|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

היבטי ביקורת ג':

טיוטת דוח הוועדה להסדרי חוב

פתרון מרבית הקשיים המתוארים בטיוטת הדוח, יושג על-ידי קביעת תמריצים להכוונת הצדדים להסדר החוב, קביעה שתביא לנקודת איזון טובה יותר ביחסים שבין בעלי העניין השונים בחברה
11/05/2014  |   חיים שטנגר   |   מאמרים   |   תגובות
הכוונת הצדדים להסדר חוב [צילום: איגוד לשכות המסחר]

   עו"ד חיים שטנגר
טיוטת דוח הוועדה להסדרי חוב

   חיים שטנגר
טיוטת דוח הוועדה להסדרי חוב

לאחר שהצביעה הוועדה לבחינת תהליכים לעריכת הסדרי החוב בישראל, בטיוטת הדוח שלה על הקשיים הניצבים מולה, נפנית היא לדון - בפרק ההמלצות בטיוטת דוח זה - בהמלצות לתיקון המצב העכשווי והמשפטי הקיים, כיום. לדעתה פתרון מרבית הקשיים המתוארים בטיוטת הדוח, יושג על-ידי קביעת תמריצים להכוונת הצדדים להסדר החוב, קביעה שתביא לנקודת איזון טובה יותר ביחסים שבין בעלי העניין השונים בחברה, ובפרט, בין בעלי השליטה בחברה ובין הנושים שלה.

הוועדה מציעה מתווה המתבסס על טיפול שונה בשלושה שלבים בחיי החברה, מרגע שהתעורר חשש לבכעיה פיננסית כדלהלן: שלב ראשון הינו שלב המתייחס למצב החברה, כחברה סולבנטית עם חשש לבעיה עתידית, כאשר הפתרון המוצע הינו הסדר וולנטרי להבראת החברה וכן מינוי נציג הסדר ביוזמת החברה. שלב שני הינו שלב המתייחס למצב החברה, כחברה בקשיים, כאשר הפתרון המוצע הינו בקרות ומגבלות ומינוי נציג מיוחד. שלב שלישי הינו שלב המתייחס למצב החברה, כחברה שלא עמדה בתשלום החוב, כאשר הפתרון המוצע נחלק לשתי חלופות: האחת - הפקעת זכויות הניהול מידי בעל השליטה ומינוי מנהל מיוחד. השנייה - כפיית הסדרי חדלות פרעון פורמליים. יצויין, כי המלצות הוועדה מתייחסות לחברה שאגרות החוב שלה מוחזקות בידי הציבור או לחברה שסך האשראי שנטלה נכון למועד הכניסה, בכל אחד מהשלבים, עולה על 50 מיליון שקלים.

השלב הראשון - הינו הליך וולנטרי, אותו רשאית החברה ליזום, לפי שיקול דעתההבלעדי במטרה לגבש הסדר להבראת החברה. לא ניתן לאכוף על החברה הכנסיסה להליך או תוצאותיו בניגוד לרצונה. משהחליטה החברה לפתוח בהליך, פונה היא לכונס הנכסים הרשמי בבקשה למנות נציג הסדר, שייבחר על-ידו מתוך רשימה קיימת שיגבש הוא בתיאום עם הגופים הפיננסיים. כל שנתיים תעודכן רשימה זו והחברה תוכל להתנגד, פעם אחת בלבד, לזהות נציג ההסדר. שכר נציג ההסדר ייקבע בידי הכונס וישולם בידי החברה. נציג ההסדר יקבל מהחברה כל מידע נדרש לבחינה מקפת של מצב החברה. החברה תיפטר מחובת גילוי לפי חוק ניירות ערך, לגבי מינוי נציג ההסדר. נציג ההסדר יחויב בשמירת סודיות בדיקתו והמידע שקיבל במסגרתה. עקרונות מתווה ההסדר יגובשו, בידי נציג ההסדר ויוצגו על-ידו לחברה, תוך 60 יום. לאחר אישור עקרונות מתווה זה בידי החברה, ינהל נשיא ההסדר משא-ומתן בין החברה לנושיה, תוך גילוי מידע רלוונטי לנושים. הנושים יוכלו למנות נציגות אחת לכלל סדרות אגרות החוב לצורך ייצוגם במשא-ומתן. לצורך סיוע לנציג ההסדר בהיבטים המנהליים של ניהול ההסדר, יעמוד לצידו נאמן. ההסדר יאושר כחוק, קרי באסיפות נושים או בידי בית המשפט, לפי הנסיבות המשתנות.

