אירית ואלי קאשי מגבעתיים יצאו בחודש אפריל השנה לחופשה בת שבעה ימים בברלין. הזוג שב ארצה במפח נפש ותבע בשבוע שעבר את חברת הנסיעות איסתא בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 10,000 שקל.
הזוג ביקש מלון טוב שממוקם במרכז העיר. "מאחר שלא היינו בברלין סמכנו על הסוכן של איסתא שמלון מריוט מרוחק חמש דקות הליכה מהמרכז".
המציאות טפחה על פניהם. כשהזוג הגיע למלון מריוט במרכז סוני התברר שאין הזמנה על שמם. "התברר שיש מלון מריוט נוסף ליד נמל התעופה, אליו הגענו במונית בעלות של 60 אירו".
הזוג צלצל, בכעס, לסוכן של איסתא וזה הציע שילון לילה במלון ולמחרת יועבר למלון במרכז העיר. המציאות שוב טפחה על פניו של הזוג קאשי. המלון במרכז העיר התברר כבית דירות, "לא פחות ולא יותר".
הזוג התרעם שבמלון הדירות לא היה נהוג להחליף מצעים ומגבות, וכדי שהחדר יהיה נקי שילם מדי יום 7 אירו ובסך הכול 42 יאירו עבור 6 ימים. "בחדר לא הייתה מיטה זוגית אלא ספה נפתחת שחצי ממנה היה באוויר".
הזוג הוסיף שארוחת הבוקר הייתה קונטיננטאלית, ולא השביעה, והוא נאלץ לאכול בחוץ. "ארוחות הבוקר בבתי הקפה לא היו זולות וניתן היה לחסוך אותן אם היינו מקבלים ארוחה ראויה וסבירה".
הזוג לא קיבל את טענתה של חברת איסתא שהאשימה את הספק החיצוני, חברת דיזנהאוז, שהודיעה שמלון מריוט ממוקם במרכז. "האין זה מתפקידה של איסתא שערכה את ההזמנה וקיבלה את הכסף לוודא שאכן כך".
הזוג הלין שהנסיעה לברלין היתה מלווה בכעס, עצבים, אכזבה ומפח נפש. "הולכנו שולל ולא קיבלנו את התמורה המלאה לכספנו".
הזוג צרף לכתב התביעה את תשובתה של חברת איסתא: "הובהר לסוכן מטעמנו על-ידי נציגי חברת דיזנהאוז, שהמלון ממוקם במרכז העיר ובהתאם למידע זה בוצעה ההזמנה. מסיבה שאינה נהירה כשלה חברת דיזנהאוז בהעברת האינפורמציה הרלוונטית לחברתנו ועל כך אנו מצרים והיא אף בחרה להתנער מאחריותה".
איסתא הציעה לזוג קאשי זיכוי בסך 5% בהזמנת טיסה או נופש ושובר כניסה לאחד האתרים בארץ בתוספת קפה ומאפה. הזוג קאשי דחה את ההצעה.
טרם הוגש כתב הגנה ובית המשפט ידון בתיק בחודש יוני שנה הבאה.