w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
שנים ארוכות מספרים לנו שצה"ל הוא הצבא החזק במרחב, כי ביכולתנו להכריע את כל אויבינו וכי יש לנו היכולת לנהל מלחמה רב זירתית ולנצח בה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם יופתעו ונתניהו יעמוד על דעתו וידבק בתוכניתו - איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' לא יממשו את איומם ולא יפרשו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
בלינקן לוחץ על ישראל לעבור מאופציה צבאית לאופציה דיפלומטית (מו"מ), למרות שלקח 17 שנות שלטון חמאס מראה כי הפסקת-אש ומו"מ משדרגים את טרור חמאס, המהווה סניף של טרור "האחים המוסלמים", ...
עידן יוסף
עידן יוסף
אין הגדרה אחת מוסכמת למונח "טרור" במשפט הבינלאומי או בחקיקה של מדינות שונות    כל מדינה מגדירה את המושג "טרור" באופן שונה, בהתאם לאינטרסים ולצרכים שלה    היעדר הגדרה מוסכמת מקשה על ש...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
לפני מספר ימים פרסם השר בני גנץ 5 עקרונות    אז נזכר גנץ בעיקרון השישי, חישב מסלול מחדש ועשה מסדר נוסף
שירה כלפון
שירה כלפון
לטווח הארוך, לא ניתן לסמוך על הביטוחים המשלימים של הקופות    בפועל, נמצא את עצמנו עם יותר הוצאות על בריאות ופחות פתרונות נגישים    לאורך השנים, משרד הבריאות אפשר לקופות להוריד ולצמצם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משאל העם - רעיון מטומטם
מאת: עמוס שנער  |  29/07/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אני מאחל בהצלחה לבנימין נתניהו
  איתן.   29/07/13 22:20
אני מאחל לנושאים ונותנים מישראל ומהרשות הפלשתינאית שיגיעו להסכם.
ואם על פי חוק יהיה צורך בקיומו של משאל עם, אני מאחל למדינת ישראל, שמצדדי ההסכם יזכו ברוב.
כתוב תגובה ל- איתן.
למורה לתנ"ך הטועה ומטעה
  איריס כהן   31/07/13 00:26
לו היית לומד את התורה כמו שצריך ולא בבית מדרש לכופרים - היית יכול להבין מדוע גם מהשיחות הללו לא יצא כלום - חבל שתקווה סתם קלינסקי -"כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב " - חבל שאני רק לא יכולה לבשר אותו דבר לגביך ושכמותך - השמחים למכור את הארץ הקדושה למחבלים - הנבואות עליכם ממש לא משמחות- אם עמוס יהיה נחמד אולי הוא יסכים לפרט קצת יותר !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
לאיריס תודה ותגובה ארוכה
  עמוס שנער   1/08/13 17:24
איריס, תודה לך שעמדת במילה שלך ונכנס למאמרי.
באשר לכך שבורא העולם לא יטוש אותנו, אז וודאי שאינני מפקפק בכך, אך מדובר בעניינים עמוקים ביותר שקשה תמיד להבין אותם, כיוון שלא בטוח בכלל שלא יכבשו אותנו בעתיד ושלא תהיה שואה שניה, (גם בזמנו רבים אמרו שבורא העולם איתנו ולא יקרה כלום ובכל זאת באה השואה).
לפעמים ריבויי נבואות רק מרחיקים מהדת. אח שלי שאיננו דתי אמר לי פעם שכשהוא היה קטן אמרו לו שאוטוטו מגיע המשיח והוא לא הגיע ולכן הוא אינו מאמין בכך יותר. היהדות אמרה בעצמה בגמרא: "תיפח רוחם של מחשבי קיצים". טוב עשה הרב שח שיצא בזמנו כנגד חב"ד ואמירותיהם בעניין המשיח, אחרת כל העולם החרדי היה נבוך ביום פטירתו של הרבי שלהם. אז נכון שהמשיח קרוב מתמיד אך הוא יכול להגיע היום, וגם בעוד כמה שנים טובות וארוכות.
