|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
בן-גביר. רעיון ולא אדם [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

איפה ואיפה

מה אני רוצה בסך-הכל מהשמאל? הם נלחמים עבור מה שהם מאמינים בו התשובה פשוטה: הם אחזו את עינינו בטענת שווא שהם שוחרים לשלום, בעוד שמה שהם באמת רוצים הוא השמדתה המוחלטת של מדינת ישראל והעם היהודי
27/11/2022  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

ההגדרה הלא מחייבת של אנטישמיות עיקרה בהתמקדות לא מידתית ביהודים. כשמבדילים את היהודים או את ישראל לפי קני מידה שונים מכל השאר, הדבר מקורו באנטישמיות.

בעבר כיבדתי את השמאל. היה נדמה לי שחבריו באמת נלחמים עבור דברים שחשובים עבורם אך שהתועלת היא לכלל. כך לדוגמה, הייתי משוכנע שאותם פעילי שמאל עד שמאל קיצוני עד מאוד יתייצבו לצדי אם היה השב"כ זורק אותי לתא מעצר ושם מענה אותי, כפי שהם טוענים שהשב"כ עושה לטרוריסטים ערבים.

עם השנים והעשורים התבגרתי, והנסיון הביא איתו הבנה שאין כך פני הדברים - לא אצל השמאל, לא אצל המרכז וגם לא אצל הימין. אותם יהודים אמריקנים הנלחמים עבור "שלום עכשיו" ומוכנים להקריב את מדינת ישראל על מזבח אמונתם (הכל למען האחר, עד שאנחנו לא נשאר), כל כך עיוורים משנאה ודבקות במטרה (שאינה שלום כי אם השמדה עצמית), שהם לא יסטו מדרכם לא ימינה ולא שמאלה; עד הסוף המיוחל.

נשות הכותל אינן באמת מעונינות בתפילה לקב"ה. המסיידת והעומדת בראש הארגון הסבירה שהיא "דוקטור לטחורים", ונראה שהיא נהנת עד מאוד לנבור שם, במקום מוצא הפסולת מהגוף. אם לא הכותל, היא מוצאת עניינים נוספים להטיח במדינת ישראל, והקהל שלה - יהודים אמריקנים עשירים - ממשיך להריע "המשיכי בדרכך החלוצה, הרעי למדינת ישראל, אלצי אותה להכפף לתכתיבים שלנו"! אני די משוכנע שאותו אלוהים אליו היא פונה בכזו התרסה אינו מעוניין בסוג הריפוי שהיא מציעה.

אפילו ארגון אמריקני בשם עמוד אתנו, הנלחם באנטישמיות המודרנית (המתחזה ל"ביקורת לגיטימית נגד מדינת ישראל") בעיקר באוניברסיטאות, משתמש באותן שיטות בדיוק (של הפחדה והשתקה וכיו"ב) כשנדמה לו שהתדמית שלו יכולה להסדק. עבור העומדים בראש הארגון, הדבר החשוב ביותר הוא שביעות רצונם של התורמים הגדולים, וכל מה שמסכן זאת יקטל מיידית.

אגב, ריצוי הקונה (במקרה זה התורמים הגדולים) אינו דבר חדש, וארגון בשם "הפרויקט - ישראל" או "טיפ" בראשי תבות, חדל מלהתקיים בשל אי-שביעות רצון התורמים הגדולים. ואני לתומי חשבתי שהם תרמו לארגון לחזק את חזית ההסברה של מדינת ישראל, לקחת עיתונאים לטיסות מעל שמי ישראל ולנסות להציג את העובדות והאמת לאשורה.

התאכזתי מאוד מהלך השנים כשהתברר לי שלמרות כל המאמצים לגשר בין ימין לבין שמאל, שכן עם אחד אנחנו וגורלנו היה ויהיה אחד (ויצהירו על כך כל מי שהגיע למחנות הריכוז וההשמדה), התהום דומה ממש לגרנד קניון - הן מבחינת העומק והן מבחינת הרוחב שלו - ולא ניתן לגשר ולאחד כנבואת הנביא יחזקאל. גם הנסיון שלי לשכנע את עצמי שאפילו עבור הפרט, אם אני הייתי זה שיצא להפגין ואסרו אותו, השמאל לא ינקוף אצבע, וכל הסיסמאות שהם מפריחים לאויר תוכחנה כריקות מתוכן.

