|
|
|
|
|
| דרך היין והשיכר – מבחר יינות ושיכרים; | |
| דרך השמן – שמן זית ומוצריו; | |
| דרך הפרי והדבש – מוצרי פרי, קונפיטורות ודבש; | |
| דרך היער והבריאות – מוצרי טיפוח ובריאות צמחיים; | |
| דרך התבלינים – תערובת תבלין, רטבים, וצמחי מרפא; | |
| דרך האומנות – מגוון פריטי אומנות גליליים. | |
|
|
|
|
דודי פלד (47), היזם והבעלים של רשת ריקושט, משיק מותג בינלאומי חדש, תחת השם גליליס (GALILIEES) - סוד הקסם הגלילי. תחת המותג יחוברו יצרנים שונים מתעשיות בוטיק בגליל, וישווקו כמיקשה אחת. למרות החממה המשותפת, יוכל כל יצרן לשמור על צביונו ואופיו המיוחד.
היקף ההשקעה הראשונית בהקמת המותג נאמד בכ-12 מיליון שקל. במסגרת התוכנית העסקית לשנה הקרובה, תפתח החברה בישראל רשת חנויות תחת שם המותג במרכזי קניות בארץ ובעולם, שיתפרסו על פני שטח ממוצע של 100-50 מ"ר, לכל סניף.
שני הסניפים הראשונים של רשת גליליס נפתחו בנמל תל אביב ובגרנד קניון בחיפה. עד סוף שנת 2009 מתעתדת הרשת לפתוח שמונה סניפים בישראל וארבעה בחו"ל.
במקביל, תקים החברה פינות בנקודות מכירה אסטרטגיות, ובהן: חנויות דיוטי פרי ובתי כלבו. בנוסף, משיקה החברה חנות וירטואלית באינטרנט שבאמצעותה תמכור מוצרים.
סרט גלילי בחנויות
קו המוצרים כולל שש קטגוריות (פירוט משמאל), על-שמן של דרכים שונות. כל דרך קיבלה צבע מזהה ופינה מעוצבת בחנויות החברה, על-פי סגנון המוצרים. חנויות גליליס מעוצבות מחומרים טבעיים - אבן ושילובי עץ. בכניסה אליהן מוצב מעין "מצפן" המורה לכיוון הגליל. בכל חנות הוקמה פינת טעימות, מוקרן סרט שנועד להציג את העשייה הגלילית, ומוצגים בה "סיפורים גליליים" המספרים את סיפור היצרנים.
לדודי פלד קשר הדוק לגליל, לאחר שבשנת 2003 רכש את חברת מורז גליל צמחי מרפא במשותף עם רוברט פקטור, איש עסקים בינלאומי. מורז המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק מוצרים טיפוליים על-בסיס צמחי-מרפא מהגליל משווקת את מוצריה בארץ ובעולם - לכ־600 נקודות מכירה בישראל ול־14 מדינות בעולם.
פלד צופה כי החברה תהיה מותג עסקי משפיע, והבטיח כי בהמשך תציע החברה לחלק מהיצרנים להיכנס לשותפות. לדבריו, הגליל מזוהה עם מגמות עולמיות בתחום המזון והקמעונאות אשר מתבססות על חזרה לטבע, מודעות לאיכות חיים, לבריאות ולספורט.