w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
דרור אידר
דרור אידר
למרות הקשיים ומורכבות המצב חובה לראות את התמונה הרחבה ולהודות על נס התקומה המדינית ועל היכולת להגן על עצמנו    על שמחה בזמנים קשים ועל ה"אף-על-פי-כן" המפורסם של ברנר. טובה הארץ מאוד...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבה נתפוס גשר מצרי!
מאת: ד"ר מיכאל ברונשטיין  |  16/05/2014
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מחשבה לקויה
  אביתר בן-צדף   16/05/14 12:06
במקום להשתמש במרחבי סיני להגנה הזו-פ0נטזו חכמי צבאנו המפואר רעיונות עיוועים לצלוח את התעלה, או לנחות בפורט סעיד. וכדי להוכיח, שלא הבינו מימינם ומשמאלם, התעלמו דגנרלינו מהצבא המצרי, שזלזלו ביכולתו לצלוח ולהיאחז בגדה המזרחית של התעלה, וגם מהצורך להעביר את הרכב הקרבי ואת האספקה על אמצעי גישור/צליחה לגדה המערבית.

אכן, צבא לתפארת, שמפקדו ראוי לטיהור בשל מגבלותיו האישיות ועקב אי-התאמתו הבוטה לתפקידו. אך האשם אינו רק בו אלא ברמה הכללית של הפיקוד הבכיר. וכפי שנאמר לא-אחת - הדג מסריח מאוד מראשו.

ומלת נחמה - בכל אופן לקראת ל"ג בעומר - כיום המצב גרוע הרבה יותר.

כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
הבעיה העיקרית היא שאנשי
  אורי מילשטיין   16/05/14 14:23
מערכת הביטחון לרבות צה"ל פועלים ללא מחשבה כלל, אלא על סמך אינטואיציות בלתי מבוססות. ובעיה לא פחות מורה: גם הם וגם רוב הציבור לרבות "המומחים", החוקרים כותבים ומנתחים את הנושא, אינם מבינים זאת הבעיה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
טרגדיה
  אבי22   17/05/14 16:11
פרופסור דרור אמר: הטרגדיה של מדינת ישראל שבראש מערכת הביטחון עומדים גנרלים, ואני מוסיף: ומשם הם זולגים לצמרת המדינית של ישראל, טרגדיה כפולה ומכופלת
כתוב תגובה ל- אבי22
2
7.1. ווסט פוינט גלילות
  תא"ל איתי וירוב   16/05/14 13:17
7.1. ווסט פוינט גלילות "למרות שהצבאות בשאר העולם השתנו והפכו להיות צבאות מקצועיים, אנו נשארנו באותה דרך. הפעם הראשונה שניגשנו ללימודים רציניים בנושאים הצבאיים בפו"ם, ולא במסגרת השתלמויות, הייתה כשהיינו בני 29 או 30, כלומר לפני תפקיד המג"ד. אז למדנו חומרים שלמעשה צריכים אותם מפקדי מחלקות ומפקדי פלוגות. אף פעם לא למדנו באמת מה צריך מג"ד." תא"ל איתי וירוב (במ"לים, קיבוץ רמת הכובש) מפקד המכללה
 תא"ל איתי וירוב
כתוב תגובה ל- תא"ל איתי וירוב
יצירת מקצוענות מול צבא מקצועי
  חזקי שנאן   17/05/14 11:28
צריך להבין מה כוונתך ב "צבא מקצועי" יש הבדל עצום בין מקצוענות והתמקצעות, לצבא מקצועני ולא צבא של חובה אזרחית. מערכות צבאיות מוכרעות לרוב ובעיקר ע"י מסת הכוחות. כמובן שהכוחות המכריעים נזקקים גם ללוגיסטיקה, טקטיקה, נחישות, יזמה וערמה בצד המסה. מדינת ישראל מתבססת על מערך המילואים שהוא מערך המסה המכריע. צבא המבוסס על גיוס בשכר יאבד את רוח ההתנדבות ומכך את מערך המילואים שהוא קריטי להכרעה. המזה"ת הנו אזור הפכפך ואין ללמוד מהמצב הקיים העלול להתנות ויש להחשיב בתכנון הצבאי והמדיני את המצב הגרוע ביותר. תפיסה זו אנו צריכים להחזיק כל עוד לא מתבצעת רפורמה מהותית ועמוקה בשריעה המוסלמית, (הן הסונית והן השיעית) בפרשנות החדית' והקוראן. הסכסוך במקורו ובבסיסו הוא סכסוך הבא מהדת וכל שאר המאפיינים אינם אלא כסות.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
3
די לנתח את מחדלי העבר. יש
  שבץ חלובה   17/05/14 18:23
להסתכל קדימה ולהתכונן לרע ביותר שעלול לקרות בכל רגע. הערבים למדו דבר אחד ממלחמת יום הכיפורים שזה שיוזם ומפתיע יש לו את היתרון. את העקרון הזה הם הפנימו ועלולים להפעילו ללא הודעה מוקדמת. לכן למרות שעל פניו זה ניראה היום שמדינות ערב עסוקות בבעיות פנים זה הרגע להבין שאצלם הדרך להחלץ מבעיות הפנים (או מהאביב הערבי) היתה תמיד היוזמה להלחם עם ישראל האויב הניצחי. גם היום זאת הדרך היחידה שהם מבינים שעלולה לאחד את מדינות ערב סביב ארכי אויב המשותף וככה לכבות את השריפות שפרצו בכל מדינה ומדינה. לכן אני קורא לראשי הצבא שלנו להוציא את האצבע מהתחת ולהיות מוכן לבאות כי מה שיבוא יהיה בהפתעה גמורה וזה ינחת עלינו כרעם ביום בהיר. צבא מצרים למשל מוכן לפתיחה במלחמה תוך 24-48 שעות. סיני כברה שלהם וגם התעלה מוכנה לחציה. יש שם גם מנהרות שיכולות להעביר ארמיות שדימות לצד השני. כבר לא זקוקים יותר לגשרים תמסחים וגשרי גלילים למינהם. מי שסומך על אמריקה שתגן עלינו שם את כספו על קרן הצבי. הם דווקא ישמחו אם המצרים ילמדו אותנו לקח. הם גם לא יגלו לנו באם מצרים רוצה מלחמה למרות שידעו על זה מראש. הרי ככה נידפקנו גם במלחמת יום הכיפורים. הם ידעו שזה הולך לבוא ולא הזהירו אותנו.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
מי שאין לו עבר - אין לו עתיד
  אביתר בן-צדף   17/05/14 20:00
מלימוד לקחי מלחמות העבר אפשר להסיק מסקנה אחת חריפה: הפיקוד העליון של צבאנו הכשיל את עם ישראל, סיכן את קיומה של המדינה, ובזבז בחוסר-שכל בוטה את המשאבים העתירים (אנשים, ציוד והון), שהעמדנו לרשותו בטיפשותנו.

