|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

הילולת רבין ונאום גדעון סער

השמאל מנכס לעצמו את מורשת רבין, לאחר שזייף ועיוות אותה הידעתם שרבין לא הסכים לוותר על גוש קטיף או ירושלים וחשב על ישות פלסתינית קטנת מימדים? למה שתדעו, אם שטפו לכם את המוח במורשת מדומיינת - מבית מדרש ההזיות של השמאל?
12/11/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
גם הוא במתקרנפים? כן, כן, כן! [מוקי שוורץ]

מי שראה את שפת הגוף של גדעון סער נואם שם נאום טכסי, פולחני, שמאלני, כיאה לאכסניה ולמעמד, ראה את חזון הבלהות הזה בהתגשמותו: שמאל שכיב מרע, שיורשו ומחליפו, מי שהיה אמור להיות האלטרנטיבה שלו - מוציא לפועל של צוואתו.

עצרת השנה ה-14 להירצחו של יצחק רבין ז"ל הייתה כמצופה הצגה שמאלנית, הילולא של שלום עכשיו. חוץ מסיסמת השנאה "לא נשכח ולא נסלח" ראו בה כרזות בנוסח "בדרכו. יוזמת ג'נבה" ואפילו "ממשלת נתניהו סרבנית שלום. שלום עכשיו". את טון הדיבורים נתן כמובן שמעון פרס, שבנאומו דיבר שוב בשפה פוליטית האסורה עליו בתפקידו כנשיא המדינה. אבל כפי שעשה כל ימיו, גם הפעם הוא צפצף על החוק והטיף לרעיונות העוועים שלו, כגון: "לא להיבהל ממחיר תהליך השלום" - כאלו 1500 נרצחי אוסלו היהודים אינם סיבה מספקת להיבהל. או התחכמות הזאת: "מי שמרעיב את השלום, מפטם את הקיצוניות" - מצחיק, לא?

ובכל זאת, משפט אחד של פרס קלע למטרה: "רבים מן המתנגדים לדרכו של רבין מאמצים אותה עכשיו אל ליבם". כוונתו הייתה כמובן לליכוד, אשר במפולת הראשונה נשרו ממנו כל אנשי שרון שהפכו לקדימה, ואותם ייצגה בעצרת ציפי לבני, שנאומה בלט בקיצוניות שמאלנית לוחמנית.

אבל פרס, היושב עכשיו במוקד קבלת ההחלטות - ואולי הוא המוקד בעצמו, מי יודע? - פרס יודע על מפולת אידיאולוגית נוספת המתחוללת בתוך מה שנשאר מן הליכוד. לא לחינם הוא מחמיא לנתניהו בכל הזדמנות ומבטיח לעם שעוד ירווה ממנו נחת, הבטחה שבבואה מפיו - מבשרת רעות. מי שייצג על במת הנואמים את התקווה הוורודה הזאת של פרס היה שר החינוך גדעון סער, מן הקרובים ביותר לנתניהו בממשלה ובצמרת הליכוד.

את הסיטואציה הפוליטית שהשתקפה בעצרת - הליכוד כקבלן הביצוע של שמאל שוקע ומתפורר, ביטאה בצורה קולעת מיה בנגל במעריב (8.11.09):

"המארגנים כבר לא מצפים שהעצרת.. תעורר את מחנה השלום, את השמאל, ותפיח בו חיים... זה לא קרה אתמול. זה כנראה כבר לא יקרה.

השמאל עייף, חבול ושפוף, הוא כבר לא מאמין שיש לו סיכוי לחזור ולהנהיג את המדינה. אולי זה הזמן להודות במה שרבים מאיתנו מדחיקים - עצרת רבין היא יום הזיכרון לשמאל.

...רעיונות השמאל מיושמים בשנים האחרונות על-ידי ראשי ממשלות מן הימין... פעם הייתה זו ציפי לבני, אתמול זה היה גדעון סער..."


