|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

פורד תאכיל את מתחרותיה בצפרדעים?

פורד משיקה את דגם הפורד קונקט; מבחן רכב השוואתי מרובע: פורד קונקט, פיאט דובלו, סיטרואן ברלנגו (בשתי גירסאות)
05/05/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  פורד
  סיטרואן
  רנו
   רשימות קודמות
  שנת שיא בהרוגים בארה"ב; הגורמים: אלכוהול, גי'פים ואי חגירה
  הכל אודות תערוכת "רכב ויותר"
  מישנתו של השר ליברמן
  לתפוס אמריקה בקדילאק
  לא נוסעים בשבת

"פלח שוק הטנדרונים נשלט על-ידי אוכלי צפרדעים", אומר הבוקר מנכ"ל דלק מוטורס, גיל אגמון, בהשיקו את מכונית הפורד החדשה מדגם קונקט. כוונתו להזכיר, כי הסגמנט המסחרי - קל נתון רובו ככולו בידי שתי סוכנויות הרכב הישראליות, המייבאות מכוניותיהן מצרפת: לובינסקי (פיז'ו וסיטרואן) וקרסו (רנו).

בצעד חריג בארץ ונפוץ בחו"ל, נערכה נסיעת ההשקה כמבחן השוואתי, בו השתתפו כל השחקנים הראשיים בכבישי הארץ. לצרפתיות נוסף גם נציג איטלקי בודד - פיאט מדגם דובלו, עליו אומרים בדלק מוטורס כי הוא "מנסה להפריע למשחק". המשחק הוא בעיקר על ליבם של ציי הליסינג, המחזיקים בכ-80% משוק הטנדרונים.


"מאיפה בכלל הופיע השם הזה - 'טנדרון', שהינו חייה מוטרית בלתי מוכרת בעולם?" שואלים המחדירים, והתשובה נעוצה הרחק בראשית העשור שעבר, עת צה"ל החליט לגייס לשרותיו רכב דו-שימושי ספק יחידתי ספק ת"ש. המתייצבים למכרז הצבאי דאז היו ממש אותן סוכנויות המתחרות של היום: סיטרואן עם ה - C-15 מבוססת הויזה הנושנה שלה, רנו עם האקספרס ופיאט עם הפיורינו.

לובינסקי המציאה אז לטובת הטרמפיסטים את דלת הצד - אותה פרצה לראשונה במוסכה שבבני ברק, ומהנדסי רנו חיקו את ההמצאה הישראלית בקו הייצור העולמי. זו תרומה משמעותית שהעלה העם בציון לכביש העולמי.

פורד הביאה למען כוחות הבטחון עולה חדשה בשם קורייר אשר מעולם לא נקלטה בארץ, ועתה בבעלות מחודשת על סוכנות ייבוא מתחדשת, היא מפגינה את מלוא עוצמתה. הדור ההנדסי הקודם בנה מסחריות על בסיס מכוניות פרטיות ומיני-ואן על בסיס שלדות מסחריות, ועתה נוצר הקונקט בהפוך על הפוך כמכונית מסחרית ליעודים כפולים, על שלדה מסחרית למהדרין, מה גם בעלת תכונות מודגשות של "ניהוג דינמי".

כל המתייצבות לנסיעת ההכרות השוואתית הינן אירופאיות: על האמריקנים שוק המסחריות החסכוניות פשוט קטן מידי, והיפנים מצידם לוקים בחסרון מנועי דיזל קטנים. הדבר מוכיח את ההגיון שהתאמת התקינה הישראלי לזו האירופית, מה גם שחסרון תיבת הילוכים אוטומטית הינו בעוכרי כל המתמודדות.

שנת הדגם 2004 כבר חצתה את הסף, אבל יש ייבואני רכב התקועים עדיין עם מלאי בלתי מכור: "אני לא מבין את הייבואנים אשר לא קראו את הכתובת על הקיר", אומר אגמון, "איך צברו מלאים כה גדולים? איך העזו לייבא כמויות העולות על כושר המכירה שלהם?"

הקונקט של פורד מציעה 'יותר ברזל' ממתחרותיה, תרתי משמע: היא גדולה וארוכה יותר, ויקרה יותר בייצור. הפורד מדגם טורניאו קונקט, יגיע ארצה ממפעל הייצור בטורקיה, ויימכר כאן תמורת 114,000 שקלים בגירסתו הקצרה והנמוכה. (מאוחר יותר יגיעו חלק מהגירסאות האחרות הרבות). מחיר זה דומה למחירי הברלינגו של סיטרואן והקנגו של רנו, אך הוא מצויד במנוע חזק יותר.

מנוע טורבו - דיזל של הקונקט מפתח 90 כוחות סוס, לעומת מנוע דיזל אטמוספרי (נטול טורבו) המפתח 65 כוחות סוס לקנגו, ו-69 כוחות סוס לברלינגו.

לשתי הצרפתיות גם מנוע טורבו - דיזל בעלי 90 כ"ס (ברלנגו), 80 כ"ס (קנגו), ולדובלו של פיאט מציע 101 כוחות סוס, אך מנועים אלה מעלים את מחיר הצרפתיות לסביבות 122,000 שקלים, ואת הדובלו האיטלקית ל-115,000 שקלים.

"למתחרים שתי אפשרויות - או להוריד מחירים או להעלות הספקי המנוע, אומרים השחקנים החדשים, אשר מנבאים כי המחירים לא ירדו. בנסיעה בעלייה המפותלת לרמת הגולן, חולפת הקונקט ללא כל קושי על-פני מתחרותיה. היא עושה זאת מהר, חזק ואלגנטי, שכן מערכת ההיגוי של חדה ומדוייקת מאוד.

