|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפשיזם לא יעבור
מאת: צ'לו רוזנברג  |  13/06/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נכון + הערה
  יוסי שפניר   13/06/13 13:51
מזדהה עם תוכן הדברים של הכותב במאמר זה, למרות שהשקפת עולמי ודעותי שונות ולעתים מנוגדות לאלו שלו. ראוי להוסיף: 1. אני מתייחס בשלילה לנוהג של מרבית המגיבים להסתתר אחרי שמות עלומים, תופעה המזכירה ניסיון ילדותי להיחבא מתחת לסינורה של אמא. 2. אני תמיד מזדהה בשמי המלא ועומד על דעותי בלא מורא ומשוא פנים- עניין של חינוך וקוד אתי ,כנראה. 3. כתיבה בלשון ביבים נמוכה, מבזה את כותביה, בעיקר כשאינה באה להתייחס לתוכן אלא לגופו , מוצאו ומאפיינים אחרים של הכותב שאינם ממין העניין. 4. הסיסמה בסוף המאמר אינה במקומה, לטעמי: מה לפשיזם ולנושא הנדון? צורת ההתייחסות הנידונה במאמר, מצויה אצל מגיבים מכל גווני הקשת הפוליטית, כן, אפילו משמאל.
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
2
ברברים
  צ'לו   13/06/13 21:49
הנה לכם דוגמה של התבהמות, ברבריות ושנאה. להלן תגובה אחת לידיעה ששר החינוך פונה בבהילות לבית החולים בגלל חשש לאירוע לבבי, באחד האתרים: "בעזרת ה' שימות לא לפני שיתענה ביסורים רבים הוא שונא מזרחיים גזען ומלוכלך מי יתן ובעיקבותיו כל שרי יש עתיד יתנו גז ויעלו לפגישה אם טומי זבל לפיד". גדולי הצוררים השתמשו בביטויים רכים יותר. זה איש שיכול להיות "אח" או כל קרוב אחר?
כתוב תגובה ל- צ'לו
לצ'לו - חבל שנפגעת, המשך לכתב
  לא פשיזם   14/06/13 15:29
לא כל דבר רע הוא פשיזם. ביחוד לנו עם ישראל למלה פשיזם יש משמעות מיוחדת.

הבאת להוכחת דבריך תגובה מסוימת. התגובה מעידה על טפשות ודרגה נמוכה מאד של המגיב. אבל אין לכנות אותה 'פשיזם'. מאחורי התגובה אין איום, אין כונה לעשות מעשה.

פעם התפרסמה ספור על אברהם בורג. מיד כאשר זכה בהצבעה ונבחר ליושב ראש הכנסת, למרות התנגדותו של אהוד ברק, ראש מפלגתו העבודה שהשתיך אליה באותו זמן. לפי הידיעה - ואיני יודע אם נכונה או לא אבל לא קראתי הכחשה - בדרכו אל דוכן יושב הראש עבר בורג דרך שולחן הממשלה - ולחש לברק 'שתחנק'. כידוע הצורה ש' משמשת אצל אשכנזים לצין משאלה. קצור של הלואי ש', כמו הקצור שליט''א. בעוד בעברית הדרך למשאלה היא צורת העתיד היא 'יצ''ו - ישמרהו צורו ויחיהו.

מכאן שבורג הביע משאלה כי ראש הממשלה ימות בחניקה. בעל התגובה שהזכרת כתב משאלה כי שר ימות. בטוח כי מר בורג לא התכון לכך, רק אמר אמירה בכעס. באותו אופן כותב התגובה בודאי לא התכון באמת לאחל אחולים רעים לשר, אלו חלה השר היה הכותב מצטער ומאחל לו החלמה.
קשה לי להבין מי ירצה לכתב דברים רעים עליך. אם מסכימים או לא מסכימים לדבריך, מעולם לא הזקת לאיש, אתה כותב בהגיון, בנתוח מענין. נשאר רק לאחל לך כל טוב ובריאות.
כתוב תגובה ל- לא פשיזם
תגובה
  צ'לו   15/06/13 10:57
תודה רבה.
כתוב תגובה ל- צ'לו
3
פשיזם ? לא בישראל !
  אבישי בן חיים   14/06/13 08:44
מר רוזנברג
בתור היסטוריון אתה אמור לדעת את המהות המעשית של משטרים
פשיסטים דיקטטורים,כפי שהכרנו אותם בגרמניה,איטליה,ספרד.ראוי אדוני שתקרא את מאמרי שפורסם
באתר זה ובו רשימה מפורטת של חוקי הפשיזם שהיו במדינות אלה
לאחר שתקרא תוכל להודות שטעית וכי בישראל אין פשיזם !
הנוסח שאתה משתמש בו "הפשיזם לא יעבור" זו סיסמה ישנה
מימי מלחמת האזרחים בספרד,שחוגי השמאל הקיצוני מפחידים בה
כל מי שמתנגד להם.אפילו השמאל הציוני בישראל התנתק ממנה.

