכתבת וחשפת ? ולעולם לא נהיה עוד עדר המובל כסומא בארובה ? אינני יודע. ואינני מבין מדוע בני גנץ ואחרים לא מדברים. מדוע גלנט לא מדבר. מדוע האלוף אדם לא מדבר. והמועקה הזו היא כמו גוש התקוע מעל הסרעפת כשלגוש הזה יש שם אחד והוא : אהוד ברק. מדוע ענף המכללות בצהל לא מקיים יום עיון בממצאים שלך ? מדוע פרפ אוריאל רייכמן נשיא המרכז הבינתחומי , למיטב ידיעתי קצין צנחנים , לא מקיים דיון עומק בכל פרסומיך ? מדוע פרסומיך אינם הופכים חומר לימוד שלו ערך מחנך עצום ? אורי יקר , היכן עומד פרסום הספר האם ניתן יהיה לרוכשו כדי ללמוד במרוכז תשובה האם ניתן לראשונה בתולדות צהל להגיש הליך משפטי נגד רמטכל לשעבר על מרמה גניבת דעת ואולי הפרת אמונים? שבת שלום. עו"ד נפתלי גור אריה naftali57@gmail.com
כתוב תגובה ל- נפתלי גור אריה 1
האומנם ד"ר מילשטיין מחפש
  ב_שמואל   5/04/13 19:59
האומנם ד"ר מילשטיין מחפש נקמה? האומנם אתה מחפש נקמה? אם כן, על מה? על כך שבמערכת צבאית ישנה פוליטיקה? האומנם יש ארגון כלשהו בו אין פוליטיקה? האומנם ניתן להאשים אדם בעל שאפתנות רבה על כך שהצליח להרשים את הממונים אליו?
אם יורשה לי, מטרתו של ד"ר מילשטיין ומטרת הספר לקדם את ההשכלה המקצועית של מפקדי הצבא. לשם כך חייבים להבין מדוע צה"ל לא עשה זאת עד כה, למה?
כידוע, צה"ל הוא גוף עשיר מאד וביכולתו לגייס המון שכל וחוכמה (כשירצה), אז ברור שישנה סיבה מאד חשובה מדוע אין הכשרה מתאימה לקציני צה"ל (כלומר, אולי צה"ל במכוון אינו מעוניין בקצינים מקצועיים)
יש לזכור שלכל השקעה צריכה להיות מטרה המצדיקה אותה, אולי צה"ל לא זקוק לקצינים משכילים יותר? יתכן שקצינים יותר משכילים היו גורמים ל"נזקים" למדינה (למשל: פעולת השייטת במרמרה - "הצליחה" לגרום למדינת לאבד את כבודה בעיני כל העולם ואישתו. הרי מישהו שלח את הלוחמים חמושים ברובי צבע)
מי ומדוע מונעים את ההשכלה המקצועית מקציני צה"ל?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
"המלחמה היא אבי הכול"
  אורי מילשטיין   5/04/13 22:39
אינני מחפש נקמה ואין לי סיבה לכך. עוד בבית הספר התיכון חשפתי ליקויים במלחמות ישראל ושלמתי על כך מחיר אישי. תיארתי זאת בספרי "על מה חלמנו?" אינני חושף ליקויים משום שמחרימים אותי, אלא מחרימים אותי משום שאני חושף ליקויים ואף שהחרמה היא התנהגות פרימיטיבית אני מבין אותה ואינני כועס בוודאי שלא נוקם. רק עצוב.
במפעל חיי אני שואף להבין את המציאות הדינאמית הפועלת בהתאם לעקרון השרידות וחוקר את המלחמות כאירועים קיצוניים, כמעט מעבדתיים, של דינאמיקת המציאות, בעקבות אמרתו של הפילוסוף היווני הרקליטוס "האפל" מאפיסוס, במאה השישית לפני הספירה: "המלחמה היא אבי הכל" שהפילוסף הגרמני פרידריך הגל תרגם זאת במאה ה-19 לתהליך דיאלקטי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא מדברים כי אולי רוצים להסתיר
  יואל קורנבלום   5/04/13 21:17
יתכן שאותם שלא מדברים כפי שכתבת מפחדים שמשהו ידבק בהם גם כן או מפחדים שאם יתחילו לנבור ימצאו משהו לא טוב שעשו וכן הלאה. אל תשכח שכולם באו מתוך המערכת ולכן היו צריכים להתפשר כדי להתקדם. בל נשכח שכדי להתקדם במערכת אסור להיות חשודים כסכנה למערכת כי אז המערכת פולטת את הסוררים. כפי שנאמר מי שגר בבית מזכוכית מוטב שלא יזרוק אבנים. אבל יתכן שבמשך הזמן נשמע מהם.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
מחרימים את פרסומיי ואותי
  אורי מילשטיין   5/04/13 22:30
עורך הדין נפתלי גור אריה היקר,

הצעתי לרוב הוצאות הספרים בארץ לפרסם את הספר על אהוד ברק והן סרבו למרות שהיה סיכוי לא קטן שהוא היה הופך לרב מכר. גם אמצעי התקשורת המסורתיים סרבו לפרסם בעבר פרקים. בצה"ל ובאקדמיה מחרימים אותי ואת פרסומיי מזה שנים רבות שהרי יד רוחצת יד. לא האמת מנחה את ראש האוניברסיטאות ואת מפקדי הצבא הבכירים אלא תועלתם האישית בלבד כפי שמויח מחקר זה. לפיכך אני מניח שהממסד יתעלם גם ממצאי מחקר זה שוודאי יש בו אי דיוקים פה ושם, אך הוא חושף מציאות שרוב הישראלים אינם מודעים לה ואינם מסוגלים להבין אותה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
17
שיטת המינויים היא המחלה
  יואל קורנבלום   5/04/13 19:13
כבר כתבתי ששיטת המינויים בצה"ל היא אידיוט מביא אידיוט ואנחנו רואים וסובלים את כל זה לאורך השנים. נוצרת תרבות של חברות ואינטרסים זמניים שאינה מתאימה לפעילות תקינה של המערכת, מונעת דיון סביר וגם מונעת מהטובים ביותר להיות המנהיגים. מי שנשאר הן קליקות שונות ומשונות עם מטרות ששונות מאילו של ביטחון מדינת ישראל. כל אחד חייב לשני ולכן אין ביקורת סבירה. בנוסף ברור הוא שמדינה כמו ישראל שנמצאת במלחמה מתמדת עם השכנים ראש הממשלה חייב להבין רבות בעניני צבא. הצרה בחוסר ההבנה של ראשי הממשלות שאין להם אפילו את היכולת העצמאית לחשוד שמשהו אינו כשר וההכנות לפעילות אינן תואמות את המטרות. מצד שני ראשי הממשלות לא השכילו לדרוש דעות שונות מאנשים אחרים במערכת הצבאית. לכן נראה שכל התקלות שנוצרו באו בגלל המצב העגום הזה והסתרת הכשלים שהם פועל יוצא של הקליקות השונות שמנסות לשמור על עצמן ולשדר שהכל כרגיל. באמת טוב שאורי מילשטיין מוציא לאור את כל הכשלים ואולי משהו ישתנה. אני באמת מקווה שישתנה לכל הפחות שיהיה מבקר אזרחי לפעילות. שיטת המינויים מדרגה מסויימת צריכה לעבור לגוף מבקר אחר מהצבא כדי להיות בטוחים שהטובים ביותר מגיעים לפיקוד. גם המהירות בה עלה אהוד ברק היתה צריכה להעלות כמה תהיות לכל הפחות. אבל אם השיטה היא אדיוט מביא אידיוט אז את מי זה מעניין? כל גוף שמבקר את עצמו או ממנה בעצמו הופך להיות מושחת בסופו של דבר וכמובן לא יעיל.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
18
אכן ד"ר מילשטין השתפר
  מבקר תקשורת   5/04/13 22:04
ד"ר מילשטין כתב ספרים יותר טובים ופחות טובים. נראה לי שספרו על אהוד ברק בין הטובים. חבל שנכתב באיחור.
האם נזכה לראות פרקים על תפקודו של ברק בשנים האחרונות?:
1) מבצע עמוד ענן מלחמה שנמתחה כמו מסטיק ולא ניצחנו.
2) פלישת המסתננים מלחמה בה ישראל הפסידה ללא כדור אחד.
3) חשוב לציין השלכות נוספות כמו כניסת כוחות פוסט-ציונים למפלגת העבודה.
כתוב תגובה ל- מבקר תקשורת
מידחת יוסוף וקבר יוסף
  אורי מילשטיין   5/04/13 23:03
הפרק האחרון בסדרת הפרסומיםה נוכחית יעסוק בפרשת מידחת יוסוף בקבר יוסף ותחילת אינתיפאדת אל אקצה בשנת 2000.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
19
עוד הוכחה
  משה המכבי   5/04/13 22:13
שמי ששומר עלינו באמת זה הקב״ה ולא צה״ל עם כל הכוונות הטובות של חייליו ולמרות הכוונות הבזויות של מפקדיו הבכירים. עם מפקדים ופוליטיקאים כאלו, מי צריך אויבים ? טוב שמר מילשטיין חושף את פרצופם האמיתי של האליטות בצה״ל. מעניין אם מישהו יעשה פעם תחקיר מסוג זה על בתי המשפט ועל עוד חסר-ברק אחר שעשה ברדק במערכת עד שהגיע לנשיאות בית המשפט.
כתוב תגובה ל- משה המכבי
20
כרמה כדוגמא
  משה מ   5/04/13 23:10
גם לי כמו להרבה אנשים,יש הסתייגויות רבות מסגנונו הבוטה של ד"ר מילשטיין,דבר שבין היתר מקשה מאוד על קבלתו לחוגים הקובעים.גם לגבי דברים שונים שהוא קובע בצורה דוקטרונירית-לא תמיד האמת לצידו.לדוגמה:במלחמת השחרור,אין ספק שלא היה מוכשר ומעולה יותר מיגאל אלון,שנחשב בעיני בן גוריון כ"פרטיזן" שלא הבין דבר בצבא אמיתי.למזלנו הגדול בן גוריון נכשל במסע שלו להחלפת כל מפקדי צה"ל הבכירים שהיו מהפלמ"ח-באנשי הבריגדה.כידוע הכישלון הגדול ביותר בלטרון היה של מח"ט 7,שלמה שמיר,איש הבריגדה.
למרות זאת חייבים להודות בפה מלא-כל נושא תיחקורי הקרבות והפקת לקחים ע"י צה"ל לוקה בחסר,בלשון המעטה.ונזכיר רק את הקרב האומלל בכרמה בבקעה (מבצע "תופת"),אחד הביזיונות הגדולים של צה"ל,והוכחה ברורה לתזה הזו,שחזרה אח"כ ביום כיפור.
לגבי אוגדה 90 שבה הייתי כקמ"ן של אריק אכמון,שכמובן צודק בכל מה שאמר.אני מקווה שבהמשך בתיאור הקרב ב"משולש טובלנו" (סולטן יעקב)-לא תשכח לתאר את תיפקודו המופלא של אל"מ אהוד בכר,מפקד האגד הארטילרי של האוגדה,שיוזמתו האישית הצילה עשרות אנשים מהגדוד של עירא.
כתוב תגובה ל- משה מ
קרבות נבי סמואל ושילטא
  אורי מילשטיין   5/04/13 23:27
קרבות נבי סמואל של חטיבת הראל של הפלמ"ח ושילטא של חטיבת יפתח של הפלמ"ח היו בזיוניים לא פחות מקרבות לטרון.

במלחמת העצמאות לא היה אכן מקום להחליף את מפקדי הפלמ"ח באנשי הבריגדה אך אחרי המלחמה ראוי היה להקים צבא מקצועי ובכך בן גוריון נכשל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
21
מילשטיין לא מספיק סנציוני
  עין אחת   5/04/13 23:16
פרק שביעי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על שר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק הפעם: כיצד עבר ברק במהירות מתפקיד לתפקיד בלי הכשרה, בלי ניסיון ועם חוות דעת שליליות אפילו של הרמטכ"ל; כיצד מונה לסגן מפקד הגיס הצפוני למרות שמפקד הגיס זלזל בו; כיצד תכנן באופן לקוי את מהלכי הגיס הצפוני במלחמה הצפויה בלבנון; ועל השותפות של ברק כראש אגף תכנון בהכנות הלקויות למלחמת לבנון הראשונה

למעלה מופיע ציטוט מהכותרת של מילשטיין .
1."פרק שביע מספרו/מחקרו"-מילשטיין הגיב כאן שלא יפרסם ספר .
2. "כיצד עבר ברק במהירת מתפקיד לתפקיד"-הניסוח הנכון צריך להיות: ברק הועבר ע"י ראשי המערכת הפוליטית והצבאית , עקב הצלחתו מתפקיד לתפקיד .
3. "כיצד מונע למפקד הגיס" כאמור , מינויים בדרגה כזו דורשים את הסכמתם של ראשי המערכת-ברור שהמפקדים הזוטרים מתחרים אחד עם השני על קידום .
4. "השותפות של ברק למחלמת לבנון הראשונה"-כל המהלכים היו פולטיים , נדרש גב בין לאומי מארה"ב , והמערכת הפוליטת הנחתה

לצערי , ההתנהלות של מילשטיין , מזכירה לי ילד לא מוצלח , שבא לאביו בטענות על אי הצלחתו (של הילד)

נקודה נוספת-נראה לי שמילשטיין מנסה למשוך את ברק לתביעת דיבה נגדו , וע"י כך , להתפרסם ולנסות בכל זאת למכור את הספר , בגירסה מתוקנת אחרי שתהיה התענינות רבה בעקבות תביעת דיבה


כתוב תגובה ל- עין אחת
משפט דיבה
  אורי מילשטיין   5/04/13 23:39
אינני מעוניין במשפט דיבר מול אהוד ברק אך אינני חושש ממנו כי כל מה שכתבתי מבוסס. אני מניח שיש לא מעט אי דיוקים ככל עבודת מחקר שהרי המקורות לא תמיד מדייקים ויש גרסאות שונות. אבל עשיתי מאמץ להגיע לחקר האמת ואני מניח שאהוד ברק יודע זאת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
"אמת דיברתי".
  ajn   6/04/13 11:36
כנראה שאינך מבין את המוטיב העיקרי בלשון הרע.
על הכותב ל ה ו כ י ח כן, להוכיח, כי דיבר אמת במחקרו (במקרה זה כמובן תחקירך/מחקרך) ואם אינו מצליח לעשות כן, אין לו אלא להלין על עצמו ולפתוח את ארנקו....
כאן כבר לא עוזרים תירוצים כמו " מטבע הדברים...."(כפי שכתבת) או אנשים וגרסאותיהם (כמו שציינת) אלא נמדד גודל הנזק (לאו דווקא חמרי) שנגרם לתובע על לשון הרע. לא הייתי לוקח את הדברים בקלות דעת ותקוותי שאכן אינך מוציא לשון רע אלא עומד ומוכן להוכיח, אם תתבקש, שדבריך אמת הם. מקווה שלא תצטרף להגיע למצב שבו תיתבע בגין לשון רע. ההליכים אינם מלבבים, בלשון המעטה.
כתוב תגובה ל- ajn
בוודאי ש"האמת דברתי"
  אורי מילשטיין   7/04/13 06:30
אלא שלאמת פנים רבות ומה שקובע אם זאת "אמת" הוא הביסוס ויכולת או אי יכולת ההפרכה (קרל פופר)
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מליצת פופר
  ajn   7/04/13 08:50
אם תגובתך נכתבה לצורך מליצה בלבד , ככל שהיא נחמדה היא חסרת רלוונטיות במשפטי לשון הרע.
התובע אינו צריך להפריך דבר. חובת ההוכחה חלה על הנתבע (במקרה זה מי שהוציא לטעמו של התובע דברי לעז ולשון הרע עליו). הנתבע הוא זה שחייב להוכיח כי דבר אמת. אם הצליח -זכה ואם נכשל- בכה.......
כתוב תגובה ל- ajn
קרל פופר ותביעת דיבה
  אורי מילשטיין   7/04/13 12:35
את תובנת קרל פופר הבאתי לאחר שהתיחסתי לנושא משפטי דיבה.

מאחר שהייתי מעורב במשפטי דיבה אחדיםותמיד זכיתי או זכו אלה שניצבתי לצידם, אני מכיר היטב את הפרוצדורה.

לגופו של אהוד ברק: הוא כמובן יכול לטעון שהכל שקר ואני מניח שזה מה שהוא אומר עכשיו למקורביו לאחר הפרסום. בתגובה אביא מסמכים ועדים שיוכיחו ויעידו כי אמת פרסמתי. בתהליך זה אני סבור לא רק שאראה שמה שכתבתי אמת אלא יחשפו עוד דברים אחרים שלא כתבתי עליהם. לפיכך, אני מניח אהוד ברק ישקול היטב אם כדאי לו לצאת למלחמה משפטית שבה הוא יכול רק להפסיד ואין לו שום יתרון. אמנם כסף לא חסר לו וההפסד הכספי לא יכביד עליו מאוד אבל אם פרסומי הוציאו לו שם רע, המשפט יוציא לו שם רע כפל כפליים שהרי בחסות בית המשפט ניתן לטעון/לפרסם דברים שמחוץ לבית המשפט יש חשש לתביעה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ברכת הדרך
  ajn   7/04/13 15:40
יעדך - לגיטימי.
תהיה דרכך צלחה.
כתוב תגובה ל- ajn
"נראה לי שמילשטיין מנסה ..."
  ראומה   5/04/13 23:52
למשוך את ברק לתביעת דיבה נגדו" כדי לקדם את מכירת הספר. כמו בשאר הטיעונים, גם טיעון זה הנו בעל רמה נמוכה ביותר. אם מילשטיין הביא בפנינו עובדות לא בדוקות ומסקנות מוטעות מהתנהלותו השגויה והשקרית של ברק, הרי שעליך לחשוש מתביעת דיבה כמו מאש. ואם אכן הביא מילשטיין הוכחות לטענותיו, מפי מפקדים בכירים, בציטוטים מדויקים (ובהחלט מפתיעים), אז נשמט מתחתיך שטיח ההשמצות העלובות, שבסיסם צרות עין, ורמת הבנה מתקרבת לאפס.
כתוב תגובה ל- ראומה
שיוהרתם הרגה מאות לוחמים
  ברק- רק אחד מרבים   6/04/13 00:26
כן - יהירים וריקים בצמרת צה"ל הם פושעים - הפשע זילזול וניצול חיי אדם כאשר השולחים אינם מקצועיים ומזלזלים בחייהם ובמותם של הלוחמים. וכידוע דברים דומים נמשכים - אותפ הפרים יהירים שהיו בצמרת גם קידמו ה"מנופח מרוב חשיבות" ברק- שבפועל הינו לא מקצועי, מזלזל ומקפח חיי אדם ברשלנותו, יהיר שרשלנותו נובעת מן היהירות. יהירות זאת הביאה בעשרות שנים לתיפקוד צבא כושל, וכך להרג מיותר של לוחמים רבים וקידומו של יהיר וחסר מקצועיות כברק - אכן הם היו שותפים לפשע.
כתוב תגובה ל- ברק- רק אחד מרבים
כולנו שותפים לפשע
  אורי מילשטיין   6/04/13 05:50
אחרי מלחמת יום הכיפורים אמר נשיא אפריים קציר "כולנו אשמים". באותה רוח ניתן לומר, בעקבות דבריך, שכולנו שותפים לפשע שעליו כתבת, בכך שלא למדנו את הווית הצבא והמלחמה, שלא פיתחנו תרבות בטחונית גבוהה כפי שראוי לבני מדינה הלוחמת על קיומה מאז הקמתה ולא כוננו צבא מקצועי ראוי לשמו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
22
חטא אי-מימוש טבע האדם
  היינריך היינה   6/04/13 04:12
תת-מערכתיות, כדרך התנהלות- מערכת הבטחון וברק, אינה אלא חלק מתהליך התגשמות חזוני מאה שנה לפני הציונות: קץ ישראל ברגע הפיכתו לעם ככל העמים, שאינה אלא בחירתו הלא מוסרית באי ממוש-טבע האדם: היכולת הרוחנית, לכן רגרסיה הכרחית לכפיפותו לתהליך- הלמידה האבולוציונית האיטית, בו כל התקדמות נקנית במחיר השמדה המונית.
כתוב תגובה ל- היינריך היינה
עקרון השרידות
  אורי מילשטיין   6/04/13 06:02
הפרדוכס הבסיסי והמובנה של ההומו ספיינס הנובע מעקרון השרידות, מתבטא ב"התאבדות המודעת" של המין שהפרטים שבו יכולים להבין באופן פוטנציאלי איך לנטרל איומים על המין אך הם נמנעים מלעשות זאת כדי לנטרל איומים על הפרט המבקש לשרוד בכל מחיר, גם במחיר התאבדות המין.

פתרון לפרדוכס ההתאבדות המודעת הציע אפלטון ב"פוליטיאה" ברעיון "המלך פילוסוף" שיכפה את דרך התבונה על הפרטים. דוגמא למלך פילוסוף ניתן לראות בפרידריך הגדול מלך פרוסיה במאה ה-18. אבל באותה מאה עצמה טען הפילוסוף הגרמני עמנואל קנט שניתן להגיע לפתרון רק אם שליטת התבונה תחול על כל בני האדם ולא על מדינה אחת בודדת. כל הנסיונות עד היום לאחד פוליטית את כל האנושות, כמו חבר הלאומיים והאו"ם לא עלו יפה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כורח או חרות
  ארז רטוש   6/04/13 08:13
מענינת תפיסתך הדטרמיניסטית את האדם בהקשר הנגוד ליכולת בתחום בעלי החיים לגלות הן התנהגות הפוכה, מסוגלות לחרוג מעבר לגבולות המין ולשתף פעולה שרידותית עם בני מינים שונים ולבא לעזרת בני מין שונה במקרי מצוקה - והן של "בגידה" בבני מינם בסיטואציות בהן הפרט בסכנה.
האם יתכן שקיימת מידה מסוימת של בחירה חפשית אף בקרב החי?ואיך תגן על תפיסתך הדטרמיניסטית לאור גלויי הקרבה עצמית במלחמות, לאור הצלת יהודים בשואה תוך סיכון עצמי?
יתכן שכל המערכת האבולוציונית אוצרת בחובה יותר פתיחות, חרות ואי ודאות מתמונת המציאות שלך?
כתוב תגובה ל- ארז רטוש
הגן האנוכי והשהידים
  אורי מילשטיין   6/04/13 09:28
תשובה עקיפה לשאלתך נתן אפלטון בדיאלוג "המשתה". תשובה ביולוגית קצרה לשאלתך נתן דאוקינס בספרו "הגן האנוכי" את התשובה שלי נסחתי בספרי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השרידות". רשום את המייל שלך ואשלח אליך קובץ בנושא.