לגבי קלינסקי, לא יעזרו דברי התורה שאת מבקשת ממני לתת לו, כיוון שהוא איננו איש מאמין המרגיש מחוייבות לתורה, אלא הוא נהנה להוכיח את דעותיו באמצעות התורה, למרות שהוא אינו מאמין בה - מעין שעשוע אינטלקטואלי מבחינתו.
אינני מאשים אותו בכך שהוא אינו מאמין, רק מצטער על כך.לדעתי האישית (אינני יכול להוכיח זאת) אמונתו העיוורת בערבים נובעת לא משנאת יהודים, אלא מתוך שיקולים רגשיים. יש כאלו שתפיסת עולמם רציונאלית בלבד ויש כאלו המאמינים שהעולם הוא טוב בבסיסו ואם הם יתעקשו על הליכה בדרך הרגש, אז בסוף היא תנצח את ההיגיון. (זה אולי נשמע לך טפשי, אך כל אחד מאיתנו מונחה ע"י הרגש וגם את - יש כאלו שאצלם זה דומיננטי ויש כאלו שאצלם זה קורה פחות. אישית, אני מקנא באנשים שכאלו, אך מקווה שהם לעולם לא יחזיקו את הגה השלטון).
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס שנער
  דאגנית   2/08/13 12:34
הדברים שכתבת כאן על קלינסקי: "הוא איננו איש מאמין המרגיש מחוייבות לתורה, אלא הוא נהנה להוכיח את דעותיו באמצעות התורה, למרות שהוא איננו מאמין בה" - כה נכון, מדוייק, מבריק וצודק. דברים נכוחים על המורה לתנ"ך הזה (אוי לנו שהתנ"ך נלמד ע"י מורים שכאלה). *** ובכלל כל התשובה שלך לאיריס - יפהפיה.
כתוב תגובה ל- דאגנית
דאגנית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  עמוס שנער   2/08/13 13:44
דאגנית, התגובה שלך הייתה חסרה לי כמו אוויר לנשימה. נעלמת לי משלושה מאמרים רצופים. לא שחתמת לי על חוזה של כתיבת תגובות, ולא שאת חייבת לי משהו, אבל כנראה שיש לי חרדת נטישה. אגב, את חושבת שהמסר במאמר הזה הובן? עיקר כוונתי מתומצתת בכותרת המשנית. ולא שאני חושב שאפשר לסמוך על השמאל, אבל מספיק ששניים שלושה מנדטים תמימיים יתפתו לשמאל החברתי והם יכריעו את הכף, בעיקר כשבבחירות האחרונות הימין ניצח על חודו של מנדט אחד.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
תיקון שגיאה לשונית
  עמוס שנער   2/08/13 15:20
רגע לפני שאת דאגנית תכנסי בי, אתקן את שגיאתי הלשונית לבד
עיקר כוונתי מתומצת ולא מתומצתת. (המילה מתומצת מקושרת למילה "עיקר" - זכר ולא למילה "כוונה" - נקבה).
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
העדר דעה
  דאגנית   3/08/13 08:29
עמוס, איני יודעת. אין לי דעה בענין. אבל הדבר אשר מפריע לי הוא הביטוי החוזר שלך "שמאל חברתי". אני כה לא מאמינה בחברתיות של השמאל, שאני שוללת ביטוי זה. השמאל בעיני מזוייף וקלוקל. אין לו שום כוונות לשפר את החברתיות. הוא מתעתע בעם, מוליך שולל, מערים עליו- בשל הרצון למשוך קולות. השמאל דואג רק לצרכיו ולעצמו ולסודנים. ובראשם - השלי יחימוביץ' הזאת - אשה מזוייפת ותוקפנית, שכה רבים הינם עיוורים מלראות את הזיוף שבה. *** מצטערת שאיכזבתי אותך.
