|   15:07:40
  ענת פרסמן  
אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בואו נמתח את גבולות השוק

תוכנית שותפים היא דרך נהדרת לעשות כסף ברשת מבלי להשקיע בתשתיות, ושיטה שבה כולם מרוויחים. כאשר זה מנוהל היטב אפשר להגיע לשליטה על נתח שוק עצום
11/02/2011  |   ענת פרסמן   |   מאמרים   |   תגובות
תוכנית שותפים מצליחה. אמזון

תפיסת השיווק המודרנית, קובעת כי הצלחת הארגון טמונה בהבנה מעמיקה של הלקוחות, וביכולת של הארגון לתת מענה לצרכיו. על-פי גישה זו התאמת המוצר ללקוח הנכון היא זו שתביא לארגון הצלחה עסקית לאורך זמן. ההתאמה כוללת תדמית, מאפיינים פיזיים, מחיר, שירות, וגם ערוצי שיווק.

יחד עם התפתחות האינטרנט וחדירתו לחיי היומיום, מתפתחים כל הזמן מודלים שיווקיים חדשים, שמשרתים את שני הצדדים - הקונה והמוכר. אחד מהם הוא המודל של תוכנית שותפים (affiliates program) לשיווק אינטרנטי.

שותפים ממלאים כיום תפקיד משמעותי באסטרטגיות שיווק של חברות. לפי מודל זה העסק מתגמל את השותף עבור כל לקוח שביצע רכישה הודות למאמצי השיווק של השותף. לתעשיה זו יש 4 שחקנים עיקריים: המשווק (הפירמה או המותג), הרשת (כל אמצעי אינטרנטי), המפיץ (שותף) והצרכן (הקונה). המורכבות של השוק הרווחי הזה הולכת ומתרחבת וכוללת רמה נוספת של שחקנים, כולל סוכנויות לניהול שותפים, שותפי-על, ומוכרים צד ג'.

כל ישות עסקית בתעשיה הזו מפעילה תוכנית שותפים על-פי דרכה ובהיקף המתאים לה, אבל נראה שהמוטו המשותף לכולם הוא: "בואו נמתח את גבולות השוק", והשמיים הם הגבול.

הנה כמה סוגים של תוכניות שותפים:

1) אתרים שמציעים מגוון מוצרים למכירה ומייצגים למעשה פירמות שונות. דוגמה לכך היא אמזון, החלוצה הידועה של המסחר המקוון. כבר ב - 1996 , שנה אחרי שעלתה לאוויר, אמזון השיקה את תוכנית השותפים שלה. השותפים של אמזון הובילו את הגולשים, על-ידי באנרים או קישורי טקסט, מהאתרים שלהם הישר לספר מסוים, או לעמוד הבית של אמזון. כאשר גולשים ביצעו רכישה - השותף קיבל עמלה. אמזון לא הייתה הראשונה שהציעה תוכנית שותפים, אבל התוכנית שלה הייתה הראשונה שהפכה לנפוצה כל כך והיא שימשה כמודל להרבה תוכניות אחרות שבאו אחריה. עבור אמזון מודל שיווקי זה הוא סיפור הצלחה. 40% מההכנסות שלה כיום, נובעות משיווק עם רשת שנקראת Amazon Associates, שכוללת מעל 900,000 חברים ברחבי העולם.

חברות רבות משדרגות את תוכנית השותפים שלהן ללא הרף. גם אמזון לקחה את המודל עוד צעד קדימה כאשר הציעה לשותפיה מוצר חדש - aStore. זה מאפשר לאותם שותפים להקצות חלק מהאתר שלהם לטובת חנות מקוונת שבה הם יכולים להציע למכירה את מוצרי אמזון.

2) תוכנית שותפים של משווק (פירמה מסוימת) היא אמצעי נהדר לגיוס ערוצי שיווק ומכירה רבים. התוכנית מאפשרת חשיפה עצומה למותג ומגבירה את התנועה לאתר החברה ולמוצריה. זהו כוח שיווקי עצום שיכול להיות רק למאסות של ערוצי שיווק, כאשר כל שותף מקדם את המוצר בטקטיקה משלו: SEO, רשתות חברתיות, פרסום ממומן, קשרים אישיים, רשימות תפוצה של תחומים משיקים ועוד.

רשתות שיווק וחברות ענק כמו HP, גוגל, בבילון ועוד רבות אחרות, מוכנות לחלוק את רווחיהן עם שותפים מתוך הבנה שזה רווחי לכולם. כך לדוגמה נוהגת גם מיקרוסופט עם רשת שותפים בכל רחבי העולם, שמפיצה ומשווקת את מוצרי התוכנה של החברה. כנס השותפים האחרון של החברה, שהתקיים ביולי האחרון בוושינגטון, משך מספר שיא של משתתפים -- קרוב ל-13,000 איש, 30% יותר מהצפי וגידול של למעלה מ-100% לעומת האירוע הקודם של 2009.

