|
מנכ"ל דן רפאלי שמואל, השר ישראל כ"ץ ויו"ר דן מיכאל נגר [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
בכפר המכבייה חתמו בסוף-השבוע (יום ה', 14.6.12) משרדי התחבורה, האוצר וקואופרטיב דן על הסכם להעברת 11% מפעילות דן בתחבורה הציבורית למפעילים אחרים. עד כה הוצאו לתחרות כ-25% מפעילות דן בתחבורה הציבורית. לפי הערכות, החברה קיבלה קרוב ל-100 מיליון שקלים על חתימת ההסכם
על-פי ההסכם, דן לא יורשה להשתתף בכלל מכרזי התחבורה הציבורית ואילו חברות-בנות שלו יוכלו להשתתף במכרזים המתפרסמים מחוץ לגוש-דן עד שנת 2020. דן גם לא יוכל להשתתף במכרז האוטובוסים רבי-הקיבולת (BRT) שיפעלו בשרון.
אשכול קווי דן יחולק לאשכולות-משנה שיאפשרו לשפר את יכולת המדידה של השירות הניתן על-ידי החברה. אי-עמידה במדדי השירות שנקבעו באחד מהם תאפשר ל
משרד התחבורה להעביר את האשכול לחברה אחרת.
חלוקת קווי דן לאשכולות נעשתה על בסיס גיאוגרפי תפעולי ומשך הפעלת כל אשכול קווים נקבעה לשש שנים. אופציית הארכת הזיכיון להפעלת הקווים בשלוש שנים נוספות מותנית בעמידה ברמת שירות מוסכמת כמקובל במכרזי התחבורה הציבורית.
ההסכם מחייב את דן להגדיל את תדירות הנסיעה באשכולות הקווים המופעלים על ידה, בהתאם לגידול במספר הנוסעים ובשיעור של 50% מהגידול השנתי בהכנסה.
הסכם התחרות מגדיר לראשונה באופן מדויק דרישות לעמידה ברמת שירות גבוהה, ומנגנוני בקרה של קנס-פרס. כמו-כן הוגדרו מנגנוני דיווח, עידכון הכנסה והוצאה, בקרה וקנסות וכן אופן השימוש במתקני התחבורה הציבורית.