כתוב תגובה ל- דאגנית
תוספת
  דאגנית   3/08/13 13:16
גם ההתבטאויות של יחימוביץ לטובת החרדים הן אחיזת עיניים. אין בינה לבין החרדים דבר, היא רחוקה מהם כרחוק מזרח ממערב. הדברים היוצאים מפיה - נאמרים כדי להתחבב על תמימים וטהורים כמותך. אתה ואחרים נופלים בפח. *** התוכנית הכלכלית שלה - אף היא תרמית. עמוס, אני כה מצטערת לכתוב לך דברים קשים אלה. אינני מוכנה להשבע בבית משפט שדברי הם דברי קודש ואין בלתם. אך התבוננות בוחנת ומעמיקה בשפת הגוף שלה, בבחירת המילים, בתנועות השפתיים והפנים - אומרות הרבה. אינני היחידה הקולטת זאת.
כתוב תגובה ל- דאגנית
לדאגנית תגובה (קצת ארוך)
  עמוס שנער   3/08/13 21:08
קודם כל, זה לא משנה מה אני או מה את חושבים על שלי יחימוביץ, המשנה הוא שיש לפחות כמה מנדטים של אנשים המצביעים ימין אך גם חושבים שמבחינה חברתית כלכלית שלי והשמאל עדיפים. לו רק מנדט אחד מתוכם יעבור לשמאל בעקבות משאל העם, זו כבר סכנה גדולה שהרי הימין ניצח בבחירות האחרונות על חודו של מנדט (וזה רק בהתחשב שלחרדים יש ברית עם הימין, מה שכנראה לא יקרה בבחירות הבאות הודות לבנט יקיר ארץ ישראל השלמה).
לכן.... אסור היה לימין לוותר על הקלף המדיני שלו, בצורת משאל עם או הליך מדיני רציני.

בעניין תמימותי, אודה שאבי ז"ל שהיה שמאלני בדם, הפסיק את חברותו במפלגת העבודה לאחר שקבע שמפלגה זו הפסיקה להיות מפלגה של עובדים, והוא הצביע למפלגה אחרת שלא עברה את אחוז החסימה. אין לי דיעה חד משמעית על יחימוביץ וזה לא משנה כי במילא אינני הולך להצביע לה. לו הייתי שוקל להצביע עבורה הייתי עושה יותר שיעורי בית בעניין. אני מניח בכל מקרה שהאופציות האחרות במפלגת העבודה אינן טובות יותר או טובות בהרבה. בעניין עמדותיה לגבי החרדים, יש לציין לזכותה שהיא התבטאה לטובתם (לא בכל עניין ועניין) עוד כעיתונאית ועוד הרבה לפני שהיא חשבה על העולם הפוליטי (נראה לך שהיו לה שאיפות כבר מאז והיא בנתה עליהם? אולי). לי בכל אופן כיף לצטט את מה שהיא אמרה באחד מההפגנות החרדים למען השבת, היא אמרה שהיא ציפתה לקהל חילוני בהפגנה הזו, כי השבת הוא יום סוציאלי מדרגה ראשונה. לזכרוני היא אף דיברה על עניין הצניעות מזווית פמיניסטית, שהאשה עושה צחוק מעצמה כשהיא לא צנועה ומספקת את צורכיהם של גברים חרמנים. נראה לי, ששלי היא יותר חברתית מנתניהו גם אם היא לא חברתית מספיק. זה שישנן טענות לגבי ההתחנפות לבעלי הכוח, יש לזכור שהיא פוליטיקאית ושהיא איננה יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה, כפי שגם נתניהו ואפילו ימניים ממנו לא עושים כל מה שהם רוצים. אף פוליטיקאי השואף להגיע רחוק לא שורף את הקשרים עם בעלי הכוח והכסף (וודאי שלא עם כולם), זו צרה אך אין ברירה.
בכל מקרה, עיקר תגובתי מופניית לחלק הראשון של התגובה הארוכה הזו.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לשנער
  דאגנית   3/08/13 23:04
טוב.
כתוב תגובה ל- דאגנית
2
עובדה חשובה על הימין הישראלי
  צפורה בראבי   30/07/13 08:16
הימין - מנחם בגין החזיר את סיני. הימין - שרון - פינה יישובים ישראלי ביו"ש. הימין- אולמרט פינה עוד יישובים. הימין - נתניהו - משחרר מרצחים.
