|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
אליעזר טולדנו, אביב כוכבי, יאיר לפיד ובני גנץ [צילום: אריאל חרמוני]

גנץ עשה שימוש בחיילים לתעמולה וישלם 10,000 שקל

שר הביטחון פרסם את תמונותיו עם חיילים וקציני צבא בעמודיו הפרטיים יו"ר ועדת הבחירות המרכזית הורה לו למחוק לאלתר את הפרסומים
24/08/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, קיבל את עתירת הליכוד ועו"ד שחר בן מאיר ונתן צו המורה לשר הביטחון, ח"כ בני גנץ (המחנה הממלכתי), להסיר לאלתר כל תמונה שלו עם חיילי צה"ל מדפיו הפרטיים בכל סוג של מדיה.

השר גנץ, מפלגת חוסן לישראל ומפלגת תקווה חדשה ואחדות לישראל חויבו בהוצאות בסך 10,000 שקל סך הכל.

מפלגת הליכוד עתרה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, להורות לראש הממשלה יאיר לפיד, למפלגת יש עתיד, לשר גנץ, ולמפלגת חוסן לישראל לחדול מלהשתמש בנכסי המדינה ובכלל זה בעובדיו או במתקני צה"ל לצורך פרסום תעמולת בחירות עבור מפלגת יש עתיד ומפלגת חוסן לישראל. כמו-כן, ביקשו העותרים להורות לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגתו יש עתיד, לשר הביטחון בני גנץ ולמפלגתו חוסן לישראל לחדול להשתמש בחשבונות הרשמיים של משרדי הממשלה ברשתות החברתיות, ולפרסם בהם תעמולת בחירות של יש עתיד וחוסן לישראל, ולהורות להם להסיר מהחשבונות הרשמיים של משרדי הממשלה ברשתות החברתיות את התמונות המתעדות אותם מצולמים עם קציני צה"ל במתקן צבאי בעת מבצע עלות השחר. כמו-כן, ביקשו העותרים להסיר מחשבונותיהם הפרטיים של לפיד וגנץ את התמונות, ולהסירן גם מכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות שבהן פורסמו.


עו"ד שחר בן מאיר עתר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נגד גנץ, מפלגת כחול לבן, ומפלגת תקווה חדשה ואחדות לישראל, למתן צו המורה לגנץ למחוק מכל מדיה דיגיטלית המנוהלת תחת שמו (ולא תחת שם משרתו) ובמיוחד מחשבון הטוויטר שלו, כל תמונה שלו עם חיילים בצה"ל, או תמונות של חיילים בצה"ל כשלעצמם.

בהחלטתו, ציין השופט עמית: "לאחר שעיינתי בעתירות ובתגובות להן, הגעתי למסקנה כי דין העתירות להידחות בכל הנוגע לפרסום בחשבונות הרשמיים, שכן אלו נכנסים בגדר החריגים המאפשרים פרסום גם בהתאם לקריטריונים שהותוו בהחלטותיו של כב' המשנה לנשיאה חנן מלצר".

עם זאת הוסיף: "חשבונותיהם הפרטיים של המשיבים מזוהים עמם או עם מפלגותיהם באופן אישי, והפרסומים בחשבונות אלה, לא נועדו להעברת מסרים חדשותיים ורשמיים אלא גם מסרים פוליטיים. אומנם במקרה דנן, תוכן הפרסומים הוא בעל אופי אינפורמטיבי - חדשותי בנסיבות של מבצע צבאי, אך כאמור, גם במקרים גבוליים יש לדון בחומרה. משהופיעו הפרסומים בחשבונות הרשמיים, ואף הופצו לגופי התקשורת השונים, באה התכלית האינפורמטיבית וההרתעתית על סיפוקה. לא כך לגבי הפרסום הנוסף בחשבונות המפלגתיים והפרטיים של המשיבים, שאינו נופל בגדר החריגים המצומצם, המצדיקים פרסומים אלו בחשבונות הפרטיים של המשיבים.

"סוף דבר, ביחס לפרסומים במשרדים הרשמיים של משרד רה"מ ומשרד הביטחון, העתירות נדחות. כך גם ביחס לפרסומים של משיב 1 [לפיד] אשר הסיר ביוזמתו מחשבונותיו הפרטיים אשר לגביהן התייתר הדיון. העתירה מתקבלת ביחס לפרסומים של משיב 2 [גנץ]. ניתן בזאת צו המורה למשיב 2, להסיר מיד את הפרסומים מדפיו הפרטיים בכל סוג של מדיה".