מאוד בקצרה: אני סבור שהפעילות האלטרואיסטית לכאורה היא בעצם אגואיזם קולקטיבי. דוגמא השהיד הפלסטיני מוותר על שרידותו כשהוא מבצע פיגוע התאבדות אך למען שרידות עמו או דתו. הנקודה פה היא שהוא אינו מפריד בין שרידותו האישית לשרידות דתו. התנהגות כזאת תמצא גם אצל בעלי חיים: איילים המגינים על העדר מפני זאבים ומקריבים את עצמם.

כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לא יודעת אם זה נכון - אבל יפה
  הללי רוזנבאום   6/04/13 09:01
כתוב תגובה ל- הללי רוזנבאום
היפה חושף את הנכון
  אורי מילשטיין   6/04/13 09:20
גם לפי סוקרטס בפיידרוס גם לפי קנט וגם לפי לא מעט פיסיקאים הטוענים שאםהנוסחה יפה סימן שהיא אמיתית כמו הנוסחה המפורסמת של איינשטיין.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
23
שאלות ל- "היסטוריון"
  אורי זכאי   6/04/13 08:22
ה- ד"ר לענייני " הטיעון הדתי בתהליך התחיקה בישראל" והפילוסוף הצבאי חוקר מלחמות ישראל " ה –"היסטוריון" אורי מילשטיין כותב " ... מסתבר שהרמטכ"ל נכנע לדרישתו של שר הביטחון החדש, אריאל שרון, שזמן קצר לפני כן שבע נחת מתצוגת סיום תרגיל אוגדתו של ברק בסיני. שרון "שיבח את הטמפרמנט בתנועת הכוחות ונפרד מאהוד בלחיצת יד חמה."

המשפט הזה מ- "כתביו" של ה-"היסטוריון" מציג את כל הבעייתיות של מילשטיין. שהכשרתו היא בתחום התחיקה הדתית בישראל והסב את מיקצועו ל- "היסטוריון צבאי" שעקר כתיבתו דומה לכתיבה של "רחל המרכלת" בשבועון העולם הזה זכר עיתון לברכה. איסוף רכילות על אנשים וברירת הרכילות השלילית בלי בחינה אמיתית של העובדות או דבריהם של המבקרים מול דבריהם של אלו שחושבים אחרת.
האם בדק ה-"היסטוריון" את השאלות הבאות:

1.יך קורה שרב אלוף רפאל איתן שרק זמן קצר לפני כן הודיע ל-תא"ל אהוד ברק ש- " שעליו להשתחרר, כי הוא לא יקודם מעבר לדרגת תת-אלוף " ממנה את תא"ל אהוד ברק לאלוף ?. האם רב אלוף רפאל איתן לא היה איש עקרונות העומד על דעתו ?!, יסביר לי בבקשה ה-ד"ר לענייני הטיעון הדתי בתהליך התחיקה בישראל את העניין.

2.יסביר לי בבקשה ה-"היסטוריון" מילשטיין מה היה בתרגיל האמור שגרם לשר הביטחון אריאל שרון לשבח את הטמפרמנט בתנועת הכוחות ?

3.יסביר לי בבקשה ה-ד"ר "לענייני הטיעון הדתי בתהליך התחיקה בישראל" הפילוסוף הצבאי וה-"היסטוריון" אורי מילשטיין האם בתרגיל האמור היה כח אוייב ? אם כן מי הוא היה ומי היה מפקדו ?
.
כקורא נלהב של "ההיסטוריון" ה-ד"ר ל- "ענייני הטיעון הדתי בתהליך התחיקה בישראל" אני ממתין לתשובות.

שאלות נוספות לעבודתו ההיסטוריוגרפית של "ההיסטוריון" והפילוסוף הצבאי, חוקר מלחמות ישראל, בן דמותה של רחל המרכלת מר' מילשטיין עוד תבאנה.
כתוב תגובה ל- אורי זכאי
גישת ההשמצה האישית מצמיתה
  תומר גאון   6/04/13 08:36
את טענתך מראש ומגמדת אותך באופן מעורר רחמים
כתוב תגובה ל- תומר גאון
מלחמה
  אורי מילשטיין   6/04/13 08:52
תומר,

בעוד שאני חוקר בין היתר את הביוגרפיה של ראשי מערכת הביטחון יצחק רבין אהוד ברק ואחרים על סמך מקורות מבוססים, (לרבות ראיון בן 4 שעות עם אורי זכאי עצמו שהוא וודאי מצטער עליו), על מנת להציג את ליקויי מערכת הביטחון שלנו ולהסביר איך הם התרחשו, עושי דברם של הללו מנהלים נגדי מלחמה שבה כל האמצעים כשרים. אלוף משנה בדימוס אורי זכאי, ששירת יחד עם אהוד ברק בסיירת מטכ"ל ואחר כך מילא תפקידים רבים תחת פיקודו, מתאמץ לנטרל את ההשפעה של חשיפת דרכו של ברק. מכיוון שאין הוא יכול להפריך את טיעוני בייחוד שהוא אחד המרואיינים שלי, הוא נוקט בדרך ההשמצה.

השמצה פומבית היא לא הנשק הכבד ביותר במלחמה של ברק, זכאי וחבריהם נגדי. הנשק היותר כבד הוא הפעלת השפעתם כחברי העילית של המדינה בכל תחומי החיים, להחרים אותי בכל מגזרי המימסד: באקדמיה, במערכת הביטחון, במערכת החינוך, בשירות המדינה ובאמצעי התקשורת. צריך להודות שהם הצליחו מאוד.

אבל, אנחנו בכל זאת מדינה דמקורטית. וכיוון שאני מוכן לשלם את מחיר ההחרמה הממסדית ידם קצרה מלהושיע ולמנוע את חשיפת מעלליהם.

את רמתם הנמוכה חושפת תגובתו של אלוף משנה אורי זכאי. לפיכך תגובתו רק סייעה לי לבסס את טיעוניי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תשובות ל"אלוף משנה" זכאי
  אורי מילשטיין   6/04/13 08:39
כשתשאל שאלות ענייניות בצורה לא קנטרנית, אשיב לך ברצון ובפירוט. מכיוון שבאמצעות סגנון שאלותיך אתה מתאמץ להפחית את ערך מחקרי, הרי אינך זקוק לתשובות, שהרי את תפקידך כמזדנב של ברק כבר מלאת. אם אתה נהנה להיות נושא כלים של אהוד ברק יבושם לך. סבך, המזכיר הראשון של ההסתדרות מתהפך בקברו לאופן שבו נכבדו משרת את אדונו - פרי הבאושים של הציונות הסוציאליסטית. בעזרת אנשים כמוך ברק הגיע לצמרת. אני מניח שאתה מרוצה.

המשך יום טוב בשרותו של אהוד ברק!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
והפעם בלשון מנומסת.
  אורי זכאי   6/04/13 21:29
מכובדי ד"ר אורי מילשטיין.

אם נפגעת אני מצטער, זאת לא הייתה כוונתי. כוונתי בניסוח דבריי היתה להטעימך בקצהו של זרת בביקורת וניסוח שלמדתי מכתיבתך שלך עצמך. היא הייתה קנטרנית ובמתכוון, היא הייתה תמונת ראי לדרך כתיבתך שלך הגם שלא נפלה בה, בכתיבתי, ולו טעות עובדתית אחת.

והפעם בלשון בלתי קנטרנית אלא אקדמאית.

אני מניח שכהיסטוריון אספת את החומרים שהיו בסיס לכתיבתך אלא שבניסוחם הסופי הנסתר רב מהגלוי והקורא הממוצע יוצא מבולבל. כוונתי שוב לעניינים שהתשובות לשאלות הבאות תבהרנה אותם:

1.בכתביך מצוין ש רב אלוף רפאל איתן לא העריך ולא סבל את "סיירת מטכ"ל", לא את מיסדה אברהם ארנן ולא את פקודו אהוד ברק. איך קרה ולמה שתקופה קצרה לאחר שה-רמטכ"ל רפאל איתן הודיע ל-תא"ל אהוד ברק שהוא לא יקודם לדרגת אלוף, הוא אישית העניק וענד לו את דרגת האלוף ?. כהיסטוריון תסכים אתי שהשאלה מרתקת ומעניינת. איך קרה שרפול, אחד מהרמט"כלים השורשיים ביותר "נכנע לדרישתו של שר הביטחון" שגם הוא לא היה קוטל קנים וגם הוא היה איש בקורתי והיו לו אמות מידה קשוחות מי ראוי להיות אלוף בצה"ל ומי לא. נראה לי שכהיסטוריון הסברך יהיה מלמד ומעניין ביותר.

2. אתה כותב " " ... מסתבר שהרמטכ"ל נכנע לדרישתו של שר הביטחון החדש, אריאל שרון, שזמן קצר לפני כן שבע נחת מתצוגת סיום תרגיל אוגדתו של ברק בסיני. שרון "שיבח את הטמפרמנט בתנועת הכוחות ונפרד מאהוד בלחיצת יד חמה." איך קרה ולמה שר הביטחון אריאל שרון שבע נחת מתצוגת סיום תרגיל אוגדתו של ברק בסיני, אותו ברק שאתה עושה ממנו בכתביך עפר ועפר. האם אין כאן נקודה החייבת הבהרה, איך קצין גרוע כאהוד ברק זוכה לשבחים ועוד מאריק שרון. אשמח לשמוע את הסברך.

3. אני מניח שכהיסטוריון צבאי למדת את התרגיל הזה ואתה יודע את מהלכיו, האם היה בו ביום אויב או היה זה דו צדדי בין שתי יחידות ?. מי היה הכוח השני, אם היה כזה ?. מי היה מפקדו של הכוח שעמד מול אוגדתו של ברק, אם היה כזה ?, ומה היו, על דעת השופטים תוצאות התרגיל.

נראה לי שלא רק אני אלא יתר הקוראים את הדברים ישמחו ללמוד את הסבריך.

ובאשר להשתלחותך בי כמזדנב של אהוד ברק "פרי הבאושים של הציונות הסוציאליסטית", עד כדי כך ש- "סבי, דויד זכאי מתהפך בקברו" כדבריך, במה חטאתי ? בכך שדעתי על אהוד ברק אחרת משלך ?.

שלך,

אורי.

נ.ב: עדיין לא שלחת לי, כפי שהבטחת את הקסטה, העתק הראיון שלי אתך.
כתוב תגובה ל- אורי זכאי
מחסן המרכאות
  ראומה   6/04/13 11:00
בהשתלחות שלך באורי מילשטיין הצלחת לשכנע שיש לך מחסן של מירכאות שאתה מפזר בנדיבות לאורך מכתבך, ובעיקר אל נושא הדוקטורט שלו. מה עוד שכנעת במכתבך? שחומר הקריאה שלך היה הרכילות המרושעת של רחל המרחלת; שאין לך טיעון, אף אחד, המערער על הממצאים והמסקנות של מילשטיין, ושיש בך צד עלוב של רשעות המונע ממך להתמודד חזיתית, ממצא מול ממצא, עובדה מול עובדה, עם כל מי שמגיע למסקנות שונות משלך. בזה תרמת לחיזוק מחקרו, ונמצאת מברך.
כתוב תגובה ל- ראומה
זאת הרמה!
  מתבונן   6/04/13 11:35
ראומה יקירתי, עליך להבין שזאת הרמה של קצינים בכירים שגדלו ביחידת העילית של צה״ל. צאי וחשבי מה רמתם של המקבילים להם בצה״ל הגדול?!
כתוב תגובה ל- מתבונן
אורי זכאי אני כועסת עליך
  חשדנית   6/04/13 11:46
אנחנו מנסים לשנות כאן התנהלות בעייתית וחמורה מאוד של הדרג הבכיר בצבא, באמצעות הארת המצבים והטעויות שההתנהלות הזאת שלהם הביאה ובסופו של דבר גרמה גם לאסונות ולאובדן חיי אדם ! אנחנו מנסים לשנות את ההתנהלות הזאת של הצבא, להבא. בתור חייל ומפקד של חיילים עליך לתמוך !! במאמצים האלה שלנו לטובת הילדים שלך ושלנו. מה שאתה עושה כאן, זה לקלקל את הניסיון לשפר את התנהלות הצבא ומפקדיו. אורי זכאי, אם אתה רוצה בטובת עם ישראל עליך להפסיק להשמיץ ולהתחיל לנסות לשנות. זה לא מילשטיין על הכוונת כאן אלא טובת עם ישראל, אם עדיין לא הבנת.
כתוב תגובה ל- חשדנית
רפול איש עקרונות
  חזקי שנאן   7/04/13 06:17
איני רוצה לדבר בשם אחרים, אבל בעניינים של החלטות ואו שינוי שלהן, אתה יכול לפנות ולראיין את (אל"מ דימ') ד"ר יעקב חסדאי שהיה מ"פ אצל רפול.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
24
אהוד ברק והגשר שקרס על גולני
  חשדנית   6/04/13 10:41
מתוך הספר החדש של אסנהריים "צאלים" (עמ' 82) :

ב-1965 אורי שגיא היה סגן מפקד פלוגה בגדוד 51 בגולני. ברק היה אז סגן מפקד סיירת מטכ"ל. הגדוד של ברק תכנן פשיטה על יעדים בירדן. נקבע שהכוחות המבצעים של גולני יחצו את גשר הירדן על גשר מיוחד שפותח בסיירת מטכ"ל. לוחמי 'היחידה' יפרשו את הגשר, והגולנצ'יקים יחצו יבשים לגדה השנייה. שגיא ביקש תרגול מוקדם עם הסיירת, אבל נענה בשלילה. בליל המבצע איחרה סיירת מטכ"ל בפיקודם של דוביק תמרי וסגנו ברק להגיע..וכך מתאר שגיא: כעבר כחצי שעה קיבלנו בקשר דיווח שהגשר מוכן ואפשר להתקדם על מנת לחצות מעליו. כשהגענו לשפת המים התברר שמיד עם תחילת המעבר הגשר הזה קרס. נרטבנו, קיללנו, אבל המשכנו בפעולה עמדנו במשימה ובזמן. אותו מחזה מעליב, של הקרנת סודיות שושואית שלא מאפשרת אפילו תרגול ביחד של שימוש באמצעי חדש, מבחינתנו, שלא נבדק ונוסה עדיין בתנאי קרב, הוא בין הגורמים המביאים אותי להשתייך למחנה החשדן [כלפי הגישה של ברק והסיירת]. גם השיטה שכוח כזה מתאם רק עם הרמות הבכירות (חלקם של המפקדים בסיירת מטכ"ל היו רגילים להסתובב במסדרונות המטה הכללי הרבה יותר זמן מאשר עם חייליהם) ולא עם המופקדים על הביצוע בשטח, הינה פסולה.

לימים, במסגרת עבודתו על הספר, פנה שגיא לברק וביקש ממנו שינתח את הסיבות להתמוטטות הגשר. "אתם לא ידעתם איך לעבור את הגשר, ולכן הוא קרס" הסביר ברק לשגיא ההמום.
עד כאן מהספר.

כרגיל, זו הייתה השיטה הקבועה של ברק להפיל על אחרים את האחריות לכישלונות שלו. בדיוק כמו שהפיל על טל רוסו את האחריות לפיגוע בכביש 12 לאילת, בשעה שבעצמו קיבל התראה מיום כהן ראש השב"כ על החוליה ובזמן אמת ולא עשה עם זה דבר, ובדיוק כמו שניסה להפיל על בוגי יעלון את האחריות על הפעולה במרמרה, מיד לאחר שהתברר האסון שקרה לחיילי השייטת, 'בזכות' רובי הצבע שצייד אותם...
כתוב תגובה ל- חשדנית
תיקון: הספר של עמרי אסנהיים
  חשדנית   6/04/13 11:07
כתוב תגובה ל- חשדנית
עוד תיקון: הגדוד של שגיא תכנן
  חשדנית   6/04/13 11:13
את הפשיטה על יעדים בירדן, ולא ברק. התפקיד של סיירת מטכ"ל הסתכם רק בבניית הגשר. מצטערת על הטעויות.
כתוב תגובה ל- חשדנית
25
בזכות אנשי אמת כמילשטיין נגיע
  קורןנאוה טבריה   6/04/13 10:47
לאמת גם בפרשת רצח רבין-ובעזרת השם!!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
26
מה בין מילשטיין לוולד?
  אורי _נטע   6/04/13 11:30
* אורי מילשטיין, הסטוריון, מתבסס רק על שיחות עם לוחמים בדרגים שונים במלחמות שונות וחומר גלוי. * עמנועל ולד ז"ל, ד"ר לניתוח מערכות, מונה ע" הצבא לחקור את תכנון מול ביצוע של מלחמות ישראל ונחשף לכול החומר הסודי, לתכנון עצמו, לגרסאותיו השונות, לפקודות עצמן בתזמונן המדויק, לביצוע בתזמון המדויק. מסקנותיו, של וולד לגבי איכות הצבא ומפקדיו הבכירים, חמורות מאלו של אורי מילשטין. מי שרוצה חלק עקרי של הספר ב PDF שיצור קשר ב - u.neta.k@gmail.com
כתוב תגובה ל- אורי _נטע
27
מילשטיין שקרן
  שאול   6/04/13 12:11
לפני 20 שנה הייתי רופא של קיבוץ מעוז חיים, ואז הוא טען שקצין המודיעין זרובבל ז"ל אמר שרבין ברח, למחרת שאלתי את זרובבל האם נכון , אמר לי שהוא המציא זאת אם כך מדוע אתה ורבין לא יוצאים כנגד, אמר האיש האצילהזה אנחנו לא מתיחסים וזהו. היום התפרסמה כתבה על אהוד ברק בעיתון ישראל היום, חייל מהיחידה שלו אבנר שור ציין את אומץ ליבו ונמהיגותו וחתם, לנו האדמה שהוא דרך אדמה קדושה. הייתי רוצה לשמוע מי בודק את העבודות שלו ומי מפרסם אותם ללא בדיקה. אני מאמין שאת הערה שלי יורידו אך מקווה שמישהו קרה אותם.
מילשטיין אתה מוזמן לבדוק אותי
כתוב תגובה ל- שאול
זרובבל היה בעל אוריינטציה
  ב_שמואל   6/04/13 15:10
דומה לזו המתארת את התנהלותו של אהוד ברק.
כדי להבין את הביקורת של מילשטיין מול דבריו של זרובבל אין די בכך שנאמר שזרובבל אמר על רבין שהוא לא ברח.
זרובבל ז"ל היה אדם בעל ערכים רבים וחיוביים, אך ידע להתעלם מערכים מסויימים כדי לקדם ערכים אחרים (כמו כולנו) השאלה היא אם כל הערכים שהוא קידם על חשבון ערכים אחרים, יקבלו את הסכמת האחרים (לא כל חבריו הסכימו איתו)

כתוב תגובה ל- ב_שמואל
בריחת רבין משדה הקרב
  אורי מילשטיין   6/04/13 15:31
א. ב-20 באפריל 1948 הותקפה מן המערב בשער הגיא שיירה לירושלים שעליה פיקד יצחק רבין. במהלך הקרב רבין נטש את פקודיו ונסע על ג'יפ למטה הגדוד הרביעי של הפלמ"ח במעלה החמישה. בשער הגיא ארגן הקמ"ן של חטיבת "הראל" זרובבל ארבל (חברו של הרופא שאול) התקפה על המערב הערבי וסילק אותו. את כל פרטי הפרטים ניתן לקרוא בספרי "דרך רבין ומורשתו", אם ד"ר שאול, בעקבות שיחה לפני 20 שנה עם ארבל סבור שרבין לא ברח, סימן אין הוא מבין מהו צבא ומה היא לחימה. לתיאור האירוע אינני זקוק לזרובבל ארבל רבין עצמו בספרו הודה בעובדות, אבל טען שנסע להזעיק עזרה. דוקטור יקר, ממתי מפקד נוטש את הקרב להזעיק עזרה? האם אתה מבין בכלל את משמעות השאלה?

ב. את מה שהתפרסם ב"ישראל היום" כתובה לפרקים שאני מפרסם ב"מחלקה ראשונה" פרסם אחד מפקודיו של אהוד ברק. אם אדם עם דוקטורט סבור שזאת אסכמתא, יש לי הרהורים לגבי כשרותו להיות ד"ר.
ג. שאול, עשה טובה לאינטליגנציה שלך ובמקום להביא הוכחות ממה שלא הבנת מאחרים נסה להפריך עובדה אחת שכתבתי ואז יהיה טעם לטיעוניך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
קראתי את הספר של מילשטיין
  חשדנית   6/04/13 15:41
"תיק רבין מיתוס ושיברו" והזדעזעתי מחיי המשפחה שרבין חווה בילדותו. מסתבר שאמו רוזה האדומה הייתה אישה אלימה מאוד וכוחנית שהייתה מעורבת אישית בהתנגשויות וקטטות כבר ברוסיה. בישראל השתלבה מיד במלחמה עם הפורעים הערבים, השתתפה בעימותים אתם ואפילו שימשה כמפקדת ההגנה בחיפה. תיאור הפגישה הראשונה בינה לבין בעלה לעתיד בישראל ממש משקף את דמותה - תוך כדי ויכוח וצעקות ביידיש התנפלה עליו וחטפה לו את האקדח מהידיים. מזל שהייתה שם קבוצה של חיילים בריטים שהפרידה ביניהם. רבין גדל לתוך מציאות של אמא אלימה וכידוע ילדים להורה כזה או שיעתיקו את התנהגותו ובבגרותם יפעלו כמוהו או שיימנעו מכל אלימות וייברחו בכל פעם שיהיה חשש לאיזו שהיא פעולה אלימה. נראה שרבין בחר באפשרות השנייה וברח כמו מאש מכל עימות עם ערבים או ילדים מבית ספרו. אבל על חלשים-כמו בנות כיתתו-היה גיבור והכה אותן תמיד. מילשטיין מצביע על אפשרות שרבין העתיק את הזעם שחש כלפי אמו השתלטנית אל עבר בנות כיתתו שאותן העניש במקום את האם. וגם מצביע - בעקבות מחקר של ד"ר נטע כהן דור-שוב על תכונה נפשית של העתקה - העתקה פרימיטיווית של רגשי תוקפנות, מצד פחדן, שאינו מעז להתמודד עם חבריו החזקים ועם גדולים ממנו, כלפי חלשים ממנו. תופעה זו תשתקף בבגרותו ביחס בוטה כלפי הכפופים לו ומצד שני בהתבטלותו כלפי החזקים ממנו.

