הישראלים לא מפסיקים לדבר בסלולר. בשנת 2006 דיברו כלל לקוחות הסלולר בישראל כ-30 מיליארד דקות - גידול של כ-5% בכמות דקות השיחה לעומת 2005. כך עולה (יום ד', 24.1.06) מניתוח שערך אגף המחקר בפלאפון.
לפי הערכות אגף המחקר בפלאפון, בשנת 2007 ידברו לקוחות חברות הסלולר בישראל, למעלה מ-32 מיליארד דקות. מהנתונים עוד עולה, כי בישראל נשלחו בשנת 2006 כ-2.8 מיליארד הודעות SMS.
מנתוני בנק ההשקעות מריל לינץ עולה, כי בשנת 2006 חלה עלייה של 4.7% בכמות דקות השיחה בישראל. בדוח שסוקר את נתוני הרבעון השלישי ל-2006 שפרסם בנק ההשקעות לאחרונה נמצא, כי העלות הממוצעת לדקה בשוק הסלולר הישראלי ירדה ב-5% לעומת הרבעון המקביל (מדובר בירידה רצופה וקבועה של עלות הדקה הממוצעת ללקוח מ-2000).
עוד עולה מנתוני מריל לינץ', כי בישראל יש כיום כ-7.6 מיליון מנויי סלולר. כמו-כן, נמצא כי שיעור החדירה בישראל עומד על כ-114% וממקם אותה במקום הרביעי בעולם בשיעור חדירת טלפונים סלולריים (אחרי איטליה, יוון ופורטוגל).
בשימוש בסלולר, ישראל ממוקמת שמינית בעולם, עם מספר דקות ממוצע של 318 למנוי בחודש. לפי נתון זה, הישראלים מדברים כ-18% מעל הממוצע העולמי (269 דקות בחודש). נתונים אלו גם מסבירים את ההכנסה הממוצעת הגבוהה יחסית מכל מנוי, 36 דולר (תשיעי בעולם), וזאת כאמור למרות עלויות שיחות הסלולר הנמוכות.
ניר שטרן, סמנכ"ל השיווק בפלאפון, מסביר כי ישנו קשר ישיר בין עלייה בשימוש בסלולר לבין ירידת המחירים. "בחמש השנים האחרונות, תעריפי הסלולר נמצאים במגמת ירידה, וכאשר התעריף יורד כמות השימוש עולה מאחר וזול יותר לדבר מהסלולרי".
לדבריו, רמת תעבורת השיחות לאורך שעות היום שונה בין ישראל למדינות העולם. בתעבורת השיחות בעולם קיימים שני שיאים: בבוקר ובערב, בדומה לשעות העומס בכבישים. תעבורת השיחות צונחת בעולם בצורה חדה לאחר השעה 19:30 בערב. לעומת זאת, בישראל תעבורת השיחות נמצאת בשיא מתמשך לאורך כל היום, עד לאחר השעה 23:00, שכן ישראלים רבים מעדיפים לדבר בסלולר גם בבית.