כולנו מכירים את המחדלים של התחבורה הציבורית בארץ, וגם את המחסור בשבילי אופניים ושבילי הולכי רגל נוחים ובטוחים. לא פלא שרוב הישראלים מעדיפים להגיע לעבודה ברכב פרטי על פני אמצעי תחבורה בר קיימא (אמצעי תחבורה שרמת הזיהום שהוא יוצר נמוכה או אפסית, ת.ש), על-אף שהאחרון יתרום לאיכות החיים שלהם, לבריאותם, לסביבתם ולחשבון הבנק שלהם. אך האם המחדלים האלה הם הסיבה היחידה לכך שאנו מעדיפים רכבים פרטיים? מחקר חדש של פרופ' אראל אבינרי, ראש המחלקה להנדסה ולמערכות תשתית במכללת אפקה, חושף שמעורבים בנושא גם אלמנטים אחרים, משמעותיים יותר, שהופכים את המעבר של הציבור לתחבורה בת קיימא למאתגר מאוד.