במעמד ראש הממשלה, שר התחבורה ומנכ"ל
רכבת ישראל, נפרצה (יום ב', 6.10.14) מנהרת הרכבת האחרונה בפרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים.
הפרויקט כולל 5 מנהרות באורך הכולל של כ-37 קילומטרים (בהן המנהרה הארוכה בישראל - מנהרה 3) וכן 8 גשרים באורך כולל של כ-6.5 קילומטרים (בהם הגשר הארוך בישראל - גשר 6 מחלף ענבה והגשר הגבוה בישראל – גשר 10 מעל עמק הארזים בכניסה לירושלים). מנהרה מס' 3, מנחל יתלה לאזור מבשרת ציון, שנפרצה היום, כוללת צמד מנהרות באורך של כ-11.6 קילומטרים כל אחת, בין נחל יתלה ועד למבשרת ציון.
ראש הממשלה
בנימין נתניהו אמר בטקס: "אני מאמין שאולי יום אחד המסילות הללו תתחברנה גם למרחב שסביבנו, יחצו את הירדן, יחצו מזרחה, זה עוד חלום רחוק, יש כמה מכשולים בדרך, במזרח, בצפון ובדרום".
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר: "ראש הממשלה ואני חולקים תפישה זהה שמחייבת יישוב מדינת ישראל וחיבורה ברשת רכבות וכבישים מהירים. זו מהפכה לאומית, כלכלית, חברתית מהגדולות ביותר שידענו במדינת ישראל. כמה סמלי שהיום, ערב חג הסוכות, שבו היו עולים לרגל לירושלים, אנחנו עושים צעד ענק לקידום הרכבת המהירה לירושלים. עלייה לרגל ב-28 דקות מת"א לי-ם ו-20 דקות מנתב"ג".
מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "אנו מפעילים יותר מ-500 רכבות נוסעים ומטענים ביממה, וקרובים להשיג את היעד של 50 מיליון נוסעים כבר בשנה הבאה. נמשיך לעשות כל שנדרש כדי שהפעלת הרכבת המהירה לירושלים תהיה במועד, בתקציב ובאיכות הנדרשים".
זהו הפרויקט הגדול ביותר כיום בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, בעלות שנאמדת בכ-7 מיליארד שקלים. הוא צפוי לחבר בין השפלה לירושלים - קו מסילת רכבת חשמלי המשתרע בין תחנת ההגנה עד תחנת הרכבת החדשה המוקמת בירושלים בסמוך לבנייני האומה. זמן הנסיעה בקו צפוי לעמוד על כ-28 דקות, במהירות נסיעה שתעמוד על מהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. בשנה הראשונה לפעילותה, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים 4 רכבות בשעה לכל כיוון, בשעות השיא, ותבצע כ-4 מיליון נסיעות בשנה.