|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
נתניהו במטה הליכוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

"פייק-ניוז" ודעות קדומות

מבחינה דמוקרטית, ה"ליכוד" הוא המערכת המפלגתית הגדולה, הנכונה והטובה ביותר בישראל והעומד בראשה לא קנה את מקומו בכסף או בזכות אבות. כל עוד זה המצב, אין לי שום טענה כלפי חברי ה"ליכוד" על שהם נוהים אחריו, מגבים אותו ומעוניינים שימשיך להנהיגם מול כוונות יריביהם לבצע מהפך פוליטי באמצעות קנוניות משפטיות או מניפולציות מכל סוג אחר
24/08/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

נחמה דואק1 כותבת: "הליכוד הפך למפלגה של סגידה למנהיג. אם יש ביקורת היא מוזכרת בשקט ובחדרי-חדרים ומי שמעז לחרוג מדף המסרים, חוטף חזק ונדחק בפריימריז. הליכוד הפך לקול אדוניו והרחק מאוד מהליכוד של פעם." התאור והמסקנה של הכותבת שגויים מיסודם. למקרא משפט הפתיחה של הדברים נוצר רושם שזהו ציטוט מדויק של "דף מסרים" של אחת ממפלגות המרכז או השמאל, שכן הוא מאפיין את המשנה הפוליטית שלהן וככזה רחוק מהמציאות מרחק רב.

הליכוד היה הומוגני מאוד גם בימי בגין ושמיר אבל היה קטן מספרית לעומת יריביו הפוליטיים מהשמאל. למעשה, עמדותיו בשאלות ארץ-ישראל לא השתנו בכל אותן 45 שנים מאז המהפך. גם בעשרים השנים הקודמות לעצמאות ישראל או במו"מ על הסכם השלום עם מצרים - עמדה ארץ ישראל על מקומה במרכז הבמה האידאולוגית-לאומית והפוליטית.2 אעל-פי שהליכוד היה מזיגה בין תנועת החרות - הגרעין הקשה של נאמני א"י - לבין המפלגה הליברלית והמפלגה הפרוגרסיבית - "מתנגדי הגישה המדינית הסוציאל-דמוקרטית שקרסה בהמשך.3 בשאלת הציונות ומרכזה של א"י בתנועת התחיה הלאומית שלנו - היה הליכוד תמיד הגרעין הפוליטי הקשה במפלגה המאוחדת ומי שלא קיבלו עמדה זו, נאלצו לפרוש והיו לא מעטים כאלה.

לדידי זו גישה פוליטית בריאה הרבה יותר מקואליציות-סרק של ניגודים אידאולוגיים מהותיים שאין להם שום דבר משותף מלבד יצר העליונות, הבעלות והשלטון. את השלכות נטישת האידאולוגיה: הלאומית-ציונית מזה והחברתית אנרכיסטית מזה אנו רואים היום בשברי מפלגות השמאל: העבודה, מרצ, והגוף הבלתי מזוהה שבראשו עומד גנץ - הרוב הפוליטי הדומיננטי של האתמול שהתמוסס ונמצא גם על סף נטישת הדמוקרטיה במפלגות, בכנסת ובממשל הלאומי.

הליכוד כיום הרבה יותר דמוקרטי והרבה יותר פלורליסטי מיריביו עם 140 אלף מתפקדים ולמעלה מ-80 אלף מצביעים בפריימריז.4 זו החוליה החזקה כיום בציונות בשיתוף עם הציונות הדתית לאומית; זו החוליה החזקה בקיום דמוקרטיה בפרלמנט הישראלי וזו החוליה החזקה בשיתוף מספר גדול מאוד של אזרחים בתהליכים דמוקרטיים ציבוריים שבלעדיהם הייתה ישראל לשממה של דמוקרטיה-פוליטית: לקט של "מפלגות ארנק" שקיומן מותנה בכספים העומדים לרשות ראשי הרשימה כשליחים לדבר-עבירה של בעלי עניין שפעילות פוליטית עבורם היא בגדר בזבוז זמן.

