|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
רעשי רקע [צילום: דור פזואלו/פלאש 90]

להתעלם מרעשי הרקע ולהתמקד בעיקר: חיסול האויב

השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
02/05/2024  |   דרור אידר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

סייג לפדיון מחשבה. בשיח הישראלי התקבעה האמירה שפדיון שבויים הוא "ערך עליון" במובן של ערך הגובר על שאר הערכים. אכן, מדובר בערך חשוב. רגע אחרי פסח נזכור שעמנו היה בן ערובה בבית העבדים המצרי, ויציאתנו לחרות הייתה למעשה סוג של פדיון שבויים. עם זאת, פדיון השבויים נובע מערך נעלה יותר: חיי אדם. המצווה לפדות שבויים נגזרת מערך חיי האדם, הדוחה כמעט את כל האיסורים שבתורה. בזמן שיבת ציון, במאה החמישית לפנה"ס, נזף נחמיה בעילית היהודית שעמדה מנגד בזמן שבניה נמכרו לעבדים, בעוד בעבר הוא וחבריו פעלו לפדות את המשועבדים: "אֲנַחְנוּ קָנִינוּ אֶת אַחֵינוּ הַיְּהוּדִים הַנִּמְכָּרִים לַגּוֹיִם כְּדֵי בָנוּ (כפי מידת היכולת שלנו)". וכך פעלו יהודים בכל הדורות.

אבל מה עושים כשהתשלום על השבויים אינו מסתכם בממון, אלא מוביל לחטיפות נוספות? יתרה מזו, כיצד צריך לפעול כאשר חטיפת בני ערובה הופכת למדיניות ולכלי נשק בידי אויבינו, המשתמשים בבני הערובה כמגן אנושי לאחר שטבחו בנו? הרי ברור לכל בר דעת שאם מזימתם תצלח, הם יבצעו בנו טבח נוסף תוך שהם חוטפים בני ערובה, בידיעה שזה מה שיגן עליהם מפני תגובתנו. לכך קבעו חכמינו עוד לפני כאלפיים שנה את הכלל שנכתב בדם: "אין פודים את השבויים יותר על כדי דמיהם, מפני תיקון העולם" (משנה, גיטין). אם המחיר ("דמיהם") של השבויים יוביל להשחתת העולם, להפקרת שאר האזרחים לחטיפות הבאות - אסור להיכנע למחיר כזה שמשיתים עלינו המחבלים, אלא מצווה להילחם בהם ולבערם מן העולם, כדי שלא להיקלע בהמשך למצבים כאלה.

במילים אחרות, הסייג שמטילה המשנה על פדיון השבויים הוא ההתנגדות של חכמינו ל"בכל מחיר" ול"עכשיו". אכן, זה אכזרי, אבל מצופה ממנהיגינו לשקול שיקולים רחבים בהרבה, המביאים בחשבון את ביטחון כלל האזרחים ואת קיום האומה.

מיהו "משיחי". מה ההבדל בין האיום של גדי איזנקוט לא להישאר בממשלה במקרה שלא תתקבל העסקה עם חמאס, לבין האיום של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר לא להישאר במקרה שתתקבל? מדוע האיום הראשון "לגיטימי", בעוד האחרים "קיצוניים" ו"משיחיים"? אומר שוב, התואר "משיחי" אינו מתייחס לחזון אחרית הימים שבו אויבינו יכתתו חרבותיהם לאתים וחניתותיהם למזמרות, אלא לאמירה בּוּרה המתייחסת ל"משיחי" כמילה נרדפת לתואר "לא רציונלי". ואני תוהה, האם חזרה שוב ושוב על אותה טעות בתקווה שהפעם יהיה טוב, אינה התנהגות "משיחית"? כי מה נקבל אם נשמע לתומכי העסקה: הפסקת המלחמה בעוד רוב החטופים נותרים בידי חמאס. ההשלכות הברורות הן הכרזה על תבוסה לישראל ושיקום חמאס.

ההיענות לעסקה המופקרת תְּקַבֵּעַ את הנוסחה שיצרנו: חטיפת ישראלים היא ערובה לביטחון אויבינו, גם לאחר שטבחו בנו באכזריות בהמונינו. העסקה תהיה החותמת הסופית לאויבינו מסביב לפעול כך גם הלאה. הפסקת המלחמה ללא חיסול חמאס תהפוך את 7 באוקטובר ליום הניצחון של מבקשי רעתנו. זה יהיה דגם האב שלמען שחזורו יהיו מוכנים להקריב את עתידם, וכבר למדנו שאופי חשיבתם שונה משלנו: מצידם עזה יכולה להיחרב - ובלבד שיגשימו את האידיאל הנשגב, עילת הקיום (raison d'être) שלהם: רצח יהודים באשר הם.