אנא קרא ותתיחס לשני מאמרי בנושא.
"אפרטהייד ? "גזענות" ? "פשיזם" ? לא בישראל ! 10.4.11

"השמאל האנרכיסטי זקוק לחינוך פשיסטי" 18.11.10
מאמרי חתומים בשמי המלא מתי דוד
כתוב תגובה ל- אבישי בן חיים
תגובה
  צ'לו   14/06/13 13:15
מכובדי. אינני רוצה להיכנס לוויכוח לגבי דעות האנשים האם יש בישראל תופעות של פשיזם או לאו. לא טענתי במאמר שהמשטר בישראל הוא פשיסטי. טענתי שישנם גורמים רבים הנוהגים, בדיוק, לפי עקרונות הפשיזם מן הסוג המשובח ביותר. אומר רק זאת: עקרון יסוד בפשיזם היא האלימות כאמצעי להשגת מטרות פוליטיות או אחרות, סתימת פיות והטלת אשם בבני אדם החושבים אחרת תוך ניסיון הפחדה, חרמות ופגיעה פיזית "באויב". זו הייתה מטרתם של אלה אשר מוזכרים במאמרי. מלאכתם לא תצליח. ואם מכובדי איננו מאמין לי, וזכותו המלאה לכך, אני ממליץ לקורא כמה ספרים קנוניים בנושא הפשיזם וטוטליטריות, על אף שהם לא בעברית, לצערי: J.Breuilly: Nationalism and the state. Barrington Moore,Jr: Social origins of dictatorship and democracy. Gregory M.Leubbert: Liberalism, Fascism of Social democracy. Hanna Arendt: The origins of Totalitarism. Ernst Nolte: Three faces of fascism. אני מקווה שספרים אלה ורבים מאוד אחרים מהם למדתי הובנו על ידי כהלכה. שבת שלום.
כתוב תגובה ל- צ'לו
ראה מאמרו של נרי אבנרי
  נחום שחף   16/06/13 03:30
החושף סתימת פיות ושנאה בשמאל הישראלי לאחר עליו אתה מלין. לא ראיתי בדל ביקורת לעבר אותו שמאל אליו אתה נוטה לשייך את עצמך.
כתוב תגובה ל- נחום שחף
4
שאלה למר רוזנברג
  תמיר כנעני   14/06/13 08:55
מר רוזנברג
מדוע אינך כותב מאיזה מערכת עיתון פנו אליך ?
מה היתה בקשתם ? מדוע נענת לבקשה ? מה היתה תוכנה של הבקשה
כתוב תגובה ל- תמיר כנעני
5
מחלת נפש
  יוסי שפניר   14/06/13 10:58
לצלו: מי שכתב את התגובה שהבאת כדוגמא, מעורער בנפשו. מניעת פירסומן של תגובות כאלה , היא חובתו של האתר, ואין בכך דבר הנוגע לחופש הביטוי.
כתוב תגובה ל- יוסי שפניר
תגובה
  צ'לו   14/06/13 13:23
מכובדי. אין באפשרותי לקבוע אם התגובה שהובאה על ידי באמת מאפיינת אדם מעורער בנפשו. זו דוגמה אחת מיני רבות המופיעות יום יום, בכל אתר ואתר, בכל מאמר כזה או אחר. יתכן ואני טועה אך השלה עם ההבחנה שמגיב מן הסוג הזה הוא מטורף משמעותה היא שאתה פוטר אותו מכל אחריות למעשיו. אינני מעוניין לעשות זאת כי אני סבור שאלה אנשים המגיבים או הפועלים מתוך שכנוע ולא מתוך טרוף. במהלך למודי המשפטים שלי נוכחתי עד כמה סנגורים אוהבים להשתמש בטיעונים הלקוחים מתחום הפסיכיאטריה ובלבד שיוציאו את לקוחותיהם זכאים מפאת ה"טרוף הרגעי". ראוי היה שמערכות ימנעו פרסום תגובות מסוג זה. היות ואני לא חי בירח, אני משוכנע שלא כך יקרה. שבת שלום
כתוב תגובה ל- צ'לו
6
צ'לו האם הכתבה שלך פאשיסטית?
  בן צבי   15/06/13 08:05
צ'לו,
בדרך כלל כשלמאן דהוא אין יכולת להשיב עניינית, הוא/היא פונה לגופו של איש ולא לגופו של עניין. נובע מכך שהשמצות מהוות סימוכין להעדר תגובה עניינית. לכן, דווקא מכך, ראוי אתה (וכל אחד אחר מאתנו "הזוכה" להשמצות) לראות בהן ניצחון. אתה עושה שגיאה לעצמך כשאתה לוקח את ההשמצות כחלק מעניין כל שהוא, שבו עסקינן. טעות חמורה!!!