אין פלא לכן, שרבין התנהג כפי שהתנהג בפרשת אלטלנה. היה לו קל להורות על ירי של תותחים על חפים מפשע באונייה אלטלנה, שכלל לא סיכנו אותו, ולהתגאות ב'גבורתו' הרבה. אבל כשגבורה זו נדרשה במלחמת העצמאות (לדוגמא בנבי סמואל) ובמלחמת ששת הימים - אז הוא ברח כל עוד נפשו בו. במלחמת העצמאות עזב את פיקודיו הפצועים וההרוגים מהקרב אל בית המלון בירושלים משם כתב לאביו מכתב ש'הכל בסדר'. במלחמת ששת הימים ברח אל זרועותיה המשכיחות והנעימות של מחלת הנפש שאיפשרה לו להתחמק מהמפגש עם המלחמה האמיתית.

לדעתי, אותה תכונה שלו - לברוח בפחד כל פעם שאלימות הרימה ראש - היא זו שגרמה לו להתרפס בפני ערפאת ולוותר לו על שטחי ארץ ישראל, תמורת 'הסכם שלום'. רבין, כביכול גיבור מלחמת ששת הימים, התגלה כאדם חלש מאוד ופחדן מול עראפת. למרות שרבין ידע את האמת (ותקראו את הספר של בוגי יעלון) כי ערפאת משקר לו ומוליך אותו שולל בהצגה עצמית כאילו הוא פרטנר אמיתי לשלום, גם אז רבין לא עצר את הפארסה של הסכמי אוסלו, ולא התעמת עם ערפאת. הוא פשוט רעד מפחד !

התנהלות כזאת איפיינה את רבין מול היריב שלו מבית - פרס. כולנו זוכרים את נאום 'אני אנווט, אני אחליט' שלו לאחר הניצ חון בבחירות לראשות מפלגת העבודה. כאשר הניצחון בידיים שלו ממהר רבין להיפרע מפרס. ככה עושים החלשים על חזקים. אבל כשפרס צרח עליו וקילל אותו בבוקר יום העצרת (תועד במכשיר ההקלטה של העיתונאים שהגיעו באותו זמן לראיין את פרס-ברנע ושיפר עד כמה שזכור לי), כשרבין ניסה להתחמק מהשתתפות בעצרת - רבין מיהר לוותר והגיע צייתן וכנוע, ממלא אחר הציווי של פרס.

אין לי ספק שהשמאל הקיצוני של היום, זה הרואה ברבין את האב-המייסד שלו, נברא בצלמו ובדמותו של רבין. פוחד מערבים (ולכן מסכים כל הזמן לוותר להם על הנכסים הקיומיים שלנו) ותוקף יהודים, שהרי יהודים אף פעם לא יחזירו מלחמה שערה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
אופיים של רבין, ברק ופרס-למה
  ב_שמואל   6/04/13 18:49
אופיים של רבין, בגין, מרידור, ברק, נתניהו, שרון ופרס - למה זה חשוב?
מבחינה לאומית, נתוח האופי של המנהיגים חשוב להבנה כיצד "עלו למעלה". כלומר, זה שאדם זה או אחר בעל תכונות כאלה ואחרות מגיע להיות מנהיג, זה לא כי רימה את הציבור אלא הציבור אשם שידע מי האיש ובכל זאת סגד לו.
לגבי השאלה האם רבין/ברק ברח, יש פרשניות. אבל בעובדה שרבין התמוטט במלחמת ששת הימים, יש וודאות, אז איך יכול אדם בעל רקע כזה מגיע להיות ראש ממשלה?
אם אדם בעל הסטוריה כזו יכול לזכות בראשות הממשלה, סימן שהוא מאד מתאים לשמש כמוציא ומביא של גורם חזק השולט במדינה וממליך מלכים על פי רצונו.
לבולשת הבריטית היה תיק עם נתוח אופי של בגין (ושל מנהיגים אחרים). לשב"כ ישנם ניתוחי אופי לפעילים פלסטינים. למכון ואן ליר יש תיקים עם ניתוחי אופי של רבני הישיבות קדם צבאי.
כל התיקים מיועדים לשימוש. למי היה כדאי להפעיל את רבין?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ראית איך אובמה התחנף לשרה ?
  חשדנית   6/04/13 19:34
אומבה אמר לביבי שהילדים שלו קיבלו את יופיים בתורשה מאמם היפהפיה שרה. לא פחות ולא יותר !!
חשבתם שאלה סתם דברי חיבוב ונימוסין ? אז תדעו לכם שזה לא !! זאת טקטיקה !! שמטרתה להשיג את אהדתם של ביבי ושרה. וזה כנראה הצליח, ביבי לא הפסיק מלחייך בהנאה וממש ראו שהוא התמוגג מנחת..
ועכשיו הסבר -
גורמי הביון בארה"ב מכינים תיק על כל אישיות שהנשיא צריך לפגוש, בין היתר פרופיל פסיכולוגי ובו הם קובעים מהן נקודות התורפה והרגישות של כל אחד ואחד.
כנראה שהגורמים האלה החליטו שהדבר שהכי ישמח את שרה יהיה מחמאות ליופייה. בכך הם ירכשו באופן מיידי לא רק את לבה של שרה אלא גם את זה של ביבי שכן הם יודעים שהוא ממש מבסוט כשהיא מרוצה !!
אובמה החנפן לא באמת רצה להחמיא לשרה, הוא פשוט רצה להשתמש בזה כאמצעי למשוך אותה לצידו כדי שאפשר יהיה לקבל את הסכמתה לצעדים שהוא הולך להפיל עלינו...זה פשוט לא יהיה נעים לסרב לו אחרי שקיבלו כזאת מחמאה פומבית על יופייה של שרה, באמצע מסיבת עתונאים, מנשיא המעצמה הגדולה בעולם..

נקווה שביבי ושרה לא יפלו בפח הזה !!
כתוב תגובה ל- חשדנית
שמואל, זה חמור מאד מה שכתבת
  חשדנית   6/04/13 19:50
מה שעולה מהתגובה שלך זה - שמישהו בחר ברבין ביודעין ובכוונה תחילה לעמוד בראש הממשלה כי ידע שיכל לשלוט בו, לכוון אותו, ללחוץ עליו, לנווט אותו, ובקיצור לעשות בו כל מה שהוא רצה לעשות כי הכיר את כל החולשות של רבין.
מעניין מי זה יכול להיות ?????
ואחרי שכבר לא היה בו צורך או שרבין התחיל קצת להתנגד פשוט הקריבו אותו ושלחו אותו לעזאזל.
מעניין מי זה יכול להיות ??????
ברור שרבין לא נרצח על ידי יגאל אמיר (שהיה בעצמו מהשב"כ), כנראה שמישהו חשב שהרצח של רבין יביא תועלת ל'עבודה' מול הימין בבחירות לראשות הממשלה. מעניין מי זה יכול להיות ??????
וכנראה שלאף אחד גם לא היה איכפת כי אפילו המשפחה שלו לא ביקשה באמת לחקור את הרצח שלו...בתו אפילו קיבלה תפקיד סגנית שר הביטחון תחת פואד...
כאב כן בתו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
אפרופו פואד...
  חשדנית   6/04/13 20:14
"בנובמבר 2006 חלה החרפה דרמטית. כמה ימים לפני שפורסם דבר חקירת המבקר והמלצתו בעניין בנק לאומי, זימן אותי במפתיע בנימין בן אליעזר, שר התשתיות הלאומיות, ללשכתו. בפגישה ביקש בן אליעזר "להזהיר אותי", כי הגיעה לאוזניו שמועה, ולפיה מבקר המדינה מנהל, בעקבות תלונה שהגשתי, חקירה נגד אולמרט, שעניינה מכרז גדול.
ומה? שאלתי
-ברצוני להזהיר אותך שמא אתה מעורב. אין לך מושג עם מי אתה מתעסק. זו מאפיה. עולם תחתון. הם מעלימים אנשים. אל תתעסק עם אולמרט ותתרחק מהעניין. בן אליעזר חזר על הדברים כמה פעמים ויעץ לי לחזור לתלם. ליישר קו...

האיום היה ברור וחד-משמעי. השפה הבוטה שבה השתמש בן אליעזר, שחזר כמה פעמים על הביטויים "מאפיה", "עולם תחתון" ו"מעלימים אנשים", לא הותירו ספק. גם האיש אשר נבחר להציג לי את האיום, בן אליעזר, חיזק את התחושה הקשה. בן אליעזר הוא בן דודה של אמי,

(מתוך: הגווארדיה השחורה/ירון זליכה, 298-299)
כתוב תגובה ל- חשדנית
אפרופו חיסול יהודים: בן פורת
  חשדנית   7/04/13 17:14
תא"ל יואל בן פורת, מפקד יחידה 8200 במלחמת יום הכיפורים (שאז היה ליחידה שם אחר) ניסה לשכנע את ראש אמ"ן שמצרים מתכננת מלחמה, הציג לו מסמכים ואפילו יירוט של מברק שמעיד על התחלת המלחמה בתוך ימים. ראש אמ"ן פטר אותו בזלזול במילים כמו יהודי היסטרי גלותי ועוד. אחרי המלחמה כשהתבררו מימדי האסון וההטעיה של ראש אמ"ן, בן פורת התרגז מאוד לקח ללב ודיבר כל הזמן על זה. אז מה 'הם' עשו ? אישפזו אותו בבית חולים לחולי נפש "שלוותא" למשך חודש, עד שהרבה אנשים טובים וישרים הצליחו לשחרר אותו משם, ביניהם עזר וייצמן.
הנה כמה פרטים לנבלה שנעשתה לגיבור ישראל בן פורת:

ביושבו אצל הספר במחנה מטכ"ל, נכנסו מספר אנשים למספרה, הזריקו לו זריקת הרדמה, והביאו אותו לבית החולים שלוותא שם אושפז למשך חודש. כל זאת בכדי לסתום לו את הפה !

עוד פרטים בתגובות כאן:
ynet.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
יותר מזה, הרבה יותר רחב מהמקרה
  ב_שמואל   6/04/13 20:43
של רבין. "רק הימין יכול לעשות שלום" הוביל את בגין להסמיך את דיין לפעול בשם מדינת ישראל בהסכם המטופש עם מצרים (נתנו לבגין להשתעשע בהתעקשות מטופשת לא לוותר על "אדמת קודש" של דונם וחצי של בית המלון בטאבה השייך לאלי פפושדו)
אינך צודקת בשיפוטך את דליה רבין על התנגדותה לחקירה רצח אביה. לו אנו צודקים שרבין נרצח ע"י ארגון חשאי, אזי ברור שהתעקשותה לחקירה תעמיד אותה בסכנה של חייה וחיי משפחתה. בשתיקתה, היא קונה לעצמה תנאי חיים מספקים.
כל עוד שאת ואני לא מסכנים את הארגון אזי מאפשרים לנו לכתוב ללא תגובה פלילית (כמעט, אותי פסלו בכמה פורמים), אך מה יקרה כאשר דליה רבין תעמוד מאחורי הפגנה שתדרוש חקירה פתוחה של האירוע הרצח? ניתן להניח שהחוק לא יגן עליה.
במדינת ישראל ישנם רבים שיהיו מוכנים לעשות מעשים חמורים אם יאמינו שזה לטובת המדינה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל, התנהלות כמו של בתו
  חשדנית   6/04/13 21:11
רק מעצימה את הכוח שלהם. אסור בשום אופן לוותר גם במחיר יקר שבוא יבוא. אם אתה מסכים ושותק אתה לא יותר טוב מהם. חייבים לקחת את הסיכון הזה כדי להוציא את האמת לאור. קח לדוגמא את מילשטיין שכל הכבוד לו על הפרסומים שהוא מסתכן בהם, וגם נפגע מהם בפרנסה ובאקדמיה. קח לדוגמא את זליכה שלא ויתר על האמת שלו למרות האיומים של המאפיה להעלים אותו וגם סולק מתפקידו...
וחוץ מזה, ולהבדיל, כמוך גם אותי הקטנה צינזרו ב-YNET כבר מ-2006 והפסיקו לפרסם תגובות שלי אחרי שהגבתי נגד הבייבי שלהם אולמרט ומלחמת הרמייה שלו בלבנון 2. מזל שיש לנו את יואב יצחק שמאפשר לנו לפרסם תגובות (עם פרסום IP כמובן)...
כתוב תגובה ל- חשדנית
איזה שטויות...
  חייםק'ה   8/04/13 13:10
יצחק רבין נבחר בבחירות מוקדמות של מפלגת העבודה על ידי עשרות אלפי מצביעים והקים קואליציה לאחר שמפלגת העבודה הביסה את הליכוד. מאיפה את ממציאה כאן את התיאוריות על "מישהו" שמינה את רבין?
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
קודם צריך להיבחר לראשות המפלגה
  חשדנית   8/04/13 16:13
מי קידם אותו שם????
כתוב תגובה ל- חשדנית
הוא ניצח את שמעון פרס
  חייםק'ה   9/04/13 11:59
בבחירות מקדימות במפלגת העבודה. כל הקשקשת על מזימות וקונספירציות היא הבל הבלים של פרנואידים מבולבלים.
כתוב תגובה ל- חייםק'ה
מילשטיין
  המשך   6/04/13 17:34
נאמר בגמרא שאין מלבינים פניו של אדם ברבים, הרבה חשבתי על מה שנאמר לי מזרובבל ז"ל לכן אדייק, אתה לא דיברת עימו (עם זרובבל בכלל על כאילו בריחה) אלא המצאת את הסיפור מראשך על מנת לעשות סנסציה. עכשיו לדבר הזה קוראים שקר, ברפואה שקר כזה גורם לפסילת כל התארים האקדמיים שלך (כלומר , מרצה או מרצה בכיר פרופ')אני מעוניין לדעת, האם גם הפעם המצאת את הסיפורים על מנת לצאת בסנסציה. האם חשבת על הנזק שאתה עושה לאיש כמו ברק, נכון הוא לא נחמד הוא אפילו מתנשא אך זה לא מצדיק להשמיץ ןהדרך עוד ארוכה.
אפרופו רבין ז"ל שאמר על ברקשאם הוא לא יהיה רמטכל משהו לא בסדר בצהל.
מלשטיין תקרא בבקשה ספר "מסילת ישרים" מומלץ במיוחד לך.
כתוב תגובה ל- המשך
אני דווקא מפריך עובדה שכתבת
  ערן אורון   6/04/13 20:59
לפחות לכאורה, מכיוון שלא ענית עד כה:
הצגת את אי-היותו של קצין בכיר בארץ, ערב פרוץ מלחמת לבנון (הראשונה) כחלק מהחיפוף וחוסר הרצינות ביחס למבצע.
האם עד כאן משהו לא נכון? האם הבאתי משהו מחוץ להקשרו? אם כן הסבר בבקשה. תודה.
אלא שהאמת היא שעיתוי המבצע נכפה על הצמרת הצבאית והבטחונית על ידי בגין, ולא רק אותו קצין לא היה בארץ: גם שר הביטחון לא היה בארץ כלל בעת פרוץ המלחמה.
האם עד כאן משהו לא נכון? אולי רק לא מדוייק?
יש עדויות רבות - כולל כאלה של מילשטיין עצמו - לגבי מחלוקת עמוקה בין בגין וחלק מממשלתו לבין שרון ורפול. מחלוקת זו נוגעת, למשל, לפי דברי רפול (הוא מובא על ידי מילשטיין כמקור מהימן, אז אני הולך איתו) לנושא מטרות המלחמה: רפול אמר שמושג ארבעים הקילומטרים הומצא על ידי בגין ואיננו קשור לשום תכנית אופרטיבית שהיתה בידי הצבא. אף אחד בצבא לא חשב במונחים של הרחקת האיום הארטילרי ותו-לא. הזחילה לכביש בירות דמשק באופן שבו בוצעה היתה תוצאה של הויכוח הזה. לא היתה לגיטימציה למטרות המבצע מצד ראש הממשלה, והוא נפתח בעיתוי לא מתאים לצמרת הבטחונית והצבאית, ומטרות המבצע נפלו קורבן להשתלשלות זו. אפילו שמו של המבצע - "שלום הגליל" הוא תוצאה של הויכוח הזה והניסיון לכפות על הצבא מטרות מוגבלות. זאת ועוד - המלחמה נגד הסורים - זו שבגין היה דווקא בעדה ואילו שרון ורפול היו נגדה, או לפחות בעד לצמצם אותה למינימום - גם היא באופן שבו נוהלה, היתה תוצאה של הויכוח הזה. לא חוסר מקצועיות ולא טיעונים פופולריים אחרים מסוג "מצעד האיוולת".
אבל עזוב: תתמודד עם הטיעון שאומר שגם שר הביטחון לא היה בארץ, ושבכלל עיתוי המבצע לא נקבע על ידי המערכת הצבאית והבטחונית. נראה אותך
כתוב תגובה ל- ערן אורון
28
ס-ק-ו-פ ע-נ-ק !!
  חשדנית   6/04/13 12:19
מה שתקראו עכשיו יכול לגרום לכם הלם וזעזוע. מה שתקראו עכשיו יגרום לכם לא להאמין יותר למערכת. מה שתקראו עכשיו עצוב מאוד וכואב מאד

נתחיל מהסוף:
ביום שלישי השבוע נאם שר האנרגיה הטורקי ואמר כי ההתנצלות של ישראל לטורקיה על המרמרה נובעת מהרצון למכור את הגז הטבעי - שנתגלה בים של ישראל - לאירופה דרך טורקיה.
הנה דבריו:
טאנר אילדיז צוטט כאומר שהשיחות בין שתי המדינות לפרויקטי אנרגיה משותפים עשויות להטיל צל על מניעי ישראל להתנצלותה בפני טורקיה על אירועי המרמרה
שר האנרגיה הטורקי, טאנר אילדיז, אמר היום (ג') כי השיחות בין ישראל וטורקיה בתחום האנרגיה עשויות להטיל צל על הגורמים שהניעו את ישראל להתנצל בפני טורקיה על אירועי שיט המרמרה. הכוונה היא בעיקר לפרויקט הענק שנועד להזרים הגז לייצוא מישראל לטורקיה, וממנה לאירופה.
מקור:
rotter.net

הגז לאירופה אמור להגיע דרך 'צינור הגז הערבי' שמתחיל באל-עריש ממשיך לירדן סוריה תורכיה ומגיע לאירופה. את צינור הגז מתורכיה בנתה חברת גזפרום הרוסית. (זוכרים את הביקור של פוטין בארץ? אז חלק מהשיחות נגעו בעניין הזה).

ועכשיו, איך יגיע הגז הטבעי שנתגלה בישראל לצינור הגז הערבי ? פשוט מאד. הוקמה אסדת גז מול חופי אשקלון. אסדת הגז הזאת מקבלת את הגז של תשובה מקידוח תמר בים מול חיפה באמצעות צינור תת ימי באורך כמה מאות קילומטרים מחיפה לאשקלון, יתכן שגם הגז 'הפלסטיני' בשדה הגז שנתן אהוד ברק לפלסטינים בהיותו ראש הממשלה ב-1999, ללא אישור והסכמת הממשלה, נכלל בחשבון הזה.

ומדוע אסדת הגז יושבת דווקא באשקלון ולא בחיפה ? הסיבה היא שמאשקלון עובר צינור גז תת ימי למתקן באל-עריש המצרית ומשם הוא מועבר למדינות ערב ודרך תורכיה עד אירופה. (כנראה אותו צינור גז ששימש את EMG של יוסי מימן להעברת הגז מאל עריש לישראל)

הבנתם? ההתנצלות לטורקיה באה מהמקום הזה - כדי שתורכיה תסכים למעבר הגז הישראלי בשטחה, עד לאירופה. כך ירוויחו כל הנוגעים בדבר תמלוגים שמנים...

ועכשיו, זוכרים שעל יד אל עריש יושב החמאס והג'יהאד האיסלאמי ? אז, כדי למנוע מצב שיפגעו בצינור הגז, 'הם' המציאו את מבצע עמוד ענן...ועל זה תיכף בהמשך.

כתוב תגובה ל- חשדנית
המשך
  חשדנית   6/04/13 12:25
(נכתב עוד במהלך המבצע):
המטרה הנסתרת של מבצע 'עמוד ענן' ==== כסף ושליטה לחמאס תמורת שקט =====

ביבי וברק יצאו למבצע שכל כולו הטעיה. הטעיית העם בישראל, הטעיית הג'יהאד האיסלאמי בעזה. מי שידע את האמת מאחורי המבצע הוא - החמאס...

העניין הוא כזה - המבצע בעזה נועד לחסל את המתנגדים לחמאס (ג'עברי, הג'יאהד האיסלמי) מצד אחד, ומצד שני לאפשר פתיחת המצור על עזה במסווה של הגעה להסכם הפסקת אש, וזאת מבלי שהימין יקים קול צעקה שביבי מרמה את העם, כביכול לא הייתה ברירה אחרת...

2 ההבטחות של ביבי לחמאס תמורת 'הסכם' הפסקת אש בדרום (כאמור הכל כבר נקבע וסוכם עוד לפני התחלת המבצע):

1. ביבי הבטיח הרבה כסף לחמאס, מיליארדים רבים, שיגיעו לחמאס באמצעות פתיחת המעברים, פתיחת הנמל הימי, הפעלת שדה הגז, סחר חופשי, מענקים. המטרה הנסתרת מבצע 'עמוד ענן' הייתה לפתוח את כל המעברים לעזה כולל הנמל הימי, במסווה של הסכם הפסקת אש, שהיה אמור להתקבל בסוף המבצע. הנמל הימי עומד להפתח כדי לאפשר את התחלת הפקת הגז משדה הגז מול חופי אשקלון שאהוד ברק נתן לפלסטינים בלי אישור הממשלה ב-1999.

2. ביבי הבטיח לחמאס את השליטה הבלעדית על עזה והכרה בינלאומית בשלטונם של האחים המוסלמים בעזה, הנייה בראשם.

השותפים להסכם הזה הם:

1. תנועת האחים המוסלמים העולמית (כולל ארדואן מטורקיה ומורסי ממצרים)
2. ארצות הברית (קלינטון מיהרה להגיע לישראל כדי להבטיח שביבי לא ייסוג מהסכמתו)
3. האיחוד האירופי (טוני בלייר נשלח להשגיח על ביבי)
4. סוכני CFR בממשלתו של ביבי (אהוד ברק ושמעון פרס מבית 'הנשיא').

לעם בישראל נמכר העניין ב'מחירי מבצע', מבצע עמוד ענן. כביכול ביבי וברק הולכים להרוס את החמאס (למעשה כל החיסולים היו על הג'יהאד האיסלאמי), להרוס תשתיות (...חחח הצחקתם אותי. רוב ה'תקיפות' של צה"ל היו על חולות עזה, מנהרותיה ובנייניה הנטושים).