הבעיה אינה האמריקנים - למרות שקל ונוח להאשים אחרים במחדלינו (וזה גם מאוד ילדותי!). משלמים לדגנרלינו כדי שיגנו על המולדת ולא כדי שיכינו את ישבניהם המפוטמים למושב בכנסת/ממשלה. אם זה אינו מוצא חן בעיניהם - שיילכו לנקות רחובות בעיריית ג'בליה.

ועוד הערה לגבי העבר - פראפרזה על דברי יגאל אלון: מי שאין לו עבר (כלומר, אינו יודעו), ההווה שלו מפוקפק, ואין לו עתיד. או, כפי שאמר סנטיאנה, מי שאינו לומד מן ההיסטוריה נידון לחזור עליה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
4
בשביל מה צריך ציוד צליחה?
  יואל קורנבלום   18/05/14 08:50
בשביל מה צריך ציוד צליחה?
כרגיל נראה לי שמיכאל ברונשטיין בונה לעצמו מגדלים באויר ולא מסביר בצורה פשוטה וברורה מדוע צה"ל בכלל צריך את הציוד הנ"ל. האם היתה כוונה הרבה לפני מלחמת יום הכיפורים לכבוש את מצרים שמעבר לתעלה? בשביל מה צריך לחצות את התעלה?

ברור הוא שכדי לחצות את התעלה המצרים צריכים לאסוף כוחות וציוד רב שקשה להסתיר. מכאן לא רחוקה הדרך להפצצות מסיביות של חיל האויר על אותם כוחות וציוד וגם ירי תותחים כדי להרוס למצרים כל חשק להלחם. ובאמת ראו את האויב מתעצם אבל הדרג המדיני בגד באזרחי מדינת ישראל ולא אפשר את מכת המנע. את זה חכמי פורום אלפרדו מתעקשים לא להבין בצורה המעוררת התפעלות. אני בטוח שנוויל צ'מברליין היה יכול ללמוד הרבה מחכמי פורום אלפרדו.

בכל אופן אני מנסה לתאר לעצמי ישיבה של מטה צה"ל, כמה שנים לפני מלחמת יום הכיפורים, בה מישהו מעלה שצריך ציוד לצלוח את תעלת סואץ. כמובן שהרבה אומרים לו שאין שום כוונה לצלוח את התעלה ולכבוש את מצרים אבל אותו אחד שהציע העלה אפשרות מעניינית. הוא טוען שיתכן מצב בו המצרים יהיו מוכנים לצלוח את התעלה אבל ממשלת ישראל לא תאפשר לצה"ל לתת מכת מנע ואז תפרוץ מלחמה בה צה"ל יצטרך לצלוח את התעלה.