כן חייב השופט יצחק עמית, את שר הביטחון בני גנץ ומפלגת חוסן לישראל ומפלגת "תקווה חדשה אחדות לישראל" בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל סך הכל.

מארגון תורת לחימה נמסר: "טוב שוועדת הבחירות בלמה את השימוש של לפיד, גנץ ואיזנקוט בחיילי צה"ל. זאת בושה שרמטכ"לים לשעבר מכניסים פוליטיקה לצה"ל. זאת בושה שדובר צה"ל רן כוכב משתף פעולה עם מסע היח"צ הזה. זאת בושה שהיועצת המשפטית לממשלה לא עצרה זאת. אנו מציעים ללפיד, גנץ ואיזנקוט: תצטלמו עם אבו מאזן לקמפיין שלכם, כדי שהציבור יידע מי מסייע לכם ואת מי אתם רואים כשותף אמיתי, על גבם של חיילי צה"ל ועל גבו של עם ישראל".
תב"כ 9-7/25 הליכוד, עו"ד שחר בן מאיר נ' יאיר לפיד, בני גנץ ואח' / החלטה
עתירות לצו מניעה לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט–1959 בעניין פרסומים של תמונות שבהן מופיעים ראש ממשלה ושר ביטחון לצד חיילים וקצינים בצה״ל בעת המערכה הצבאית במבצע עלות השחר (10 עמ').

תאריך:  24/08/2022   |   עודכן:  24/08/2022
עידן יוסף
+שלושה רבעים מהערבים לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון
08:55 25/08/22  |  עידן יוסף
פרשן חדשות 12 מוחמד מג׳אדלה ברדיו 103: ״סקר שנערך לפני כשבועיים מציג ש-75% מהחברה הערבית כבר לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון״.
+דוד לניאדו ערער לעליון בדרישה לבחירות חוזרות על מחוז ת"א
22:36 24/08/22  |  עידן יוסף
דוד לניאדו שמועמדותו נפסלה בלחץ נתניהו ובשל עברו הפלילי ערער היום (ד') בית המשפט העליון בדרישה לערוך בחירות חוזרות על משבצת מחוז ת״א בבחירות המקדימות של הליכוד (וואלה).
+מבוכה: סקרי בחירות סותרים בארבעת הערוצים
22:33 24/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבחירות המקדימות בציונות הדתית ובמרצ, כמו גם ההתפלגות של איתמר בן-גביר, מטלטלים את הסוקרים וגורמים לאי-בהירות בתנודת דעת הקהל בכל הקשור למפלגות הימין  ▪  גוש נתניהו נע בין 58 ל-61
פער משמעותי בין הסוקרים [צילום: ערוץ 12]
+הנהגת אש״ף ותנועת פתח בירכו את גלאון: "ריגשת אותנו"
20:00 24/08/22  |  עידן יוסף
הנהגת אש״ף ותנועת פתח שלחה מכתב לזהבה גלאון על בחירתה ליושבת-ראש מרצ: ״ריגשת את כולנו בנאום הניצחון שלך״. הם איחלו לה להקים את המפלגה מחדש ובירכו על דבריה בעד סיום הכיבוש ושוויון בין יהודים לערבים.
+הליכוד ליועמ״ש: לחקור את התערבות הרש"פ בבחירות
18:44 24/08/22  |  עידן יוסף
הליכוד פנה ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה מקיפה נגד ההתערבות של הרשות הפלשתינית בבחירות בישראל. בפניית הליכוד, שהוגשה על-ידי נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, עו״ד אילן בומבך, נכתב:

״בסוף השבוע נחשפה בתקשורת פרשה חמורה, במסגרתה ראשי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו-שחאדה (להלן: "ראשי הרשימה המשותפת"), נפגשו בחשאי עם ראש המודיעין ברשות הפלשתינית, במטרה להשפיע, באופן פסול, על תוצאות הבחירות בישראל. לפי דיווחים אלה, במהלך השבוע הקודם נפגש מאג'ד פרג', מקורבו של ראש הרשות הפלשתינית ומי שמכהן כראש המודיעין ברשות, עם ראשי הרשימה המשותפת, פעמיים, ברמאללה, באופן חשאי, כדי לפעול בדרכים שונות שימנעו מתנועת הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, לגבש קואליציה לאומית שתזכה לאמון רוב חברי הכנסת״.