היחידים שלא היו בסוד העניינים היו ג'עברי, והג'יהאד האיסלאמי. והם היו היחידים שגם המשיכו להפגיז את ישראל בטילים עד היום האחרון של המבצע, וגם היחידים שנפגעו.

ועכשיו לגבי העתיד:

מה יקרה הלאה ?

1. 3 חודשים של שקט (יחסי, כן, נא לא להתבלבל...) רק עד הבחירות. כדי שביבי יוכל להציג את 'ההישגים' שלו מהמבצע ולהבטיח את המשך שלטון ממשלתו בישראל.

2. אחרי הבחירות ייפתחו כל המעברים. המצור על עזה יסתיים. הנמל הימי ייפתח. העבודות על שדה הגז יתחילו. החמאס יהיה השלטון היחיד והבלעדי בעזה וגם יקבל הכרה בינלאומית. כולל מישראל.

3. הטילים מעזה ימשיכו להתפוצץ על ישראל....והפעם הסלפים (או משהו כזה) בעידוד איראן יקבלו את האחריות...(החמאס כמובן לא יילחם בהם כי המוסלמים לא נלחמים אחד בשני כדי להגן על האוייב - ישראל, זה הרי ברור מלכתחילה).

בקיצור, מה שהיה הוא שיהיה. ועל זה כבר אמר החכם מכל אדם "אין חדש תחת השמש"...

ועכשיו לשאלה - מדוע פעל ביבי, בהשראת ברק, כפי שפעל במבצע 'עמוד ענן' ? כל העניין הוא חלק ממגמה רחבה הרבה יותר, כלל עולמית, שאותה מקדמים ארה"ב והאיחוד האירופי: הם החליטו לקדם את תנועת האחים המוסלמים העולמית ולתת לה את השליטה בכל מדינות ערב, בתמורה לשליטה של המערב בכל מקורות הנפט/אנרגיה האפשריים. כל זה בדרך להשתלט על הכלכלה העולמית.
כתוב תגובה ל- חשדנית
מי חיסל את ג'עברי ?
  חשדנית   6/04/13 12:30
קבלן הביצוע = חיל האוויר הישראלי
המזמין = החמאס של הנייה
הסיבה = בהשראת רווחי הגז שהבטיחו ישראל והאמריקאים

מתוך רוטר:
העיתון הכוויתי, "אל-ג'רידה", דיווח כי ישראל חיסלה את רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי לאחר שיירטה שיחות שחשפו את מקום הימצאו.

מקורות מסרו לעיתון כי בתקופה האחרונה התגלעו מחלוקות קשות בצמרת חמאס לאחר שג'עברי ביצע חיפוש בביתו של ראש הממשלה, איסמאעיל הנייה, בהוראת ראש הלשכה המדינית חאלד משעל.

פירוש רש"י: ישראל חיסלה את ג'עברי לפי הזמנת הנייה מהחמאס. ג'עברי התחיל להוות סיכון לחמאס כיוון שדרש לבדוק אם אכן החמאס הולכת לחתום על הסכם על ישראל בסתר ובניגוד לדעתו. ג'עברי חיפש בביתו של הנייה את העדויות על ההסכם ההולך ומתגבש, הסכם שהיה אמור לצאת לפועל בעקבות מבצע עמוד ענן, כביכול בתור הסכם הפסקת אש...
כתוב תגובה ל- חשדנית
דבקה: מה עומד מאחורי עמוד ענן?
  חשדנית   6/04/13 12:36
המיני-מלחמה בין ישראל והחמס בעזה, תיכנס להיסטוריה של מלחמות המזרח התיכונית, כמלחמה שתוכננה, ונוהלה כולה על ידי מטה של שלושה ראשי שירותי מודיעין יריבים, אשר החליטו באמצעותה ליצור, ביחד עם ארצות הברית במזרח התיכון, מהפכה פוליטית.
המדובר בראש 'המוסד' הישראלי תמיר פרדו, ראש מוסד המודיעין הטורקי הקאן פידאן Turkish National Intelligence Organization-MIT director Hakan Fidan, ראש שירותי המודיעין הקטאריים שהוא גם ראש ממשלת קטאר השייח' ג'אסים אל תאני, atari prime minister Sheikh Jassim al Thani. המטרה הראשית של השלושה שנתמכו על ידי שני נשיאים ושני ראשי ממשלה, הנשיא אובמה בוושינגטון, ונשיא מצרים מורסי בקהיר, ראש ממשלת טורקיה ארדואן באנקרה, וראש ממשלת ישראל נתניהו בירושלים, הייתה להחזיר את מצרים אל מרכז הבמה הערבית, ולנתק את החמס ואת רצועת עזה מהקשר הצבאי עם איראן.
שלוש מטרות משנה עיקריות של המלחמה היו: למנוע הפיכת החמס, שהוא חלק מתנועת האחים המוסלמים המצריים לקשר הקפיצה של איראן למצרים. להתחיל לבנות לחמס לגיטימציה מערבית וערבית, כדי שבעתיד יוכל לתפוס את השלטון ברשות הפלסטינית שם הוא כבר היום הגורם הפוליטי הפופולארי ביותר ברחוב הפלסטיני. להוכיח לאיראן כי האסטרטגיה הצבאית שלה של ציוד בעלות הברית שלה, כמו חיזבאללה בלבנון, בעשרות אלפי טילים, היא חסרת ערך אסטרטגי צבאי ואין לה מה לסמוך עליו בעת מלחמה.
המלחמה בעזה הייתה גם הניסיון הראשון של ממשל אובמה לתת כיוון מדיני משלו למרד הערבי.
זו הייתה הסיבה האמיתית מדוע ישראל וצה''ל אף פעם לא ביצעו כניסה קרקעית לרצועת עזה. מדוע ישראל חיסלה בפתח המלחמה רק את האישיות הפרו איראנית ביותר בחמס, רמטכ''ל החמס מוחמד ג'בערי, ולא נגעה בשאר צמרת החמס. זו הייתה גם הסיבה מדוע ההפצצות הישראליות הכבדות היו מכוונות רק נגד התשתיות הצבאיות שאיראן וחיזבאללה הקימו ברצועה, אבל לא כוונו נגד חיילי החמס, מהם נהרגו רק כ-40 איש בלבד.
זו גם הסיבה מדוע הקרב היחיד שנוהל במלחמה זו היה בין אלפי הטילים של החמס, ובין מערכת יירוט הטילים הישראלית 'כיפת ברזל', כאשר היא מיירטת את רובם.
האם המהלך המודיעיני-צבאי הזה הצליח?
מלכתחילה המלחמה הזו תוכננה למהלך לטווח ארוך, שלא יכולות להיות לו תוצאות מיידיות, אבל את ההתחלות אפשר לראות רק בשטח:
ישראל תתחיל להסיר בהדרגה את המצור היבשתי, הימי, על עזה. ארה''ב, טורקיה וקטאר תיקחנה על עצמן את שיקומה הכלכלי של הרצועה, (כבר ביום ג' 27.11, הודיע הבנק העולמי, כי הוא מקציב 6 מיליון דולר לחידוש ותיקון תשתיות המים שנפגעו מהמלחמה ברצועה), דבר שיהפוך את הרצועה לבעלת השפעה גדולה ביותר מאשר הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. ארה''ב-מצרים-ישראל ישתפו פעולה במניעת הברחות נשק איראני לרצועת עזה.
הצעד הבא של המהלך הזה יהיה בסוריה.

מקור:
debka.co.il-
כתוב תגובה ל- חשדנית
ג'עברי חוסל, הנייה שמח !!
  חשדנית   6/04/13 12:42
(נכתב כאן באתר במהלך המבצע)
קונספירציה שלא קראתם בשום מקום אחר - החיסול של ג'עברי בוצע בשיתוף פעולה מלא עם האחים המוסלמים במצרים ובעזה.

הסיבה היא כזאת - ראשי החמאס בעזה לא הצליחו להשתלט על ג'עברי, שעשה מה שרצה ולא התייחס להוראות של המנהיגות האזרחית של החמאס. הוא היה השליט הבלעדי על הצבא והקובע היחיד בו, למעשה היה מדינה בתוך מדינה בעזה. לפני כ-4 חודשים הם הדיחו אותו מתפקידו כ'רמטכ"ל' ואל-זהר תפס את מקומו. אמנם לא הוכרז רשמית אבל רק בגלל שלא רצו מהומות בצבא. ג'עברי לא הסכים ל'הסדר' הזה ולפני כחודש נפגש עם אחמניג'אד באיראן ונתקבל שם בכבוד גדול. ג'עברי הפך להיות סכנה להנייה ולאחים המוסלמים ולכן הם פנו לישראל כדי שתחסל אותו בשקט, מבלי שהרצועה תרתח...

הנה המטרות שהותוו לצה"ל ע"י הדרך המדיני במבצע 'עמוד ענן':

1. חיסול ממוקד של ג'עברי

2. פגיעה בטילי פג'אר ארוכי טווח (בהסכמת הנייה ומורסי. גם הם לא מעוניינים באקדח כזה במערכה הראשונה, כשברור שיכול להיות מצב שאיזה קיצוני ישתלט עליו בשלב כלשהו ויכניס את החמאס למלחמה שלא ירצה בה. יתכן שזה גם היה התנאי של ישראל להסכמתה לצאת לפעולה)

3. ציד חוליות שיגור.

אלה שלושת המטרות ואין אחרות. זאת הסיבה שצה"ל לא תקף ולא יתקוף אף אחד מראשי החמאס מלבד ג'עברי, זאת הסיבה שצה"ל לא יחריף את הפעולה למרות שמתרברב שהוא מוכן לכך....

למעשה המבצע כבר נגמר. נשאר רק לחתום על הפסקת האש...

אגב, שמתם לב שאובמה לא הגיב ? פעם ראשונה שישראל תוקפת את האחים המוסלמים, חיית המחמד של אובמה, ואובמה שותק !! לא מגיב ולא מגנה את ישראל על 'תוקפנותה'. אבל אין פלא בכלל, אובמה היה בסוד העניינים כבר מההתחלה, כי האחים המוסלמים בעצמם ביקשו את זה מישראל.
הדבר היחיד שהוא יגיד זה "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה"....מפליא שלא אמר את זה על המרמרה...חחח


כתוב תגובה ל- חשדנית
שוק והלם מאחורי המרמרה
  חשדנית   6/04/13 12:48
למי שעוד לא יודע, פרשת המשט לעזה תוכננה מראש בין אובמה + ארדואן +ברק
המטרה הייתה ליצור לחץ בינלאומי מוזמן, כדי לאפשר לביבי לפתוח את המצור על עזה, וזאת מבלי שהימין יתנגד ומבלי שביבי יצטייר כמי שהולך בעקבות השמאל הקיצוני. כידוע, תנועת האחים המוסלמים העולמית, שהחמאס הוא חלק ממנה, כרתה ברית עם אובמה הנשיא המוסלמי השחור הראשון בבית הלבן. פועל יוצא מברית זו - אובמה צריך לדאוג לאינטרסים של החמאס ולכן צריך לפתוח להם את המצור היבשתי והימי. איך עושים את זה ? מארגנים משבר קטן באמצעות משט ימי, והופ ! כל העולם בראשות אובאמה והאיחוד האירופי לוחץ על ישראל לפתוח את המצור. הם הצליחו לפתוח את המצור היבשתי לגמרי. הכל זורם היום לעזה - משאיות מלאות מכל טוב מזון פירות וירקות וגם משאיות ברינקס עם הררי כסף לחמאס והכי בעייתי גם מלט וברזל שיכולים לשמש לבניית ביצורים נגד ישראל. את המצור הימי לא הצליחו לפתוח למרות שביבי הסכים חלקית, בגלל ווטו שהטיל דיכטר.

ואלה ההוכחות:
1. אהוד ברק תכנן בעצמו את כל הפעולה. הפעולה תוכננה כך שהחיילים ייאלצו להשתמש בנשק חם להגנת חייהם וכתוצאה מכך ייהרגו פעילים במשט. לכן צייד את החולייה הראשונה ברובי צבע, הוריד את החיילים אחד אחד לתוך ההמון שחיכה להם עם אלות, היכה וחטף אותם. החיילים נאלצו אז להשתמש בלית ברירה בנשק חם, כדי להגן על עצמם, והתוצאה - 9 הרוגים !
2. ברק ניצח לבדו על כל התכנון וההוצאה לפועל כדי שלא תתגלה המזימה והקנוניה שבבסיס הפעולה. הרמט"ל, ראש הממשלה בפועל (בוגי יעלון), והמל"ל כולם לא שותפו בעניינים בניגוד לחוק ! והכל נעשה מעל ראשם של האחראים, בין ברק ומפקד חיל הים צ'ייני.
3. זו הייתה גם הסיבה לכך שלא הופעלה מערכת הסחה אלקטרונית עם התחלת פעולת השייטת. המטרה הייתה להביא את התמונות של 'טבח' התורכים לכל העולם כדי להגביר את הלחץ על ישראל
4. ועוד, בכוונה נבחרו המים החוץ טריטוריאליים של ישראל לביצוע הפעולה, כדי למשוך עוד יותר את שטיח הלגיטימיות מתחת רגלי ישראל
5. בכוונה הוזמן ביבי, הזמנה בהולה ודחופה, להגיע לפגישה עם אובמבה בבית הלבן, כדי להוריד את האחריות מעל גבו של ביבי, שלכאורה ידו לא הייתה במעל. לכן גם הפגישה בוטלה כל כך מהר מייד אחרי שביבי טס לקנדה. זו הייתה אמורה להיות פגישת הסחה בלבד.
6. התוצאה המיידית לפעולה כזאת תהיה לחץ בינלאומי חזק על ישראל לפתוח את המצור על עזה, בניצוחו והובלתו של ברק אובמה, ואכן זה מה שקרה
7. אין פלא לכן, שמיד אחרי הפעולה הודיע אובמה כי על ישראל להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. אין פלא שגם ביבי הזדרז להסכים. ביבי הודיע שספינות סיוע יוכלו להגיע לנמל עזה בתנאי שיעברו בדיקה מקדימה של כוחות האו"ם, מעין 1701 של ציפורה. את המצור היבשתי ביטל לגמרי.
המסקנה העולה מכל האמור לעיל - ברק פעל להסרת הסגר הימי בעזה באמצעות פעולת רמייה, ופעל בניגוד למנדט של ממשלת ימין שנבחרה בקולות הימין ! (ולאור העברת שדה הגז של אשקלון לפלסטינים בעזה, כנראה זו לא הפעם הראשונה שברק עוקף את הממשלה). רק בגלל שדיכטר התנגד ואפילו הודיע בכנסת שפתיחת נמל עזה מסוכנת לבטחונה של מדינת ישראל ופותחת פתח לסיכון עצום ולהקמת נמל איראני בעזה, רק בגלל זה לא השלימו את המלאכה ופתחו גם את המצור הימי.
אגב, חלק מפתיחת המצור הימי קשור להתחלת העבודות להפקת גז משדה הגז מול אשקלון שהוענק לפלסטינים ע"י ברק ב-1999 ללא אישור וגם ללא ידיעת הממשלה !

כתוב תגובה ל- חשדנית
טוני בלייר וההסכם על הגז
  חשדנית   6/04/13 12:54
(נכתב פה באתר ב-3.10.2011)

בפברואר השנה חתמו נתניהו וטוני בלייר על חוזה להפצת הגז משדה הגז 'הפלסטיני' מול חופי אשקלון. זה אותו שדה גז שהועבר במירמה על ידי אהוד ברק, אז ראש הממשלה, לידי הפלסטינים, ללא אישור הממשלה ו/או הכנסת, ללא תמורה לקופת המדינה וללא הסבר.

השנה התערב בעניין טוני בלייר ומנסה להתחיל להפיק ולשווק את הגז שמוערך במיליארדי דולארים. סרט ששודר בערוץ 4 הבריטי חושף את המזימה (מתוך כתבה בחדשות המחלקה הראשונה):

"העסקה השנייה, שעליה לדברי ערוץ 4 שוקד בלייר כבר שנים, היא פיתוח שדה הגז הפלשתיני בעזה. זו, כידוע, לא יצאה עדיין לפועל, בין השאר בגלל גורם זעיר ושולי המכונה חמאס, השולט בעזה. אולם גם העובדות בשטח ככל הנראה מתגמדות אל מול החזון הכלכלי, המגובה בהערכה שמדובר בשדה ששוויו כחמישה מיליארד דולר. בפברואר האחרון נפגשו בלייר ונתניהו בניסיון לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים. בפגישה דובר על פיתוח שדה הגז לחופי עזה, במקביל לשדה הישראלי הצמוד לו - כאילו חמאס אינו שולט בשטח וכאילו המתקנים האסטרטגיים של קצא"א אינם בטווח הגראדים של אחמד ג'עברי וחבר מרעיו."

ברור, שעיסקה כזאת נופלת בקטגוריה של החוק נגד מימון טירור שכן העיסקה אמורה להעביר את הרווחים לידי החמאס בעזה, שהוא אירגון טירור לכל דבר.
מלבד זה, יועברו חלק מהרווחים לידי מושחתים הבוחשים בקלחת, טוני בלייר בראשם, לדעתי אהוד ברק אחד מהם.

השאלה המרכזית - האם נתניהו הצטרף לחבורת המושחתים מקבלי השוחד החותרים נגד ביטחון המדינה ואזרחיה ומעבירים כספים ושדות גז לידי הטירוריסטים בעזה ?

ימים יגידו...
כתוב תגובה ל- חשדנית
חוק איסור מימון טירור
  חשדנית   6/04/13 13:00
9. (א) העושה אחת מאלה, דינו – מאסר שבע שנים או קנס פי עשרה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין –
(1) פעולה ברכוש שיש בה כדי לאפשר, לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל בעבור ביצוע של מעשה טרור אף אם מקבל התגמול אינו מי שביצע את מעשה הטרור או התכוון לבצעו; לענין פסקה זו די שיוכח כי עושה הפעולה היה מודע לכך שמתקיימת אחת האפשרויות האמורות אף אם לא יוכח איזו מביניהן;
(2) פעולה ברכוש טרור או ברכוש שהוא תמורתו הישירה, או הרווח הישיר מרכוש טרור; לענין פסקה זו, "רכוש" – מקרקעין, מיטלטלין, כספים או זכויות;
(3) מעביר רכוש לארגון טרור מוכרז או לארגון טרור.
כתוב תגובה ל- חשדנית
לאן תייצא ישראל את הגז הטבעי?
  חשדנית   6/04/13 13:06
כידוע, האפשרויות של ישראל לייצא את עודפי הגז הטבעי משדה הגז של תשובה הן מוגבלות - כדי לייצא את הגז צריך להפוך אותו לנוזל וזה לא כלכלי. אבל...........יש אפשרות אחרת והיא - שימוש בצינור הגז של EMG.
כזכור, החברה של יוסי מימן העבירה בזמנו גז טבעי ממצרים לישראל באמצעות צינור גז תת ימי שעבר דרך הים מאל עריש לאשקלון ומשם אל מתקני קצא"א, שהעבירו אותו לכל הארץ.

כעת, אפשר להשתמש בצינור הזה, אבל הפוך !! מישראל אל מדינות ערב ואירופה !!
המתקן באל עריש נועד להוליך גז טבעי לירדן ולסוריה באמצעות צינור יבשתי שעובר מאל עריש אל עקבה וממשיך הלאה...
ומתוך ויקיפדיה:
במרץ 2006 מצרים, ירדן, סוריה, לבנון, טורקיה ורומניה חתמו על הסכם להארכת צינור הגז הערבי מסוריה לטורקיה. משם הוא יתחבר לצינור נאבוקו שיוביל את הגז לאירופה. המקטע יורכב משלושה חלקים, הראשון יחבר את חומס לחאלב בצפון סוריה, החלק השני יחבר את העיר הסורית חאלב עם העיר הטורקית קיליס, והחלק השלישי יחבר את קיליס עם הרשת הטורקית.

בינואר 2008 חתמו סוריה וטורקיה על הסכם לבניית החלק השני של המקטע, צינור באורך 63 קילומטר לחיבור חאלב עם קיליס. העבודות יבוצעו על ידי חברת הבת של גזפרום שבנתה את המקטע הסורי בצינור הגז הערבי. עלות הפרויקט 71 מיליון דולר והבניה תוכננה לשנים 2009 עד 2011.

הבנתם ? עודפי הגז של ישראל יעברו דרך צינור הגז של EMG אל מתקני אל עריש ומשם בצינור הגז הערבי עד ירדן, סוריה, טורקיה ואירופה !!!!

************* אז עכשיו אתם בטח כבר מבינים מדוע התקינו את אסדת הגז החדשה דווקא דרומית לאשקלון, בגבול עם עזה *************


עוד הרבה פרטים כאן:
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
מה שלא סיפרו לכם על...
  חשדנית   6/04/13 13:13
אסדת הגז של תמר...או במילים אחרות - מבצע 'עמוד ענן' השלים את מטרותיו הנסתרות.

אז ככה, לפני 4 ימים הוצבה אסדת גז 24 ק"מ דרומית לאשקלון, קרי: מול חופי עזה. לאסדת הגז יש 3 תפקידים, אחד גלוי ושניים נסתרים:
- האחד, לקלוט את הגז משדה הגז תמר מול חופי חיפה. צינור תת ימי באורך 160 ק"מ הוקם כדי להעביר את הגז מהאתר של תמר בחיפה לדרום אשקלון. זו המטרה המוצהרת
- השני, וזו המטרה הנסתרת הוא - להתחיל בקידוח בשדה הגז מול חופי עזה, שניתן לפלסטינים ע"י אהוד ברק ב-1999 בלי סמכות ובלי אישור הממשלה והעם.
- והשלישי, זו גם מטרה נסתרת, למכור את עודפי הגז מ'תמר' לאירופה ולארצות ערב דרך צינור הגז הערבי שמתחיל במתקן הגז באל-עריש.

וזאת הסיבה שהחמאס מקפיד על השקט בדרום אחרי מבצע 'עמוד ענן', מבצע שלא נועד אלא לזרות חול בעיני היהודים...

