הרכבת הקלה בירושלים תחל לפעול ביום שישי הקרוב (19.8.11). בשלב הראשון, יפעלו הרכבות במתכונת של תקופת הרצה עם נוסעים, שתהווה תקופת הסתגלות עבור הנוסעים, עבור התחבורה הציבורית וכלי הרכב בירושלים ועבור זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס.
יהודה שושני, מנכ"ל סיטיפס, אמר כי לאור העובדה שמדובר בתקופת הרצה עם נוסעים, החליטה החברה, בשיתוף עם המדינה, שנסיעות ברכבת הקלה יהיו בשלב הראשון בחינם. "ההחלטה התקבלה מתוך רצון להיטיב עם תושבי ירושלים מאחר שמדובר בתקופת הסתגלות".
בנוסף, תקופת ההרצה תאפשר לדבריו גם את המשך התקנת הרמזורים החכמים הנותנים עדיפות לרכבת הקלה בצמתים לאורך הקו.
עד לתחילת ההפעלה יותקנו 20 מתוך 60 רמזורים חכמים כך שזמן הנסיעה בשלב הראשון עד לסיום התקנת כל הרמזורים יהיה ארוך מהרגיל ויתקצר לזמן נסיעה של 42 דקות תוך חודשים ספורים עם סיום התקנת כל הרמזורים.
הרכבות הראשונות יחלו את פעילותן ביום שישי בשעה 05:30 בבוקר. הן ייסעו על תוואי של 13.8 ק"מ - מהר הרצל ועד פסגת זאב ויעצרו ב-23 תחנות לאורך הקו.
ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום לאשר סופית את בקשת
משרד התחבורה להאריך את תקופת הניסוי של הרכבת הקלה בירושלים עד ל-14 בספטמבר. ההחלטה התקבלה לאחר שבראשית השבוע אישרה הוועדה את הבקשה, אך הודיעה כי היא אינה חותמת גומי ואישורה ייכנס לתוקף רק אם יתברר שיש הכרח בטיחותי להאריך את תקופת הניסוי.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן החליט למשוך את בקשתו לדיון מחדש ובכך לאשר את החלטת הוועדה מתחילת השבוע, לאחר שהובהר לו כי בודקי הבטיחות הבלתי תלויים של הפרויקט טרם נתנו אישור מלא להפעלת הרכבת הקלה, היות שנותרו סוגיות בטיחות שעדיין לא באו על פתרונן.