ואשר להשמצות, חשוב לציין שלמשל עיתון הארץ, לא יאפשר כל תגובה עניינית של מגיבים אם התגובה העניינית (דגש על עניינית ואיננה השמצות) איננה שמאל מובהק, או השמצה על המדינה שבה אתה חי וכותב. גם עיתונך מעריב, ואתה בו, נהגו כך עד שמכרו אתכם. אתה מעולם לא התייחסת לפעילות הפוליטית של יו"ר הועד שלך במעריב, עטר, אצל המפלגה הקומוניסטית הגרמנית, לפעול לחרמות נגד המדינה כולל מעריב (ובהדגשה חרמות לא רק נגד מתנחלים). מדוע? האין אלו תופעות פאשיסטיות?

יותר מכל, צ'לו, יש לך טעות בסיסית עניינית, כאשר אתה קורא להשמצות – פאשיזם. כלומר ולמען הסר ספק, מדבריך נובע, שהפשיזם הוא השימוש בהשמצות. האמנם? משום מה לא זכור לי כל רשימה ואו מאמר שלך מהעבר, בו אתה דן בפאשיזם פלשתיני נגד "הקופים ממוצא חזיר" (היהודים, אתה ואני) למשל. מדוע? (או שמא אני טועה). האם יש לך קושי באבחנות? או שמא זה נובע משנאה עצמית חבויה?

באחת מתגובותיך לעיל, ציינת רשימה ביבליוגרפית הקשורה לפשיזם. דווקא את פרופ' רוברט פקסטון, מאוניברסיטת קולומביה, ארה"ב, שהוא נחשב לה-מומחה בנושא לא ציינת. מדוע?

פקסטון (שחבר כמה ספרים ידועים בנושא) מנסה בספרו הידוע שתורגם לעברית (לידיעתך ד"ר צ'לו, כן בעברית) לברר את "האנטומיה של הפשיזם". למרות שלמושג פאשיזם אין פירוש חד ערכי, מתברר שמרבית בעלי השיח הפוליטי בישראל, כמוך, או עיתונאים ופרשנים, חברי הכנסת, במיוחד אלה הערביים, אינם מבינים את מהות המושג פאשיזם ולכן אצלכם השימוש בו הוא הלקוי ביותר. אשר על כן, כדי להתרחק מאי הבנות, והצעתי לך ד"ר צ'לו, שראוי לך לברר מהו הפאשיזם? ומי הוא הפשיסט של היום?