ומי עוד בעניינים? השר לנדאו חנך את האסדה:

"פלטפורמת הפקת הגז של תמר הגיעה לחופי ישראל על גבי אסדה אשר הובילה אותה ממספנות נובל אנרגי' בקורפוס קריסטי (Corpus Christi) שבמדינת טקסס, ארצות הברית, שם נבנתה בשנה וחצי האחרונות. התקנת הפלטפורמה נערכה בשבועות האחרונים במספר שלבים בניצוחה של מפעילת הפרויקט, חברת נובל אנרג'י: בשלב הראשון הותקנו בהצלחה רגלי הענק שהונחו על קרקעית הים התיכון, כ- 24 ק"מ מערבית לאשקלון. ה"רגליים" הונחו באמצעות אניית המנופים הגדולה בעולם הנקראת "Thialf" שבבעלות חברת Heerema. רגלי אסדת ההפקה קובעו לקרקעית הים ביתדות ענק ובסיוע של עשרות צוללנים המתמחים בעבודות תת ימיות מורכבות מסוג זה. בשלב השני, גוף הפלטפורמה, הכולל את מתקני הטיפול וההפקה של הגז כמו גם מגורי העובדים, הונח גם הוא באמצעות מנופי הענק של ה-Thialf על גבי הרגליים. בכך למעשה הושלמה התקנת הפלטפורמה שתחובר בשבועות הקרובים לצינורות הגז של מאגר תמר. בשלב זה תתחיל האסדה בתקופת הרצה במהלכה תפיק גז ממאגר תמר לצורך ניסוי המערכת. מועד תחילת האספקה המסחרית הצפוי של הגז למשק הישראלי הוא אפריל 2013." מתוך:
beytenu.org.il/

הבנתם ? אסדת הגז התחילה להיבנות בטקסס הרבה לפני מבצע עמוד ענן...סימן הכל כבר היה מתוכנן כבר מאז.
כתוב תגובה ל- חשדנית
ברק פסל את מתקן הגז בעכו
  חשדנית   6/04/13 13:18
את הקמתו של המתקן שמיועד לקליטת הגז מקידוח תמר, באזור עכו. למה ? הנה הפרטים:

ב-3.4.2012 פסלה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את התוכנית של קבוצת דלק להקמת מתקן לקליטת גז ממאגרי תמר ולווייתן בקרקע שרכשה באזור עכו לפני כמה חודשים. דלק השקיעה ברכישה 43 מיליון שקל, באזור שמתאים מכל בחינה, אבל זה לא עושה שום רושם על משרד הביטחון, שהוא משרד שיש לו מדינה. משרד הביטחון פסל את המיקום וטען שהמתקן יהיה קרוב מדי לשטח מחנה דוד של רפאל...חחח
כך עיכב אהוד ברק את הקמת המתקן לקליטת הגז של קידוח תמר בעכו, כדי שיוכל להקים אותו מול עזה !!!!!

ברור שהסיכון הביטחוני הוא ע-נ-ק בלשון המעטה. בשורה התחתונה: מצבנו מסוכן ולא נורמלי כי אנו מקבלים כיום את כל הגז הישראלי דרך אסדת הגז שהוקמה מול החמאס והג'יהאד בעזה.... מדוע הסכימו ביברק למצב המסוכן הזה ? אין ספק שמתחת לפני השטח יש מציאות אחרת לגמרי ממה שביברק מציגים מעל פני השטח !!
עוד פרטים כאן:
green-logic.info
כתוב תגובה ל- חשדנית
ברק הקים חברת השקעות
  חשדנית   6/04/13 14:48
האם יש קשר לגז הטבעי ? נחיה ונראה...
כתוב תגובה ל- חשדנית
עוד פרטים כאן:
  חשדנית   6/04/13 14:54
news1.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
הבלוף של 'היקף הגז'
  חשדנית   31/05/13 10:46
מי יודע מהו היקף הגז שנתגלה ? זהו, שאת זה אף אחד לא יודע. רק מעריכים. ומעריכים לגובה, כדי שאפשר יהיה לגנוב אותו ביתר קלות. הם רוצים לייצא לחו"ל את רוב הגז שיש כאן, וכמה שיותר מהר, ולהרוויח על זה מיליארדים, ולכן הם טוענים שיש מרבץ ענק של גז טבעי מתחת לים. בסוף יתברר שלא נשאר כלום למדינת ישראל ואזרחיה, כי העריכו שיש הרבה יותר גז ממה שהיה באמת.... הם אומרים שהגז יספיק לנו ל-75 שנה ואולי יותר, אבל אחרי שהם ייצאו את הגז הוא לא יספיק לנו גם ל-7 שנים... ומי ירוויח ? הטייקונים, החברות המערביות ששותפות בעיסקה, וכל מקבלי השוחד למיניהם.

אז מי קובע מהו היקף הגז שנתגלה ? הגנבים הגדולים !!! ואיפה מבקר המדינה וחברי הכנסת שיבדקו מה באמת קורה שם....מדוע המדינה שוב מוותרת על נכסיה (ים המלח, בתי הזיקוק ועוד) לטובת הטייקונים, ואף אחד לא קם לבדוק ?

אז מה צריך לעשות ?
1. לקבוע שמדינת ישראל היא הלקוח היחיד של כל שדה גז טבעי שנתגלה או יתגלה במים הכלכליים שלנו.
2. הגז יהיה שייך אך ורק למדינה ואזרחיה. כמובן שחלק מהרווחים יועבר לידי המשקיעים הראשוניים
3. אסור לייצא את הגז שלנו - לא למדינות ערב וגם לא לאירופה. בכל מקרה אנחנו נפסיד-האנרגיה צריכה לתרום לרווחת תושבי המדינה. מדוע שנוותר על מקור האנרגיה הזה לטובת אחרים ? בטוח שהם לא יתייחסו אלינו טוב יותר מאשר הם מתייחסים אלינו היום...
4. כל הפיתרונות לייצוא הגז (הנזלה,הקמת רשת צינורות גז עד אירופה בים או ביבשה) גוזלים ממון רב, ממון שיכול להיחסך אם הגז יישאר בתחומי ישראל
כתוב תגובה ל- חשדנית
מדוע יוסי גנוסר - היועץ הכלכלי
  ב_שמואל   6/04/13 16:11
מדוע יוסי גנוסר - היועץ הכלכלי של עראפת לא הועמד למשפט למרות שפעולתו למימון הטרור הפלסטיני היה ידוע לציבור?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כי יש חוק אחד לאזרח הפשוט
  חשדנית   6/04/13 16:34
וחוק אחד לשליחם של ראש הממשלה רבין, שימון פרס ואהוד ברק, וזה לא אותו החוק !! הם עומדים כמובן מ-ע-ל החוק...כמו השופטים. קח לדוגמא את דורית בייניש:
מתוך הבלוג של יואב יצחק -

נשיאת העליון דורית ביניש פעלה לקידום אישים לכהונת שופט בית המשפט העליון * חמישה מהם סייעו בחילוץ בעלה, ...
מקור: news1.co.il

ועוד דוגמא - השופטת הזייפנית ורדה אלשיך שממשיכה לשפוט למרות זיוף הפרוטוקולים כפי שקבע נציב תלונות הציבור נגד שופטים.
עוד פרטים כאן:
globes.co.il
כתוב תגובה ל- חשדנית
מאמין לך לכל מילה
  אביג   6/04/13 13:41
כידוע ביבי הוא חבר ב CFR כמו ברק וגם אולמרט ופישר. פרס חבר בבילדרברג
כתוב תגובה ל- אביג
טורקיה מאשרת שיתוף הפעולה עם
  חשדנית   11/04/13 20:03
ישראל בהפצת הגז הטבעי מתמר ולוויתן לאירופה דרך טורקיה:

המקורות של תיקדבקה מדווחים, כי טורקיה הודיעה לישראל, באמצעות שר החוץ האמריקני ג'ון קארי, כי היא מוכנה להתחיל לשתף אתה פעולה בתחומי הגז והנפט, וכי היא מעוניינת בכך כי הגז הישראלי מהשדות תמר וליוויתן במזרח הים התיכון ייוצא לאירופה דרך טורקיה. כמו כן מוכנה טורקיה, כי חיילות הים הטורקיים והישראליים ישתפו פעולה בהגנה על שדות ומערכת צינורות הגז והנפט הישראליים.
כתוצאה מהודעה טורקית זו, נמצא כבר היום, יום ה' 11.4, מיכאל לוטם Michael Lotem, נציג מיוחד של משרד החוץ לנושאי אנרגיה באנקרה. למרות שהטורקים אומרים, כי לוטם משתתף בוועידה בינלאומית על נושאי גז ונפט הנערכת באנקרה, וכי לא נקבעו לו פגישות עם פקידי ממשלה, ייפגש לוטם עם פקידים בכירים טורקיים לדון בצעדים הראשונים של שיתוף הפעולה.
כתוב תגובה ל- חשדנית
29
עוד טעות משמעותית
  ערן אורון   6/04/13 13:19
לא רק מפקד הגיס היה בחו"ל בעת פרוץ מלחמת לבנון. גם שר הביטחון עצמו, אריאל שרון, היה בחו"ל בעת פרוץ המלחמה. עיתוי ההכרזה על המלחמה נקבע כמעט חד צדדית על ידי מנחם בגין ולא על ידי הרמטכ"ל, שר הביטחון ובוודאי לא מפקד הגיס. לכן הרפרנס מספר 158 מקורו בשגיאה גסה בתיעוד ההסטורי, ולא בחובבנות כביכול של הצמרת הבטחונית או הצבאית.
זאת ועוד - עיתוי ההכרזה על המלחמה לא היה נוח למערכת הביטחון. זה רק מתחיל להסביר חלק מהמאבק סביב המלחמה, מאבק שהתנהל בין בגין לבין רוב המערכת הבטחונית והצבאית. כמו גם השם שניתן למלחמה - "שלום הגליל" - וההכרזה המפורסמת על מטרותיה כביכול - הרחקת קני הארטילריה אל מעבר לטווח 40 קילומטרים, הכרזה שלא היתה לה שום עגינה במסמך צבאי או בתכניות הצבאיות. גם על זה העיד רפול - כל העניין הזה של הרחקת האיום הארטילרי על הגליל היה המצאה של בגין, זה היה ארגומנט שבגין המציא ולא קשור לשום תכנית צבאית, שאמנם הוכנה לפרטיה מראש. ההתקדמות אל כביש בירות דמשק שהתנהלה באופן שבו התנהלה, מקורה בויכוח פוליטי שהתנהל בממשלה, ולא ברמאות כביכול מצד שר הביטחון. אבל מה למילשטיין ולפרטים כאלה, כשצריך להיכנס באהוד ברק.
כתוב תגובה ל- ערן אורון
אתה טועה, מטעה ולא מבין!
  אורי מילשטיין   6/04/13 16:26
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
תודה. במה?
  ע. א   6/04/13 17:40
כתוב תגובה ל- ע. א
30
היסטוריון שמקבל מינוי מרפול???
  אחד שראה ושמע   6/04/13 14:37
מי שמקבל מינוי לכתוב היסטוריה צבאית מרפול-פסול מעצם המינוי(רק בגלל הכבוד למת,לא נציין שרפול היה שקרן כרוני שרימה את ראש הממשלה בגין ועוד). אין הדבר פוסל את מילשטין לכתוב תחקירים-אבל רצוי שיצין מי מינה אותו להיות היסטוריון. בשנת 1958 התגייס לצה"ל, התנדב לצנחנים, ושובץ בגדוד 890. שימש כחובש קרבי וסיים קורס מ"כים חי"ר. לפני שהשתחרר משירות חובה מינה אותו סגן מפקד חטיבת הצנחנים, רפאל איתן (רפול), להיסטוריון של הצנחנים.
כתוב תגובה ל- אחד שראה ושמע
המינוי של מילשטיין
  אחד שיודע4   6/04/13 14:53
הרעיון למנות את מילשטיין היסטוריון של הצנחנים ב-1960 היה של הסמל״ט רפול. המינוי היה של המח״ט אלי זעירא.
כתוב תגובה ל- אחד שיודע4
31
עוד טעויות
  ערן אורון   6/04/13 15:16
ברמת הניתוח הצבאי יש טעויות קשות. תקיפה בחזית רחבה של כוח משוריין בשטח הררי? ועוד לכתוב שזו האופציה העדיפה, ברמת ברירת מחדל? מי שכבש את ירושלים בששת הימים (וזה לא הצנחנים) לא קרא את מה שכתבת, וטוב שכך. אורי בן ארי כבש את גבעת הרדאר ונע צפונה ואחר כך מזרחה לכתר את העיר - מה שהיה מכניע אותה ממילא, אבל המוטה רצה להיכתב בהיסטוריה, גם על גופות חייליו. כמו כיבוש הבופור, התקפת מצח מיותרת שזכתה להרבה צלשים והרבה קברים.
ההתקדמות בציר הררי בלתי עביר לכאורה הצליחה מעל למשוער בעוד כמה מקרים בהיסטוריה הצבאית, ולא רק זאת: מעבר בציר שנחשב לפחות סביר עשויה להיות בראייה של האוייב דפ"א מסוכנת ביותר. מעבר חטיבה תשע בציר המקביל לחוף המפרץ במבצע קדש, למשל, ועוד דוגמאות ממחישות נקודה זו. אבל סדרת ה"מאמרים" הזו, איננה מעוניינת בהיסטוריה ממילא.
כתוב תגובה ל- ערן אורון
תודה על תובנותיך
  אורי מילשטיין   6/04/13 16:14
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
32
קראתי במקום אחר
  ערן אורון   6/04/13 16:10
שאתה טוען שההחלטה להיכנס למלחמה בירושלים ב- 67 היתה יוזמה פרטית של נרקיס או מטהו. תגיד משהו: להקליט ריאיונות עם שלמה באום - שיש לו כמה דברים מעניינים לומר על מוטה, ביי דה וויי - לזה יש לך זמן, וללכת להעתיק את החלטות ישיבת הממשלה מהיום הראשון למלחמה - לזה אין לך זמן? מי משלם לך על תיאוריות הקונספירציה? אני מבין שקל לחבוט בברק ולהשמיץ אותו. אין לך משהו יותר רציני לעשות? למשל מחקר אמיתי? חשבתי דברים יותר טובים על אתר החדשות הזה.
כתוב תגובה ל- ערן אורון
תודה על הדאגה לזמן שלי
  אורי מילשטיין   6/04/13 16:20
ותודה על העצות איך לבצע מחקרים. מכל מחרפי השכלתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
33
יוסי פלד ואהוד ברק
  ערן אורון   6/04/13 16:18
יוסי פלד ואהוד ברק פקדו שניהם על אוגדות שונות בו בזמן. התקיים תרגיל דו"צ בין שתי האוגדות ובמהלכו אהוד ברק הצליח, איכשהו, להשיג את תכניות המלחמה של יוסי פלד. מה זה "איכשהו"? החמ"ל של פלד לא היה מאובטח... פלד רץ למפקד התרגיל, מנחם עינן - לא מאוהדי ברק דווקא - והתלונן על הפרת הכללים. עינן הביט בו בתימהון ושאל אותו, ככה אתה רוצה לנצח מלחמה כשכל אחד יכול להיכנס לחמ"ל שלך ולקחת את התכניות? הפסדת אז הפסדת.
מעבר להיבט הפיקנטי, סיפור זה מאיר באור בעייתי את האובייקטיביות של יוסי פלד כמבקר של ברק.
כתוב תגובה ל- ערן אורון
תודה על המידע
  אורי מילשטיין   6/04/13 16:31
אף אדם אינו אוביקטיבי. ראה בענין זה את תורת המונדות של לייבניץ
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
34
האם קידום מהיר אופיני רק לברק?
  אלון פלג   6/04/13 16:32
האם רק ברק התקדם מתפקיד לתפקיד בזמן קצר? האם לא כך בנוי צה"ל וברק אינו יוצא דופן בכך? יש גם דוגמאות הפוכות של אנשים שלא התקדמו מהר ועדין נכשלו בתפקידהם כמו איציק מרדכי שהיה אלוף שלושת הפיקודים. אומרים שאדם מתקדם מהר עד שהוא מגיע לתפקיד בו הוא נכשל ובו הוא נשאר. האם צה"ל שונה מאירגונים אחרים?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
ללא הכשרה וללא נסיון
  אורי מילשטיין   7/04/13 15:36
ההכשרה של מפקדים בדרג המבצעי של צה"ל קלושה. הטיעון של מצדדי השיטה הוא שהם בעלי נסיון. אבל התקדמות מהירה מונעת צבירת נסיון. ללא הכשרה וללא נסיון תפקודם לקוי המחיר רב ועצום בכל התחומים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אז למה ברק גרוע מאחרים?
  אלון פלג   7/04/13 21:46
אם מקדמים במהירות אנשים אז כמו ברק קימים הרבה אנשים שמקודמים ללא נסיון. אם כן למה ברק כל כך גרוע לביטחון ישראל?
כתוב תגובה ל- אלון פלג
מדוע ברק גרוע מאחרים
  אורי מילשטיין   8/04/13 06:38
גם אחרים היו גרועים, דוד אלעזר לדוגמא. אהוד ברק גרוע מאחרים כי באישיותו התפתחה לקיצוניות התכונה והתובנה שהעיקר לעשות רושם שאתה מצליח ולא להצליח במבצעים בפועל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
35
שימון פרס, אהוד ברק, ו-NIF
  חשדנית   6/04/13 16:50
חייבים לקרוא:
rotter.net
כתוב תגובה ל- חשדנית
כיצד לבגוד ל"טובת" המדינה
  ב_שמואל   6/04/13 19:23
לא להמין כיצד יהודי ציוני ששכל את בנו במלחמות המדינה, חושב שסיוע לטרור של אש"ף מהוה מעשה חיובי. האם רבין חשב כמוהו?
"הם לא התכוונו לזה. כל דבריהם היו חלק מתוכנית השלבים. אני הייתי מאלה שפתחו לאש"ף את הדלת לאמריקה. אנחנו ארגנו כנס של ישראלים ופלסטינים בוושינגטון ב-78', ומשרד המדינה האמריקאי לא רצה לתת להם אשרות. אנחנו טיפלנו בזה שיקבלו אשרות, והם נכנסו ובעזרתנו כבשו את אמריקה. זה מה שהם רצו, זה היה היעד, לכבוש את רצונו הטוב של השמאל היהודי האמריקאי. אני אישית הזמנתי אותם לחוגי בית של יהודים אמריקאים. הם הצליחו בזה בעזרתנו. בלעדינו הם לא היו מצליחים בזה לעולם".
rotter.net=
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כיצד סיוע לאויב נחשב "ציונות"
  ב_שמואל   6/04/13 20:05
youtube.com
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מעורר מחשבה
  יואל קורנבלום   6/04/13 20:06
מעניין כמה תרומות וקשרים קיבלו מאברהם דניאל בתמורה לכל זה. ברור שמטרת הקרן אינה עולה בקנה אחד עם מדינת היהודים שהיא מדינת ישראל ולכן צריך היה לפטר את כל המשתתפים. מנקודה אחרת העובדה שבנימין נתניהו לא מגיב במיוחד על מעללי אהוד ברק ולא על מעללי שמעון פרס מעלה חשד אצלי שגם הוא שותף בצורה אחת או אחרת לקרן או לכל הפחות לאידאולוגיה של הקרן או יתכן שהוא סובל מתסמונת יצחק רבין. העובדה שהוא רצה מאד את החרדים בממשלתו מראה לי שיתכן שהוא מעוניין בהחלשת מדינת ישראל כדי שבסוף נתפשר שלא בטובתינו. בסופו של דבר החרדים באופן כללי נמצאים בתרבות ימי הביניים וגם אינם לוחמים באוייבי ישראל וגם ידע בסיסי בטכנולוגיה עכשוית קשה למצוא אצלם. כל זה מסתכם בזה שחלק גדול של מדינת ישראל אינו מסוגל להגן על מדינת ישראל ולכן ישראל מוחלשת ובבוא היום אולי תקרוס ותעלם. בסוף יסתבר לנו שהקשר בין נפתלי בנט ויאיר לפיד בעצם הציל את מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
תגיד, מה חשוב יותר
  ב_שמואל   6/04/13 21:19
תגיד, מה חשוב יותר מדינת ישראל או עם ישראל?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שניהם אותו דבר
  יואל קורנבלום   7/04/13 05:36
בלי מדינת ישראל לא יהיה עם ישראל. כמובן שיש להפריד בין המוסלמים ובין היהודים כי שתי דתות בסדר גודל כפי שיש לא יחיו ביחד כפי שכבר ראינו בעולם. לכן לדעתי יש לדרוש חלק משטח ירדן ולהתחיל לדבר להעלות את החלטת חבר העמים שעדיין תקפה. אפשר לותר על חלקים מהמדינה עם רוב מוסלמי בתנאי שנקבל שטח אחר.. אם לא נדרוש לא נקבל. יתכן שלא נקבל הכל אבל יהיה על מה לדבר. חוץ מזה צריך למנוע משמעון פרס לדבר בשם ישראל אין לו מנדט לזה. בסך הכול הוא מסביר את בעיות המוסלמים ולא את בעיות היהודים.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
יואל, בחייך, איך ניתן לאמר
  ב_שמואל   8/04/13 12:18
יואל, בחייך, איך ניתן לאמר דבר כל-כך לא מציאותי? כל כך לא הגיוני?
עם ישראל מתקיים אלפי שנים בלי מדינת ישראל. נכון שמדי תקופה ישנו אירוע טרומתי (היום יום הזיכרון לשואה) אבל העם ממשיך ומתקיים.
ללא עם ישראל, לא תהיה מדינת ישראל. אפילו האנרכיסטים לא יוכלו לגרום לכך ששם המדינה ישאר "מדינת ישראל" כאשר העם היהודי הקשור ללאום היהודי, לא יהיה הרוב במדינת ישראל.
קשה לי להסכים שאדם נבון, משכיל וראוי כמוך (בלי צחוק), מסוגל לקבוע קביעה כל-כך לא הגיונית - כך בהנף מחשבה. אני מודע לכך שגם אנשים ישרים ומשכילים יכולים להעדיף להימנע מהצורך להתאמת עם המציאות, כי רק כך יוכלו לקיים פרדוקסים מהותיים - יחדיו.
מדינת ישראל מובלת ע"י גורמים אנרכיסטים להתאבדות לאומית יהודית. השאלה היא, כיצד העם היהודי ינהג כשיצטרך להחליט (באופן דמוקרטי) מה הערך החשוב יותר, האם להיצמד לערכי "הדמוקרטיה" ולאפשר לערבים, לאריתראים, פולנים ושמאלנים להפוך את המדינה לחסרת לאום או לחוקק חוקים המגינים על מהותה של המדינה כמדינת היהודים.
יואל, אינך מכיר אותי, אבל אנא, נסה בכל זאת להתמודד עם השאלה: מה חשוב לך יותר, העם היהודי או המדינה?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל
  יואל קורנבלום   8/04/13 16:24
יתכן שההגדרות שלנו ל"עם" שונות. בגולה עם ישראל היה קיים בתאוריה. אפשר לומר שיש דת יהודית מקידמת דנא אבל קשה היה להגדיר את היהודים בגולה כעם במצב הזה. לכן כשהיהודים היו בישראל לפני הגלות הם היו עם ישראל. בגולה היתה דת יהודית ולא עם יהודי לפי הגדרתי לכל הפחות. כשקמה מדינת ישראל חזרנו להיות לעם ואני מקווה שנישאר עם לעד למרות פעילותם של שמעון פרס, אהוד ברק ושות'. בקשר לאחרים לדעתי יש צורך בהפרדה כי דתות בסדר גודל הקיים כאן לא יחיו לעולם ביחד בשלום כפי שלא חיים ביחד במקומות אחרים. אני לא רואה שום סתירה בין דמוקרטיה ליהדות. בכל אופן אנחנו צריכים להגדיר את מדינת ישראל כמדינה יהודית, כמו במגילת העצמאות, עם מקום לכמה מיעוטים שמוכנים להיות מיעוט אבל ללא דרישות לאומיות שונות. זה שאנחנו נמצאים במצב חמור דהיום הוא בגלל כל מיני חוליגאנים כמו שמעון פרס, יצחק רבין, אהוד ברק וכן הלאה. אני מקווה שנשרוד את כולם.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
למה דבריך על עם - דומים?
  ב_שמואל   8/04/13 21:18
דבריך דומים לילד שאומר לסבו "סבא, אתה לא שייך למשפחה". הגדרתך שהעם היהודי זה רק דת, זו הגדרה מגוחכת למי שצפה כיצד יהודי מתימן ויהודי מפולין מאחדים בקשר לאומי הרבה יותר חזק מהקשר שיש ליהודי כמוך ממדינת ישראל ליהודי כמוך מארה"ב. אבל ברור לי שאין לך אפשרות לקבל את דברי, שכן גם אם דברי יתקבלו על דעתך, אין לך ברירה אלא לדחות אותם, שהרי לא תחזור בתשובה וגם אינך יכול לוותר על השייכות היהודית. לכן, אין לנו אלא להסכים להגדרתך שאנו בני עם אחר (ומכאן, ברור שיהיו לנו חלוקי דעות הנובעים מאינטרסים מנוגדים)
עם ה"יהדות" שלך לא תהיה לך בעיה להסתדר עם הדמוקרטיה, שכן ה"יהדות" שלך ריקה.
דבר אחד אבקש, בני עמך דומים מאד בתרבותם, לתרבות העמים היותר נאורים, ולכן, הם אינם רחוקים מאנטישמיות ורדיפת יהודים, אז אנא, הרחק עצמך מהסתה כלפי היהודים מהעם שלי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
יהודים מאוחדים כעם בארץ
  יואל קורנבלום   9/04/13 01:07
היהודים הם לא עם בגולה. יהודי פולין לא הכירו את יהודי תימן ואפילו בארץ היה להם קשה להתאחד ורק הדור השני התחיל להתאחד. דבר דומה היה בהתחלה עם כל העדות לכן קשה לומר שיהדות אירופה למשל ידעה בדיוק מה קורה בתימן. בכלל יהודי אירופה לא היו מאוחדים עם יהודי ערב. לכן הקשר בין יהדות פולין ויהדות תימן לפני בואם לארץ היה קיים אם בכלל כשמועה. אתה יכול גם לראות שהתפילה היתה שונה וגם המנהגים היו שונים, בעצם עדיין שונים, אם כי היה להם בסיס דת דומה. כמובן שהתנ"ך היה זהה. גם יהדות ארה"ב ובריטניה לא עשו הרבה כדי למנוע את השואה כי פחדו שיפגעו בהם אז לאיזה עם אתה מתכוון בדיוק? לכן בניגוד לדעתך קשה היה לקרוא ליהודים בגולה עם כי לא היה להם קשר רב ובכלל היהודים פחדו לעשות הרבה רוח של עם כי מיד יאשימו אותם בבגידה. לכן העם היהודי הוא עם בארץ ישראל ובגולה הוא דת. בנתיים חוץ מאשר הכפשות עלי לא קראתי אצלך כל עובדה לחזק את טענתך. אם יש לך עובדות כלשהן אנא הצג אותן.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
זו זכותך לדרוש אסמכתות לדברי
  ב_שמואל   9/04/13 06:28
רק חבל שאתה מאלץ אותי, בכך, לכתוב עבודת דוקטורט, שכן הקביעות למשמעות "עם" גורמות לי להסביר לך ולהביא אסמכתות להגדרת המושג הזה, ואז להוכיח את התאמתם לעם היהודי וכיצד התרבות הצעירה והמודרנית שיושבת בבית השן (באקדמיות הרשמיות והאחרות) - יוצרת הגדרות חדשות שתתאמנה לאינטרסים שלהם כלומר של אג'נדה "נאורה" (כלומר, לאנוס את ההגדרות לטובת האינטרס הפרטי והקבוצתי)
כמובן שלא העשה עבודה נרחבה כזו, אך אשאלך, על פי דבריך, איך אתה מישב את העובדה שאתה מנצל (כמו כולנו היושבים בציון) את התרומות של יהודי ארה"ב שמנהגיהם שונים ממנהגך (ומנהגך שונה ממנהגי וממנהגי החרדים/ערבים שעליהם אתה קובע שהם במסגרת ה"עם הישראלי" כי מדינת ישראל יצרה "עם")
אתה מבין, הילד - בחוצפתו - קם על יוצרו.
לו מילשטיין היה מבין את העיקרון הזה (הילד קם על יוצרו), הוא היה מסוגל להבין טוב יותר את הערכים המוסריים של האנשים שהקימו את המדינה וחינכו ופיתחו את אופיו של אהוד ברק שנועד מילדות (ע"י החברה הקיבוצית) להיות מנהיג לאומי (בדומה לרבין)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
המנגנונים להיווצרות האליטות
  אורי מילשטיין   9/04/13 17:47
לא רק שאני מודע לכך אלא פרסמתי פעם מאמר בנושא:
****

