w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקמת מתקן הגז הנוזלי מתעכבת; הנזק - כחצי מיליארד ש"ח בחודש
מאת: יואב יצחק  |  05/01/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
יחימוביץ - לידיעתך !
  ישמעאל   5/01/13 11:36
עוד לא קם גוף מסחרי שמנוהל עי חברות ממשלתיות שלא היה בו מום . שום עסק מסחרי שמנוהל עי המדינה לא יכול להיות יעיל כמו עסק פרטי . יחימוביץ שדוגלת בסוציאליזם וריכוזיות אולי תלמד מזה לקח חשוב .
כתוב תגובה ל- ישמעאל
תגובה
  פטריוט ישראלי   5/01/13 11:51
בולשיט
כתוב תגובה ל- פטריוט ישראלי
אין מערכניק פטריוט ישראלי !
  ישמעאל   5/01/13 12:14
אין יצור כזה ! לא תשכנע אותי .
כתוב תגובה ל- ישמעאל
2
הכל קשקושי ביצים אין אף פרט בכ
  כתבה זדונית   5/01/13 12:30
אין אף פרט בכתבה על לוחות זמנים
הכל באויר
רק משפטים זועקים לכלום "חמור, "מחדל חמור"
תנו לוחות זמנים וסיבות לעיכוב ולא קשקשת
כתוב תגובה ל- כתבה זדונית
ביפן -שר אנרגיה כזה היה מתאבד
  לא אצלינו !   5/01/13 12:44
לנדאו כנראה מבין בגז..כמו חמור בנפיחות עכוז
כתוב תגובה ל- לא אצלינו !
אין גם לא אחת, חברה ממשלתית
  ג   6/01/13 15:07
ללא כשלון חמור
כתוב תגובה ל- ג
3
כל מה שנוגע לעוזי לנדאו מושחת
  רק הליכוד יכול   5/01/13 12:39
כתוב תגובה ל- רק הליכוד יכול
4
נראה שחובות חברת החשמל
  סיישל   5/01/13 12:48
מטופטפים אלינו במספרים של ממיליארד ומעלה כשכל כחודש איזה מיליארד חוב נוסף אחר. הם מונופול של פושטי רגל ושימכרו נכסים ומיד.
כתוב תגובה ל- סיישל
5
סקופ ! מה שלא סיפרו לכם על...
  חשדנית   5/01/13 13:00
אסדת הגז של תמר...או במילים אחרות - מבצע 'עמוד ענן' השלים את מטרותיו הנסתרות.

אז ככה, לפני 4 ימים הוצבה אסדת גז 24 ק"מ דרומית לאשקלון, קרי: מול חופי עזה. לאסדת הגז יש שני תפקידים, אחד גלוי ואחד נסתר:
- האחד, לקלוט את הגז משדה הגז תמר מול חופי חיפה. צינור תת ימי באורך 160 ק"מ הוקם כדי להעביר את הגז מהאתר של תמר בחיפה לדרום אשקלון. זו המטרה המוצהרת
- השני, וזו המטרה הנסתרת הוא - להתחיל בקידוח בשדה הגז מול חופי עזה, שניתן לפלסטינים ע"י אהוד ברק ב-1999 בלי סמכות ובלי אישור הממשלה והעם.

הגז יועבר מהאסדה אל המתקנים בקצא"א בדרום אשקלון שעליהם מופקד...יוסי פלד, השר לשעבר בממשלתו של נתניהו, ומשם יועבר לכל המשק.
ישראל תקנה את הגז של 'הפלסטינים' ואת התמורה תעביר לידי החמאס והרשות הפלסטינית. ובמילים אחרות, ישראל הולכת לסבסד את הפלסטינים...וזאת בהתאם להסכם שחתם ביבי נתניהו ב-2011 עם נציג הקוורטט האירופי, טוני בלייר

וזאת הסיבה שהחמאס מקפיד על השקט בדרום אחרי מבצע 'עמוד ענן', מבצע שלא נועד אלא לזרות חול בעיני היהודים...

ומי עוד בעניינים? ליברמן כמובן. השר לנדאו חנך את האסדה:

"פלטפורמת הפקת הגז של תמר הגיעה לחופי ישראל על גבי אסדה אשר הובילה אותה ממספנות נובל אנרגי' בקורפוס קריסטי (Corpus Christi) שבמדינת טקסס, ארצות הברית, שם נבנתה בשנה וחצי האחרונות. התקנת הפלטפורמה נערכה בשבועות האחרונים במספר שלבים בניצוחה של מפעילת הפרויקט, חברת נובל אנרג'י: בשלב הראשון הותקנו בהצלחה רגלי הענק שהונחו על קרקעית הים התיכון, כ- 24 ק"מ מערבית לאשקלון. ה"רגליים" הונחו באמצעות אניית המנופים הגדולה בעולם הנקראת "Thialf" שבבעלות חברת Heerema. רגלי אסדת ההפקה קובעו לקרקעית הים ביתדות ענק ובסיוע של עשרות צוללנים המתמחים בעבודות תת ימיות מורכבות מסוג זה. בשלב השני, גוף הפלטפורמה, הכולל את מתקני הטיפול וההפקה של הגז כמו גם מגורי העובדים, הונח גם הוא באמצעות מנופי הענק של ה-Thialf על גבי הרגליים. בכך למעשה הושלמה התקנת הפלטפורמה שתחובר בשבועות הקרובים לצינורות הגז של מאגר תמר. בשלב זה תתחיל האסדה בתקופת הרצה במהלכה תפיק גז ממאגר תמר לצורך ניסוי המערכת. מועד תחילת האספקה המסחרית הצפוי של הגז למשק הישראלי הוא אפריל 2013." מתוך:
beytenu.org.il/
כתוב תגובה ל- חשדנית
לאן תייצא ישראל את הגז הטבעי ?
  חשדנית   5/01/13 13:06
כידוע, האפשרויות של ישראל לייצא את עודפי הגז הטבעי משדה הגז של תשובה הן מוגבלות - כדי לייצא את הגז צריך להפוך אותו לנוזל וזה לא כלכלי. אבל...........יש אפשרות אחרת והיא - שימוש בצינור הגז של EMG.
כזכור, החברה של יוסי מימן העבירה בזמנו גז טבעי ממצרים לישראל באמצעות צינור גז תת ימי שעבר דרך הים מאל עריש לאשקלון ומשם אל מתקני קצא"א, שהעבירו אותו לכל הארץ.