ואמנם, ההתמדה בקיום מלחמה בצורותיה השונות: חינוך, פוליטיקה, שרותי בריאות, טיהור אתני, רצח, פגיעה מכוונת באזרחים (טילים) כולם, שמתבצעים במיוחד בדרך טרור, והחוזרת על עצמה, וממשיכה בגווניה השונים, מזה עשרות בשנים, היא פאשיזם. אינני איש מערכת מעריב, וללא טלפון אליך, אני מציע לך לכתוב רשימה על הפאשיזם הפלשתיני כנגד העם היהודי, "הקופים ממצוא החזיר", זה היושב בציון, אשר מעונין לקרוא את עיתון מעריב, כעיתון ציוני, ולא ראוי לך להתעמק בשוליים בו מצויים עשבים שוטים עם השמצות. זה והאמור לעיל, מעורר את השאלה האם אתה בכתיבתך מבחין בין התבן והמוץ, בין הטפל לעיקר(וזו לא השמצה, רחמנא לצלן). שבת שלום לך צ'לו.
כתוב תגובה ל- בן צבי
תגובה
  צ'לו   15/06/13 11:21
מכובדי. אינה אחת לאחת: 1. לא ציינתי את הספרים הנ"ל כספרים יחדים. אלה עלו בזכרוני. וודאי ישנם עוד המון ספרים ומאמרים. 2. ההשמצות כפי שאתה קורא להן כאילו המדובר בתופעה שולית היו ותהיינה לעולם חלק מן הלקסיקון הפשיסטי. כך מתהוות תורות "מדעיות" או תופעות כמו האנטישמיות אשר בנויה, רובד על רובד , משהמצות ויחחוס איפיונים וסטריאוטיפים שבינם לבין המציאות אין כלום. אל יהיה לבך גס כלפי השמצות כי הן מהוות חלק ממסע מאורגן ומתוזמן. 3. לא ההשמצות כשלעצמן הן שהביא אותי לכתוב את המאמר אלא איומים ממשיים שהופנו כנגדי ונגד גורמים אחרים במערכות עיתונים. אני מודה שאני כותב גם ב"הארץ" גם ב-MAKO, גם באתר זה ובעוד מקומות בהם מאפשרים לי לחוות את דעתי. כמעט בכל המקומות הללו הופנו איומים בכוונה להוריד אותי מהכתיבה. אם זו אינה אחת התכונות של הפשיזם אז יתכן ואיני מבין בכך. 4. אודה ולא אכחד: יותר ממה שמעניין אותי מה קורה בקרב הערבים, מעניין אותי מה קורה בקרב היהודים. אינני רוצה להרחיב ולספר לך מה השמצות ופעולות מאורגנות גרמו לבסוף. ההיסטוריה היהודית, הרחוקה מאוד והקרובה מאוד מלאה בדוגמאות החל ממסדרים של יהודים שטופי מוח אשר פעלו באלימות נגד יהודים, דרך שימוש בנשק וכד'. 5. והעיקר: אני רואה במדינת ישראל בית שאין בלתו. כנצר להורים בוגרי מחנות אשר קמו מאפר ועפר ובנו בית חם בישראל, כאב לילדים שכל רצונם ומאווייהם בישראל, איני חייב להוכיח נאמנות לאף אחד. אין לי ולא כלום עם אותם עשבים שוטים כפי שאתה מכנה אותם, מצד זה ומצד זה של המפה הפוליטית. אני רוצה לחיות המדינה שבה עיתונאי או פרשן איננו מאויים כפי שקורה במדינות החשוכות ביותר. באשר לי, אודה בלב כן שמעשים אלה לא יזיזו אותי ממקומי, לא יביאו להפסקת כתיבתי. כפי שאתה חולק עלי ואני מברך על כך שישנם חילוקי דעות כי אף אחד אינו מחזיק באמת המוחלטת, כך אני מצפה גם מכותבים או מגיבים אחרים. חוליגנים לא ירתיעו אותי. שבת שלום
כתוב תגובה ל- צ'לו
צ'לו, אתה שוב מתבלבל
  בן צבי   15/06/13 17:01
מכובדי צ'לו,
בעניין המאיימים אין ויכוח ביננו. מקומם למדי. בעניין הפשיזם, יש בידך טעות קשה במיוחד כשההתבוננות שלך היא חד ערכית, חד ממדית, צרה ועל כן זו טעות. המימד שבחרת מהיותו צר למדי הוא משני בערכיותו. ברור שבחרת לך הגדרה "נוחה" פשטנית, בצורה סלקטיבית לצרכיך.

הפשיזם איננו מאמין בשלום. במאה ה-20 הוא צמח קודם כל בשמאל שעשה ממנו דרך חיים, ראה ברה"מ. זה קדם לפשיזם של היטלר, י"ש. בשלב מסוים בהיסטוריה היה ביניהם אפילו "הסכם שלום". הפשיזם מאמין במלחמה מתמדת.

