היקף המסחר המקוון הקמעונאי דרך רשת האינטרנט בארה"ב לבדה יגיע בשנת 2011 לכ-270 מיליארד דולר, דהיינו, גידול של למעלה מפי שתיים לעומת היקף המסחר הקיים ברשת בשנת 2006, אשר יסתכם עד סוף השנה בכ-132 מיליארד דולר. כך עולה ממחקר חדש שפרסמה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. בפורסטר מדגישים כי נתונים אלו כוללים את כלל המוצרים והשירותים הנמכרים דרך רשת האינטרנט לציבור הרחב, למעט שירותי תיירות ותעופה.
עם זאת יש לציין כי היקף המסחר המקוון דרך רשת האינטרנט מהווה כיום פחות מ-6% מהיקף המסחר הכולל. "אמנם אין מדובר בנתח זניח, אולם לצורך השוואה בלבד - כל היקף המסחר המקוון הקיים באינטרנט בארה"ב קטן מהמחזור השנתי של רשת וול-מארט", אומרים בפורסטר.
נתון אשר תורם משמעותית להתגברות המסחר המקוון הוא שינוי בתמהיל הצרכנים אשר מבצעים את הרכישות באינטרנט. במשך שנים ארוכות, רוב הרכישות באינטרנט בוצעו על-ידי צרכנים שרצו לחסוך בעלויות, וחיפשו באינטרנט מציאות ומבצעים. בפורסטר מדווחים כי בתחום זה ניכר שינוי, וכי יותר ויותר צרכנים אינם מחפשים באינטרנט מחירים זולים, אלא מבצעים רכישות באינטרנט, בעיקר בשביל להקל על חייהם ובמטרה לחסוך בזמן יקר. "כמעט 40% מכלל הצרכנים המבצעים רכישות באינטרנט אומרים לנו שהם לחוצים בזמן, ולמעלה מ-70% מוצאים שביצוע הרכישות באינטרנט הוא קל ונוח בהרבה לעומת ערוצי רכישה אחרים", אומרים בפורסטר.
באופן כללי, מתוך כלל 80 מיליון בתי האב בארה"ב המחוברים כיום לאינטרנט, כ-75% התנסו ברכישות מקוונות. למעלה משני שליש מתוך אלה ביצעו רכישות מקוונות במהלך שלושת החודשים האחרונים. הצרכנים הפעילים ביותר באינטרנט, אשר מוגדרים ככאלו שרכשו באינטרנט מוצרים בהיקף של לפחות 500 דולר במהלך שלושת החודשים האחרונים, מהווים בערך 10% מכלל האוכלוסיה המקוונת בארה"ב (כלומר כ-8 מיליון בתי-אב). קבוצה זו היא בעלת הסיכוי הגבוה ביותר לבצע רכישות באינטרנט, והיא מוכנה לשלם תמורת הנוחות הכרוכה בכך.
"קיים מספר רב של תחומים, אשר נמצאים ממש על סף הפריצה מבחינת מכירות מקוונות. תחומים אלה כוללים מכירת מוצרי מכולת (מזון ועוד), אשר נפלו קורבן להייפ במהלך בועת האינטרנט בתחילת העשור, אולם כיום התחום הזה מתבגר ומתפתח. שליש מכלל הצרכנים המבצעים קניות באינטרנט, ואשר עד היום לא רכשו מוצרי מכולת באופן מקוון, אמרו שהסיבה היחידה לאי-ביצוע רכישה שכזו דרך האינטרנט היא העובדה ששירות שכזה אינו זמין באזור מגוריהם. אולם, כניסתם לפלח שוק זה של חברת אמאזון וכן של ענק קמעונאות נוסף, הם אירועים אשר אמורים להמריץ את התחום ולהזניק את המכירות המקוונות בו", אומרים בפורסטר.
לפי הניתוח של פורסטר, קיימים מספר תחומים קמעונאיים אשר היקף הרכישות באינטרנט בשנת 2011 יהווה לפחות שליש מכלל היקף המסחר הקיים בתחום זה בכל ערוצי השיווק גם יחד. התחום המוביל הוא תחום המחשבים (חומרה ותוכנה) - 58% מכלל הרכישות בתחום זה בשנת 2011 יבוצעו באופן מקוון דרך האינטרנט. בתחומי המכוניות וחלקי החילוף, מוצרי תינוקות, כרטיסי מתנות, וכן צעצועים ומשחקי וידאו, צפוי שליש מכלל המסחר להיות מקוון.