זה מוצהר במפורש באמנת חמאס, בעוד הרשות הפלשתינית ("המתונה") משלמת משכורת לרוצחי יהודים לפי מספר הנרצחים. אני שב ומפנה את הקוראים לאמנת פתח, מסמך רשמי של הרש"פ, שבה סעיף 20 הוא סעיף ג'נוסיידי המוחק את העם היהודי ממשפחת העמים - לאור זה הם מחנכים את ילדיהם. את הרש"פ ("המחודשת") מציעים להשליט על עזה בדם בנינו ובנותינו, לא ייאמן. אז מי ה"משיחי" כאן, אלה שמבקשים לשנות את ההתנהגות המופקרת שלנו לאורך השנים, או אלה הרוצים לחזור עליה בתקווה שהפעם "יהיה טוב"?

תמונת העתיד המלאה. הלחץ האדיר של גורמים בתוכנו להיכנע לדרישות חמאס בגלל החטופים עלול למשכן את עתידנו ולהפוך את כלל אזרחי ישראל לקורבנות הבאים. במלחמת העולם השנייה ספגו הבריטים עשרות אלפי אבידות בעורף, אך עמדו איתן מול האויב הנאצי. הם הבינו שבמלחמה מול רוע מוחלט אין פשרות, גם אם משלמים מחיר. השיח על שחרור עשרות חטופים, בעוד השאר ייוותרו מאחור, הוא שיח רגשי בעיקרו, באשר הוא רואה דבר אחד: הסבל של החטופים. אכן סבל נוראי, ללא שמץ של ציניות. חמאס מכיר את החברה הישראלית ומנצל זאת לסכסך בינינו.

אנחנו האזרחים זוכרים אותם בכל יום, מתפללים ופועלים למענם. אבל אני מצפה מהנהגה ראויה שתשקול רק שיקולים רציונליים בבואה לדון בסוגיה הזאת, שתביא בחשבון את התמונה המלאה ואת סבלן העתידי של משפחות החטופים הבאים ושל קורבנות הפיגועים הבאים, שהוא לא פחות חמור וכואב מזה של אלה הנוכחיים. זה מבחן המנהיגות העליון.

השיעור שלימד הנביא את המלך. כך לימדנו שמואל הנביא, אבי מוסד המלוכה בישראל. שאול המלך לא מילא את המשימה העליונה של חיסול עמלק וביעורו מן העולם. שמואל הבין מה הסיבה להתנהגותו, כפי ששאול הודה: "חָטָאתִי כִּי עָבַרְתִּי אֶת פִּי ה' וְאֶת דְּבָרֶיךָ, כִּי יָרֵאתִי אֶת הָעָם וָאֶשְׁמַע בְּקוֹלָם". במקום להוביל, שאול ביקש לקבל נקודות בדעת הקהל ובקרב העיתונות, ואולי גם בקרב העמים השכנים, כלומר בדעת הקהל העולמית, שלא יכולה לסבול מצב שבו היהודים נלחמים באויביהם ומכלים את הרע מן העולם.

שמואל מלמד אותנו לדורות מהי מנהיגות אמת. כזו שאינה מקצרת דרכים ואינה מעדיפה יעדים לטווח הקצר על פני ראייה היסטורית ארוכת טווח, המביאה בחשבון את קיומו המתמיד של העם במרחב עוין. אלוקים, אומר הנביא למלך, לא מתרשם מטקסים גדולים ומאמירות חלולות, המקבלות נקודות בציבור אבל חוטאות לאמת: "הַחֵפֶץ לַה' בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים (שווה ל) כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל ה'?". והעיקר, אומר שמואל לשאול, עליך להבין את תפקידך כמנהיג העם: "הֲלוֹא אִם קָטֹן אַתָּה בְּעֵינֶיךָ - רֹאשׁ שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אָתָּה! וַיִּמְשָׁחֲךָ ה' לְמֶלֶךְ עַל יִשְׂרָאֵל".

