|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

רואה בעין טובה: נכפיל האוכלוסיה בבנימין

ראש המועצה החדש של בנימין נכנס לתפקיד לאחר 28 שנות הנהגת ולרשטיין ולתקופה מדינית מסובכת ביותר לא, הוא לא נבהל מהצהרת אנאפוליס את רוב זמנו ישקיע בסוגיות המוניציפליות ולא בפוליטיקה הארצית נא להכיר: אבי רואה
28/11/2007  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

על הגזירות המדיניות:
"הצו שיש לנו לרשת את הארץ הוא, עם כל הכבוד, לא קשור לממשלה כזו או אחרת ובפרט שהוא חל על כל אחד ואחד מאיתנו ואותו אנחנו צריכים לממש פעם בסיוע הממשלה ופעם שלא בסיוע שלה. את זה אנחנו צריכים לתרגם למעשים ואת זה יש בכוחנו לעשות".

מהבוקר התחלף עידן בהנהגת המתנחלים בבנימין. על כס ראש המועצה שאוייש ב-28 השנים האחרונות על-ידי פנחס ולרשטיין התיישב סגנו בשנים האחרונות, אבי רואה. זאת לאחר שהביס בבחירות את המועמד עדי מינץ.

היום גרים בתחומי המועצה האזורית בנימין קרוב ל-44 אלף תושבים. אבי רואה מציב לעצמו יעד מינימלי של לא פחות מהכפלת האוכלוסיה בחמש השנים הקרובות זאת על אף התוכניות המדיניות והצהרות ועידת אנאפוליס. "זה באפשרותנו כי למרות שכשאומרים 'להכפיל' זה גורם לאנשים להיבהל אבל אם נבדוק כמה תושבים היו בבנימין לפני חמש ועשר שנים אז נבין שהדבר הזה הוא לא בשמיים", אמר.

רואה מצטער על כך שבעבר צמצמו ועדות הקליטה את אוכלוסיית המתיישבים. "אין ספק שהיום אנחנו אוכלים חלק מפרי הביאושים של מעשינו בעבר. אני לא אומר שצריך לבטל את ועדות הקליטה כי יישובים צריכים להיות מסוגלים לסייע ולתמוך בקבוצות מסויימות באופן יחסי ושלא יווצר יישוב שצריך לטפל בכולו וזה התפקיד של ועדות הקליטה. עם זאת, ועדות הקליטה צריכות להיות מכוונות לכך שהמשימה העיקרית שלנו היא להרחיב את היישוב ככל האפשר תוך יצירת מנגנוני הגנה כאלה ואחרים כדי שהקהילה עצמה לא תיפול".

לדבריו, זהו העיקרון היחידי שצריך להנחות ועדות קליטה ולא רצון ליצור חברה איכותית כזו או אחרת. "כידוע, עם ישראל הוא עם אחד ויש בו כל מיני סוגי אנשים והתפקיד של כל אחד לעשות את הכל בתחום שבו הוא חזק. אילו היינו נותנים את דעתנו לעניין הזה לפני יותר מעשור בוודאי שהיינו נראים אחרת מבחינת כמות האוכלוסיה ומבחינת האפשרויות שהיו לנו להרחבת היישובים וגידולם. בזמנו לא קלטנו את זה ובעצם כל אחד ניסה לשמור על חלקת האלוקים הקטנה שלו מבחינת החברה, האיכות והקהילה והיום אנחנו חוטפים את זה בפרצוף בתוכניות המדיניות האלה והאחרות. אף פעם לא מאוחר מדי והקשיים הם סימן לזה שאנחנו צריכים להתאמץ יותר ולתקן את מה שצריך לתקן ולהמשיך הלאה כדי שנוכל להישאר כאן לדורי דורות".

דבר לא תלוי בממשלה - רק בנחישות שלנו

הצהרתו של ראש הממשלה בוועידת אנאפוליס על הצורך בשינוי המציאות שהושגה במלחמת ששת הימים ולמעשה לנסיגה ישראלית מיהודה ושומרון אינה מבהילה את ראש המועצה החדש. על-פי תפיסתו, הדרך להתמודדות עם הגזירות המדיניות שתלויות ועומדות כבר זמן רב מעל שמי בנימין אינה עוברת במסדרונות הממשלה אלא בהמשך עשייה מאומצת בשטח.

לדברי רואה, ממשלה שנותנת להרחיב את ההתיישבות או ממשלה שלא נותנת אלו דברים שמשתנים.