מי שראה את שפת הגוף של גדעון סער נואם שם נאום טכסי, פולחני, שמאלני, כיאה לאכסניה ולמעמד, ראה את חזון הבלהות הזה בהתגשמותו: שמאל שכיב מרע, שיורשו ומחליפו, מי שהיה אמור להיות האלטרנטיבה שלו - מוציא לפועל של צוואתו.


מיה בנגל מתארת במאמרה, איך הקהל אהב את דבריו המוקרנים והמוקלטים של אובמה ואומרת: "בכיכר רבין אובמה זכה לפופולריות. בקרב כלל הציבור הישראלי קצת פחות". ואכן כך - העם כבר יודע להיזהר מדברי המתיקות המשוכים ברעל של חוסיין אובמה. לא כן הקהל בכיכר, שהיה רחוק מלהיות חתך מייצג של העם. בכלל, יחסית היו שם מעט משתתפים. ההערכות בעיתונים נעו בין 15,000 ל-25,000 בלבד, וזאת למרות נהרות הכסף שנשפכו על פרסומת מסחרית ולמרות פרסומת חינם, בלתי פוסקת, בערוצים הממלכתיים. וגם מי שבא, ברובו הגדול היו אלה תנועות נוער מאורגנות שהובאו למקום.

לציבור שבוי כזה יכלו כמובן פרס ושאר התועמלנים מ"מחנה השלום" לספר סיפורים על "צוואתו" או "דרכו" של רבין. ומי יספר להם את האמת? לבטח לא הליכוד של נתניהו, הנתון בעצמו בתהליך מואץ של אימוץ זיוף צוואת רבין, מעשה ידיו של אויבו המר, שמעון פרס.

מזייפים את מורשתו של רבין
זייפן בלתי נלאה [פלאש 90]

זה שקר מחוצף ועז מצח, אופייני לפרס, להציג את תכנית החורבן שלו, שלפיה תקום מדינה פלסטינית עם ירושלים כבירה וישראל תיסוג כמעט עד לקו הירוק – כ"צוואתו" של רבין.

ערוץ 7 פרסם מאמר של פרקליט אוסטרלי, דוד זינגר שמו – "פלשתין, פרס והעמדת פנים", בו מצוטט נאום של יצחק רבין מיום 5 באוקטובר 1995. בנאום הזה הבטיח ישות פלשתינית שהינה פחות ממדינה, עם גבולות מצומצמים (כי לא תהיה חזרה לקו הירוק), עם ירושלים השלמה שתכלול את מעלה אדומים וגבעת זאב ותהיה בירת ישראל בריבונות ישראל, עם גבול הביטחון של המדינה בעמק הירדן "במובן הכי רחב של המונח" ועם שינויים במפת 67' שיכללו את גוש עציון, אפרת וביתר. נוסף על כך יישארו בידי ישראל גושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון וביניהם הזכיר רבין במפורש גוש אחד לדוגמא, את גוש קטיף...

כל זה, מתוך נאומו האחרון של רבין בכנסת, שהואיל ונישא כחודש לפני הירצחו, עליו באמת ניתן לומר שהוא מעין צוואה. זה שקר מחוצף ועז מצח, אופייני לפרס, להציג את תוכנית החורבן שלו, שלפיה תקום מדינה פלשתינית עם ירושלים כבירה וישראל תיסוג כמעט עד לקו הירוק – כ"צוואתו" של רבין. למרבה הטרגדיה, ספק גדול אם נתניהו ואנשיו עדיין מוכנים לקיים אפילו את הצוואה הזאת של רבין, או שמא כבר נבלעו עוד יותר עמוק במחנה השלום.

סער מתקרנף שמאלה
ניפץ מורשתו [לע"מ]

באווירה הזאת ובמעמד הזה מצא סער לנכון לאגף את בן-גוריון משמאל. בן גוריון אמר "לא חשוב מה יאמרו הגויים"? הוא, סער, יותר אדוק ממנו: "חשוב מאד, מה יאמרו הגויים! אנחנו חלק מן העולם! אל לה לישראל להיקלע לבידוד מדיני! יש מגבלות אובייקטיביות לכוחנו ולרצונותינו...".