כעת, אפשר להשתמש בצינור הזה, אבל הפוך !! מישראל אל מדינות ערב ואירופה !!
המתקן באל עריש נועד להוליך גז טבעי לירדן ולסוריה באמצעות צינור יבשתי שעובר מאל עריש אל עקבה וממשיך הלאה...
ומתוך ויקיפדיה:
במרץ 2006 מצרים, ירדן, סוריה, לבנון, טורקיה ורומניה חתמו על הסכם להארכת צינור הגז הערבי מסוריה לטורקיה. משם הוא יתחבר לצינור נאבוקו שיוביל את הגז לאירופה. המקטע יורכב משלושה חלקים, הראשון יחבר את חומס לחאלב בצפון סוריה, החלק השני יחבר את העיר הסורית חאלב עם העיר הטורקית קיליס, והחלק השלישי יחבר את קיליס עם הרשת הטורקית.

בינואר 2008 חתמו סוריה וטורקיה על הסכם לבניית החלק השני של המקטע, צינור באורך 63 קילומטר לחיבור חאלב עם קיליס. העבודות יבוצעו על ידי חברת הבת של גזפרום שבנתה את המקטע הסורי בצינור הגז הערבי. עלות הפרויקט 71 מיליון דולר והבניה תוכננה לשנים 2009 עד 2011.

הבנתם ? עודפי הגז של ישראל יעברו דרך צינור הגז של EMG אל מתקני אל עריש ומשם בצינור הגז הערבי עד ירדן, סוריה, טורקיה ואירופה !!!!

************* אז עכשיו אתם בטח כבר מבינים מדוע התקינו את אסדת הגז החדשה דווקא דרומית לאשקלון, בגבול עם עזה *************

כתוב תגובה ל- חשדנית
הנה זה בא...היום 13.1.13 תודיע
  חשדנית   13/01/13 01:48
הממשלה על החלטתה להשתמש בכל הגז הטבעי של ישראל לצרכים פנימיים, על מנת לצמצם את השימוש בנפט בישראל, ולכן לא תייצא אותו...

כמובן שהכל בלוף !! ישראל תייצא את הגז הטבעי, אבל לא בדרך המלך... שימו לב, זה בדיוק מה שכתבתי כאן - ישראל תייצא את הגז הטבעי דרך צינור הגז שעובר באסדה החדשה שהוקמה באשקלון, מקידוח תמר בחיפה עד אל עריש, ומשם באמצעות הצינור הערבי לירדן, טורקיה, ואירופה ... בלי לחשוף את זה לציבור !!
ומי יזכה בכסף הגדול מהמכירה החשאית הזאת ? לא קשה לנחש....
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביברק מבטל את מסקנות ועדת צמח
  חשדנית   13/01/13 01:59
"מסקנות ועדת צמח שניתנו לפני כשלושה חודשים הביאו עימם בשורה משמחת עבור הבעלים של "לוויתן" ו"תמר" מכיוון שאלו מצאו דרך קלה ומהירה להחזרת ההשקעה בשדות הגז על ידי ייצוא שיכול היה להגיע עד ל-75% מכלל המאגרים."

עוד פרטים כאן:
tashtiot.co.il/

אבל, היום 13.1.13, תודיע הממשלה בישיבתה השבועית כי מסקנות ועדת צמח מבוטלות וכי לא יהיה ייצוא של גז טבעי מישראל...על מנת לצמצם את השימוש בנפט בישראל...חחח התייעלות עאלק.
זה שקר !! הייצוא יתקיים כמובן אבל מתחת לפני המים אף אחד לא יוכל לראות איך שהגז יזרום מתמר ועד אירופה...
וגם הכסף...לכיסים שלהם !!!
כתוב תגובה ל- חשדנית
עמוד ענן-כל הסודות נחשפים !!
  חשדנית   5/01/13 13:15
המטרה הנסתרת של מבצע 'עמוד ענן' ==== כסף ושליטה לחמאס תמורת שקט =====

ביבי יצא למבצע שכל כולו הטעיה. הטעיית העם בישראל, הטעיית הג'יהאד האיסלאמי בעזה. מי שידע את האמת מאחורי המבצע הוא - החמאס...