הטרגדיה של שאול הייתה שכל ימיו ראה עצמו כמי שבמקרה הגיע למלוכה, שהרי הוא הלך לחפש את האתונות שאבדו לאביו, ואז שב הביתה עם הבטחה מהנביא שהוא נבחר למלך הראשון של עמנו. לכן שמואל מנער את שאול, שגם אם מחשיב עצמו "קטן", הוא לא יכול להצטנע ולהותיר את המדיניות הצבאית והפוליטית להחלטת העם, אלא חייב להוביל מכיוון שהוא "ראש שבטי ישראל", בדגש על הראש החושב באופן רציונלי, ולא על הלב הפועל ממניעים רגשיים. מתוך כך מבקש שמואל להביא לפניו את אגג מלך עמלק, והוא בעצמו מוציא אותו להורג, ללמד את בני יהודה הלכות ביעור חמץ.

תאריך:  02/05/2024   |   עודכן:  02/05/2024
דרור אידר
+טורקיה: עצירת היצוא והיבוא עם ישראל - עד שתכריז הפסקת אש
09:19 03/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד המסחר הטורקי הודיע רשמית על השלב השני שטורקיה נוקטת להחרמה כלכלית של ישראל  ▪  "צעדי ההגבלה יישארו בתוקף עד שישראל תכריז על הפסקת אש מיידית בעזה ותאפשר זרימה מספקת וללא הפרעה של סיוע הומניטרי"  ▪  רמז לכך שסחורות טורקיות יגיעו למזח שארה"ב מקימה ברצועת עזה
ארדואן מחריף את הצעדים ומאשים את ישראל בטבח [צילום: פאבל גולובקין, AP]
+כמו דגו ואבוקסיס
06:25 03/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב  ▪  הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ  ▪  התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף  ▪  ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף  ▪  וכרגיל - איתמר בן-גביר
דגו ואבוקסיס. מחיר הכשלונות [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+דיווח על תקיפה באזור דמשק וקוניטרה
22:44 02/05/24  |  עידן יוסף
באופוזיציה הסורית מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק ובעיר קוניטרה. צבא סוריה בהודעה רשמית: ישראל תקפה אמש מהאוויר מאזור רמת הגולן אתר צבאי באזור דמשק. שמונה אנשי צבא נפצעו, נגרמו נזקים.
+למרות התנגדות רוב קבינט המלחמה, הקבינט המורחב יכריע בעניין כניסה לרפיח
22:41 02/05/24  |  עידן יוסף
יעקב ברדוגו מפרסם: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לפעול ברפיח, אך יתר חברי הקבינט, השרים בני גנץ, יואב גלנט וגדי איזנקוט התנגדו. ההכרעה בעניין תעבור לקבינט המורחב.
+סגירת אל-ג'זירה עולה להצבעה בקבינט
22:38 02/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו יעלה להצבעה בקבינט המדיני-ביטחוני את סגירת ערוץ אל-ג'זירה.
+מתווכים: סינוואר מאמין שהוא כבר ניצח במלחמה
22:21 02/05/24  |  עידן יוסף
הוול סטריט ג'ורנל: לטענת מתווכים ממדינות ערב הנמצאים במגעים עם חמאס, סינוואר מאמין שהוא כבר ניצח במלחמה, בין אם ישרוד אם לאו.

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, שוחח ראש המודיעין המצרי וראש הממשלה הקטרי. בהודעה של חמאס נכתב כי הנייה אמר להם שהארגון בוחן את ההצעה הישראלית "ברוח חיובית". מקור מצרי אמר לרשת סקיי בשפה הערבית כי משלחת של חמאס תגיע לקהיר ביומיים הקרובים. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר: "לא שמענו תשובה עדיין מחמאס".

+ממשל ביידן מביע שביעות רצון מהפעולות נגד פעילי צו 9
22:16 02/05/24  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ של ארה"ב אמר כי "התקפות על משאיות שעושות את דרכן לעזה אינן מתקבלות על הדעת וישראל צריכה למנוע זאת". הוא הביע שביעות רצון מכך שרשויות החוק פועלות כנגד פעילי צו 9. בנוסף אמר כי זה לא מתקבל על הדעת שחמאס מסיט משאיות סיוע.