"בעיקרון כמעט אף ממשלה לא עושה את זה מרצון והכל תלוי רק בעשייה שלנו, בנחישות ובהשקעה שלנו לבצע. כשאני נתקל בקשיים, כשהממשלה לא נותנת להמשיך, מבחינתי המשמעות של הדבר היא שאנחנו צריכים להשקיע יותר ממה שעשינו עד עכשיו. כך אני מתרגם את הקשיים - לא קשיים שגורמים לחכות ולהמתין אלא גורמים להשקיע יותר מאמצים ולחשוב על פתרונות יצירתיים. הצו שיש לנו לרשת את הארץ הוא, עם כל הכבוד, לא קשור לממשלה כזו או אחרת ובפרט שהוא חל על כל אחד ואחד מאיתנו ואותו אנחנו צריכים לממש פעם בסיוע הממשלה ופעם שלא בסיוע שלה. את זה אנחנו צריכים לתרגם למעשים ואת זה יש בכוחנו לעשות. יש לנו את הכוחות האנושיים מבחינת האנשים שמוכנים לתת מעצמם, ודאי הנוער הנפלא שיש לנו שכל כולו נתון למשימות הלאומיות של התיישבות ושל הצבא וגרעינים במקומות אחרים. ההון האנושי שלנו מאפשר לנו את זה ורק צריך מישהו שיכוון ויוציא את זה מהרעיון אל הפועל".

אני לא אוביל את מועצת יש"ע

כאמור, עם בחירת ראש המועצה החדש בבנימין וסיום כהונה בת 28 שנים של פנחס ולרשטיין בראשות המועצה מתחלף דור בהנהגת המועצה. רואה מבטיח כי אופן הטיפול שללו בתושבים יהיה שונה מהאפן שבו ולרשטיין טיפל בהם. "אני לא מתכוון להוביל את מועצת יש"ע", מבהיר רואה. אני לא חושב שאני צריך להיות מאלה שמובילים את מועצת יש"ע בדרך כזו או אחרת. יש אנשים שיודעים לעשות את זה, אוהבים לעשות את זה ורוצים לעשות את זה ואני צריך לעשות את העבודה שלי כראש מועצה. כך אני מבין את הדברים וזה גם מה שהתושבים מצפים ממני שאעשה כראש מועצה".

"בעת הזאת יש להשקיע בבנימין קצת יותר לתוך המועצה וכדי לשחרר אותי קצת יותר לעניינים הפנימיים בכוונתי להקים צוות מדיני בהשתתפות יו"ר המועצה היוצא ויו"ר מועצת יש"ע בעבר פנחס ולרשטיין ולפחות שלושה אנשים נוספים שלא הסכימו לחשוף את שמם לפני הבחירות, שיעסוק בכל הנושאים המדיניים וכך נבוא למועצת יש"ע מגובשים בעמדתנו. אני אלמד איתם את הנושאים המדיניים ויחד איתם נחליט ונוביל את עמדת בנימין ונביא אותה בפני מועצת יש"ע. באופן זה רוב העיסוקים שלי יהיו בתוך בנימין והצוות יעשה את עבודתו ויגבש את עמדתנו".

"אין לי ספק שאופן העבודה שלי יהיה שונה מאופן העבודה של פנחס ולרשטיין. כולם, גם במועצה, מכירים את דרך עבודתי ביחס לטיפול בתושבים וביחס לטיפול ביישובים, במזכירויות ובוועדי הקהילה. מכירים את גישתי ואת תפישתי ואין לי ספק שהשינוי הזה יורגש כבר בתקופה הראשונה לכהונתי כראש מועצה. השינוי יחול קודם כל במובן של "רוח המפקד", כשאנשים יקבלו את המסר באופן בלתי אמצעי והברור ביותר שהכל נעשה לטובת ההתיישבות והרחבת היישובים. "רוח המפקד" תהיה עם תודעת שירות ליישובים ולתושבים כדי שאנשים ירגישו טוב במקום שהם נמצאים בו וירצו להישאר בו במקום לחכות להזדמנות הראשונה לעזוב את היישוב ולעבור למקום אחר. ככל שהחוסן הזה יהיה יותר חזק זה גם ישחרר אותנו למאבקים יותר חזקים ומשמעותיים מול התוכניות הזדוניות של הממשלה", הצהיר.