העניין הוא כזה - המבצע בעזה נועד לחסל את המתנגדים לחמאס (ג'עברי, הג'יאהד האיסלמי) מצד אחד, ומצד שני לאפשר פתיחת המצור על עזה במסווה של הגעה להסכם הפסקת אש, וזאת בלי שהימין יקים קול צעקה שביבי מרמה את העם, כביכול לא הייתה ברירה אחרת...

2 ההבטחות של ביבי לחמאס תמורת 'הסכם' הפסקת אש בדרום (כאמור הכל כבר נקבע וסוכם עוד לפני התחלת המבצע):

1. ביבי הבטיח הרבה כסף לחמאס, מיליארדים רבים, שיגיעו לחמאס באמצעות פתיחת המעברים, פתיחת הנמל הימי, הפעלת שדה הגז, סחר חופשי, מענקים. המטרה הנסתרת מבצע 'עמוד ענן' הייתה לפתוח את כל המעברים לעזה כולל הנמל הימי, במסווה של הסכם הפסקת אש, שהיה אמור להתקבל בסוף המבצע. הנמל הימי עומד להפתח כדי לאפשר את התחלת הפקת הגז משדה הגז מול חופי אשקלון שאהוד ברק נתן לפלסטינים בלי אישור הממשלה ב-1999.

2. ביבי הבטיח לחמאס את השליטה הבלעדית על עזה והכרה בינלאומית בשלטונם של האחים המוסלמים בעזה, הנייה בראשם.

השותפים להסכם הזה הם:

1. תנועת האחים המוסלמים העולמית (כולל ארדואן מטורקיה ומורסי ממצרים)
2. ארצות הברית (קלינטון מיהרה להגיע לישראל כדי להבטיח שביבי לא ייסוג מהסכמתו)
3. האיחוד האירופי (טוני בלייר נשלח להשגיח על ביבי)
4. סוכני CFR בממשלתו של ביבי (אהוד ברק ושמעון פרס מבית 'הנשיא').

לעם בישראל נמכר העניין ב'מחירי מבצע', מבצע עמוד ענן. כביכול ביבי הולך להרוס את החמאס (למעשה כל החיסולים היו על הג'יהאד האיסלאמי), להרוס תשתיות (...חחח הצחקתם אותי. רוב ה'תקיפות' של צה"ל היו על חולות עזה, מנהרותיה ובנייניה הנטושים).

היחידים שלא היו בסוד העניינים היו ג'עברי, והג'יהאד האיסלאמי. והם היו היחידים שגם המשיכו להפגיז את ישראל בטילים עד היום האחרון של המבצע.

ועכשיו לגבי העתיד:

מה יקרה הלאה ?

1. 3 חודשים של שקט (יחסי, כן, נא לא להתבלבל...) רק עד הבחירות. כדי שביבי יוכל להציג את 'ההישגים' שלו מהמבצע ולהבטיח את המשך שלטון ממשלתו בישראל.

2. אחרי הבחירות ייפתחו כל המעברים. המצור על עזה יסתיים. הנמל הימי ייפתח. העבודות על שדה הגז יתחילו. החמאס יהיה השלטון היחיד והבלעדי בעזה וגם יקבל הכרה בינלאומית. כולל מישראל.

3. הטילים מעזה ימשיכו להתפוצץ על ישראל....והפעם הסלפים (או משהו כזה) בעידוד איראן יקבלו את האחריות...(החמאס כמובן לא יילחם בהם כי המוסלמים לא נלחמים אחד בשני כדי להגן על האוייב - ישראל, זה הרי ברור מלכתחילה).

בקיצור, מה שהיה הוא שיהיה. ועל זה כבר אמר החכם מכל אדם "אין חדש תחת השמש"...

כתוב תגובה ל- חשדנית
האם בלייר שיחד את נתניהו ?
  חשדנית   5/01/13 13:20
פורסם כטוקבק ב-NEWS1 ביום 03.10.2011:

בפברואר השנה חתמו נתניהו וטוני בלייר על חוזה להפצת הגז משדה הגז 'הפלסטיני' מול חופי אשקלון. זה אותו שדה גז שהועבר במירמה על ידי אהוד ברק, אז ראש הממשלה, לידי הפלסטינים, ללא אישור הממשלה ו/או הכנסת, ללא תמורה לקופת המדינה וללא הסבר.

השנה התערב בעניין טוני בלייר ומנסה להתחיל להפיק ולשווק את הגז שמוערך במיליארדי דולארים. סרט ששודר בערוץ 4 הבריטי חושף את המזימה (מתוך כתבה בחדשות המחלקה הראשונה):

"העסקה השנייה, שעליה לדברי ערוץ 4 שוקד בלייר כבר שנים, היא פיתוח שדה הגז הפלשתיני בעזה. זו, כידוע, לא יצאה עדיין לפועל, בין השאר בגלל גורם זעיר ושולי המכונה חמאס, השולט בעזה. אולם גם העובדות בשטח ככל הנראה מתגמדות אל מול החזון הכלכלי, המגובה בהערכה שמדובר בשדה ששוויו כחמישה מיליארד דולר. בפברואר האחרון נפגשו בלייר ונתניהו בניסיון לחדש את המשא-ומתן עם הפלשתינים. בפגישה דובר על פיתוח שדה הגז לחופי עזה, במקביל לשדה הישראלי הצמוד לו - כאילו חמאס אינו שולט בשטח וכאילו המתקנים האסטרטגיים של קצא"א אינם בטווח הגראדים של אחמד ג'עברי וחבר מרעיו."

