איריס סלומון ואבשלום שמשי מתל אביב הזמינו במאי השנה מחברת איסתא ליינס בע"מ, נופש לבודרום בטורקיה למשך חמישה ימים ושילמו 4,300 שקל.
הטיסה הלוך נקבעה לשעה: 13:25 וחזור לשעה: 16:10. יומיים לפני היציאה הודיעה חברת איסתא שהטיסה לטורקיה תידחה בשעה. כשהזוג נחת בבודרום התחוור לו שהטיסה חזרה תוקדם לשעה 10:00 בבוקר.
הזוג תבע בחודש יוני השנה את חברת איסתא בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 2,637 שקל.
לטענתם, הנתבעת ידעה מראש שהטיול יתקצר באופן משמעותי, ולא טרחה להודיע. "הנתבעת פעלה בחוסר תום לב כשלא יידעה אותנו באשר למועדים החדשים למרות שידעה זאת זמן רב מראש ולא נתנה לנו אפשרות לבחור נופש אחר, לבטל או לקבל הנחה". הזוג התרעם שהנופש התקצר ביום ונבצר ממנו לנפוש יותר זמן במלון. לדברי הזוג, חברת איסתא התעלמה מפניותיהם והפנתה אותם לספק השירות.
הזוג ביקש בכתב התביעה פיצוי בסך 1,000 שקל עבור יום טיול שאבד, 1,500 שקל בגין עוגמת נפש והוצאות משפט בסך 137 שקל.
בכתב ההגנה טענה חברת איסתא, באמצעות עו"ד רון סמוראי, שהחברה מילאה את תפקידה נאמנה כשהזמינה נופש מספק החבילה. לדבריו, בטופס ההזמנה צוין מפורשות ששעות הטיסה עלולות להשתנות והדבר תלוי בחברות התעופה שפועלות ללא הודעה מוקדמת.
"כשעסקינן בטיסות שכר הרי שמועדיהן עלולים להשתנות, והתובעים חייבים לקבל את עובדת שינוי מועד הטיסה". עו"ד סמוראי הדגיש שהתובעים עודכנו בדבר הקדמת שעת הטיסה חזרה ארצה לשעה 12:00, יומיים לפני שעזבו את הארץ, "וטענתם בעניין מופרכת מיסודה".
לטענתו, אם הטיסה הוקדמה לשעה 10:00 בבוקר במקום לשעה 12:00 בצהריים, אין זה בידיעת איסתא ומצוי באחריות הספק.
עו"ד סמוראי מחה על חציפות התובעים שביקשו פיצוי מופרז וחסר אחיזה במציאות. "התובעים ניצלו את מלוא החבילה וסכום התביעה גבוה יותר ממחצית הסכום ששילמו. הקדמת הטיסה גרמה לתובעים לעזוב את המלון בשעה 6:00 בבוקר במקום בשעה 10:00 בבוקר".
עו"ד סמוראי הוסיף שלתובעים לא נגרמה עוגמת נפש ויש לדחות את התביעה. בית המשפט ידון בתיק בסוף החודש.
כתב התביעה נוסח על-ידי עו"ד באופן קלוקל וללא תימוכין. בית המשפט לתביעות קטנות אינו נוטה לפצות בגין עוגמת נפש במקרים לעיל.