רוצה לראות בני 30 יוצאים לפעילות בשטח

"הנוער לומד לפעמים יותר דרך הרגליים ולא דרך הספר אבל אני מסכים בהחלט שצריך להיות ליווי. בהחלט יש עם זה בעיה ואת זה צריך לתקן.

במסגרת המאבקים באותן תוכניות של הממשלה התרגל הציבור לראות שהחלק הארי של הפעילים הם בני נוער שעזבו את ספסלי בתי הספר, הישיבות והאולפנות על-מנת להיאבק על ארץ ישראל. התופעה הזאת מפריעה לרואה והוא מקווה להצליח ולהמריץ את בני דור הביניים להיות פעילים יותר במאבקים.

"הנוער לומד לפעמים יותר דרך הרגליים ולא דרך הספר אבל אני מסכים בהחלט שצריך להיות ליווי. בהחלט יש עם זה בעיה ואת זה צריך לתקן. שלפעילויות לא יגיעו רק בני נוער שיוצאים מכותלי בית הספר. בני הנוער האלה, שיש כמובן לחבק אותם, רואים מבחינתם את הדברים קצת שחור או לבן ואת הגישה הזאת צריך לשנות כי יש גם דברים מורכבים. במקום שאנחנו נמצאים בו אנחנו מסתכלים על החבר'ה הצעירים בין גיל 20 ל-30 ונזכרים שגם אנחנו היינו בגיל הזה כשעשינו את מה שעשינו. בהחלט יש לחבר גם את שכבת הביניים של הגילאים הללו אל הפעילויות הללו כי יש ביכולתם והם מסוגלים להוביל את המשימות הנוכחיות והעתידיות של עם ישראל", אמר.

לדבריו, צריך להסתכל בראייה יותר רחבה. "אני לא הייתי אומר שהיישובים הוותיקים יושבים במקום שלהם ולא מעניין אותם שום דבר אלא זה תהליך טבעי שקורה. צריך כמובן לנצל גם את הכוחות האלה בכיוונים אחרים שאנחנו גם צריכים כמו חברה וקהילה, נושאים שבהם הם עדיין יכולים לתרום. במשימות קצת יותר גדולות כמו להפריח את היישובים הקטנים, המאחזים, זאת בוודאי משימה לדור יותר צעיר, עם הרבה יותר אנרגיות, הרבה יותר נכונות והרבה יותר עוצמות".

שליפות עם אבי רואה

על טליה ששון: יש היום אנשים שמה שמעניין אותם זה התפקיד והשכר בצידו ולכל השאר לא צריך להתייחס. פוסט ציונות

  • בג"צ מיגרון – מקום אסטרטגי ששומר על ציר העורף הראשי לכיוון צפון בנימין ומההתפשטות של רמאללה מזרחה. חייבים לשמור על המקום הזה כעל בבת עינינו ולעשות מאמץ עילאי לשם כך. בעיות כאלה ואחרות של קרקעות של ערבים צריך למצוא את הדרך איך לפצות אותם.


  • גדר ההפרדה – גחמה של מישהו כזה או אחר. לא עשינו מספיק כדי להילחם נגדה אבל היום צריך להילחם לא נגד הגדר אלא נגד המחסומים ולצאת נגדם במלחמת חורמה. אנחנו בעד ביטחון אבל צריך למצוא את הדרך שהמחסומים האלה לא יהוו אבן נגף במרקם החיים שאנחנו מנסים לבנות בין בנימין ובין מדינת ישראל הקטנה. יש בידינו דרכים לעשות את זה גם במחסומים עצמם וגם בדרכים חלופיות.

  • עמונה – סמל ודגל למאבק על יישוב בארץ ישראל אחרי מה שספגנו בגוש קטיף. עמונה הביאה לתודעת הציבור הישראלי שיש מי שנלחם על ביתו ולא כפי שנדמה היה בגוש קטיף שאנחנו צועקים בוכים ועוזבים אלא אנחנו מתכוונים להילחם. מובן שלכל דבר צריך היום קווים אדומים. עמונה עשתה לנו שקט בנושא ניסיונות הפינוי במקום כזה או אחר.