המנגנונים להיווצרות אליטות בישראל מזייפים
אורי מילשטיין

א. מנהיגות ממגנטת

האתנוגרף פרופ' לב גומילוב, מאוניברסיטת פטרבורג, טען במחקריו על היווצרות עמים שקיימים שדות מנטליים בעולם, שאנשים נמשכים לשדות מנטליים שונים, לפי איכותם, והגבולות בין השדות המנטליים קובעים את הגבולות הלאומיים. את השדות המנטליים דימה גומילוב לשדות מגנטיים על כל מאפייניהם הפיסיקליים. במחקריו מצא גומילוב כי עמים חדשים נוצרו בהיסטוריה לאורך ציר גיאוגרפי מסוים, ולא באופן אקראי, אלא בתקופות היסטוריות מצומצמות שארכו כמאתיים שנה. הציר הזה הוא, לדבריו, מרכז השפעה רוחנית-מגנטית.

בשנת 1997 פרסם פרופ' למינהל במכון הטכנולוגי של רוצ'סטר, ומומחה לפסיכולוגיה עסקית, אנדרו דוברין, את הספר Personal Magetism. בספר זיהה דוברין מגנטיות עם כריזמה והסביר איך היא מסייעת להצלחה אישית ומקצועית. לדבריו מגנטיות אינה תחליף לכשרון, אך היא מכפילה את כל הגורמים האישיותיים האחרים. לדבריו, לכל אדם יש מידה מסויימת של מגנטיות וניתן לפתחה.

אנלוגיית המגנט ותכונותיו היא פורייה במיוחד בהבנת התנהגות האדם בכלל ותופעת המנהיגות בפרט, משום שניתן להפעיל בני-אדם בכיוון מסויים. אדם אחד הוא יחידת היסוד של הקבוצה, אך גם הוא מהווה מערכת ביולוגית ופסיכולוגית מורכבת. לפיכך גם האדם היחיד הוא תופעה מורכבת מאוד. לכל אדם יש מדיניות שרידות משלו, המיושמת בחבורה, שלה יש מדיניות שרידות משלה. מורכבות אדם (כמו גם מורכבות קבוצת אנשים) נמדדת על פי אורכו של המסר הנחוץ לתיאור תכונותיו. מדיניות שרידות היא אלגוריתם (סדרת הוראות מתוכננת ומוגדרת לביצוע מטלה) לשימוש באנרגיה אישית וחברתית לצורכי שרידות, והיא תלויה בעוצמת האנרגיה ובאיכות התכנון. מכיוון שאין שני בני אדם זהים זה לזה, גם מדיניות השרידות שלהם שונה זו מזו, ואורך המסר הנחוץ לתיאורה שונה.

על מנת שהפעילות הלאומית תשיג את מטרתה, על הלאום להימנע מנטרול הדדי בין הפרטים שבו. לפיכך, על הקבוצה להיות ממוגנטת, דהיינו על וקטורי הפעולה של כל פרטיה להיות מכוונים בכיוון אחד, לאורך ציר אחד, כפי שפועלים וקטורי הפעולה במולקולות של מתכת ממוגנטת.

תפקיד המנהיג הוא למגנט את היחידים בתוך הקבוצה. לפיכך, תכונת המנהיגות היא תכונת המגנוּט. ניתן למגנט בצורות שונות ובסגנונות שונים, והדבר תלוי במשימה, באופי הקבוצה, הנקבעת, בין היתר על ידי אופי האנשים בקבוצה, ובנסיבות. לכל משימה, לכל קבוצה ולנסיבות שונות עשויים להתאים סגנונות שונים ולכן גם מנהיגים שונים. ישנם מנהיגים שעשויים להתאים לסגנונות אחדים ואחרים עשויים להתאים רק לסגנון אחד.


ב. בן גוריון


בתולדות הציונות היו רק שני מנהיגים ממגנטים ברמה הלאומית, והמיגנוט שלהם פעל לתקופה קצרה בלבד אך קריטית מאוד: בנימין זאב הרצל, בעת יסודה של ההסתדרות הציונית בסוף המאה ה-19, ודוד בן גוריון במלחמת העצמאות ובעת הקמתה של מדינת ישראל. השפעתו של הרצל לפני כן ואחרי כן לא היתה רבה כי לא היו גייסות מאחוריו. לעומת זאת, השפעתו של בן גוריון על עיצובם של היישוב היהודי ושל מדינת ישראל היתה מכרעת, משום שהוא היה מנהיג ממגנט של המפלגה הדומיננטית ביישוב ובמדינה: פועלי ציון, שהתגלגלה לאחדות העבודה, שהתגלגלה למפא"י.

גם הרצל וגם בן גוריון היו מנהיגי מנהיגים. הם הנהיגו אליטות לאומיות-פוליטיות טבעיות שצמחו בעם היהודי בגולה ובארץ ישראל. חברים מפורסמים באליטה של הרצל היו מנחם אוסישקין, זאב ז'בוטינסקי וחי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
המנגנונים - המשך
  אורי מילשטיין   9/04/13 18:32
גם הרצל וגם בן גוריון היו מנהיגי מנהיגים. הם הנהיגו אליטות לאומיות-פוליטיות טבעיות שצמחו בעם היהודי בגולה ובארץ ישראל. חברים מפורסמים באליטה של הרצל היו מנחם אוסישקין, זאב ז'בוטינסקי וחיים וייצמן. חברים מפורסמים באליטה של בן גוריון היו ברל כצנלסון, אליהו גולומב ומשה שרת. אישים אלה לא היו חייבים להרצל ולבן גוריון את צמיחתם, הם לא היו חייבים להם נאמנות אישית, הם בחרו במנהיג הממגנט, למען הגשמת מטרות הקבוצה שאותה הם הנהיגו, והם "ניצלו" אותו מבחינה זאת, לא פחות משהוא "ניצל" אותם לביסוס מעמדו.

אבל לבן גוריון היו מאפיינים שליליים אחדים. הבולט שבהם היה, היותו בושלביסט. כמורו לנין, ראה בן גוריון במפלגה הטוטליטארית את המנוע העיקרי לעיצוב דמותם של היישוב היהודי ושל מדינת ישראל. כך שלטה מפלגתו של בן גוריון בביטחון ("ההגנה"), באיגוד המקצועי (ההסתדרות), בכלכלה (סולל בונה, "כור", בנק הפועלים) בחינוך (זרם העובדים), בבריאות (קופת חולים), בתרבות (עם עובד) ואפילו בספורט ("הפועל").התנועה הקיבוצית ובמידה יותר קטנה תנועת המושבים, שמומנו על ידי קרנות לאומיים, סיפקו לבן גוריון בחינם פעילים לביצוע מדיניותו. זה ההסבר לפריחתו של בן גוריון בתנועה הציונית ולדחיקתו של זאב ז'בוטינסקי, שהיה בעל פוטנציאל לאומי ממגנט אף יותר, לשולי העשייה.

תוצאה הרת אסון לבולשביזם הממגנט של בן גוריון הוא הרס המנגנונים של צמיחת אליטות טבעיות ביישוב היהודי ובמדינת ישראל. את החלל מלאו אליטות ממוּנוֹת ששרתו את בן גוריון ואת חבריו וכשהאחרונים פרשו, תפסו נושאי הכלים את המקומם של המנהיגים והיו למנהיגי-דֶמֶה של מדינת ישראל. בשלב המעבר בין בן גוריון לאהוד ברק הנהיגו את המדינה מנהיגים מליגה ב' ללא כושר מיגנוט לאומי כמשה שרת, לוי אשכול וגולדה מאיר, מנחם בגין ויצחק שמיר. אחריהם עלו למלוכה העבדים: יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו, ואהוד ברק. את תקופת האחרונים ניתן לאפיין כ"עבד כי ימלוך".

כדי שהמדינה תתקיים ותגשים את מטרותיה עליה לאפשר את פעילותן של שלוש זרועות אליטיסטיות: א. זרוע האידיאולוגיות המשרתת את השלטון וקוד ההתנהגות של חבריה הוא נאמנות. ב. זרוע האבירים הנוטלת על עצמה סיכונים למען המדינה והעם וקוד ההתנהגות שלה הוא אחריות. ג. הזרוע האינטלקטואלית המוצאת פגמים בשלטון ומאפשרת הפקת לקחים וקוד ההתנהגות שלה הוא ביקורתיות. הבן גוריוניזם הבולשביסטי האדיר את הזרוע האידיאולוגית ורדף עד חורמה את שתי הזרועות אחרות עד כדי ניוונן. אנשים בעלי פוטנציאל אבירי או אינטלקטואלי הצטרפו לזרוע האידיאולוגית למען שרידותם האישית והתקרנפו. זה המצב בישראל היום באוניברסיטאות, בעיתונות, בקצונה הבכירה ובמשק.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
המנגנונים המשך 1
  אורי מילשטיין   9/04/13 20:06
ג. הפלמ"ח

בן גוריון וחבורתו שלטו ביישוב ובמדינה באופן ישיר מימי העלייה השנייה בתחילת המאה ועד אחרי מלחמת יום הכיפורים ופרסום דו"ח ועדת אגרנט בשנת 1974. אף שמלחמת יום הכיפורים ביטאה את קריסת תפיסת הביטחון של חבורת הפלמ"ח, אשר מייצגה המפורסם ביותר הוא יצחק רבין, הדבר לא מנע את השתלטותה של חבורה זאת על המערכת הפוליטית ואת היותו של רבין ראש ממשלה ב-1974.

חבורת הפלמ"ח טופחה לאליטה שעתידה הייתה לשלוט במדינה מאז המרד הערבי בסוף שנות השלושים. אז הוקמו ה"נודדות" של "ההגנה, ו"פלגות הלילה" של וינגייט. ותיקיהן הקימו ב-1941 את הפלמ"ח. מפקדי שתי הפלוגות הראשונות של הפלמ"ח היו יגאל אלון ומשה דיין, והם נועדו להיות מנהיגי היישוב אחרי הסתלקות המייסדים. מאז סוף שנות השלושים חדרה לתודעת בני היישוב ההכרה שבניגוד לאידיאולוגיה של השמאל הציוני - בדם ואש יהודה תקום. הכרה זו רווחת במדינת ישראל עד היום. התוצאה: על מנהיגי היישוב והמדינה לנהל מלחמות ועליהם לבוא מן הצבא.

הפלמ"ח היתה היחידה המגויסת של "ההגנה" ומפקדיה באו רק מן השמאל, אף שרובם היו מאנשי יצחק טבנקין ולא מאנשי דוד בן גוריון. מפקד הפלמ"ח הראשון, יצחק שדה, נמנה על דור המייסדים, אך המפקד השני, יגאל אלון וכל המפקדים הבכירים האחרים נמנו על דור הבנים, שעתידים לרשת את המייסדים. מפקדי הפלמ"ח לא מונו לתפקידיהם בשל כישוריהם הצבאיים, אלא בשל נאמנותם. יגאל אלון ויצחק רבין לא השתתפו בחייהם בשום קרב של ממש ולא פיקדו על שום קרב תחת אש. הם גם לא הגו שום תורה צבאית ושום עיון צבאי מקורי. אלון היה נאמן למייסדים ורבין היה נאמן לאלון. את תהילתם כאנשי מלחמה וכגיבורים מהוללים סיפקו להם באופן וירטואלי האינטלקטואלים שהצטרפו, כאמור, לזרוע האידיאולוגית והיו לאנשי יחסי ציבור בלבוש אינטלקטואלים. הבולט שבהם הינו אל"מ בדימוס ד"ר מאיר פעיל, שמאז היה ל"היסטוריון" הוא לא מפסיק להלל ולשבח את ארגון הפלמ"ח ואת מפקדיו הבכירים כבעלי תבונה צבאית עילאית וכגיבורים. לא היה אדם שהשפיע (באופן שלילי) על תרבות הביטחון של הישראלים כמאיר פעיל, בהיותו מפקד בית הספר לקצינים בצה"ל, מרצה בפו"ם, מרצה במכללה לביטחון לאומי, מרצה במכון אבשלום באוניברסיטת תל אביב, בעל טורים בעיתונים ומרואיין פופולרי בכל אמצעי התקשורת. חברו לפעיל מחבר המקאמות הפופולארי של "ידיעות אחרונות", חיים חפר, ההיסטוריון איש הפלמ"ח ומקים המכון לחקר הציונות באוניברסיטת תל אביב, פרופ' גבי כהן, שהגיע למעמדו בזכותו של יגאל אלון, וההיסטוריונית מאוניברסיטת תל אביב שנשאה בצעירותה את כליו של גבי כהן, הפרופ' אניטה שפירא, שעמדה בבגרותה בראש מכון מורשת רבין.

התוצאה: כל אדם שפיקד על פלוגה בפלמ"ח נתפס בציבור כגיבור, כל אדם שהיה מג"ד נתפס כמצביא, כל אדם שהיה מח"ט נתפס כאסטרטג, ומפקדי הפלמ"ח הם נפילים צבאיים בליגה של אלכסנדר מוקדון ונפוליון. שטיפת מוח זו, במשך עשרות שנים, של מאיר פעיל וחבריו, גיבשה את אנשי הפלמ"ח לשעבר כאליטת-על הראויה לתפוס את השלטון ולהחזיק בו.

כדי להכשיר את אנשי הפלמ"ח לשלוט במדינה הם מונו לתפקידים בכירים בצה"ל, בלי קשר לכישוריהם ולתוצאות מעשיהם בשלבים מוקדים יותר. אלה היו הרמטכ"לים ששרתו בצעירותם בפלמ"ח: משה דיין, יצחק רבין, חיים בר-לב, דוד אלעזר, מרדכי גור, ורפאל איתן. לבד מדוד אלעזר, שהודח מצה"ל אחרי פרסום דווח ועדת אגרנט, כל האחרים היו לחברי ממשלה, ואחד מהם היה ראש ממשלה. גם בצה"ל וגם בממשלה הם תפקדו גרוע, הם קידמו אנשים גרועים מהם לעמדות מפתח, וצרפו אותם לאלי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
המנגנונים המשך 2
  אורי מילשטיין   9/04/13 22:12
ד. יחידה 101

הפלמ"ח ושאר היחידות שהקימה ה"הגנה" תפקדו בצורה גרועה במלחמת העצמאות. אבל במלחמה ניצחו הפחות גרועים. אחרי המלחמה הסתירו בן גוריון ועושי דברו, מן הציבור, את העובדות האמיתיות על המלחמה, כדי לא לשלם על כך מחיר פוליטי באיבוד השלטון. המאבק בהסתרת האמת של אירועי מלחמת העצמאות עדיין לא תמה. בחזית הזאת הקואליציה של בן גוריון והפלמ"ח השיגה את גדול הישגיה. את המחיר שילם עם ישראל: לא אותרו ליקויי אותה מלחמה, לא הופקו לקחיה, קודמו מפקדים כושלים שבנו צבא כושל, וכשהם סיימו את תפקידם, הם עברו, כאמור, להנהיג את המדינה.

כישלונות צה"ל בכל משימותיו, בסוף שנות הארבעים ובתחילת שנות החמישים, הבליטו מנהיג טבעי אחד מזרוע אבירים שלא התקרנף, את אריק שרון. הוא הקים את יחידת העילית הראשונה בצה"ל ללחימה בטרור – יחידה 101, כשמרדכי מקלף היה רמטכ"ל. יחידה 101 פעלה ארבעה חודשים בלבד, מאוגוסט עד דצמבר 1953, והיא פורקה על ידי משה דיין מייד אחרי שמונה לרמטכ"ל בתחילת 1954. היתה זאת יחידה "בלתי ממושמעת", משום שקוד ההתנהגות של שרון היתה אחריות ולא נאמנות. רוב מפקדי צה"ל, ובייחוד יוצאי הפלמ"ח, ביקשו לחסלה, ודיין אכן חיסל אותה.

אבל דיין ידע עד כמה נמוכה היתה רמתו של צה"ל והוא גם העריך מאוד את שרון "כסוס אביר", ולפיכך הוא מינה אותו למפקד היחידה המוצנחת של צה"ל – גדוד 890, שאותה הפך שרון לגדוד פעולות-גמול. במשך שנתיים וחצי תפח הגדוד לחטיבת צנחנים בפיקודו של שרון והיה לחוד החנית של צה"ל, עד "מבצע קדש" בסוף אוקטובר 1956. יחידה 101 שאנשיה היו אבירים, לא תרמה דבר לאליטות הבולשוויקיות של מדינת ישראל. גדוד 890 וחטיבת הצנחנים לעומת זאת נטלו מן הפלמ"ח את דגל ייצור האליטות. אנשי הקשר היו מפקדי הפלוגות ב-890, מרדכי (מוטה) גור ורפאל איתן (רפול).