השלב השני - מתחיל מהרגע שהחברה מוגדרת כ"חברה בקשיים" ומסתיים במועד בו לא עמדה היא בתשלום חוב. הגדרת המועד בו תוגדר חברה, כחברה בקשיים יוגדר בהתנייה פיננסית שתקבע באגרת החוב או בהסכם ההלוואה ולא מוקדם מהמועד בו לא שילמה היא חוב במועדו. ההתנייה הפיננסית תתבסס על רכיבים כמותיים ברורים, שהוראותיהם יקבעו בידי הרגולטורים ובמקרה הצורך יקבעו הם עקרונות מינימום לצורך כך.ימונה נציג מיוחד מטעם הנושים כמשקיף בדירקטוריון ובוועדותיו. הנציג המיוחד ייבחר בידי הנושים הפיננסים מתוך אותה רשימה שגיבש כונס הנכסים הרשמי. בהיעדר הסכמת הנושים הפיננסים לזהות הנציג המיוחד, ייבחר הוא בידי הכונס.

הנציג המיוחד יהיה זכאי לקבל מהחברה ואורגניה כל מידע נדרש. תוטלנה מגבלות של הוצאות החברה ופרט על הוצאות "הנהלה וכלליות", אשר יופחתו ביחס להוצאות טרם כניסת החברה לשלב השני. תוגבל האפשרות לחלק דיבדנדים, ניהול עסקות מהותיות, עסקות בעלי עניין וכאלה שאינן במהלך העסקים הרגיל של החברה, מעבר למגבלות הקיימות בדין. ישיבות הדירקטוריון וועדותיו תתקיימנה, אך ורק בנוכחות הנציג המיוחד. יימסר לנציג המיוחד בידי החברה, זמן סביר מראש, מידע בדבר כוונה לחלק דיבדנדים ומידע על-אודות עסקות מהותיות, עסקות בעלי עניין או עסקות שאינן במהלך העסקים הרגיל. הנציג המיוחד יוכל למסור חוות-דעתו לנושים הפיננסים ולכונס הנכסים הרשמי, כל אימת שיסבור שקיום עסקה שמתכוונת לבצע החברה עלול לפגוע בה או היא מעלה קושי מהותי. הנציג המיוחד יפעל גם לקידום הסדר חוב עם החברה. הנאמן לאגרות החוב יסייע לנציג המיוחד, בהיבטים המנהליים של ביצוע ומימוש הסדר החוב. הנושים יוכלו למנות נציגות אח לכלל סדרות אגרות החוב שתייצג אותם במשא-ומתן.

השלב השלישי - מתחיל אם החברה לא עמדה בתשלום חוב בסכום כלשהוא הנובע מאשראי, תוך 45 יום מהמועד שהיה הוא אמור להיות משולם לפי אגרת החוב או הסכם ההלוואה. לצורך כך מציעה הוועדה שתי חלופות.
¬¬¬¬¬¬
חלופה ראשונה: מינוי מנהל מיוחד בידי כונס הנכסים הרשמי שיקבל סמכויות ניהול החברה חלף הדירקטוריון ויקבל כלל סמכויותיו וסמכויות אורגני החברה. המנהל יפעל להבטחת ניהול תקין וראוי של החברה לטובת כלל בעלי העניין שבה. אם רוב הנושים הפיננסים בעלי שלושה רבעים מערך האשראי מתנגדים למינוי מנהל מיוחד לא ימונה כזה ועניין זה יעלה להצבעה מחדש בחלוף 75 ימים. המנהל המיוחד ימונה מהרשימה הקיימת שבידי כונס הנכסים הרשמי. המנהל המיוחד ימונה לתקופה של 75 ימים והנאמן יסייע לו לצורך ניהול הסדר החוב בהיבטים המנהליים שלו. המנהל המיוחד יחליט על דרך פעולה מתאימה לאחר בדיקת מצב החברה, קרי: הסדר או פירוק, לרבות מכירת החברה בשתי חלופות אפשריות אלה ולצורך כך יפנה לבית המשפט בבקשה לפתוח בהליך הבראה או בהליך פירוק החברה. אם לא נקט בכל דרך שכזו תוך 75 ימים, חייב הוא להגיש - בתום אותו מועד - לבית המשפט בקשה לפירוק החברה. בית המשפט ייתן צו הקפאת הליכים לפי בקשת המנהל המיוחד, אלא אם יוכח לו שהתקיימו נסיבות מיוחדות בהן מינוי כזה יפגע בהבראת החברה. משניתן צו הקפאת הליכים תהיינה למנהל המיוחד הסמכויות של בעל תפקיד שמונה לחברה בהקפאת הליכים לפי הוראת סעיף 350ד לחוק החברות.