ולהבדיל, מנחם בגין ז"ל, כראש ממשלה התבטא פעם על ערפת "ההיטלר שיושב בבירות". וזה היה מדויק! בפשיזם האמין הפשיסט עראפת, ישו"ז. בריחתו של עראפת מההצעה של רוה"מ אהוד ברק למשל, לדיון על "סיום הסכסוך", תוך ויתורים ישראלים מפליגים, גם היא מעידה על כך. תשובתו של עראפת, ביציאתו לאינתיפאדה, בהרג של עוד מאות ישראלים, היא התנהלות פשיסטית של פשיסט. כך נהג ונוהג אבו מאזן, ראה הצעתו של אולמרט אותה דחה. כלומר, מלחמה אין סופית ביהודים בישראלים, היא התגלמות הפשיזם.

גם נאומו של אבו מאזן, מכחיש השואה, בעצרת האו"ם לפני כשנתיים, בה טען נגד "הכיבוש" שלך, שלנו, בן 65 שנים, (כלומר מאז קום המדינה היהודית), היא עדות ברצונו להמשך הפשיזם. ואגב אורחא יצוין, כי ח"כ בישראל, היועץ למנהיג פאשיסטי, כמו מחמוד טיבי, אינו יכול לבוא בניקיון כפיים ולטעון שהוא איננו פאשיסט. הוא גם הוא כזה. לכן, מכול הבמות שציינת, בהן אתה כותב, ראוי שתכתוב על כך כפשיזם.

אני מציע שבמיוחד תתאמץ בעיתון הארץ, לכתוב על אבו מאזן הפשיסט, ועל התנועה הפלשתינית כתנועה פשיסטית. זה ראוי גם כי זה יסייע לך ולנו להבחין האם יש לנו עיתונות פרו-פאשיסטית. וגם על עמדתך על הפשיזם. אני מציע לך, קח את האתגר. מה דעתך?

בסייפי יאמר, שההתמקדות שלך על מאיימים, שכנראה בעיקרם הם שמאלנים, ויתכן גם אחרים, דרך האינטרנט, שאין להצדיק אותם, חו"ח, יש להוקיע אותה, יש בה מצידך, סוג של שקיעה בחול המדבר, של הגלגלים, עם הרבה "גז" למנוע. וכפי שאמרתי מטיל ספק ביכולתך להבחין בין טפל לעיקר, בין התבן והמוץ.
שבוע טוב!
כתוב תגובה ל- בן צבי
האם פשיזם כולל לטעמך קומוניזם?
  נחום שחף   16/06/13 02:58
בטרמינולוגיה של השמאל הישראלי הדוגמתי כל אשר אינו הולך בתלם מכונה בפיהם פאשיזם (לעולם לא קומוניזם..., למה?), ובמילים פשוטות גישה הדוחה כל מחשבה אחרת, באמצעות כינויים מבזים, ובכך משייכת עצמה לתפיסה הקומוניסטית פאשיסטית. איפה אתה רואה את עצמך?
כתוב תגובה ל- נחום שחף
האם פשיזם כולל לטעמך קומוניזם?
  נחום שחף   16/06/13 03:23
בטרמינולוגיה של השמאל הישראלי הדוגמתי כל אשר אינו הולך בתלם מכונה בפיהם פאשיזם (לעולם לא קומוניזם..., למה?), ובמילים פשוטות גישה הדוחה כל מחשבה אחרת, באמצעות כינויים מבזים, ובכך משייכת עצמה לתפיסה הקומוניסטית פאשיסטית. איפה אתה רואה את עצמך? בהזדמנות זאת ראוי שתקרא את מאמרו של נרי אבנרי המביא קטעי טלויזיה החושפים את פרצופו האמיתי (סתימת פיות ושנאה לאחר, זוכר?) של השמאל "הנאור"...
 פשע השנאה של השמאל הנאור
כתוב תגובה ל- נחום שחף
7
אל תבלבלו את צלו עם עובדות
  ב.ל   16/06/13 10:28
לא תצליח לבלבל אותנו צלו הוא לא פרשן הוא עוד תעמולן של הסמול הבולשביקי שכל מתנגד להזיותיו או לפרשנותו מתויג מיד כ-פשיסט התירוץ העלוב של צלו להתעלמות המוחלטת מהצד הפלסתיני מוכיחה בצורה ברורה כי צלו אינו פרשן אלה תעמולן שכיר עט של שוקן
כתוב תגובה ל- ב.ל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il