עוד לפני שנתייחס לתוכן דבריו של גדעון סער בעצרת, יש לציין את הרושם הקשה שעשתה שפת הגוף של הנואם. בעוד אשר קולות השמאל האותנטי בעצרת היו משומשים, מאובקים, שחוקים ועייפים – אחד המעטים שדיבר בהתלהבות ובלהט, עם זיק של פנאטיות בעיניים, היה גדעון סער. הוא אף העביר את המסר שלו במטבעות הלשון של השמאל ממש כאחד מהם, עד שעולה החשש שנאום בר-אילן של נתניהו לא היה אלא המשך נאום הרצליה של שרון.

כדי לרדת למלוא משמעותם של דברי גדעון סער בעצרת, צריך להביא בחשבון – היכן, תחת איזו תפאורה, באיזו אווירה, ליד איזה נואמים ואמנים ובפני איזה קהל נאמרו.

למילה "שלום" הנאמרת במרכז הליכוד (ומי אינו רוצה שלום?) יש משמעות אחרת מאשר כשהיא מושמעת באווירה הכיתתית המחושמלת של כיכר רבין בעצרת המוקדשת להירצחו. מי שאומר כאן "שלום" מתכוון למה שפרס מתכוון, ומכל מקום כך מבינים אותו, עם "שיר השלום", הימנון השמאל, ברקע.

באווירה הזאת ובמעמד הזה מצא סער לנכון לאגף את בן-גוריון משמאל. בן-גוריון אמר "לא חשוב מה יאמרו הגויים"? הוא, סער, יותר אדוק ממנו: "חשוב מאד, מה יאמרו הגויים! אנחנו חלק מן העולם! אל לה לישראל להיקלע לבידוד מדיני! יש מגבלות אובייקטיביות לכוחנו ולרצונותינו...".

לא צריך אוזן מוסיקלית כדי לשמוע כאן את המנטרות הידועות: "מגבלות הכוח" זו סיסמה שמאלנית בלה ומזוקן, וכך גם הדרישה הגלותית לוותר על מולדתנו כדי שלא "להרגיז את העולם" ולהיות חלילה "מבודדים" (כאלו אחרי כל הוויתורים תתבטל הנבואה הנצחית "עם לבדד ישכון").

ולא צריך להיות יהודי דתי ולזכור את הפסוק "תהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון מלפניך", כדי לקבל בחילה כששומעים את סער אומר בכיכר בדבקות: "אם תהיה שעת רצון אצל שכנינו, הם יגלו ממשלה שנכונה לשלום".

הרגשה מצמררת של "דיז'ה ווי": מאחורי השלום הזה ושעת הרצון הזאת הציצו החורבן והגירוש, והפעם בקנה מידה מפלצתי. איזה הבדל נותר בין ציפי לבני שהגיעה אל השמאל במשלוח הקודם, לבין גדעון סער - המשלוח הבא בדרך לעוד אסון לאומי?

"עבריינות אידיאולוגית" - של צד אחד, כמובן
והם לא עבריינים אידיאולוגים? [מארק ניימן, לע"מ]

איך הבינו את זה שומעיו ומה רצה הוא שיבינו? אולי התכוון לעבריינות האידיאולוגית של המפגשים עם מנהיגי המחבלים שהובילו להסכם אוסלו, ואשר הם גופם היוו עבירה פלילית? ואולי - לדברי עמוס עוז, יוסי שריד ואחרים שקראו לאי-ציות ולמרי אזרחי - עוז אפילו כתב על פיצוץ גשרים – אם הרוב יחליט על טרנספר, ולו זמני, לערבים?