מה אני רוצה בסך-הכל מהשמאל? הם נלחמים עבור מה שהם מאמינים בו. התשובה פשוטה: הם אחזו את עינינו בטענת שווא שהם שוחרים לשלום, בעוד שמה שהם באמת רוצים הוא השמדתה המוחלטת של מדינת ישראל והעם היהודי. הם כל כך מצליחים באותה אחיזת עינים, שהם הרגילו אותנו לרעיון, שהפך לנורמה. הם הגורמים ה"מתונים", בעוד אנחנו ה"קיצוניים", הם "שוחרי שלום", בעוד אנחנו "טרוריסטים מבית, ששים אלי קרב".

"אכהה מוחו ושכח שאיתו הצדק"

כולנו כאחד נפלנו בפח של השטן, ועכשיו אין דרך חזרה. אולי אשמים בכך הסכמי אוסלו. אולי הפחד שלנו מפני שינוי, כי אנחנו חושבים שהבלתי ידוע מסוכן יותר מהקיים. התרגלנו למצב הקיים, כאילו אנחנו חיים ברפש, וכבר אין אנחנו מבחינים בריח הניחוח (קרי בסרחון), באובדן השליטה, בהדרדרות המצב ובזוהמה שסובבת אותנו. התרגלנו וטוב לנו.

לפני שש שנים קם שליט חדש בארה"ב שארה"ב לא ידעה כמוהו לפני כן או מאז. הוא השתמש בשכל הישר והביא איתו התנהגות פקרטית (שימושית, אפקטיבית) מעולם העסקים. שמו היה דונלד טראמפ. כל הנשיאים לפניו הבטיחו להעביר את שגרירות ארה"ב מחוף הים התיכון לירושלים בירת ישראל, אך איש לא עשה זאת. כולם כאחד נמנעו מהמעבר בגלל הפחד שאחז בהם "אבל מה יאמרו הפלשתינים והערבים". לפי אנשי המקצוע במחלקת המדינה, העולם המוסלמי כולו היה מתמרד אם זה היה קורה. מיליונים היו מתים. מלחמת עולם הייתה פורצת. הכל בגלל אותו רעיון נלוז, נבזי, בלתי הגיוני ובלתי אפשרי בעליל של העברת השגרירות לירושלים, בה ממוקמים כל סמלי השלטון הישראלי. בא אותו נשיא והוכיח שלא כך הוא.

אותם אנשי מקצוע מעולים ממחלקת המדינה, ואיתם כל האליטה הפוליטית של המפלגה הדמוקרטית, יודעים בדיוק איך יושג שלום בין ישראל לבין הפלשתינים. הגישה שלהם שוות ערך לנתינת אקמול לחולת סרטן, שהסרטן התפשט לראותיה, לכבדה ולמוחה. ישראל חייבת לוותר על ירושלים, להסכים לדרישת השיבה, להפרד מהגדה המערבית, לחדול להתקיים, ואז יהיה שלום ולעולם כולו יהיה טוב. אותו מזכיר המדינה ג׳ון קרי עדיין נמצא בין היועצים הבכירים ונושאי המשרות הבכירות ביותר בממשל ביידן. הוא, הנשיא וכל אנשי מחלקת המדינה יודעים שרק דרכם היא זו שתביא לשלום. דרך כושלת משך עשרות שנים, אבל הם משוכנעים. הגיע אותו נשיא בשם דונלד ג׳יי טראמפ, והוכיח שאפשר להגיע להסכמי נורמליזציה עם מדינות מוסלמיות. שחר חדש עלה ולעולם כולו טוב יותר.