ההתנפלות על נתניהו וההשתלחות של השמאל-מרכז בו, היא שיצרה את ההתגבשות הקשיחה סביבו. השמאל ושולחיו מבית ומחוץ שאיבדו את כושר המאבק הפוליטי-אידאולוגי, הפכו אותו למאבק של מנגנונים מונחי-אינטרסים וממומנים ע"י הדיפ-סטייט הישראלי וככל הנראה גם זה של חלק מיהודי אמריקה שאינם אוהבים עצמאות ישראלית יתרה. רבים סבורים שהמשפט שאירגן סביבו היועמ"ש מנדלבליט בשיתוף עם פרקליט המדינה שי ניצן היה מהלך מבויים שתכליתו איננה משפטית אלא פוליטית: - הדחת היריב הפוליטי החזק ביותר של השמאל-מרכז במחנה הימין. משכך נתפס העניין שהולך ומתחזק ככל שמתקדם המשפט ונחשפים בו העדויות ותהליכי החקירה - הופכת ההגנה על המנהיגות של גוש הימין ו"הדווקאיזם" הפוליטי הנגדי לשמאל-מרכז לאבן דרך מרכזית בהתנהלות גוש הימין. השמאל שנחלש דמוגרפית ואידאולוגית נופל עתה לתוך הבור שכרה ליריבו מהימין; קל להבין מדוע עובדות אלה אינן לרוחו.
רצוי להדגיש שההתנפלות על נתניהו איננה תוצאה של רגישות חברתית או כלכלית. היא אף איננה פועל יוצא מכשלי-ביצוע חשובים שלו (ויש גם כאלה) או של חילוקי-דעות פוליטיים (למשל: בשאלת גבולות הקבע של ישראל והמשך ההתיישבות באיו"ש).

ההתנפלות היא ביטוי לאובדן חושים הנובע מחשש לאובדן ההגמוניה במדינה וחוסר מוכנות לקבל הכרעות דמוקרטיות של רוב הציבור. זהו ניסיון של יריבי הימין לסובב את גלגל ההיסטוריה חזרה ל"דרך הנכונה" כביכול. מספר תומכי הליכוד מקרב יוצאיה הקלסיים של גלות אירופה המזרחית: פולין, אוקראינה, הונגריה ורומניה - נמוך יחסית, בעוד מספר תומכיו מבין יוצאי גלויות המזה"ת וצפון אפריקה או ילידי הארץ - גבוה יחסית. הרכב זה הוא שנותן במפלגה כיום את הטון, הוא שעתיד לעצב את המדינה בדור הקרוב והוא בעיקר זה שמפחיד את האליטה השוקעת מבחינה דמוגרפית ופוליטית. כמו-כן הוא זה שמוביל אותה למלחמת הירושה המרירה שהיא משיתה עלינו במסווה של ויכוח ענייני. עובדות-יסוד אלה מוסתרות כמובן ע"י סיפורי בדים ותירוצים מתירוצים שונים, שיחד מהווים את עיקר "הפייק ניוז" הלאומי שלנו כיום.

העדפתי האישית היא מנהיג מוכר ויציב פוליטית כנתניהו על פני ההבזקים הנדלקים וכוֹבים על כל צעד ושעל ברבות מהמפלגות האחרות יען כי לא קורצו מהחומרים הראויים או כי אצה להם הדרך. גם אם יחטא נתניהו בשגיאות בלתי מבוטלות עדיין סביר שיביא לה הישגים בינלאומיים ואחרים נאים ביותר.

השמאל-מרכז כיום איננו מפלגה פוליטית אלא "התאגדות יוצאי צה"ל ומערכת הביטחון לצורך כיבוש השלטון מזה והתאגדות כל מי שלא מצא את מקומו במפלגות אמת ונמלט פוליטית ל"רשימות-סרק" - מזה. לשאריות השמאל - עבודה ומרצ - אין משקל סגולי מינימלי להצלחה, והניסיון עם עבאס ורע"ם ששיבץ בנט בממשלת "כל מי שבא- ברוך הבא" - כשל. הערבים בחלקם הגדול עדיין מאמינים בביטול השלכות ה"נכבה" של 1948 וכל עוד הם אינם מבינים שתפיסה זו אינה מובילה להשתלבות אלא "לנכבה" נוספת - אסור שיהיו שותפים למוסדות השלטון בישראל.

באשר לצה"ל וההתדרדרות המתרחשת בו בשני העשורים האחרונים:- צה"ל כצבא העם חייב להיות מחוץ לדיונים הפוליטיים. דומני שיש לקבל החלטה בכנסת שתקבע שלא ימונה שר ביטחון למדינת ישראל שהיה בה רמטכ"ל אלא בחלוף 12 שנים (שלוש קדנציות) משחרורו מהשירות הפעיל. שר ביטחון יכול להיות מי ששרת כח"כ במשך 4 שנים לפחות. בעולם חיות רוב המדינות עם שרי ביטחון שהם אזרחים עם שירות צבאי מוגבל על-פי חוקי המדינה ואין חובה שיהיו רמטכ"לים לשעבר או אפילו אלופים בדימוס. שר ביטחון יכול תמיד להיעזר ביועצים מקצועיים (בדומה לכל שר אחר) ובכללם גם קציני מילואים בכירים. אסור ליצור חשד או חשש שמינוי קצינים בכירים בצה"ל "פוזל" בצורה כלשהי לאפשרות שהנבחר יגיע ביום מן הימים - (או ינותב ביום מן הימים בדומה לאהוד ברק בתקופת רבין ז"ל) - לתפקיד שר ביטחון מסיבות פוליטיות משמעותיות. הצבא בישראל הוא ארגון גדול מדי מכדי שנניח לו להיות "צבא שיש לו מדינה"! 5

