אסתר אשרוב מפתח-תקווה נפשה בחודש אפריל אשתקד במלון רויאל ביץ' באילת. זה הסתיים בבכי. אשרוב מעדה בכניסה למסעדת המלון ונפגעה בכל חלקי גופה.
בחודש אוגוסט השנה תבעה את ישרוטל ניהול מלונות בע"מ, מרחוב המרד 29 בתל אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר, בסכום של 17,500 שקל.
"כשעליתי במדרגות למסעדה החלקתי על נוזל או שאריות אוכל. איבדתי את הכרתי לכמה רגעים וחשתי בחילות עזות, כאבי ראש וקשיי נשימה, כאבים במפרקים, בצלעות ובברך שמאל" - כך תיארה אשרוב את מצבה בעקבות התאונה.
לדבריה, היא סבלה מלחץ דם גבוה, סחרחורות והתקשתה להירדם בלילה. למחרת פנתה לטענתה, לטיפול רפואי ואובחן אצלה קרע בגיד בכתף ימין.
אשרוב הדגישה בכתב התביעה שנגרמה לה עוגמת נפש ועד היום היא סובלת מכאבים ועוברת טיפולי פיזיותרפיה. "לו המדרגות היו מתוחזקות כראוי, הנזק הגופני והנפשי שנגרמו היו נמנעים".
אשרוב צירפה לכתב התביעה מכתב תלונה ששוגר למלון באמצעות עו"ד. לאחר שהמכתב לא הועיל, אשרוב הגישה תביעה.
בכתב ההגנה טענה חברת ישרוטל שלבית המשפט לתביעות קטנות אין סמכות לדון בתביעה שעניינה נזקי גוף. "כדי להוכיח את תביעתה והקשר הסיבתי בין הפגיעה ובין האירוע על התובעת להמציא חוות דעת רפואית ערוכה כדין. משלא עשתה כן אינה יכולה לטעון טענה שברפואה".
החברה ביקשה למחוק ו/או לדחות את כתב התביעה והכחישה את האירוע המתואר בו מחוסר ידיעה. "על התובעת הנטל להוכיח את הנטען והתרחשות האירוע והתביעה לא הוכחה".
החברה הכחישה שהתובעת החליקה על נוזל או שאריות אוכל שנותרו במדרגות, והתעקשה שמדובר בטענה "כבושה" שלא הוזכרה במכתב. לדבריה, קב"ט המלון צילם אם גרם המדרגות ולא מצא בו מפגע. "איתרנו בשלב זה את העתקי הצילומים ולא את תצלומי המקור".
לטענת החברה, גרם המדרגות תקין ואם אשרוב נפלה הדבר אירע עקב רשלנותה וחוסר זהירותה, ואין לייחס למלון רשלנות. "שטח המלון, ובכלל זה המדרגות, מתוחזק באופן שוטף וכל מפגע מדווח ומטופל מיידית".
החברה הוסיפה שבפסיקה נקבע שנפילות יכולות להיגרם ללא סיבה והן חלק מסיכוני החיים. "אין קשר בין נפילת התובעת ומצבה הרפואי".
בית המשפט ידון בתיק בסוף החודש.