ועתה היו בחירות בישראל, ובקואליציה המסתמנת כלול השטן הקטן בשם "בן-גביר". העולם רועד. השמאל בארץ מתריע מפניו. ממשל ביידן הודיע שהוא לא יוכל להיות בקשר עם מדינת ישראל אם בן-גביר יהיה שר. העולם כולו רותח.

היכן השמאל והשמאל המנותק והקיצוני? היכן המרכז? היה בסדר לכלול ערבים בממשלה הנוכחית, למרות שהם מסרבים לשיר את ההמנון, להשבע אמונים, לשרת את ישראל או אפילו לעמוד לצידה? היה בסדר לתמוך בהם כשהם קראו מבימת הכנסת נגד המדינה ויצאו לחו"ל להוציא דיבתה? אני לא בטוח על מה הגנתם - חופש הדיבור או זכויות שוות לערבים (להם מותר לפגוע במדינה, וזה בסדר אצלכם). לדעתכם בסדר לחברי כנסת להבריח טלפונים לאסירים שהם טרוריסטים? בסדר לפי שיטתכם לאותם חברי כנסת להעליל על מדינת ישראל וצה"ל? לעודד מרצחים ומפגעים? הכל היה בסדר.

אז איך זה שאתם לא מוכנים להגן על זכותו של ישראלי אוהב ישראל שנבחר כדת וכדין על-ידי הרבה יותר אנשים ממה שהצביעו עבורכם לשרת בכנסת ובממשלה? רק אם האדם שונא ישראל אז תחרפו נפשותיכם להגן עליה או עליו? אבל כשהמדובר ביהודי, הוא "דתי" או "מתנחל" או "מושחת" או "כובש", "קיצוני" או "קיצוני ימני"? מה הכי מפריע לכם: שהוא עם כיפה? שהוא לא מתנצל על היותו יהודי או על עצם כך שהוא קיים? שאין בו התסביך היהודי הגלותי של "אם רק נוריד את הראש, תעבור הסערה מעלינו ולא יפגעו בנו"? או שהוא לא מוכן לקחת חלק מהמאפיין העיקרי של יהודי גרמניה לפני מאה שנים ושל יהודי ארה"ב בימינו: "באמת היהודים (או ישראל) אשמים בכל, אתם צודקים". תסביכים הדורשים עזרה פסיכיאטרית דחופה ובהולה.

פעם כשהייתי צעיר ונאיבי, מלא אופטימיות ותקווה, חשבתי שהשמאל והשמאל הקיצוני פועל באופן שווה, מפעיל אותם קני מידה, יפעל למען החלש או המיעוט בין אם הוא מצד זה או מצד אחר, כי הצד לא משנה לעיקר. אך כבר מזמן התפכחתי מאשליה זו והבנתי שלא כך היא המציאות.

לכן איני מצפה שתכירו בזכותו של בן-גביר לשרת בכנסת ובממשלה. ובכך אינכם שונים מכל האנטישמים שבחיים לא יכירו בזכותנו להתקיים - מדינה אחת לכל היהודים בעולם. כל אותם שונאים שתמיד ימצאו משהו רע ונורא בעצם קיום צבא ההגנה לישראל. ודאי שנורא שיש את צה"ל, כי ברגע שלא יהיה צבא חזק ואיתן, תחדל המדינה להתקיים, ולכן אתם תוקפים את צה"ל וכל המשרתים בו.

בן-גביר עבורי הוא רעיון יותר מאשר אדם. אותו רעיון האומר "יש לנו זכות קיום, ואנחנו נגן עליה". אותו רעיון המקדם הגיון בריא ושכל ישר וגוף בריא. בן-גביר עבורי הוא עצם קיום המדינה והצבא. למרות כל הכותרות והמדבקות וכינויי הגנאי וההתנגדות, הוא ימשיך בדרכו, שהיא דרך הישר. הדבר מאוד לא מוצא חן בעיני השמאל, והמרכז והשמאל הקיצוני, כי הוא מפריע לרעיונות שלהם, למציאות שטיפחו.