כל ה"טנדרונים" הנדונים מתחרים בקבוצה שתיים של קבוצות שווי הערך לצרכי זקיפת ההכנסה ואגרת הרישוי. "אם אתה לא בקבוצה 2 אתה לא קיים בסגמנט", אך יש לזכור כי הקונקט כבר מציעה את מחיר שנת הדגם 2004, בעוד שתי הצרפתיות והאיטלקיה מתייחסים לשנת הדגם הנוכחית - 2003.

בנוסף לגרסת ה"קומבי" הרגילה, מתוכנן לייבא גם גרסה בעלת בסיס גלגלים ארוך יותר, שתעלה 124,000 שקלים. לגירסה זו לא יהיו מתחרים מבחינת הגודל. כרגע לגרסה זו עם חמישה מקומות ישיבה, אך בדלק מתכננים להציגה עם שורת מושבים נוספת ו-8 מקומות ישיבה.

הגעת הקונקט במחיר ובעוצמות המנוע הנדונות, יצור ללא ספק שינויים מהותיים בשוק הטנדרונים. הוא יפגע במכירות המתחרים מצרפת, אשר לא יוותרו בקלות, שכן זה "לחם וחמאה" המכסים עבורם על בעיות בסגמנטים אחרים.

המתחרים אינם נכנעים ללא תנאי: בקרסו מתעתדים להביא מרנו גרסה מחודשת לקנגו, אשר תציג לראשונה בארץ גרסה אוטומטית ומעניינת מאד לפלח המסחריות הקטנות. השוק המקומי מעדיף אמנם דיזל באופן גורף, ותאוותו לתיבת הילוכים אוטומטית זהה.

"אני אוהב לנהוג בגיר ידני, ולמכרו גיר אוטומטי", אומר גיל אגמון, שבעיקר אוהב למכור... הופעת תיבת הילוכים אוטומטית בסגמנט הטנדרונים תשנה בו שוב את כללי המשחק בשוק, ומי שתביא ראשונה תשנה את כללי המשחק.

שכן יש לזכור כי מדובר ברכב עובדה, וככזה ההבדלים מהותיים. הקונקט גדול וכבד, ולכן המנוע החזק פשוט נדרש לשינועו. שני "פלטים" - משטחי עץ, שלמים ניכנסים בתא המיטען שלו, ונסיעת המבחן שנערכה בלא מטען, לא הפגינה עוצמות הקשות בריסון. כלומר אין הרבה עתודות כוח, אי אפשר לוותר בנושא.

בסיכום יום של נסיעה רצופה בתנאי מזג אוויר חם מאוד, ניתן לאמר, כי הנוחות בצרפתיות הינה עדיין ללא תחרות. בסיומו של יום עבודה זה מה שקובע, אף שבתחילת היום את הדרך מתווה המחיר.

אלא שבפיתולי הרמה הירוקה, בין פרות ועגלים טריים, בולט חסרון הכוח של הסיטרואן והרנו, מה עוד שכמות המטען הניתנת להעמסה עליהן, קטנה משמעותית.

אדם מול מכונה, מטען למול נוסעים. הטנדרונים משמשים לעיתים כחלופת שכר, תמריץ שאינו מחייב תשלום ישיר. בפני משפחת נהג הקונקט תיפרס פנורמת חלונות רחבה לעין שעור מבצרפתיות, וכאמרו טרם נאמרה המילה האחרונה - וטרם הגיעה הגירסה הארוכה והגבוהה. זו תשמש גם להסעה בשכר.

הארגונומטריה בקונקט היא של מכונית חדשה לחלוטין, כל הידע החדשני של מהנדסי החברה הושקע בה. ניכר כי המפתחים חזרו לפיתוח מכוניות ייעודיות, לא עוד מסחרית על בסיס מכונית פרטית, ובוודאי שלא מכונית פרטית על בסיס שלדה קשיחה.

1,000 יחידות ממנה כבר נמכרו בארץ לדברי הייבואן, ועתה נותר לראות כיצד תיקלט בשוק. אל חלון מכונית המבחן ניתזה אבן ממשאית חולפת, האם כך תתנפץ בועת השלווה בשוק הטנדרונים הישראלי?

תאריך:  05/05/2003   |   עודכן:  05/05/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל דומה לאותו צופה בתיאטרון, שיצא להפסקה לאחר המערכה השניה (שעסקה בעירק) ומצפה בסקרנות לראות את המשך ההצגה.
04/05/2003  |  דני רשף  |   מאמרים
חומת ברלין שהפרידה עד לפני כעשור בין מזרח למערב, לא היתה רק מחסום אבן בין שני עולמות. היא היתה חיץ שהפריד בין שתי תפיסות עולם, סמל למאבק בין הדמוקרטיה והחירות במיטבם, לבין הדיקטטורה הטוטאליטארית ודיכוי הפרט במירעם.
03/05/2003  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שטראוס יוצאת בקמפיין חדש למוצר הוותיק, מילקי.
03/05/2003  |  דליה זליקוביץ  |   מאמרים
ניתן ללמוד הרבה מאופן הדיווח של רשתות זרות על יחסן לסכסוך הישראלי פלשתיני. לעיתים, מילה אחת יכולה לשנות את משמעות הסיפור כולו בעיני הקורא הזר, שאינו מתמצא בסיפור.
03/05/2003  |  גיל איל  |   מאמרים
"ארץ שיושביה היא אוכלת... לפעמים גם היא עצמה גוזלת את כבשת הרש ". שיר ארץ / נתן יונתן
02/05/2003  |  אתי סיריוס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il