  • מועצת יש"ע המתחדשת – רצון טוב להביא לביטוי דעות נוספות ממה שהיה בעבר אבל בהרכב ובמבנה הנוכחי זה לא נותן מענה. צריך להכניס לשם את אנשי הציבור הנבחרים ונציגי יישובים. זה גוף שלא ברור מה יכולתו ומעמדו וצריך לנסות ולבנות משהו שונה ויותר מצומצם שהציבור ייתן בו אמון. אני גם הצטרפתי כי אני חושב שכל ניסיון לאחדות הוא טוב אבל אני חושב שבמבנה ובצורה הנוכחית של מועצת יש"ע המתחדשת היא לא נותנת מענה לשום דבר.

  • מאחזים – היישובים הצעירים ששינו את מפת ההתיישבות. היתה לי זכות להיות מוביל בעניין הזה ובכל מאחז שאתה רואה בבנימין יש לי טביעת אצבעות חזקה בפריצת דרכים, הובלת מבנים וקליטת משפחות.

  • טליה ששון – עורכת דין שהגדירו לה מה לעשות, קיבלה על זה כסף ועשתה בלי לחשוב כמה היא פוגעת בעם ישראל. לצערנו, יש היום אנשים שמה שמעניין אותם זה התפקיד והשכר בצידו ולכל השאר לא צריך להתייחס. פוסט ציונות.

  • פנחס ולרשטיין - מורי ובמידה מסויימת גם רבי. גדלתי מבחינת העשייה התיישבותית שלי כשהוא נמצא תמיד מולי יחד עם זמביש. למדתי ואלמד ממנו עוד הרבה דברים בנושא ההתיישבות וחיזוק האחיזה.

  • עדי מינץ - יש לו את היכולות שלו אבל אני לא נוכחתי בניסיונו הרב בנושא המוניציפלי. בשנים האחרונות זה לא בא לידי ביטוי. מה שבא לידי ביטוי זה כנראה מה שהוא יותר אוהב – הנושאים המדיניים, מפות ומשא-ומתן עם גורם ממשלתי כזה או אחר, מה שכמעט ולא מדבר אלי. הוא ניסה להיכנס לנישה הזאת דרך המועצה כי זו המועצה הכי חזקה ביש"ע אבל אני חושב שצריך לעשות את זה בדרכים אחרות כי התושבים מצפים למשהו אחר ולהתייחסות אחרת.

תאריך:  28/11/2007   |   עודכן:  28/11/2007
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רואה בעין טובה: נכפיל האוכלוסיה בבנימין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
30/11/07 01:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כ-100 אלף חולי פסוריאזיס חיים בישראל ואלפים סובלים סבל רב מהמחלה. זוהי מחלה חשוכת מרפא והיא אינה מאפשרת לחולים הקשים לחיות חיים רגילים. אולם מסתבר, כי הציבור חושב אחרת לגבי אופי המחלה. הוא סבור כי מדובר במחלת עור קלה, אך עם זאת, הם מעדיפים להימנע ממגע עם אנשים אלה.
28/11/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
צפון קוריאה חידשה את הסיוע לסוריה להתקנת ראשי נפץ כימים על טילים בליסטים, כך מדווח עיתון בטוקיו.
28/11/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
מנורת הזהב שנבנתה על-ידי מכון המקדש עבור בית המקדש השלישי תעבור בשבוע הבא מהקרדו אל מול הר הבית. לכבוד חג החנוכה תועתק המנורה למשכנה החדש במדרגות היורדות מן הרובע היהודי אל עבר הכותל המערבי.
28/11/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, דבורה עטר, גזרה (יום ב', 26.11.07) חודשיים מאסר בעבודות שירות, חודשיים מאסר על תנאי וקנס של 50,000 שקל, על אפרים לנדאו, תושב אשדוד, בעל חברת מיכל שיווק ביצים בע"מ, על ניסיון לזייף חותמות על ביצים ולשווק אותן לציבור. כמו כן הורתה לו השופטת לחתום על התחייבות על סך 50,000 שקל להימנע מביצוע העבירות שוב.
28/11/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
יונתן אדרת מונה (ד', 28.11.07) לתפקיד יו"ר פעיל של דירקטוריון חברת מזור טכנולוגיות ניתוחיות.
28/11/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עזה: המחבלים מזהירים וצה"ל תוקף  /  איציק וולף
סעודיה: נורמליזציה רק לאחר "שלום כולל"  /  יהונתן דחוח-הלוי
באנאפוליס לא מגישים אלכוהול  /  הדר פרבר
סכנת "הסדר הקבע הזמני"   /  יהונתן דחוח-הלוי
"ישראל רוצה נורמליזציה עם שכניה"  /  ציפי לבני
על נזקיה של מדיניות האיפוק  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il