השלטון במדינה מושתת בדרך ברובו על ערוצים פורמליים - כנסת, ממשלה, בתי המשפט וגורמי האכיפה, שלטון מקומי ומנגנון השירות הציבורי. במקביל להם פועלים מוקדי כוח והשפעה אחרים ונוספים (הדיפ-סטייט) - חלקם בגלוי וחלקם בהסתר - לניתוב, הכוונה והשפעה על אורחות החיים ודרכי החשיבה והמעשה.6 ככל שמערכת השלטון הפורמלית חזקה יותר, המערכת הא-פורמלית משפיעה פחות ולהפך. מכאן חשיבותה של דמוקרטיה מפלגתית גלויה ומשפיעה ומכאן גם החשיבות לשמור על גורמים דוגמת צה"ל מהידרדרות לעבר הפיכתם לחלק מהדיפ-סטייט. שינוי כזה הרה אסון באשר הוא מעורר ספקנות וחוסר אמון בכנות הדברים והמעשים של מערכות ההגנה הלאומית שלנו.

על כן, העובדה שהליכוד מציג עמדה מלוכדת ונחושה איננה פגם אלא מעלה שראוי שיתר המפלגות יחקוה. אין די בלהציג עניין זה כרצוי; לטעמי יש לחייב זאת בחוק הבחירות החדש שבוודאי יחוקק בכנסת הבאה. זאת ועוד: כאשר השמאל וחלק ניכר מהדיפ-סטייט מקבל את יוזמות בית המשפט העליון בשאלות מוסר, עקרונות ממשל וערכים לאומיים כתורת משה מסיני, שעה שהן אינן כאלה - חובה כפולה היא לחזק את המפלגות והכנסת מזה ולתחום את כל הגופים האחרים לגבולות מוגדרים מזה. מדינה איננה יכולה לתפקד כהלכה כאשר היא מבטאת מונחה ע"י כאוס בערכים, בחוקים, ובשאלת תיחום הסמכויות של גורמי השלטון הדמוקרטי המוסמכים.

הערות

1. "היום" – דעות, 15.8.22
2. בהבדל המתבקש בין קיר הברזל הז'בוטינסקאי בעידן הטרום מדינתי לבין העידן שאחרי הכרזת העצמאות והצורך להגשימו.
3. ככל שניתן להעריך ההגישה הסוציאל דמוקרטית בגירסתה הפוסט מודרנית, היא שמפוררת כיום את המערב הדמוקרטי כביכול ומשמשת כר נרחב ל"פלישה" הפאן-איסלאמית לאירופה ומשבשת ומרסקת בה את המבנה הפוליטי-חברתי מבית.
4. בינתיים התקיימו פריימריז גם במפלגות העבודה ומרצ ובשתיהן יחד היה מספר המצביעים רק כשליש מזה של הליכוד; תמונה שאיננה מרנינה במיוחד מבחינה דמוקרטית...
5. מכל הפרסומים וההדלפות הבוקעים בשנה ורבע האחרונות מאמצעי התקשורת, שנות ממשלת "הערב-רב" נובע שגנץ אכן מנהל מדיניות שמאלנית שעיקרה "חזרה למסלול אוסלו". הוא עושה זאת בשיתוף עם לפיד ועתה גם בתמיכת איזנקוט שהצטרף אליו בדיוק למטרה זו. הצהרתו "נגד מדינה דו-לאומית" ניתנה בעורמה ומתוך כוונה להטעות את הציבור. היא לא נועדה להגן על מדינת היהודים היא נועדה להגן על "עוצבתו הפוליטית של גנץ" שהיא מיעוט בציבור היהודי בישראל. מקורה של מלחמת החורמה בנתניהו היא בעניינים אלה ומבחינה זו, העובדה שהוא שר ביטחון בתקופת המעבר היא "גניבת דעת חמורה" המסבירה היטב את האזהרה הנ"ל.
6. על גורמים אלה נמנים: התקשורת, הרשתות החברתיות, המפלגות, האוניברסיטאות, הגורמים הכלכליים המרכזיים מבנק ישראל ומטה, צה"ל, שרותי-הביטחון והמשטרה ופורשיהם, מכוני מחקר שונים וגורמים זרים המקושרים היטב לגורמים אלה ומשפיעים עליהם.

