גם היום (ו', 13.2.15) מושבתות רכבות המשא. הנהלת
רכבת ישראל וועד העובדים מאשימים אלה את אלה באחריות לשביתה. עד עתה לא השמיע שר התחבורה ישראל כ"ץ קול בעניין, למרות שההשבתה גורמת נזקים למשק.
ההנהלה אומרת כי אמש (ה') הודיע הוועד כי יאפשר להפעיל את כל חטיבת המטענים, לרבות את נמל חיפה, מכולות ומחצבים באשדוד, ובהתאם נמסרה לעובדים הודעה על חזרה לפעילות.
בנוסף לעובדים שהגיעו למתחמים, הוכנה תוכנית תפעולית מתאימה לחזרה ממצב שביתה - הובאו קטרים נוספים כדי להחזיר עבודה שאבדה. אולם לאחר שהעובדים הגיעו למתחמים והוציאו שתי רכבות משא מבני ברק ומאשדוד, קיבל קטר הנמל הוראה מהוועד לא לעבוד, ע״י הוראה לאתת שלא לפתוח סימנאור. קטר הנמל אחראי להכנסת כל הרכבות ולהוצאתן, ליצוא וליבוא לנמל ואליו, ומהווה מעל 90% מהעבודה בחיפה, וחלק מאשדוד, כאשר שאר העבודה בחיפה כוללת קרונות דגנים בלבד.
ברכבת אומרי שמכיוון שאין היא מקבלת עבודה חלקית, הדבר אילץ אותה לתת הוראה לשלוח את העובדים בחיפה הביתה, ובהתאם את צוות המכולות באשדוד - שרוב עבודתו קבלת המכולות מחיפה. לאחר מספר שיחות עם הוועד והודעה כי לצוות המכולות אין עבודה (בגלל השביתה בחיפה) הודיעה ההנהלה שוב לצוות המכולות ללכת הביתה.
הוועד הודיע מצידו שאם צוות המכולות באשדוד לא עובד - גם צוות המחצבים לא יעבוד, ואף הוסיף שהוא סוגר הכל.
מוועד עובדי הרכבת נמסר כי ועד העובדים אינו משבית את חטיבת המטענים וכל טענה אחרת היא שקר מוחלט. "הנהלת הרכבת פועלת באלימות כלכלית נגד העובדים. היא לא בוחלת בשקרים ומביאה לבזבוז כספים משווע. אתמול בערב הודיעה ההנהלה לעובדי החטיבה לשוב לעבודה. ועד העובדים הודיע שרק שלוחת הנמל בחיפה ובה ארבעה עובדים (אחת מתוך ארבע שלוחות רק בצפון) תמשיך לשבות. יתר העובדים חזרו לעבודה בשעה 22:00 בלילה מתוך מטרה להשיב את העבודה לסדרה אחרי השבתה של יומיים שנכפתה על-ידי ההנהלה.
בשעה 02:00 קיבלו העובדים הודעה שהעבודה שוב מושבתת על-ידי ההנהלה. ועד העובדים הודיע לעובדים להישאר לעבוד אך ההנהלה, בצעד בריוני וחסר היגיון, הורתה להם ללכת הביתה. לסיכום, הנהלת הרכבת ירדה מהפסים".
מנגד, שלחה ההנהלה מסמך שכותרתו "השתלשלות אירועי הלילה - הגרסה המקוצרת":
19:30 הודעה מהוועד כי הסכים להחזיר את כלל המטענים, כולל נמל חיפה ומתחם אשדוד
19:45 הודעה לעובדים כי העבודה חוזרת במלואה החל משעה 24:00
20:00 הודעה לגורמי הנהלה נוספים ולחטיבות התפעוליות הרלוונטיות - נייד, הפעלה
20:20 קבלת משמרת מיוחדת מחברת נמל חיפה, על-מנת לצמצם פערים שנוצרו בשביתה
20:30 הגעת הנהלת ומטה החטיבה למתחמים ולמוקד השליטה והבקרה
21:00 שחרור קטרים נוספים לתגבור המטענים
21:20 פתיחת שעונים לכלל העובדים
21:30 פרסום תוכנית תפעולית להחזרת התנועה
22:15 כלל המתחמים מאוישים בעובדי המטענים, שתי רכבות יוצאות לדרך (מבני ברק ומאשדוד)
22:45 צוות קטר הנמל מקבל הוראה מוועד הנהגים בצפון לא לעבוד
1:00 מ״א שינוע מטענים שואל (בשטח)
שואל את האתת האם הוא מוכן לעבוד?
עונה שקיבל הוראה מהוועד לא לפתוח סימנאור.
(מ״א שינוע מטענים שואל האם האתת מבין שבאי-עבודתו/פתיחת הסימנאור הוא משבית את כל המטענים?)
1:10 מודיעים לעובדי חיפה הקשורים בנמל (90% מהעובדים) ללכת הביתה כי איננו מקבלים עבודה חלקית, בהתאם מודיעים לצוות המכולות באשדוד ללכת הביתה.
1:30 הוועד מודיע כי צוות המכולות לא הולך (פיזית). מ״א שינוע מטענים מודיע לוועד כי איננו מקבלים עבודה חלקית, גם אם יישארו במתחם פיזי אך לא יעבדו. הוועד מחליט להשאיר את העובדים. אנו מודיעים שוב לוועד כי איננו מוכנים לקבל עבודה חלקית גם אם הצוות יישאר פיזית. הוועד מודיע כי הוא עוצר את כל המטענים.
2:00 שיחה נוספת מהוועד עם אותה החלטה: אין צוות מכולות - אין צוות מחצבים