תפקיד ייצור האליטות סיכל את כוונתו המקורית של שרון לחולל מהפכה בצה"ל, ומנע מן הצנחנים להיות יחידה צבאית מעולה. האנשים שהתקדמו בצנחנים לתפקידי פיקוד התקדמו לא לפי כישוריהם ולפי תוצאות פעולותיהם, אלא לפי נאמנותם גם לשלטונות המדינה וגם לקליקה המובילה. היחיד שלא שינה את עורו היה אריאל שרון עצמו, שבקשיים רבים מאוד הגיע לדרגת אלוף, וכל אף שפיקד על המערכות המוצלחות ביותר של צה"ל, גם במלחמת ששת הימים וגם במלחמת יום הכיפורים, לא קיבל את כהונת הרמטכ"ל. לעומת זאת, פקודיו המבוייתים, מוטה ורפול, היו לרמטכ"לים כושלים. סגנו של שרון ב-101, שלמה באום, שהיה אחד האבירים הצבאיים הבולטים בתולדות צה"ל, נאלץ לסיים את השירות כי לא נאות להתביית.

האליטה שצמחה בצנחנים קיבלה את הפיקוד על צה"ל ואת המנהיגות במדינה. הרמטכ"לים משה לוי, ודן שומרון היו פקודיו של אריאל שרון בצנחנים. אמנון ליפקין שחק התגייס לצנחנים קצת מאוחר יותר. אותם דברים אמורים לגבי אלוף (מיל') מתן וילנאי המשרת בממשלת ברק ולגבי יצחק מרדכי שהיה גם אלוף שלושת הפיקודים בזמן האינתיפאדה הראשונה, ונכשל בכולם, והיה גם שר ביטחון כושל וממנה רמטכ"לים (מופז), וגם מועמד לראשות הממשלה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
המנגנונים המשך 3
  אורי מילשטיין   9/04/13 22:28
ה. סיירת מטכ"ל

לפני שנפצע, ניגש גיבור ה-101 (הלא וירטואלי), מאיר הר ציון, להקים במסגרת חטיבת הצנחנים של אריק שרון יחידת עלית מקצועית, שתתפקד מעבר לגבול, במשימות מבצעיות ומודיעיניות. פציעתו דחתה את ביצוע התוכנית בשנים אחדות עד שבסוף שנות החמישים הוקמה סיירת מטכ"ל. לכאורה אמורה היתה סיירת מטכ"ל למלא את התפקיד ההיסטורי שהוּעד ליחידה 101 להיות המודל הקרבי לכל צה"ל, וזרוע אינטלקטואלית-קרבית כפי שהיה קורפוס המטה הכללי בצבא הפרוסי ובצבא הגרמני שהוקם ביוזמתו של הגנרל שרנהורסט בתחילת המאה ה-19. אבל בעוד שלפרוסיה היתה תרבות צבאית שאין גבוהה ממנה, התרבות של ישראל היא בולשביסטית.

סיירת מטכ"ל היתה לחממה למפקדים בכירים, נאמנים לקליקה ולמנהיגים פוליטיים. כמו בפלמ"ח ובגדוד 890 בתחילתו, גם סיירת מטכ"ל עוצבה בתודעה הלאומית כיחידה שחייליה גיבורים, מפקדי הצוותות שלה אסטרטגים ושמפקדיה מצביאים. הכלל היה שאת המידע על היחידה לא יספקו לציבור אינטלקטואלים, שקוד ההתנהגות שלהם הוא כאמור ביקורתיות, אלא אינטלקטואלים של שקר, שקוד ההתנהגות שלהם הוא כאמור נאמנות, ומשימתם היתה לשבח ולהלל את אנשי היחידה, כדי להכשירם לפיקוד על צה"ל ולמנהיגות במדינה. יצחק רבין של סיירת מטכ"ל הוא אהוד ברק.

היתה הפריה הדדית בין חטיבת הצנחנים לסיירת מטכ"ל: מפקדיה הראשונים, דב תמרי ועוזי יאירי, ומאוחר יותר מתן וילנאי, באו מן הצנחנים. יאירי שימש ראש לשכה של הרמטכ"ל, בר-לב, ואחר כך קיבל את הפיקוד על חטיבת הצנחנים. הרמטכ"ל הנוכחי, שאול מופז, צמח בצנחנים, עבר לסיירת מטכ"ל וחזר לצנחנים, לפני שהוקפץ לפיקוד הבכיר של צה"ל.

את העובדות האמיתיות והמוסמכות על אהוד ברק, כאיש סיירת מטכ"ל, איש אינו יודע. זהו סוד כמוס. ידוע רק שהוא קיבל חמישה צל"שים, מה שמוכיח לרוב הציבור שהוא ראוי להיות רמטכ"ל. אהוד ברק נכשל בכל משימותיו כמפקד בכיר: כמפקד גדוד שריון 100 במלחמת יום הכיפורים הוא לא מלא את המשימה לחלץ את אנשי גדוד 890 של איציק מרדכי מן החווה הסינית. כסגן מפקד הגייס המזרחי במלחמת לבנון הוא אחראי אישית לקרב הנפל בשולטן יעקב ושותף לשאר מהלכי הנפל באותה חזית. כראש אמ"ן הוא נכשל בחיזוי פרוץ האינתיפאדה. כרמטכ"ל הוא ברח מאחריות בפרשת צאלים ב', והובס על ידי החיזבאללה בדרום לבנון ועל ידי הפלסטינים באינתיפאדה. אירוניה של ההיסטוריה היא שרבים בישראל זוקפים דווקא לזכותו את הבריחה מלבנון, שלצורך אותה בריחה לא צריך היה להיות איש ביטחון, וגם יוסי שריד היה יכול לעשות זאת בהצטיינות. הם שוכחים את תבוסתו במלחמת דרום לבנון ובאינתיפאדה, אותן תבוסות שכפו במישרין על רבין את "הסכם אוסלו".

סיירת מטכ"ל הנפיקה לעם ישראל את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, את ראש הממשלה הנוכחי, אהוד ברק, את השר מתן וילנאי, את ראש המוסד לשעבר וראש המטה מדיני-אסטרטגי של ברק היום, דני יתום ועוד היד נטויה.

כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הכנעת אותי, הוכחת שאתה מבין
  ב_שמואל   9/04/13 20:27
הכנעת אותי, הוכחת שאתה מבין מהו בית מדרשו של אהוד ברק.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
המנגנונים להיווצרות האליטות
  אורי מילשטיין   9/04/13 18:00
לא רק שאני מודע לכך אלא פרסמתי פעם מאמר בנושא:
****

המנגנונים להיווצרות אליטות בישראל מזייפים
אורי מילשטיין

א. מנהיגות ממגנטת

האתנוגרף פרופ' לב גומילוב, מאוניברסיטת פטרבורג, טען במחקריו על היווצרות עמים שקיימים שדות מנטליים בעולם, שאנשים נמשכים לשדות מנטליים שונים, לפי איכותם, והגבולות בין השדות המנטליים קובעים את הגבולות הלאומיים. את השדות המנטליים דימה גומילוב לשדות מגנטיים על כל מאפייניהם הפיסיקליים. במחקריו מצא גומילוב כי עמים חדשים נוצרו בהיסטוריה לאורך ציר גיאוגרפי מסוים, ולא באופן אקראי, אלא בתקופות היסטוריות מצומצמות שארכו כמאתיים שנה. הציר הזה הוא, לדבריו, מרכז השפעה רוחנית-מגנטית.

בשנת 1997 פרסם פרופ' למינהל במכון הטכנולוגי של רוצ'סטר, ומומחה לפסיכולוגיה עסקית, אנדרו דוברין, את הספר Personal Magetism. בספר זיהה דוברין מגנטיות עם כריזמה והסביר איך היא מסייעת להצלחה אישית ומקצועית. לדבריו מגנטיות אינה תחליף לכשרון, אך היא מכפילה את כל הגורמים האישיותיים האחרים. לדבריו, לכל אדם יש מידה מסויימת של מגנטיות וניתן לפתחה.

אנלוגיית המגנט ותכונותיו היא פורייה במיוחד בהבנת התנהגות האדם בכלל ותופעת המנהיגות בפרט, משום שניתן להפעיל בני-אדם בכיוון מסויים. אדם אחד הוא יחידת היסוד של הקבוצה, אך גם הוא מהווה מערכת ביולוגית ופסיכולוגית מורכבת. לפיכך גם האדם היחיד הוא תופעה מורכבת מאוד. לכל אדם יש מדיניות שרידות משלו, המיושמת בחבורה, שלה יש מדיניות שרידות משלה. מורכבות אדם (כמו גם מורכבות קבוצת אנשים) נמדדת על פי אורכו של המסר הנחוץ לתיאור תכונותיו. מדיניות שרידות היא אלגוריתם (סדרת הוראות מתוכננת ומוגדרת לביצוע מטלה) לשימוש באנרגיה אישית וחברתית לצורכי שרידות, והיא תלויה בעוצמת האנרגיה ובאיכות התכנון. מכיוון שאין שני בני אדם זהים זה לזה, גם מדיניות השרידות שלהם שונה זו מזו, ואורך המסר הנחוץ לתיאורה שונה.

על מנת שהפעילות הלאומית תשיג את מטרתה, על הלאום להימנע מנטרול הדדי בין הפרטים שבו. לפיכך, על הקבוצה להיות ממוגנטת, דהיינו על וקטורי הפעולה של כל פרטיה להיות מכוונים בכיוון אחד, לאורך ציר אחד, כפי שפועלים וקטורי הפעולה במולקולות של מתכת ממוגנטת.

תפקיד המנהיג הוא למגנט את היחידים בתוך הקבוצה. לפיכך, תכונת המנהיגות היא תכונת המגנוּט. ניתן למגנט בצורות שונות ובסגנונות שונים, והדבר תלוי במשימה, באופי הקבוצה, הנקבעת, בין היתר על ידי אופי האנשים בקבוצה, ובנסיבות. לכל משימה, לכל קבוצה ולנסיבות שונות עשויים להתאים סגנונות שונים ולכן גם מנהיגים שונים. ישנם מנהיגים שעשויים להתאים לסגנונות אחדים ואחרים עשויים להתאים רק לסגנון אחד.


ב. בן גוריון


בתולדות הציונות היו רק שני מנהיגים ממגנטים ברמה הלאומית, והמיגנוט שלהם פעל לתקופה קצרה בלבד אך קריטית מאוד: בנימין זאב הרצל, בעת יסודה של ההסתדרות הציונית בסוף המאה ה-19, ודוד בן גוריון במלחמת העצמאות ובעת הקמתה של מדינת ישראל. השפעתו של הרצל לפני כן ואחרי כן לא היתה רבה כי לא היו גייסות מאחוריו. לעומת זאת, השפעתו של בן גוריון על עיצובם של היישוב היהודי ושל מדינת ישראל היתה מכרעת, משום שהוא היה מנהיג ממגנט של המפלגה הדומיננטית ביישוב ובמדינה: פועלי ציון, שהתגלגלה לאחדות העבודה, שהתגלגלה למפא"י.

גם הרצל וגם בן גוריון היו מנהיגי מנהיגים. הם הנהיגו אליטות לאומיות-פוליטיות טבעיות שצמחו בעם היהודי בגולה ובארץ ישראל. חברים מפורסמים באליטה של הרצל היו מנחם אוסישקין, זאב ז'בוטינסקי וחי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
יואל, קראתי שוב את תגובתך
  ב_שמואל   9/04/13 06:54
אני מתנצל אם ניתן היה לקרוא מדברי שאני מכפיש אותך. אני מצטער ומתנצל, לא זו הייתה כוונתי. אני מתנצל אם בלהט הכתיבה נוצר מצב כזה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אין בעיה
  יואל קורנבלום   9/04/13 23:46
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
36
ברק ואסון צאלים ב
  חשדנית   6/04/13 19:28
בשעות הערב של יום חמישי, יום האסון, הגיע סגן הרמטכ"ל אמנון ליפקין-שחק למשרדו של שמעון שבס בלשכת ראש הממשלה רבין בקריה. הם הביטו שותקים בטלווזיה. מהמסך השתקפה דמותו של הרמטכ"ל ברק שהתראיין ב"מבט" על האסון [5 הרוגים ועוד 6 פצועים כולם לוחמי סיירת מטכ"ל],
"לאיש הזה יש לב של אבן" אמר לפתע ליפקין-שחק תוך שהוא ממשיך לבהות במסך, "לא של אבן. של מתכת. אם הוא היה מתנהג ככה ביחידה שלי היינו עושים לו "שמיכה" אחרי היום הזה."
שבס הסתובב לעברו. את מה שראה לא ישכח לעולם. סגן הרמטכ"ל ליפקין שחק ישב בכורסה והזיל דמעות. הוא בכה.

(צאלים/אסנהיים, 155)
כתוב תגובה ל- חשדנית
37
ברק מנתוק את מכשיר הקשר
  ראומה   6/04/13 20:28
אבנר שור, לוחם בסיירת מטכ"ל, מספר לאהרון לפידות בכתבה שהתפרסמה ב"ישראל השבוע", על המבצע הראשון בסוריה, לאחר האיסור של בן גוריון לפעול מעבר לגבול. המבצע הסתבך ובמקום להגיע ליעד לפי התכנון ובפקודה, עד אחת אחר חצות, מצאה את עצמה היחידה הרחק מן היעד. "ומה עושה ברק?" אומר אבנר שור, "הוא מנתק את מכשיר הקשר, וחוזר בחמש לפנות בוקר". ומי יושב על רשת הקשר? שר הביטחון, הרמטכ"ל,וראש אמ"ן. הם כוססים ציפורניים כשהם בטוחים שהמקרה של אורי אילן חזר על עצמו. מוכר לכם? את הסיפור הזה קראתם לפני ארבעה שבועות, במחקרו של אורי מילשטיין בדיוק בזה הלשון. אלא מה? הפלא ופלא. בעוד מילשטין מביא זאת כדוגמא להתנהגות נוכלותית ושחצנית, מוצא לנכון אבנר שור, חבר ביחידתו של ברק, להלל את תכונותיו, ולסכמם במלים הבאות: (שימו לב - לא מילשטיין הוא שכתב זאת. אלה מילותיו של אבנר שור) "יש לו יכולת אינטואיטיבית לצאת כמנצח ממה שנראה כהתרסקות").
כתוב תגובה ל- ראומה
אהוד לא יצא כמנצח
  יואל קורנבלום   6/04/13 21:09
במקומות אחרים כמו בקבר יוסף, בבריחה מלבנון, מההרג בצאלים, מהמרמרה, ממפלגת העבודה ואולי עוד מקומות. לא הכל גלוי וידוע לנו. לכן נראה שלדברי אבנר שור "יש לו יכולת אינטואיטיבית לצאת כמנצח ממה שנראה כהתרסקות" אין בסיס במיוחד כשלא באו חשבון עם הפרות הפקודה של אהוד ברק במקרים רבים. לא ברורה מטרת הפעולה והאם כל המטלות אכן הושגו. יש לזכור שגם למערכת בה אהוד ברק פעל היה עניין להסוות כשלון כהצלחה וכל זאת כדי להמשיך לפעול וליצור אגדות. זה רק מדגיש את מה שנאמר קודם שעד בואו של בוגי יעלון לפיקוד על הסיירת היתה סיירת מטכ"ל לא יותר מאשר כנופיה של העולם התחתון.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
אבנר שור
  אורי מילשטיין   7/04/13 07:23
דבריו של אבנר שור מחזקים את הטיעון שלברק יש כושר השפעה ושכנוע גבוהים מאוד וכושר ביצוע דל מאוד. אבנר שור הוא אחד הקורבנות של כושר השכנוע של אהוד ברק
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
38
ברק , סיוטי לילה של מילשטיין
  עין אחת   6/04/13 20:48
הכותרות של מילשטיין:
"ברק מנצל את מלחמת יו"כ לקידום הקרירה"
"אהוד ברק ברח מאחריות על הריגה ברשלנות"
"ברק נוכל ברמה היסטורית"


מילשטיין תענה לי , מה עשה לך ברק , שאתה מתאר אותו כל הזמן באופן אובססיבי?
כתוב תגובה ל- עין אחת
הכניס את גדוד 362 למלכודת
  אורי מילשטיין   6/04/13 22:30
בסולטן יעקב. פרטים בשבוע הבא ובעוד שבועיים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לעין העצומה: השאלה הנכונה היא:
  ראומה   7/04/13 00:29
נכון או לא נכון, ולא אם מילשטיין שונא את ברק כי הוא חטף לו את אהובתו. אפילו אם כך, השאלה היא: נכון או לא נכון
כתוב תגובה ל- ראומה
שו אוהד ברק לא השיב
  אורי מילשטיין   7/04/13 06:22
על השאלה הזאת בכל הפרקים שהתפרסמו עד כה. זה מלמד לא רק על אהוד ברק אלא על רמתם הירודה של אוהדיו ומעריציו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
39
תנחשו של מי התגובה הזאת...
  חשדנית   6/04/13 22:13
ברק הוא אחת הדמויות השנויות במחלוקת, אם לא לומר השליליות (בהיבט הציבורי) בפוליטיקה הישראלית, לטעמי ברק מוציא שם רע לפוליטיקה. בכל מקום בו דרכה רגלו בפוליטיקה, הוא השאיר אחריו אדמה חרוכה, הוא לא סופר חברים, לא סופר את מרכז המפלגה, איתן כבל הוא בשבילו כבל תת ימי איתן, אופיר פינס הוא אופיר פינס, ודליה איציק הלכה קדימה. ברק לא סופר את אף אחד, רק את עצמו, וגם זה לא בטוח. זה חסרונו, וזה גם יתרונו הגדול. אבל מה הקשר, ברק הוא שר הביטחון, (ולדעתי, במבחר שיש הוא בעשירון העליון לתפקיד, על אף מגרעותיו הבולטות) ורמטכ"ל כמה שיעליבו אותו וכמה שהוא ירגיש נעלב, לא יכול למרוד במלכות, או שמרידה במלכות תצא מסביבתו, ואם קורה כדבר הזה - הרמטכל חייב לפָנות את הלשכה לאלתר, ואם הוא לא עושה כן יש לפנותו עם ברסואים (אמירה לשם המליצה בלבד). ואם נחזור לברק, מה שמדאיג בו זה לא הידע הצבאי שלו (יש לו ודאי ידע רב) ולא המחדלים שלו כמפקד בצבא (מפקד שאין לו מחדלים משתחחר כממ"ק או סג"מ יום לא שסיים קורס קצינים), וגם לא עקב בלבול קטן לעיתים בין אינטרס הציבור לבין האינטרס של בנות ביתו (זה קורה לכולם, השאלה באיזו מידה, ובייחוד באיזו מידה של חוצפה). הבעיה העיקרית שלי עם ברק היא מיהם האנשים שהביאו אותו להיכן שהביאו הן בצבא ומשם לממשלה, מי סימן אותו כמעט מהרגע שנולד (למשפחת ברוק), ופיתח אותו בצבא ובאזרחות, ואיך הוא / הם משפיעים על מהליכיו ביום יום. וזוהי בעיית הבעיות שלנו, גורמים לכאורה מחוץ למעכרת, (כן מעכרת), אשר מערבבים ומערבבים, בפועל שולטים בכיפה באמצעות גורמי מפתח אשר חייבים להם (או בדיעבד או על החשבון), וכך נוצר מאזן אימה של הון, שלטון, עיתון, הכל הכל מעורבב (זוכרים את השקשוקה?) - וברק לא בוחל, לדעתי בלשון המעטה מלשקשק. או לחבור למשקשקים. להון זה מתאים, ולעיתון, גם - וכנראה גם לשלטון, כי אנחנו בחרנו בו (ודאי לא אני). וכל מה שהיה צריך על מנת להאדיר את ברק ולבצר את מעמדו אלה אשכנזי ו/או לשכתו כשהורידו לברק לכזו הנחתה!!! להתחרות מול ברק בפוליטיקת ביבים זה כמו להתחרות מול מרק ספיץ בשחיה, או מול קספרוב בשח, ואיזה איש מן הרחוב מאמין שהוא יכול לגבור עליהם, בתחום בו קצרו כל גביע עולם אפשרי. הסיפר הזה הוא לחם בשביל ברק, וטיפש מי שחשב שאפשר להבהיל יונה ביין.