ברור, שעיסקה כזאת נופלת בקטגוריה של החוק נגד מימון טירור שכן העיסקה אמורה להעביר את הרווחים לידי החמאס בעזה, שהוא אירגון טירור לכל דבר.
מלבד זה, יועברו חלק מהרווחים לידי מושחתים הבוחשים בקלחת, טוני בלייר בראשם, לדעתי אהוד ברק אחד מהם.

השאלה המרכזית - האם נתניהו הצטרף לחבורת המושחתים מקבלי השוחד החותרים נגד ביטחון המדינה ואזרחיה ומעבירים כספים ושדות גז לידי הטירוריסטים בעזה ?

ימים יגידו...
והימים האלה הגיעו !! לפני 4 ימים הגיעה לישראל אסדת הגז שתתחיל את העבודות להפקת הגז 'הפלסטיני'...


כתוב תגובה ל- חשדנית
מתחת לפני השטח....ביברק חתמו
  חשדנית   5/01/13 13:26
על הסכם הכניעה של ישראל...

ביבירק חתמו על ההסכם בין ישראל לבין תנועת האחים המוסלמית העולמית בהוראה של אובמה. ההסכם אומר כך:

1. ישראל תסכים להקמת מדינה פלסטינית בעזה בראשותו של החמאס, תנועת האחים המוסלמים מעזה.

2. חמאס יסכים להפסקת אש זמנית (הודנה) עם ישראל בתמורה ל:
הפסקת המצור היבשתי (כבר בוצע) והימי (בדרך לביצוע...)על עזה, התחלת העבודות על שדה הגז הימי 'הפלסטיני' מול חופי עזה והעברת התמורה לחמאס (מדובר במיליארדי דולרים) (אסדת הגז כבר הוקמה...), הסכמה של ישראל להעברת מוצרי בנייה כמו מלט ברזל וחצץ לעזה (כבר בוצע...), העברה חופשית של סחורות כולל מכוניות ומזון וכמובן העברה סדירה של דולרים במשאיות ברינקס, בהוראה של בנק ישראל כמובן...

3. במקביל, ישראל תסכים להקמת מדינה פלסטינית ביו"ש, בראשות תנועת האחים המוסלמים. יתכן קונפדרציה עם ירדן. זה יקרה רק אחרי שהאחים המוסלמים ישתלטו על ירדן, או שהמלך עבדאללה יסכים לקיצוץ סמכויותיו..לתפקיד ייצוגי בלבד, בדיוק כמו שקרה במרוקו.

4. ביבי יתחיל לפנות יהודים מיו"ש החל במרץ 2013. מאה אלף יהודים יצטרכו להתפנות. יישארו רק גושי התיישבות ב-3% מהשטח.

5. הר הבית ימסר לאחריות הפלסטינים. תאסר הכניסה למתחם הר הבית ליהודים. ירושלים המזרחית תהיה עיר הבירה החדשה של הפלסטינים.

בקיצור, ביברק פועלים ליישום מדיניות הסמול, בהוראת אובמה ומתפעליו בארה"ב.

ואם אתם לא מאמינים - פשוט תסתכלו מה קורה בשטח....
כתוב תגובה ל- חשדנית
שוב שכחת את הכדורים מה ?
  ישמעאל   5/01/13 13:46
כתוב תגובה ל- ישמעאל
טוב שהזכרת..שכחתי לתת לך אותם!
  חשדנית   5/01/13 14:04
כתוב תגובה ל- חשדנית
סתאאאם... מוקדש לישעמאל
  חשדנית   5/01/13 14:18
סתם. טיפקס.

סתם זה הכל סתם
מתיחה מסרט ישן
סתם זה לא נכון
אנחנו לא במזרח התיכון

מרוב ציניות כבר אין רגשות
מרוב הפוכות כבר נגמרו הישרות
מרוב ארטיסטיות כבר אין שום צורה
מרוב מטאפורות לא מבינים אף שורה
מרוב גשרים לא רואים מעבר
מרוב סיפורים לא יודעים מה עבר
מרוב פרשנות לא יודעים מה קרה פה
מרוב דרכים לא רואים מטרה פה

סתם זה הכל סתם
מתיחה מסרט ישן
סתם זה לא נכון
אנחנו לא במזרח התיכון.

מרוב משפטים לא שומעים את המסר
מרוב טיפולים לא רואים את השבר
מרוב גבולות לא רואים את הגדר
מרוב ידידות לא נותר לי אף חבר
מרוב צדק לא רואים את החוק
מרוב קירבה כבר אין יותר רחוק
מרוב כבאים שכחנו מה בוער
מרוב הסוואה שכחנו להסתתר

סתם זה הכל סתם
מתיחה מסרט ישן
סתם זה לא נכון
אנחנו לא במזרח התיכון.