חלופה שנייה: פניה לבית המשפט לפתיחת הליך חדלות פירעון. במקרה של אי-תשלום חוב בידי החברה, תוך 45 יום, כמפורט מעלה, תוטל על הנאמן לאגרות החוב או על הגוף הפיננסי ביחס להלוואה, חובה לפנות לבית המשפט בבקשה לפירוק או להקפאת הליכים. בהתנגדות להליך זה שךל רוב הנושים הפיננסים בעלי שלושה רבעים מערך האשראי, תבוטל החובה לפנות - בעניין זה - לבית המשפט.אם פנו הנושים לבית המשפט, בבקשה לפירוק החברה וגם/או לקבלת צו להקפאת הליכים, מוחזקת החברה כחדלת פרעון, אלא אם הוכח לבית המשפט, כי קיימות נסיבות מיוחדות המפריכות חזקה זו. בית המשפט ימנה בעל תפקיד לניהול החברה, אלא אם הוכח לו כי קיימות נסיבות מיוחדות אשר בגללן הותרת נושאי המשרה על-כנם, תורמת להבראת החברה ואינה פוגעת בנושים. אם קבע בית המשפט שלא ימונה בעל תפקיד, הרי ישוב הוא ויבחן החלטתו זו, תוך 90 יום.

מן הראוי להדגיש ולציין, כי לא ניתן - ואף בלתי אפשרי - במסגרת סקירה עיתונאית להקיף במלואה טיוטת דוח הוועדה שעשתה עבודה מקיפה, על כלל נספחיו. לכן, לא נדרש, ברשימה זו, לתחילה, תחולה והוראות המעבר המוצעים ליישום המלצות הוועדה, כמו-גם להסברי הוועדה, מדוע ועל-שם מה הציעה היא חלופה זו או אחרת ומה הן יתרונותיה של חלופה אחת על-פני רעותה. המבשים להיכנס לתוככי דוח זה ולדוק בו, עד דק מן הדק ולצמצם מרחק מהכתוב כאן לכתוב בטיוטת הדוח מוזמנים לעיין בטיוטה עצמה.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
עו"ד חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיוטת דוח הוועדה להסדרי חוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלה הדברים שנשאתי בעברית ואשר תורגמו לפולנית על-ידי סטודנטים מבית הספר הגבוה ללימוד עברית בסיועה של ד"ר רבקה הלפרין לפני הגעתי לביקור במסגרת שבוע הדיאלוג מטעם המכון הגבוה לפילולוגיה שבטורון, פולין.
11/05/2014  |  שושנה ויג  |   מאמרים
הצעת החוק לאיסור הפצתם של חינמונים בשוק העיתונות הישראלי, הסיחה משום מה את הדעת מן העובדה שהם רק גורמים, בעצם הופעתם ככאלה, לזילות המקצוע ולהידרדרותו אל עברי פי-פחת.
11/05/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הניסיון של מראש הממשלה - מר בנימין נתניהו, לדחות את הבחירות לנשיאות הוא לדעתי לא רק ניסיון אישי לא לאפשר לח"כ ממפלגתו, ראובן ריבלין, לזכות בנשיאות אלא זהו גם ניסיון פוליטי למנוע שינוי ו"מפץ" גדול יותר. במאמרי באתר זה - ה"קורבן התורן" (מה-31 למרס 2014), כבר עמדתי על כך שצריך לבדוק אם עניין הוצאת פרשת ה"התיישנות" נגד השר סילבן שלום לא הגיעה מה"בוידם" של נתניהו, כפי שגם חשדתי באותו מאמר כי "תיק קצב" לא במקרה צץ מיד לאחר שהלה הודיע כי לאחר פרישתו מהנשיאות הוא יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. הוסיפו לכך את חשדי כיום בעניין הניסיון הנוסף (שלבסוף ירד מהפרק...) להמשיך לחקור את השר שלום למרות המלצת המשטרה לסגור את התיק, ותקבלו מדוע אני כל כך חשדני בהמשך השורות - במניפולטיביות אישית ופוליטית, כלפי מי שמציע לדחות את הבחירות לנשיאות.
11/05/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
לאחרונה שאל פרדריק הוף, מי שהיה אחד מאנשי הקשר הבכירים של ממשל אובמה בסוריה, אם לממשל יש אסטרטגיה ברורה בסוריה. הוף, שמאז שעזב את הממשלה הפך למבקר חריף של מדיניותה בנושא הסורי, הציב את השאלה לאחר ששמע את הנחתו של עיתונאי בכנס שנערך בלבנון כי ארצות-הברית מנהלת אסטרטגיה קרה ומכוונת של ישיבה על הגדר, בעוד שסוכנים אירניים וגי'האדיסטים סוניים נלחמים אלה באלה.
11/05/2014  |  טוני בדראן   |   מאמרים
מעולם לא היה פער כה גדול בין המציאות לבין מה שהתקשורת העוינת מציגה כמציאות. זו הצליחה לבצע בעמך ישראל שטיפת מוח קולקטיבית שלאחריה נעלמו כלא היו האמת ובהירות המחשבה. תוצאת ביניים של מחול השדים הזה היא שנוער הגבעות נתפש על-ידי חלקים גדולים מדי בציבוריות הישראלית כנוער בעייתי ועברייני העוסק בטרור. לאחרונה הגדיל לעשות עמוס עוז, אדם קטן ונטול יושרה, בהגדירו אותם כניאו נאצים !!
11/05/2014  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il