כתוב תגובה ל- צפורה בראבי
ציפורה - זה רק מוכיח
  איריס כהן   31/07/13 00:20
שלשמאל יש כח להשחית ולטמטם - ישנו מדרש המספר על מיומנותו של השטן:" יורד ומסית -עולה ומשטין " - כך גם הסמאל - מסיתים ומדיחים את המנהיגים הסמרטוטיים הנקראים - ימניים - לקבל את חזונם השקרי - ואחר כך- עולים ומשטינים - מקטרגים על אותו ימין מטופש - שהם אלו הבוגדים בארץ - ואילו השמאל לא !!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
אין ימין ושמאל בארצנו רקטמבלים
  ל-ארס כהן   1/08/13 16:02
כתוב תגובה ל- ל-ארס כהן
3
הצהרות השמאל בבחירות הבאות
  עמוס שנער   30/07/13 21:27
עכשיו ראשי השמאל יגידו: במילא יהיה משאל עם, אז למה להצביע לימין? תהנו מהמדיניות החברתית שלנו ועל הסכמי החזרת השטחים תוכלו להביע את דעתכם במשאל העם. הקלף הימני אבד לימין.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
4
מאז שחרב בית המקדש...
  אהוד פרלסמן   1/08/13 13:52
אני חושש שכבר כתבתי לך את זה פעם, אבל ליתר בטחון, אני שוב אכתוב שאתה בונה מגדלים פורחים באויר. חוץ מזה, שיהיה ברור לך שהחוק הזה לא יהיה שווה את הנייר שעליו ייכתב, כי הכנסת יכולה לשנות אותו בן רגע. היה חוק יסוד שקבע שבממשלה יהיו 18 שרים לכל היותר, ובגלל שברק רצה שיהיו יותר, חוק היסוד הזה שונה תוך שעתיים. בקיצור, החוק הזה הוא סתם דאאווין, וזריית חול בעיניים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
תגובה קצת ארוכה לפרלסמן
  עמוס שנער   1/08/13 17:01
אני נולדתי בסוף שנות ה70, ולמדתי שיש שמאל של פרס (לתת שטחים) וימין של יצחק שמיר (לא לתת שטחים). הימין של יצחק שמיר שהיה אלוף בלבנות בשטחים ולהגיד "לא" לאמריקאים כבר איננו הימין המייצג חצי מהמדינה, אלא להיפך. הימין של יצחק שמיר הפך לימין הקיצוני שלא מצליח אפילו לעבור את אחוז החסימה. שינוי התודעה הזו לגבי הימין הוא הוא הניצחון של השמאל ואם לא יקרה משהו יוצא דופן במיוחד, עתידו של השמאל לנצח והוא עושה זאת בשלבים שלבים (אוסלו, התנתקות וכו') ולא משנה אם בפועל עושה זאת ראש ממשלה ימני.

יכול להיות שהשמאל (אם חלילה יהיה בשלטון), לא יממש את משאל העם, אך הוא כן ינצל את החוק הזה כדי לשכנע תמימים להצביע עבורו בטענה(תקבלו מאיתנו שמאל חברתי, ובעניין השטחים יהיה משאל עם).
ככל שהימין נכנס יותר ויותר לשיחות, ומדבר על 2 מדינות לשני עמים (גם אם אינו מתכוון לכך) ומשאל עם וכו', זה משפיע פסיכולוגית על העם שרעיון השמאל מחלחל לתוכו - עד שהימין האידאולוגי הופך מאידאולוגיה של חצי מדינה לאידאולוגיה של ימין קיצוני.
אינני חסיד חב"ד, אך הרבי שלהם אמר שרק דיבורים על מסירת שטח יביאו למסירת שטח בפועל. אוייי כמה שהוא צדק.
לסיום, לא התייחסתי במאמרי לכוונות האמיתיות של נתניהו בחקיקת חוק זה (אינני יודע אותן) אלא למה שלדעתי יקרה עם החוק הזה, בין אם נתניהו התכוון לכך ובין אם לא.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
הצחקת אותי.