בכל אופן אני מקווה ומבקש ממיכאל ברונשטיין להסביר לנו מדוע צה"ל הרבה לפני מלחמת יום הכיפורים היה צריך ציוד צליחה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
5
אביב כסות לחורף
  דב שטיין   18/05/14 09:36
האביב הערבי אמנם לכאורה הקל מעלינו את הלחץ הצבאי סביבנו, אולם האביב המצרי אינו כל כך קשה למצרים שהרי המצרים הצליחו בכל זאת לייצב את משטרם. הנכון הוא שיש להם בעיה בסיני עם המחבלים, אולם צריך לזכור כמה דברים בסיסיים. א. המצרים היו ונשארו האוייב הראשי שלנו.חוזה השלום משקף אך ורק מצב פורמאלי. תרבות התקשורת ורחשי הלב של המצרים הינם אוייבות קשה לישראל. הם ישמחו לכל הזדמנות להחזיר לעצמם את כבודם. ואף לחסל את ישראל. הם יודעים שלמעשה הם הובסו במלחמת יום כיפור. ב. למדינה טוטליטרית המונה 92 מיליון נפש ושכלכלתה אינה מספקת רמת חיים טובה לאוכלוסיתה אין בעיה להקריב אנשים במלחמותיה. לפיכך יש מקום סביר להניח שכל המאבק המצרי לסילוק המחבלים מסיני הינו כסות הנותנת למצרים עילה להכניס את צבאם לסיני. היינו המצרים הם אלו המפעילים באמצעות שרותי הבטחון החשאי שלהם את ה"מחבלים" על מנת שיוכלו להכניס כוחות צבא גדולים לסיני. יצויין שבתקשורת הערבית המצרית הדבר נרמז ברמזים עבים מאוד. צבאית זה מחיר הרבה יותר זול מפתיחת מלחמה עם ישראל כאשר מרחבי סיני מהווים מרחב אתראה לישראל. הסכמתה של ישראל לכניסת הכוחות הללו עשויה להתגלות כאיוולת צבאית באשר יתברר שמדובר בהכנות להכרעת ישראל במלחמת פתע. ג. ה"ידידה" הגדולה שלנו - ארה"ב היא כזאת בפינו עקב המצב הפוליטי הבינלאומי בו נתונה המדינה. אולם למעשה המימשל האמריקני התגלה כבר פעמים רבות כבוגדני ולא רק בפרשת פולארד. כך שלא ברור כלל שהוא יתריע באזננו על הכנות מצריות למלחמה ואף לא ברור שהוא יסייע לנו במשלוחי נשק אם יהיו כאלו מרוסיה למצרים (התפתחות הנמצאת בעיצומה, הרוסים התגלו בסוריה כמשענת פוליטית יציבה בניגוד לארה"ב!). מהנסיבות הללו להערכתי על המימשל בישראל לבחון האם אכן הכוחות המצריים בסיני תואמים את היקף ההרשאה הישראלית לפי הסכם השלום והאם היקף זה הינו מעושה בכסות מלחמה במחבלים ומה שיותר חשוב האם היקף הזה לא מסכן את ישראל. אם יתברר שהיקף זה אינו תואם את הכללים הללו הרי על המימשל בישראל לפנות לארה"ב כ"ערבה" להסכם השלום על מנת להסיג את עודף הכוחות המצריים אם לא את כולם. אם זה לא יועיל הרי אז על המדינה להיערך להתקפת פתע לכיבוש סיני עד התעלה!!!
כתוב תגובה ל- דב שטיין
6
תמסחים
  יונתן אדרת   21/09/14 09:54
בכתבה נאמר כי ארבעה תמסחים נדרשו ליצירת דוברה לטנק אחד ושישה תמסחים נדרשו ליצירת דוברה לשני טנקים. זו טעות. הכמות שנדרשה היתה שני תמסחים לדוברה לטנק יחיד ושלושה תמסחים לדוברה לשני טנקים. הכותב היה סמ"פ פלוגת הטנקים הראשונה ( פל' ג' גד' 264 חט' 421 ) שצלחה את התעלה על גבי התמסחים. לאחר המלחמה הכותב השתתף כמ"פ טנקים באימונים על גבי תמסחים בפאנרה (גדמ"ע ) וברואיפה. הכותב תעד בצילם הן את הצליחה ב 16.10.73 והן את האימונים. בצילומים אלה רואים בבירור את העובדות הנ"ל. יונתן אדרת
כתוב תגובה ל- יונתן אדרת
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il