מרוב התחלות לא יודעים מה נגמר
מרוב הספדים שוכחים מה נשאר
מרוב פיצוי לא נמלא את החסר
מרוב פרחים לא רואים את הקבר
מרוב חמוץ לא יודעים מה מתוק
מרוב בכי אין לנו כבר צחוק
מרוב מציאות אנחנו בסרט
מרוב רעש אין לנו שקט
כתוב תגובה ל- חשדנית
אם זה נכון הליכוד לא ביתינו
  ישמעאל   5/01/13 19:58
אני אצביע לחרדים ולא לליכוד ביתינו !! חשדנית האם גם ליברמן בעסק? איזה זבל הביבי הזה לא יאומן !!!
כתוב תגובה ל- ישמעאל
חשדנית מעלה טענות השוות בדיקה
  נחום שחף   5/01/13 15:20
על פניו טענות חשדנית נראות משונות, שונות, לא מוכרות. אבל לא כל מה שחדש, שאינו נראה כסביר במבט ראשון הוא אכן כזה. אדם חושב אינו מוותר על ערך הספק. האם אתה לא חושב שטענות חשדנית שוות בדיקה?
כתוב תגובה ל- נחום שחף
תודה שחף. ועוד משהו: ברק פסל
  חשדנית   5/01/13 19:15
את הקמתו של המתקן שמיועד לקליטת הגז מקידוח תמר, באזור עכו. למה ? הנה הפרטים:

ב-3.4.2012 פסלה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את התוכנית של קבוצת דלק להקמת מתקן לקליטת גז ממאגרי תמר ולווייתן בקרקע שרכשה באזור עכו לפני כמה חודשים. דלק השקיעה ברכישה 43 מיליון שקל, באזור שמתאים מכל בחינה, אבל זה לא עושה שום רושם על משרד הביטחון, שהוא משרד שיש לו מדינה. משרד הביטחון פסל את המיקום וטען שהמתקן יהיה קרוב מדי לשטח מחנה דוד של רפאל...חחח
כך עיכב אהוד ברק את הקמת המתקן לקליטת הגז של קידוח תמר בעכו, כדי שיוכל להקים אותו מול עזה !!!!!

ברור שהסיכון הביטחוני הוא ע-נ-ק בלשון המעטה. בשורה התחתונה: מצבנו מסוכן ולא נורמלי כי אנו מקבלים כיום את כל הגז הישראלי דרך אסדת הגז שהוקמה מול החמאס והג'יהאד בעזה.... מדוע הסכימו ביברק למצב המסוכן הזה ? אין ספק שמתחת לפני השטח יש מציאות אחרת לגמרי ממה שביברק מציגים מעל פני השטח !!
עוד פרטים כאן:
green-logic.info
כתוב תגובה ל- חשדנית
דבקה: מה מסתתר מאחרי עמוד ענן?
  חשדנית   5/01/13 19:24
המיני-מלחמה בין ישראל והחמס בעזה, תיכנס להיסטוריה של מלחמות המזרח התיכונית, כמלחמה שתוכננה, ונוהלה כולה על ידי מטה של שלושה ראשי שירותי מודיעין יריבים, אשר החליטו באמצעותה ליצור, ביחד עם ארצות הברית במזרח התיכון, מהפכה פוליטית.
המדובר בראש 'המוסד' הישראלי תמיר פרדו, ראש מוסד המודיעין הטורקי הקאן פידאן Turkish National Intelligence Organization-MIT director Hakan Fidan, ראש שירותי המודיעין הקטאריים שהוא גם ראש ממשלת קטאר השייח' ג'אסים אל תאני, atari prime minister Sheikh Jassim al Thani. המטרה הראשית של השלושה שנתמכו על ידי שני נשיאים ושני ראשי ממשלה, הנשיא אובמה בוושינגטון, ונשיא מצרים מורסי בקהיר, ראש ממשלת טורקיה ארדואן באנקרה, וראש ממשלת ישראל נתניהו בירושלים, הייתה להחזיר את מצרים אל מרכז הבמה הערבית, ולנתק את החמס ואת רצועת עזה מהקשר הצבאי עם איראן.
שלוש מטרות משנה עיקריות של המלחמה היו: למנוע הפיכת החמס, שהוא חלק מתנועת האחים המוסלמים המצריים לקשר הקפיצה של איראן למצרים. להתחיל לבנות לחמס לגיטימציה מערבית וערבית, כדי שבעתיד יוכל לתפוס את השלטון ברשות הפלסטינית שם הוא כבר היום הגורם הפוליטי הפופולארי ביותר ברחוב הפלסטיני. להוכיח לאיראן כי האסטרטגיה הצבאית שלה של ציוד בעלות הברית שלה, כמו חיזבאללה בלבנון, בעשרות אלפי טילים, היא חסרת ערך אסטרטגי צבאי ואין לה מה לסמוך עליו בעת מלחמה.
המלחמה בעזה הייתה גם הניסיון הראשון של ממשל אובמה לתת כיוון מדיני משלו למרד הערבי.
זו הייתה הסיבה האמיתית מדוע ישראל וצה''ל אף פעם לא ביצעו כניסה קרקעית לרצועת עזה. מדוע ישראל חיסלה בפתח המלחמה רק את האישיות הפרו איראנית ביותר בחמס, רמטכ''ל החמס מוחמד ג'בערי, ולא נגעה בשאר צמרת החמס. זו הייתה גם הסיבה מדוע ההפצצות הישראליות הכבדות היו מכוונות רק נגד התשתיות הצבאיות שאיראן וחיזבאללה הקימו ברצועה, אבל לא כוונו נגד חיילי החמס, מהם נהרגו רק כ-40 איש בלבד.
זו גם הסיבה מדוע הקרב היחיד שנוהל במלחמה זו היה בין אלפי הטילים של החמס, ובין מערכת יירוט הטילים הישראלית 'כיפת ברזל', כאשר היא מיירטת את רובם.
האם המהלך המודיעיני-צבאי הזה הצליח?
מלכתחילה המלחמה הזו תוכננה למהלך לטווח ארוך, שלא יכולות להיות לו תוצאות מיידיות, אבל את ההתחלות אפשר לראות רק בשטח:
ישראל תתחיל להסיר בהדרגה את המצור היבשתי, הימי, על עזה. ארה''ב, טורקיה וקטאר תיקחנה על עצמן את שיקומה הכלכלי של הרצועה, (כבר ביום ג' 27.11, הודיע הבנק העולמי, כי הוא מקציב 6 מיליון דולר לחידוש ותיקון תשתיות המים שנפגעו מהמלחמה ברצועה), דבר שיהפוך את הרצועה לבעלת השפעה גדולה ביותר מאשר הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. ארה''ב-מצרים-ישראל ישתפו פעולה במניעת הברחות נשק איראני לרצועת עזה.
הצעד הבא של המהלך הזה יהיה בסוריה.