+מחאת הקמפוסים: הקונסול אקוניס זימן את צוות הקונסוליה לפגישה דחופה
21:52 02/05/24  |  עידן יוסף
הקונסול בניו-יורק אופיר אקוניס זימן את צוות הקונסוליה לפגישה דחופה שעסקה במשבר המתגבר בקמפוסים בארה"ב ובייחוד באוניברסיטת קולומביה. אקוניס צפוי לפגוש בהקדם נציגות של סטודנטים ישראלים ויהודים שלומדים בקמפוס ולהשתתף באירוע שיתקיים בסמוך לקמפוס.
+ביידן: אין מקום לגזענות ולנאומי שנאה נגד סטודנטים יהודים
21:49 02/05/24  |  עידן יוסף
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיב להפגנות הפרו-פלשתיניות האלימות שמתרחשות בימים האחרונים באוניברסיטאות בארה"ב. ביידן אמר כי "אין מקום לנאומי שנאה נגד סטודנטים יהודים, אין מקום לגזענות באמריקה".

עוד אמר ביידן: "כולנו ראינו את התמונות, והן העמידו במבחן שני עקרונות אמריקנים בסיסיים. הראשון הוא הזכות לחופש הביטוי, והשני הוא שלטון החוק. יש חופש ביטוי, וקיימת הזכות להפגין, אבל יש גם שלטון חוק. אנחנו מדינת חוק, אזרחים שומרי חוק - הפגנות אלימות הן נגד החוק. אין מקום לנאומי שנאה נגד סטודנטים יהודים ואין מקום לגזענות באמריקה". כשנשאל האם ההפגנות גרמו לו לשקול מחדש את המדיניות כלפי המלחמה בעזה, השיב בשלילה.
+צה"ל תקף מחבלים שזוהו נכנסים למבנים צבאיים של חיזבאללה
21:02 02/05/24  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל זיהו מחבלים נכנסים למבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו זמן קצר לאחר מכן את המבנים בהם שהו המחבלים.

במהלך היום זוהו ארבעה שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הר דב, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שלושה שיגורים, שיגור נוסף נפל בשטח פתוח, אין נפגעים.
כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי.
+סמוטריץ' קורא לנתניהו לעצור את "שערוריית המינויים" בצמרת הצבא
20:21 02/05/24  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ׳ תוקף את החלטת שר הביטחון והרמטכ"ל לבצע סבב מינויים בצמרת צה"ל וקורא לראש הממשלה לקחת לידיו את המושכות, כלשונו ו"יעמיד את שר הביטחון והרמטכ"ל במקום ויעצור את השערורייה הזו".

לדבריו, ללא קשר לזהות הקצינים, מינויי אלופי צה"ל שיובילו את התיקון של הצבא לאחר המחדל לא יכול לתבצע על-ידי הרמטכ"ל שחתום על המחדל הצבאי. "לא כך ממנים צמרת חדשה לצבא שתפיסותיו צריכות תיקון ותחלופה", דבריו.