  אהוד פרלסמן   1/08/13 18:54
אתמול פרסמתי כאן מאמר שאמר בדיוק מה שאתה כותב, אבל כנראה לא קראת אותו כי הוא בכלל אף פעם לא מופיע במסך הכניסה. אז אם אתה רוצה לקרא אותו, לחץ על המילה הבאה: כאן .
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לאהוד (הצוחק) פרלסמן
  עמוס שנער   1/08/13 19:50
עיקר המסר שרציתי להעביר אליך מתומצת בהתחלה של הפסקה השניה שבתגובתי שעליה צחקת.

טבעי שנכנסתי קודם למאמר שלי. קראתי גם את המאמר שלך והגבתי עליו שם, (אני חושב שהתגובה שלי שם מתאימה גם כתגובה לדבריך כאן באשר לקביעתך שאני בונה מגדלים באוויר), חסכתי לך את הצורך להתאמץ ועשיתי העתק הדבק:

"מטרתה של נבואת זעם אינה למממש את עצמה, אלא להזהיר מן האופציה האפשרית הרעה כדי ששומעי הנבואה ימנעו ממימושה.
האפשרות שיפנו שטחים נוספים עדיין קיימת גם אם כדי לממש זאת ישתמשו בטענה שהינה דחליל".

באשר לזכות ראשונים, לא שמישהו מאיתנו גילה למישהו אחר את אמריקה אבל יש לי מאמר מסוף אפריל 2012 (לפני יותר משנה)עם מסר דומה: לחץ על הכותרת כדי להגיע למאמר "להחזיר את הליכוד הישן ללגיטימציה מתונה"

אגב, הכותרת לתגובתך: "הצחקת אותי" גרמה לי לחשוב שאתה הולך להיכנס בי חזק על תגובתי. זאת לא הפעם הראשונה שאתה מטעה בכותרת שאתה בוחר להשתמש, לא יודע אם זה במקרה או אם זה סוג של שעשוע מצידך.

אוסיף בעניין מאמרך, שלא רק רבין גרם לשינוי אלא גם מנהיגי הימין שלא עשו צעד דרסטי כדי לאזן את מעשיו של רבין (בניה בכמות כפולה ומכופלת בשטחים, ואף כיבוש מחדש של גוש קטיף, כי מול מהלך דרסטי צריכה להגיע תגובה דרסטית - אופס, רעיון למאמר).


כתוב תגובה ל- עמוס שנער
לעמוס הרציני: אני אוהב לצחוק.
  אהוד פרלסמן   1/08/13 22:29
לא צריך לקחת אותי יותר מדי ברצינות, ואני סך הכל כותב מה שמתחשק לי, ובאמת אוהב לצחוק. אחד מהביטויים של השמאלנים שאני ממש שונא זה שאלימות מילולית גרועה מאלימות פיזית, ובא לי לפוצץ את הפרצוף של איזה שמאלני כזה, ולראות אם הוא יגיד שכשאמרתי לו "אידיוט" זה הרבה יותר כאב לו. אז לא צריך להיבהל מהמילים שלי, הן לא כואבות בכלל. חוץ מזה, המאמר שלי לא רק אמר שהימין הישראלי זז שמאלה, ואכן הקדמת אותי במאמרך מלפני שנה, אלא גם שהנבואה ניתנה לשוטים, ונתתי שם את הדוגמה של ברק. אבל בעיקר כתבתי שם שאין שום אפשרות שבעולם שישראל תספח את יהודה, שומרון ועזה, ונהפוך למדינה דו-לאומית. לא כתבתי שאין שום אפשרות שהשמאל ינצח ויבצע התנתקות נוספת. אני חושב שזה בלתי סביר, אבל אפשרי. לעומת זאת, אפשרות הסיפוח פשוט איננה קיימת, והיא אכן דחליל.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
5
משאל העם, זה מבחן דמוקרטי.
  borisdo   31/12/13 16:22
יש אינטרסנטים שכותבים סילופים.
משאל העם, זה מבחן דמוקרטי.
כתוב תגובה ל- borisdo
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il