לאן פניו של שי אגסי מועדות? מעטים יודעים את התשובה האמיתית, אולי רק הקרובים ביותר לשי, אשתו ואביו, יודעים בשלב זה מה יעשה אגסי לאחר פרישתו מסאפ. ברם, מה שברור שהוא שאגסי הולך לעשות שינוי משמעותי בחייו המקצועיים. אגסי צפוי לעזוב את תעשיית ההיי-טק ולהתעסק באחד התחומים החמים כיום: אנרגיה חלופית ואיכות סביבה. במה בדיוק? בשלב זה לא ברור, אבל בהודעה הרשמית ששלחה סאפ למערכות התקשורת נאמר כי אגסי צפוי להתחייב לטיפול בבעיות איכות סביבה, מציאת מקורות אנרגיה אלטרנטיוויים ונושאים אחרים".
בשיחת ועידה שערכו האסו פלטנר, יו"ר החברה, והנינג קגרמן, מנכ"ל החברה, הם ציינו כי אגסי סיפר להם שהוא צפוי לעסוק בנושא איכות סביבה, אך גם לא ידעו פרטים נוספים. "שי אמר שיעשה דברים רציניים בתחום איכות הסביבה. הוא מאמין שהוא יכול לעשות דבר משמעותי. כבר עכשיו הוא התחיל במשהו פוליטי בפלשתין, אבל אין לי מושג מה בדיוק הוא יעשה. שי הוא יזם. לכן גם שכרתי אותו. הוא צעיר ונכונו לו עוד דברים גדולים", אמר פלטנר.
אפשר לקבל אישור נוסף למהלכים הבאים של אגסי גם מראיונות קודמים שהעניק, ובמיוחד מראיון
שהעניק ל-TheMarker לפני מספר חודשים. למעשה מדובר בראיון האחרון שאגסי העניק לכלי תקשורת ישראלי. אז ציין אגסי: "ישראל זקוקה לווקטור חדש שייתן לנו יתרון יחסי, לבנות כאן אשכולות של חברות בתחומים ספציפיים. ישראל צריכה לנצל את הגודל שלה - היא מדינה קטנה שיכולה לבצע שינויים מערכתיים מהירים. כך, למשל, ישראל יכולה להכריז שהיא מפסיקה לקנות נפט בתוך עשר שנים, ושאנחנו רוצים ליצור כאן חברה נטולת נפט שתתרכז ביצירת טכנולוגיות לאנרגיות חלופיות".
עדות אחרת הגיעה מכנס דאבוס בשווייץ, בו חשף המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, כי הוא פועל להפיכת ישראל לאזור ניסוי עולמי (פיילוט) לכלי רכב חשמליים. כלי רכב אלה אמורים להפחית את השימוש בדלק ולשפר את איכות הסביבה. את המהלך מוביל פרס עם אגסי שהעלה את הרעיון. פרס נועד בדאבוס עם נשיא ומנכ"ל חברת רכב אירופית גדולה ועם סגן יו"ר יצרנית רכב גדולה מהמזרח הרחוק כדי לקדם את עניינם בשימוש בישראל כמדינת ניסוי לרכב החדיש. הוא ציין כי החברה האירופית גילתה עניין רב בהצעתו, ואילו החברה מהמזרח הרחוק גילתה התעניינות מוגבלת בהצעה. באותו עניין נועדו פרס ואגסי גם עם השר הבריטי לאיכות הסביבה, דיוויד מילבן. אגב, גורם אחר העלה את האפשרות שאגסי צפוי לפעול בפרויקט משותף עם סטף ורטהימר, אבל בשלב זה מדובר בהשערה בלבד, ללא אישור רשמי.
בלי קשר לשאלה לאן מועדות פניו של אגסי, מעניינת עוד יותר השאלה המסקרנת מדוע בחר לעזוב דווקא כעת. דווקא לשאלה זו יש תשובה ברורה שמגיעה בחלקה מהודעה שפרסמה החברה לכלי התקשורת ומציטוטים שהעניקו פלטנר וקגרמן בשיחת ועידה עם עיתונאים.
פלטנר ציין בשיחה כי הציע לאגסי להיות יורשו של קגרמן ולשמש כמנכ"ל משותף בסאפ, כאשר לאחרונה הוצע לקגרמן להאריך את חוזהו עד שנת 2009. "לשי לא היה נוח להתחייב לפרק זמן של 10 עד 15 שנה, מה שלא הסתדר לו עם חייו האישיים", הסביר פלטנר בהודעה לעיתונות.
בהמשך הזים פלטנר טענות על מחלוקת בין אגסי לליאו אפוטקר (שכעת ישמש כסמנכ"ל החברה). "אלו שמועות. לא מצאתי שהיו חילוקי דעות משמעותיים בין השניים. היו דעות שונות ופרשנויות אחרות, אבל זה נורמלי. לא מצאתי חילוקי דעות בכל הנוגע לאסטרטגיה לטווח ארוך", הסביר.
אגב, אגסי נמנע בשלב זה מלהתייחס לעזיבתו, מלבד ציטוט רשמי שפורסם בהודעה לעיתונות ובו נאמר: "זה היה כבוד לקחת חלק בסיפור של סאפ בשש השנים האחרונות". אגסי היה זה שאחראי לקבוצת הטכנולוגיה וקבוצת המוצרים בחברה, וכעת סמכויותיו יחולקו בין חברי דיריקטוריון שונים. "אני מחכה להזדמנויות חדשות ולעבוד על נושאים שחשובים לי, הכוללים אנרגיה חלופית וסוגיות בתחום איכות הסביבה, כמו גם עתידה של מדינת ישראל", סיפר אגסי. בימים הקרובים עשויה התמונה להתבהר, ואפשר כי נגלה לאן מועדות פניו של אגסי.