הכנס השנתי מפגיש בין השותפים לבין מנהלי מיקרוסופט בכל הדרגים כולל המנהלים הבכירים ביותר כמו סטיב באלמר (מנכ"ל מיקרוסופט) וג'ון רולקינס (סמנכ"ל שותפים גלובלי) - זה משקף כמובן את החשיבות העצומה שמייחסת החברה למודל שיווקי זה.

רחלי נטע, מנכ"ל "פרומו", חברה לשיווק: "כאשר כל אחד הוא מפיץ פוטנציאלי, זה נותן דחיפה אדירה לשיווק. אין שום שיטה אחרת שיכולה להתחרות בזה. לאחרונה השקנו את GetID , אתר המציע בנייה ועיצוב אתרים כשירות, בדמי מנוי חודשיים. שקלנו מספר דרכים לשווק את המוצר החדש ולבסוף החלטנו לאמץ את המודל של רשת שותפים. אין לי ספק שכך נוכל לקבל בצורה המהירה ביותר החזר על ההשקעה (ROI)".

3) סיפור בולט נוסף הוא הסיפור של ClickBank - רשת תוכניות השותפים העולמית. בשונה מאמזון או מפירמות אחרות, החברה הפכה את המודל ל"מוצר". כלומר הסחורה של החברה היא מגוון עצום של תוכניות שותפים ותיווך בין הפירמות לבין מפיצים-שותפים. קליק-בנק היא אחת מרשתות השותפים הגדולות והפופולריות ביותר. מה שמייחד אותה הוא שהיא משווקת אך ורק מוצרים דיגיטאליים, בעיקרeBooks ומוצרי תוכנה. שיטת העמלות בקליק-בנק היא לפי מכירות (PPS) וההצטרפות לרשת היא מהירה, פתוחה לכל, וללא תנאי קבלה מיוחדים. לחברה יש גם גימיק ייחודי - בעמוד הבית שלה היא נוהגת לפרסם את הסכום הכולל ששילמה לשותפים. המספר מתעדכן כל הזמן, בזמן אמיתי, מה שיוצר את הרושם שמדובר במכונת כסף.

רחלי נטע מסכמת: "תוכנית שותפים היא דרך נהדרת לעשות כסף ברשת מבלי להשקיע בתשתיות, ושיטה שבה כולם מרוויחים. עבור המשווק, תוכנית שותפים מאפשרת חשיפה מקסימאלית, ובדרך כלל התשלום הוא עבור תוצאות בלבד (לידים או מכירות). כאשר זה מנוהל היטב אפשר להגיע לשליטה על נתח שוק עצום. האם זה לא החלום של כל עסק?"

תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
ענת פרסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישנם שופטים שמאחרים בכתיבת פסקי דין כי הם סתם בטלנים.
11/02/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
מי שלא רוצה לדעת מהו המפתח להצלחה בעבודה - שיקום!
11/02/2011  |  עדי פלאוט  |   מאמרים
לא די בכך שהצדק ייעשה בסופו של יום, בסופו של דיון משפטי. הצדק חייב גם להיראות במהלכו של ההליך המשפטי.
11/02/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
החוק השולט בטבע - שאין "וואקום". במקום שנוצר או יש חשש ל"וואקום", נכנס תמיד אלמנט אחר שמשתלט על המשבצת הריקה או החלשה ויוצר מצב חדש.
11/02/2011  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
פרשת תצווה, העוסקת בעיקרה בבגדי הכהונה, מעוררת תשומת לב לשונית כבר בראשיתה. דפוס הפנייה המקובל של ה' אל משה הוא בגוף נסתר: "וידבר ה' אל משה לאמר". לעומת זאת, בפרשתנו הפנייה היא ייחודית וישירה אל משה "ואתה תצווה את בני ישראל". אולם מאחר שכל הפרשה היא פנייה ישירה אל משה אין צורך בהזכרת שמו. זוהי הדרגה הגבוהה ביותר של הקרבה בין משה לה', גבוהה יותר מזו של הכהנים, מושא הפרשה. שנייה לה היא הקריאה הייחודית אף היא, הפותחת את ספר ויקרא "ויקרא ה' אל משה", ומצביעה על קרבה אישית, והשלישית היא כאמור הפנייה הרווחת בלשון נסתר.
11/02/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il