כמו שהשגרירות האמריקנית הועברה לירושלים הבירה, בדיוק כמו שארה"ב הכירה סוף כל סוף בירושלים כבירת ישראל וכמו שישראל ומדינות מוסלמיות יכולות לחיות בשלום ובשיתוף פעולה פורה, כך גם יכול ישראלי יהודי לשרת בכנסת ובממשלה בלי שיכתיבו לנו את גבולות גן המשחקים והוראות המשחק בו. בן-גביר, בדומה לנשיא טראמפ יביא לנו מדיניות בונה ומועילה, אבל השנאה כלפיו תרקיע שחקים. דבר לא יעזור, הוא ימשיך ויוכיח במעשיו עד כמה דרכו היא הנכונה. גם כשבנקודה כלשהו יפטרו ממנו, נווכח שבן-גביר הוא לא אדם בשר ודם כי אם רעיון, בדיוק כמו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

ולכל המפקפקים, הנכם מוזמנים לקרוא מאמרים קודמים בטור זה לראות כמה טוב בארה"ב אחרי שנפטרו הדמוקרטים מהנשיא טראמפ. אין אינפלציה. הגבולות בטוחים. אין פשיעה בערים הגדולות. מחירי הדלק ומחירי השכירות יורדים. בכל אשמים טראמפ ופוטין (ובסוף היום גם היהודים, כי הם שולטים בכל). טוב. פשוט טוב. ומי שלא מאמין, שיעצום עיניו חזק ויחזור אחרי מה שהדמוקרטים אומרים.

אסון לא נפל על מדינת ישראל, נהפוך הוא - בחירות חופשיות והתוצאות מדברות עבור עצמן. עתה זה הזמן לכל המלמדים למיניהם להתייצב מאחורי מרכולתם ולהגן על בן-גביר ועל הממשלה שבדרך.