מקור:
debka.co.il-
כתוב תגובה ל- חשדנית
דבקה: נתניהו הסתבך בקורים שלו
  חשדנית   5/01/13 20:24
נתניהו השיג במבצע בעזה, לפחות שלושה יתרונות אסטרטגיים כמה מהם מרשימים, אבל מאחר והוא כבר כל כך מסובך במטווה החוטים הסודיים שהוא טווה סביבו, הוא איננו יכול להפוך אף אחד מהם למנוף לרווחים פוליטיים.

א. כבר למעלה מחודש ומחצה שלא נורה אף טיל אחד מהרצועה אל תוך שטח ישראל, (מלבד טיל אחד שנורה והתפוצץ בתוך הרצועה). שום ראש ממשלה, או שר ביטחון לפני נתניהו וברק לא הצליחו להשיג זאת.

ב. יחסי ישראל וטורקיה השתפרו ומשתפרים בצורה דרמטית, לאחר שנתניהו וליברמן הסכימו כי ישראל תתמוך צבאית ומודיעינית, בציר החדש הסוני במזרח התיכון, המורכב מקטאר, טורקיה, מצרים, והחמס. (זו הסיבה האמיתית מדוע סגן שר החוץ דני איילון שילם עבור פריצת דרך זו בכיסאו.) נתניהו לקח כאן הימור מחושב של נכונות לתמוך בחמס כערוץ לשפר את היחסים עם טורקיה ועם מצרים.
זו הסיבה מדוע אבו מאזן, הפת''ח, בעידודם של גורמי אופוזיציה ישראליים מדליקים את המצב ביהודה ושומרון, מתוך תיקווה שהוא יישאר על אש קטנה, כאשר אין להם כל ביטחון בכך. במילים אחרות, אבו מאזן פועל כאן נגד המדיניות והציר שמקים הנשיא אובמה.

בגלל תנאי הסודיות המופלגים שכפה על עצמו, אפשר היה להבחין בחוסר היכולת של נתניהו לתרגם את הישגיו האסטרטגיים האלה לזירה הפוליטית הפנימית, ביום ה' 3.2, כאשר אמר בכנס השגרירים, כי קיימת סכנה שהחמס ישתלט תוך זמן קצר על הגדה המערבית.
אם קיימת סכנה כזו, מדוע נתניהו לא הורה להכריע בנובמבר את המערכה במבצע 'עמוד ענן' בעזה? ואם סכנה זו ממשיכה להיות קיימת, מדוע נתניהו מחזק את החמס ומעביר לו כל משדרוש לו, כולל חומרי בנין וכסף, כדי שימשיך למשול בעזה?
כך נוצר מצב, שבעוד שנתניהו הוא היחיד מבין כל הפוליטיקאים הישראליים אשר באמת משקיע מאמצים, ועתה בעזרת קואליציה אמריקנית-ערבית-מוסלמית, (בניגוד לדיבורים על בידודה של ישראל בעולם) ליצור פריצת דרך אצל הפלסטינים, הוא חושף את עצמו להאשמות מצד האופוזיציה הפוליטית מבית והבינלאומית, כי הוא זה שמטרפד את המהלכים המדיניים.
ישראל, איננה ארצות הברית, שם הנשיא איננו צריך להסביר לציבור האמריקני, מדוע ואיך קורה כי למרות כל הדיבורים התקיפים שעל נשיא סוריה בשאר אסד לרדת מהשלטון, הוא ממשיך להחזיק מעמד בשלטון ולטבוח 60,000 סוריים, מבלי שמישהו יתערב להפסיקו.
בישראל המצב שונה. הציבור הרחב עוקב אחר כל צעד והתפתחות, כאשר הוא שוקל ומציין לעצמו איך הוא משפיע על רמת ביטחונו האישי והכלכלי, שלו ומשפחתו. וכאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לא רק שאיננו מסביר להם מה מתרחש, אלא כל הזמן מנסה להעלים זאת מהם, וממשיך להעמיד פנים כאילו הדברים אינם קיימים כלל, הוא משלם וישלם על כך בקלפי.
התאמת המדיניות של נתניהו לזו של אובמה בזירה האיראנית והמזרח תיכונית, היא זו שמביאה למעבר הגדול של גושי מצביעים מ'הליכוד' בייחוד למפלגת 'הבית היהודי' של נפתלי בנט. נוטשי 'הליכוד' מעריכים כי אם זו היא המדיניות של נתניהו בנושאים הביטחוניים המכריעים, נתניהו ימשיך לתאם את מדיניותו עם אובמה גם בשאלות השלום עם הפלסטינים, הגבולות, ועתיד ההתנחלויות. מצביעים אלה אינם מוכנים להסתכן יותר עם נתניהו.
כתוב תגובה ל- חשדנית
וזאת הסיבה שחייבים להצביע
  חשדנית   5/01/13 20:45
למיכאל בן ארי, מפלגת עוצמה לישראל, אותיות בקלפי נץ...