אחר כך דיבר סער על החוק והדמוקרטיה. כשלעצמן, אלה אינן מלים גסות. כל אדם הגון דוגל בשמירת חוק ומצדד במשטר דמוקרטי. להיפך: הלוואי שהייתה לנו דמוקרטיה – למשל בתקשורת, למשל בבית המשפט העליון, ועוד ועוד.

אלא שכאן, מעל לבמת הכיכר, בנאום פולחני הנישא בכנסיית-שלום – המשפט שיצא מפיו של סער היה יכול להתפרש רק בכיוון אחד: הסתה נגד המתנחלים, חבריו לשעבר לאידיאולוגיה.
הנהו:

"העמדת דעה פוליטית מעל החוק ומעל לדמוקרטיה..., עבריינות אידיאולוגית, היא המסוכנת מכולן משום שהיא מסכנת את הדמוקרטיה וחותרת תחת אושיות החברה".

איך הבינו את זה שומעיו ומה רצה הוא שיבינו? אולי התכוון לעבריינות האידיאולוגית של המפגשים עם מנהיגי המחבלים שהובילו להסכם אוסלו, ואשר הם גופם היוו עבירה פלילית? ואולי - לדברי עמוס עוז, יוסי שריד ואחרים שקראו לאי-ציות ולמרי אזרחי - עוז אפילו כתב על פיצוץ גשרים – אם הרוב יחליט על טרנספר, ולו זמני, לערבים?

חס וחלילה! סער כיוון לפינה מסוימת, הפינה בה עמד ספסל הנאשמים של הכיכר הזאת – הימין, או מה שנשאר ממנו בלי הליכוד. הוא גופו, באמצעות נציגו סער, מצטרף עכשיו לשולחים אצבע מאשימה לעבר "אויבי הדמוקרטיה", הערוגה שבשוליה צמח הרוצח...

ייתכן, שסער לא רק כיוון ל"עבריינות האידיאולוגית" שהייתה בעבר, כי אם כבר צפה פני העתיד. אולי הוא יודע משהו שנתניהו מבשל, ולקראתו לקח בדבריו מעין נשימה עמוקה וגייס תעצומות נפש? איזה וויתורים כואבים בדרך, שהתגובה הצפויה עליהם המריצה את סער לגייס לקראתה, בנאומו בכיכר, את הארסנל המשפטי של כנופיית-שלטון-החוק?

אחר הדברים האלה, זה ייראה אולי מגוחך להיתמם ולשאול: מילא, סער נתן להם את כל מה שרצו לשמוע, שילם את מחיר כרטיס השתתפותו בטכס השמור לכת-השלום. אבל היכן הוא בעצמו? האם ממנו, מעצמיותו ומאישיותו לא נשאר כלום? פעם דגל בארץ מולדת, בערכים לאומיים. מה מונע אנשי ימין להיות הם עצמם, עם יושרה פנימית, ולומר בפשטות: זה אני וזו אמונתי, ובתור שכזה גם אני מתאבל, איתכם ביחד, על רצח מתועב של ראש ממשלה. וכן, יש לכבד את הדמוקרטיה ולציית לשלטון החוק, ובדיוק לזאת מצפה הממשלה הנבחרת הנוכחית גם מאלה שעמדתם האידיאולוגית הפוכה.

האם אי פעם נזכה לשמוע בכיכר נאום שיהיה בו מלוא חופניים חוק ודמוקרטיה ושלום, אך גם קורטוב של אמת?

תאריך:  12/11/2009   |   עודכן:  12/11/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הילולת רבין ונאום גדעון סער
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו'ד שפטלינו
12/11/09 17:31
2
חור הירי בחולצה
12/11/09 18:36
 
אפלטון
13/11/09 00:09
 
יגאל המבולבל
13/11/09 11:54
 
שרון ר.
13/11/09 17:33
3
אליקים העצ(ב)ני
12/11/09 18:56
4
didi
12/11/09 19:16
5
וטו
12/11/09 20:25
 