עוד פרטים על בעל התגובה כאן:
news1.co.il

מגיבים יקרים, אלה האפשרויות, במי אתם בוחרים?
1. אשכנזי
2. ביבי
3. ברק
4. גלנט
5. יחצ"ן
כתוב תגובה ל- חשדנית
40
ברק לא נוכח בפרק, וחבל.
  ירון זכאי 1   7/04/13 03:39
(1) בפרק הזה אהוד ברק לא נוכח וחבל. ברור שהאיש קפץ מתפקיד לתפקיד בקצב מסחרר במשך 9 שנים שבין מלחמת יום כיפור למלחמת לבנון הראשונה. בטוח שהוא עצמו מרוב ברק היה מסנוור ולא הפנים חלקים נרחבים מההכנות והלימוד שהיה צריך לעשות בהכשרתו כ"גנרל". אני משתמש במילה הלועזית הזו שהיא מקבילה לאלוף, כיוון שבהיות משמעותה "כללי" מכוונת לכך שבעל הדרגה הזו אמור להכשיר עצמו בכול תחומי הלחימה, שזה דבר ממש בלתי אפשרי במציאות. לכן ברק בעיקר הכשיר את הסביבה לראותו כבעל כישרון ומיומנויות כל יכולות. בעניין הזה קדמו לו אחרים, וגם היום יש אלופים רבים שלא הוכשרו כראוי בהכשרה יסודית ורחבה לעומק. לצערי הם מתעקשים לשבש את המערכות כך שיקדמו אותם ולוחצים על פיקודיהם לבצע טעויות, ובלבד שהדברים יעשו כרצונם ולקידומם. מכאן שהכשל הזה חוזר בכל המלחמות, וצה"ל לא נתן דעתו על פתרונו, שאפשרי רק בלחימה בשיטת מטריצה, להבדיל מלחימה בשיטת פירמידה שאופיינית למרבית הצבאות הטיפוסיים. אם המחבר רוצה דוגמה בולטת הפוכה, הרי שבמלחמת לבנון השנייה הרמטכ"ל היה איש ח"א, אשר התעקש לפקד על מטכ"ל שרובו כוחות היבשה, ואשר בנוי מבנית כך שהרמטכ"ל הוא איש יבשה, המפקד בעצמו על זרוע היבשה, בעוד שלזרוע האוויר והים יש לכל אחת מהן מפקד זרוע מומחה. כמובן שהניסיון של איש אוויר אשר הוכשר בקורס טייס לפקד לכל היותר על כיתת חיילים, והתרכז כל חייו בפיקוד אווירי אינו מתאים כלל לניהול קרב יבשה, והתוצאות בהתאם, בייחוד כאשר חלק מהמטכ"ל ממש לעומתי נגדו. (2) קרב סולטן יעקב היה יכול להיות עוד נקודה בה ייעצר הקידום של ברק. כנראה שזו אחת הדוגמאות הבולטות בחייו להיותו טפלון. לאיש מעולם לא היה חום גבוה כיוון שהוא הצליח לשבור כל מד חום. קרי למנוע חקירת מחדליו. (3) פרט לכך היו כשלים בניתוח מלחמת לבנון הראשונה בפרק הזה. להבדיל מההטעיה המפורסמת של "40 הקילומטר", שחזרו עליה והעצימו אותה מסיבות פוליטיות כדי להדיח את ממשלת הליכוד(כאילו שהשמאל הסכים להילחם עד צידון, אבל בדאמור לטעמו אין לממשלה הצדקה להילחם...). בפועל המלחמה תוכננה ובוצעה מראש בכוונה לחבור לנוצרים בבירות (100 קילומטר), ומראש תוכנן להתכתש עם הסורים בעיקר באוויר, כפי שאכן קרה, והדברים לא הוצהרו, ואפילו שרים חסרי הבנה שאישרו את זה בהחלטות ממשלה טענו אח"כ שהם רומו, ועובי הטוש של אריאל שרון מוסיף קילומטרים, וכדומה. רק כהות חושים יכולה למנוע את ההבנה הזו. המלחמה תוכננה והוצגה אפילו לאמריקנים בטווח האמיתי, וגם דווח על כך בתקשורת העולמית כמונצח ביוטיוב שהכוונה להגיע לבירות, וכך מונצחים הדברים, וקל לתעד אותם. הרי מיד אחרי רצח השגריר ארגוב הופצצה ביירות, ואין כמו הפצצה לסמן את המטרה, כיוון שח"א מסוגל כבר ברגע הראשון לתקוף את עיר הבירה, להבדיל מחייל רגלי שצריך לצעוד אליה על רגלו ונגמש"ו , וכידוע גם על קיבתו, וכ"ו. (4) במלחמה התברר לכל ברית ורשה כי הדוב הרוסי שרוכב עליהם הוא בעל כוח אווירי שישראל לבדה יכולה (אז עם 700 מטוסי קרב) להשמידו בשעות אחדות של לחימה כפי שעשו הישראלים לח"א הסורי בשעה וחצי לערך. העניין הזה תוכנן מראש ובוצע בתוכניות שעלו מיליארדים, נבדקו ושוכללו, גם במימון אמריקאי. הצ'ק לא היה ניתן, אלמלא הבינו האמריקאים לפחות חלקית, שגם להם יצמח מזה יתרון. המלחמה פירקה למעשה את ברית ורשה כיוון ששכנעה את הפולנים, והליטאים, והאסטונים, וכל השאר שהצבא שחונה אצלם הוא אוסף גרוטאות אשר יחליד בקרוב. זה הישג גדול שההיסטוריונים החטיאו לספר. ((5) יש לי גם מסקנות בתחום חקר ההיסטוריה. ההיסטור
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
אהוד ברק ומלחמת לבנון הראשונה
  אורי מילשטיין   7/04/13 09:38
תדוה ירון זכאי על הניתוח המעניין!

ומוזר: "ברק לא נוכח בפרק" לא נוכח בניתוח המעניין שלך. והסיבה: אהוד ברק לא היה רלוונטי להתפתחויות האסטרטגיות וההיסטוריות של אותה תקופה.

המחקר הנוכחי שלי איננו על מלחמת לבנון הראשונה אלא על אהוד ברק. הדברים המענינים שכתבת אינם נוגעים לו. אכן חיל האוויר שלנו "עשה בית ספר" למערך האווירי הסובייטי הסובייטי באמצעות השמדת חלק ניכר מחיל האוויר הסורי. אבל זה אינו נוגע לאהוד ברק אלא בשוליים. בשוליים אלה אגע בשני הפרקים הבאים ומקצת ממה שתקרא אולי גם יפתיע אותך בייחוד במה שנוגע להפתעה האווירית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כיוון שתגובתי נקטעה ...
  ירון זכאי 1   7/04/13 13:53
(1)אני מניח מתגובתך שיש פרקי המשך למעורבותו של ברק במלחמה, לפיכך כנראה שצפוי החלק בו תביא ראיות לאי השפעתו של ברק על הנסיבות. בעקרון מפקד צריך לשאוף להשפעה מכרעת על גורל הקרב, ולכן התחלת לציין במאמר זה(ובתגובתך) שלברק לא הייתה השפעה בגלל הנסיבות, ואכן יתכן שחלקו הוא ב"מחדל"; שכידוע מחדל נחשב ממש כ"מעשה" כאשר תוצאתו שלילית! (2) אני מצפה לגילוייך בעניין המערכה האווירית. אני אדם שהוכשר ופעל בתחום האוויר, יחידות מיוחדות, ומודיעין, כך שראייתי את המלחמות היא מכמה זוויות תמיד, להבדיל מהזווית היחידה במקרה הטוב (והנפוץ) שרואה מי ששירת לרוב שירות קרבי משמעותי ביחידה צבאית מסוג אחד בה התמחה. (3) מסב תשומת לבך לעניין התמוה של 40 קילומטר שלא קיבל מענה ראוי מצד ההיסטוריון שבך. אכן בזמן המלחמה טופחה אגדת ה-40 קילומטר סביב נאומו של בגין בכנסת שנקב במרחק הזה. בפועל ברור שאין הגיון צבאי כזה, כיוון שלאויב הייתה אז יכולת להרחיב את רדיוס הארטילריה שלו בקלות, ואז אנה אנו באים. מכאן שהמלחמה תוכננה למטרות בלתי מוצהרות נוספות ולטווח ארוך יותר של 100 קילומטר צפונה, חיסול מערך הטילים נגד מטוסים עמוק בסוריה, הפלת מטוסי ח"א הסורי, ביצוע קרב שריון עם סוריה בהיקף גדול, אשר בפועל נמנע, ועוד. בסוד התכנון הזה היו אמריקנים בכירים נבחרים, ואמריקה היתממה אח"כ ושלחה כוחותיה לביירות כדי לבזוז הישגים ישראלים, והסתבכה שם. מאז פרסום גרסת אריאל שרון למלחמה כמדומני ב-1987 בנאומו באוניברסיטת תל אביב, שם ציטט מהחלטות הממשלה(נמצא באינטרנט)ברור כי זו הייתה המלחמה המתוכננת ביותר בתולדות ישראל, עד כמה שניתן לתכנן מלחמה. הומלך בה נשיא פרו ישראלי, עד כמה שזה ניתן בארץ ערבית, והוא אף חתם הסכם שלום, עד כמה ששווה נייר כזה בתרבות הערבית. קרי מלחמה עם יעד מדיני, כולל חיסול וגירוש אש"ף, שבוצע חלקית בגלל תקלות ביצוע כוללות. השווה זאת למלחמות שאליהן נכנסנו בצהריים על בסיס תקרית גבול חמורה שאירעה בבוקר, בזמן שהשרים עסוקים באכילת בורקס וקבלת נשיקות, ויהיה קשה מאוד לטעון שהצמרת לא תכננה. השרים הצביעו על כל צעד לרבות הכניסה לביירות, וטענותיהם לפיהם שרון משך אותם בעורמה, ורפול לא הסביר להם....וכדומה היו טענות שקר הזויות, לרבות עניין ה-40 קילומטר. היסטוריון בנקודת הזמן הזו לא יכול להתייחס ל=40 קילומטר ברצינות כאשר סאלי"ם ומחטי"ם במלחמה הזו, אשר בינתיים השתחררו בדרגות אלופים, אמרו בראיונות לטלוויזיה לאחרונה כי מראש היה ידוע להם, והם התכוננו לתקיפת כביש ביירות דמשק, וכדומה!!!! ממד הזמן פועל לטובתך מבחינת יכולת הגילוי כהיסטוריון, הזמן שחלף מאפשר לשחרר יותר סודות, והאנשים הזדקנו, ובוער בעצמותיהם לתעד את חלקם. לכן אתה יכול להשתחרר מסד ה-40 קילומטר ששימש אז להפגנות שלום עכשיו בעידוד המערך, כאשר בו בזמן ראש האופוזיציה (שמעון פרס) ידע שהיעד הוא ביירות, ואמר זאת לתקשורת הזרה כמתועד, וגם בוועדת החוץ והביטחון מוטה גור נתן עצות איך להגיע לכביש ביירות דמשק.
כתוב תגובה ל- ירון זכאי 1
40 הקילומטרים
  אורי מילשטיין   7/04/13 14:35
אינני סבור שארבעים הק"מ היו רק ביטוי תעמולתי-מיתולוגי חסר בסיס. אכן צה"ל תכנן להגיע לא רק לכביש דמשק אלא רחוק יותר ועל כך אכתוב עם תיעוד ופירוט בפרקים הבאים אבל יחד עם זאת ארבעים הק"מ לא ננטשו. כך שלמעשה היו אז שלוש מלחמות: המלחמה של בגין ורוב שרי הממשלה, המלחמה של אריק ורפול והמלחמה בפועל שרוב מהלכיה נכשלו, מחוץ מהמהלך האווירי. אשמח להיפגש איתך ולהחליף דעות ומידע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
41
להפעם בלשון סגי נהור
  אורי זכאי   7/04/13 08:36
מכובדי ד"ר אורי מילשטיין.

אם נפגעת אני מצטער, זאת לא הייתה כוונתי. כוונתי בניסוח דבריי היתה להטעימך בקצהו של זרת בביקורת וניסוח שלמדתי מכתיבתך שלך עצמך. היא הייתה קנטרנית ובמתכוון, היא הייתה תמונת ראי לדרך כתיבתך שלך הגם שלא נפלה בה, בכתיבתי, ולו טעות עובדתית אחת.

והפעם בלשון בלתי קנטרנית אלא אקדמאית.

אני מניח שכהיסטוריון אספת את החומרים שהיו בסיס לכתיבתך אלא שבניסוחם הסופי הנסתר רב מהגלוי והקורא הממוצע יוצא מבולבל. כוונתי שוב לעניינים שהתשובות לשאלות הבאות תבהרנה אותם:

1.בכתביך מצוין ש רב אלוף רפאל איתן לא העריך ולא סבל את "סיירת מטכ"ל", לא את מיסדה אברהם ארנן ולא את פקודו אהוד ברק. איך קרה ולמה שתקופה קצרה לאחר שה-רמטכ"ל רפאל איתן הודיע ל-תא"ל אהוד ברק שהוא לא יקודם לדרגת אלוף, הוא אישית העניק וענד לו את דרגת האלוף ?. כהיסטוריון תסכים אתי שהשאלה מרתקת ומעניינת. איך קרה שרפול, אחד מהרמט"כלים השורשיים ביותר "נכנע לדרישתו של שר הביטחון" שגם הוא לא היה קוטל קנים וגם הוא היה איש בקורתי והיו לו אמות מידה קשוחות מי ראוי להיות אלוף בצה"ל ומי לא. נראה לי שכהיסטוריון הסברך יהיה מלמד ומעניין ביותר.

2. אתה כותב " " ... מסתבר שהרמטכ"ל נכנע לדרישתו של שר הביטחון החדש, אריאל שרון, שזמן קצר לפני כן שבע נחת מתצוגת סיום תרגיל אוגדתו של ברק בסיני. שרון "שיבח את הטמפרמנט בתנועת הכוחות ונפרד מאהוד בלחיצת יד חמה." איך קרה ולמה שר הביטחון אריאל שרון שבע נחת מתצוגת סיום תרגיל אוגדתו של ברק בסיני, אותו ברק שאתה עושה ממנו בכתביך עפר ועפר. האם אין כאן נקודה החייבת הבהרה, איך קצין גרוע כאהוד ברק זוכה לשבחים ועוד מאריק שרון. אשמח לשמוע את הסברך.

3. אני מניח שכהיסטוריון צבאי למדת את התרגיל הזה ואתה יודע את מהלכיו, האם היה בו ביום אויב או היה זה דו צדדי בין שתי יחידות ?. מי היה הכוח השני, אם היה כזה ?. מי היה מפקדו של הכוח שעמד מול אוגדתו של ברק, אם היה כזה ?, ומה היו, על דעת השופטים תוצאות התרגיל.

נראה לי שלא רק אני אלא יתר הקוראים את הדברים ישמחו ללמוד את הסבריך.

ובאשר להשתלחותך בי כמזדנב של אהוד ברק "פרי הבאושים של הציונות הסוציאליסטית", עד כדי כך ש- "סבי, דויד זכאי מתהפך בקברו" כדבריך, במה חטאתי ? בכך שדעתי על אהוד ברק אחרת משלך ?.

שלך,

אורי.

נ.ב: עדיין לא שלחת לי, כפי שהבטחת, את הקסטה, העתק הראיון שלי אתך.
כתוב תגובה ל- אורי זכאי
פיצוח חידת אישיותו של אהוד ברק
  אורי מילשטיין   7/04/13 13:06
אורי ידידי (לפחות בארבע שעות הראיון אותך)!

1. כשהתחלתי את המחקר על אהוד ברק שאלתי את עצמי איך אדם מוכשר כל כך, ויש אומרים גאון, נכשל שוב ושוב במבצעים מורכבים, צבאיים ומדיניים. ואיך למרות הכשלונות הוא לא משלם על כך שום מחיר אישי, ועד שנבחר לרשות הממשלה כמעט לא דבק בו רבב? אפילו דוד בן גוריון לא יצא כל כך נקי עד הקמת המדינה ובתום מלחמת העצמאות כפי שיצא ברק! אני מניח שתסכים איתי שפרשת מדחת יוסוף, שאופן הנסיגה שהפך לבריחה מלבנון, שהמהלכים של ברק לשלום עם הפלסטינים ועם סוריה ופרשת האוניה מרמרה היו כישלון. ואפילו אם לא תסכים, כך אני חשוב ואני סבור שרוב הציבור כך חושב.

2. במהלך המחקר התברר לי שגם במבצעים כמפקד בצה"ל היו פגמים רבים: ב"אביב נעורים", ב"חווה הסינית", בסולטן יעקב ובצאלים ב'.

3. כל אירוע ניתן לתרץ בנסיבות מיוחדות אבל כל האירעים ביחד מצביעים על תופעה.

4. הגעתי למסקנה שבגיל צעיר למד אהוד ברק שחשוב לא מה שאתה עושה אלא מה שאחרים חושבים שאתה עושה. לכן עסקתי במחקר זה גם בילדותו. זה המפתח להבנת אישיותו.

5. מאז במודע ושלא במודע הוא השקיע את כל יכולותיו כדי לפתח את כישוריו לשכנע "אסקימוסים לקנות קרח". הוא הגיע לרמה גבוהה מאוד של יכולת שכנוע. אפילו אני, הביקורתי, השתכנעתי בשעתו ובימי המאבק בינו לבין דן שומרון על תפקיד הרמטכ"ל פרסמתי מאמר בעיתון "חדשות" שבו המלצתי למנות את אהוד ברק לרמטכ"ל (אני מניח שזה חדש בשבילך ובשביל הרוב המוחלט של הקוראים). אבל אוסף כשלונותיו, כבר בהיותו רמטכ"ל, פקח את עיני ובסיום הקדנציה פרסמתי מאמר במוסף תל אביב של ידיעות אחרונות ש"ההר עוליד עכבר" ושאהוד לא סיפק את הסחורה.

5. במה שכתבתי לעיל נתתי תשובה לשאלותיך: בין האנשים שנשבו בקסמו של ברק הבולטים שבהם היו יצחק רבין ואריק שרון. שרון אכן שבע נחת מהתרגיל בסיני אבל כמו שטוען חברי תת אלוף אמציה חן (פאצי), אחד מתחלואי צה"ל הוא שאין ערך לתרגילים שמבצעים בצה"ל ואין קשר בינם לבין הביצוע במלחמות. כל מטרתו של ברק באותו תרגיל היה לעשות רושם על שרון ובכך ברק הצליח בייחוד, בשלב הסופי שאליו מוזמנים נכבדים כשרון והוא יותר הצגה מאשר תרגיל צבאי של ממש.

6. ואשר לרפול: אותו הכרתי עוד לפני שאתה התגייסת והייתי בקשר איתו עד סמוך למותו שהרי הוא היה מג"ד שלי כשהתגייסתי ובגלל הרושם שעשיתי עליו הוא המליץ למח"ט אלי זעירא, אחרי שחזר מקורס קומנדו בארה"ב, למנות אותי בסיום שרות החובה שלי להיסטוריון של הצנחנים. רפול

7. רפול אכן היה מפקד שורשי כדבריך ואם הדבר היה תלוי בו היה מוציא את ברק למילואים מייד. אבל רפול עשה את חשבונו האישי ולא רצה לריב עם אריק בגלל ברק בייחוד שהעריך כי ברק יכשל כסגנו של יאנוש בגייס ואז יזרוק אותו מן הצבא.

8. אני מניח שלא תהיה מרוצה מן התשובה ואף על פי כן עדיף הסגנון הזה על קודמו.

כל טוב,
אורי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
42
מילשטיין הבעיה של עצמו
  עין אחת   8/04/13 12:30
לצעירי , יש למילשטיין בעיה עם עצמו , לא עם ברק .
ברק היום בסביבות גיל ה-70 , מלא שמחת חיים , ועסוק עכשיו במיזמים כלכליים .
מילשטיין-אוכל את עצמו על הצלחת ברק -ועוסק במעשים שנעשו לפני 40 שנה .
ועכשיו לא פחות ולא יותר על שמעון אבידן , שהיה עוד גיבור , וסיים את חיין בקיבוץ עין עין השופט , כמו בן גוריון בשדה בוקר .
ביבי גר בקיסריה......ןלמישלטיין אין דבר נגדו .
כתוב תגובה ל- עין אחת
היסטוריון
  אורי מילשטיין   8/04/13 20:45
ובמה יעסוק היסטוריון אם לא בהיסטוריה? לפי היקף התגובות אין לי שום סיבה להיות מתוסכל
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
טיעונים עלובים כאלה
  ראומה   8/04/13 22:05
צריך לחפש בנרות. מילשטיין מחפש את ברק ואת אבידן כי הם קיבוצניקים (ולא חשוב שהוא מחפש וגם מוצא, ועוד איך!). ואת ביבי הוא לא מחפש. מדוע? כי הוא גר בקיסריה. מה שייך ביבי לכאן? יצא המרצע מן השק. אל תיגע במשיחי, הקיבוצניק לשעבר הרחוק שהיה גר במגדלי אקירוב.
כתוב תגובה ל- ראומה
43
תשובתך
  שאול כהן   8/04/13 15:55
אורי שלום !! כתבת וכתבת על אופן ניהולו של הגייס הצפוני ע"י יאנוש. כיצד שהה בארה"ב במשך שנתיים בתקופה המקדימה ללבנון 1. סיפרת כיצד סירס את גדוד המודיעין של הגייס. כיצד לא שיתף את הגייס בתכנון הפיקודי. מה אתה מלין על ברק שלא הצליח להפעיל את הגייס כראוי ? תגיד באמת: מה אתה רוצה ? יעקב
כתוב תגובה ל- שאול כהן
אני רוצה הלגיע לחקר אמת
  אורי מילשטיין   8/04/13 20:55
אם אהוד ברק היה הבעיה היחידה שלנו היינו במצב טוב מאוד. הליקויים במערכת הביטחון הם גם במערכת וגם בתפקוד אנשים אחרים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
כמו ילד, כנראה רוצה תשומת לב
  פועה   9/04/13 19:05
ורק ככה הוא מצליח לקבל את מה שהוא כה משתוקק אליו.
כתוב תגובה ל- פועה
תודה על ההערכה הפסיכולוגית
  אורי מילשטיין   9/04/13 22:04
של התנהגותי. עכשיו אני יודע מה מניע אותי!!!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
לפועה-זה מה שנקרא "השלכה"
  חשדנית   9/04/13 22:34
'בשפה הפסיכולוגית' - מי שמשליך על אחרים את מה שמאפיין אותו....
'השלכה' היא מנגנון הגנה אישי שבו משליך האדם את הצדדים השליליים באישיותו אל עבר העולם שמחוצה לו, ומייחס אותם לאנשים אחרים, ובכך יכול להתעלם מראיית תכונותיו ודחפיו השליליים. הפסיכולוג אריק אריקסון טען כי אף שההשלכה בדרך כלל מעוותת ומלאה איבה ופחד, יש בה גרעין של משמעות עמוקה, שלא במקרה האדם המשליך מייחסה לאובייקט המושלך. (ויקיפדיה)

אז מי אתה פועה ?

בפעם הקודמת ברחת באמצע הטיפול...ובדיוק כשהתחיל להיות מעניין...לא יפה מצדך...חחח
אז הנה מה שהצלחתי אז להוציא ממך:

1. אתה גבר
2. בעל תסמונת ADHD הפרעת קשב וריכוז
3. יש לך הרבה שגיאות כתיב מביכות, כצפוי
4. אין לך תעודת בגרות
5. ניסית להוציא תעודת בוגר מוסד כלשהו (תואר) במירמה
6. אתה נשוי וכנראה שיש לך גם ילדים
7. אתה לא צעיר, כנראה באזור העשור החמישי
8. יש לך ידע ועומק בהיסטוריה של מדינת ישראל אם כי טעון מעט שיפור
9. אתה כותב יפה-יש לך כישרון כתיבה. אולי עיתונאי/סופר
10. אתה גולש אובססיבי באינטרנט ואולי גם יש לך בלוג/פייס בוק
11. אתה נרקיסיסט ואוהב שמתייחסים אליך ומחמיאים לך. אתה אפילו מוכן להתמסר ולהוריד את חומות ההגנה כדי לקבל עוד קצת תשומי...חחח
12. אתה מנסה להתחבר ל'צד הנשי' שבך (בלי הרבה הצלחה)
13. הדיעות שלך הן מרכז-ליברל ואולי גם סמול (למרות שאתה מנסה להסוות אותן היטב)
14. לפעמים אתה מתנהג כמו ילד קטן שעדיין לא התבגר.

אז מי אתה, פועה ? משליך השלכות...חחח
כתוב תגובה ל- חשדנית
כמוך וכמוני? או אולי את עושה
  ב_שמואל   9/04/13 23:40
כמוך וכמוני? או אולי את עושה זאת לפרנסתך?
אם את עושה זאת לפרנסתך, אז יתכן שדבריך אינם אובייקטיבים.
אם את מגיבה ללא מטרת פרנסה, אז למה את עושה?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הרמה להנחתה
  אורי מילשטיין   10/04/13 10:50
הנדנוד של פועה ודומיה מסייעים לי לפתח את הטיעונים
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il