תאריך:  27/11/2022   |   עודכן:  27/11/2022
ארי בוסל
+בשעה זו: נתניהו נפגש עם סמוטריץ' אחרי נתק
21:02 27/11/22  |  עידן יוסף
בשעה זו נפגשים יו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' אחרי נתק ארוך. אם הפגישה ביניהם תצליח, בליכוד מעוניינים בתוך 24 שעות לסיים את החתימה על כל ההסכמים הקואליציוניים.
+נחתם הסכם בין הליכוד לנעם: תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית
20:22 27/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אבי מעוז יעמוד בראש הרשות וישמש סגן שר במשרד ראש הממשלה  ▪  מעוז יהיה אחראי גם על ארגון נתיב האחראי על העלייה ממדינות חבר העמים ועל יחידות במשרד החינוך, אך לא יוכל לחוקק חוקים
נתניהו ומעוז
+סמוטריץ': המטרה - רפורמת אזרחות שווה ביו"ש
16:55 27/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת הציונות הדתית הסביר שהוא דורש להעביר את סמכויות המינהל האזרחי ממשרד הביטחון כדי לתקן את המציאות שבה חצי מיליון ישראלים חיים תחת ממשל צבאי
סמוטריץ'. ממשלת ימין - בימים הקרובים [צילום: יוסי זליגר. ועידת החינוך הלאומית- מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון]
+"הממשלה הנכנסת מנסה לדרוס את הציבור שומר החוק"
14:48 27/11/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמר את הדברים אמר בהתכנסות של סיעת יש עתיד ליום היערכות למאבק בנושא הפסיקה  ▪  הוסיף: " הכנס הזה היום ייתן לנו כלים מקצועיים למאבק, אבל הנשק הגדול הוא מה שאנחנו מאמינים בו"
לפיד. "לא נשתוק" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ מרגי על מינוי דרעי: מצפה שהמשפטנים ייתחשבו ברצון הבוחר
13:49 27/11/22  |  מירב ארד
ח"כ יעקב מרגי מש"ס על המו"מ הקואליציוני: שמנו את האגו בצד, זו דרכו של מו"מ. קואליציה שרוצה לעשות שינויים צריכה לברר את הסוגיות, כדי שהבעיות לא יתעוררו תוך כדי הליכה. על מינוי דרעי לשר אמר בראיון לכאן רשת ב': מצפה שהמשפטנים ייתחשבו ברצון הבוחר, אלו עבירות שנסגרות במשרדי פקיד השומה
+לב גדול ומוח קטן
12:38 27/11/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
בתרגיל משותף שביצעה השבוע 'ברית האחים' נתניהו-דרעי, הושגו ארבעה יעדים, שניים נגד סמוטריץ' ושניים לטובת דרעי: סמוטריץ' ירד מעץ הביטחון; ונכנס למשרד כפוי טובה שמעולם לא תיגמל את מחזיקו; ואילו דרעי יקודם תמורת 'הוויתור' על האוצר; וגם יזכה בבונוס על שירותיו הטובים בדמות תיק הדתות הנחשק
סמוטריץ'. אין חדש במערב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תיקים אין חפץ בהם
11:11 27/11/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הפוליטיקאים לא ביקשו את משרדי החינוך והרווחה, וכשיקבלו אותם, כי מישהו בכל זאת צריך לקבל אותם, יקבלו אותם בעל כורחם, בפנים מכורכמות, בתחושת אכזבה, נטולי התלהבות, נטולי תשוקה, נטולי כמיהה להניע תהליכים למען הציבור
חינוך - לא מספיק זוהר [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+הליכוד יאיץ המו"מ הקואליציוני
09:03 27/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת הליכוד צפויה לחתום כבר בתחילת השבוע על הסכמים קואליציוניים עם המפלגות החרדיות  ▪  השר המיועד בן-גביר: כשר לביטחון לאומי אעשה הכל כדי למנוע מדיניות גזענית בהר-הבית
סמוטריץ', נתניהו ודרעי. האם השבוע תהיה ממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+יום השישי האחרון בלי בן-גביר
08:44 27/11/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
לאן נעלם רוב הציבור השפוי, חסיד דרך הביניים, שלא נטה לקיצוניות, למה נגררנו בעשרות השנים האחרונות לקיצוניות של אוסלו ובן-גביר? האם למדנו משכנינו שחיסלו את מדינותיהם בסוריה, לבנון, עירק, אירן, לוב, אלג'יריה?
בן-גביר. כמה קורבנות... [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איפה ואיפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ. עמיר
28/11/22 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
אחרי שבשבוע שעבר חתמה מפלגת הליכוד על הסכם קואליציוני ראשון, עם סיעת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר, מתכוונת מפלגתו של בנימין נתניהו להאיץ השבוע את המשא-ומתן הקואליציוני עם שאר סיעות גוש הימין. זאת, במטרה לחתום כבר בתחילת השבוע על הסכמים עם מפלגות ש"ס ויהדות התורה החרדיות.
27/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ביום שישי האחרון קיטרנו בפעם האחרונה על המצב, כשאחדים מייחלים לבואו של רמבו בן-גביר שיחסל בצהרי היום את כל הפושעים, ואחרים מביטים בדאגה תהומית אל הימים האפלים שצפויים לנו עם בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר, בצלאל סמוטריץ' ודוד אמסלם, אריה דרעי ויצחק גולדקנופף. ריכוז כזה של קיצוניים עוד לא היה אף פעם בישראל והם לא יתמתנו.
27/11/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 לא הפתיעו את הפלשתינים. כעוקבים תדיר אחר ההתרחשויות בישראל, הם זיהו את השינוי המתחולל זה למעלה מעשור ביחסה של החברה הישראלית לסוגיה הפלשתינית ואת ההתגברות הנמשכת בכוחן של מפלגות המתנגדות להסדר המדיני.
עוד בטרם נחתמו ההסכמים, הולכת ומתגבשת רשימת התפקידים בממשלה ובכנסת שיקבלו חברי הכנסת של המפלגות החרדיות.
25/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בג"ץ יצטרך להתמודד עם צעדים בלתי חוקתיים בעליל המעמידים בסכנה את עצם המשטר הדמוקרטי - ולא בטוח שהמאבק יסתיים שם
25/11/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il