יו"ר נעם סגן השר אבי מעוז הגיב למינויים: "אני רק שאלה - דן גולדפוס קיבל לאחרונה נזיפה חמורה, ודדו בר כליפא הוא קצין עם סכין בין השיניים, למה בעל הנזיפה החמורה מונה למפקד הגיס הצפוני והשני מונה לראש אכ"א?".
+הארבעה שהמשיכו ללחום ישיאו את משואת כוחות הביטחון
20:15 02/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגי צה"ל, שב"כ, המוסד ומשטרת ישראל שישיאו את אחת ממשואות הגבורה ביום העצמאות הם: סרן שביט בן-משה מצה"ל, ניצב אמיר כהן ממשטרת ישראל, לוחם השב"כ ע', וקצינת האיסוף מ' מהמוסד  ▪  יחד עם כוחות הצלה ומתנדבים נוספים - כולם גילו גבורה בקרבות במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, נפצעו וחלקם איבדו קרובים
רגב. קיבלה את המלצת גורמי המקצוע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סבב מינויים במטכ"ל: בינדר ימונה לראש אמ"ן, בלוט למפקד פקמ"ז
19:30 02/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דן גולדפוס שהתבטאותו חוללה סערה קודם לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ויועלה לדרגת אלוף  ▪  מינויים נוספים: אלוף דוד בר כליפא - ראש אכ"א, ואלוף אביעד דגן - ראש אגף התקשוב  ▪  המינויים ייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים
יואב גלנט ורא"ל הלוי [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+טורקיה עוצרת את קשרי המסחר עם ישראל
19:03 02/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי שני גורמים טורקים המעורים בדבר, אנקרה תפסיק כל הייצוא והייבוא לישראל וממנה  ▪  בשלוש השנים האחרונות כ-5% מסך היבוא לישראל היה מטורקיה  ▪  שר החוץ: "ארדואן שובר את הכלים"
ארדואן. טרם נמסרה הודעה רשמית [צילום: אחמד אל רובאיי/AP]
+צה״ל פינה שרידי טיל קרקע קרקע נוסף שיורט באזור נחל יעלים
15:44 02/05/24  |  מירב ארד
כוחות צה״ל פינו מוקדם יותר היום שרידי טיל קרקע קרקע נוסף שיורט באזור נחל יעלים, סמוך לערד, במסגרת המתקפה האיראנית שהתרחשה בחודש שעבר. הנפל זוכה מחומרים מסוכנים והפינוי בוצע באמצעות מנוף (ריו 6x6) על ידי כוחות צה"ל, בהובלת מחוז דרום של פיקוד העורף ויחד עם כוחות כיבוי והצלה. ציבור המטיילים מתבקש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, בעת היתקלות בחפץ חשוד.
+דיווח: משלחת חמאס תגיע לקהיר
15:42 02/05/24  |  מירב ארד
לקראת עסקת חטופים? משלחת חמאס תגיע בקרוב לקהיר.
+צה"ל תקף יעדי טרור בלבנון ותקף מבנה צבאי של חיזבאללה
15:09 02/05/24  |  מירב ארד
במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שבעא. בנוסף, לפני זמן קצר תצפיתנית מיחידת האיסוף 869 זיהתה מחבל ששהה במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרכבא. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו את המבנה בו שהה המחבל.
+סוכלה חוליית טרור שפעלה באכוונת הג'יהאד בלבנון ותכננה פיגוע מטען בהפעלה סלולרית
14:05 02/05/24  |  מירב ארד
בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל נעצרו בחודש ינואר שלושה פעילי הג'יהאד האיסלאמי מהכפר יעבד שבחטיבת מנשה, אשר פעלו באכוונת מפקדת הג'יהאד האיסלאמי בלבנון במטרה לבצע פיגועים משמעותיים במתווה של מטענים בהפעלה מרחוק כנגד כוחות צה"ל באזור. במהלך מעצרם נתפסו מטענים מוכנים לשימוש. נגד השלושה הוגשו לבית המשפט הצבאי בשומרון כתבי אישום חמורים.


[צילום: תקשורת שב"כ]
+השר אלי כהן: לא יהיה שלום בר קיימא עם סעודיה ללא ניצחון במלחמה
13:55 02/05/24  |  מירב ארד
שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט הביטחוני אלי כהן: "לא יהיה שלום בר קיימא עם סעודיה ללא ניצחון במלחמה. במזרח התיכון אף אחד לא עושה שלום עם חלשים."
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להתעלם מרעשי הרקע ולהתמקד בעיקר: חיסול האויב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הערב (2.5.24) מתפרסמים שמות הנבחרים להשיא את משואות יום העצמאות. השרה הממונה על טקס המשואות, מירי רגב, קיבלה את המלצת הרמטכ"ל על סרן שביט בן-משה, את המלצת מפכ"ל המשטרה על מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, את המלצת ראש השב"כ על לוחם השב"כ ע' ואת המלצת ראש המוסד על קצינת האיסוף מ'. ארבעתם ישיאו יחד, כנציגי כוחות הביטחון, את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום תהליך ממושך, סיכמו (2.5.24) שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, על קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת (יום ה', 2.5.24) כי טורקיה השעתה את כל קשרי המסחר שלה עם ישראל. לפי שני גורמים טורקים המעורים בדבר, אנקרה תפסיק כל הייצוא והייבוא לישראל וממנה. הדיווח הראשוני על כך שטורקיה עוצרת את הסחר עם ישראל הובא לראשונה על-ידי כתב גלובס וכעת גם בלומברג מאשרת.
02/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
  • בני גנץ וגדי איזנקוט שימו לב: מכתבה המסעיר של היועצת המשפטית המעולה גלי מיארה אל בנימין נתניהו מצביע על חשש של מעבר בהתנהלות הממשלה משיקול דעת פגום להיותה עבריינית. זה באשר לטיפולה בהכרעות על חוק ההשתמטות מגיוס של החרדים. ייתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות. לא, זה כבר לא זה. הממשלה בדרך להחלטות פליליות, ואתם נושאים באחריות המיניסטריאלית להן.
02/05/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אחרי דרישת השר סמוטריץ׳ למנוע את סבב המינויים בצה"ל, כעת גם שר התפוצות שיקלי וחברי הכנסת סעדה ואילוז פנו (יום ה', 2.5.24) לשר הביטחון גלנט וקראו לו שלא לאשר מינויים חדשים בפורום מטכ״ל.
02/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il