ענקית החיפוש Google השיקה מערכת תשלומים מקוונת אשר מקווה להתחרות עם חברת המכירות הפומביות eBay. המערכת, שנקראת Google Checkout, נועדה להגדיל את מקור הרווחים המרכזי של החברה - מכירת שטחי פרסום.
השירות מציע ניהול הזמנות בחינם למיליוני המפרסמים של Google, אך באופן ראשוני יהיה זמין רק לחנויות בארה"ב. יחידת התשלומים של eBay, מערכת PayPal, הינה המובילה בשוק התשלומים המקוונים.
תהליך הבדיקה הארוך של Checkout - אשר ארך יותר משנה - גרם למסכת שמועות רחבה לגבי השירות, אשר אותו רבים כינו "Gbuy".
Google הודיעה, כי היא תאפשר לקונים להירשם לחשבון יחיד עם כל פרטי כרטיס האשראי וההזמנות שלהם, ותאפשר לסוחרי אינטרנט למכור דרך הפרסומות שלהם באתר.
על כל דולר שהסוחרים ישקיעו בפרסום, הם יקבלו הנחה של 10 דולר על ניהול הזמנות שהם יקבלו. "זה מהלך מאד חכם מצד Google, דרך נפלאה לסגור את הלולאה עם הפרסום שלהם", אמרה שרלין לי מחברת המחקר פורסטר, בראיון ל-BBC.
אולם היא הצביעה על כך שמפני ש-Google תחזיק באינפורמציה האישית של הקונים, ייתכן שקמעונאים גדולים לא ימהרו לוותר על הסיכוי של לאסוף מידע שיווקי רב ערך בעצמם.
מומחים אחרים טוענים כי עמדתה של PayPal הינה חזקה מספיק כדי לעמוד במתקפת ה-Google. "זה לא הולך להרוג את Paypal", אמר גרג סטרלינג מ-Sterling MI, והוסיף כי יש מספיק מקום בשוק הזה בשביל מספר חברות נוספות. עוד נאמר כי המהלך שם את Google בתחרות ישירה עם אחת מהמפרסמות הגדולות שלה, eBay.
מניותיה של eBay סבלו מכך, ונפלו בכ-7% בשבוע האחרון. כדי להקדים תרופה למכה, חתמה בחודש שעבר eBay על עיסקה עם יריבתה הגדולה של Google, חברת Yahoo.
תחת העיסקה, Yahoo, חברת האינטרנט הגדולה בעולם, תהיה ספקית הבלעדית של פרסום מותגי לאתר eBay, בעוד ש-Yahoo תשתמש ב-Paypal כדי לאפשר לגולשיה לשלם בעבור השירותים שלה.
רשת סטארבאקס והאתר Buy.com נמצאים בין השמות הגדולים שנרשמו לשירות Checkout עד עכשיו. שתיהן עדיין משתמשות ב-PayPal כאלטרנטיבה..