הנהלת קונסורציום MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, בחרה בבנק לאומי לישראל כבנק שיוביל את המימון השקלי של פרויקט הרכבת הקלה בת"א.
בנק לאומי יוביל קונסורציום של בנקים ישראלים שיעמיד מימון בהיקף הנאמד בכ-2.5 עד 3 מיליארד ש"ח. ההחלטה התקבלה לאחר בדיקת הצעות הן של בנק הפועלים והן של בנק לאומי, וקובעת עוד כי הנהלת הקונסורציום שומרת לעצמה את הזכות לשוב ולפנות לבנק הפועלים אם בנק לאומי לא יעמוד בכל התנאים.
המימון יהיה בנוי משני חלקים: הלוואה קצרת טווח למשך זמן הבנייה של הפרויקט אשר עם גמר הבנייה תוסב להלוואה ארוכת טווח לכל תקופת תפעול פרויקט הרכבת הקלה על-ידי הקונסורציום.
הסגירה הפיננסית של פרויקט הרכבת הקלה מתוכננת להיות מושלמת בחודש מאי 2008.
פרויקט הרכבת
קונסורציום MTS כולל חמש חברות: חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב; תאגיד סימנס הגרמני; קואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית, וכן חברת HTM מהולנד שהינה שותפה ללא אחזקות.
MTS זכתה במכרז BOT הגדול ביותר שנערך בישראל, בהיקף של 10 מיליארד שקל, להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. ב-28.5.07 נחתם הסכם להקמת הרכבת הקלה למטרופולין תל אביב בין מדינת ישראל והקונסורציום.
פרויקט הרכבת הקלה כולל את הקמתו והפעלתו של הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, הקו האדום. המכרז יבוצע בשיטת BOT בה היזם יממן, יתכנן, יקים ויתפעל את הקו למשך 32 שנים, כולל תקופת ההקמה, ואז יעבירו למדינה ללא תמורה. לפי לוח הזמנים. העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2008, אחרי השלמת התכנון המפורט והסגירה הפיננסית, והן צפויות להימשך כחמש שנים.
הקו האדום, הוא הקו העיקרי המחבר בין פתח תקוה לבת ים דרך תל אביב, ויסעו בו, על-פי ההערכות, 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 23 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו-23 תחנות עיליות. הוא ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, יעבור דרך בני ברק, רמת גן ות"א-יפו ויגיע עד בת ים.
הקו האדום ייבנה במודל משולב: מפתח תקוה ועד צומת גהה ובקטע של יפו-בת ים הקו יהיה קו רכבת עילי ומצומת גהה דרך בני ברק ורמת גן ועד לדרום תל אביב (מנשייה), בקטע של 11.5 ק"מ, אמור הקו להיות במנהרה תת-קרקעית.