בליכוד טוענים כי ״מדינה ריבונית אינה יכולה להרשות לעצמה התערבות חיצונית של ישות זרה ועוינת בהליך הבחירות  לכנסת. אם הרשות הפלשתינית תצליח במזימתה להשפיע על תוצאות הבחירות ולהקים ממשלה שתיתמך על-ידי רע"ם והרשימה המשותפת, המציאות הישראלית תשתנה ללא הכר. אולם כאן עניין לנו בהתערבות זרה בנסיבות חמורות ומסוכנות. ראשי הרשימה המשותפת שוחחו עם ראש המודיעין ברשות, גורם חיצוני שהוא זר ועוין, על עיצוב אופן ההצבעה של הציבור הערבי-ישראלי בבחירות לכנסת ישראל, כדי להשפיע על הרכבה והרכב הממשלה שתוקם בישראל. אם תכנן של שיחות אלה ומהלכים שנדונו בהם אינם בגדר הפרעה חמורה למהלך הסדיר של הבחירות בישראל - אין לדעת הפרעה חמורה מהי״.
+"פייק-ניוז" ודעות קדומות
11:26 24/08/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
מבחינה דמוקרטית, ה"ליכוד" הוא המערכת המפלגתית הגדולה, הנכונה והטובה ביותר בישראל והעומד בראשה לא קנה את מקומו בכסף או בזכות אבות. כל עוד זה המצב, אין לי שום טענה כלפי חברי ה"ליכוד" על שהם נוהים אחריו, מגבים אותו ומעוניינים שימשיך להנהיגם מול כוונות יריביהם לבצע מהפך פוליטי באמצעות קנוניות משפטיות או מניפולציות מכל סוג אחר
נתניהו במטה הליכוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גנץ עשה שימוש בחיילים לתעמולה וישלם 10,000 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
נחמה דואק1 כותבת: "הליכוד הפך למפלגה של סגידה למנהיג. אם יש ביקורת היא מוזכרת בשקט ובחדרי-חדרים ומי שמעז לחרוג מדף המסרים, חוטף חזק ונדחק בפריימריז. הליכוד הפך לקול אדוניו והרחק מאוד מהליכוד של פעם." התאור והמסקנה של הכותבת שגויים מיסודם. למקרא משפט הפתיחה של הדברים נוצר רושם שזהו ציטוט מדויק של "דף מסרים" של אחת ממפלגות המרכז או השמאל, שכן הוא מאפיין את המשנה הפוליטית שלהן וככזה רחוק מהמציאות מרחק רב.
24/08/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
יו"ר עוצמה יהודית הודיע כי הוא מסכים לריצה משותפת למען גוש הימין, חתם על הסכם ריצה משותפת וקרא מח"כ בצלאל סמוטריץ' לחתום עוד היום על ההסכם. "אין צורך בעוד מו"מ עקר. חתמתי הבוקר על הסכם פשוט לריצה שוויונית. בצלאל, אני קורא לך לחתום עליו גם, ונוכל לחגוג עוד הערב את האחדות", צייץ בן-גביר בטוויטר.
24/08/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
למה? תראו, אידיאולוגית אני שייך יותר לציונות הדתית, שם כולם מחויבים יותר לארץ ישראל ולתורת ישראל. בליכוד רק חלק מחויבים לערכים אלו וזה מפריע לי. מי מחויב יותר לתיקון מערכת המשפט? בציונות הדתית יש את שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ. בליכוד יש את יריב לוין, שלמה קרעי, דוד אמסלם, אמיר אוחנה ועוד.
24/08/2022  |  ארז צדוק  |   יומני בלוגרים
בהגיעו לפוליטיקה מהעיתונות, אימץ יאיר לפיד את הסיסמה "איפה הכסף"?. זו הייתה הבחירה הנכונה. המחאה החברתית של 2011, שהפכה לנקודת מפנה בחיים הציבוריים, גרמה לו, כמו פוליטיקאים רבים אחרים, להבין שהשימוש ברטוריקה הפרועה הרגילה כמו "תהליך מדיני", "ביטחון", "איום אירני", "דומיננטיות דתית" לא מביא לתוצאות רצויות ולא הופך לכרטיס כניסה לכנסת. נושא המחירים הגבוהים, אי-השוויון והריבוד ההולך וגובר, דוחף הצידה את כל הנושאים האחרים. היום הם הופכים להיות עוד יותר רלוונטיים. "איפה הכסף"? שאלה רחוקה מלהיות רטורית היא עדיין המהותית ביותר לתושבי ישראל.
24/08/2022  |  אלכס טנצר  |   יומני בלוגרים
ניצחון לזהבה גלאון על ראשות מרצ במסגרת הבחירות המקדימות (יום ג', 23.8.22). היא גברה על יאיר גולן 60:40.
23/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il