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
רפי לאופרט
+דוד לניאדו ערער לעליון בדרישה לבחירות חוזרות על מחוז ת"א
22:36 24/08/22  |  עידן יוסף
דוד לניאדו שמועמדותו נפסלה בלחץ נתניהו ובשל עברו הפלילי ערער היום (ד') בית המשפט העליון בדרישה לערוך בחירות חוזרות על משבצת מחוז ת״א בבחירות המקדימות של הליכוד (וואלה).
+מבוכה: סקרי בחירות סותרים בארבעת הערוצים
22:33 24/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבחירות המקדימות בציונות הדתית ובמרצ, כמו גם ההתפלגות של איתמר בן-גביר, מטלטלים את הסוקרים וגורמים לאי-בהירות בתנודת דעת הקהל בכל הקשור למפלגות הימין  ▪  גוש נתניהו נע בין 58 ל-61
פער משמעותי בין הסוקרים [צילום: ערוץ 12]
+הנהגת אש״ף ותנועת פתח בירכו את גלאון: "ריגשת אותנו"
20:00 24/08/22  |  עידן יוסף
הנהגת אש״ף ותנועת פתח שלחה מכתב לזהבה גלאון על בחירתה ליושבת-ראש מרצ: ״ריגשת את כולנו בנאום הניצחון שלך״. הם איחלו לה להקים את המפלגה מחדש ובירכו על דבריה בעד סיום הכיבוש ושוויון בין יהודים לערבים.
+גנץ עשה שימוש בחיילים לתעמולה וישלם 10,000 שקל
19:21 24/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון פרסם את תמונותיו עם חיילים וקציני צבא בעמודיו הפרטיים  ▪  יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה לו למחוק לאלתר את הפרסומים
אליעזר טולדנו, אביב כוכבי, יאיר לפיד ובני גנץ [צילום: אריאל חרמוני]
+הליכוד ליועמ״ש: לחקור את התערבות הרש"פ בבחירות
18:44 24/08/22  |  עידן יוסף
הליכוד פנה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה מקיפה נגד ההתערבות של הרשות הפלשתינית בבחירות בישראל. בפניית הליכוד, שהוגשה על-ידי נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, עו״ד אילן בומבך, נכתב:

״בסוף השבוע נחשפה בתקשורת פרשה חמורה, במסגרתה ראשי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו-שחאדה (להלן: "ראשי הרשימה המשותפת"), נפגשו בחשאי עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית, במטרה להשפיע, באופן פסול, על תוצאות הבחירות בישראל. לפי דיווחים אלה, במהלך השבוע הקודם נפגש מאג'ד פרג', מקורבו של ראש הרשות הפלשתינית ומי שמכהן כראש המודיעין ברשות, עם ראשי הרשימה המשותפת, פעמיים, ברמאללה, באופן חשאי, כדי לפעול בדרכים שונות שימנעו מתנועת הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, לגבש קואליציה לאומית שתזכה לאמון רוב חברי הכנסת״.