וכדי להבטיח בחירות נקיות מזיופים יש לי הצעה -

ליד כל אחת מהקלפיות ברחבי הארץ (חוץ מהקלפיות של המגזר הלא יהודי) צריך לעמוד נציג של עוצמה לישראל עם ארגז כמו קלפי(סתם ארגז סגור מקרטון כמו של ירקות עם חריץ מלמעלה) ופתקיות הצבעה 'נץ'.
הנציג יבקש מכל האזרחים שמצביעים לעוצמה לישראל לשלשל עוד פתק אחד (חוץ מהפתק שישימו בקלפי הרשמית) גם ב'קלפי' של עוצמה לישראל שתעמוד בחוץ, במטרה לאמת את תוצאות הבחירות ולהבטיח שיהיו נקיות מזיופים. בתום יום הבחירות כל נציג יספור את הקולות שיש לו בארגז ויעביר בטלפון למרכז הלוגיסטי של עוצמה לישראל עם ציון מספר הפתקים והמספר של הקלפי (או הקלפיות אם יש כמה כאלה באותו מקום).
קל מאוד לביצוע. מתנדבים לא חסר. והתוצאות יגיעו גם מהר מאוד. אחרי זה אפשר להצליב עם המספרים הרשמיים, כל קלפי בנפרד וכולן יחד, ולבדוק את נכונותם...

קל מאוד לביצוע. צריך רק מתנדבים שאפשר לסמוך עליהם. ואני מוכנה להתנדב בקלפי ליד ביתי....
כתוב תגובה ל- חשדנית
עכו נמצאת 20 ק"מ מגבול לבנון.
  בר ברע   9/01/13 15:25
הקירבה היתרה של מצבור גז ועוד בלחץ, הנמצא בקרבת איזורי מגורים צפופים מהווה גורם סיכון גדול. קריות 6ק"מ, נהריה 8ק"מ. עד אשר לא נכנסים לפרטים של הנימוקים, לא ניתן להוציא מסקנות.
כתוב תגובה ל- בר ברע
תגובה לקיקושים
  לא בן אדם   5/01/13 21:27
לכל המקשקשים, חב' חשמל סיימה את שנת 2012 בהפסד 800000000 שקל,כן יש מספר כזה,ובסוף השבוע הודיעו לאזרחי המדינה, ששלושת הבחירים העןמדים בראש החברה,זכו לבונוס שמן,ללא קשר לביצועי החברה. לא ממש חשוב כמה קיבלו,חשובה הנורמה, אצלי מחר בבוקר הם מפוטרים. אינני דואג, יש להם ולמשפחותיהם מספיק מה לאכול.
כתוב תגובה ל- לא בן אדם
6
מושב זקנים ,,,,
  כלב מוכה   5/01/13 15:19
היינו בטוחים שאתה במושב- זקנים ,
מספיק נזק גרמת למדינה ,,,,,
תחליף את הכדורים - ומהר !!!
כתוב תגובה ל- כלב מוכה
7
timtoom
  an expert   5/01/13 18:55
if the Ministry of Energy would give this job to the Israel Electric they would finish it before time.All the damage to the Israeli people is due to the unprofessionalism of the Ministry of Energy
כתוב תגובה ל- an expert
8
הבעייה איננה בנתג"ז אלה בממשלה
  בר אורין   5/01/13 19:59
זה נראה כי מאן דהוא מנסה "להלביש" על חברת נתג"ז מחדלים הקשורים בשלטון ובממשלה, בטח עוד מעט ידיחו בנתג"ז איזה שהוא מנהל אולי אפילו את המנכ"ל ובא לציון גואל
כתוב תגובה ל- בר אורין
9
יהיה עכוב יותר גדול
  ע.ג.   5/01/13 20:55
הם רוצים לבנות מתקן הפרדת גז בעמק חפר. הם לא יצליחו כי התושבים לא יתנו להם. יש אלטרנטיבה טובה יותר - לבנות את מתקן ההפרדה בים. תושבי עמק חפר כבר מפגינים במשך כמה שבועות בינתים רק ליד ביתו של לנדאו. אם הרמז לא יובן התושבים יתחילו לחסום את המדינה. אם זה לא יעזור תהיה פניה לבג"צ ואם זה לא יעזור אז ישמור אלוהים מה יקרה. את הכל אפשר לחסוך בהחלטה פשוטה לבנות את מתקן ההפרדה בים ועל פי דו"חות החברה המתכננת זה פתרון לא יותר יקר ואין לו שום חסרון אחר על פני מתקן יבשתי. יש למתקן ימי רק יתרון אחד - הוא לא ירעיל את כל התושבים בין נתניה לחדרה כולל שתי הערים האלה ומהים ועד הרחק לתוך השטחים כולל לא מעט התנחלויות.
כתוב תגובה ל- ע.ג.
10
הפרצוף מגלה הכל
  יזעם   5/01/13 22:23
הפרצוף המעוות של השר הדברן מגלה מי האשם ומי נכשל.
כתוב תגובה ל- יזעם
11
בגלל תושבים שהתנגדו לחוות גז
  על החוף   5/01/13 23:29
לפי הבנתי מתקן הגז היה אמור לקום על החוף אך מכיון שחבורה של תושבים הזויים ותנועות ירוקות ועוד כל מיני עלובי נפש התנגדו בכוח, הממשלה נסוגה והתבקש פתרון לחוות הגז בים.
צריך לחייב את כל התושבים שהתנגדו ואת כל החברות שעשו בעיות, לשלם את הנזק.
אזרחי ישראל צריכים לבוא בטענות רק למי שסירב והתנגד בכוח להקמת חוות הגז בחוף. בגלל נבלות שכאלו כל האזרחים יסבלו.
כתוב תגובה ל- על החוף
צריך שאתה תגור בתוך חוות גז
  ע.ג.   6/01/13 05:50
כתוב תגובה ל- ע.ג.
12
לנדאו מושחת
  להציל את הכרמל   6/01/13 00:02
עכשיו מאשימים את החברה הממשלתית כאשר הריקבון בממשלה. במקום לנקות את החומרים הרעלים בים ולהעביר ליבשה גז נקי, ביקש לנדאו להנהיג "טיפול משולב ים-יבשה" ובין היתר להקים מפעל גז ליד תחנת חגית שעל כביש 70 במורדות הכרמל. לא אכפת לו להרעיל את התושבים, מה שחשוב זה האינטרס של תשובה.

