לא אחת מקבלים מוקדי החירום פניות של אנשים המבקשים סיוע. חלקם של הפונים מתקשה לציין את כתובת האירוע המדויקת. הבעיה קשה שבעתיים כאשר המטלפן מתקשר מטלפון שמספרו חסוי. כעת החליט משרד התקשורת לתקן את רישיונן הכללי של חברות התקשורת, כך שתבוטל האפשרות לחסימת מספרי הטלפון בהתקשרויות של אזרחים למוקדי החירום. החל מיום שני הקרוב (5.3.07) יחל תהליך שבו תבוטל האפשרות לחסימת מספרי הטלפון בהתקשרויות של אזרחים למוקדי החירום. התהליך יושלם עד ה-5.4.07 באופן שהתקשרות מכל חברת טלפוניה נייחת או ניידת למוקד חירום תהיה מזוהה.
התיקון ברישיון התבצע כדי לאפשר זיהוי מהיר של מספר הטלפון, של פונה הנמצא בסכנה בכלל ובסכנת חיים בפרט. תיקון זה יאפשר למוקדי החירום לסייע בזמן אמת לאזרחים הנמצאים במצוקה ואשר זהותם חסויה. התיקון גם יסייע למשטרת ישראל ("100"); מגן דוד אדום ("101") ושירותי כבאות והצלה ("102") לטפל במקרים של הטרדות מוקדי החירום שלהם בשיחות שווא, הגורמות לעיתים קרובות, לחסימת מוקדי החירום לקבלת "פניות אמת".
בכך נענה המשרד ליוזמתו הפרלמנטרית של ח"כ יורם מרציאנו, במסגרת הצעת חוק שיזם לאיחוד מוקדי החירום הטלפוניים. הצעת החוק אושרה על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה לפני כחודש.
כזכור, בהודעת השימוע מטעמו, מסר המשרד כי הוא שוקל לתקן את הרישיון הכללי אשר הוענק לחברות: בזק, הוט טלקום, 012 טלקום, גלובקול תקשורת, פלאפון, סלקום, פרטנר ומירס - באופן שיקבע כי בעל הרישיון אינו רשאי לאפשר למנוי לחסום את מספר הטלפון שלו, כאשר המנוי מתקשר אל מוקדי החירום. לאחר קבלת תגובות החברות בנושא, החליט משרד התקשורת לתקן את רישיונותיהן של החברות ומעתה והלאה מוקדי שירותי החירום הציבוריים יוכלו לזהות מספרי טלפון חסויים של מנוי המתקשר אליהם.
ביטול האפשרות לחסימת מספר הטלפון בעת התקשרות למוקד חירום, נעשה רק לאחר שניתנה למנויי כל חברות התקשורת הודעה מפורשת בעניין.