במסגרת הצעדים להגברת השקיפות, שמוביל שר התקשורת, אריאל אטיאס, לטובת מנויי חברות הסלולר, הורה (יום א', 11.11.07) משרד התקשורת לחברות הסלולריות, המספקות למנויים שירותי תוכן באמצעות הורדות מסרונים (הודעות טקסט), לעשות כן, רק במידה שהמנוי ביקש זאת בצורה מפורשת, ורק לאחר שלמנוי הוצגו כל הפרטים הדורשים את הסכמתו בשקיפות מלאה.
עד כה, נהגו החברות הסלולריות לשלוח למנוייהן מסרונים לקבלת שירותי תוכן שונים - כדוגמת: הורוסקופ, משחקים, אהבה, היכרויות, הורדות וכדומה, כל זאת מבלי שהמנוי מקבל ההודעה, מודע לעלות השירות, לזהות השולח, ליכולת ההינתקות מהשירות וכו'.
תלונות מצד המנויים
למשרד התקשורת הגיעו תלונות רבות של מנויים, ובעיקר מצד הורים לילדים, אשר קבלו על קבלת שירות תוכן שלא נדרש מפורשות על ידם, חוסר הבהירות של שירות זה והיעדרם של פרטים חיוניים כגון עלות גבוהה של השירות שלא הייתה ידועה להם מראש, זהות השולח, יכולת ההינתקות מהשירות ועוד.
בימים האחרונים, שלח מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, מכתב למנכ"לי החברות בו הבהיר את ההוראות הקבועות ברישיונן, לעניין אספקת שירותי תוכן למנויים. בהתאם לרישיון החברות הסלולריות, לא יתאפשר לחברות "לספק שירות שהמנוי לא ביקש בצורה מפורשת לקבלו". ההוראה מחייבת את בעל הרישיון "לקבל אישורו המפורש של המנוי, טרם אספקת שירות ובכלל זה גם שירות של ספק תוכן".
שקיפות מרבית על ניתוק השירות
על-פי ההבהרה, תחויבנה חברות הטלפון הסלולרי להציג בפני המנויים בשקיפות מרבית את מהות השירות המוצע, את מקור השירות, את תדירותו (חד-פעמי או מתמשך) את פרטי ספק התוכן (שמו ודרכי ההתקשרות עמו) וכן את אפשרות ביטול השירות או הניתוק ממנו.
ניתן יהיה להציג בתמציתיות באמצעות מסרון מידע זה, ובלבד שהתנאים המהותיים יובאו בצורה מפורשת לידיעת המנוי טרם אספקת השירות, והמנוי אישר את קבלת השירות במפורש. מענה של מנוי למסרון שנשלח למכשירו על-ידי בעל רישיון או ספק תוכן, ואינו כולל לפחות את המידע האמור לעיל, אינו יכול לשמש הסכמה מאת המנוי לקבלת שירות.