הון + שלטון = עוזי לנדאו
כתוב תגובה ל- להציל את הכרמל
אין לך מושג על מה אתה מדבר
  רמץ   6/01/13 00:43
שום חוותת גז לא היתה מרעילה אף אחד. הכל המצאות שנועדו להפחדה של המונים. היום כל מערכת מבודדת ומנוטרת ומוקפדת.
לפי תפיסתך אסור שיהיו תחנות דלק בשום מקום ושלא יהיו חוות גז ודלק על היבשה ותחנות כוח וחשמל צריכות להיות על המים. בקיצור ימי הביניים. שמעת על טכנולוגיה?
כתוב תגובה ל- רמץ
הון+שלטון=לנדאו
  להציל את הכרמל   6/01/13 08:11
אני שמעתי על טכנולוגיה, מי שלא שמע עליה זה אתה. בדנמרק , ארץ קטנה אבל יותר גדולה מישראל, עם פחות צפיפות, כל תהליך הניקוי נעשה בים.

כנראה אתה גר רחוק מהכרמל או מעמק חפר ולא אכפת לך שאזרחים אחרים ימותו מסרטן.
כתוב תגובה ל- להציל את הכרמל
13
הפרטים לא נכונים וחד צדדיים
  יואב לא מצחיק   6/01/13 11:39
לפני שבוע היה כתוב ב"ממון" - שגם טרח לבקש תגובה מנתגז (שלא כמו האתר החד צדדי הזה) שנתגז עדכנה לכל אורך הפרויקט את חברת החשמל לגבי ההתקדמות.

גם היה כתוב שלא נקבע מועד לסיום העבודות אלא בסוף השנה. אז פרויקט כזה מורכב מתעכב בשבועיים??
ויי זמיר! תחנות הכוח של חברת החשמל מתעכבות שנים.

צריך לשאול - למה חברת החשמל הזמינה כל כך מוקדם את האניה????
האם ספק האניה לחץ עליהם שאם לא יזמינו מיד הוא יעביר את הגז למקום אחר? כנראה שכן.

המוניטין של חברת החשמל וגם ניסיון העבר מלמד שהם בזבזניים ולא אחראים. מה השתנה?
כלום!!
כתוב תגובה ל- יואב לא מצחיק
14
כתבה מטעם חברת חשמל
  יוגב97   6/01/13 12:19
חברת החשמל טובעת בגרעונות שלה, ומנסה להפנות את הזרקור למקורות אחרים.
כתוב תגובה ל- יוגב97
15
ממשלה חלמאית ושרים חסרי יכולות
  המהרל   6/01/13 14:01
ממשלת ישראל "פשלונרית" ושרים "קקרים" וחסרי ידע ויכולות וכשדברים מתפספסים או נכשלים מעסיקים יחצ"נים ע"מ למצוא על מי להפיל את הבעיות, הפעם חיפשו את נתג"ז ומחר יחפשו את העובדים או את המורים או את הרופאים רק לא את עצמם שהם הגורמים העיקריים לכל הצרות......
כתוב תגובה ל- המהרל
16
פיל לבן
  פיל לבן   7/01/13 09:25
הפרוייקט הזה הזוי מלכתחילה. להשקיע מאות מיליונים עבור פתרון גישור של מה חודשים זו החלטה הנובעת מהיסטריה ולא משיקול עת. הרי ממילא כאשר יחובר מאגר תמר, בעוד שלושה חודשים - המתקן הזה יהפוך לפיל לבן, ויעמוד ללא שימוש. הממשלה היסטרית, ופועלת ללא שיקול דעת, ואין מי שיעמוד ויצעק המלך עירום.
כתוב תגובה ל- פיל לבן
17
בחוף דור למשל
  מי אשם?המפגינים   12/01/13 01:40
כתוב תגובה ל- מי אשם?המפגינים
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il