מיקרוסופט הודיעה על כוונתה להיכנס לשוק התוכנות כשירות (SaaS). בכנס של החברה שנערך בדנבר בשבוע שעבר, הודיעה החברה על תוכניותיה להתחרות בחברות כמו Salesforce.com, סיבל (מבית אורקל) ו-RightNow, בכל הקשור לאפליקציות CRM מבוססות-ווב, בעזרת Microsoft CRM Live Apps. מיקרוסופט נותרה מעט מאחור בהשוואה לחברות הללו, בכל הקשור ל-CRM, אך כעת האסטרטגיה של מיקרוסופט היא לנצח בתחרות בעזרת מחירים זולים.
מורידים מחירים מיקרוסופט, שאיננה בולטת בתחום התוכנה כשירות, נכנסת כמתחרה לתחום ה-CRM כשירות, עם מוצר לרמת הכניסה (עובדה, שלצד כוחה של מיקרוסופט בכלל כספקית, עשויה לקדם מאוד את התחום ולהשפיע על מאזן הספקים בו). הגרסא של CRM Live לארגונים גדולים, הכוללת גם גישה אופליין, אמורה להיות זמינה במחיר 59 דולרים בלבד למשתמש לחודש, כמחצית מהמחיר הממוצע שדורשות מתחרותיה, בעוד שגרסא בסיסית יותר תוצע במחיר 44 דולרים למשתמש לחודש. גרסא בסיסית זו גם אמורה להיות מוצעת עבור 39 דולרים בלבד לחודש במהלך 2008.
אנליסטים בתחום מקמו את מיקרוסופט הרחק מאחורי החברות המובילות בשוק; לפי גרטנר, Microsoft Dynamics CRM 3.0 לא הציעה מאפיינים מעניינים בהשוואה למוצרי החברות המובילות, ולכן נותרה מאחור. בכל הנוגע ל-CRM Live, מיקרוסופט עדיין לא פירטה מה יהיו המאפיינים והחידושים, וגם כאן טוענים מומחים כי המחיר הנמוך שמציעה מיקרוסופט משקף שגם הפעם אין לחברה מאפיינים מיוחדים להציע.
התחרות מתחממת למרות אי הבהירות בנוגע למוצר, מיקרוסופט עדיין מהווה אתגר לחברות המובילות בתחום ה-CRM. לפי פורסטר ריסרץ', עסקים עשויים לבחור במיקרוסופט לא רק בגלל המחיר, אלא גם בגלל האינטגרציה הנוחה עם Outlook ואפליקציות אחרות מבית מיקרוסופט. במיקרוסופט מתכוונים להתמקד כרגע בעסקים קטנים ובינוניים, אך לא פוסלים, כמובן, ארגונים גדולים אשר יביעו עניין ב-CRM Live. עם זאת, התוכנה החדשה צפויה להגיע לשוק רק בשנה הבאה.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
InformationWeek PCWorld ITPro