ושל עדנה ארבל
13/11/09 00:36
6
איצ
12/11/09 20:31
 
טוב לצאת מהארון
13/11/09 12:05
 
שרון ר.
13/11/09 16:58
7
קורןנאוה טבריה
13/11/09 03:55
8
קורןנאוה טבריה
13/11/09 04:11
 
קרלה אונה
13/11/09 12:17
9
ירמי
13/11/09 10:57
10
הנוקם רצח רבין
13/11/09 11:49
 
שרון ר.
13/11/09 16:47
11
ברוטוס
13/11/09 12:13
 
שרון ר.
13/11/09 16:53
12
הניה
13/11/09 15:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחת התגליות הגדולות ביותר במאה הקודמת היא המדע החדש והמהפכני ששמו "קאוס". בבסיסו הרעיון הינו שמערכות "קאוטיות" הינן רגישות מאוד לשינויים קלים ביותר בתנאים - כך ששינוי קל ביותר בתנאים מוביל לתוצאות גדולות ובלתי צפויות מאוחר יותר באותה מערכת.
12/11/2009  |  רו"ח חננאל ובר  |   מאמרים
שבעה וחצי חודשים חלפו מאז החל בנימין נתניהו, ב-31 במרץ 2009 , לכהן כראש ממשלת ישראל ה-32, והייאוש בקרב חברי קדימה גובר והולך. בשיחות פרטיות עם ראשי המפלגה ושריה לשעבר באה לידי ביטוי האכזבה ומורת הרוח מדרך תפקודה של מנהיגתם; "שמה של ציפי לבני", הם טוענים, "הולך ונמחק מהמפה הפוליטית והיא גוררת עמה אל תהום הנשייה את כל המפלגה".
12/11/2009  |  יוסף עברון  |   מאמרים
ב - 13.10.09 ניתנה החלטה בתיק רע"א 8019/06 ידיעות אחרונות ואח' נגד מירב לוין [כוכבת "גלגל המזל"]. החלטה זו היא,לדעתי, מן החשובות שניתנו בישראל בכל הנוגע לזכות לפרטיות בצד פסק דין נוסף, בג"צ 5917/97 האגודה לזכויות האזרח נ' שר המשפטים שניתן אף הוא בתחילת אוקטובר השנה.
12/11/2009  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
פתיחת משרד בארה"ב מחייבת כוח אדם מנוסה. חברות ישראליות רבות, בכל הענפים, בוחרות לפתוח משרדים בארה"ב כדי לשלוט במערך השיווק שלהן ביבשת הגדולה, במקום להסתמך על פעילותם של משווקים אשר הקשר עימם מתנהל מרחוק. יצואנים רבים מקימים משרד בארה"ב על-ידי גיוס מנהל שיווק ומכירות, ששימש קודם לכן כעובד בכיר וצבר ניסיון רב בענף בו פועלת החברה.
12/11/2009  |  צ'אק קליין  |   מאמרים
העיתונות בישראל מאז ומעולם הייתה צבועה בצבע אחד והיו משתייכים לצד אחד של המפה הפוליטית בישראל. מי יותר שמאלה ומי פחות, אך שמאלה. הדברים ידועים ומוכחים, ויאמרו מה שיאמרו, אך המעשים הם ההוכחה הטובה מכולם, הם המדברים בעד עצמם. בקיצור, עיתונות שמאלנית, על כל המשתמע.
12/11/2009  |  עו"ד יצחק גאגולה  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת רצח רבין  /  מי ומי  
ברק: דוחה הספקנות המשתקפת מידיעות אחרונות  /  עידן יוסף
האם שונתה מדיניות התגובה  /  עידן יוסף
נדחתה תביעה לפיצוי בגין פעולת צה"ל בחברון  /  רותי אברהם
אם תרצו אין זו אגדה, ואם לא - לא צריך  /  ד"ר צבי מרום, עובדיה איציק
פרידה מ"שתי מדינות לשני עמים"  /  מנשה בן-מאיר
המחדל התקשורתי מגיע לממד קטלני  /  יוסף דוריאל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il