בליכוד טוענים כי ״מדינה ריבונית אינה יכולה להרשות לעצמה התערבות חיצונית של ישות זרה ועוינת בהליך הבחירות  לכנסת. אם הרשות הפלשתינית תצליח במזימתה להשפיע על תוצאות הבחירות ולהקים ממשלה שתיתמך על-ידי רע"ם והרשימה המשותפת, המציאות הישראלית תשתנה ללא הכר. אולם כאן עניין לנו בהתערבות זרה בנסיבות חמורות ומסוכנות. ראשי הרשימה המשותפת שוחחו עם ראש המודיעין ברשות, גורם חיצוני שהוא זר ועוין, על עיצוב אופן ההצבעה של הציבור הערבי-ישראלי בבחירות לכנסת ישראל, כדי להשפיע על הרכבה והרכב הממשלה שתוקם בישראל. אם תכנן של שיחות אלה ומהלכים שנדונו בהם אינם בגדר הפרעה חמורה למהלך הסדיר של הבחירות בישראל - אין לדעת הפרעה חמורה מהי״.
+מו"מ מתקדם לצירוף העיתונאי בועז גולן לרשימת נעם
11:12 24/08/22  |  עידן יוסף
מפלגת נעם במשא-ומתן מתקדם עם העיתונאי בועז גולן מערוץ עכשיו 14 ומאתר 0404 על צירופו לרשימה. מנעם נמסר: ״לא מכחישים ולא מאשרים״. גולן: ״מאשר שיש שיח. מעבר לכך, לא רוצה להתייחס״ (חדשות 12).
+בן-גביר קרא לסמוטריץ' לחתום על הסכם שוויוני
09:57 24/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הודיע כי מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין, ומציע רשימה שוויונית ומאוחדת  ▪  בן-גביר פנה לסמוטריץ': ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות
בן-גביר. קורא לריצה משותפת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ההחלטה נפלה - ליכוד!
09:24 24/08/22  |  ארז צדוק   |   לרשימה המלאה
נתניהו החזיר מדינה ללא אוסלו, עם ביטחון טוב הרבה יותר, עם התיישבות פורחת, כלכלה מעולה ועם רש"פ זניחה שהעולם לא מתייחס אליה
משפחת נתניהו. נרדפים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+איפה הכסף
08:27 24/08/22  |  אלכס טנצר   |   לרשימה המלאה
הכסף נמצא בידי פוליטיקאים, אישי ציבור ובעלי הון השולטים בשיח הציבורי ומכוונים, במודע או שלא, את תשומת הלב של אנשים לנושאים משניים ואף חסרי משמעות
עצם העניין [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פייק-ניוז" ודעות קדומות
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
24/08/22 13:42
 
רפי לאופרט
25/08/22 16:40
2
באום
24/08/22 13:59
 
רפי לאופרט
25/08/22 16:47
3
שלמה המגיב
24/08/22 17:28
 
שלמה שכטר
25/08/22 06:27
 
רפי לאופרט
25/08/22 16:59
 
שלמה המגיב
25/08/22 19:31
4
הירונימוס
26/08/22 13:10
 
שלמה המגיב
26/08/22 18:38
5
בני בנקר
26/08/22 14:08
 
שלמה המגיב
26/08/22 18:11
 
בני בנקר
26/08/22 19:49
 
שלמה המגיב
26/08/22 23:27
 
שלמה המגיב
27/08/22 07:11
 
הירונימוס
28/08/22 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי הוא מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין, חתם על הסכם ריצה משותפת וקרא מח"כ בצלאל סמוטריץ' לחתום עוד היום על ההסכם. "אין צורך בעוד מו"מ עקר. חתמתי הבוקר על הסכם פשוט לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום עליו גם, ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות", צייץ בן-גביר בטוויטר.
24/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
למה? תראו, אידיאולוגית אני שייך יותר לציונות הדתית, שם כולם מחויבים יותר לארץ ישראל ולתורת ישראל. בליכוד רק חלק מחויבים לערכים אלו וזה מפריע לי. מי מחויב יותר לתיקון מערכת המשפט? בציונות הדתית יש את שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ. בליכוד יש את יריב לוין, שלמה קרעי, דוד אמסלם, אמיר אוחנה ועוד.
24/08/2022  |  ארז צדוק  |   יומני בלוגרים
בהגיעו לפוליטיקה מהעיתונות, אימץ יאיר לפיד את הסיסמה "איפה הכסף"?. זו הייתה הבחירה הנכונה. המחאה החברתית של 2011, שהפכה לנקודת מפנה בחיים הציבוריים, גרמה לו, כמו פוליטיקאים רבים אחרים, להבין שהשימוש ברטוריקה הפרועה הרגילה כמו "תהליך מדיני", "ביטחון", "איום אירני", "דומיננטיות דתית" לא מביא לתוצאות רצויות ולא הופך לכרטיס כניסה לכנסת. נושא המחירים הגבוהים, אי-השוויון והריבוד ההולך וגובר, דוחף הצידה את כל הנושאים האחרים. היום הם הופכים להיות עוד יותר רלוונטיים. "איפה הכסף"? שאלה רחוקה מלהיות רטורית היא עדיין המהותית ביותר לתושבי ישראל.
24/08/2022  |  אלכס טנצר  |   יומני בלוגרים
ניצחון לזהבה גלאון על ראשות מרצ במסגרת הבחירות המקדימות (יום ג', 23.8.22). היא גברה על יאיר גולן 60:40.
23/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בכפר המכבייה פורסמו (יום ג', 23.8.22) תוצאות המקדימות במפלגת הציונות הדתית, ומהן עולה כי ארבעת חברי הכנסת המכהנים נמצאים במקומות ריאליים:
23/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 336/61, אדולף אייכמן נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, שמעון אגרנט, משה זילברג, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 במאי 1962
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il